Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 18 juli 2008 - 22:18

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det är en ohyggligt irriterande grej. Jag hade petat in massa musik och filmer som jag vill kunna skyffla omkring bäst jag vill. Hittade iPhonePCSuite som har iPhone Explorer i sig vilket gör att man kan browse:a bland filerna på luren. Dessvärre får filerna knasnamn, vet ej om de får annat namn i luren eller om det är programmet som har svårigheter att läsa eller... nåt. Men dess filändelse stämmer iaf. Då kan man enkelt spara till datorn och döpa om. Det är ju inga större problem om det gäller filmer. Det är jobbigare om man vill kopiera över musik. De brukar vara en hel del till antalet. Den har även en "My USD disk"-knapp som låter dig använda den som en... USB disk! Jag vill inte jailbreak:a den eller så, bara kunna flytta filer som jag vill.

iTunes döper om filerna och katalogerna när det kopierar över dem. Att de har plockat bort disk-stödet är ju irriterande, men det finns program för PCn som skall fungera. Finns program på Appstore som skall kunna ladda upp filer och låta dig ladda ned dem igen. Musiken och Filmerna i iPoden är "gömda" i piratkopieringssyfte som jag förstått det.

Postad 18 juli 2008 - 22:37

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

iTunes döper om filerna och katalogerna när det kopierar över dem. Att de har plockat bort disk-stödet är ju irriterande, men det finns program för PCn som skall fungera. Finns program på Appstore som skall kunna ladda upp filer och låta dig ladda ned dem igen. Musiken och Filmerna i iPoden är "gömda" i piratkopieringssyfte som jag förstått det.

Oh, vilka PC-program och iPhone-apps menar du?

Postad 18 juli 2008 - 23:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Oh, vilka PC-program och iPhone-apps menar du?

PC-program får du googla efter, bara sådant som jag läst i RSS i förbifarten. Filemagnet var det jag täntke på till iPhonen, men nu ser jag att den endast stödjer Mac OS X.

Postad 19 juli 2008 - 09:39

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

För alla er som vill ordna egna ringsignaler till iPhone av era egan ljudfiler, musik eller annat, så har jag ett tips. Innan ni följer punkterna här nedan så se till att ni har bokat för "Ringsignaler" i Inställningar/Allmänt i iTunes samt att ni naturligtvis ställer in så att ringsignaler också förs över vid sunkronisering.

1) Starta iTunes
2) Leta upp låten du vill göra till en ringsignal
3) Lyssna på låten tills du hittar den sektionen du vill använda som ringsignal (om inte hela låten)
3) Skriv ner start- och stopp tid för den sektionen
5) Högerklicka på låten och välj "Get Info/Visa info"
6) Klicka på "Options/Alternativ"
7) Skriv in start- och stopptid för den sektionen du valde
8) Klicka OK
9) Högerklicka på låten och välj "Convert Selection to AAC/Konvertera markeringen till AAC". Då kommer en dubblett att skapas med längden som du valde.
10) Högerklicka på den skapade dubbletten och välj "Delete/Ta bort"
11) Klicka på "Keep files/Flytta till papperskorg"
12) Gå till papperskorgen och leta upp files du nyss tog bort och se till att den återställs. Därefter letar du upp den då den ligger under Mina dokument/Min musik/iTunes/iTunes Music/Artistens namn/Skivans namn. Den kommer ha en filändelse som är "m4a".
13) Byt filändelse till "m4r".
14) Dubbelklicka på filen. ITunes kommer nu att automatiskt lägga till filen bland dina ringsignaler i iTunes.
15) Anslut och synkronisera!

Vassego!

funkar inte.. eller det funkar.. men vart finns ringsignalen i telefonen.. har synkroniserat den mm...
men finns ju inte i telefonen trots att det stått att den förts över..

Postad 19 juli 2008 - 09:45

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

funkar inte.. eller det funkar.. men vart finns ringsignalen i telefonen.. har synkroniserat den mm...
men finns ju inte i telefonen trots att det stått att den förts över..

Ligger under ringsignaler i Settings/sounds i en lista för sig själv överst.

Postad 19 juli 2008 - 09:47

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
nu funkar det.. men tydligen får inte signalen vara för lång eller för stor för då syns den inte

Redigerat av Unregistered863154f7, 19 juli 2008 - 09:48.

Postad 19 juli 2008 - 12:13

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
nån som vet hur man gör för att e-posta fler än en bild? finns det nån infoga knapp som jag missat?

Postad 19 juli 2008 - 13:23

Unregistered96f737f3
  • Unregistered96f737f3
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ok, men det är ju far som "står" på abbet där. Så hur ska jag lösa det? Tänkte mig följande.
alt 1.
1. syster tecknar iphone abb.2
2. pappa porterar över nummret från telenor till telia till ett refil eller något
3. pappa tar över systers abb.

eller skulle denna kombon fungera?
alt 2.
Det är ju jag som står på numret på telenor. Kan då min syster teckna abbet och skriva mig som användare och portera över mitt nummer?

Lite tarvligt förklarat men.

Jag föreslår att du ber telenor göra om abonnemanget till ett kontantkort, du behöver inte byta simkort, när det är klart ber du dom ta bort användar uppgifterna på kontantkort. Sen registrerar du kontantkortet på nytt med den personen som tecknat telia abonnemanget och porterar numret. På så sätt slipper du överlåtelseavgiften på runt 250kr hos telia eller telenor.

Eller så start din far telia abonnemanget och kan då flytta numret utan strul. Om du har ett någorlunda nytt telenorabonnemang så är det 3 månaders uppsägningstid. Vill du slippa kasta pengarna i sjön och få slutfaktura föreslår jag ovan nämnda lösning. Avsluta och be dom göra om det till kontantkort efter att uppsägningstiden gått ut. Hänger på att du kan vänta i 3månader på att teckna och köpa iphonen hos telia.

Men det är klart, vissa ska ju ha de senaste oavsett kostnaden... Brukar bli bra tv för oss andra i "Lyxfällan" :)

Redigerat av Unregistered96f737f3, 19 juli 2008 - 13:24.

Postad 19 juli 2008 - 13:27

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
IFåne och Telia är rubbade

>Telia har inte ens ett eget 3G nät dom köper sin tid i nätet av TELE2
jag köpte en Nokia E71 kontakt rakt av utan dessa vansiniga bindningar för 4000 kr sen väljer jga vad jag vill i abonomang och för rigktigt QWERTY

Postad 19 juli 2008 - 13:30

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

jag köpte en Nokia E71 kontakt rakt av utan dessa vansiniga bindningar för 4000 kr sen väljer jga vad jag vill i abonomang och för rigktigt QWERTY

Bra att du klargjorde det och att du är nöjd!

Postad 19 juli 2008 - 13:41

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Monopol ÄR underbart!

Mvh

Hur gör Ni som har Iphone för att skydda displayen så att den inte blir repig?

Mvh

Postad 19 juli 2008 - 14:34

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Monopol ÄR underbart!

Mvh

Hur gör Ni som har Iphone för att skydda displayen så att den inte blir repig?

Mvh

Behövs inge skydd för skärmen, den blir typ inte repig, ska bra mycket till att du ska repa den. annars så finns det väll invinsible shield till den men jag tror nog det hade mest varit ivägen.

http://youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8 Bara ett litet exempel

Postad 19 juli 2008 - 14:38

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Behövs inge skydd för skärmen, den blir typ inte repig, ska bra mycket till att du ska repa den. annars så finns det väll invinsible shield till den men jag tror nog det hade mest varit ivägen.

http://youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8 Bara ett litet exempel

Precis, min generation 1 har inte en endaste repa, förutom krom-ramen som är ordentligt repig och då har jag haft den direkt i fickan utan skydd i många månader. Min nya kommer jag köra med Invisibleshield åtminstone på baksidan. Borde dyka upp på måndag, fick leveransbekreftelse i torsdags :).

