![]() |
![]() |
![]() |
409:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 november 2009 - 11:18
Hmm... hackar ljudet så fort spelet streamar in mer data? Vad har du för maskin? Undra om spelet buffrar på HDD.
Yepp konstant hackande när det händer saker i spelet.
Är en SLIM modell-
9,5/10 (kollade bara betyget)
GT drog av poäng på Uncharted 2 för att det inte var orginellt, undra hur mycket de drog av på MW2 av samma anledning....

Läste någonstans att man inte skulle uppdatera spelet till 1.01 (?) om man ville att troféerna skulle fungera ordentligt.Ni som kör SP kan ni kolla om era trophys låser upp som dom ska? För mig funkade det inte som det skulle...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 november 2009 - 11:19.
Postad 10 november 2009 - 11:20
Finns det någe bilder nånstans? Alltid roligt att spana...Var inne i stan och köade vid webhallen... fick spelet strax efter 00.00... fick även en tshirt
Det här spelet är fruktansvärt roligt... helt klart bättre känsla än första MW. Det här kommer att hålla länge
"Releasen" vid gamestop galleian sthlm var ju sådär lagom upphetsande, 20 pers på sin höjd nu vid 10.00, några byggjobbare, resten finniga dudes i ~15 års åldern, själv kände man sig som en gubbe (fick "jobba hemifrån" idag, he he he)
Festligaste som hände var att 2 killar verkade få alla sina billiga importspel rejeeeected när dom försökte förboka mer spel

Måste bara få lite jobbgrejs klart, sen blir det spela!
Postad 10 november 2009 - 11:21
Är en SLIM modell-
Kan det ev. vara fel på läsaren? Har inte upplevt något sådant på min feting men jag har bara testat MP än så länge.
Postad 10 november 2009 - 11:22
Är en SLIM modell-
låter oroväckande

packar upp min slim om några timmar, ska se om detta händer mig också. Kör du ljud via hdmi?
Postad 10 november 2009 - 11:26

Frasse har du börjat spela ännu?
Redigerat av Zdaarlight, 10 november 2009 - 11:30.
Postad 10 november 2009 - 11:27
låter oroväckande
![]()
packar upp min slim om några timmar, ska se om detta händer mig också. Kör du ljud via hdmi?
Ljudet hackar endast om jag kör optiskt ut.
När jag kör HDMI in i teven och 2 kanals ljud så är det inga problem.
Postad 10 november 2009 - 11:34

Ursäkta kvaliten men det var ganska mörkt plus att Iphonen inte är världens bästa kamera.
BTW man ser inte alla 360-versioner på sista bilden men det kändes som det fanns fler ex till ps3 (innan försäljningen drog igång)
Postad 10 november 2009 - 11:34
Har du kollat om har fått problemet med något annat spel?Ljudet hackar endast om jag kör optiskt ut.
När jag kör HDMI in i teven och 2 kanals ljud så är det inga problem.
Redigerat av stone, 10 november 2009 - 11:34.
Postad 10 november 2009 - 11:39
Postad 10 november 2009 - 11:39
behöver ja säga mer...
Postad 10 november 2009 - 11:41
Förbannat dålig synk att man får kvinnfolk på besök ikväll........man kanske ska gå ut o be några snoriga ungar hosta på en så man får vara i fred.....

Så....recensioner gott folk...hur är det?
Redigerat av Unregistered32f0b602, 10 november 2009 - 11:41.
Postad 10 november 2009 - 11:42
Kan bara meddela att dischshop inte står högt i kurs hos mig just nu...
behöver ja säga mer...
Discflopp

