Hmm det är klart jag läst alla inlägg angående problemet ifråga. Det som gör mig så frustrerad är att det inte händer något. Någon slags uppdatering/förändring hände den 1 april och då borde man väl kunna se vad som ändrades. Som sagt, det verkar som om man inte vill lösa det helt enkelt.Läs några inlägg ovan .
Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 13 april 2011 - 12:41
Postad 13 april 2011 - 15:01
Silver HD har väl haft problemet långt innan 1 april.men jag kan hålla med det verkar råda total inkompetens på comhem...och vi kunder ska fortsätta betala fullt pris naturligtvis för vi kan ju se allt live... även det som sänds kl 03 på natten tjoho.Hmm det är klart jag läst alla inlägg angående problemet ifråga. Det som gör mig så frustrerad är att det inte händer något. Någon slags uppdatering/förändring hände den 1 april och då borde man väl kunna se vad som ändrades. Som sagt, det verkar som om man inte vill lösa det helt enkelt.
Postad 13 april 2011 - 15:44
Hockey-VM på Tv3 HD snart. Vill ha!Något nytt om Viasat Motor HD?
vi närmar oss ytterligare en F1 helg som man helst vill njuta av i HD.
Förra helgen fick spenderas hos bekanta som har Viasat Motor HD.
Postad 14 april 2011 - 08:28
Hej Palantir och ni andra.ComHem kan inte skylla ifrån sig, ni har ju avtal med era underleverantörer! Eftersom tjänsten har fungerat tidigare så ska det väl inte vara så svårt för ComHem att kräva att programbolagen ändrar tillbaka igen till det som fungerade förut, med hot om vite.
Hur svårt kan det vara att återkalla en ändring? Det handlar ju knappast om någon Y2K-problematik i det här fallet, där kalendern ändras obönhörligt för att aldrig kunna backas tillbaka igen.
Sedan, när funktionen som kunderna betalar för har återställts igen, så kan programbolagen och ComHem testa och felsöka prylarna i lugn och ro i labbet, inte ute hos betalande kunder.
Så här funkar det. Com hem har distributionsavtal med programbolag, i det här fallet Canal+ och Nonstop. Programbolagen har avtal med satellitoperatörer för att nå ut i det territorium som programbolagets rättigheter gäller för. I Com Hems avtal med programbolagen finns beskrivet hur Com Hem ska få tilgång till signalen, t ex vilken satellit vi ska hämta den från. Signalen från satellit används av många fler än Com Hem, bl a kunder i flera olika länder med egen parabol och andra distributörer som Com Hem.
I det aktuella fallet är det satellitoperatören som har tagit ny utrustning i bruk. Det visar sig då att signalen inte fungerar korrekt på en boxtyp hos Com Hem och en typ av box i Finland. Alla övriga boxar på alla marknader fungerar. Vi har frågat om satellitoperatören kan backa sin installation men det går inte av olika skäl.
En workaround i Com Hems nät måste ta hänsyn till alla andra HD-kunder. Vi vill ju inte försämra för andra.
Mer info senare idag.
Per Geijer
Com Hem AB
Postad 14 april 2011 - 10:09
Telenor Satellite Broadcasting gör en oåterkallelig förändring i sin tjänst Thor 6 varvid några kanaler som Comhem avtalat att ta via Canal Digital Nordic inte längre är (helt) kompatibla med en HDPVR som funnits i flera år och som fungerar med alla andra kanaler i Comhems utbud.
En patch i Comhems nät måste vara generell och för att få Silver HD och Canal+ Film HD att fungera fullt ut med Humax HDPVR måste man offra funktionalitet hos andra kanaler.
Ser ut som ett svårlöst problem. Om det inte går att ändra Humax-boxarnas funktion genom uppdaterad firmware och det inte går att göra en work around i Comhems nät återstår väl bara att byta till Samsung HDPVR för de kunder som måste/vill ha inspelning och time shift på alla kanaler.