Postad 19 juli 2008 - 15:16

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man kan högerklicka i Safari? Om man vill spara en bild från nätet eller liknande? Är detta möjligt?

Tacksam för svar!

Edit:
Lyckades, man skulle visst bara hålla ner fingret på bilden så kom en fråga upp ifall man ville spara den.

Redigerat av RedEnzo, 19 juli 2008 - 15:21.

Postad 19 juli 2008 - 15:20

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Precis, min generation 1 har inte en endaste repa, förutom krom-ramen som är ordentligt repig och då har jag haft den direkt i fickan utan skydd i många månader. Min nya kommer jag köra med Invisibleshield åtminstone på baksidan. Borde dyka upp på måndag, fick leveransbekreftelse i torsdags :(.

JAg har tappat min gen 1 flera ggr utan några som helst märken.. otroligt! Iphone 3G klarar ju till och med av en tvåltvätt ;)

Är det någon som vet hur man kan högerklicka i Safari? Om man vill spara en bild från nätet eller liknande? Är detta möjligt?

Tacksam för svar!

Håll fingret nere en stund på bilden du vill ha.

Postad 19 juli 2008 - 15:24

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Faeeen, min iphone 3g är lite defekt...

Om jag drar fingret över skärmen och ut över kromet känner jag kanten på kromen (på höger sida) , om jag vinklar iphonen så ser jag att kromet går upp lite på sidan. Den andra sidan är helt plan. Är det samma för er? (antar inte)

Postad bild

Fin bild huh? :=), iallfall, vid den röda linjen är där som jag känner kromets kant om jag drar med fingret, annars så sitter kromet i samma "höjd" som skärmen och kanten märks inte av... :S dåligt ihopsatt...

Postad 19 juli 2008 - 20:13

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Det finns en app för Födelsedagar: Birthdays Organizer á 15kr.Hoppas det är vad du sökte :( (btw, iphone köpt ;))

Postad 19 juli 2008 - 21:20

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Nån som vet om en sån här bilhållare passar till iPhone 3G? http://store.apple.c...?mco=MTIxODk3Mw Apples sida nämner bara iPhone inte iPhone 3G.

Postad 19 juli 2008 - 21:28

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Hej!

Var ett par år sedan jag använde ITunes sist, men går det inte att ta hem gratisprogram via App Store utan att fylla i en massa kortnummer och joks vid registrering? Vill inte använda E-Kort osv bara fõr att ta hem några få gratisprogram.

Går det inte att gå förbi detta steg i registreringen?

Nixx! Inte vad jag hittade... Ville göra så själv också...

nu funkar det.. men tydligen får inte signalen vara för lång eller för stor för då syns den inte

Den får vara max 30 sekunder har jag för mig att jag läste. 31 gick iof säg bra, men var de längre så nixx...

Nu är det ju så att varken Tele2 eller Telia "äger" något 3G-nät, det gör Svenska UMTS-Nät AB.
Iof äger Tele2 och Telia 50% vadera i det bolaget... :(

Det finns en app för Födelsedagar: Birthdays Organizer á 15kr.Hoppas det är vad du sökte ;) (btw, iphone köpt :P)

Symboliserar lite av det negativa med iPhonen, för att man ska få den att funka som en telefon från tidigt 2000-tal så måste man köpa tredjepartsprogram... :P

Postad 19 juli 2008 - 21:29

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Jag skulle se en demo på IFåne då kom det up att jag måste ha quick player det e sånt jag retar mig på detta osyncningsbara veleverk som skall te sig enkelt

Bifogad fil(er)

Postad 19 juli 2008 - 21:36

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
haha låter som du ångrar köper halvledaren iom att du måste in iphonetråden och säga vad du köpt istället :(... to bad for u

