Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call Of Duty 4 Modern Warfare

3456 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2008 - 19:27

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
okej,då ska jag kämpa på med kontrollen och ge den en chans.Djungelmeister!,addar dig så då kanske vi syns på fältet...

Postad 24 February 2008 - 20:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
djungelmeister,, addar dig med om det går bra..
fahla, samma sak med dig om de går bra :)

ifall nån vill adda mig så heter ja andreassofus

Postad 24 February 2008 - 20:30

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
andreassofus: Nemas problemas!

Postad 24 February 2008 - 21:09

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
jag vill spela mot någon

Postad 25 February 2008 - 08:50

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Lägg till er i Klan-tråden för COD4...

Redigerat av Dr. Death, 25 February 2008 - 12:17.

Postad 25 February 2008 - 09:08

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

har precis provat att spela online, och man kan ju säga att jag sög ganska ordentligt.Är inge nybörjare på fps spel
har/spelar Bf2,Bf2142 på pc då med mus å tangentbord.Men att spela fps med kontrollen är ju grymt mycket svårare än vad jag trodde att det skulle va.
Kan man spela cod4 med mus å tangent bord?.

Nej, inte på PS3. Men ge handkontrollen en chans. Jag själv har aldrig spelat speciellt mycket på PC, men de som gått över från PC till konsoll verkar ofta vara av uppfattningen att man vänjer sig.

Ja, en del kan det... men inte jag... tycker det är NOLL känsla i det... skulle vilja hitta den rätta kanslan i det... men det känns helt handikappat... mus/tang bord är det optimala för FPS... men men, vad gör man :blink:

Jag tycker det är tvärtom grymt mycket mer känsla med handkontroll än med mus och tb.. mycket mer verklighetstrogna rörelser.. med mus kan man ju vända sig om på 0.01 sekund.. inte så mycket känsla i en sån rörelse?
att det sen är mycket svårare att spela med handkontroll har ju inget med känsla att göra.. rätta mig om jag har fel? ;)

För min skull är det ingen känsla med handkontroll... man kan säg att jag inte har kontroll med kontrollen, hehehe :lol:
Men ska införskaffa detta till ps3 med... så man får ge det en chans iaf... och jämföra med PC versionen ;)

Postad 25 February 2008 - 12:23

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Håller med om att det behövs nya banor!

Hoppas bara att det inte kommer typ 3 nya banor bara, utan att de släpper ett gäng, men det är väl för mycket begärt antagligen...

Skulle även vara kul med nån större bana och med möjlighet att spela mer än 18 man, (och givetvis att de fixar så att det flyter på lite bättre, vi vet ju hur Groundwar kan bli), och om allt skulle funka så hade det varit kul med kanske 32man(16 vs. 16)?:blink:

Redigerat av Dr. Death, 25 February 2008 - 12:24.

Postad 25 February 2008 - 12:32

himtim
  • himtim
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
ingen som testat den dära kombinerade mus/kontroll grunkan? verkar ju gjuten för Cod4. själv har jag varken ps3 eller cod, har dock levlat upp min kusin till level 28, så det är väll dags o köpa ett eget ps3 nu :blink:

då blir nog cod4 mitt första spel ;)

Postad 25 February 2008 - 12:49

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
hahah!,är så dålig så att jag inte klarar av att lägga till er på listan...Kommer bara upp en text som säger att personen ej hittades :blink: .
Fast online spelandet blir bara roligare å roligare ;) .

Postad 25 February 2008 - 13:09

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Här har ni en guide om hur man ändrar färg på sitt namn. :blink:

http://youtube.com/watch?v=oRyCMUtHC4E

MHB får inte riktigt plats, så nu heter jag [.M]ign1te (allt i svart). ;)

GL HF

Redigerat av pumas, 25 February 2008 - 13:09.

Postad 25 February 2008 - 13:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Här har ni en guide om hur man ändrar färg på sitt namn. :blink:

MHB får inte riktigt plats, så nu heter jag [.M]ign1te (allt i svart). ;)

GL HF

Usch, sådant är ju bara irriterande!

Postad 25 February 2008 - 13:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ja det där är inte coolt för fem öre. Som tur är försvinner denna "glitch" i nästa patch.

Postad 25 February 2008 - 17:55

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Hej.
Jag och frugan tänkte köra lite parspel i split screen, vi mot spelet. Får dock inte till det. Finns inte den möjligheten?

Postad 25 February 2008 - 18:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Hej.
Jag och frugan tänkte köra lite parspel i split screen, vi mot spelet. Får dock inte till det. Finns inte den möjligheten?

Nej.Endast mot varandra offline multiplayer. Köp Resistance och spela coop, kul. :blink:

Postad 25 February 2008 - 18:10

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Nej.Endast mot varandra offline multiplayer. Köp Resistance och spela coop, kul. :blink:

Tack för svaret. Har Resistance. Blir till att testa.

Postad 25 February 2008 - 18:56

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Här har ni en guide om hur man ändrar färg på sitt namn. ;)

MHB får inte riktigt plats, så nu heter jag [.M]ign1te (allt i svart). :lol:

GL HF

Så du väljer bort taggen till förmån för att bli ytterligare ett störande hatobjekt? :)
SKÄRPNING SOLDAT!!! ;)

Postad 25 February 2008 - 19:53

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

GL HF

Så du väljer bort taggen till förmån för att bli ytterligare ett störande hatobjekt? :)
SKÄRPNING SOLDAT!!! ;)

Borde han inte bli utesluten ur clanen för dehära

Postad 25 February 2008 - 20:18

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Nu har jag gett mig f-n på att spela så mkt som möjligt med clanen. Men det är grymt svårt i början. Inte van vid tempot ;) Får väl ta rygg på de gamla rävarna :)

Postad 25 February 2008 - 21:40

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

GL HF

SKÄRPNING SOLDAT!!! ;)

RÄTTNING I LEDET, är det inte så man säger? B)

Postad 25 February 2008 - 23:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
mpste hålla med om att det är otroligt störande när folk ändrar färg på namnet,, man vet inte om det är en med eller motspelare ju.
ingen som har läst nåt om när dom nya banorna kommer? kanske nån liten hint eller nåt om när dom kommer?
längtar efter det i alla fall.

Postad 25 February 2008 - 23:46

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Fast mer störande är när dom ska trekant, fyrkant, rund osv. i sitt namn.

Postad 26 February 2008 - 01:32

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Intervju med IW hos Gametrailer.

De jobbar på 3 nya kartor som är baserade på community-önskemål. Release i vår, mer info framöver...

Postad 26 February 2008 - 09:10

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Nu har jag gett mig f-n på att spela så mkt som möjligt med clanen. Men det är grymt svårt i början. Inte van vid tempot ;) Får väl ta rygg på de gamla rävarna :)

Om du ska spela ikväll så ska vi nog kunna ordna lite gametime.......jag gick prestige igår igen så jag behöver spela upp lite bössor ikväll......

Postad 26 February 2008 - 10:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Intervju med IW hos Gametrailer.

De jobbar på 3 nya kartor som är baserade på community-önskemål. Release i vår, mer info framöver...

Den där sade ju ingenting, "vi har ju tre nya banor som innehåller allt, öppna ytor, trånga ytor" osv. Låter bara som om de vill tillgodose allas önskningar och då är jag rädd att det bara blir pannkaka av alltihop. Hoppas jag har fel. Nya banor hade varit riktigt kul!

Postad 26 February 2008 - 12:11

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Hade hoppats på 300 nya banor...lol

Fast mer störande är när dom ska trekant, fyrkant, rund osv. i sitt namn.

Stör mig mest på de som har kryss i namnet... ;)

Postad 26 February 2008 - 15:30

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Om du ska spela ikväll så ska vi nog kunna ordna lite gametime.......jag gick prestige igår igen så jag behöver spela upp lite bössor ikväll......

