Visa upp er Blu-ray samling *MAX 1280 PIXLAR BREDA BILDER*
Postad 01 juni 2009 - 07:36
Postad 01 juni 2009 - 15:08
Har inte klurat ut hur jag vänder på foton i min bärbara så ber om ursäkt för det.
Skivan i näst sista bilden verkar vara en bonuspresent på Sugar mountain konserten som kom ut för ett tag sen men för sent för att inkluderas i boxen. Dock bara cd/dvd utgåva. Ej blu-ray. Den är inte listad i innehållsförteckningen.
Hyfsad boxutgåva.

Postad 01 juni 2009 - 15:22
Som svar neråt: Litet snabbt enkelt och gratis
Redigerat av Benkke, 01 juni 2009 - 15:43.
Postad 01 juni 2009 - 15:40
Ingen billig sak det där. Jag använder detta program att se, vända och ändra storlek på bilder med http://www.irfanview.com/
Men schnella, det ska vara Photoshop ;D
Postad 01 juni 2009 - 15:41

det där med att inte låtsas om saker som faktiskt finns med är en skum läggning...alla utom xXx svensktextade även om the hills have eyes inte låtsas om det på lådan
OMFG!Årtiondets blu-ray har anlänt. Är ju inte så länge kvar så jag vågar säga det.
Har inte klurat ut hur jag vänder på foton i min bärbara så ber om ursäkt för det.
Skivan i näst sista bilden verkar vara en bonuspresent på Sugar mountain konserten som kom ut för ett tag sen men för sent för att inkluderas i boxen. Dock bara cd/dvd utgåva. Ej blu-ray. Den är inte listad i innehållsförteckningen.
Hyfsad boxutgåva.
jäkla tur att jag inte är så förtjust i honom, annars hade det där varit ett måste...
kan bara instämma, irfan är sjukt praktiskt och smidigtJag använder detta program att se, vända och ändra storlek på bilder med http://www.irfanview.com/
ja eller hur?Men schnella, det ska vara Photoshop ;D
om jag hade en krona för varenda kompis som envisas med att sitta och starta sega PS (hur produktivt är det att sitta och vänta en halvminut på att PS ska dra igång istf att köra ett prog som startar på under sekunden?) för simpla uppdrag som beskära/resiza och enkel färgkorrigering, helt i onödan, så skulle jag vara en väldigt rik man...
Redigerat av outdoor_miner, 01 juni 2009 - 15:45.
Postad 01 juni 2009 - 15:49
Håller helt med, otroligt snabbt och smidigt, du har jobbet gjort innan PS startatja eller hur?
om jag hade en krona för varenda kompis som envisas med att sitta och starta sega PS (hur produktivt är det att sitta och vänta en halvminut på att PS ska dra igång istf att köra ett prog som startar på under sekunden?) för simpla uppdrag som beskära/resiza och enkel färgkorrigering, helt i onödan, så skulle jag vara en väldigt rik man...
Redigerat av Benkke, 01 juni 2009 - 15:49.
Postad 01 juni 2009 - 16:18
Ingen billig sak det där. Jag använder detta program att se, vända och ändra storlek på bilder med http://www.irfanview.com/
Som svar neråt: Litet snabbt enkelt och gratis
Tack för tipset. Har jag ju faktiskt redan på min andra dator. Helt glömt bort. Fotar inte så mycket så det blir inte aktuellt så ofta. Photoshop har jag inte installerat på någon dator sen 97 eller så.
Redigerat av Unregistered81406615, 01 juni 2009 - 16:19.
Postad 01 juni 2009 - 20:41
ja eller hur?
Tja, eftersom du inte verkar sakna pengar (köper tiotal filmer om dagen) så borde du ha råd med PS. Sen att det är segt har ju mer eller mindre med din dator att göra. För mig startar det snabbt iallafall. Jag har inga problem att vänta om det skulle gå långsamt.
Postad 01 juni 2009 - 21:35

Ledsen för den enorma filen ... nu ska det vara fixat
Redigerat av Chattras, 01 juni 2009 - 22:00.
Postad 01 juni 2009 - 21:45
Postad 01 juni 2009 - 21:52
Nu är det fixat. Man lär sig något nytt varje dagDet var en försvarlig mängd. Du har inte läst tipset på IrfanView ovanför, ett program att förminska bilder med?

Redigerat av Chattras, 01 juni 2009 - 22:02.
Postad 01 juni 2009 - 22:08
Tja, eftersom du inte verkar sakna pengar (köper tiotal filmer om dagen) så borde du ha råd med PS. Sen att det är segt har ju mer eller mindre med din dator att göra. För mig startar det snabbt iallafall. Jag har inga problem att vänta om det skulle gå långsamt.
Väldigt vilket snack det är om pengar

Postad 01 juni 2009 - 22:50
Postad 01 juni 2009 - 23:24
ah, så snygga. kan inte förstå alla som gnäller på de fodralen på diverse forum (framför allt AVSF om jag minns rätt) - det är ju jättefräscht!Om det är någon del av filmsamlingen jag är glad över så är det nog den här:
C.jpg 99,93K 0 Antal nerladdningar
(åas gillar jag ju digibooks skarpt, så jag får nog inte ens vara med och bedöma).
vilken är den näst högraste?
haha, det handlar bara om att inte starta en grävskopa för att plantera om krukväxter.
jag har PS på de flesta av mina datorer och använder det rätt ofta, även i jobbet. det är ett jättebra program för AVANCERAD bildmanipulation, men då det tar närmare halvminuten att dra igång på min quad-intel förstår jag inte varför man skulle använda till så otroligt simpla saker som vilket program som helst klarar av. det är ju bara fullständigt oresonligt.
jag har kompisar som åker och handlar i bmw m3, själv kör jag volvokombi - i den får man faktiskt plats med saker, istället fär att se tuff ut på parkeringsplatsen... vilket är det närmaste jag kan komma att använda PS till sånt trams.
irfan kan jag köra på min underbara men slöa en-kilos portege r100 utan att behöva vänta på något löjligt timglas. blotta tanken att köra PS på den leder ju till skrattanfall. på den gamla häcken jag sitter på nu (c2d 2,0/2GB) startar irfan en ny process och öppnar bilden snabbare än det går för PS även om jag redan har PS uppe (0,2/0,5 sek).
för att inte tala om vilket myller av funktioner och inlärningstid PS medför. underbart för den som är intresserad/lever på det, men totalt overkill för åtminstone 95% av brukarna. ungefär som alla dessa stackare som blir pålurade en quad core med 1TB HDD av säljarna på SIBA, när allt de ska ha den till är att kolla mail och betala räkningar.
jag har iofs inte kört cs4 så mycket, men inte kan jag tänka mig att de effektiviserat bootningen så dramatiskt att det drar igång på under sekunden. vad du sen anser är acceptabel väntetid vet jag inte, men när man jobbar under tidspress är det ett rätt enkelt val...
förlåt alla andra för OT, men ibland måste man bara förklara saker som borde vara uppenbara.
Postad 01 juni 2009 - 23:37
ah, så snygga. kan inte förstå alla som gnäller på de fodralen på diverse forum (framför allt AVSF om jag minns rätt) - det är ju jättefräscht!
(åas gillar jag ju digibooks skarpt, så jag får nog inte ens vara med och bedöma).
Jepp, Criterion har alltid varit bra på lite exklusivare fodral/omslag (redan på Laserdisc tiden) och jag gillar det

Vissa verkar ha stora problem när det inte är uniformt i BD hyllan med identiska storlekar på fodral m.m. men jag ÄLSKAR när bolagen vågar sig på nåt annorlunda

Hoppas på mer Steelbooks, digipacks m.m. på BD precis som på DVD.
Roligare att samla på.
Postad 02 juni 2009 - 09:12

Bifogad fil(er)
Postad 02 juni 2009 - 11:38

lite halvkass kvalitet, knäppte med mobilkameran...
iaf så innehåller den:
- Filmen på Blu-ray (2 kommentatorspår)
- Introduktion
- Extrascener och bortklippta scener
- Typ 5 olika dokumentärer.
Samlarmaterial
- 48-sidig fotobok
- 10 kort med filmaffischer
- Arkiverad korrespondens
Redigerat av Unregisteredc84bf290, 02 juni 2009 - 11:39.
Postad 02 juni 2009 - 13:41
vilken är den näst högraste?
"In the Realm of the Senses". Den har de verkligen snyggat upp jämfört med senast jag såg den! Inte världens bästa film, men den tar sig mot slutet iaf...

Postad 02 juni 2009 - 17:24
Om det är någon del av filmsamlingen jag är glad över så är det nog den här:
C.jpg 99,93K 0 Antal nerladdningar
Förbannat fina filmer. Fast Criterion släpper bara REG A va?

Postad 02 juni 2009 - 17:49

Bifogad fil(er)
Postad 03 juni 2009 - 13:23
Postad 03 juni 2009 - 14:42
Postad 03 juni 2009 - 15:59
Fick dessa i dag:
IMG_0617.JPG 122,44K 0 Antal nerladdningar
/Mats
Var köpte du woodstock, läste att man fick en bonus skiva om man endast köpte från amazon.com, nån som vet vad den bonus skivan inehåller
Postad 03 juni 2009 - 20:04
Hej! Köpte min från Loudness,har oxå läst att man ska få en bonus skiva från Amazon men vet ej vad som är på den,kan däremot berätta att denna är en 2-disc så vad mer kan man önska? Jag menar det är redan en disc med endast bonus materialVar köpte du woodstock, läste att man fick en bonus skiva om man endast köpte från amazon.com, nån som vet vad den bonus skivan inehåller
/Mats
Postad 03 juni 2009 - 22:45
Förbannat fina filmer. Fast Criterion släpper bara REG A va?
Tror det. Fast jag har en amerikansk PS3, så jag är inte helt 100 på det.
Postad 03 juni 2009 - 23:00
Hej! Efter att ha sett 3 timmar utav filmen(den är225min lång),kan jag i alla fall säga att om man gillar musikdokumentärer så är denna galet bra!Ljudet DolbyTrueHD är kalas,bilden är ju inte direkt filmad med HD kameror kan man lungt säga,men den är ändå klart bättre en vad jag hadde trott,bilden passar filmen perfekt tycker jag, och jag kan knappast tänka mig att det går att få en bättre bild med dessa förutsättningar. Artisterna gör oxå ett bra jobb.Du får återkomma med intryck om ljud och bild när tid finnes....
/Mats
Redigerat av Unregistered89a7be48, 03 juni 2009 - 23:03.
Postad 04 juni 2009 - 19:52
Postad 04 juni 2009 - 20:14
Postad 05 juni 2009 - 13:47

Postad 06 juni 2009 - 10:04
Denna kom i dag:
IMG_0644.JPG 98,21K 0 Antal nerladdningar
/Mats
Fruktansvärt fin film. Hur är ljud, bild och extramaterial?
Postad 06 juni 2009 - 11:14
Brutalt bra filmFruktansvärt fin film. Hur är ljud, bild och extramaterial?

/Mats
Postad 06 juni 2009 - 14:51
Postad 07 juni 2009 - 08:32
Brutalt bra film
Ljud & bild är grymt bra betyg 9 utav 10.extramaterialet har jag ej hunnit kolla in ännu.
/Mats
Gott. Då blir det ett inköp på den.
Postad 07 juni 2009 - 15:28
Nu är jag inte MatsE, men jag har beställt den från Play.com för €18.49 inklusive frakt.och den e köpt vart?
Postad 07 juni 2009 - 15:56
Postad 09 juni 2009 - 11:00
Postad 09 juni 2009 - 19:01

black narcissus och strictly ballroom var de långsammaste ordrar jag nånsin fått från play - nästan på dagen två månader (och s.b. såg ut som om någon använt den som underlägg på ett saftkalas).
väldigt glad att jag bara gav $40 m frakt för CSI nu när inet redan har den för $39.99...
Postad 09 juni 2009 - 19:05
Så himle dyrt har det ju varit.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar