Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W960i Sony Ericsson

1435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2008 - 06:45

web_konto
  • web_konto
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Tjena

Behöver lite hjälp. HAr köpt en FM sändare som skall funka med w960i men när jag kopplar i den tror telefonen att det är en USB kabel jag kopplat in.

Har testat med andra SE telefoner och det fungerar utmärkt. Telefonerna identifierar FM sändaren direkt men det gör inte w960 fast den ska vara kompatible.

HJÄLP!

Jag har en FM sändare och det fungerar, minns inte om jag behövde gör något speciellt. Anslut den och gå till bluetooth enheter och kontrollera att den är aktiverad som ljudenhet, har för mig att den ska vara en ljudenhet. Jag har tyvärr inte min sändare med mig så jag kan inte titta hur det ser ut för mig.

Postad 27 May 2008 - 21:22

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Tack för svaret men den jag FM sändaren jag använder kopplar man i bottenkontakten.

Jag har testat med an mängd andra telefoner och då fungerar det automatiskt men på denna W960i så kommer USB skylten upp där den frågor om man vill välja normal eller snabb filöverföring.

Postad 10 June 2008 - 08:02

Unregisteredd6eff882
  • Unregisteredd6eff882
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nu har jag haft telefonen i två månader. Jag saknar min W800! Vilken skillnad i rapphet. Jag har nästan slutat skicka SMS/MMS, den är sååå krånglig att använda. Telefonen är så superslö, det är nästan så jag ska försöka lämna tillbaks den. Hur kan det ta så lång tid att starta upp den? Jag fattar inte hur den kan vara OK att surfa med, den kan fixa spacig grafik i MP3-spelaren, men den är så slö på SMS/MMS och alla menyer, jag blir galen! Går det att snabba upp eländet? Att man måste använda tryckskärmen för att svara känns helt knäppt. Att se skickade meddelanden är nästan omöjligt, superkrångligt helt enkelt! Min gamla telefon var så mycket enklare och mer logisk. Man måste ta upp ett SMS och läsa de för att kunna svara på det, MP3-spelaren är rätt slö ibland den också. Är det någon här som lyckats använda skrivtecken, jag har haft en Palmpilot tidigare och där fungerade det faktiskt. Jag får kränga den på blocket helt enkelt och köpa mig en IPhone, fast jag måste testa den först och se hur rapp den är...

Postad 12 June 2008 - 12:15

web_konto
  • web_konto
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Nu har jag haft telefonen i två månader. Jag saknar min W800! Vilken skillnad i rapphet. Jag har nästan slutat skicka SMS/MMS, den är sååå krånglig att använda. Telefonen är så superslö, det är nästan så jag ska försöka lämna tillbaks den. Hur kan det ta så lång tid att starta upp den? Jag fattar inte hur den kan vara OK att surfa med, den kan fixa spacig grafik i MP3-spelaren, men den är så slö på SMS/MMS och alla menyer, jag blir galen! Går det att snabba upp eländet? Att man måste använda tryckskärmen för att svara känns helt knäppt. Att se skickade meddelanden är nästan omöjligt, superkrångligt helt enkelt! Min gamla telefon var så mycket enklare och mer logisk. Man måste ta upp ett SMS och läsa de för att kunna svara på det, MP3-spelaren är rätt slö ibland den också. Är det någon här som lyckats använda skrivtecken, jag har haft en Palmpilot tidigare och där fungerade det faktiskt. Jag får kränga den på blocket helt enkelt och köpa mig en IPhone, fast jag måste testa den först och se hur rapp den är...

Om du tycker det är svårt att skicka mms med den här telefonen är det nog inte iPhone du ska köpa... ;-)

Prova installera P.I.P.S det snabbar upp vissa funktioner i telefonen men just sms/mms är fortfarande ganska slött tyvärr. Att se skickade sms kräver visserligen 5 knapptryckningar men superkrångligt? (Inkorgen-Mer-Visa mapp-Skickat). Jag tycker inte den är slö i menyerna och det går ju 100ggr bättre att surfa med w960 än w800 (jag hade också w800 innan). Att stänga av "Övergångar" snabbar upp menyerna lite prova om du inte redan gjort det (Huvudmeny-Verktyg-Kontrollpanelen-Enhet-Övergångar). UIQ är dock precis som du säger lite mer ologiskt än en enklare JAVA-mobil.

