Tv-licensen kanske avskaffas och omvandlas till en skatt
1964 svar till detta ämne
Postad 14 december 2017 - 08:45
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Så varför gör du en grej av att det skulle vara dyrare för sambos? Det kostar ju samma per individ oavsett hur man bor.
Därför att jag tror att det kommer att uppfattas orättvist av dem som blir drabbade. Ta tex lågavlönade paret Kal & Ada med en gemensam inkomst på ca 28 000. Dom får dubbelt så hög avgift som ensamstående Bosse som tjänar 50 000.
Redigerat av Buddypresley, 14 december 2017 - 10:11.
Postad 14 december 2017 - 10:53
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Fast det spelar ju egentligen ingen roll hur du vrider och vänder på det. Det kommer alltid vara någon som drabbas mer, och vissa som slipper undan helt.
Innan ansågs det vara orättvist att de med TV-mottagare som saknade jobb behövde betala licensavgiften. Nu är det orättvist att skatten delas upp per individ istället för hushåll (vilket licensen gjorde). Vad anser du skulle vara mer rättvist?
Postad 14 december 2017 - 11:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 888 inlägg
Ta tex lågavlönade paret Kal & Ada med en gemensam inkomst på ca 28 000. Dom får dubbelt så hög avgift som ensamstående Bosse som tjänar 50 000.
De är dubbelt så många som har möjligheten att nyttja tjänsten så att det blir dubbelt så dyrt är enbart logiskt. Tvärtom så är det nya systemet mer rättvist än det gamla.
Därför att jag tror att det kommer att uppfattas orättvist av dem som blir drabbade
Vari ligger skillnaden mot att de som blir drabbade idag kanske uppfattar det som orättvist?
Postad 14 december 2017 - 13:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Därför att jag tror att det kommer att uppfattas orättvist av dem som blir drabbade. Ta tex lågavlönade paret Kal & Ada med en gemensam inkomst på ca 28 000. Dom får dubbelt så hög avgift som ensamstående Bosse som tjänar 50 000.
Fast varför jämför du äpplen och päron? Det är ju lika dyrt för den som tjänar 28000 oavsett om hen har en sambo eller inte.
Postad 14 december 2017 - 13:16
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Fast varför jämför du äpplen och päron? Det är ju lika dyrt för den som tjänar 28000 oavsett om hen har en sambo eller inte.
Jag tror att Kal & Ada tycker det är mer rättvist med en avgift per hushåll.
Postad 14 december 2017 - 13:24
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Då tycker nog de utan barn att det är mer rättvist att ens skattepengar inte går till grundskolan. 
Postad 14 december 2017 - 13:42
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jag tycker att ett samhälle skall leverera PS i form av nyheter, väder och annan samhällsnyttig info via radio och TV. Finanseringen skall ske med skatt från den allmänna skattehögen. PS skall bantas från sin nuvarande utformning och vill man ha mer TV & radio i form av underhållning, film, natur etc så köper man till det som det redan görs idag.
Edit: Nyheter och väder är ett minimumkrav. Tillåter finanserna kan naturligtvis mer läggas till.
Redigerat av Buddypresley, 14 december 2017 - 13:55.
Postad 14 december 2017 - 15:02
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag tycker att ett samhälle skall leverera PS i form av nyheter, väder och annan samhällsnyttig info via radio och TV. Finanseringen skall ske med skatt från den allmänna skattehögen. PS skall bantas från sin nuvarande utformning och vill man ha mer TV & radio i form av underhållning, film, natur etc så köper man till det som det redan görs idag.
Edit: Nyheter och väder är ett minimumkrav. Tillåter finanserna kan naturligtvis mer läggas till.
Men det var ju du klagade över att OS, VM mm inte alltid visas på SVT. Historiskt har det alltid varit en uppgift för PS att tillhandahålla evenemang som är av riksintresse. Att konkurrensen med kommersiella kanaler gör att det inte fungerar så längre är en annan fråga.
Postad 14 december 2017 - 19:44
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Buddy:
Om du kan släppa storleken på PS åtminstone en stund.
Du skall skrapa ihop x pengar per år till PS. Hur skall du göra det så alla dina exempelpersoner (Kal, Ada och Bosse) tycker det blir rättvist?
Redigerat av Mr_Tom, 14 december 2017 - 19:53.