Fasen prestige igen?
Då är ju du inne på samma prestige som jag och därmed snart ikapp. Nä nu får jag se till att börja spela igen. Jag kommer ju ligga sist av alla mhb'are snart (även om det lät så så var det inget påhopp eller något sånt på dig merger ;))

Postad 26 February 2008 - 15:53

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Är det någon här inne som fått problem med "Downloading Game Settings" efter patchen?
Polarn kommer inte in alls längre.

Han tog bort patchen och lyckades då spela med andra, måste ju dock vara med folk som gjort samma sak misstänker jag.
Vi kan inte spela alls tillsammans längre.

Läste lite på infinity wards forum att flera fått samma besvär.
;)

Postad 26 February 2008 - 20:03

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Häromdagen blev jag utsatt för en riktig finne i röven. Ni vet där vid tågvagnarna på Pipeline? Där kan man ju krypa ner under ena lastkajen och in i gångarna under marken. Rakt innanför det rörets mynning hade någon satt sig bakom ett nät så att han/hon blev så gott som osynlig. Jag har försökt hitta en väg dit, men inte lyckats. Någon som vet vad jag yrar om?

Postad 26 February 2008 - 20:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=TLU3uTh9ruA
2 minuter in.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 February 2008 - 20:10.

Postad 26 February 2008 - 20:27

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=TLU3uTh9ruA
2 minuter in.

Tack! Att jag aldrig lär mig att ALLT finns på tuben...

Postad 26 February 2008 - 21:30

tomas_we
  • tomas_we
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
den glichen är ju skön på såsätt att den funkar utan "oldschool" är inställt... har kört den några gånger men den ger inte mycket då de inte är ofta folk springer där...

tittat mycket på glitcherna på youtube men de flesta verkar vara med "oldschool" aktiverat... nån som vet fler som funkar utan os???

Postad 27 February 2008 - 09:57

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Skulle verkligen behövas några nya mapar till PS3an, känns som att man kört alla minst 200 gånger :/ börjar bli trist

Nä, det är ju nu en trög rackare som jag börjar hitta alla bra gömställen :-)

Jag råkade ut för en sjuk grej, på pipeline, i luften bredvid sista vagnen i 90 graders vinkel ut från vagnen var det en snubbe som låg och sköt??? Det var inte os (vad jag vet...)

Fasen prestige igen?
Då är ju du inne på samma prestige som jag och därmed snart ikapp. Nä nu får jag se till att börja spela igen. Jag kommer ju ligga sist av alla mhb'are snart (även om det lät så så var det inget påhopp eller något sånt på dig merger :))

Oroa dig inte jag är fortfarande med :-)
Jag spelar inte alls så mycket.

Redigerat av Numero1, 27 February 2008 - 10:06.

Postad 27 February 2008 - 16:08

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Lite ny info ang den nya patchen och nya kartorna.
Dock gäller detta Xbox men kartorna blir ju åtminstone desamma.
Nya kartor COD 4

Edit;
Såg precis att det gäller även patchen till PS3.

Redigerat av h_z, 27 February 2008 - 16:09.

Postad 27 February 2008 - 19:10

shaman958
  • shaman958
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
hur spelar NI?

jag har på senaste tiden fått upp ögonen för "sabotage", tycker det är en rolig spelform OM man spelar med andra som tänker som jag....dvs forsöka få tag i bomben och montera den på målet. Ofta kommer jag med spelare som värkar ha annat för sig. av och till undrar jag om jag forstör för dom andra när jag springer iväg med bomben:-)

så jag undrar vad är erat mål i sabotage? snygg k/d ratio? undvika att andra laget får monterat bomben?

vore kul att spela sabotage i MHB klanen....perfekt när man kan kommunisera och fungera som ett team.

Postad 27 February 2008 - 20:29

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Sabotage spelar jag endast i TT, har provat o spela det vanligt också men jag blir så jäkla irriterad på med/motspelare som bara tänker på K/D, ok om det är nån som sitter o campar men hela laget då blir man less :)

Postad 27 February 2008 - 20:39

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Lirade HQ nyss. Där var en lök som mixtrat med sitt namn så man inte såg det ens. Naturligtvis var det en fiende :)

Hoppas möjligheten att ändra färg försvinner. Bara fånigt.

Postad 27 February 2008 - 20:50

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Sabotage lirar jag emellanåt. Skoj men bara när man kör med ett seriöst lag och helst så får motståndarna inte vara på kampingsemester (jo lite krav får man även ställa på motståndarna). Tyvärr så infinner sig detta ungefär bara 1 gång av 23. Trist? ja...

Postad 27 February 2008 - 21:35

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Eftersom jag är av typen "in å röj" så är detta inte min påse.... Men om det spelas när vi kör ihop brukar jag oftast springa efter bombbäraren för att plocka upp bomben när denna dör för att sedan själv ta den några meter närmare målet innan jag själv dör en säker sniperdöd eller liknande. :)

Detta är verkligen inte min spelform. Dock hade jag ett undantag när jag spelade med Primare å Morlock häromkvällen där jag gick segrande ur striden. Eller var det S&D?

Jaja, hur som helst var det roligt att få vara bäst för en gångs skull. Händer inte så ofta då man spelar med MHBare

Postad 27 February 2008 - 23:28

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Sköön avslutning på prestige 5, drog en team deathmatch Crash 40 - 3. :rolleyes: Precis så man vill avsluta en presite omgång. :P
Förövrigt har jag laggt ner det svarta namnet, MHB är finare. Då kanske jag även i fortsättningen får vara med och spela med er MHB:are. :)

Postad 28 February 2008 - 08:10

Mindtrick
  • Mindtrick
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det någon här inne som fått problem med "Downloading Game Settings" efter patchen?
Polarn kommer inte in alls längre.

Han tog bort patchen och lyckades då spela med andra, måste ju dock vara med folk som gjort samma sak misstänker jag.
Vi kan inte spela alls tillsammans längre.

Läste lite på infinity wards forum att flera fått samma besvär.
:P

Jag har haft/har samma problem och det började efter patchen. Jag var trådlöst uppkopplad men tröttnade till slut och testade att koppla med kabel och då försvann problemet med "Downloading Game Settings..." När jag häromdagen startade om min router så återkom dock problemet. Jag testade då att göra om Internetuppkopplingen och det hjälpte.

Vet inte hur din kompis är kopplad men be han testa att göra om sin uppkoppling i network inställningarna på ps3an. Det verkar åtminstone funka för mig.

Hoppas det löser sig!

Postad 28 February 2008 - 08:24

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
jag hade problem o koppla upp mig ett bra tag o nu har spelet bara legat. kanske ska ta o försöka lira igen.

Postad 28 February 2008 - 09:57

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Fasen prestige igen?
Då är ju du inne på samma prestige som jag och därmed snart ikapp. Nä nu får jag se till att börja spela igen. Jag kommer ju ligga sist av alla mhb'are snart (även om det lät så så var det inget påhopp eller något sånt på dig merger :P)

Och då har jag ändå två prestigerundor som jag tappade på det gamla användarnamnet...... :lol: ......fast jag har å andra sidan inte haft något liv utanför cod så....... B)

Postad 28 February 2008 - 10:08

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Nej.Endast mot varandra offline multiplayer. Köp Resistance och spela coop, kul. :P

Tack för svaret. Har Resistance. Blir till att testa.

Det är riktigt skoj faktiskt!

Ja det där är inte coolt för fem öre. Som tur är försvinner denna "glitch" i nästa patch.

Jag håller med, bara förvirrande och onödigt. Avskyr speciellt de som har knappat och skräp som klannamn...

Och då har jag ändå två prestigerundor som jag tappade på det gamla användarnamnet...... :lol: ......fast jag har å andra sidan inte haft något liv utanför cod så....... B)

Ja du verkar spela mycket :-)

Postad 28 February 2008 - 10:12

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Sköön avslutning på prestige 5, drog en team deathmatch Crash 40 - 3. :lol: Precis så man vill avsluta en presite omgång. B)
Förövrigt har jag laggt ner det svarta namnet, MHB är finare. Då kanske jag även i fortsättningen får vara med och spela med er MHB:are. :P

Grymt, grattis!

Postad 28 February 2008 - 10:13

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Vad gäller sabotage så tycker jag det är en förbannat tråkig spelform.....det blir bara en massa springande fram å tillbaka. Jag håller dock med l2ickard att ofta så spelar man med muppar som bara spelar för egen del och skiter i uppdraget. Jag spelar inte sabotage eller domination längre om det inte är med vissa MHB:are som jag vet spelar för laget. Jag spelade domination ganska mycket innan och försökte hela tiden ta flaggor vilket resulterade i rätt högt antal deaths.........samtidigt satt de andra i laget och bara campade........så det har jag slutat med nu.

Vad gäller spelsätt i s & d så handlar det väl främst om att röra sig så lite som möjligt på öppna ytor.....på så vis ger man inte fi möjlighet att få en easy kill. Sen kan man titta på l2ickard eller morlock som mönsterelever......det gäller att hela tiden ha koll framåt och bakåt......tittar du på l2ickard så snurrar han värre än slänggungan på Liseberg när han spelar s d men det är ingen som smyger upp bakom ryggen på honom det kan jag garantera. Dessutom blir stun/flashgranater mycket mer värdefulla i s&d och dessa bör nyttjas friskt. Sist men inte minst så är det riktigt bra att kunna kartan ordentligt och veta bra positioner som man kan utnyttja....exempelvis taket på huset vid bomb b på overgrown........där har man bra översikt samtidigt som man har bra skydd om man backar upp....det gäller dock att inte sätta sig där för tidigt eftersom man syns ganska bra på håll. Sen har numero1 ett riktigt bra tips i att spelar man med bra spelare så lär man sig oerhört mycket av att kolla dem efter att man själv har gått ur tiden..... :P

Postad 28 February 2008 - 10:21

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Vad gäller sabotage så tycker jag det är en förbannat tråkig spelform.....det blir bara en massa springande fram å tillbaka. Jag håller dock med l2ickard att ofta så spelar man med muppar som bara spelar för egen del och skiter i uppdraget. Jag spelar inte sabotage eller domination längre om det inte är med vissa MHB:are som jag vet spelar för laget. Jag spelade domination ganska mycket innan och försökte hela tiden ta flaggor vilket resulterade i rätt högt antal deaths.........samtidigt satt de andra i laget och bara campade........så det har jag slutat med nu.

Vad gäller spelsätt i s & d så handlar det väl främst om att röra sig så lite som möjligt på öppna ytor.....på så vis ger man inte fi möjlighet att få en easy kill. Sen kan man titta på l2ickard eller morlock som mönsterelever......det gäller att hela tiden ha koll framåt och bakåt......tittar du på l2ickard så snurrar han värre än slänggungan på Liseberg när han spelar s d men det är ingen som smyger upp bakom ryggen på honom det kan jag garantera. Dessutom blir stun/flashgranater mycket mer värdefulla i s&d och dessa bör nyttjas friskt. Sist men inte minst så är det riktigt bra att kunna kartan ordentligt och veta bra positioner som man kan utnyttja....exempelvis taket på huset vid bomb b på overgrown........där har man bra översikt samtidigt som man har bra skydd om man backar upp....det gäller dock att inte sätta sig där för tidigt eftersom man syns ganska bra på håll. Sen har numero1 ett riktigt bra tips i att spelar man med bra spelare så lär man sig oerhört mycket av att kolla dem efter att man själv har gått ur tiden..... :P

Ett annat tips är ju att ta sig tid och kolla killkcamen. Då lär du dig ju hur motståndaren lyckades knäppa dig! Värdefullt för att 1) inte göra om samma misstag, 2) kunna hämnas när ni byter sida vid halftime :-D
(dvs kunna utnytja situationen och positionen mot andra senare)

Är det bara jag dom är envis och måste tillbaka och ha ihjäl rackaren som knäppte mig??

Värsta exemplet var i huset vid bomben på Overgrown där jag var och blev dödad av en snubbe. Jag sprang genom hela kartan tre ggr innan jag lyckades ha ihjäl honom tillslut :-) Usel K/D ratio, jag vet, men det var SÅ skönt att få hämnas....hehehe...är jag 34 eller 14 man kan ju börja undra :-)

Postad 28 February 2008 - 12:40

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Vad gäller spelsätt i s & d så handlar det väl främst om att röra sig så lite som möjligt på öppna ytor.....på så vis ger man inte fi möjlighet att få en easy kill. Sen kan man titta på l2ickard eller morlock som mönsterelever......det gäller att hela tiden ha koll framåt och bakåt......tittar du på l2ickard så snurrar han värre än slänggungan på Liseberg när han spelar s d men det är ingen som smyger upp bakom ryggen på honom det kan jag garantera. Dessutom blir stun/flashgranater mycket mer värdefulla i s&d och dessa bör nyttjas friskt. Sist men inte minst så är det riktigt bra att kunna kartan ordentligt och veta bra positioner som man kan utnyttja....exempelvis taket på huset vid bomb b på overgrown........där har man bra översikt samtidigt som man har bra skydd om man backar upp....det gäller dock att inte sätta sig där för tidigt eftersom man syns ganska bra på håll. Sen har numero1 ett riktigt bra tips i att spelar man med bra spelare så lär man sig oerhört mycket av att kolla dem efter att man själv har gått ur tiden..... :D

Har märkt att du gnällt en hel del över Domination, men faktum är att ALLA kan ju inte springa som en skock höns till varje flagga, då är det ju kört... B)

Som en runda på Bloc, även om jag var med några gånger och ta flaggor, så la jag nog mest tid till att röjja FI som gick till anfall mot medspelare som tog B-flaggan (den jobbiga i mitten), och kan lova att om jag INTE suttit i huset och slaktat med LMG:n så hade det gått betydligt sämre med tagningen/försvaret av B..
Det jag vill ha sagt är att det behövs lite av varje för att det ska gå bra, sen är det ju faktiskt så att de som tar många flaggor får sin belöning i form av poäng... :lol:

Dock så ska man givetvis inte ALLTID köra samma position..:P

En annan knepig sak jag undrat över är dock att själva flaggtagandet verkar ha noll betydelse för vinsten, man får ju inga lagpoäng för det och det verkar ju bara vara kills som räknas ändå? Känns som att jag missat nåt väsentligt? :)

Postad 28 February 2008 - 12:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

En annan knepig sak jag undrat över är dock att själva flaggtagandet verkar ha noll betydelse för vinsten, man får ju inga lagpoäng för det och det verkar ju bara vara kills som räknas ändå? Känns som att jag missat nåt väsentligt? :P

Nä inga kills räknas i domination. Det tickar poäng för ditt lag X antal flaggor. Inga flaggor inga poäng över tid, 2 flaggor poäng x 2 över tid. Mao räcker det att ha 2 flaggor för att vinna.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 February 2008 - 12:45.

Postad 28 February 2008 - 13:06

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Jaha, men det som är så konstigt är när man tycker att det går riktigt bra och ens lag har flaggor hela tiden och det andra laget verkar mest bry sig om att döda en snarare än att ta flaggor, så leder motståndarlaget ändå.... Lustigt... :P

Räknas inte kills ALLS?

Men det är naturligtvis så det SKA vara som du skrev, jag har säkert fel men det känns väldigt konstigt ibland...

Postad 28 February 2008 - 13:08

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Jaha, men det som är så konstigt är när man tycker att det går riktigt bra och ens lag har flaggor hela tiden och det andra laget verkar mest bry sig om att döda en snarare än att ta flaggor, så leder motståndarlaget ändå.... Lustigt... :P

Räknas inte kills ALLS?

Men det är naturligtvis så det SKA vara som du skrev, jag har säkert fel men det känns väldigt konstigt ibland...

Det är bara flaggorna som räknas i Dominaion.. den som har 2 flaggor störst del av tiden vinner så enkelt är det :lol:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.