Postad 01 July 2008 - 21:31

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Satte igång sonyericsson update service och det hade kommit en ny mjukvara. skillnaden som ja märker är att den är märkbart snabbare, kameran bättre och ssx 3 spelet hade kommit in! testa att uppgradera ni med :)

Postad 05 July 2008 - 13:31

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Satte igång sonyericsson update service och det hade kommit en ny mjukvara. skillnaden som ja märker är att den är märkbart snabbare, kameran bättre och ssx 3 spelet hade kommit in! testa att uppgradera ni med :)

Najs med ny sw! men försvinner verkligen alla personlia inställningar/info som det varnas om under uppdateringen ?
jobbigt o backa upp allt ju !

Postad 05 July 2008 - 18:28

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
om du öppnar pc suite så finns det nått som heter säkerhetskopiera. kör den. tog 5 min. då sparas alla inställningar och filer. allt utan inlagda teman.. ;) sen updaterar du, och sedan kommer ju telefonen starta nollställd. men koppla bara in den tilll datan och öppna säkerhetskopieringen igen och tryck på återställ istället. :)

Postad 07 July 2008 - 22:48

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall det går att dölja namnet på operatören? I mitt fall "Halebop Sweden 3G".

Vill ha en mer "ren" skärm. Den irrirerande operatörstexten är bara irriterande och inget annat! ;)

Det är denna jag talar om.. http://img233.images...54573569nm0.jpg

Borde väl gå?

Postad 14 July 2008 - 19:44

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Har någon fått push-epost att fungera HELT smärt fritt?
Jag kör med imap anslutning till gmail och Halebope abonemang.
Ibland kan det fungera i flera timmar, ibland bara nåra minuter inan den koplar ned dataanslutningen.
Ibland är data anslutningen på en ändå funkar det inte....

Postad 17 July 2008 - 18:49

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Ser ut att ha fått push-epost att fungera HELT smärt fritt nu!! :)
Jag kör med imap anslutning till gmail och Halebope abonemang.
Verkar om man får kryssa i "Roaming" vid Push-epost-alltid-på för att det skall fungera.
Verkar inte som den tycker om att det hoppas mellan 3G och GSM när man har halebop som kör mot
Sweden 3G som delas av Telia och Tele2(?)

Postad 24 July 2008 - 15:21

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att få profiler på en W960i? Så som på Java-mobiler.

Postad 24 July 2008 - 23:10

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
min telefon verkar ha fått lite spunk, när jag skriver sms så delar den upp meddelandena redan vid 70tecken. alltså blir ett sms på mer än 70 tecken uppdelat i två sms, vad jag vet ska ju meddelandena vara på någonstans runt 150 tecken i ett sms?
fel på telefonen eller vilken inställning ändrar på detta? jag har telenor som operatör för övrigt.

/Daniel

Postad 25 July 2008 - 07:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
160 tecken ska ett sms klara av om det bara är text. Prova boota om telefonen.

Postad 26 July 2008 - 15:48

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att få profiler på en W960i? Så som på Java-mobiler.

Postad 27 August 2008 - 19:12

ricku84
  • ricku84
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall det går att dölja namnet på operatören? I mitt fall "Halebop Sweden 3G".

Vill ha en mer "ren" skärm. Den irrirerande operatörstexten är bara irriterande och inget annat! :)

Det är denna jag talar om.. http://img233.images...54573569nm0.jpg

Borde väl gå?

Vill också gärna ha svar på denna. :P

Operatörens namn pajar min fina bakgrundsbild. :s

Redigerat av ricku84, 27 August 2008 - 19:13.

Postad 22 September 2008 - 19:22

Unregisterede42f24be
  • Unregisterede42f24be
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Skulle vilja veta exakt hur man gör för att tanka ner en film till mobilen? Är nybörjare

Tackar

Postad 23 September 2008 - 10:19

Dreadnallen
  • Dreadnallen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

min telefon verkar ha fått lite spunk, när jag skriver sms så delar den upp meddelandena redan vid 70tecken. alltså blir ett sms på mer än 70 tecken uppdelat i två sms, vad jag vet ska ju meddelandena vara på någonstans runt 150 tecken i ett sms?
fel på telefonen eller vilken inställning ändrar på detta? jag har telenor som operatör för övrigt.

/Daniel

Sorry för ett grymt sent svar - jag hittade just den här tråden. Grejen är att om du infogar specialtecken som inte finns i standardteckenuppsättningen, kodas meddelandet istället med 16-bitarsuppsättningen UCS-2, vilket gör att varje tecken tar "dubbelt så stor plats" i meddelandet.

Postad 05 October 2008 - 16:31

199208090
  • 199208090
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
[price

Om du tycker det är svårt att skicka mms med den här telefonen är det nog inte iPhone du ska köpa... ;-)

Prova installera P.I.P.S det snabbar upp vissa funktioner i telefonen men just sms/mms är fortfarande ganska slött tyvärr. Att se skickade sms kräver visserligen 5 knapptryckningar men superkrångligt? (Inkorgen-Mer-Visa mapp-Skickat). Jag tycker inte den är slö i menyerna och det går ju 100ggr bättre att surfa med w960 än w800 (jag hade också w800 innan). Att stänga av "Övergångar" snabbar upp menyerna lite prova om du inte redan gjort det (Huvudmeny-Verktyg-Kontrollpanelen-Enhet-Övergångar). UIQ är dock precis som du säger lite mer ologiskt än en enklare JAVA-mobil.

hej hej vart kan man instalerra P.I.P.S., jag hittade en hemsida(http://developer.sym...ay/pub/P.I.P.S.) men jag vet inte vilken av dem som jag ska ladda ner, ska man ladda ner den som det står sdk for uiq eller den som det står sis på. tack så hemskt mycket i förväg

Postad 09 October 2008 - 11:23

mavisflipp
  • mavisflipp
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har ett problem med min w960i.
Laddat ner 3 olika msn clienter och när jag försöker ansluta på dem så misslyckas det varje gång.

Jag är uppkopplad wlan och det fungerar att surfa och allt men inte attt komma in på msn.
Tex om jag testar agileMessenger så efter den försökt connecta ett tag kommer det upp "unable to connect to server".
Någon som vet någon smart lösning eller någon som har samma problem?

Postad 10 October 2008 - 14:48

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Överlag är jag mycket nöjd med telefonen. Har dock lite frågor som någon kanske kan svara på:
På min gamla telefon w800i hade jag fjärranslutning så jag kunde byta låt på winampen genom telefonen och allmänt använda den som fjärrkontroll till skrivbordet på min dator. Denna funktion har jag inte hittat i w960. Någon som vet?

* Skulle vilja kunna ha telefonen på ljudlöst över natten men ändå höra alarmsignalen på morgonen när jag ställt in att den ska larma på morgonen. Men det verkar inte gå. För den vibrerar endast på ljudlöst.

* Hittar inte profiler att ställa in någonstans i telefonen heller. Har dom tagit bort det på w960?

* Fråga angående utdelning från telefonen. Om jag är uppkopplad mot ett oskyddat wlan, kommer folk då att kunna komma åt mina filer på telefonen? Kan man se någonstans i telefonen vad man delar ut, om man nu gör det?

Sedan undrar jag om det är någon mer som inte hade någon skyddsplast på fronten när telefonen var ny? Jag hade endast skyddsplast på baksidan av telefonen för linsen av kameran. Om det nu inte är en svårupptäckt skyddsplast på fronten som är jäkligt svår att pilla bort :rolleyes:

Glömde också: Hur fungerar det med aktivitetshanteraren egentligen. Varje gång man trycker back så ligger programmet kvar i aktivitetshanteraren. Kan man inte ställa in så programmet stängs av efter 5 min eller så? Det borde ju ta mer ström att ha en massa program liggande i aktivitetshanteraren eller?

Redigerat av Belsebubnoone, 10 October 2008 - 14:53.

Postad 17 October 2008 - 17:10

Numero2
  • Numero2
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Skulle vilja veta exakt hur man gör för att tanka ner en film till mobilen? Är nybörjare

Tackar

Jag är också nybörjare och vill också ha hjälp med detta! Filerna jag vill föra över är offtast avi filer. Filmer/serier.
Använder ju media manager, men mobilen stödjer väll inte avi antar jag? Så hur ska man göra för att kunna se sina serier på mobilen?

Mvh

Postad 22 October 2008 - 12:55

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Överlag är jag mycket nöjd med telefonen. Har dock lite frågor som någon kanske kan svara på:
På min gamla telefon w800i hade jag fjärranslutning så jag kunde byta låt på winampen genom telefonen och allmänt använda den som fjärrkontroll till skrivbordet på min dator. Denna funktion har jag inte hittat i w960. Någon som vet?

* Skulle vilja kunna ha telefonen på ljudlöst över natten men ändå höra alarmsignalen på morgonen när jag ställt in att den ska larma på morgonen. Men det verkar inte gå. För den vibrerar endast på ljudlöst.

* Hittar inte profiler att ställa in någonstans i telefonen heller. Har dom tagit bort det på w960?

* Fråga angående utdelning från telefonen. Om jag är uppkopplad mot ett oskyddat wlan, kommer folk då att kunna komma åt mina filer på telefonen? Kan man se någonstans i telefonen vad man delar ut, om man nu gör det?