återstår att se om Game håller vad de lovar och leverarar med posten idag..
Postad 10 november 2009 - 11:46
Postad 10 november 2009 - 11:55
Nu har webhallen bommat att få sälja till mig två gånger.....inte skickade de spelet och när jag bokade ett hämtex istället så fick jag ingen bekräftelse på att jag kunde hämta det.....grattis Elgiganten som fick sälja.....webhallen gick miste om ratchet MW2 och Assasins 2......
Förbannat dålig synk att man får kvinnfolk på besök ikväll........man kanske ska gå ut o be några snoriga ungar hosta på en så man får vara i fred.....![]()
Så....recensioner gott folk...hur är det?
Är själv RÄTT förbannad just nu!
Dock så är det nog inte Webhallens fel?
Står att dom skickat spelet den 6/11, fick inget igår, ingen avi idag heller, gick ner till utlämningsstället (Konsum) med kollinummer och frågade efter det, inget där heller.
MEN hon sa att om jag har tur så kommer det in senare (senast 16:00), men hon trodde inte det utav vad hon kunde se på datorn.
SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄVVVVLAAAA DÅÅÅÅÅÅLIGT!!!
Och nu måste jag få tag i nån att skicka till Konsum vid fyra, dom ######rna sa nämligen att jag inte var välkommen dit mer, allt bara för att jag slog ner tjejjen vid utlämningen! Suuuuuck!
Postad 10 november 2009 - 11:56

Postad 10 november 2009 - 12:03
stort tack till spelbutiken.se som höll vad dom lovat
Postad 10 november 2009 - 12:05
väntade in postbilen.. men neeeeej då.. bara reklam, räkningar och ännu mer reklam,
detta ter sig mycket märkligt då Game mailade mig och sa att man skall få spelet på releasedagen!

So.. postens eller Games fel, spelar ingen större roll.. får fortsätta kämpa med prestige på Cod4 så länge..
Postad 10 november 2009 - 12:08
Svårt att veta för företagen hur mycket dom måste kompensera för Postens eventuella misstag och trams.
Postad 10 november 2009 - 12:18
Blev det skickat den 6:e?
Eller är det import som gör att det är svårt att spåra?
Postad 10 november 2009 - 12:22
Kan bara meddela att dischshop inte står högt i kurs hos mig just nu...
behöver ja säga mer...
Instämmer i kören, får jag inte mitt spel idag så kommer jag aldrig handla där igen, varit trogen kund där sedan 2005...
Postad 10 november 2009 - 12:25
Svårt att veta för företagen hur mycket dom måste kompensera för Postens eventuella misstag och trams.
Företaget måste inte kompensera något alls.
Einhaerjar - Kan få köpa en av mina Prestige om du vill

Redigerat av Fiddey, 10 november 2009 - 12:26.
Postad 10 november 2009 - 12:28
Lasse
Postad 10 november 2009 - 12:30
Låter ju inte speciellt lovande. Har också beställt mitt via Discshop...Instämmer i kören, får jag inte mitt spel idag så kommer jag aldrig handla där igen, varit trogen kund där sedan 2005...

Postad 10 november 2009 - 12:31
Får jag det idag då?

Postad 10 november 2009 - 12:32
Låter oroväckande.Instämmer i kören, får jag inte mitt spel idag så kommer jag aldrig handla där igen, varit trogen kund där sedan 2005...
Har beställt från discshop och på mitt konto har det varit status: skickat sedan i torsdags.
Men det står fortfarande att det är skickat de senaste 48 timmarna

Postad 10 november 2009 - 12:34

Postad 10 november 2009 - 12:37
Låter ju inte speciellt lovande. Har också beställt mitt via Discshop...
Fått det nu.

Postad 10 november 2009 - 12:37

Jag har alltid köpt filmer och spel från dem då 99% av mina beställningar kommit fram under själva releasedagen, eller dagarna innan. Dessutom har de alltid varit snabba på att svara via mail när man funderar på något. Så de lär fortsätta ha mig som trogen kund i alla fall.

Samma här. Hinner prova det lite nu i veckan, men det riktiga spelandet kommer nog igång först till helgen.men jag hinner nog inte spela så mycket förrän till helgen ändå. Väntar man på något gott
Postad 10 november 2009 - 12:40
Vad jag menar är att om företaget vill att deras kund ska ha sitt paket i tid så måste det tidskompensera, men de ska ju fan inte behöva skicka paketet två veckor innan det ska vara framme för att vara säkra?

Dessutom så har dom ett releasedatum som de måste respektera...
Postad 10 november 2009 - 12:41
Postad 10 november 2009 - 12:43
Postad 10 november 2009 - 12:47
Har du kollat om har fått problemet med något annat spel?
Nu har hela optiska utgången ballat ur....
Får inget ljud alls ur optisk utgång!
Varför,, varför idag???
Tidigare funkade det perfa. Med COD 1
Postad 10 november 2009 - 12:49
Är själv RÄTT förbannad just nu!
Dock så är det nog inte Webhallens fel?
Står att dom skickat spelet den 6/11, fick inget igår, ingen avi idag heller, gick ner till utlämningsstället (Konsum) med kollinummer och frågade efter det, inget där heller.
MEN hon sa att om jag har tur så kommer det in senare (senast 16:00), men hon trodde inte det utav vad hon kunde se på datorn.
SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄVVVVLAAAA DÅÅÅÅÅÅLIGT!!!
Och nu måste jag få tag i nån att skicka till Konsum vid fyra, dom ######rna sa nämligen att jag inte var välkommen dit mer, allt bara för att jag slog ner tjejjen vid utlämningen! Suuuuuck!
Har du beställt Prestige Edition?
Jag är i samma sits, beställde Prestige från Webhallen. Ingen avi i brevlådan. Man e bra irriterad, min enda lediga dag denna vecka. En polare jobbar på Posten och han sa att utlämningsplatserna brukar få sina paket runt 13-14 och att smset skickas ut runt 15. Så gå in på Postens hemsida o sök på ditt kolli nummer runt 13-14, har det paketet kommit till Konsum så är det bara att gå dit o hämta ut det. Glöm dock inte bort kolli nr samt ID.
Redigerat av ROCA, 10 november 2009 - 12:50.
Postad 10 november 2009 - 12:50
Fått det nu.
Härligt! då finns det hopp m.a.o!!!Jag fick precis ett litet rött paket från Discshop med ett väldigt efterlängtat spel i.
![]()
Jag har alltid köpt filmer och spel från dem då 99% av mina beställningar kommit fram under själva releasedagen, eller dagarna innan. Dessutom har de alltid varit snabba på att svara via mail när man funderar på något. Så de lär fortsätta ha mig som trogen kund i alla fall.
Samma här. Hinner prova det lite nu i veckan, men det riktiga spelandet kommer nog igång först till helgen.
(Jag har också länge varit kund hos discshop och de har hittills varit suveräna.
Jag fick t.ex. vid något en alldeles ny blu-ray skiva som hackade och hade sig. Jag påtalade detta fick retursedel och efter att de fått skivan skickade de utan vidare frågor en ny. Tyvärr samma fel på den andra skivan, men de skickade återigen en ny utan knussel. Suverän service!
Om jag nu inte skulle få leveransen idag så kommer jag ändå att fortsätta vara kund.
För att jag skall ge upp krävs upprepade missar från deras sida. Något misstag kan alla göra!)
Postad 10 november 2009 - 12:51
2009-11-04 19:57 ICA Maxi Lindhagen Mottagaren har hämtat försändelsen
2009-11-04 12:52 ICA Maxi Lindhagen Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2009-10-28 20:16 Stockholm Sorterad
2009-10-28 18:52 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen
Då frågar man sig, paketet skickas FRÅN stockholm, TILL stockholm...
Vad F*N gjorde posten mellan 28 okt (onsdag)->4:e (onsdag) november?
En vecka för nått som borde varit framme torsdag 29 oktober helt enkelt...
Redigerat av whopp, 10 november 2009 - 12:52.
Postad 10 november 2009 - 12:51
Har inte spelet än så jag kan bara gissa, men skulle det inte vara service av psn idag?Har någon fått invitsen att funka?
Postad 10 november 2009 - 12:53

Redigerat av JockeJ, 10 november 2009 - 12:54.
Postad 10 november 2009 - 12:55
Lyser det från den optiska kabeln, dvs. skickar den ut signal?Nu har hela optiska utgången ballat ur....
Får inget ljud alls ur optisk utgång!
Varför,, varför idag???
Tidigare funkade det perfa. Med COD 1
Kan ju vara mottagande enhet som det är fel på...
Antar att du inte har möjlighet att köra även ljudet via HDMI?
Postad 10 november 2009 - 12:55
Har du beställt Prestige Edition?
Jag är i samma sits, beställde Prestige från Webhallen. Ingen avi i brevlådan. Man e bra irriterad, min enda lediga dag denna vecka. En polare jobbar på Posten och han sa att utlämningsplatserna brukar få sina paket runt 13-14 och att smset skickas ut runt 15. Så gå in på Postens hemsida o sök på ditt kolli nummer runt 13-14, har det paketet kommit till Konsum så är det bara att gå dit o hämta ut det. Glöm dock inte bort kolli nr samt ID.
Ja, jag har beställt Prestige Edition från webhallen.
Jo jag vet att det kan komma in senare, men hon som jag snackade med sa att jag skulle komma efter 4 för att vara på den säkra sidan att de hunnit regga alla inkomna paket.
Bara att hoppas på det bästa!

Postad 10 november 2009 - 12:57
Verkar finnas en del grymma banor.
Sämre grafik än KZ mp
Invites funkar inte.
Invites sker genom PSN=FAIL FAIL FAIL Fattar ni hur inboxen kommer att se ut? Jobbigt att använda chatten för man måste gå ut och in hela tiden för att svara på invites.
Det hackar till ibland när man lirar, irriterande.
Cool feautre om man får game winning kill, man får se den som kill cam i slow-mo
Enda sättet jag hittat att joina en polare är att i menyn där man väljer MP, välj frienslist där och tryck join session. Oftast är det ju fullt så det går sällan. Och man hamnar inte i samma party så i matchen efter är man på olika lag. Fail igen.
Hoste ended verkar vara löst, men det tar 20sek innan man kan lira vidare
Redigerat av Unregistereda1381774, 10 november 2009 - 12:58.
Postad 10 november 2009 - 12:59
Jag var ihop med en tjej vars föräldrar var brevbärare (jo båda två....) iaf de berättade att ibland så tog de inte med sig posten till de som bodde högst upp i husen om det bara var något enstaka brev som skulle ut till den våningen..... De sparade i några dagar så de fick mer sig fler brev. Effektivisera lixom!
Tur att man bor nybyggt med en central postlåda i entrén. (jag bor högst upp....)
Postad 10 november 2009 - 13:00
Är övertygad om att det är den inkompetenta Posten fel..
Säkerligen någon MW2-kåt postanställd som sitter och fipplar med mitt exemplar nu

Postad 10 november 2009 - 13:05
Bra feedback där doro! Tråkigt att det mesta var dålig sådanFörsta intrycket är att det är lite mer smooth i rörelserna än MW1
Sämre grafik än KZ mp
Invites funkar inte.
Invites sker genom PSN=FAIL FAIL FAIL Fattar ni hur inboxen kommer att se ut? Jobbigt att använda chatten för man måste gå ut och in hela tiden för att svara på invites.
Cool feautre om man får game winning kill, man får se den som kill cam i slow-mo
Enda sättet jag hittat att joina en polare är att i menyn där man väljer MP, välj frienslist där och tryck join session. Oftast är det ju fullt så det går sällan. Och man hamnar inte i samma party så i matchen efter är man på olika lag. Fail igen.

Postad 10 november 2009 - 13:10
Första intrycket är att det är lite mer smooth i rörelserna än MW1
Sämre grafik än KZ mp
Invites funkar inte.
Förhoppningsvis fixar en del av grejerna till sig inom en snar framtid..
att det inte ligger i klass med KZ2 i MP är inget som stör, vill jag se något vackert kan jag måla en tavla

detta är ju rå, brutal, njutningsfylld slakt det gäller.. och sämre än MW1 är det ju knappast heller!

dock lite störande, de sätt du nämner om man vill besvara invite, joina partyn m.m.
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 10 november 2009 - 13:10.
Postad 10 november 2009 - 13:11
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar