Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KILLZONE 2

4458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg på... (172 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 5 (73 röster [42.44%])

Procent av omröstning: 42.44%

2. 4 (66 röster [38.37%])

Procent av omröstning: 38.37%

3. 3 (22 röster [12.79%])

Procent av omröstning: 12.79%

4. 2 (7 röster [4.07%])

Procent av omröstning: 4.07%

5. 1 (4 röster [2.33%])

Procent av omröstning: 2.33%

Multiplayer

1. 5 (87 röster [50.58%])

Procent av omröstning: 50.58%

2. 4 (40 röster [23.26%])

Procent av omröstning: 23.26%

3. 3 (30 röster [17.44%])

Procent av omröstning: 17.44%

4. 2 (9 röster [5.23%])

Procent av omröstning: 5.23%

5. 1 (6 röster [3.49%])

Procent av omröstning: 3.49%

Rösta Gäster kan inte rösta
Killzone 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.897434 (38) 99:-
1 relaterade trådar

Postad 06 February 2009 - 01:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Mastigt inlägg, bra åsikter.

Angående grafiken så visar man inte upp KZ2 under sina bästa stunder, så du kan nog förvänta dig bättre. Detta var inledningen bara. Vet inte om du lirat Gears 2 men inledningen där var nog den fulaste och tråkigaste delen i spelet, sett grafiskt.

Lägga sig ner funktionen är något som saknas i en del fps spel, personligen stör jag mig inte på det

Postad 06 February 2009 - 01:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Du kan huka i MP, men inte "ta skydd". De tog bort den funktionen efter rätt mycket testande eftersom den helt enkelt inte fungerade bra i MP, och det 360-spel det blir i MP. I SP kommer i regel fienderna hela tiden framifrån medans de i MP kommer från alla håll.

Sen kan du väl zooma medans du tittar fram i sidled från skydd ändå?

Tack gode gud för att ingen ligga-funktion finns med! Det räcker att man kan sitta helt dold med sniper-klassen i MP! :D Fanns en anledning till att de tog bort "prone" från BF:BC också...

Inte vad jag hört berättas Nej.. är det felaktig info?
Kommer jag kunna lira online med andra svenskar?

Du kan spela med vilka du vill med vilken version som helst i MP. När man loggar in på MP väljer man vilken region man vill spela i, t.ex EU om man inte tål jänkarna...

Postad 06 February 2009 - 02:06

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
intressant inlägg. Det där med cover-systemet i multiplayerläget, tycker jag är bra att det är borttaget. För när man sitter i skydd förväntar man sig vara odödlig, men ändå kunna kika runt ett hörn, genom något konstigt perspektiv. Tycker det är konstigt att man att man inte blir skjuten i huvudet när halva huvet sticker upp ovanför kanten i SP.

Jag tycker även att cover-system ofta har en tendens att bli statiska och är något som man liksom auto-fastnar i. Skulle hellre vilja ha så att man kan lägga sig ner och ta skydd på riktigt bakom en betongklump eller kunna luta sig runt hörn när man vill, och inte ha ett system där man bara kan göra det på speciella objekt.

Såg en oväntad sak när jag blev nerklubbad av en helghan nyss: När jag log där och väntade på att få starta om trampade han bredvid mitt huvud och det lämnade ett fotspår efter sig:) blev grymt överaskad! Tyckte det var en rolig effekt! dock något onödig, och de borde ha lagt ner mer tid på återupplivaren. Fulaste "elstrålen" någonsin? tråkigt när ett så fint spel har en så pass ful effekt i sig :D

Postad 06 February 2009 - 02:13

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Mastigt inlägg, bra åsikter.

Angående grafiken så visar man inte upp KZ2 under sina bästa stunder, så du kan nog förvänta dig bättre. Detta var inledningen bara. Vet inte om du lirat Gears 2 men inledningen där var nog den fulaste och tråkigaste delen i spelet, sett grafiskt.

Lägga sig ner funktionen är något som saknas i en del fps spel, personligen stör jag mig inte på det

Kul att du så att säga gillade inlägget, hoppas det kan vara till nytta för någon som står i valet och kvalet om de ska beställa eller inte. Själv hade jag i en sådan situation definitivt inte gjort det utan att ha spelat det iaf, för om man, som jag, mest har kört FPS på dator förut finns det en del "självklarheter" som inte riktigt är lika självklara i KZ2.

