Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 February 2009 - 22:31

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
UlfBerg:

Vad kör du för Operativsystem, WinXP, Vista..?? Detta är antagligen en fråga utdelande av resurser, du måste ju dela ut mappen med det du vill få synligt. Sen har vissa OS ganska mycket säkerhetstänk i sig, så man måste ha sett till att du kan komma åt det i datorn...

Snoooz:

Du kan dela ut den interna disken precis som på andra NAS:ar. Du kan även kopiera till andra anslutna USB-diskar, förutsättningen är att dessa är Ext2/3 (har dock ej testat detta själv).

younso:

För det priset är HDX1000 defintivt det bättre valet. Det är EXAKT samma mjukvara, skillnaden är utförandet. Samtidigt så har HDX:en sin kortläsare på bekostnad av en USB-port... så kika på detaljerna och bedöm vilken spec som passar dig bäst! HDX har bättre värmeegenskaper (är svalare).

Postad 03 February 2009 - 22:49

garfen85
  • garfen85
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kort fråga ang subs till blurayfilmer i PCH.
Finns de något sätt att få de fungera med subs? Måste kunna gå runt de på något sätt känns de som

Postad 03 February 2009 - 23:15

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Vadå ?

Fyller du den externa disken medan den är ansluten med PCH? Det går väl inte?

nej menar bara jag hade en extern hårdisk men det blev full sanbbt med filmer orka inte ta bort filmer sånt så till slut så köpten jag en 1 tb hårdisk körde den via nätverket hårdisken sitter i datorn ....

Postad 04 February 2009 - 01:25

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Kort fråga ang subs till blurayfilmer i PCH.
Finns de något sätt att få de fungera med subs? Måste kunna gå runt de på något sätt känns de som

m2ts Kontainern stödjer inte subs.
remuxa till mkv så funkar subs men då går du miste om DTS-HD/TrueHD ljuden för de stöds inte i mkv kontainern.

Tvixen har en beta firmware där man kan spela enklare bluraystruktur med srt textfil vet ej om syabas jobbar på något liknande

Postad 04 February 2009 - 03:49

Unregisteredf2a3cb43
  • Unregisteredf2a3cb43
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hopp då har man skaffat denna lilla apparat.
Funkar ju hur bra som hälst.
Men den blir rätt varm efter typ 2 filmer kör utan hdd i den
Det är la så finns ju inget som kan kyla den men super nöj är jag iaf en så länge...
Får bli mer filmer senare idag kl är ju 03:49

Postad 04 February 2009 - 10:22

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

m2ts Kontainern stödjer inte subs.
remuxa till mkv så funkar subs men då går du miste om DTS-HD/TrueHD ljuden för de stöds inte i mkv kontainern.

Tvixen har en beta firmware där man kan spela enklare bluraystruktur med srt textfil vet ej om syabas jobbar på något liknande

vet inte hur det ligger till med m2ts men det går att använda en extern srt fil till .ts iallafall

Postad 04 February 2009 - 10:39

Unregisteredf2a3cb43
  • Unregisteredf2a3cb43
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hopp har ett litet problem kan inte få tag på iso filer från poppen.. Har provat att köra samba men jag ser alla filer på TV men jag kan inte göra ett piss kör med Windows Vista 64 är det någon här som vet hur jag ska göra för att spela iso på poppen?? Hittar inte poppen på datan heller i mina nätvärk om man nu måste göra det..

Redigerat av Unregisteredf2a3cb43, 04 February 2009 - 10:40.

