Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2010 - 19:02

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Neeeeeeeeeej..UFC går på Canal + och jag har inte fixat det än..
Katastrofen är ett faktum...

Dags att börja leta en stream

Du är varmt välkommen att titta här...

Redigerat av nickeskbg, 26 August 2010 - 19:03.

Postad 26 August 2010 - 19:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Strö salt i såren bara ;)

Jaja.Får väl trösta mig med att jag far till Rhodos på söndag 1 vecka med all inclusive.
Då får ni de lugnt å skönt :rolleyes:

Postad 26 August 2010 - 19:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Strö salt i såren bara ;)

Jaja.Får väl trösta mig med att jag far till Rhodos på söndag 1 vecka med all inclusive.
Då får ni de lugnt å skönt :rolleyes:

Ha, själv drar jag till Tunisien på måndag. Också en vecka all inclusive - sjukt att du härmar mig så moparman!

Postad 26 August 2010 - 21:48

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Själv ska jag bara vara pappaledig i ett halvår, stackars mig... :rolleyes:

Postad 26 August 2010 - 21:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kamui
Inte illa :rolleyes:

nickeskbg
Fasen va skönt :-)
Kanske heh

Postad 26 August 2010 - 22:53

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Själv ska jag bara vara pappaledig i ett halvår, stackars mig... :rolleyes:

Pappaledighet hade varit grymt om man hade sluppit att ta hand om småbarn. Det är skönare att jobba tycker jag.

Det skall bli grymt att se BJ i HD på söndag! Hoppas på lika bra gala som den förra, men det är nog inte så troligt.
Toney kommer att bli nedtagen och förnedrad med 99,9% säkerhet. Han har bergis spelskulder eller nåt eftersom han utsätter sig för detta...
Postad bild Postad bildPostad bild

Redigerat av hassesolo, 26 August 2010 - 22:56.

Postad 27 August 2010 - 09:00

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Andras barn skulle jag inte vilja ta hand om men mina egna små änglar är det bara en förmån få vara hemma med..dessutom så ser de till så man är vaken lagom till sändningen börjar på söndagsmorgonen, så man har nytta av dem med sörru :rolleyes:

Postad 29 August 2010 - 09:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Vilken ###### skitgala!

Toney var ju väntat egentligen, men jag har nog aldrig hoppats så mycket på en fighter som jag gjorde nu. På marken var han faktiskt till och med sämre än vad jag befarat... Jag vill se Handy-Toney II, fast den här gången kör de en boxningsmatch!

Skönt att Lauzon täppte till truten på tjocksmocken Reudiger. Dåligt av Reudiger att inte skaka hand efter fighten också.
Diaz är kung och får här till en fin seger. Jag gillar att han hugger lite efter sömnpillret Maynard också efter fighten!
Och jag hånflinade givetvis när britten förlorade. ;)

Nu till det riktigt tråkiga:

-Kenny Florian - vad sysslar du med?
-BJ Penn såg helt håglös ut. Edgar har verkligen hittat rätt vapen för att "slå" honom. Precis som senast så åstadkommer han ingen direkt skada, men att ta ner BJ så enkelt är riktigt imponerande. Och man kan inte ta ifrån honom att han är väldigt svår att få träff på, samtidigt som han träffar mer än Penn. Dock har han ju inga tunga händer så det blir inte så farligt. Rematchen borde med facit i hand i ägt rum, omedelbara returmöten känns inte rätt och BJ skulle nog inte haft den. Sonnen ska givetvis inte ha någon retur heller.

Det sämsta med det här är att titelfighten blir nog den tråkigaste titelfighten genom alla tider. De senaste titelfighterna har varit Lesnar-Carwin och Silva-Sonnen. Jämför de två med den kommande Edgar-Maynard. :) Vem ska betala för att se den fighten? Den hör hemma på en UFN-gala. Oddsen på att den fighten går tiden ut är 1.0. En Penn-Florian II hade varit mycket mer intressant IMO. Men men, sånt är livet!

Postad 29 August 2010 - 10:35

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Kan inte annat än att i det stora hela hålla med... Riktigt tråkig gala!!

Ja visst har Edgar hittat nyckeln till att besegra BJ, o jag säger bara blä till det.
Jäkligt energisk o fina nedtagningar men hur mycket skada gör han, inte speciellt mycket, inte ens när han ser ut att träffa riktigt hårt.. Men han vann, odiskutabelt.

Ja vad sysslade Kenny med, jag vet xxx inte??

Vette rackarns om jag ens vill se Maynard vs Edgar gratis ens ;)

Ja att Toney skulle åka dit på mattan var rätt givet, ändå så var det just då jag njöt som bäst, då och vid Lauzons övertygande vinst :)

Jag valde att spela in galan, någon mer som upplevde att bildkvalitén var under all kritik???

Postad 29 August 2010 - 21:07

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Frankie Edgar vs BJ Penn - Hmm hoppas egentligen på Edgar, men jag tror att Penn klarar av honom denna gång. Edgar är ju trots allt en 145 poundare till storleken, men matchen blir säkert riktigt jämn.
Randy Couture vs. James Toney - Jag gillar också boxning, men Toney är ju helt galen. Det kommer bli pinsamt, nedtagen efter 5 sekunder och sedan misshandlad en stund. Toney får nog och klappar ut för slag efter 1 minut. Ser inte en enda möjlighet för Toney att vinna, han är ju inte KO-boxare numera. Det roligaste blir att se om Toney håller sin vanliga boxningsstans, som är ganska vansinnig om man vill förhindra bensparkar eller nedtagningar.
Kenny Florian vs. Gray Maynard - poängseger pga överlägsen brottning.
Demian Maia vs. Mario Miranda
Nate Diaz vs. Marcus Davis

Jag tycker galan var helt ok, med Edgars härliga seger som en höjdpunkt.