Postad 14 december 2017 - 20:12
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 540 inlägg
Kal & Ada betalar dock bara drygt 5000 kr per månad i skatt (ihop) medan stackars Bosse får bidra med över 16 000 kr, där då även en viss del går till staten. Kal & Ada kan dela på kostnaderna för sitt boende, medan Bosse betalar hela sitt själv. När det är dags att renovera boendet kan Kal & Ada göra två ROT-avdrag, medan Bosse bara får göra ett; byggfirman tar tyvärr inte hänsyn till hur många som bor i huset.... Så, det kan väl diskuteras vem som i det i slutänden är mest orättvist för.... 
Postad 14 december 2017 - 21:14
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Erik,
Eftersom rutavdrag handlar om husnära tjänster kanske det går att göra dubbla avdrag för hemmakostnader på PSskatten.
Buddy,
Att inte ge upp är ofta en god egenskap. Men att inte förstå när det är dags att ge upp är ingen merit. Lärdom och kunskap är den lättaste bördan att bära.
Redigerat av PML73, 14 december 2017 - 21:30.
Postad 15 december 2017 - 07:32
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy,
Att inte ge upp är ofta en god egenskap. Men att inte förstå när det är dags att ge upp är ingen merit. Lärdom och kunskap är den lättaste bördan att bära.
Vad finns det att ge upp? Åsikter?
Postad 15 december 2017 - 07:58
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy:
Om du kan släppa storleken på PS åtminstone en stund.
Du skall skrapa ihop x pengar per år till PS. Hur skall du göra det så alla dina exempelpersoner (Kal, Ada och Bosse) tycker det blir rättvist?
Se inlägg 1414
Postad 15 december 2017 - 08:31
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Vad finns det att ge upp? Åsikter?
Skratt en åsikt är dock endast en åsikt, inte en vetenskap. Kan således EJ användas som bevis att man har rätt. Åsikter har man rätt till, men inte att hävda rätt i sak och åsidosätta demokratiska beslut för att hävda att de skulle vara orättvisa. Du tillhör nu den minoritet som gick förlorande hur resultatet blev. Då finns det bara två vägar, antingen trycka på ditt parti som du röstar på alternativt ta en fredagsöl och skratta medans du tänker, det var kul så länge det varade. Sistnämnda skulle jag satsa på. 
Postad 15 december 2017 - 08:46
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Skratt en åsikt är dock endast en åsikt, inte en vetenskap. Kan således EJ användas som bevis att man har rätt. Åsikter har man rätt till, men inte att hävda rätt i sak och åsidosätta demokratiska beslut för att hävda att de skulle vara orättvisa. Du tillhör nu den minoritet som gick förlorande hur resultatet blev. Då finns det bara två vägar, antingen trycka på ditt parti som du röstar på alternativt ta en fredagsöl och skratta medans du tänker, det var kul så länge det varade. Sistnämnda skulle jag satsa på. 
Vad dillar du om? Har jag tyckt att det är orättvist? Nej, jag skrev att jag tror att vissa kommer att tycka det.
Postad 15 december 2017 - 09:08
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Att argumentera å andra vägnar är ingen bra idé om man själv inte vill stå bakom resonemanget.
Postad 15 december 2017 - 09:20
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Då föreslår jag att "vissa"som känner sig träffade att ta en kall öl och skratta in helgen med lite skön musik.
Postad 15 december 2017 - 09:44
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
tror gör man i kyrkan 
Postad 15 december 2017 - 09:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
tror gör man i kyrkan 
Knappt det nuförtiden.
Postad 15 december 2017 - 09:51
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Gå ur kyrkan var den enklaste besparing jag gjort tror jag.
Postad 15 december 2017 - 10:27
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Apropå tro, märkligt hur människor låter sig användas av trosuppfattningar och dess dogmer samtidigt som de kräver frihet för åsikter och uttryck. Lite off topic men inte helt utanför en tro före vetenskap.
Postad 15 december 2017 - 10:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Gå ur kyrkan var den enklaste besparing jag gjort tror jag.
Man kan ju tycka det märkligt om det skulle finnas de som klagar på (tex) TV-skatt men samtidigt skattar till kyrkan även fast de inte är aktiva i den. Det sista är valfritt.
Apropå tro, märkligt hur människor låter sig användas av trosuppfattningar och dess dogmer samtidigt som de kräver frihet för åsikter och uttryck. Lite off topic men inte helt utanför en tro före vetenskap.
Styrs man av trosuppfattning, religiösa såväl som politiska, så är man endast intresserad av att ha frihet för sina egna uttryck. Detta ser man ju hela tiden och överallt numera, framförallt på social medier.
Redigerat av agpath, 15 december 2017 - 10:41.
Postad 16 december 2017 - 00:36
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Det svarar väl inte på min fråga. Jag sa att du skulle släppa diskussionen om storleken.
Samma storlek som idag och dina tre exempelpersoner skall alla bli nöja med hur avgiften tas in. Hur löser du det?
Om du drar ner storleken ordentligt och betalar ur den ällmänna skattepotten, Tror du alla tre blir nöjda då?
Redigerat av Mr_Tom, 16 december 2017 - 00:37.
Postad 16 december 2017 - 06:03
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Buddy
"Dillar" - Jag är övertygad om att du är torsk.
Postad 16 december 2017 - 08:56
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy
Hmm, detta kommer du på att skriva en tidig lördagsmorgon kl.
06:03. Hmm...verkligen mycket, mycket besynnerligt. Man kan ju undra om du haft mardrömmar om mig inatt. Eller har du suttit vaken hela natten och retat upp dig?
Redigerat av Buddypresley, 16 december 2017 - 09:30.
Postad 16 december 2017 - 08:59
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Skratt, undra och tro hör till kyrkan.
Sedan så hör antaganden sedan alliansens dagar till NKS och dess upphandling. Asgarv.
Redigerat av PML73, 16 december 2017 - 11:06.
Postad 16 december 2017 - 11:29
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Skratt, undra och tro hör till kyrkan.
Sedan så hör antaganden sedan alliansens dagar till NKS och dess upphandling. Asgarv.
Grattis, du vinner priset för drygaste användaren jag stött på under mina år på internet.
Postad 16 december 2017 - 11:32
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Rossi,
Vännen, har du följt tråden?
Postad 16 december 2017 - 11:40
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Att argumentera å andra vägnar är ingen bra idé om man själv inte vill stå bakom resonemanget.
Det kanske är som att, "Jag känner någon som.....". Man har gjort något själv men vill inte stå för det .
Postad 16 december 2017 - 11:59
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Typ. Drar tankarna till den oövervinnerliga riddaren i Monty Python som till sist bara står på ett ben utan armar.
Postad 16 december 2017 - 12:08
Rossifumi
-
Rossifumi
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Rossi,
Vännen, har du följt tråden?
Ja, jag håller inte med Buddy i sak men du är bara dryg och kör härskarteknik genomgående i dina inlägg (så även mot mig).
Skall lämna tråden igen, ville bara dela ut priset.
Postad 16 december 2017 - 12:19
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Rossi,
Jag är den sista att köra härskarteknik, är extremt intresserad av att höra allas retorik. Men, om någon här hävdar något lär ju denne också visa på empiri i sak. Hifi och dess användare är ju rätt laddade med hävd. Jag gillar utveckling och lärande oavsett vem som bär på kompetens. Men det finns en gräns även för mig, och den ligger i gnäll och hävd av orättvisa när demokratiska beslut fattats. Livet är ju inget för amatörer. Jag och alla måste förstå helheten för att hänga med. Annars blir man tvåa, och gnällig. Framför allt i denna tråd kring förståelse för PS och dess uppgift/kostnad.
Vänligen Micael
Redigerat av PML73, 16 december 2017 - 12:55.
Postad 16 december 2017 - 13:15
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Typ. Drar tankarna till den oövervinnerliga riddaren i Monty Python som till sist bara står på ett ben utan armar.
Bra liknelse faktiskt. Han hade ju munnen kvar vilket ju inte är helt olikt diskussioner på internet.
Den scenen är ju störtskön. Snacka om att inte veta att man förlorat.
Postad 17 december 2017 - 11:58
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy
Skulle vara intressant om du kan förklara vad du menar
Postad 17 december 2017 - 12:44
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Buddy,
Det vore en idé att utveckla. Men eftertanken som kom innan säger att du ändå inte vill höra det eller lära av det.
Postad 17 december 2017 - 14:18
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy
Känner du dig nöjd med ditt bisarra inlägg?