Tyvärr inte spelat Gears alls, endast sett en del från ettan. Men det låter rimligt att det "kommer mer" så att säga. Jag hoppas det iaf, av alla positiva rescensioner att dömma. Dessutom är ju faktiskt ljuset, men framförallt explosionerna, något av i en klass för sig på demobanan, det måste man som sagt "erkänna". Riktigt mastigt är det, och kommer nog garanterat köra igenom några mer gånger imorgon, bara för att få se effekterna. :lol:

Du kan huka i MP, men inte "ta skydd". De tog bort den funktionen efter rätt mycket testande eftersom den helt enkelt inte fungerade bra i MP, och det 360-spel det blir i MP. I SP kommer i regel fienderna hela tiden framifrån medans de i MP kommer från alla håll.

Tack gode gud för att ingen ligga-funktion finns med! Det räcker att man kan sitta helt dold med sniper-klassen i MP! :D Fanns en anledning till att de tog bort "prone" från BF:BC också...

Alrajt, alltid bra att kunna huka sig ner iallafall, men får vara glad för det lilla. :D Själv uppskattade jag prone starkt när det kom till BFV, (var det väl?), och sedan dess har jag vant mig vid det. Men antar det går rätt lätt att vänja sig av med sedan, har ju ändå spelat FPS en del år före funktionen kom, och det gick utmärkt så.( Fast just BFBC har jag inte kört alls, tyckte det verkade något överdrivet, så jag avstod. :D)

Och sedan kanske det är jag som fattar dåligt, men nej, verkar inte gå att just zooma när man är under skydd, inte med standardknappen för det iallafall när jag prövat. Hoppas dock detta kommer gå i fullversionen, ser ingen riktigt anledning till varför det inte skulle fungera.

Postad 06 February 2009 - 02:19

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

intressant inlägg. Det där med cover-systemet i multiplayerläget, tycker jag är bra att det är borttaget. För när man sitter i skydd förväntar man sig vara odödlig, men ändå kunna kika runt ett hörn, genom något konstigt perspektiv. Tycker det är konstigt att man att man inte blir skjuten i huvudet när halva huvet sticker upp ovanför kanten i SP.

Jag tycker även att cover-system ofta har en tendens att bli statiska och är något som man liksom auto-fastnar i. Skulle hellre vilja ha så att man kan lägga sig ner och ta skydd på riktigt bakom en betongklump eller kunna luta sig runt hörn när man vill, och inte ha ett system där man bara kan göra det på speciella objekt.

Såg en oväntad sak när jag blev nerklubbad av en helghan nyss: När jag log där och väntade på att få starta om trampade han bredvid mitt huvud och det lämnade ett fotspår efter sig:) blev grymt överaskad! Tyckte det var en rolig effekt! dock något onödig, och de borde ha lagt ner mer tid på återupplivaren. Fulaste "elstrålen" någonsin? tråkigt när ett så fint spel har en så pass ful effekt i sig :D

Intressant aspekt, har aldrig riktigt tänkt på "coversystem" som ur den synvinkeln faktiskt, men det måste jag till viss del hålla med om vid närmare eftertanke. Avsaknaden kommer ju onekligen få spelandet mer dynamiskt så att säga, och skapa en känsla av att man inte direkt är trygg någonstans, vilket lär göra upplevelsen väldigt intensiv i sina bästa stunder. Och det är ju absolut inte fel i sig.

Coolt, (som man sa förr i tiden), med fotavtrycken faktiskt, inte märkt det själv, men antar det finns fullt med "smågodis" i spelet som lär visa sig mer och mer just ju mer man spelar helt enkelt. :D

Postad 06 February 2009 - 03:01

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Över 1 miljon i förhandsbokningar på kz2 i europa :D

http://www.psu.com/K...-a006343-p0.php

Postad 06 February 2009 - 03:13

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Du kan spela med vilka du vill med vilken version som helst i MP. När man loggar in på MP väljer man vilken region man vill spela i, t.ex EU om man inte tål jänkarna...

Intressant!

Frågan är ju, funkar det på samma sätt i alla online-spel, dvs även co-op onlinespel?
Att oavsett vilket land du köper spelet i, kan du spela med folk som köpt spelet i tex sverige?

//najkks

Postad 06 February 2009 - 04:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Hur gör man för att kika fram?
Jag vill kunna sitta i skydd och titta fram och skjute mer exakt ala uncharted...

Postad 06 February 2009 - 04:27

plojdo
  • plojdo
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hur gör man för att kika fram?
Jag vill kunna sitta i skydd och titta fram och skjute mer exakt ala uncharted...

L-stick tror jag.

Postad 06 February 2009 - 04:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Ja, då har man kört igenom demot några, (två hittills), gånger, och har en del att säga. Först och främst: Det verkar lovande. Men klagomål finns allt där. Efter all hype så är det klart man blir något besviken, (iallafall jag). För det första, snyggt är det inte. Tycker faktiskt både Uncharted, Dead Space, och MGS4 inte är direkt långt efter, enda som verkligen imponerade här var explosionerna, vilka var totalt overkligt bra!, så det är ju alltid något.

För det andra, kontrollen. Visst är den klart över medel när det snackas FPS på en konsoll, men som de flesta andra tycker jag det gick lite småsegt mestadels av tiden. Dessutom är de ändringar man kan göra inte tillräckligt anser jag. Man kan t ex ställa in "sensivity", men den verkar både påverka hastigheten "man rör sig i", samt känsligheten på knapparna på sin handkontroll. Ifall man t ex vill snabba upp kameran får man den inte-fullt-så-välkomna bieffekten att man får riktigt svårt att titta t ex upp/ner utan att kameran så att säga "sneddar" istället. Inte kul alls. Sedan är jag tveksam till ta-skydd-funktionen. Går ju för f*n inte att varken zomma medans man gör snabba "sidotittar", ej heller att lägga sig ned helt under skydd. Går ju förövrigt inte att lägga sig ner överhuvudtaget, what's up with that?. Dessutom läser jag här att cover, (och då antar jag huka-funktionen följer med), inte kommer att kunna användas i MP-delen?, varför? - Otroligt dumt. Jag som är van FPS-spelare på dator uppskattar trots allt även FPS på konsoll, om man tar det för vad det är, men jag vill ju kunna få så mycket känsla av kontroll som möjligt. Jämfört med t ex Battlefieldserien, där man kan huka/lägga sig ner hur man vill, känns ju hela systemet otroligt klumpigt, nog för att förutsättningarna är likadana för alla sedan när det gäller MP-delen, men jag vill ju kunna känna den där svårbeskrivna känsla av kontroll, och kunna lägga mig ned för att ta skydd helt, för att sedan sticka fram bakom ett hörn, med siktet inzommat, fyra av några salvor, och sedan snabbt tillbaks igen. Känns istället som KZ2 är som upplagt för "totalt-kaos-alla-skjuter-utan-att-sikta-och-det-samtidigt" när det gäller multiplayern, vilket är väldigt, väldigt synd.

För det tredje. Ja, det är kul. Trots de klagomål jag haft är det kul, jag kommer förhandsboka snarast. Fast samtidigt, allt har man ju fortfarande sett förut, i ett dussin olika varianter. Dystra industrilandskap från framtiden, lagom spejsiga vapen och karaktärer, och en godkänd-men-inte-mer story. Nej, jag kommer ta spelet för vad det är, ett roligt FPS, troligtvis det bästa på en konsoll någonsin, men kommer fortfarande köpa det mest för att kompisarna kommer det, så vi kan köra online tillsammans. Detta tror jag, tyvärr, inte att jag kommer vara ensam om heller. Men vem vet, efter att man har spelet fullversionen, och kanske t om vant sig vid kontrollerna, så är det förhoppnigsvis roligare än det är just nu, när det förtillfället egentligen "bara" upplevs som ett väldigt actionspäckat FPS i mängden, om än inpackat riktigt i en riktigt snygg förpackning.

Håller med, jag trodde också att jag skulle tappa hakan av hur snyggt det skulle vara men det blev mest ett meh, är det här allt? I alla fall så var explosionerna något som imponerade väldigt mycket, snyggaste explosionerna i ett spel någonsin, men resten var bara snyggt inte wow snyggt.

Postad 06 February 2009 - 05:41

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Grafik = mer än det som är synligt för ögat, det har extremt snygg dof, det flyter på skitbra, belysningen är fantastisk även den, själv tycker jag att folk förvillas för lätt av fina djungelmiljöer med gröna skogar och blått hav även om uncharted hade fantastisk bra teknologi bakom det med...

Redigerat av simulacra, 06 February 2009 - 05:45.

Postad 06 February 2009 - 06:16

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Intressant!