Jag måste bara quota mig själv också. Toney-matchen gick ju ungefär som väntat, det var nog UFC's stösta mismatch inkluderat UFC1.

Härligt att Frankie dominerade Penn, vad skall BJ skylla på denna gång? Man kan inte jämföra BJ med Sonnen, Sonnen hade ju vunnit alla ronder solklart fram till avslutet. BJ-Edgar 1 var ju ganska jämn genom hela matchen. BJ's returmatch var tveksam, Sonnens är självklar.Jag tippade ju Penn, men härligt att den lilla killen vann och dominerade.

Maynard såg riktigt bra ut, bra match. Tycker han ser riktigt vass ut, blir en jämn returmatch med Edgar...

Maia-matchen var riktigt tråkig.

Diaz såg bra ut i welterweight...

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 29 August 2010 - 21:10.

Postad 29 August 2010 - 21:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag tycker galan var helt ok, med Edgars härliga seger som en höjdpunkt.

Jag måste bara quota mig själv också. Toney-matchen gick ju ungefär som väntat, det var nog UFC's stösta mismatch inkluderat UFC1.

Härligt att Frankie dominerade Penn, vad skall BJ skylla på denna gång? Man kan inte jämföra BJ med Sonnen, Sonnen hade ju vunnit alla ronder solklart fram till avslutet. BJ-Edgar 1 var ju ganska jämn genom hela matchen. BJ's returmatch var tveksam, Sonnens är självklar.Jag tippade ju Penn, men härligt att den lilla killen vann och dominerade.

Maynard såg riktigt bra ut, bra match. Tycker han ser riktigt vass ut, blir en jämn returmatch med Edgar...

Maia-matchen var riktigt tråkig.

Diaz såg bra ut i welterweight...

Visst kan man jämföra dom, jag gjorde det ju precis :) Det jag menar är att omedelbara returer inte är något jag föredrar. I Penns fall föll jag för hypen pga min fanboyism, men jag hade nog ändå föredragit en fight mot någon annan innan han fick Edgar igen.

Postad 29 August 2010 - 22:11

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Visst kan man jämföra dom, jag gjorde det ju precis :) Det jag menar är att omedelbara returer inte är något jag föredrar. I Penns fall föll jag för hypen pga min fanboyism, men jag hade nog ändå föredragit en fight mot någon annan innan han fick Edgar igen.

Ja, jag är också tveksam till direkta returmatcher. BJ borde ha gått minst 1 match innan en ny titelmatch, hade antagligen varit bäst för honom också även om han var övertygad om att han var bäst i vilket fall som helst. Nu vete fan vad man skall göra med BJ, han kan ju inte möta Edgar igen den historien är avslutad. Penn får väl hoppas på att Maynard spöar Edgar, vilket är fullt möjligt igen. Penn spöar säkert Maynard, även om han aldrig kommer att slå Edgar.

Men en direkt returmatch för Sonnen känns självklar, eftersom han var så dominant...

Edgar är lite som Cruz i 135 pounds, otroligt snabb och bra på att vara oförutsägbar. Cruz fotarbete är dock på en överlägsen nivå, om hans händer utvecklas bra kommer Cruz vara helt oslagbar...

Postad 30 August 2010 - 08:49

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Halvtråkig gala med några guldkorn. Diaz och lauson's matcher vägde nästan upp resten av cardet. Vad väntar härnäst för BJ? Är han "slut" nu? För Edgar dominerade honom i två matcher nu...

Postad 30 August 2010 - 09:41

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Halvtråkig gala med några guldkorn. Diaz och lauson's matcher vägde nästan upp resten av cardet. Vad väntar härnäst för BJ? Är han "slut" nu? För Edgar dominerade honom i två matcher nu...

Man kan inte förneka att freak-matchen var underhållande och Edgars totala dominans var riktigt kul att se.

Första matchen mellan BJ och Edgar var ju ganska jämn, men denna var inte jämn. Jag tror att BJ måste rensa lite bland sina tränare och partners, det verkar bara vara ja-sägare som bara säger det BJ vill höra. Det var ganska hemskt att höra BJ's hörna säga till honom att bara fortsätta och att allt såg bra ut. BJ verkade fatta själv att han kanske skulle ta ner Edgar på marken, där var enda tillfället BJ såg farlig ut. Han borde ha försökt ta ner Edgar på marken från start. BJ borde sparka sin brorsa som huvudtränare eller vad han nu skall vara.

Couture var rolig på presskonferensen. Diaz såg butter ut som vanligt, han försökte få till en ny match mot Maynard men det var inte aktuellt.

Postad 31 August 2010 - 12:31

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Ingen vidare gala får jag säga. Men jag är obeskrivbart nöjd över att BJ fick stryk igen!
Haha, Couture vs. Toney-matchen var ju pinsam. Jag trodde iaf att de skulle svinga lite innan Randy skulle plocka ner honom . På marken var ju Toney katastrofalt dålig... kunde han göra något alls?
Sista matchen (vet inte vilka de var) var ju riktigt härlig också!

Postad 31 August 2010 - 15:23

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Tyckte gott att de kunde tagit en fighter istället för en wrestler mot Toney. Hade helt klart blivit mer intressant.

Eller att Couture hade kört stående ett tag för att sedan avsluta på mark. Tyckte det var lite tråkigt att direkt gå på mark då Toney är en ren boxare.

Postad 31 August 2010 - 16:00

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tyckte gott att de kunde tagit en fighter istället för en wrestler mot Toney. Hade helt klart blivit mer intressant.