Postad 04 February 2009 - 13:55

Unregisteredf2a3cb43
  • Unregisteredf2a3cb43
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ingen som kan svara på min fråga..( Kör utan hdd )
1. Måste la inte ha någon hdd i poppen för att spela ISO filer.
2.Hittar inte ISO filer från poppen fast jag hittar alla mappar men när jag går in i dom så finns det inget fasst det ska ligga ISO i dom.. Blir galen

Postad 04 February 2009 - 14:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
DreamMaster:

Kör du via MyIhome? Där finns nämligen inte stöd för ISO/IMG (kör via HTTP). Men det bör inte vara några problem via vanlig SMB/Samba (Windows standard). Såg i din tidigare post att du kör Vista64, ser du PCH:n korrekt därifrån?? Det finns ju en del rättighetsprylar o utdelningar som måste vara avklarade. Är dock ingen kung på Vista!

Postad 04 February 2009 - 14:40

Unregisteredf2a3cb43
  • Unregisteredf2a3cb43
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

DreamMaster:

Kör du via MyIhome? Där finns nämligen inte stöd för ISO/IMG (kör via HTTP). Men det bör inte vara några problem via vanlig SMB/Samba (Windows standard). Såg i din tidigare post att du kör Vista64, ser du PCH:n korrekt därifrån?? Det finns ju en del rättighetsprylar o utdelningar som måste vara avklarade. Är dock ingen kung på Vista!

Jag har delat med mig den/dom mapparna som finns film på jag har tagit bort från vista där man måste svara ja hela tiden men jag ser inte PCH i vista men alla mappar som jag delar ut ser jag på PCH men det finns inget i dom fasst det fins ISO idom.. Kass på att förklara..

Postad 04 February 2009 - 19:03

Unregisteredf2a3cb43
  • Unregisteredf2a3cb43
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag har delat med mig den/dom mapparna som finns film på jag har tagit bort från vista där man måste svara ja hela tiden men jag ser inte PCH i vista men alla mappar som jag delar ut ser jag på PCH men det finns inget i dom fasst det fins ISO idom.. Kass på att förklara..

Hopp får skriva till mig själv hehe skaffade mig en hdd oxå och då hittade datan poppen jaja får la se om den vill spela ISO nu då..

Postad 05 February 2009 - 17:35

Magnum1
  • Magnum1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej på er!
Har en fråga.Hur bär man sig åt för att installera ett trådlöst nätverkskort på PoH?Har en extern HD till PoH.
Tacksam för svar :blink:

Router:Netgear Router 11.n 300Mbps Gigabit

Trådlöstnätverkskort:Netgear Wn111

Postad 05 February 2009 - 18:41

Creativeness
  • Creativeness
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Får imorgon min efterlängtade PH A-110 och beställde även en WD 500GB Green Power HD.
Nu till frågan vilket filsystem ska jag välja NMT EXT2 or EXT3?
Tänkte koppla in den till min dator genom USB slave funktionen så med vilket filsystem ska jag köra med?

Tacksam för snabbt svar!

Postad 05 February 2009 - 19:30

Unregisteredf2a3cb43
  • Unregisteredf2a3cb43
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Får imorgon min efterlängtade PH A-110 och beställde även en WD 500GB Green Power HD.
Nu till frågan vilket filsystem ska jag välja NMT EXT2 or EXT3?
Tänkte koppla in den till min dator genom USB slave funktionen så med vilket filsystem ska jag köra med?

Tacksam för snabbt svar!

Tjobba jag valde EXT3 och det funkar fint...
Har provat ISO,IMG, samt MKV funkar utan några problem..

Postad 05 February 2009 - 23:13

moonroy
  • moonroy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

aha, nu har jag blivit tillsagd av en mer kunnig person än mig att jag skall titta på en HDX-1000. Kan någon förklara för mig skillnaderna på denna och Popcorn A110 förutom storleken och att HDX-1000 har en kortläsare :D ? Prsiskillnaden är inte så stor, 2295 för HDX-1000 och 2219 för Popcorn.

Var hittar du popcorn till det priset?

Postad 05 February 2009 - 23:31

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Var hittar du popcorn till det priset?

www.komplett.se har/hade ett begränsat parti denna veckan.