Frågan är ju, funkar det på samma sätt i alla online-spel, dvs även co-op onlinespel?
Att oavsett vilket land du köper spelet i, kan du spela med folk som köpt spelet i tex sverige?

//najkks

finns spel som är låsta till region men det hör till ovanligheten Army of two är en sådan och den enda jag känner till90% av mina spel är köpta i canada och jag spelar online med folket härifrån mest hela tiden

Postad 06 February 2009 - 08:46

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Vill fråga lite om cover-systemet som det snackats om.
Jag har som sagt mest spelat lite "äldre" fps, quake 1-3, Unreal Tournament serien, Doom, CS (:D) , samt diverse andra shooters, inom samma "generation" (dvs allting äldre än iaf ps3/xbox360)....

Så detta med "cover" är mer eller mindre totalt nytt för mig, knappt orkat spela "nyare" shooters, speciellt inte på konsoll..

Problemet? För mig känns det som att hela ###### spelet går ut på att sitta bakom lådor och skjuta på folk.
Såfort man försöker, som brorsan såf fint uttrycker det "springa rakt fram och kötta som fan!" så dör man ju instant :D
Jämför t.ex med machine-gun i unreal tournament, där har man inget "magasin"... utan har jag 300 skott kan jag skjuta 300 skott....
Fan, vapnena här har ju så lite magasin, + att siktet blir såpass stort när man rör sig, samt att det är så jääävla stora ytor överallt (även på del 2 inomhus, springer man rakt på ere ju lätt en 5-6-7-8 gubbar på helt olika ställen som får sikte på en....) att det känns som att "springa runt och skjuta" mer eller mindre är uteslutet?

Detta är väl inget direkt mot killzone 2, märkt samma saker i t.ex resistance? Gears of war?

Är jag helt fel ute? Jag som är på tok för kass för att spela?
Eller är det såpass att tanken är att man mer ska "ta det lungt" och avancera långsamt?

Postad 06 February 2009 - 09:21

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Spelade igenom demot två gånger igår kväll.
Först är musiken riktigt maffig! Redan innan man går in i spelet, i XMB, är musiken grym! Och när man väl kommer in i menyn blir det inte sämre! Bra "krigsmusik" :D Gillade att man kunde tilta menyn med sin handkontroll.

Grafiken är oslagbar! Effekterna bara haglar över en och ljudet från allt som händer är kanon! Gillar väldigt mycket att man känner rörelserna i kroppen. Som den enkla saken att trycka på knappen i hissen så känner man hur ens kropp rör sig. Det är liksom inte bara en hand som kommer fram i rutan och trycker på en knapp utan man "känner" hur man tar bort ena handen från vapnet och sträcker fram den för att trycka på knappen.
Riktigt mycket blodstänk också! Hehe, roligt att se deras vita skalliga huvuden innan man sätter en kula i dem.

Jag blev lite snopen när det tog slut efter bara 10 min men jag tycker det är bra att det var kort. Nu har man fått den lilla dos man behövde för att klara sig till den 25:e :D

Jag kommer förmodligen spela igenom SP innan jag ger mig på MP men det är främst för MP-delen som jag köper spelet. Och av de videos man har sett från diverse banor kan det bara bli bättre!

War, it's fantastic!

Postad 06 February 2009 - 09:28

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Givet köp! :D Visst var demo:t kort, men men, alternativet var kanske inget demo alls. För egentligen ha dom ju inte så mkt att vinna på ett demo till ett så hypat spel, det skulle ju sälja sig självt ändå. Nästa kaxigt att släppa ett demo överhuvudtaget i ett sånt guldläge.

Nog om det, det enda jag retade mig på:
Nu har jag inte testat alla kontrollalternativ, men den bästa verkade ju vara "alternativ 2". Och med den knappuppsättningen så betydde det att när man satt i cover "L2 nertryckt" man ville titta fram "R stick" zooma "L1 nertryckt" och skjuta "R1 nertryckt"...w00t! Alltså det tar ju en kvart att knyta upp fingrarna efter det ingreppet..

(kanske minns fel vad gäller de exakta knapparna, men jag har för mig att det var dom)

Redigerat av geirydp, 06 February 2009 - 09:31.

