Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 09 February 2011 - 15:43
Postad 09 February 2011 - 16:08
Ingen mer laddning av thumbs då.
Postad 09 February 2011 - 16:48
Jag blir inte klok på Boxee Box och 3D-läget, antagligen för att jag kan för lite om formatet osv.
Min projektor som är 3d-ready kan inte ta signalen rakt av från Boxee box och visa den, jag får en tvådelad bild.
Kommer Optomas kommande grunka 3D-XL fixa biffen och omvandla 3D-signalen till rätt typ av signal?
Har en Benq w600+ projje.
Mottagaren måste veta hur den ska hantera 3D bilden. Några TV har en auto detekt funktion så den vet vilken typ av 3D som skickas.
Detta finns inte på de projektorer som jag tittat på, därför är 3D läget begränsat.
Hurvidare optomas 3D box fixar det vet jag inte.
Kanske finns en inställning på projjen för vilket 3D format den får från spelaren.
Postad 09 February 2011 - 18:51
Jag blir inte klok på Boxee Box och 3D-läget, antagligen för att jag kan för lite om formatet osv.
Min projektor som är 3d-ready kan inte ta signalen rakt av från Boxee box och visa den, jag får en tvådelad bild.
Kommer Optomas kommande grunka 3D-XL fixa biffen och omvandla 3D-signalen till rätt typ av signal?
Har en Benq w600+ projje.
Äger själv en 46:a Sony HX900 serie, inte ens där slår den över till 3D. Dock så går den över till 3D om jag spelar upp en Real 3D blu-ray film via PS3:an. Så jag tror att sida-vid-sida film inte skickar med signalen att det är en 3D sändning, så med andra ord kommer 3d-grunkan inte att hjälpa. Men jag kan ha fel... =)
Men förvänta dig inte en bra 3D bild. De klipp jag har visar på så kraftig ghosting så att det inte går (nästan) att titta. När jag spelar upp samma klipp via PS3:an så är det endast lite ghosting, men via Boxeen är det så mycket att det inte ens går att justera till en någorlunda bra bild. Det ser inte klokt ut om jag ska vara ärlig.
Jag antar att det är lite tweking kvar av FW för att 3D skall fungera fullt ut.
Redigerat av Minglarn, 09 February 2011 - 19:01.
Postad 09 February 2011 - 19:10
Nej, PS3 och Boxee använder inte samma typ av 3D.Jag antar att det är lite tweking kvar av FW för att 3D skall fungera fullt ut.
Boxee kommer aldrig stödja riktig 3D som finns på Bluray.
Boxee delar upp bilden i två delar och det kräver att skärmen klarar att sammanfoga en sådan bild. (resultatet blir halva upplösningen)
Det krävs att det släpps media extenders med HDMI 1.4 chip och det finns inga sådana ute i dagsläget.
Oppo BDP-93 klarar möjligen det ni söker efter.
Postad 09 February 2011 - 21:00
HejHur gör man? Jag har aktiverat Windows Media Exchange eller vad det heter i Boxee man jag kan inte hitta den på min dator.
Är nog inte rätt man till att hjälpa dig. Det där med nätverks inställningar är inte min grej
Hårddisken som är kopplad till boxeen ser jag och kommer åt att hantera i xp på ”Mina nätverksplatser” men det är hopplöst med windows 7
Med risk för att prata i natt mössan...
Windows Media Exchange—enable Windows file sharing som fins under servers I settings
Verkar vara till om man ska komma åt boxeen utifrån via webben
Postad 10 February 2011 - 14:35
Är det nån som använder Boxee:n för att se på digitalbilder från datorn?
Använder XP och har en mängd bilder lagarde i "Mina Bilder". När jag tar över dom till TV.n via Boxxe, så gör han ingen skillnad på vertikala och horisontella bilder. Allt visas liggande.
Det är förmodligen nån inställning i XP, men mina datakunskaper räcker inte ända fram!
Kör trådlöst via Zyxel NBG 4115 och Tele2 mobilt breband Large, funkar helt OK så när som på de jäkla bilderna.
Kan nån hjälpa till?