Eller går det att lösa på något annat sätt?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 14 april 2011 - 10:10.
Postad 14 april 2011 - 10:30
Eller går det att lösa på något annat sätt?
Tydligen, för det fungerar nu.
Postad 14 april 2011 - 10:36
i HD paktet som kostar 129:- idag ?
Postad 14 april 2011 - 10:52
Jo, Canal+ Film HD är patchad (se Samsung-tråden).Tydligen, för det fungerar nu.
Silver HD ännu inte fixad tydligen men mig gör det mindre. Den kanalen är ju "gratis" i HD-paketet.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 14 april 2011 - 10:53.
Postad 14 april 2011 - 12:37
Hej,En fråga till Com Hem. Om det dyker upp fler HD kanaler tex 3HD eller kanal5 HD kommer dessa att placeras
i HD paktet som kostar 129:- idag ?
Då vi i nuläget inte lanserat några nya kanaler är det svårt att diskutera vilken påverkan detta skulle
Ha på våra nuvarande tillvalspaket.
Med Vänlig Hälsning
Patrick Norberg
Kundservice
Postad 14 april 2011 - 12:44
Silver HD funkar nu.Jo, Canal+ Film HD är patchad (se Samsung-tråden).
Silver HD ännu inte fixad tydligen men mig gör det mindre. Den kanalen är ju "gratis" i HD-paketet.
Postad 14 april 2011 - 22:26
Får hoppas det bara gäller denna film.
Postad 15 april 2011 - 05:18
Det var textningen som utgjorde problemet med Canal+ Film HD jämfört med Canal+ Sport HD enligt vad vi fick veta tidigare. Kanske patchen inte är fulländad än? Kan ju också vara annat problem med just textningen i den aktuella filmen för jag kikade nyss in på Canal+ Film HD och det verkade vara fungerande text på den film som gick.Jaha, då kan man ju undra ifall det är en den temporära lösningen på Canal + HD Film problemet som gör att det inte är någon textning på filmen som går nu:"Dukes Of Hazzard" (för övrigt en fruktansvärt kass film)
Får hoppas det bara gäller denna film.
Postad 15 april 2011 - 19:12
Tack Mr_Cable och alla andra som har jobbat för att lösa detta!
Redigerat av Unregistered8029b76d, 15 april 2011 - 19:12.
Postad 16 april 2011 - 18:24
För tio minuter sen så blev problemet ännu värre, nu finns ingen som helst signal alls nu vare sig analog eller digitalt. Felanmälan har stängt för dagen så det finns ingen att ringa till heller.
Comhem, jag trodde att ni jobbade på att bli bättre på kundservice. Ni har en del att jobba på.
Edit: Signalen tillbaka och felet verkar vara åtgärdat, så det var kanske nåt byte av trasig utrustning som orsakade signalbortfallet. 48 timmar utan någon uppdatering av status på ett pågående arbete tycker jag fortfarande än under all kritik.
Redigerat av xrs99, 16 april 2011 - 18:38.
Postad 17 april 2011 - 11:21
Jag måste säga att jag har gett upp hoppet att få se Formel 1 i högupplöst Via Com Hem så nu blir det troligtvis Parabol för min del.
Postad 18 april 2011 - 07:08
Den som vill se F1 i HD under maj månad gör nog klokt i att leta alternativ till Comhem. Det är väl Viasat-parabol isf för den som har denna möjlighet. Jag har en balkong rakt i söder så jag tror att jag ska ta hit någon som förstår sig på...Hej Gott folk! Här kommer jag med oroväckande rykten om Viasat Motor HD och TV3HD. Jag pratade med en parabol montör i lördags och han hade hört från hans Viasat kontakt att Com Hem och Viasat INTE sitter i några förhandlingar om dessa kanaler!?. Men han påpekade mer än en gång att det bara är ett rykte.