Postad 06 February 2009 - 10:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nog om det, det enda jag retade mig på:
Nu har jag inte testat alla kontrollalternativ, men den bästa verkade ju vara "alternativ 2". Och med den knappuppsättningen så betydde det att när man satt i cover "L2 nertryckt" man ville titta fram "R stick" zooma "L1 nertryckt" och skjuta "R1 nertryckt"...w00t! Alltså det tar ju en kvart att knyta upp fingrarna efter det ingreppet..

Den bästa uppsättningen eller den du är van? Den bästa lär nog vara standarduppsättningen.

Postad 06 February 2009 - 10:11

Soundbrige
  • Soundbrige
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Min demo kör i 720p/60hz gör erat också det? Min TV har stöd för 1080i men inte p. Går det att få i högre upplösning?

Postad 06 February 2009 - 10:11

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Den bästa uppsättningen eller den du är van? Den bästa lär nog vara standarduppsättningen.

Okej, den uppsättning "dom flesta känner igen sig i" var väl Alternativ 2, om man skulle jämföra med tex CoD4.
Standarduppsättningen? Den sög ju stenhårt.

Postad 06 February 2009 - 10:17

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Det är ju kul att se att folk har olika åsikter men det som förbryllar mig är de i MINA ögon lite konstiga kommentarerna kring grafiken....säg ett spel på konsoll som har bättre grafik. Det känns lite som att folk säger "jo jag köpte en Koenigsegg och visst...det är den snyggaste bilen....och visst...den går snabbast men jag kunde inte flyga med den".....

Postad 06 February 2009 - 10:19

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Min demo kör i 720p/60hz gör erat också det? Min TV har stöd för 1080i men inte p. Går det att få i högre upplösning?

Spelet är 720p som de flesta andra. Har din tv 1920x1080 upplösning? Det vanliga med "vanliga" HD-ready tv är att de klarar att ta emot 1080i men visar det ändå som 720P. Med andra ord vinner du inget på att mata den med 1080, den måste ändå göra om det till 720.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 06 February 2009 - 10:23.

Postad 06 February 2009 - 10:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Är jag helt fel ute? Jag som är på tok för kass för att spela?
Eller är det såpass att tanken är att man mer ska "ta det lungt" och avancera långsamt?

Tanken är att du ska spela smart. Varje fight bjuder på lite problemlösning, brukar inte vara så smart att springa in i korselden och tror att man ska kunna överleva det. :D

Okej, den uppsättning "dom flesta känner igen sig i" var väl Alternativ 2, om man skulle jämföra med tex CoD4.
Standarduppsättningen? Den sög ju stenhårt.

Du lär inte bryta fingrarna av dig med den uppsättningen i varje fall. Funderar själv på att köra med stanard för SP och sen alt 2 för MP. :D

Postad 06 February 2009 - 10:26

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Det är ju kul att se att folk har olika åsikter men det som förbryllar mig är de i MINA ögon lite konstiga kommentarerna kring grafiken....säg ett spel på konsoll som har bättre grafik. Det känns lite som att folk säger "jo jag köpte en Koenigsegg och visst...det är den snyggaste bilen....och visst...den går snabbast men jag kunde inte flyga med den".....

Det är väl ändå det minsta man kan begära av en bil med prislapp på 1000 000 € :D

Postad 06 February 2009 - 10:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Om man kryssar ur 720p i XMB så renderas spelet i 960x1080 istället och du får ut 1080i.

Postad 06 February 2009 - 10:29

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
1 000 000 € kostar den bara.......

Postad 06 February 2009 - 10:30

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Generellt sett är ju inte grafiken direkt usel..:D

men saken är nog den att folk kanske hade väntat sig "ännu lite mer..", och då liksom trissat upp förväntningarna. Det går ju inte att jämföra med spel av helt annan karaktär, typ uncharted och re5, då de liksom har en ljusare grafik, ljusare miljöer och inte den mörka, skitiga, realistiska färg som KZ2 har..

..och kanske är det just därför de inte blir helt tillfreds med grafiken, som ändå säkert är minst lika slagfull som ljud och ljudeffekter.. som sagt, alla tycker olika..

//najkks

Postad 06 February 2009 - 10:34

Soundbrige
  • Soundbrige
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Är spelet gjort i 720p? Så det är den bästa renderingen? I så fall låter jag det vara som det är =). TVn är bara 32 tum så det kanske är det bästa? Tyckte först att startmenyn såg så suddig ut men det är nog gjort på flit av utvecklarna? :D

Postad 06 February 2009 - 10:40

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Tyckte kontrollen var bra men jag skulle vara skönt om man slapp hålla inne L2 för att huka sig.

Postad 06 February 2009 - 10:43

geirydp
  • geirydp
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Du lär inte bryta fingrarna av dig med den uppsättningen i varje fall. Funderar själv på att köra med stanard för SP och sen alt 2 för MP. :D

Sant :D Jo, Alt 2 kommer säkert funka riktigt bra för MP eftersom "cover" inte finns med där på samma sätt som i SP. Men jag skulle ändå vlija se valet "sätt-upp-din-egen-knapp-uppsättning".

Postad 06 February 2009 - 13:21

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Generellt sett är ju inte grafiken direkt usel..:D

men saken är nog den att folk kanske hade väntat sig "ännu lite mer..", och då liksom trissat upp förväntningarna. Det går ju inte att jämföra med spel av helt annan karaktär, typ uncharted och re5, då de liksom har en ljusare grafik, ljusare miljöer och inte den mörka, skitiga, realistiska färg som KZ2 har..

..och kanske är det just därför de inte blir helt tillfreds med grafiken, som ändå säkert är minst lika slagfull som ljud och ljudeffekter.. som sagt, alla tycker olika..

//najkks

Jo jag är ju lite provokativ...... :D

Fast samtidigt så är det ju så att grafiken med detaljrikedom, effekter och allt enligt mig inte har någon direkt konkurrent av det som finns på marknaden idag. Uncharted har bra grafik men grejen med den är ju att den enligt mig inte är i närheten av det som finns i kz2.....däremot så är den ju som du säger väldigt ljus och färgglad .....och det kanske är så att den snarare är lite "antidepressiv" och det är därför man gillar den.... :lol: . Att folk blir besvikna på kz2 må så vara men för mig så är spelet i allt utan möjligtvis kontroll av gubben det bästa som gjorts hittills och därav min glädje. Om någon håller med om det men fortfarande är besviken så handlar det ju snarare om att den personen har orimliga förväntningar (bilen kunde inte flyga) på spelet än att spelet inte höll måttet.

Det är min uppfattning åtminstone.......

Postad 06 February 2009 - 13:25

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jo jag är ju lite provokativ...... :D

Fast samtidigt så är det ju så att grafiken med detaljrikedom, effekter och allt enligt mig inte har någon direkt konkurrent av det som finns på marknaden idag. Uncharted har bra grafik men grejen med den är ju att den enligt mig inte är i närheten av det som finns i kz2.....däremot så är den ju som du säger väldigt ljus och färgglad .....och det kanske är så att den snarare är lite "antidepressiv" och det är därför man gillar den.... :D . Att folk blir besvikna på kz2 må så vara men för mig så är spelet i allt utan möjligtvis kontroll av gubben det bästa som gjorts hittills och därav min glädje. Om någon håller med om det men fortfarande är besviken så handlar det ju snarare om att den personen har orimliga förväntningar (bilen kunde inte flyga) på spelet än att spelet inte höll måttet.

Det är min uppfattning åtminstone.......

Ja lite kritisk bör man nog vara till det mesta..

Däremot är, som du säger, kontrollen alldeles ypperlig! Det enda jag saknar är att "titta fram bakom hörn", vilket jag förmodligen har mardrömmar om sedan uncharted.. hehe (för detta går väl ändå inte i kz2?)

Explossionerna är nåt i hästväg, effekten i kombination med ljudet är klockren!
Att göra ett fullblodat "krigsspel i fps" med klara ljusa färger hade blivit för mycket "puttinutt-känsla",
ungefär som jag la ned LBP-spelandet efter en knapp vecka, just denna känsla som inte riktigt passar mig..

I dagens fps-genré finns det nog ingen, i dagsläget, värdig utmanare till kz2, mig veterligen!

//najkks

Postad 06 February 2009 - 13:44

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Ja lite kritisk bör man nog vara till det mesta..

Däremot är, som du säger, kontrollen alldeles ypperlig! Det enda jag saknar är att "titta fram bakom hörn", vilket jag förmodligen har mardrömmar om sedan uncharted.. hehe (för detta går väl ändå inte i kz2?)

Explossionerna är nåt i hästväg, effekten i kombination med ljudet är klockren!
Att göra ett fullblodat "krigsspel i fps" med klara ljusa färger hade blivit för mycket "puttinutt-känsla",
ungefär som jag la ned LBP-spelandet efter en knapp vecka, just denna känsla som inte riktigt passar mig..