Sedan undrar jag om det är någon mer som inte hade någon skyddsplast på fronten när telefonen var ny? Jag hade endast skyddsplast på baksidan av telefonen för linsen av kameran. Om det nu inte är en svårupptäckt skyddsplast på fronten som är jäkligt svår att pilla bort :blink:

Glömde också: Hur fungerar det med aktivitetshanteraren egentligen. Varje gång man trycker back så ligger programmet kvar i aktivitetshanteraren. Kan man inte ställa in så programmet stängs av efter 5 min eller så? Det borde ju ta mer ström att ha en massa program liggande i aktivitetshanteraren eller?

Ingen vänlig själ som har svar på någon av mina frågor? :rolleyes:

Postad 01 November 2008 - 12:08

anton9
  • anton9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
1

Redigerat av anton9, 04 November 2008 - 17:32.

Postad 01 November 2008 - 15:16

anton9
  • anton9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan man använda msn gratis när man använder wlan :unsure: ?

Postad 01 November 2008 - 22:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jo

Postad 06 November 2008 - 17:29

anton9
  • anton9
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kan man använda msn gratis när man använder wlan :( ?

eller ? :blink:

Postad 06 November 2008 - 19:26

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
nja delvis, inte om du tar msn via telia exempelvis, men det finns tredjepartsprogram att ladda ner såsom im+ tillexempel, fungerar lika bra, men de går att använda via wlan..

Postad 03 December 2008 - 16:56

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
JAG MÅSTE HA HJÄLP.

Idag när jag startade min mobil hade jag två olästa sms. Jag öppnar inkorgen och märker till min förvåning att istället för namn i listan står allas mobilnummer. Iaf, när jag trycker på ett sms kommer texten upp "Meddelandet är inte självständigt" samt en varningstriangel med Åtkomst nekades.

Samma problem när jag ska ringa någon, så kommer numret upp och inte kontaktens namn. Precis som om mobilen inte kan synka sig själv med kontaktlistan.

Jag vill ha hjälp.. :)

Postad 03 December 2008 - 19:18

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Är ägare till enW960 sedan dec 2007, men tvärr ingen koll.

Tror detta inte går med Symbian telefoner..så tyvärr.

Detta finns inte på Symbian UiQ telefoner....

Nej, detta borde vara omöjligt.....

Sedan undrar jag om det är någon mer som inte hade någon skyddsplast på fronten när telefonen var ny? Jag hade endast skyddsplast på baksidan av telefonen för linsen av kameran. Om det nu inte är en svårupptäckt skyddsplast på fronten som är jäkligt svår att pilla bort :)

Minns inte,... ör ett år sedan jag köpte.

Alla program du öppnar förblir öppna till du stänger dem genom aktivitetshanteraren.... vet ingen anna lösning.

Postad 08 December 2008 - 19:34

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Någon som har koll på hur man kan kolla om telefonen är operatörslåst? (Utan att ha ett annat sim-kort tillgänglligt)

Postad 17 December 2008 - 15:16

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Hittade detta med SÖK-funktionen:

Servicemeny:

H*VV*V*, och då det inte finns någon joystick så kör på joggdialen på vänster sida, dvs:
Upp * Ner Ner * Ner *
Obs att du får inte ha något markerat på standbyskärmen inna du börjar och att det räcker med ett hack på joggdialen.

Välj tjänsteinformation
sen sim-kortslås

Redigerat av aikelo, 17 December 2008 - 15:19.

Postad 12 April 2009 - 12:32

sakrates
  • sakrates
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hur kollar man dom skickade smsen med w960i ? hittar inte !

Postad 12 April 2009 - 17:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

hur kollar man dom skickade smsen med w960i ? hittar inte !

I meddelandemenyn ska de finnas en 'skickat'

Postad 28 April 2009 - 12:36

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
I min förra mobiltelefon kunde jag se statistik för hur många sms jag skickat med telefonen totalt. Finns den infon att hitta även i denna lur?

Postad 16 August 2009 - 16:07

Unregisterede42f24be
  • Unregisterede42f24be
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vet någon vart man kan köpa en ny Walkman " ficka " ? en sådan som följde med mobilen, min börjar blir grymt sliten

Postad 22 August 2009 - 18:05

robban01
  • robban01
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Finns det någon inställning som gör att jag kan ta bort att mobilen låser upp sig med ett tryck på tillbakaknappen?

Har senaste mjukvaran i telefonen och har inte lyckats hitta någon inställning som gör att man kan få bort det. När jag har den i fickan så har det hänt att jag kommer åt knappen och att den ringer upp folk.

Tycker tvåknappslåsning funkar bättre, så hur får jag bort enknappslåsningen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.