Tack
Postad 10 February 2011 - 18:09
Ami Ben-David added a comment - 10/Feb/11 4:33 AM
Hi Guys,
all of you that voted and commented on this feature request,
the boxee team would like to release this feature soon.
we would like to ask for your help and corporation, what application are you guys using to create a proper NFO file to your shows / movies?
also, please upload 1-2 NFO sample files from your library to this FTP server:
ftp.boxee.tv
user: dropbox
pass: swA4EQAt
we'd appreciate your help regarding this.
Thanks.
Ami Ben-David added a comment - 10/Feb/11 5:05 AM
one more thing, there is no need to upload other files such as TBN and the sample video files, please upload only NFO files.
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-4303
Scraping kommer alltså i SP5 för att förtydliga.
Redigerat av Unregistered577c6879, 10 February 2011 - 18:15.
Postad 10 February 2011 - 19:21
Hej på er!
Är det nån som använder Boxee:n för att se på digitalbilder från datorn?
Använder XP och har en mängd bilder lagarde i "Mina Bilder". När jag tar över dom till TV.n via Boxxe, så gör han ingen skillnad på vertikala och horisontella bilder. Allt visas liggande.
Det är förmodligen nån inställning i XP, men mina datakunskaper räcker inte ända fram!
Kör trådlöst via Zyxel NBG 4115 och Tele2 mobilt breband Large, funkar helt OK så när som på de jäkla bilderna.
Kan nån hjälpa till?
Tack
Tjaba... Jag själv har ca 10000 bilder i alla dess möjliga format. Mig veterligen kan inte Boxeen känna av om bilden är stående eller liggande. Men det finns en funktion som roterar bilden efter önskemål, dock så sparar den inte info bilden så att nästa gång du tittar på bilden så ligger den fel igen.
Postad 10 February 2011 - 19:46
Nu har ni chansen att komma med lite input ang NFO och scraping
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-4303
Scraping kommer alltså i SP5 för att förtydliga.
Det här låter kanon! Mina filmer på ungen kommer äntligen att hittas av Boxeen om man lägger till en .nfo fil! Härligt!
Postad 10 February 2011 - 19:57
Nej, PS3 och Boxee använder inte samma typ av 3D.
Boxee delar upp bilden i två delar och det kräver att skärmen klarar att sammanfoga en sådan bild. (resultatet blir halva upplösningen)
Hum... de klipp jag har är side-by-side och när jag kollar på dessa klipp så är det knappt någon ghosting alls (via PS3:an). Men när jag tittar via Boxeen så är ghostingen så kraftig att det knappt går att titta. Så jag misstänker att det fortfarande är "tweaking" kvar att göra för att det skall bli bra.
Postad 10 February 2011 - 21:04
Jag vill ha den som en hemserver.
Jag hittar HDD i datorn men den kräver login. Jag har skrivit in lösenord för username är redan "guest och går inte att ändra.
Postad 10 February 2011 - 21:45
Tjaba... Jag själv har ca 10000 bilder i alla dess möjliga format. Mig veterligen kan inte Boxeen känna av om bilden är stående eller liggande. Men det finns en funktion som roterar bilden efter önskemål, dock så sparar den inte info bilden så att nästa gång du tittar på bilden så ligger den fel igen.
Detta har jag oxå konstaterat. Det måste finnas nåt sätt att styra/låsa bilden i XP, men hur i helskotta?
Postad 11 February 2011 - 11:05
Det jag undrar över nu är var på webben Boxee tar sin data ifrån när den lägger till en bild på respektive artist. Jag är nämligen väldigt konfunderad över att Boxee inte kan hitta en bild på storheter som Oasis, Smashing Pumpkins, Kent, Ride och Red Hot Chili Peppers för att nämna några. Ibland vill Boxee även hämta skivomslag från webben trots att jag taggat med eget omslag som även ligger med som folder.jpg i mappen. Varför gör den så?
Vill få rätsida på detta nu eftersom jag vill ha pedantisk ordning på mina filer.
Redigerat av Gandolf, 20 February 2011 - 11:32.
Postad 11 February 2011 - 17:00
Nått o tänka på?
Kan man föra över filer till NAS via wifi på Boxee?
Postad 11 February 2011 - 17:06
Problem jag har är:
Väljer man att sortera filmerna enligt recently added så sorterar den inte alls efter senaste filen inte ens efter senaste filmen den hittat...
Har man fått hem något nytt man vill titta på i boxee så tar det en fruktansvärd tid innan detta kommer upp då scanningen tar tok för lång tid...
Svenska filmer så som alla beck eller wallander är helt omöjliga att få upp utan man får gå in i unidentifyed för att hitta dessa...
den startar även om sig nån gång ibland...
nån som har någon lösning på detta?
Funderar starkt på att skicka tillbaka skiten eller sälja den... den funkar bra mycket sämre än min gamla xbox med xbmc jag haft tidigare....
Postad 11 February 2011 - 21:23
Funderar starkt på att skicka tillbaka skiten eller sälja den... den funkar bra mycket sämre än min gamla xbox med xbmc jag haft tidigare....
Smart drag Sherlock, för din gamla traktor är ju grym på att spela HD
Postad 11 February 2011 - 23:03
Någon som varit med om liknande strul?
Postad 12 February 2011 - 09:30
Jag tycker att hans kritik är befogad, fungerar den sämre än hans gamla xbox att indexera och organisera sina filmer så är det väldigt dåligt, då det få anses som boxees huvuduppgift, att bara spela HD filer finns det betydligt billigare alternativ att välja.Smart drag Sherlock, för din gamla traktor är ju grym på att spela HD
få återta funderingen om det går att porta xbmc till boxee (med tanke på att bygger på samma kod så borde det gå, så jag är halvt om halvt övertygad att det kommer knäcka boxee och lägga till xbmc) Eller så tar utvecklarna på boxee sig i kragen och förbättrar scrapningen och rutinerna kring det. detta har inte skett hittills, men är övertygad om att detta går att fixa.
det som jag skulle vilja se är att man kunde dela upp tvserier och filmer i resp katalog (istället för att välja media som blandar samman dem) + bättre sorteringsmöjligheter, år, regissör et.c. och att de markerar hd versionerna. allt detta har önskats av andra så jag hoppas de införs.
Redigerat av Megaman2, 15 February 2011 - 09:01.
Postad 12 February 2011 - 09:34
Flera spel filmer som den lägger som missing, tex filmen Salt.
Kan man inte byta var den ska söka efter film info?
Postad 12 February 2011 - 10:07
Ibland blir man trött på att posta information i den här tråden. Kan du läsa de sista sidorna i den här tråden....?Eller så tar utvecklarna på boxee sig i kragen och förbättrar scrapningen och rutinerna kring det.
Redigerat av Unregistered577c6879, 12 February 2011 - 10:08.
Postad 13 February 2011 - 10:51
Har haft min box en månad nu och har varit kanonnöjd fram tills igår. Den hittar inte nytillagda filmer på min dator och många filmer jag tidigare tittat på fungerar ljudet inte på (hackande ljud). Ovanpå allt har SVT play appen slutat fungera.
Någon som varit med om liknande strul?
SVT play-appen har slutat fungera för mig med. När jag försöker sätta igång något program så blir det bara svart och det startar inte. Jag har inte orkat felsöka än. Det fungerar via SVT:s hemsida men det är ju lite omständigare.
Postad 13 February 2011 - 15:02
Postad 13 February 2011 - 15:15
Fick nyss info att det kommer en ny firmware inom några dagar som bla. kommer att fixa DTS /DTS-HD audio drop-outs.
Var finns denna information?
Postad 13 February 2011 - 16:36
Jag har delat filerna på Mac:en och de tycks komma upp på Boxee:n men där får jag sen felmeddelande (Loading Error. Could not access fil, directory or device).
Postad 13 February 2011 - 18:14
SVT play-appen har slutat fungera för mig med. När jag försöker sätta igång något program så blir det bara svart och det startar inte. Jag har inte orkat felsöka än. Det fungerar via SVT:s hemsida men det är ju lite omständigare.
Testa Playkanalerna.se appen som hypernode också har. Där fungerar SVT Play.
Postad 13 February 2011 - 20:14
To review the status of the request and add additional comments, follow the link below:
http://support.boxee.tv/tickets/24051
You can also add a comment by replying to this email.
--------------------------------------------------------------------------------
marcel hass, Feb-13 05:45 am (EST):
Hi
The next firmware available in the next few days or so should solve the issue.
Sorry for the inconvenience
Marcel
--------------------------------------------------------------------------------
Christoffer Larsson, Feb-06 07:15 am (EST):
Hi,
I have occasional audio drop outs in every BD-ISO with DTS-HD. There are lots of users reporting the same thing. When will this be solved ??
Christoffer
Var finns denna information?
Postad 14 February 2011 - 19:21
Testa Playkanalerna.se appen som hypernode också har. Där fungerar SVT Play.
Postad 14 February 2011 - 21:45
Ny mjukvara: 1.0.4.17443 finns tillgänglig nu.
Får inte Netflix att fungera. Står bara att det inte är godkänd för denna maskinen. Kör VPN på Boxee som fungerar på netflix annars
Postad 14 February 2011 - 23:39
(B
Postad 14 February 2011 - 23:52
Happy Valentine -New Netflix Firmware 1.0.4.17443
A new public firmware for the Boxee box clients includes the following:
New Features/Enhancements
*Netflix -US/Canada only
* Support Dolby Digital TrueHD bit streaming.
* Support for high resolution SRT subtitles.
* Updated drivers for external IR remotes. Now supporting “Windows Vista class” remotes.
Bug Fixes
* Under some circumstances, audio took 1-2 seconds to start.
* Subtitle size change was not retained after restart.
* In some websites, switching the video quality during playback did not work.
* Post boot Black screen (only if you are able to view the start up video animation).
* Vudu was not authorized if system was unable to acquire a correct time and date.
* Could not go backwards, forward or pause in Vimeo.
* With some audio receivers, namely Onkyo, audio was lost after video resolution switch.
Redigerat av Unregistered577c6879, 14 February 2011 - 23:58.
Postad 15 February 2011 - 06:29
Kan vara så att vpnservern ligger i ett område där de inte hunnit godkänna boxee appen. Kanada ska ha fått tillgång nu under kvällen.
Happy Valentine -New Netflix Firmware 1.0.4.17443
A new public firmware for the Boxee box clients includes the following:
New Features/Enhancements
*Netflix -US/Canada only
* Support Dolby Digital TrueHD bit streaming.
* Support for high resolution SRT subtitles.
* Updated drivers for external IR remotes. Now supporting “Windows Vista class” remotes.
Bug Fixes
* Under some circumstances, audio took 1-2 seconds to start.
* Subtitle size change was not retained after restart.
* In some websites, switching the video quality during playback did not work.
* Post boot Black screen (only if you are able to view the start up video animation).
* Vudu was not authorized if system was unable to acquire a correct time and date.
* Could not go backwards, forward or pause in Vimeo.
* With some audio receivers, namely Onkyo, audio was lost after video resolution switch.
Ligger i USA. Aja jag väntar.
Postad 15 February 2011 - 08:33
Postad 15 February 2011 - 09:08
Netflix.... Som en riktigt n00b så undrar jag vad Netflix egentligen är. Är det typ som Voddler och spotiy i ett och samma paket fast endast i staterna?
Netflix är film och tv serier. Störst i USA tror jag.
Rätt fint då du för 8 dollar så får du streama hur mycket du vill. Kräver amerikanskt IP. Så det är som Spotify Premium. Funkar riktigt bra, kör det idag på Wii och iPhone.
Postad 15 February 2011 - 09:14
Rätt fint då du för 8 dollar så får du streama hur mycket du vill. Kräver amerikanskt IP. Så det är som Spotify Premium. Funkar riktigt bra, kör det idag på Wii och iPhone.
Hur ser det ut med undertexter? Kan man hämta på något sett svenska undertexter för filmer från Netflix?
Postad 15 February 2011 - 09:37
Trevligt.... Kanske man skall se över alternativen till en bra amerikansk VPN...
Postad 15 February 2011 - 10:10
Trevligt.... Kanske man skall se över alternativen till en bra amerikansk VPN...
Kör StongVPN. Billigt, grym service, bra hastighet och stabilt.
Postad 15 February 2011 - 10:25
Skulle vara fixat med den nya firmware även om det inte ligger som en "bug-fix"
Postad 15 February 2011 - 10:26
Hum... de klipp jag har är side-by-side och när jag kollar på dessa klipp så är det knappt någon ghosting alls (via PS3:an). Men när jag tittar via Boxeen så är ghostingen så kraftig att det knappt går att titta. Så jag misstänker att det fortfarande är "tweaking" kvar att göra för att det skall bli bra.
Har ingen "ghostning" varken via PS3 eller BB!
Sorry missuppfattning av mig trodde ni refererade till gammal hederlig 2D, och där är det minsann dåligt med ghostning!
Redigerat av Bernst-Gunnar, 15 February 2011 - 14:15.
Postad 15 February 2011 - 10:30
Har ingen "ghostning" varken via PS3 eller BB!
Trevligt, vad har du för 3D klipp? Kan man få en länk eller är det BD iso du tittar på så jag kan jämföra med mitt system hemma?
Kör StongVPN. Billigt, grym service, bra hastighet och stabilt.
Typsikt att jobbet har blockerat strongvpn.com sidan... Har vi priser i huvudet? =)
Redigerat av Minglarn, 15 February 2011 - 10:30.
Postad 15 February 2011 - 10:31
Film filer som den inte kan känna igen, har en tv serie som den inte lägger till som jag hittar på imdb tex.
Flera spel filmer som den lägger som missing, tex filmen Salt.
Kan man inte byta var den ska söka efter film info?
Om du går in under files och sedan browse har du en mapp längst ner som heter unidentified videos.
Där kan du markera den filmen som inte info hittas till och sedan genom att ge yterligare info söka rätt på och identifiera filmen. När du gjort det en gång, så kommer den ligga kvar identifierad bland filmerna sen.
Postad 15 February 2011 - 10:56
Trevligt, vad har du för 3D klipp? Kan man få en länk eller är det BD iso du tittar på så jag kan jämföra med mitt system hemma?
Typsikt att jobbet har blockerat strongvpn.com sidan... Har vi priser i huvudet? =)
21 dollar för 1 kvartal eller så har de en special för 55 dollar för 1 år.
Postad 15 February 2011 - 11:15
Jag kan rekommendera OverPlay VPN med massor av olika typer av servrar
Redigerat av Göktytan, 15 February 2011 - 11:17.
Postad 15 February 2011 - 11:28
Men det går inte att se headwebs filmer i listan om man går in på movies. Det är bara MUBI och OpenFilm som finns under channels om man ställt in att boxeen bara ska visa svenskt material.
Någon som vet ifall man kan ställa in så den visar filmerna från Headweb även i movies-vyn?
Postad 15 February 2011 - 12:08
Jag har en boxee box samt en receiver från samsung C650S tror jag den heter och en epson eh-tw3200 projektor.
Jag har kopplat optisk kabel mellan boxee boxen och receivern, och sedan en hdmi-kabel från boxee boxen till projektorn och en hdmi-kabel från receivern till projektorn, men fortfarande inget ljud. Och när jag provade att koppla boxee boxen till receivern via hdmi å sen enbart koppla en hdmi-kabel från receivern till projektorn så får jag ingen bild. Även fast det finns 4 hdmi uttag på receivern.
Tacksam för svar
Postad 15 February 2011 - 12:57
Please
Någon som vet varför jag inte kan ladda appsen på hypernode ? Får bara failed to download application.
Postad 15 February 2011 - 13:12
De har antagligen inte skaffat en API nyckel vilket krävs för alla appar SP4. Skicka ett mail till hypernode och fråga.Någon ?
Please
Tror inte Boxee bryr sig om repositorer alternativt visar enbart de appar de har avtal med. Du får skicka en fråga till Boxee och fråga om de kan lägga in det i framtiden.Någon som vet ifall man kan ställa in så den visar filmerna från Headweb även i movies-vyn?
Åter igen, den klarar inte 3D via BD ISO, enbart single frame 3D vilket i princip är kasst.Trevligt, vad har du för 3D klipp? Kan man få en länk eller är det BD iso du tittar på så jag kan jämföra med mitt system hemma?
Det krävs active shutter och hdmi 1.4 för det. Troligtvis är det något strul med din framerate för de klippen. Kolla debug.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
18 bilder
82 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?