Eller att Couture hade kört stående ett tag för att sedan avsluta på mark. Tyckte det var lite tråkigt att direkt gå på mark då Toney är en ren boxare.

Tråkigt kanske, men om man har en helt 100 % garanterad seger så skulle det ju vara dumt att ens ta någon risk. Mycket stod på spel...

Kanske hade varit intressantare att se Toney mot tex Pat Barry, hade ju varit intressant att se om han skulle kunna slå ut Barry när Barry träffar med sin första benspark. Tror dock att Barry vinner ganska enkelt med sin kickboxning. Efter 3 sparkar är det troligtvis över för Toney, men man vet ju aldrig. Crocop hade tagit ner Toney direkt, även om han hade haft en bra chans i stående så är han för smart för att chansa. Jag tror att nästan alla MMA-fighters är tillräckligt smarta att dom tar ner en motståndare som nästan välter av sig själv ner på marken och istället för att sätta sig i guard nästan verkar söka sig till full mount. Jag tycker det såg ut som om Toney "pulled Mount" (istället för "pulled guard"). Tom Kimbo gick ju direkt på nedtagning mot Ray Mercer och fullständigt dominerade honom.

Men en match mot en galning som Pat Barry hade ju troligtvis stannat i stående fighting, det hade varit riktigt kul att se.

Postad 31 August 2010 - 17:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Toney kunde lika gärna ha försökt vinna en tennismatch mot ett proffs. Nej, håll dig till din egen sport, grabben.

Postad 06 September 2010 - 14:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Säger bara gäsp ...

Givetvis spräckte Florian mitt bett..
Men när jag aldrig lär mig att betta mot en bra brottare :(

Och Penn VS Edgar.
Wtf.
Tror jag börjar må illa.
Tål inte att se Edgars hoppande stil..
Måste dock säga att han överaskade mig med att plocka ner Penn flera ggr.
och Penn ? han såg ju lika vilsen ut som sist.
Och till och med samma taktik.Fast de gick nog fasen sämre än sist.

Nä jag fattar ingenting.

Postad 13 September 2010 - 09:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Shinya Aoki tar orden ur munnen på mig. MMA i USA blir allt tråkigare med sina decision hunters!

When Shinya Aoki claimed the DREAM lightweight belt he ranked himself No. 2 behind his idol BJ Penn. With Frankie Edgar's second victory over Penn it is clear that there is a new top lightweight king, but Aoki isn't buying it.

"I am really a huge fan of BJ Penn, he is one of my favorite fighters. He lost by decision. When we look at martial arts in it's most extreme form, we need to win by submission or knockout. In that sense, he didn't lose. He lost that fight but he is still 'the man'. He is still my favorite fighter."

With Edgar holding the strap we once again have a fighter with a wrestling backbone at the top of the UFC lightweight division and with Gray Maynard being the next likely challenger, it doesn't look like that will change any time soon. This trend towards wrestling is another thing that Aoki has trouble with.

"The American wrestling style - punching a little bit, getting a takedown and moving to side control to win the round has no risk. It's an easier fight. It's just using the judges. They don't even have to worry about injuries or anything like that. There is no risk."

The fact that Aoki uses the lack of risk as a criticism is interesting considering that he also recently claimed that his own goal is "to win against my opponent without being in any dangerous situations" and that fighting with risk "makes the quality of MMA lower."

"Would you like to see Frankie Edgar vs Gray Maynard? Do you think it would be interesting?" Aoki asks.

I answer truthfully that I don't think it would be very exciting.

"Right! I'm a huge fan of the UFC, but I think that it hasn't been very interesting lately. There are good fighters of course but not so many interesting fights. They punch a little bit, then get a takedown and every round is just a repetition of that."

"I am a big fan of aggressive fighters like BJ Penn, Joe Stevenson, Kenny Florian, Melvin Guillard and Nate Diaz.. Everyone else is just wrestling and it's not interesting at all."

Aoki's thoughts on wrestling are eerily similar to those of Dan Hardy and like Hardy, Aoki has lost an important fight due to wrestling - Aoki was unable to takedown Gilbert Melendez while Hardy was unable to stop the takedown against Georges St. Pierre.

"Japanese MMA is totally different. We go for knockouts and submissions from the beginning and going for the decision isn't an option."

When Aoki attempted to bring his Japanese MMA style to the U.S. it was obviously lacking. Although Gilbert Melendez is not traditionally thought of as a wrestler-boxer, that is certainly how he countered the DREAM lightweight champion during their bout in Strikeforce.

"It wasn't where I fought, (Japan or America, cage or ring), but I am just still weak. As a fight, I found weakness in myself."

Aoki's next bout was against Tatsuya Kawajiri for the DREAM Llghtweight title. While Kawajiri is not American, it can be said that he fights like the "American wrestlers" that Aoki objects to. The bout against Kawajiri was dramatically more successful for Aoki due to a change in mindset.

"After Melendez avoided my takedowns and just punched me I had to change my mindset. I had to get a submission. I was really desperate (against Kawajiri)."

Aoki believes that he doesn't deserve another shot at Melendez yet, but he must work to earn that fight. Aoki's upcoming bout against Marcus Aurélio at DREAM.16 on Sept. 25th will be the next step towards earning his shot but still, despite BJ Penn's loss to Edgar and Aoki's own loss to Gilbert Melendez, BJ Penn is still at the top of the heap and he is still the goal.

"BJ Penn, Eddie Alvarez, Gilbert Melendez, Frankie Edgar they are the top four. BJ Penn is still No. 1. The most aggressive fighter is Eddie Alvarez. Frankie Edgar is the most defensive. When Penn lost, I didn't lose my goal at all. It is difficult for me to see that he lost the fight."

And Gray Maynard? The only man with a win over the UFC lightweight champion and the likely next challenger for the title?

"Gray Maynard is a good wrestler."

http://www.mmafighti...rs-has-no-risk/

Vad tycker ni andra? Har ni också ledsnat på GSP (kom igen Kos), Fitch, Edgar, Maynard mfl...? Jag har för mig att Don Frye sa i något Pride-event (hittar ingen länk) något i stil med "In Pride you fight to win, in the UFC you fight not to lose". Det ligger lite i det.

Redigerat av Kamui, 13 September 2010 - 09:33.

Postad 13 September 2010 - 18:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo jag är lite less.
Men det flera olika saker enligt min mening som spelar in.

För det första så tror jag att det behövs lite regeländringar och/eller uppstramning från dommarnas sida.

Knä mot huvud på mattan ska tillåtas.
TD överhuvudtaget måste värderas mindre.
Även Octagon control tycker jag ska värderas lägre så länge det inte leder till nå.
Tex i fallet Randy VS Vera så var det ju katastrofalt dåligt att Randy kunde vinna på de sätt han gjorde.
Och även andra som kör TD å sen ligger på å småslår lite.
De blir uppställda med lite tur.
TD igen å ronden är slut..

Tycker att slag och sparkar/sub/sub def tillsammans med aggresivitet ska väga tyngre.
Gärna att det även ser till utdelad skada .

Sen bör dommarna vara mer aktiv.
Som Silva VS Maia tex.
Varning skulle ha utdelats snabbt och poäng skulle ha rykt redan i de första ronderna.
Även Maia kunde ha fått en varning.

Sen kanske det vore på sin plats att börja ge gult flagg om tex en fighter är oaktiv för länge och sen rött kort eller liknande så åker nån procent av pengapåsen.

Men jag känner att en hel del skulle bli bättre om bara dommarna reagerade snabbare .

Sen kan man ju alltid diskutera angående brottning att det bara är för de andra att lära sig och när "alla" andra är nog bra så kommer de att hitta på nå nytt att träna på för att få övertag.

Sen spelar de säkert in att fighters i UFC ofta har några få matcher i kontraktet och att de fort ryker.
Kan de köra safe så gör det de.

Finns mycket att diskutera kring detta :rolleyes:

Postad 13 September 2010 - 18:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Joo jag är lite less.
Men det flera olika saker enligt min mening som spelar in.

För det första så tror jag att det behövs lite regeländringar och/eller uppstramning från dommarnas sida.

Knä mot huvud på mattan ska tillåtas.
TD överhuvudtaget måste värderas mindre.
Även Octagon control tycker jag ska värderas lägre så länge det inte leder till nå.
Tex i fallet Randy VS Vera så var det ju katastrofalt dåligt att Randy kunde vinna på de sätt han gjorde.
Och även andra som kör TD å sen ligger på å småslår lite.
De blir uppställda med lite tur.
TD igen å ronden är slut..

Tycker att slag och sparkar/sub/sub def tillsammans med aggresivitet ska väga tyngre.
Gärna att det även ser till utdelad skada .

Sen bör dommarna vara mer aktiv.
Som Silva VS Maia tex.
Varning skulle ha utdelats snabbt och poäng skulle ha rykt redan i de första ronderna.
Även Maia kunde ha fått en varning.

Sen kanske det vore på sin plats att börja ge gult flagg om tex en fighter är oaktiv för länge och sen rött kort eller liknande så åker nån procent av pengapåsen.

Men jag känner att en hel del skulle bli bättre om bara dommarna reagerade snabbare .

Sen kan man ju alltid diskutera angående brottning att det bara är för de andra att lära sig och när "alla" andra är nog bra så kommer de att hitta på nå nytt att träna på för att få övertag.

Sen spelar de säkert in att fighters i UFC ofta har några få matcher i kontraktet och att de fort ryker.
Kan de köra safe så gör det de.

Finns mycket att diskutera kring detta :rolleyes:

ÄVEN Maia? ;)
Det var ju han som stod och skuggboxades i mitten utan minsta tanke på att vinna en titel... Men men, det tillhör det förgångna nu.

I övrigt håller jag med dig. "Octagon control" är kasst och att kontrollera sin motståndare ska alltid vara MYCKET mindre värt än att bara ligga och gnida. Vinstbonusar måste ryka direkt, man ska ge gigantiska bonusar för avslut istället.

Postad 14 September 2010 - 09:17

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
BJ's 2 sista matcher då han mött Edgar har han inte sett ett dugg taggad ut, inget slående på sin haka som han brukar när han gungandes väntar på att få rusa in i mitten av octagonen, misstänker att BJ har gått tilbaks till gräsrökandet på stranden eller så är han bara inte taggad längre.
Han har ju varit med länge nu herr Penn, så inte konstigt om han förlorat stinget.
Fortfarande en av mina favoriter genom tiderna och han är en legend.

Redigerat av Lion_Paw, 14 September 2010 - 09:18.

Postad 14 September 2010 - 10:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Angående Penn.

Kan förstå att han slappade till och kanske missbedömde Edgar första fighten.
Men att han kom till andra fighten med samma strategi och nästan inte såg ut att vilja slåss förvånade mig extremt mycket.

Gör ont att se han så håglös sista 2 fighterna när jag sett han 2 fighter före där han var sjukt bra..
Kommer aldrig glömma Penn VS Diego ....Vilken fight :-)

Postad 14 September 2010 - 11:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Problemet är ju att han liksom inte får träff på Edgar, han är som en liten vessla som bara smiter undan. Jag vete fasen hur Penn ska kunna slå honom. Jag var hundra procent säker på att han skulle köra över Edgar i returen, men istället så var han ännu längre ifrån seger än första gången. Det var Edgar som läst Penn, inte tvärtom. Hemskt.