I dagens fps-genré finns det nog ingen, i dagsläget, värdig utmanare till kz2, mig veterligen!

//najkks

Det ska gå att ta skydd och luta sig ut för skjuta.

Postad 06 February 2009 - 13:46

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Det ska gå att ta skydd och luta sig ut för skjuta.

Om du menar att "ducka bakom tex. en låda och sedan luta sig fram över.." så stämmer ju detta!

Däremot går det väl inte att ställa sig mot en vägg, och sedan "titta fram" runt hörnet och skjuta? (a la uncharted)

//najkks

Postad 06 February 2009 - 14:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Däremot går det väl inte att ställa sig mot en vägg, och sedan "titta fram" runt hörnet och skjuta? (a la uncharted)

Jo detta funkar. Ställ dig längs hörnet tryck SNETT uppåt om jag inte minns fel.
Jäkligt smidigt när man gömmer sig bakom ett hörn i den stora lagerlokals delen av demot ;)

Postad 06 February 2009 - 14:32

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Om du menar att "ducka bakom tex. en låda och sedan luta sig fram över.." så stämmer ju detta!

//najkks

Okey, jag misstolkade. Nej det går inte..

Postad 06 February 2009 - 14:40

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

//najkks

jo som svante säger så går det alldeles utmärkt att luta sig ut från en vägg å skjuta

Postad 06 February 2009 - 14:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Sen ska vi komma ihåg att "Cover-funktionen" endast gäller i SP-delen, ej i MP-delen.

Postad 06 February 2009 - 15:08

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Nu har jag också testat demot.
Det gjorde så att jag gick till Gamestop och lämnade in COD3 och Motorstorm. Och för att nå de 199:- de ville ha lämnade jag in MG Acid och SW Battlefront 2 till PSP.

Något som jag märkte på i demot var ljudet. När jag svängde runt bytte ljudet högtalare väldigt plötsligt. Det var dock bara rösterna. Det var ingen mjuk övergång, utan bytte abrupt från vänster till center. (Hände dock bara en gång)
Det är en stor fördel med surround-systemet då man hör varifrån allt kommer ifrån.

Musiken är väldigt bra. Känns som den är mer bearbetad än t.ex. COD 4.

Kontrollen känns litet annorlunda med huk-funktionen. Hukar man och springer in bakom ett mål känns det som man ändå kan bli träffad. Trycker man framåt så hoppar man fram och kan skjuta. Kontrollen är mer en vanesak.

Grafiken känns inte mycket snyggare än på många nyare spel. Men tack vare att spelet ändrar skärpedjup och litet annat så känns det snyggare.

Är det någon som vet vad det är man får när man förbokat på Gamestop? De visste inte det själva.

Redigerat av klarinettmeister, 06 February 2009 - 15:18.

Postad 06 February 2009 - 15:16

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vad det är man får när man förbokat på Gamestop? De visste inte det själva.

jag bokade på gamestop och fick välja mellan "vanliga" och metall lådan, enligt killen så var det så så länge dom hade olika. (är det där rätt svenska???) ett ganska enkelt val när man har en liten kille på ett år som gillar att äta på saker ;) (jo jag tog den "vattentäta" ;) )

Postad 06 February 2009 - 15:52

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

jag bokade på gamestop och fick välja mellan "vanliga" och metall lådan, enligt killen så var det så så länge dom hade olika. (är det där rätt svenska???) ett ganska enkelt val när man har en liten kille på ett år som gillar att äta på saker ;) (jo jag tog den "vattentäta" ;) )

Vad märkligt. Mig frågade de inte. Bara antog att det var limited när jag bokade det. (Egentligen borde man säga köpte för nu är man tvungen att betala när man förbokar). När jag frågade visste de som sagt var inte vad det var för speciellt med limited.

Haha. Du får väl låsa in dina dyrgripar ;)
Det är vad jag kommer göra om jag kommer i samma situation.

Postad 06 February 2009 - 15:57

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
ifall ni inte har sett den här http://g4tv.com/thef...ne-Mailbag.html så se den

Postad 06 February 2009 - 18:40

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Höj känsligheten för siktet så tycker jag de blir lite bättre med "delay" problemet. Testa att köra utan assistans siktet, blev härligare att skjuta från axeln då.

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 06 February 2009 - 18:40.

Postad 06 February 2009 - 18:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

jo som svante säger så går det alldeles utmärkt att luta sig ut från en vägg å skjuta

En funktion jag inte snappat upp.. vad e det för "kontroll-kombination" för att göra det? ;)

//najkks

Postad 06 February 2009 - 19:01

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

En funktion jag inte snappat upp.. vad e det för "kontroll-kombination" för att göra det? ;)

//najkks

På Alternativ 2 är de L2 som gäller för LEAN AND PEEK systemet som de så vackert heter.

Edit; Sitter å spelar nu, jag har lyckats kommit förbi dörren där demot egentligen ska sluta! haha, läst på flera forum , många som har utsatts för den här buggen. Vette sjutton vad jag gjorde, jag pausa spelet när jag åkte upp i hissen, börja spela igen, inga fiender, kunna gå genom dörren utan problem.

http://www.youtube.c...h?v=qe2JNz7o-WU

Edit: De ska tydligen att gå baklänges vid slutet genom dörren, kan inte bekräfta men testa!

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 06 February 2009 - 19:37.

Postad 06 February 2009 - 19:40

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

OHHH fy vad man längtar till den 25 ..

En fråga : "Cover systemet" finns alltså inte i MP ???

Postad 06 February 2009 - 19:49

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Hej

OHHH fy vad man längtar till den 25 ..

En fråga : "Cover systemet" finns alltså inte i MP ???

Brittan har sagt de, nej de finns inte. Varför? vet inte, troligen att spelet hade blivit segare online, inte vet jag.

Postad 06 February 2009 - 20:57

Bulltarn
  • Bulltarn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kan väl börja med o säga hej! då man tar oskulden o lägger in sin första textrad i detta forum ! =) Fast man har läst mycket men har man inte haft så mycket vettigt att skriva .

Ser riktig nice ut detta, måste säga att de kommer tankar från den gamla goda tiden med Quake team fortress.
Får tacka min old shcool polare D-J (Swe-666) från C64 tiden , som gjorde att man fick upp ögonen för detta spel, sitter nu som klistrad med demot och bara längtar tills detta spel släpps. Och då är det inte singelplayer som man väntar på utan multi !

// jocke

psn-id Bullen_se

Postad 06 February 2009 - 21:32

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Kan väl börja med o säga hej! då man tar oskulden o lägger in sin första textrad i detta forum ! =) Fast man har läst mycket men har man inte haft så mycket vettigt att skriva .

Ser riktig nice ut detta, måste säga att de kommer tankar från den gamla goda tiden med Quake team fortress.
Får tacka min old shcool polare D-J (Swe-666) från C64 tiden , som gjorde att man fick upp ögonen för detta spel, sitter nu som klistrad med demot och bara längtar tills detta spel släpps. Och då är det inte singelplayer som man väntar på utan multi !

// jocke

psn-id Bullen_se

Välkommen Jocke!

Postad 06 February 2009 - 22:24

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Har spelat demot lite och första intrycket är att Killzone 2 känns lite mer realistiskt och "tyngre" än COD4 som har varit mitt favorit-FPS länge nu. Dock känns det rätt långsamt i jämförelse med nämnda FPS, men det är nog bara en vanesak. Grafiken är riktigt, riktigt snygg och ljudet är riktigt bra det också. Det var rätt kaotiskt i början innan man fick in snittsen på kontrollen samtidigt som helgast stod överallt och öste på, men efter lite träning fick man lite mer kontroll över det hela.
;)
Det enda jag inte riktigt gillar är att siktet som är rätt segt i jämförelse med COD4. Vanesak där också antagligen, men jag blev ändå lite smått irriterad.
Synd också att demon var så kort. Kändes som man precis började komma in i det hela innan spelet var slut.

Killzone 2 kommer nog bli grymt om det håller samma klass som demot, men jag tycker ändå att spelet är en aningen överhypat. Det är brutalt snyggt och så, men det stack inte ut speciellt mycket ur FPS-genren. Solklart köp dock.

Redigerat av Unregistered9a177c31, 06 February 2009 - 22:26.

Postad 06 February 2009 - 22:44

Bulltarn
  • Bulltarn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Välkommen Jocke!

Man tackar o bockar

// jocke "Bullen_se"

Postad 07 February 2009 - 00:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Ska göra mitt bästa för att inte ladda hem demot. None needed. ;)

*hrm* Gick ju sådär då... ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.