Postad 17 december 2017 - 15:04
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Buddy,
Jag är nöjd. Du använde ordet Dilla och jag gjorde en ordlek av det tillsammans med att du inte lyckats visa på det orättvisa du skrivit om. Enkelt.
Postad 17 december 2017 - 16:40
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy,
Jag är nöjd. Du använde ordet Dilla och jag gjorde en ordlek av det tillsammans med att du inte lyckats visa på det orättvisa du skrivit om. Enkelt.
Nu svamlar du igen. Det är inte jag personligen som tycker till om orättvisa. Jag har läst vad andra tycker om den saken och nämde det här och jag tror det är fler som tycker så. Vad jag själv tycker har jag skrivit flera gånger, dvs bantat PS som är skattefinansierat. Sen att du skall blanda in NKS, asgarva, kalla mig för torsk, troll, okunnig, jobba för nåt parti mm ger naturligtvis poäng som gör dig till vinnare av drygpriset. Grattis.
Postad 17 december 2017 - 17:18
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Buddy,
jag tycker det är lite lustigt att du klagar på att PML73 inte svarar med tanke på att du inte heller svarar på en rak fråga. Men jag tänker inte tjata mera. Jag lärde mig något av procentdiskussionen .
Du klarar helt enkelt inte av att förhålla dig till realiteten i form av dagens PS. Först skall det bantas, sedan skattefinansiering ur den "allmänna potten", d v s hög inkomst leder till hög avgift. Det är din rättvisa som jag fårstår det. Jag tror att förlorarna i det systemet är Kal och Ada men dom (och kanske du?) får trösta er med att Bosse i alla fall betalar mest .
Sedan är ju det systemet ganska hypotetiskt idag.
Du får ha en trevlg kväll.
Redigerat av Mr_Tom, 17 december 2017 - 17:19.
Postad 17 december 2017 - 17:28
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Buddy,
jag tycker det är lite lustigt att du klagar på att PML73 inte svarar med tanke på att du inte heller svarar på en rak fråga. Men jag tänker inte tjata mera. Jag lärde mig något av procentdiskussionen .
Du klarar helt enkelt inte av att förhålla dig till realiteten i form av dagens PS. Först skall det bantas, sedan skattefinansiering ur den "allmänna potten", d v s hög inkomst leder till hög avgift. Det är din rättvisa som jag fårstår det. Jag tror att förlorarna i det systemet är Kal och Ada men dom (och kanske du?) får trösta er med att Bosse i alla fall betalar mest .
Sedan är ju det systemet ganska hypotetiskt idag.
Du får ha en trevlg kväll.
Vilken fråga har jag inte svarat på?
Postad 17 december 2017 - 17:32
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Vilken fråga har jag inte svarat på?
Inlägg 1430, för att kopiera din taktik .
Postad 17 december 2017 - 18:21
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Inlägg 1430, för att kopiera din taktik .
Och svaret är, ja kanske.
Postad 17 december 2017 - 18:36
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Skratt. Buddy har du någon som helst koll på vad du själv skriver?
Som jag uppfattar det är du bara intresserad av att ha rätt. Fullständigt ointresserad av att lära dig något. Möjligen finns någon orsak till varför du skriver som du gör. Men jag varken orkar eller vill höra på det. PS finns oavsett vad du önskar.
Postad 17 december 2017 - 18:42
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Och svaret är, ja kanske.
Och därmed bevisar du det jag sa tidigare. Det fanns två frågetecken. Huvudfrågan finns också i 1416. Det blir som procentdiskussionen och den tänker jsg inte slösa min och andras tid på att upprepa.
Jag ber dig istället att inte svara. Då bekräftar du min poäng.
Redigerat av Mr_Tom, 17 december 2017 - 18:43.
Postad 17 december 2017 - 18:51
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Skratt. Buddy har du någon som helst koll på vad du själv skriver?
Som jag uppfattar det är du bara intresserad av att ha rätt. Fullständigt ointresserad av att lära dig något. Möjligen finns någon orsak till varför du skriver som du gör. Men jag varken orkar eller vill höra på det. PS finns oavsett vad du önskar.
Vad skall jag lära mig? Jo förresten, jag har lärt mig att vissa inte tål andras åsikter. Så mycket att dom kl 06:03 en lördagsmorgon kallar mig torsk. Har du nåt problem med att jag har en åsikt om PS storlek och finansieringen? Jag respekterar din åsikt om PS men inte att du håller på och drygar och larvar dig. Kan du inte hålla dig till ämnet och respektera andras åsikter så tycker jag du skall hålla dig ifrån forumet.