Jag måste säga att jag har gett upp hoppet att få se Formel 1 i högupplöst Via Com Hem så nu blir det troligtvis Parabol för min del.
Jag trodde i min enfald att det skulle vara klart med Viasat Motor HD hos Comhem till 1 maj eftersom maj månad erbjuder tre viktiga GP (Turkiet, Spanien och Monaco).
Det här visar att Comhem inte tar sitt ansvar gentemot sina 620 000 digital-tv-kunder som i de flesta fall inte har något alternativ till Comhem. Vi kunde väl åtminstone fått chansen att betala för att få se Viasat Motor HD som premiumkanal under F1-säsongen?
Inte kan väl Viasat vara ovilliga att teckna ett avtal med Comhem om vi kabel-tv-kunder betalar vad det kostar att få tillgång till Viasat Motor HD? Comhem måste väl tillföra Viasat extra intäkter snarare än att ta kunder från deras parabol-business...
Eller är det gammalt groll mellan Comhem och MTG som gör att det alltid ska vara så svårt att komma överens?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 april 2011 - 07:11.
Postad 18 april 2011 - 08:01
Ja vi som bodde i comhemhus då det begav sig för att få in tv3 i digitala utbudet, kommer ihåg att det tog år o dar.. iofs gör det det jämt för comhem.Den som vill se F1 i HD under maj månad gör nog klokt i att leta alternativ till Comhem. Det är väl Viasat-parabol isf för den som har denna möjlighet. Jag har en balkong rakt i söder så jag tror att jag ska ta hit någon som förstår sig på...
Jag trodde i min enfald att det skulle vara klart med Viasat Motor HD hos Comhem till 1 maj eftersom maj månad erbjuder tre viktiga GP (Turkiet, Spanien och Monaco).
Det här visar att Comhem inte tar sitt ansvar gentemot sina 620 000 digital-tv-kunder som i de flesta fall inte har något alternativ till Comhem. Vi kunde väl åtminstone fått chansen att betala för att få se Viasat Motor HD som premiumkanal under F1-säsongen?
Inte kan väl Viasat vara ovilliga att teckna ett avtal med Comhem om vi kabel-tv-kunder betalar vad det kostar att få tillgång till Viasat Motor HD? Comhem måste väl tillföra Viasat extra intäkter snarare än att ta kunder från deras parabol-business...
Eller är det gammalt groll mellan Comhem och MTG som gör att det alltid ska vara så svårt att komma överens?
Postad 24 april 2011 - 19:34
Postad 24 april 2011 - 19:56

fast om man ser dåligt är det väl inte optimalt kan jag tänka mig...själv har jag glasögon.
Postad 24 april 2011 - 21:30
Har oxå tänkt det men jag har ju lite dålig syn plus att man får titta mer koncentrerat på texten än när det är större text.personligen tycker jag att det är kanonskönt att slippa den där handikappsstora texten som varit förut
fast om man ser dåligt är det väl inte optimalt kan jag tänka mig...själv har jag glasögon.
Postad 25 april 2011 - 17:45

Hoppas givetvis att dom har fel, för är det så är det skandal att det ska dröja så länge, för om Motor HD dröjer så länge så finns nog risken att TV3HD dröjer med, mao inget hockey VM i HD

Postad 25 april 2011 - 18:17
Det var tråkig information men frånvaron av nyheter från Comhem utöver "att förhandlingar pågår" har ju gjort att man misstänkt att det inte är aktuellt med vare sig TV3 HD, Viasat Motor HD, Kanal 5 HD eller Eurosport 2 HD i brådrasket.Pratade med tre personer från Viasat idag. Alla gav samma svar att det kommer att dröja till efter sommaren innan Viasat Motor HD kommer i Comhems nät
.
Hoppas givetvis att dom har fel, för är det så är det skandal att det ska dröja så länge, för om Motor HD dröjer så länge så finns nog risken att TV3HD dröjer med, mao inget hockey VM i HD
Comhem tycker väl att det inte är någon brådska med dessa kanaler eftersom de ännu inte är tillgängliga hos andra kabel-tv och ip-tv leverantörer och vi Comhem-kunder kan ju oftast inte heller byta leverantör eftersom vi är beroende av det nät fastighetsägaren tillhandahåller.
Dessutom är det ju problematiken med priset på speglade kanaler eftersom kunderna inte är beredda att betala (särskilt mycket) extra för HD-versionen av kanaler de redan abonnerar på. Det gör att Comhem drar sig för att betala extra för nya kanaler om man inte kan kompensera sig gentemot abonnenterna. Att ta av vinsten låter sig väl inte göras...
Postad 25 april 2011 - 19:05
Då får comhem helt enkelt komma med ett system där vi som inte vill ha något annat än hd kanaler "slipper" sd versionen och därmed löses det hela med betalningen.Vi som kunder ska inte behöva betala samma kanal i analog,digital o hd version det är ju helt befängt.Det var tråkig information men frånvaron av nyheter från Comhem utöver "att förhandlingar pågår" har ju gjort att man misstänkt att det inte är aktuellt med vare sig TV3 HD, Viasat Motor HD, Kanal 5 HD eller Eurosport 2 HD i brådrasket.
Comhem tycker väl att det inte är någon brådska med dessa kanaler eftersom de ännu inte är tillgängliga hos andra kabel-tv och ip-tv leverantörer och vi Comhem-kunder kan ju oftast inte heller byta leverantör eftersom vi är beroende av det nät fastighetsägaren tillhandahåller.
Dessutom är det ju problematiken med priset på speglade kanaler eftersom kunderna inte är beredda att betala (särskilt mycket) extra för HD-versionen av kanaler de redan abonnerar på. Det gör att Comhem drar sig för att betala extra för nya kanaler om man inte kan kompensera sig gentemot abonnenterna. Att ta av vinsten låter sig väl inte göras...
Postad 25 april 2011 - 20:10
Vissa kommer nu säga att detta nu redan finns i M8 favoriter samt att man kan lägga till ytterligare 4 kanaler, men det är ju inte säkert att dessa tolv valfri kanalerna räcker till alla. Sen finns det bara L och XL utöver detta och där ingår inte alla dom kanalerna som man vill ha.
Borde finns tex sätt ihop dina egna 20,25,30 favoriter där man får välja från ALLA kanaler som Comhem har i sitt utbud.
Enda problemet med detta är väl att då skulle Comhem få betalat för alla "skit" kanaler som ligger med i L & XL paketen för ingen skulle välja dem om det var valfritt

Postad 26 april 2011 - 07:12
Postad 26 april 2011 - 08:06
Visst borde väl i den bästa av världar det finnas möjlighet att välja svensk eller engelsk text alternativt ingen text på filmkanalerna och gärna på faktakanalerna också. Som på DVD/Blu-Ray.Hoppas nu inte Comhem tar bort den temporära lösningen för Canal + Film HD inspelning på Humax HDPVR pga den lilla textningen. Silver HD har ju stor text så där verkar det ju inte vara några problem. Det som gör att det blir lite jobbigt med liten text är ju att man får titta så långt ner på filmen för att se den. En fördel dock är ju att man kan försöka hoppa över att läsa texten när det är engelska filmer. Inte så dumt för hjärnbalken.
Jag har funnit att det oftast fungerar bäst för mig med engelsk text eftersom det ibland är svårt att höra dialogen även om man förstår när man väl hör eller läser. Och så slipper man ju reta sig på alla dåliga översättningar som ofta är fulla av felaktigheter. I synnerhet på faktakanalerna som National Geographic, Discovery, Viasat History och History Channel där översättarna oftast inte har en aning om vad det är man översätter. Facktermer missas t ex allt som oftast.
Postad 27 april 2011 - 12:57
Com hem har gjort en temporär lösning (work around) för att lösa problemet med att tre kanaler inte går att spela in på Humax HD-PVR. Det har visat sig att med den temporära lösningen så varierar storleken på undertextningen dels mellan kanalerna och dels över tiden.
Com Hem för diskussioner med tillverkaren av den specifika utrustning som skapar texten. Skillnaderna i storlek kan även bero på att olika program sänds med olika standard. Vi undersöker alltså, och återkommer.
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice
Postad 27 april 2011 - 13:03
Ok, jag har också upptäckt att en film kan ha liten storlekt en gång och "normal" storlek en annan gång. Lite struligt med andra ord. Man får helt enkelt spela in filmen igen ifall texten är liten o hoppas på bättre tur en andra gång.Hej,
Com hem har gjort en temporär lösning (work around) för att lösa problemet med att tre kanaler inte går att spela in på Humax HD-PVR. Det har visat sig att med den temporära lösningen så varierar storleken på undertextningen dels mellan kanalerna och dels över tiden.
Com Hem för diskussioner med tillverkaren av den specifika utrustning som skapar texten. Skillnaderna i storlek kan även bero på att olika program sänds med olika standard. Vi undersöker alltså, och återkommer.
Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice
Postad 29 april 2011 - 08:01
Från och med i dag finns TV3 HD i vårt utbud. Lagom till att Ishockey-VM drar igång, frivisas hela maj. Läs mer på Com Hem-bloggen:
http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/
Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Postad 29 april 2011 - 08:07
Hej,
Från och med i dag finns TV3 HD i vårt utbud. Lagom till att Ishockey-VM drar igång, frivisas hela maj. Läs mer på Com Hem-bloggen:
Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Trevligt! Ska kollas in.
Postad 29 april 2011 - 08:08
Som en tjuv om natten. Kanalplats 23.Hej,
Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Tack för det Comhem!
Men så mycket gladare jag hade blivit om det var Viasat Motor HD som också/istället smugit sig in i mina boxar under natten. Fast den kanalen kanske finns där imorgon bitti?
Postad 29 april 2011 - 17:16
Postad 30 april 2011 - 08:45
i föreningen/Landskrona.
Postad 30 april 2011 - 09:05
Angående frivisningen av Tv3, vi har 6 digitala och 11 analoga kanaler i föreningen, behöver man abbonemang för att få frivisningen, har inte gjort något val än eftersom vi även har möjlighet till tv genom BBB eller stadsnätet här
i föreningen/Landskrona.
Du behöver en HD-Box till att börja med så abbonemang av något slag är nog en förutsättning.
Postad 30 april 2011 - 09:45
Eller också får föreningen avtala med Comhem om att lägga in TV3 HD bland kanalerna som tydligen ingår i avgiften till föreningen.Du behöver en HD-Box till att börja med så abbonemang av något slag är nog en förutsättning.
Antar att föreningen ställt ut digitalboxarna men det framgår inte om det är HD-boxar.
Kanske kan bokis närmare förklara hur det ligger till?
Hur som helst, varje medlem kan ju alltid teckna eget abonnemang med Comhem med ytterligare kanaler. Det är ju meningen också när Comhem skriver avtal med en brf.
Postad 30 april 2011 - 10:11
Eller också får föreningen avtala med Comhem om att lägga in TV3 HD bland kanalerna som tydligen ingår i avgiften till föreningen.
Antar att föreningen ställt ut digitalboxarna men det framgår inte om det är HD-boxar.
Kanske kan bokis närmare förklara hur det ligger till?
Hur som helst, varje medlem kan ju alltid teckna eget abonnemang med Comhem med ytterligare kanaler. Det är ju meningen också när Comhem skriver avtal med en brf.
Jag gissar att det är samma som hos oss, att Tv1 Tv2 Tv4 TV6 och dom två andra gratiskanalerna sänds fritt och så ett antal analoga kanaler på det.
Postad 30 april 2011 - 15:02
Jag gissar att det är samma som hos oss, att Tv1 Tv2 Tv4 TV6 och dom två andra gratiskanalerna sänds fritt och så ett antal analoga kanaler på det.
Så är det !
Postad 01 maj 2011 - 15:15
Varför kan man bara säga upp tjänster/abonnemang hos er via er kundsupport på vardagar 8-18 ??

Postad 01 maj 2011 - 18:47
ComHems kundtjänst på twitter är faktiskt väldigt bra och snabb, de kan fixa alla möjliga abonnemangsförändringar åt dig. Och skicka twittermeddelanden kan du göra när som helst.Hallå Comhem,
Varför kan man bara säga upp tjänster/abonnemang hos er via er kundsupport på vardagar 8-18 ??Jag har själv väldigt liten möjlighet att ringa o stå i telefonkö under arbetstid, så jag har sagt upp min tilläggstjänst Canal Plus Film via formuläret på nätet trots att man hänvisas till telefontiden vardagar. Bindningstiden går ut om 2 mån.
Postad 01 maj 2011 - 19:51
Jag har en fråga angående TV4 HD. Det är så att kanalen inte finns med i kanallistan. Jag har hört att TV4 HD ska ligga på kanalplats 72, men när jag slår upp tv-guiden så finns det inget på nummer 72. 71 finns men sedan är det ett hopp till 74. Varför är det så?
Jag kan utan problem se både TV3 HD och båda svt-kanalerna i HD. Andra HD-kanaler som jag inte abonnerar på finns med i kanallistan. Det är alltså endast TV4 HD som inte finns med. Eftersom jag funderar på att beställa kanalen så vore det bra att få den att fungera så att säga. Vad kan jag göra?
Jag har gjort en fullständig kanalsökning men den kommer inte med i listan ändå.
/Calle
Postad 01 maj 2011 - 20:36
Märkligt.Hej.
Jag har en fråga angående TV4 HD. Det är så att kanalen inte finns med i kanallistan. Jag har hört att TV4 HD ska ligga på kanalplats 72, men när jag slår upp tv-guiden så finns det inget på nummer 72. 71 finns men sedan är det ett hopp till 74. Varför är det så?
Jag kan utan problem se både TV3 HD och båda svt-kanalerna i HD. Andra HD-kanaler som jag inte abonnerar på finns med i kanallistan. Det är alltså endast TV4 HD som inte finns med. Eftersom jag funderar på att beställa kanalen så vore det bra att få den att fungera så att säga. Vad kan jag göra?
Jag har gjort en fullständig kanalsökning men den kommer inte med i listan ändå.
/Calle
Du borde ha kanalplats 73 också (BBC Lifestyle).
Alla digitala kanaler ska synas i en HD-box. Om du inte abonnerar på kanalen (eller om den inte frivisas) ska det stå "Ingen åtkomst" eller motsv.
Är de fler kanaler som inte syns i din box?
http://www.comhem.se...lplatslista.pdf
Postad 02 maj 2011 - 06:56
Jag kör med CA-modul på en panasonic G20.t0t4l str3: Kör du med modueln eller box?
Alla andra kanaler syns, såväl SD som HD.
TV3 HD kan jag till exempel se på nu när den frivisas.
/Calle
Postad 02 maj 2011 - 07:09
Men du skrev att från 71 var det ett hopp till 74...Det betyder väl att inte bara kanalplats 72 (dvs TV4 HD) utan även kanalplats 73 (BBC Lifestyle) saknas?Jag kör med CA-modul på en panasonic G20.
Alla andra kanaler syns, såväl SD som HD.
TV3 HD kan jag till exempel se på nu när den frivisas.
/Calle
Postad 02 maj 2011 - 12:25

Sa upp alla tilläggstjänster till mitt telefon abonemang (För ca 4 månader sedan.skulle avslutas om 2 mån pga bindningstid fick jag som svar)
Alltd
Nummerpresentation
till mobilen
utland
Men dom bara fortsätter att fakturera för dom..
Obs! Jag hade själv aldrig ens beställt dessa tilläggstjänster,verkligen genom ruttet att man ska behöva sätta sig och ringa dom om och om igen och dom säger att dom fixar något som dom så tydligt inte gör
USELT
/Mats
Postad 02 maj 2011 - 14:44
Ja, förlåt. Det stämmer att även den saknas.Men du skrev att från 71 var det ett hopp till 74...Det betyder väl att inte bara kanalplats 72 (dvs TV4 HD) utan även kanalplats 73 (BBC Lifestyle) saknas?
Det finns även hopp på andra ställen i listan men där vet jag inte om det ska finnas kanaler. Tex:
Dessa finns inte:
13
15-19
21,22
24-32
48,49
57
69
72,73
75
84
101
104
118,119
123,124
127
129-150
157-169
177
189-205
Sedan kommer bara några mindre viktiga kanaler.
Någon som kan kolla om det är några fler kanaler jag saknar?
Man kanske kan skriva in frekvensen manuellt för TV4 HD? Var kan man hitta den?
/Calle
Postad 02 maj 2011 - 15:00
Du har väl försökt att manuellt knappa in de kanalnummer som inte finns i din EPG?
Har du t ex kanal 72 om du knappar in det numret alt. stegar med kanalväljaren på fjärrkontrollen?
Du kan kolla av kanalerna här (obs att kanalerna inte är i nummerordning utan grupperade efter innehåll).
Om din tv finns med i listan över godkända apparater:
http://www.comhem.se...26/-/index.html
kan du höra med supporten på Comhem.
Tror inte man manuellt kan ställa in frekvenser - CA-modulen måste själv hitta kanalen.
Frekvenserna varierar f ö i olika delar av landet beroende på nät-id. Dvs samma kanal ligger inte på samma mux/frekvens överallt.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 02 maj 2011 - 15:02.
Postad 02 maj 2011 - 16:43
t0t4l str3:
Du har väl försökt att manuellt knappa in de kanalnummer som inte finns i din EPG?
Har du t ex kanal 72 om du knappar in det numret alt. stegar med kanalväljaren på fjärrkontrollen?
Du kan kolla av kanalerna här (obs att kanalerna inte är i nummerordning utan grupperade efter innehåll).
Om din tv finns med i listan över godkända apparater:
http://www.comhem.se...26/-/index.html
kan du höra med supporten på Comhem.
Tror inte man manuellt kan ställa in frekvenser - CA-modulen måste själv hitta kanalen.
Frekvenserna varierar f ö i olika delar av landet beroende på nät-id. Dvs samma kanal ligger inte på samma mux/frekvens överallt.
Japp, jag har försökt stega med fjärrkontrollen - den bara hoppar över kanalnumret. Jag har även provat att skriva in det, men då står det något i stil med Invalid channel.
Jag har efter att ha kollat på din lista kommit fram till att det är dessa kanaler jag saknar:
49 - Discovery Showcase HD
69 - Yacht & Sail
72 - TV4 HD
73 - BBC Lifestyle
75 - Canal+ Sport HD
84 - Canal+ Film HD
104 - ESPN Classic
Det konstiga med detta är att jag vet att jag har tittat på Discovery Showcase HD under en av frivisningarna för ett tag sedan. Nu hittar jag den inte.
EDIT: Jag kommer ihåg att blinkade en röd ruta under där det stod "Låg signalstyrka",(På Discovery HD) men jag brydde mig inte så mycket då för kanalen fungerade ju. Kan det ha något med problemet att göra?
För övrigt så finns min apparat med i listan. Jag ska prova att kontakta ComHem.
Jag såg att det var en tidigare i tråden som skrev om att hans analoga kanaler störde ut de digitala - det kan inte vara samma problem?
Redigerat av t0t4l str3, 02 maj 2011 - 17:34.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar