Nu har jag testat den en del och den verkar funka kanon.
Till skillnad från LG BD390 så behövde jag inte kalibrera om bilden för att få samma inställningar som på PS3. Nu spelar detta ingen roll eftersom jag inte behöver PS3 längre för att spela upp Reg A-filmer längre.
Regionsfriheten med kittet från CRT-projectors funkar smidigt. Likaså den trådlösa bryggan (även den från CRT-projectors) som verkligen var "plug and play". Grymt skönt att kunna ladda ner ny FW utan att behöva dra nätverkssladd. BD-live använder jag inte så ofta, men det känns bra att kunna.
Maskinen känns väldigt välbyggd och är snygg.
Jag jämförde stereoljudet från HDMI med det från från de analoga rca och det är snarlikt med ett minimalt plus för att köra analogt. Det kan dock vara placebo eftersom volymen var lite högre analogt. Jag kanske kan testa volymmatchat sen men det tar lite tid att ställa in det i förstärkaren. Jag kommer i vilket fall att köra CD analogt eftersom det ibland blir strul med handskakningar när man spelar musik med projektorn avslagen.
Textflyttarfunktionen fungerar mycket bra och den är guld värd för mig som kör med en 2.35:1-duk.
Närmast perfekt slutresultat måste jag säga. Den kan allt jag behöver.
- multiregion för BD och DVD (med tillsats)
- trådlöst nätverk (med tillsats)
- textflyttning både uppåt och nedåt
- dimbar och helt nedsläckbar display
- nästan helt tyst
- SACD och DVD audio
- extremt bra på DVD-uppspelning (enligt andra tester, jag har inte hunnit testa själv)
Det enda jag saknar är HD DVD-uppspelning och att kunna ändra storlek på texten. Då hade den varit värd det dubbla priset.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Oppo BDP-83 Teknisk tråd
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?