Postad 19 juli 2008 - 21:41

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

haha låter som du ångrar köper halvledaren iom att du måste in iphonetråden och säga vad du köpt istället :(... to bad for u

jag har beställt men sen jag haft alla comunicatorer som finns jag var på internet 1997 med min 9110 så jag är extremt intresserad men hatar komunisemen planekonomin ,, kanske du ni har rätt i mycket men deras sätt att lansera sin grejor bundet gör mig eller jag får ens slags sovjetstämpel känsla vist har nokia eller black berry sina fel men man kan iallafal köpa dem utan några 18 månader bindning

sånt känns fritt

http://electronics.p...ord=iphone/rd=1

någonstans gör någon en ###### hacka på detta Okonkurrerande sätt eller Televerksaktiga aktiga Planekonomiska sätt det påminner

f-n jag kan bojkotta sån still , eller kanske vi skall gå på det ?

Släpp telefonerna Televerket eller glöm det !

Redigerat av halvledaren, 19 juli 2008 - 21:57.

Postad 19 juli 2008 - 21:53

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Symboliserar lite av det negativa med iPhonen, för att man ska få den att funka som en telefon från tidigt 2000-tal så måste man köpa tredjepartsprogram... :(

Har du Mac så är det en integrerad funktion som finns i iCal/iPhone. Windows-stödet är inte helt kan man väl säga.

Postad 19 juli 2008 - 22:08

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Har du Mac så är det en integrerad funktion som finns i iCal/iPhone. Windows-stödet är inte helt kan man väl säga.

Visst du har rätt alla tillverkare försöker koppla sina system till sin hårdvara , det finns altenativ doubble twist är ett på G det var han ( Norrman ) som knäckte koden på dvd en gång, han menar på att det skall fungera överallt, jag kan lösa det blixt fort men jag vill inte ha inte quick player den sinkar hela datorn nog om det jag vill säga att ni har en kanon telefon i hårdvaran inget snack och apple har fått de andra aktörena att vackna till ordentligt DET ÄR BRA

http://www.doubletwi...t/Home/Index.dt

Ha det gott det är rätt jag är i fel forum men kunnde inte låta bli att ge mig in i denna psykos liknande forum

eller så börjar vi maila till kokuransverket och ger vår syn på detta det kan inte vara förenligt med kokurans att ha såna vilkor

http://www.konkurrensverket.se/ mail länk finns lägst ner på sidan

Redigerat av halvledaren, 19 juli 2008 - 22:23.

Postad 19 juli 2008 - 22:44

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Visst du har rätt alla tillverkare försöker koppla sina system till sin hårdvara , det finns altenativ doubble twist är ett på G det var han ( Norrman ) som knäckte koden på dvd en gång, han menar på att det skall fungera överallt, jag kan lösa det blixt fort men jag vill inte ha inte quick player den sinkar hela datorn nog om det jag vill säga att ni har en kanon telefon i hårdvaran inget snack och apple har fått de andra aktörena att vackna till ordentligt DET ÄR BRA

http://www.doubletwi...t/Home/Index.dt

Ha det gott det är rätt jag är i fel forum men kunnde inte låta bli att ge mig in i denna psykos liknande forum

eller så börjar vi maila till kokuransverket och ger vår syn på detta det kan inte vara förenligt med kokurans att ha såna vilkor

http://www.konkurrensverket.se/ mail länk finns lägst ner på sidan

Det har inget göra med att koppla system till hårdvara. Du kan i adressboken på mac skapa en kalender med födelsedagarna som är inmatade och automatiskt importera dessa till kalenderprogramet, som i sin tur synkas med iPhonen. Om cu kan göra detta på windows vet jag inte, men kan du det så är ju allt frid och fröjd.

Visst hade det varit skönt om vi slapp allt som hade med DRM att göra, men det har ju inte så mycket med diskussionen att göra. Fairplay, som Jon Johansen knäckt, är ju ändå något som Apple gärna vill plocka bort från sin musik men inte får för skivbolagen för att de vill minska Apples dominans. Jag är helt för att slippa DRM, speciellt iom att Microsoft vägrat att porta wmv-drm till andra plattformer vilket leder till att jag inte kan hyra film via nätet på ett helt legalt sätt.

Quicktime (för det är det jag antar att du menar) är for oss Macanvändare precis om wmv är för windows användare. Något som slöar ned datorn men ett måste om man skall uppleva webben fullt ut.

Nä, nu lägger i ned detta och åter till trådens ämne.

Postad 19 juli 2008 - 23:10

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Det har inget göra med att koppla system till hårdvara. Du kan i adressboken på mac skapa en kalender med födelsedagarna som är inmatade och automatiskt importera dessa till kalenderprogramet, som i sin tur synkas med iPhonen. Om cu kan göra detta på windows vet jag inte, men kan du det så är ju allt frid och fröjd.

Visst hade det varit skönt om vi slapp allt som hade med DRM att göra, men det har ju inte så mycket med diskussionen att göra. Fairplay, som Jon Johansen knäckt, är ju ändå något som Apple gärna vill plocka bort från sin musik men inte får för skivbolagen för att de vill minska Apples dominans. Jag är helt för att slippa DRM, speciellt iom att Microsoft vägrat att porta wmv-drm till andra plattformer vilket leder till att jag inte kan hyra film via nätet på ett helt legalt sätt.

Quicktime (för det är det jag antar att du menar) är for oss Macanvändare precis om wmv är för windows användare. Något som slöar ned datorn men ett måste om man skall uppleva webben fullt ut.

Nä, nu lägger i ned detta och åter till trådens ämne.

Sant det är som du skriver. Jag kan ibland skena iväg i min egen vilja! men tråden är viktigare självklart även om mina argument kan behöva belysas tycker jag då ! men jag ger mig nu, så ha det alla

Postad 20 juli 2008 - 00:16

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Får du då så att iPhonen visar när någon fyller år? Att lägga till födelsedatum på kontakter kan man ju tom göra på själva telefonen...
Jag importerade mina kontakter från SE till Outlook, synkade sen över dem via iTunes. Och jag fick då med datumen på mina kontakter...

Kan dock inte kolla om den visar då jag sålt min redan, tyckte inte att den höll måttet... :(

Just ja, till off topic. Har inte Apple börjat plocka bort Fairplay från sin musik nu för tiden?

Redigerat av dexta, 20 juli 2008 - 00:17.

Postad 20 juli 2008 - 00:33

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
PwnageTool 2.0 till Mac finns nu tillgängligt för de som vill "få ut lite mer" av sin precious :(

Postad 20 juli 2008 - 00:37

__Fransson__
  • __Fransson__
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vart köper man denna produkt lämpligast om man ser till priset? Olåst och klar att använda.

Postad 20 juli 2008 - 02:32

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Så, nu har jag en liten Mac också. En söt liten svart grej.

Postad 20 juli 2008 - 03:57

Carlgren
  • Carlgren
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Så, nu har jag en liten Mac också. En söt liten svart grej.

Grattis till en bra telefon :(

Postad 20 juli 2008 - 08:40

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Grattis till en bra telefon :(

Tack, luren har jag haft sen i torsdags. Jag menar att jag har köpt en beggad liten MacBook av en kompis.

Postad 20 juli 2008 - 09:00

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Just ja, till off topic. Har inte Apple börjat plocka bort Fairplay från sin musik nu för tiden?

Apple gjorde ett stort uttalande för ca ett år sedan att de vill plocka bort fairplay från sin musik. De fick ett skivbolag (EMI) med sig och ett antal mindre fristående. De andra store bolagen satte sig på tvären och vägrade men började sedan erbjuda flera andra online-butiker drm-fri musik, i ett försök att minska Apples dominans på den marknaden.

Postad 20 juli 2008 - 10:15

__Fransson__
  • __Fransson__
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Vart köper man denna produkt lämpligast om man ser till priset? Olåst och klar att använda.

Vill tillägga att det är den nya gen. som jag är ute efter och var utomlands som man köper denna lämpligast?

Postad 20 juli 2008 - 11:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Ingen som jailbreakat än? Ingen som har lust att posta en macbook till mig? Jag lovar, jag skickar tillbaka den direkt när jag är klar ;D

Postad 20 juli 2008 - 11:51

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
asså ! detta är ingen lek innan man vet exakt vad man håller på med iofs sig så e det ju kul men som sagt nedan f-n vet om man inte skall ligga lite lågt tror dom tänkt till ordentligt denna gång jag spekulerar

http://www.ifun.se/v...av-111-innebar/

Postad 20 juli 2008 - 11:58

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Ingen som jailbreakat än? Ingen som har lust att posta en macbook till mig? Jag lovar, jag skickar tillbaka den direkt när jag är klar ;D

hehe, sitter i samma sits som dig, fast med 2g verren.

Tänkte installera iatkos eller kalyway på burken. Det borde funka för att köra OSX å jailbreaka samt unlocka min 1gen iphone :( Kanske nått att testa om man som jag inte orkar vänta på winpwn

Postad 20 juli 2008 - 12:29

Carlgren
  • Carlgren
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Tack, luren har jag haft sen i torsdags. Jag menar att jag har köpt en beggad liten MacBook av en kompis.

ahhh grattis till den med då :(

Postad 20 juli 2008 - 12:34

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=q2ORIAgNgnc

eller denna e bättre http://www.youtube.c...WCW1Jkv27w&NR=1

egentlingen vilket mekande

Redigerat av halvledaren, 20 juli 2008 - 12:39.

Postad 20 juli 2008 - 13:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=q2ORIAgNgnc

eller denna e bättre http://www.youtube.c...WCW1Jkv27w&NR=1

egentlingen vilket mekande

Det där är ju iPhone Gen 1. Finns en annan tråd för den.

Postad 20 juli 2008 - 13:13

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Det där är ju iPhone Gen 1. Finns en annan tråd för den.

Kan du posta den jag har inte letat men den kan va bra att ha den senaste , Tack / H

Postad 20 juli 2008 - 13:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Kan du posta den jag har inte letat men den kan va bra att ha den senaste , Tack / H

Apple iPhone - minhembio.com

Postad 20 juli 2008 - 13:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

hehe, sitter i samma sits som dig, fast med 2g verren.

Tänkte installera iatkos eller kalyway på burken. Det borde funka för att köra OSX å jailbreaka samt unlocka min 1gen iphone :( Kanske nått att testa om man som jag inte orkar vänta på winpwn

Ingen aning vad iatkos elle kalyway är, men annars så finns OSX86 som tydligen ska funka finfint, har inte hunnit testa än bara, ska sätta mig med det inatt har jag tänkt. Nej, jag sitter också med 2g-versionen. Har inte fått tag på 3g än.

Redigerat av shapic, 20 juli 2008 - 13:40.

Postad 20 juli 2008 - 15:27

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Installerade precis kalyway. ******** va smidigt det gick. Tog typ 20min och installera och nu sitter man här med en olåst/jailbreakad 1gen 2.0 firmware iphone.

Bara lägga i kalyway-skivan i driven å sen boota från den :rolleyes:

Postad 20 juli 2008 - 15:30

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Kromskyddet runt min iPhone ligger inte på samma nivå runt hela iphonen, på höger sida på iphonen går kromskyddet _över_ skärmen några mm och på andra sidan ligger det som på min ipod touch precis i samma nivå som skärmen (eller något under). Känns riktigt B.

Ingen med samma problem? (eller ligger erat krom"skydd" jämnt runt hela som _den_ borde göra?) dålig byggkvalité :rolleyes:, vilka ska jag kontakta för en ny Iphone, apple eller telia?

Postad 20 juli 2008 - 15:36

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Ingen med samma problem? (eller ligger erat krom"skydd" jämnt runt hela som _den_ borde göra?) dålig byggkvalité :rolleyes:, vilka ska jag kontakta för en ny Iphone, apple eller telia?

Alltså, är det ett stort problem? Stör det mycket? Visst känner man lite kanter här och där, men om det inte stör oerhört mycket så får man kanske acceptera det. Det finns ju också lite Apple certifierade verkstäder som borde kunna öppna och fixa till.

Postad 20 juli 2008 - 15:43

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Alltså, är det ett stort problem? Stör det mycket? Visst känner man lite kanter här och där, men om det inte stör oerhört mycket så får man kanske acceptera det. Det finns ju också lite Apple certifierade verkstäder som borde kunna öppna och fixa till.

Givetvis stör det, när jag köper en appleprodukt så tänker jag inte stå ut med fel som jag kanske skulle accepterat på en 800:- nokia telefon.

Visst telefonen funkar, men när sakerna inte ens sitter rätt då blir man ju förbannad, sen att jag kommer emot kanten hela tiden när jag touchar skärmen, dvs kromkanten iom att den går över skärmen,är ruskigt störande. Förväntar mig givetvis perfect fit, spec när design är "apples grej". Menar du att du har liknande eller? (Du ser ojämnheterna om du kollar från sidan).

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 20 juli 2008 - 15:46.

Postad 20 juli 2008 - 15:44

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
OM man nu skulle köra Pwnage Tool och haxxa sin fina lur, går det att un-jailbreak:a den och liksom återställa den helt igen? Tänkte ifall man nån gång måste kasta in den på reparation eller annat så kan ju garantin vara trevlig att ha kvar.

Postad 20 juli 2008 - 16:24

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Givetvis stör det, när jag köper en appleprodukt så tänker jag inte stå ut med fel som jag kanske skulle accepterat på en 800:- nokia telefon.

Visst telefonen funkar, men när sakerna inte ens sitter rätt då blir man ju förbannad, sen att jag kommer emot kanten hela tiden när jag touchar skärmen, dvs kromkanten iom att den går över skärmen,är ruskigt störande. Förväntar mig givetvis perfect fit, spec när design är "apples grej". Menar du att du har liknande eller? (Du ser ojämnheterna om du kollar från sidan).

På min generation 1 så kände man tex att aluminiumbaksidan gick ut lite längre än den svarta plast plattan. Lika så var den kromade kanten lite längre ut på vissa partier mot baksidan. På min nya så sitter luckan något mer nedsänt så toppen är inte helt slät. Men detta är inget jag inte kan acceptera. Det går inte att få alla helt perfekt och det skulle bara vara för mycket möda för mig att tjata på Telia/Apple. Har gått igenom det med andra tillverkar när det gällde en annan produkt. Det slutade med att jag slängt ut en massa pengar och jag satt bara och tjurade och var missnöjd. Numera tar jag hellre lite "fel" och njuter av min leksak än går och irriterar mig på det.

Men är det ett stort problem och du känner att det inte funkar så skall du givetvis gå tillbaka med den.

OM man nu skulle köra Pwnage Tool och haxxa sin fina lur, går det att un-jailbreak:a den och liksom återställa den helt igen? Tänkte ifall man nån gång måste kasta in den på reparation eller annat så kan ju garantin vara trevlig att ha kvar.

Rent teoretiskt skall det gå, fast kollar de väldigt noggrant så är det svårt att helt dölja att man hackat den. Jag har hittat filer min gamla lur som inte skulle varit där trots att jag återställt den emellan.

Postad 20 juli 2008 - 16:30

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Stämmer det att man kan få den billigaste med 8GB för 2495kr med abonnemanget imini med 18månaders bindningstid? Varför så billigt? Då jämför jag med HTC tocuh diamond, som ligger på ca5000kr utan abonnemang.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.