Postad 14 September 2010 - 13:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag var helt säker att Penn skulle plocka ner Edgar å dominera på mattan..
Men av de jag såg av Edgar på mattan på rygg så försvarade han sig mycket bra.

Nä jag tror knappt att det är sant fortfarande...

Penn kanske håller på att ta slut ?
Vill som inte tro de eftersom han var så bra före sina 2 senaste förluster.
Men det är väl helt enkelt så att Edgar är betydligt bättre än Florian å Diego.

Lite skumt att Penn var så otaggad...igen

Postad 14 September 2010 - 14:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Han verkade nog otaggad eftersom ingenting fungerade på Edgar... Hur som helst så verkar det som att det blir en Hughes - Penn III inom kort. Kul!

Postad 14 September 2010 - 14:52

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Han verkade nog otaggad eftersom ingenting fungerade på Edgar... Hur som helst så verkar det som att det blir en Hughes - Penn III inom kort. Kul!

Nej då, han såg lika otaggad ut första matchen och det va kanske för att han tog för lätt på Edgar men i andra visste han vad han hade för motstånd och såg ändå inte taggad ut.
Jag har sett på UFC sen 93 och jag vet hur en taggad BJ ser ut.

Postad 14 September 2010 - 15:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nej då, han såg lika otaggad ut första matchen och det va kanske för att han tog för lätt på Edgar men i andra visste han vad han hade för motstånd och såg ändå inte taggad ut.
Jag har sett på UFC sen 93 och jag vet hur en taggad BJ ser ut.

Har du möjligtvis några uttalanden från Penn som styrker att han skulle varit otaggad även till andra mötet? För det jag har sett har han snackat om att så absolut inte är fallet, t.ex. Countdown-avsnittet. Har också sett samtliga Penn-fighter och kan inte påstå att jag känner honom så väl att jag till 100 % kan avgöra varför han reagerar på olika sätt.

Postad 14 September 2010 - 15:06

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Har du möjligtvis några uttalanden från Penn som styrker att han skulle varit otaggad även till andra mötet? För det jag har sett har han snackat om att så absolut inte är fallet, t.ex. Countdown-avsnittet. Har också sett samtliga Penn-fighter och kan inte påstå att jag känner honom så väl att jag till 100 % kan avgöra varför han reagerar på olika sätt.

Titta på alla hans fighter och bedöm när han ser taggad ut och inte,
han skulle inte erkänna det för det är hans jobb att fightas.
Han försökte inte ens stoppa hans nedtagningar.
En motiverad och taggad BJ skulle knocka eller submitta Edgar
utan problem.

Redigerat av Lion_Paw, 14 September 2010 - 15:08.

Postad 14 September 2010 - 15:15

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Den enda faktan vi har är att Edgar vunnit över BJ två gånger i rad. Du säger dig vara helt säker på att det endast har att göra med bristande motivation (utan att ha någon intervju eller uttalande som styrker det?), jag menar att det lika gärna kan ha att göra med att han blir frustrerad av Edgars "fighting"-stil. Trots hård träning (för att vara Penn), och mindre snabba träningspartners för att få grepp om Edgar så räcker han inte till. Låt säga att att det är som du säger, att han inte är 100 % motiverad. Om han inte har någon större lust att ta tillbaka sitt bälte trots snacket om "legacy" osv, då är det ingen idé att han någonsin får en bälteschans igen eftersom han inte är en tillräcklig vinnarskalle.

Jag har tittat på hans fighter som jag sa, specificera gärna vad jag ska titta efter. Jag gick på snacket om att han skulle varit omotiverad/sjuk/bla bla bla efter första fighten, det gjorde jag verkligen. Men inte nu. "Fool me once..."

Redigerat av Kamui, 14 September 2010 - 15:15.

Postad 14 September 2010 - 15:21

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Den enda faktan vi har är att Edgar vunnit över BJ två gånger i rad. Du säger dig vara helt säker på att det endast har att göra med bristande motivation (utan att ha någon intervju eller uttalande som styrker det?), jag menar att det lika gärna kan ha att göra med att han blir frustrerad av Edgars "fighting"-stil. Trots hård träning (för att vara Penn), och mindre snabba träningspartners för att få grepp om Edgar så räcker han inte till. Låt säga att att det är som du säger, att han inte är 100 % motiverad. Om han inte har någon större lust att ta tillbaka sitt bälte trots snacket om "legacy" osv, då är det ingen idé att han någonsin får en bälteschans igen eftersom han inte är en tillräcklig vinnarskalle.

Jag har tittat på hans fighter som jag sa, specificera gärna vad jag ska titta efter. Jag gick på snacket om att han skulle varit omotiverad/sjuk/bla bla bla efter första fighten, det gjorde jag verkligen. Men inte nu. "Fool me once..."

Jag bara ser det på BJ, om du tittar på hans fighter när han vunnit överlägset så ser du även innan fighten både på hans ögon och sätt att va på.
BJ har varit omotiverad förut och se hur det gick då, torsk.
Han kommer alltid att få en ny chans pga sin status men om han är värd det, låt oss se vad han gör med Hughes som är hans nästa motstånd i UFC 123.
Edgar ser ut som en påtänd hare i ringen men BJ vet precis hur man stoppar en sån så det har bara med vilja och motivation att göra.

EDIT: Har själv hållt på med Tae-Kwon-Do i 4 år + en massa andra kampsporter men nu tränar jag Kyokushin.

Redigerat av Lion_Paw, 14 September 2010 - 15:23.

Postad 14 September 2010 - 15:29

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Lustigt, det du kallar brist på motivation anser jag i många fall vara frustration. I Pulver-fighten upplevde jag honom som frustrerad av hur svårt han hade med Pulver. Samma sak med Edgar.
Mot Machida var det storleksskillnaden, samma sak med greasefesten i Penn-GSP II. Hughes var det revbenen. Första GSP-fighten har jag honom som vinnare. Jag hittar inte så många fighter där bristen på motivation är den avgörande faktorn.

Hur som helst, jag hoppas du har rätt eftersom jag är ett Penn-fan i grund och botten. Men jag tror inte han klarar av Edgar helt enkelt. Då får han utveckla sitt fotarbete.

Postad 14 September 2010 - 16:01

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Jag antar att du inte lyssnat på dom Amerikanska sändningarna, där säger ju även Rogan att BJ Penn har haft svårt med motovationen och gillar att ligga på stranden och röka gräs och hoppas hans talang räcker till.
Sen fick han ett "wake up call" när han torska och blev på nytt motiverad men nu verkar han ha slappat till igen.

Redigerat av Lion_Paw, 14 September 2010 - 16:01.

Postad 14 September 2010 - 16:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag antar att du inte lyssnat på dom Amerikanska sändningarna, där säger ju även Rogan att BJ Penn har haft svårt med motovationen och gillar att ligga på stranden och röka gräs och hoppas hans talang räcker till.
Sen fick han ett "wake up call" när han torska och blev på nytt motiverad men nu verkar han ha slappat till igen.

Du antar fel, jag tittar alltid på de amerikanska sändningarna. Vad är det som säger att det inte är ett sett att marknadsföra fighterna, om man ska tro Rogan och Goldie så är ju BJ Penn alltid hungrigare än vad han har varit förut. Dessutom är ju alla som sysslar med mma "classy" och "respectful"... ;)

Men som sagt, jag köper inte för en sekund att han skulle vara omotiverad och jag väntar fortfarande på konkreta exempel på alla fighter där hans bristande motivation varit den största anledningen till en förlust. Hughes fick han ju däng av på grund av revbenen (märker ni att det alltid är något med BJ :blush: ), men vilken förlust kan skyllas på motivationen? Första Edgar-fighten var det väl halsfluss?

Folk har svårt mot olika motstånd, jag är övertygad om att Penn vinner 9 av 10 möten med alla andra i divisionen - men mot Edgar är det inte.

Redigerat av Kamui, 14 September 2010 - 16:20.

Postad 14 September 2010 - 16:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ändå svårt att veta hur mycket sanning det ligger bakom.

Skulle han inte vara taggad för en 2:a fight mot Edgar så vad skulle få han taggad ?
Men Penn såg verkligen spak ut.Inte som han brukar.
Men kan ju också va för att han var nervös å kommer från en förlust.

Spekulera kan man ju altid ..

Postad 14 September 2010 - 17:15

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Spekulera eller inte, motivation är BJ's stora problem och har alltid varit.
Sen att Rogan säger att BJ är hungrigare än nånsin kan inte BJ stå för,
hypa matcher kan han mr Rogan.
Vad du köper och inte köper får stå för dig men jag säger vad jag sett
och hört hittils.
BJ kan skylla på allt möjligt men det har med hans motivation att göra
och om han legat i tillräckligt med sin träning och när han vet att han latat
sig då skyller han på annat.

Redigerat av Lion_Paw, 14 September 2010 - 17:15.

Postad 14 September 2010 - 17:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kan hända....Men folk har ofta klagat på hans cardio å hur tränad han är..
Och ser man till att Penn fixade 2 st 5 ronders fighter utan att vara dödligt trött tycker jag iaf tyder på att han varit i rätt bra form.

De flesta andra har ju problem att hålla 3 ronder i hälften av tempot..

Så själv är jag lite skeptisk till att legat å rökt joint på beachen sista året :blush:

Men helt klart så var han sig inte lik.

Edit
Lion_Paw
Känner du BJ personligen ;)

Redigerat av moparman, 14 September 2010 - 17:23.

Postad 14 September 2010 - 18:36

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Kan hända....Men folk har ofta klagat på hans cardio å hur tränad han är..
Och ser man till att Penn fixade 2 st 5 ronders fighter utan att vara dödligt trött tycker jag iaf tyder på att han varit i rätt bra form.

De flesta andra har ju problem att hålla 3 ronder i hälften av tempot..

Så själv är jag lite skeptisk till att legat å rökt joint på beachen sista året :blush:

Men helt klart så var han sig inte lik.

Edit
Lion_Paw
Känner du BJ personligen :D

Precis min åsikt, han har inte varit sig lik dom 2 sista fighterna.
Inte lättviktarna, dom brukar va i bra form.
Vet inte om han legat och rökt denna gång men han har gjort förr
så inte helt omöjligt.
Haha, känns som det om inte annat då jag följt han i så många år. ;)

Postad 14 September 2010 - 18:40

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

han har inte varit sig lik dom 2 sista fighterna.

ja, det stämmer. han förlorade de två senaste... Och det är klart att han inte ser taggad ut mellan ronderna när han blir dominerad. När han vinner så är det klart att han slickar på handskarna och hoppar och är laddad, men när han blir dominerad i varje rond av Edgar så är det klart att han är dämpad mellan ronderna.

Och före matcherna så är han ju precis lika mycket laddad som alltid, typiskt BJ-cool...

Så det där med motivation köper jag inte för fem öre, hur mycket BJ-f4nb0i man än är så måste man ju se att han blir totalt dominerad.

Postad 14 September 2010 - 18:45

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Jag menar inte emellan ronderna utan innan fighten, han har inte varit sig lik ens då.
Titta noga så ser man att hans ögon ser tomma ut och inte ett dugg stridslysten.

Postad 14 September 2010 - 19:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

ja, det stämmer. han förlorade de två senaste... Och det är klart att han inte ser taggad ut mellan ronderna när han blir dominerad. När han vinner så är det klart att han slickar på handskarna och hoppar och är laddad, men när han blir dominerad i varje rond av Edgar så är det klart att han är dämpad mellan ronderna.

Och före matcherna så är han ju precis lika mycket laddad som alltid, typiskt BJ-cool...

Så det där med motivation köper jag inte för fem öre, hur mycket BJ-f4nb0i man än är så måste man ju se att han blir totalt dominerad.

Ah, en vapenbroder! :)

Postad 14 September 2010 - 19:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lugn i stormen nu ;)

Att Penn blev dominerad är ju att överdriva å de grövsta..
Edgar som fjantade runt me varmluft i handskarna
Inget krut där inte

Penn skulle ha tagit nån smäll på vägen in mot ett hörn å slitit skallen av han.

Dominerad kan man säga att Toney blev av Randy..

Edit
Vann just en Auktion på Tradera..
Iceman i limiterad utgåva ..Nr1237 av 3000 :)

Bifogad fil  ICEMAN.jpg   36.62K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  ICEMAN2.jpg   54.95K   0 Antal nerladdningar

Bjöd på en GSP i röd karatedräkt lika limiterad men den vann ja inte.
Ville egentligen ha den mer men jaja...
Iceman passar nog bra brevid Randy i bokhyllan

Redigerat av moparman, 14 September 2010 - 21:22.

Postad 15 September 2010 - 07:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Lugn i stormen nu :D

Att Penn blev dominerad är ju att överdriva å de grövsta..
Edgar som fjantade runt me varmluft i handskarna
Inget krut där inte

Penn skulle ha tagit nån smäll på vägen in mot ett hörn å slitit skallen av han.

Dominerad kan man säga att Toney blev av Randy..

Edit
Vann just en Auktion på Tradera..
Iceman i limiterad utgåva ..Nr1237 av 3000 :)

Bifogad fil  ICEMAN.jpg   36.62K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  ICEMAN2.jpg   54.95K   0 Antal nerladdningar

Bjöd på en GSP i röd karatedräkt lika limiterad men den vann ja inte.
Ville egentligen ha den mer men jaja...
Iceman passar nog bra brevid Randy i bokhyllan

Penn blev inte dominerad i första fighten, men i den andra hade han inget att komma med. ;)
Japp, Edgar har lika mycket tryck i nävarna som Bisping och Sonnen. Men om man kan säga att Sonnen dominerade Silva trots att han inte avslutade så måste väl ändå dvärgen Edgar ha dominerat också?

Postad 15 September 2010 - 07:57

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag tycker det är lite komiskt att läsa BJ's mest inbitna fans som fortfarande tror att BJ inte var motiverad och det var enda anledningen till att han inte vann matcherna mot Edgar. Enligt BJ själv och folk runt omkring honom så har han aldrig tränat så hårt som inför returmötet mot Edgar, men trots det är det folk som tror att han lätt skulle vinna en tredje match. Edgar vinner 9 matcher av 10 mot Penn och han blev dominerad i andra matchen mot Edgar. Visst kan man kritisera Edgars stil som inte är så rolig. Men sista matchen hade han vunnit alla ronder oavsett vilka regler eller vilken organisation det hade varit.

BJ borde gå tillbaks till tungvikt som i matchen mot Machida, där var han som mest komisk.

Jag håller med Shinya Aoki att UFC domineras av poängbrottare som kör med safe taktik och det borde komma till regeländringar som vi har pratat om flera gånger i den här tråden. LW - Edgar och Maynard, WW - GSP, Kos, Fitch, tungvikt - Lesnar, Carwin och Cain. Är bara 185 och 205 som inte domineras av brottare, fast snart har ju den riktiga 185-mästaren bältet och då blir det ju en brottare där också. obs, skojar men det är ändå ett troligt scenario.

Shinya Aoki fick ju känna på hur det är att möta en dominant brottare i en bur i sin Strikeforce-debut. Melendez som normalt sett har en mycket rolig stil, körde den säkra stilen för att hålla fighten stående och contra-slå.

Ja just det nya Dream ser riktigt bra ut med Shinya och en massa andra intressanta deltagare. Men bäst av allt är huvudmatchen mellan Sakuraba och Mayhem Miller. Kan bli en extremt intressant grapplingmatch, men tyvärr tror jag att Mayhem kommer använda sin styrka till att hålla fighten stående för det är där han har mest fördel. På marken är ju båda 2 riktiga topp-MMAgrapplers. Jag är ganska säker på att Mayhem spöar den 41-åriga Saku, men jag hoppas på Saku så klart. Det är ändå en bra matchning så att Sakuraba slipper möta något kickboxningsmonster som Manhoef eller Wand.

Redigerat av Unregistered9d110ebc, 15 September 2010 - 08:05.

Postad 15 September 2010 - 08:37

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Handlar inte om BJ fan eller inte, kan man nåt om kampsport då ser man att
BJ inte är sig lik i hans 2 matcher mot Edgar.
Han låter sig bli nedtagen utan att ens försöka stoppa osv.
Se om BJ's matcher och kolla hans ögon och hans beteende innan fighten sätter igång.
Sen är Edgar som en påtänd hare vilket kanske försvåra för BJ att anfalla.
Det där med att BJ tokträna inför fighten, klart dom säger så...dom vill ju inte förlora
kontraktet hos UFC.

Redigerat av Lion_Paw, 15 September 2010 - 08:38.

Postad 15 September 2010 - 09:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jag tycker det är lite komiskt att läsa BJ's mest inbitna fans som fortfarande tror att BJ inte var motiverad och det var enda anledningen till att han inte vann matcherna mot Edgar. Enligt BJ själv och folk runt omkring honom så har han aldrig tränat så hårt som inför returmötet mot Edgar, men trots det är det folk som tror att han lätt skulle vinna en tredje match. Edgar vinner 9 matcher av 10 mot Penn och han blev dominerad i andra matchen mot Edgar. Visst kan man kritisera Edgars stil som inte är så rolig. Men sista matchen hade han vunnit alla ronder oavsett vilka regler eller vilken organisation det hade varit.

BJ borde gå tillbaks till tungvikt som i matchen mot Machida, där var han som mest komisk.

Jag håller med Shinya Aoki att UFC domineras av poängbrottare som kör med safe taktik och det borde komma till regeländringar som vi har pratat om flera gånger i den här tråden. LW - Edgar och Maynard, WW - GSP, Kos, Fitch, tungvikt - Lesnar, Carwin och Cain. Är bara 185 och 205 som inte domineras av brottare, fast snart har ju den riktiga 185-mästaren bältet och då blir det ju en brottare där också. obs, skojar men det är ändå ett troligt scenario.

Shinya Aoki fick ju känna på hur det är att möta en dominant brottare i en bur i sin Strikeforce-debut. Melendez som normalt sett har en mycket rolig stil, körde den säkra stilen för att hålla fighten stående och contra-slå.

Ja just det nya Dream ser riktigt bra ut med Shinya och en massa andra intressanta deltagare. Men bäst av allt är huvudmatchen mellan Sakuraba och Mayhem Miller. Kan bli en extremt intressant grapplingmatch, men tyvärr tror jag att Mayhem kommer använda sin styrka till att hålla fighten stående för det är där han har mest fördel. På marken är ju båda 2 riktiga topp-MMAgrapplers. Jag är ganska säker på att Mayhem spöar den 41-åriga Saku, men jag hoppas på Saku så klart. Det är ändå en bra matchning så att Sakuraba slipper möta något kickboxningsmonster som Manhoef eller Wand.

Edgar är skittråkig och fighten mot Maynard blir nog tidernas tråkigaste fight alla kategorier. Åtminstone fram tills att Jake Shields möter Jon Fitch och GSP ;) Men precis som du säger så är ju Penn chanslös och det måste man verkligen respektera Edgar för. Jag har aldrig sett BJ så sönderläst innan. I returen mot GSP så träffade han en del stående trots allt även om han senare blev fysiskt och psykiskt knäckt - men mot Edgar lyckas han inte överhuvudtaget. Han får hoppas att Maynard vinner bältet, för mot Edgar förtjänar han inte en fight till på väldigt länge.

Visst fasen finns det många stentrista brottar-sömnpiller i UFC, men jag räknar ändå inte Lesnar/Carwin/Velasquez till dom (men det tror jag inte du heller gör) eftersom dessa herrar betydligt oftare bjuder på show!

Dream blir som alltid skitkul, och Sakuraba är ju alltid sevärd! Det blir kul att se Mousasi - Mizuno också, får se om Mousasi kan jobba sig tillbaka till statusen han hade innan King Mo hade "takedown clinic" mot honom.

Handlar inte om BJ fan eller inte, kan man nåt om kampsport då ser man att
BJ inte är sig lik i hans 2 matcher mot Edgar.
Han låter sig bli nedtagen utan att ens försöka stoppa osv.
Se om BJ's matcher och kolla hans ögon och hans beteende innan fighten sätter igång.
Sen är Edgar som en påtänd hare vilket kanske försvåra för BJ att anfalla.
Det där med att BJ tokträna inför fighten, klart dom säger så...dom vill ju inte förlora
kontraktet hos UFC.

Aha, den gamla klassiskern att om någon (många i det här fallet) inte håller med så är den personen okunnig!
Han låter sig inte bli nedtagen, Edgar har bara ruskig timing. Inte ens GSP tog ner BJ lika enkelt, och han är ändå mycket större och starkare. På något sätt är BJ Edgars perfekta motståndare, och jag trodde aldrig någon skulle tänkas känna att BJ är en bekväm motståndare.
Det enda som finns i "faktaväg" är att BJ och hans camp säger att han har kört stenhårt, ändå väljer fortsätter du helt grundlöst påstå att BJ var omotiverad endast baserad på egna förhoppningar. Konditionen var det ju, precis som moparman säger, inget fel på eftersom han orkade fem ronder utan problem.

Jag trodde jag var ett enögt Silva-fan, men du tar priset när det gäller enögdhet - du påstår nämligen att du är objektiv! :)

Redigerat av Kamui, 15 September 2010 - 09:45.

Postad 15 September 2010 - 11:31

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Fakta betyder ingenting men vad ögat ser betyder allt.
Folk kan säga vad dom vill men man kan inte lura ett öga.
Jag SER på BJ att han inte är ett dugg fightingsugen
redan innan han mötte Edgar, mest motivationsbrist
men säkert blev BJ lite irriterad att Edgar skutta runt.

Postad 15 September 2010 - 12:00

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Fakta betyder ingenting men vad ögat ser betyder allt.
Folk kan säga vad dom vill men man kan inte lura ett öga.
Jag SER på BJ att han inte är ett dugg fightingsugen
redan innan han mötte Edgar, mest motivationsbrist
men säkert blev BJ lite irriterad att Edgar skutta runt.

Fasen att jag aldrig lär mig att förstå när folk är ironiska på internet, well played! :)

Postad bild

Redigerat av Kamui, 15 September 2010 - 12:01.

Postad 15 September 2010 - 13:29

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Jag förstod att du skulle anmärka på det men om du tänker efter så vet du vad jag menar. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.