Postad 06 February 2009 - 11:35

moonroy
  • moonroy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
OK, nu har de iaf inte det priset längre. Typiskt att man inte hann med, är lite sugen på att slå till. Nåja, kilar väl upp till webhallen och köper en.

Postad 06 February 2009 - 19:05

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Precis kopplat in min A-110 från komplett för 2190kr,allt funkar helt kalas,å nu så säljer man htpc monstret å kör popcorn både i sovrummet å vardagsrummet:)

Postad 06 February 2009 - 21:10

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Precis kopplat in min A-110 från komplett för 2190kr,allt funkar helt kalas,å nu så säljer man htpc monstret å kör popcorn både i sovrummet å vardagsrummet:)

Vad fick du för kablar ned fö att koppla en hdd ?

Postad 06 February 2009 - 21:46

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Vad fick du för kablar ned fö att koppla en hdd ?

Kablar? Det är ju S-ATAdisk, typ slide-in och fyra skruvar från undersidan (både för 3,5" och 2,5")

Postad 06 February 2009 - 22:55

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Nu börjar jag förstå folk som kallar Popcorn buggig..
Hade bara goda erfarenheter men nu går det troll i den.

Försökte nu via Popcoprn kopiera ett par mappar från extern NTFS-disk som var för sig innehöll en .mkv, en .srt. Har testat inten copy innan (extern disk till disk i popcorn) , men i detta fall blir skärmen svart vid 99%. Provar en liknande mapp, samma resultat. Provade om och om och om igen.. En mapp av alla markerade fördes över innan allt dog gång på gång.. Fick boota om PCH på strömbrytaren,

Gör samma operation på mappar med *.iso så helloooo, ready to go. Kopierar perfekt, mapp efter mapp med .iso
Samma disk, jag har inte ens nyst mellan försöken, inte en bit har ändrats på disken som ändå suttit i A110 hela tiden. Det är tydligen skillnad på filer och filer.. Jag är lite negativ nu, man skulle ju verkligen förvänta sig att PCH som minimum kunde kopiera valfria filer.

Postad 07 February 2009 - 06:24

Galten
  • Galten
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Kablar? Det är ju S-ATAdisk, typ slide-in och fyra skruvar från undersidan (både för 3,5" och 2,5")

Tack för det

Postad 07 February 2009 - 19:17

Mutato
  • Mutato
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har nyss köpt en PCH A110 och en intern hdd som jag har satt i. I manualen står det att det ska komma upp en installationsguide när man startar, men det gör det inte. Nån som vet vad som är fel?

Postad 08 February 2009 - 09:02

Magnum1
  • Magnum1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej på er!
Har en fråga.Hur bär man sig åt för att installera ett trådlöst nätverkskort(sticka) på PoH?Har en extern HD till PoH.
Tacksam för svar :D

Router:Netgear Router 11.n 300Mbps Gigabit

Trådlöstnätverkskort:Netgear Wn111

Bump!

Postad 08 February 2009 - 14:47

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har nyss köpt en PCH A110 och en intern hdd som jag har satt i. I manualen står det att det ska komma upp en installationsguide när man startar, men det gör det inte. Nån som vet vad som är fel?

Gå till Inställningar/Underhåll och starta installationsguiden där.

Postad 08 February 2009 - 16:12

Unregisteredd4082cd4
  • Unregisteredd4082cd4
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har ett problem med min A-110. Jag vet inte om det är TV som är för gammal eller om det är något annat.
Min TV stödjer HD gissar att det är max 720 p efter som att den har några år på nacken.
TV apparaten har en DVI ingång för HD så jag har en adapter mellan hdmi till DVI.
Jag får bild och allt verkar fungera men så ibland när jag har kollat på en film och stoppar och kommer tillbaka till huvudmenyn så börjar bilden bara att rulla...

När jag stänger av och sätter på TV eller startar om filmen så brukar detta ordna sig igen.
Det är som om det blir fel när den byter mellan tv-lägen.

Är det någon som har råkat ut för detta?