Postad 17 december 2017 - 18:54
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Och därmed bevisar du det jag sa tidigare. Det fanns två frågetecken. Huvudfrågan finns också i 1416. Det blir som procentdiskussionen och den tänker jsg inte slösa min och andras tid på att upprepa.
Jag ber dig istället att inte svara. Då bekräftar du min poäng.
Spelar det nån roll om jag svarar? Jag har ju ändå fel tycker du, fast att vi diskuterar åsikter.
Postad 17 december 2017 - 19:08
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Spelar det nån roll om jag svarar? Jag har ju ändå fel tycker du, fast att vi diskuterar åsikter.
Edit: Varför fortsätta förresten?
Jag tror inte jag har sagt att du har fel därav frågan som inte får svar. Däremot tror jag dina Kal och Ada har en lite skev verkligehetsuppfattning.
Nu avslutar jag. Frågan finns i andra inlägg men jag bryr mig inte längre.
Redigerat av Mr_Tom, 17 december 2017 - 21:03.
Postad 17 december 2017 - 20:23
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Vad skall jag lära mig? Jo förresten, jag har lärt mig att vissa inte tål andras åsikter. Så mycket att dom kl 06:03 en lördagsmorgon kallar mig torsk. Har du nåt problem med att jag har en åsikt om PS storlek och finansieringen? Jag respekterar din åsikt om PS men inte att du håller på och drygar och larvar dig. Kan du inte hålla dig till ämnet och respektera andras åsikter så tycker jag du skall hålla dig ifrån forumet.
Men vännen. Det är ju du som har problem med PS inte jag. Du trycker stenhårt på att det är då synd om dig och påhittade Kal och Ada. Väx upp istället, mogna. Dina inlägg liknar inget och byter ståndpunkt i ett. Som sagt tidigare. Livet är inget för amatörer. Lär dig leva i en grupp där du tydligen är en del av en minoritet gällande PS. Enkelt.
Postad 17 december 2017 - 21:58
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 479 inlägg
Några tankar i det hela:
Public Service har på många sätt samma uppdrag som biblioteken, dvs tillgängliggöra media till befolkningen, men i andra former. Det är tänkt vara folkbildande och ska utgå ifrån humanistiska värderingar.
Eftersom licensavgiften och framtida skatten är särskild får den en annan uppmärksamhet än andra saker vi betalar skatt för, eftersom de skatterna klumpas ihop.
Public Service är dyrt att producera och avgiften blir därefter, så den känns av på ett annat sätt än mycket annat.
Ett nedbantat Pubic Service skulle inte nödvändigtvis bli speciellt mycket billigare. Nyheter kräver bevakning och produktion på plats runtom i världen samt lokal nyhetsrapportering. Redan det är dyrt.
Det är svårt att dra en gräns för exakt vad ett nedbantat Public Service skulle producera och inte.
Public Service har i uppdrag att producera program för en bred publik, men inom den finns enskilda grupper som i sig inte är speciellt stora. Kommersiella aktörer har inte intresse för att producera den typen av innehåll eftersom det inte är lönsamt för dem.
Underhållning är speciellt eftersom det alltid är begränsat i omfattning och bredd. Public Service kan bara presentera och producera ett begränsat urval.
Kommersiella tjänster har en annan form av samma problem, det finns en mängd av dem men att prenumerera på alla kostar en förmögenhet. Det är inte bara frågan om att välja, utan också att behöva välja bort.
Jag förstår Buddypresleys resonemang och kan inte tycka att det är varken rätt eller fel. Det finns ingen objektiv ståndpunkt om man räknar in alla faktorer i frågan.
Postad 18 december 2017 - 05:44
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Zacabeb,
håller med dig i ditt utförliga inlägg, Som jag ser det blir det problematiskt först när individuella(tittare/betalare) vars önskemål önskas överväg besluten från en demokratisk majoritet. Bara detta jag ser som problem i många ovanstående inlägg. Där handlar det om att anpassa sig, precis som i biltrafiken när någon dåre far fram över dubbla heldragna linjer.
Redigerat av PML73, 18 december 2017 - 05:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|