Postad 09 February 2009 - 03:09

Trolleristen
  • Trolleristen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Först: Jag har sökt i både den här och i PCH A-100-tråden utan att få nåt riktigt bra svar. Stordanne (https://www.minhembi...showuser=122630) hade ett inlägg som liknar mitt problem:

Jag får inte ISO att funka. Inte alls, alltså. Jag har intern HDD och filerna ligger där. Men kör jag en ISO blir det svart i några sekunder, sen kommer jag tillbaks till där jag var nyss. Det är inget konstigt med ISO-filerna i övrigt, de funkar bra att montera med Daemon Tools i datorn och de funkar lika bra att bränna ut och se som DVD.

PCH:n är ansluten med HDMI till en 720p-projektor och kör 720p 60hz. Kan jag vara tvungen att byta uppdateringsfrekvens för att få det här att funka?

Senaste officiella firmware är inlagd och ingenting annat strular i PCH:n, samt då att inte många verkar ha det här problemet, så jag har fortfarande gott hopp om att hitta nån lösning. Säkert nåt dumt och enkelt men om Kanelbullen eller nån annan skarpsinnig typ har nåt tips så - kör.

Tack på förhand och har jag glömt någon info ber jag om ursäkt, isåfall ska jag fylla på med den så fort det går.

Postad 09 February 2009 - 22:36

stordanne
  • stordanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Först: Jag har sökt i både den här och i PCH A-100-tråden utan att få nåt riktigt bra svar. Stordanne (https://www.minhembi...showuser=122630) hade ett inlägg som liknar mitt problem:

Jag får inte ISO att funka. Inte alls, alltså. Jag har intern HDD och filerna ligger där. Men kör jag en ISO blir det svart i några sekunder, sen kommer jag tillbaks till där jag var nyss. Det är inget konstigt med ISO-filerna i övrigt, de funkar bra att montera med Daemon Tools i datorn och de funkar lika bra att bränna ut och se som DVD.

PCH:n är ansluten med HDMI till en 720p-projektor och kör 720p 60hz. Kan jag vara tvungen att byta uppdateringsfrekvens för att få det här att funka?

Senaste officiella firmware är inlagd och ingenting annat strular i PCH:n, samt då att inte många verkar ha det här problemet, så jag har fortfarande gott hopp om att hitta nån lösning. Säkert nåt dumt och enkelt men om Kanelbullen eller nån annan skarpsinnig typ har nåt tips så - kör.

Tack på förhand och har jag glömt någon info ber jag om ursäkt, isåfall ska jag fylla på med den så fort det går.

Tja, jag är fortfarande ute och gnatar på dessa forum och har INTE fått skiten att funka. Allså ISO och IMG.
MKV 720p och 1080p funkar fint och allt annat verkar funka som det ska men inte ISO...
Så snälla, ropa till om du listar ut vad det kan vara, jag köpte min PCH i mitten av December och ISO vill inte funka, det bara är så.
Jag börjar undra om det är något fel på den, när köpte du din?
Det skumma är att jag måste köra Comp. trots att jag använder HDMI kabel till min TV.
Väljer jag något av HDMI alternativen på min PCH så får jag ingen bild alls.
/Danne

Redigerat av stordanne, 09 February 2009 - 22:37.

Postad 10 February 2009 - 00:01

Trolleristen
  • Trolleristen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Köpte min 19 september.

Det med att du inte får bild med HDMI känns som ett annat problem. Testat att köra nån riktigt låg upplösning, typ 420i eller vad det kan vara som lägst, och se om du får upp nåt? Men gissar att du testat det mesta.

Otroligt nog fick jag igång två ISO idag. Men när jag testade kort efter funkade det inte. Drog ur sladden, i med den, startade upp igen. Då funkade EN av två. Så buggigt är bara förnamnet, det där måste dom åtgärda för så vansinnigt komplicerat är det faktiskt inte. För DVD playback så är det ju ingen skillnad på en ISO och en fysisk skiva. Jämfört med att få alla varianter på divx / xvid / mkv / mpeg att fungera så är DVD rätt simpelt. Men kanske lågprioriterat hittills?

Hur var det förresten, har du fått ISO att funka hos din kompis eller bara HDMI-anslutning?

Postad 10 February 2009 - 13:14

Unregisteredd4082cd4
  • Unregisteredd4082cd4
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har ni testat att köra iso-filen över nätverket ?
Testa att dela ut en iso fil med fildelning och öppna den så och se om det funkar.

Postad 10 February 2009 - 18:46

Mutato
  • Mutato
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara hur man skickar filer från datorn till popcorn via nätverket. Jag har en intern hårddisk i min popcorn.

Postad 10 February 2009 - 20:32

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Har ni testat att köra iso-filen över nätverket ?
Testa att dela ut en iso fil med fildelning och öppna den så och se om det funkar.

ja, det går.

Postad 10 February 2009 - 21:36

Unregistered0ad6fe96
  • Unregistered0ad6fe96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hoppas på att dem släpper den nya firmwaren snart. Dem verkar ha fixat till dessa två problem tills nästa release (vilka jag stört mig på mycket):

* Fixed Auto framerate synchronisation
* HDD spin-up during standby

Postad 10 February 2009 - 21:54

Sonyluxor
  • Sonyluxor
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Har lite problems me min popcorn hour a-110. Har suttit nu och försökt att få till nätverksdelning med den. Har installerat hdd i den och uppdaterat med ny fimrware, så det är inga probs. Men jag kan ändå inte lyckas hitta den i vista eller tvärtom. PCH:n har ett automatiskt tilldelat ip nummer och mac adress så den kan surfa via nätet och jag kan också pinga PCH:n via vista utan några problem. Det enda som jag har lyckats med är att använda PCH:n som FTP, då kan jag överföra filer till den utan problem.

Snälla kan någon ge mig något tips på hur jag antingen får igång, myihome eller samba...skulle vilja ha igång båda.

Har stängt av windows brandväggen och norton antivirus.

Har en zyxel switch ES105A tror jag den heter...kan det vara så att den ställer till det?

Postad 11 February 2009 - 20:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Någon som exprementerat med att använda popcornen som uPnP media renderer?
Vore väldigt trevligt, framförallt för att kunna spela musik...

Edit
En diskussion om detta: http://www.networked...d.php?tid=10402
Exempel på program: http://oss.linn.co.uk/trac

Redigerat av jaQoB, 11 February 2009 - 20:33.

Postad 12 February 2009 - 07:30

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
werner Wrote: ok to make some Statement i will make it here now Smile

Why the delay is so long?
There are more reasons for that.
1.) China New Year which was 1 week
2.) USB Slave Problems
3.) ISO Stuttering

i still hope that we can get an new firmware this or next week.

Regards,
Werner

Postad 12 February 2009 - 18:38

Creativeness
  • Creativeness
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har Problem med att bilden hackar lite smått när jag spelar upp .mkv filer med 23.976 fps.
Testat både 1080p 50hz & 1080p 60hz och båda lägena funkar dåligt.

De lägen som funkar bäst är 23.976hz och 24hz men tycker det är störande med så låg frekvens för man ser att bilden flimmrar lite hela tiden, och kan tv:n ta skada av att köra i så låg hertz?

Tv:n jag har är en Samsung LE-40A559 1080p med 24p stöd så vad ska jag köra för Hertz på den ? är 24p = 24hz ?

Tack på förhand!!

Postad 12 February 2009 - 19:06

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Hej!

Har lite problems me min popcorn hour a-110. Har suttit nu och försökt att få till nätverksdelning med den. Har installerat hdd i den och uppdaterat med ny fimrware, så det är inga probs. Men jag kan ändå inte lyckas hitta den i vista eller tvärtom. PCH:n har ett automatiskt tilldelat ip nummer och mac adress så den kan surfa via nätet och jag kan också pinga PCH:n via vista utan några problem. Det enda som jag har lyckats med är att använda PCH:n som FTP, då kan jag överföra filer till den utan problem.

Snälla kan någon ge mig något tips på hur jag antingen får igång, myihome eller samba...skulle vilja ha igång båda.

Har stängt av windows brandväggen och norton antivirus.

Har en zyxel switch ES105A tror jag den heter...kan det vara så att den ställer till det?

Så här delar jag ut mina filer till PCH i Vista 64 Ultimate:
Gäller om man har en Hårdisk i PCH

0. Välj "Installation" i menyn till vänster på eran PCH (Jag har döpt om min till PCH).
1. Gå till NMT Applikationer
2. Starta Samba Server
3. Återvänd till eran dator och klicka er in på Nätverk (min ikon ligger på skrivbordet).
4. Dubbel klicka nu på ikonen(inte den med Mac adressen efter) med samma namn som eran PCH heter
(original tror jag det var PCH-A110).
5. Nu kan det dröja en liten stund men sedan öppnas ett fönster där dom frågar efter USERNAME och PASSWORD.
6. Använd dessa uppgifter om ni inte har ändrat något i PCH Username = nmt Password = 1234
7. Nu kommer ni in i en mapp där det för mig finns 2 st ikoner den ena heter "share" och den andra "skrivare",
vad nu den har där att göra.
8. Höger klicka nu på share mappen och välj i menyn "Anslut nätverksenhet"
9. Nu öppnas fönstret "Anslut nätverkenhet" och här väljer du vilken betäckning du vill att din PCH ska ha i
Windows.
10. Välj nu tex "P" och tryck på Slutför.
11. Gå nu till "Dator" ikonen (som jag har liggandes på skrivbordet) och dubbelklicka. Om allt gått rätt till så
borde det nu finnas en Nätverplats som heter "P"
12. Dubbel klicka nu på enheten "P" och ni är inne i PCH.
13. Nu är det bara att börja tanka över filer.

Hoppas att jag varit tydlig nog och att ni får detta att fungera. För mig fungerar det perfekt förutom att efter en omstart av datorn så måste jag åter logga in på Poppen men det är ju bara att dubbel klicka på "P" och åter fylla i lösen och användare.

Blackis

Kanske detta kan hjälpa dig.

Postad 12 February 2009 - 20:04

Unregistered0ad6fe96
  • Unregistered0ad6fe96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
24 p = 24 Hz, dem flesta mkv-filer är 24Hz(eller 23.976) så du får ställa in popcornen till det. Tror dem kommer fixa auto framerate sync till nästa firmware. Sen vet jag inget om varför din bild flimmrar dock.

Postad 12 February 2009 - 21:34

Mutato
  • Mutato
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
När man tankar film från nätet direkt till Popcorn, är det risk att den blir för varm eller så om den står på en hel dag till exempel?

Postad 13 February 2009 - 00:08

Unregistered18f1941b
  • Unregistered18f1941b
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
det ända jag gör är köpte en 1tb hårdisk sen gjorde så dela hårdisken via nätverket sen kör mina filmer därför valde jag en popcorn hour a110 utan hårdisk för det var helt onödigt ha en hårdisk på den anser jag jag set filmer dag in & dag ut inte märt nått fel alls mvh the king

Postad 13 February 2009 - 06:38

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

När man tankar film från nätet direkt till Popcorn, är det risk att den blir för varm eller så om den står på en hel dag till exempel?

Den bör omöjligen bli för varm. Jag har en A110 *med* disk (500gb Seagate som inte tillhör den svala skaran av diskar) och den är inte i närheten av att kännas överhettad efter att ha spelat h.264 i 8 timmar i sträck.

Redigerat av maxxess, 13 February 2009 - 06:39.

Postad 13 February 2009 - 17:09

2hazard
  • 2hazard
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Så här delar jag ut mina filer till PCH i Vista 64 Ultimate:
Gäller om man har en Hårdisk i PCH

0. Välj "Installation" i menyn till vänster på eran PCH (Jag har döpt om min till PCH).
1. Gå till NMT Applikationer
2. Starta Samba Server
3. Återvänd till eran dator och klicka er in på Nätverk (min ikon ligger på skrivbordet).
4. Dubbel klicka nu på ikonen(inte den med Mac adressen efter) med samma namn som eran PCH heter
(original tror jag det var PCH-A110).
5. Nu kan det dröja en liten stund men sedan öppnas ett fönster där dom frågar efter USERNAME och PASSWORD.
6. Använd dessa uppgifter om ni inte har ändrat något i PCH Username = nmt Password = 1234
7. Nu kommer ni in i en mapp där det för mig finns 2 st ikoner den ena heter "share" och den andra "skrivare",
vad nu den har där att göra.
8. Höger klicka nu på share mappen och välj i menyn "Anslut nätverksenhet"
9. Nu öppnas fönstret "Anslut nätverkenhet" och här väljer du vilken betäckning du vill att din PCH ska ha i
Windows.
10. Välj nu tex "P" och tryck på Slutför.
11. Gå nu till "Dator" ikonen (som jag har liggandes på skrivbordet) och dubbelklicka. Om allt gått rätt till så
borde det nu finnas en Nätverplats som heter "P"
12. Dubbel klicka nu på enheten "P" och ni är inne i PCH.
13. Nu är det bara att börja tanka över filer.

Hoppas att jag varit tydlig nog och att ni får detta att fungera. För mig fungerar det perfekt förutom att efter en omstart av datorn så måste jag åter logga in på Poppen men det är ju bara att dubbel klicka på "P" och åter fylla i lösen och användare.

Blackis

Kanske detta kan hjälpa dig.

Så där har jag också gjort och lyckats föra över några filmer. Men oftast så hittar jag inte iconen i mina nätverksplatser (det finns en massa andra pch iconer men inte den man väljer att ansluta sharen). Men efter ett tag så poppar den upp och jag kan ansluta till hd:n men sen kan den bryta!

Det spelar ingen roll om jag stänger av brandväggen, kan det ha något med vista att göra?? Men varför funkar streamingen och surfningen? För om dom grejjorna funkar så borde ju inte brandväggen spöka väll?

//Mattias

Postad 13 February 2009 - 21:55

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Så där har jag också gjort och lyckats föra över några filmer. Men oftast så hittar jag inte iconen i mina nätverksplatser (det finns en massa andra pch iconer men inte den man väljer att ansluta sharen). Men efter ett tag så poppar den upp och jag kan ansluta till hd:n men sen kan den bryta!

Det spelar ingen roll om jag stänger av brandväggen, kan det ha något med vista att göra?? Men varför funkar streamingen och surfningen? För om dom grejjorna funkar så borde ju inte brandväggen spöka väll?

//Mattias

Jag går in via "Den här Datorn" där jag har en nätverksenhet som heter "P" efter att följt guiden jag beskriver. Prova att ge Poppen fast ip i din router. Jag fick bättre kontakt med poppen, snabbare så att säga när jag tilldelade fast ip.

Postad 14 February 2009 - 18:54

2hazard
  • 2hazard
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag funderar på om det är mitt bredbandsmodem (från BBB) som spökar.

Kanske man skulle låna en router o testa om det blir stabilare, men varför funkar det o streama o surfa men inte att tanka över filmer till hdd:n? funkar ju en en stund men sen dör nätverkskontakten!!
Ska även prova att lägga en fast ip så får vi se.

//Mattias

Postad 15 February 2009 - 12:54

stordanne
  • stordanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Köpte min 19 september.

Det med att du inte får bild med HDMI känns som ett annat problem. Testat att köra nån riktigt låg upplösning, typ 420i eller vad det kan vara som lägst, och se om du får upp nåt? Men gissar att du testat det mesta.

Otroligt nog fick jag igång två ISO idag. Men när jag testade kort efter funkade det inte. Drog ur sladden, i med den, startade upp igen. Då funkade EN av två. Så buggigt är bara förnamnet, det där måste dom åtgärda för så vansinnigt komplicerat är det faktiskt inte. För DVD playback så är det ju ingen skillnad på en ISO och en fysisk skiva. Jämfört med att få alla varianter på divx / xvid / mkv / mpeg att fungera så är DVD rätt simpelt. Men kanske lågprioriterat hittills?

Hur var det förresten, har du fått ISO att funka hos din kompis eller bara HDMI-anslutning?

Jag tog över min PCH till polaren och där funkade allt som det skulle. Måste vara något med Handskakningen, har f_n provat allt, dock ej bytt HDMI ingång i TVn, den sitter så tight mot väggen och man måste vara 3st pers för att få ner den och rådda med alla sladdar som är inbyggda i väggen.
Det skumma är att MKV funkar, jag längtar efter nästa FW då jag hoppas att ISO problemet löser sig, för de e en del som verkar ha detta problem. Jag har själv testat 100tals ggr och de funkar aldrig. Har testat ca 8st olika och ingen funkar. Snälla säg till om någon har några tips...
/Danne

Postad 15 February 2009 - 13:02

stordanne
  • stordanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara varför jag inte får fram MyIhome ibland och därför inte kan ladda torrenterna med min PCH?
Det är samma med min stationära (trådbunden) och min laptop (trådlöst).
Det funkar bra att komma åt PCH och Share via "mina nätverksplatser" men själva UPnP enheterna kommer inte upp alltid. Varför? Det är fruktansvärt irriterande. Är det någon inställning jag kan göra?
/Danne

Redigerat av stordanne, 15 February 2009 - 13:03.

Postad 15 February 2009 - 21:40

sallysoffa
  • sallysoffa
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag funderar på om det är mitt bredbandsmodem (från BBB) som spökar.

Kanske man skulle låna en router o testa om det blir stabilare, men varför funkar det o streama o surfa men inte att tanka över filmer till hdd:n? funkar ju en en stund men sen dör nätverkskontakten!!
Ska även prova att lägga en fast ip så får vi se.

//Mattias

Jag hade samma problem som du förut. Löste det genom att skicka över allt med FlashFXP. Då kan det skicka över hela natten utan att det bryts. Provade ftpklienten i Total Commander först, men den avbryter också efter ett par filmer

Redigerat av sallysoffa, 15 February 2009 - 21:41.

Postad 15 February 2009 - 22:55

Mutato
  • Mutato
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Varenda gång jag sätter igång min Popcorn så hänger den sig efter en kvart ungefär. Någon som har upplevt samma sak?

Postad 16 February 2009 - 12:27

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Vad gör vi åt ISO och IMG fil problemen. Har en kompis som inhandlade en Popp härom dagen och han har samma problem som många andra. Det blir som sagt svart på tv´n när han startar en img eller iso fil. Alla andra filtyper som tex mkv fungerar klockrent. Ja och han har alla inställningar rätt. Nu fattas bara att plocka hem den till mig och kolla om den fungerar hemma hos mig. Eller annars så får jag ta med min till hans tv och kolla om den fungerar lika bra som den gör hemma hos mig. Ja jag har tur som inte har detta problem.

Återkommer med resultat om hur vida vi löser hans problem eller inte. Men nu ska det banne mig lösas på ena eller andra sättet. Kanske ny firmware som gäller men förstår då inte varför min med andras Popp fungerar som dom ska. Kanske har med tv att göra. Men som sagt då är det bara att ta med hans Popp till min tv och då borde det ju fungera.
Ja vi får se !!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.