Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3878 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 januari 2013 - 15:34

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

BBB kommer säkert att ansluta sig inom kort. Men maila eller ring dem om saken, ju fler som gör det desto större blir nog motivationen.

Jo, märkte att många redan hade skrivit på deras facebook-sida om detta. Tråkiga är dock att BBB ser detta som att hyra ut serverplatser gratis snarare än att se det som en investering. Tänk hur många fler nöjda kunder de hade haft om de erbjöd tjänsten.

Postad 22 januari 2013 - 15:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Jag gillar verkligen Netflix och det suger ganska hårt att jag inte kan ha SuperHD som BBB-kund. Nästan så att jag överväger att byta till ComHem när min bindningstid är slut.

ONT77 har säkert rätt i att BBB ansluter sig snart. Det kan vara värt att beakta att det finns enorma mängder av klagomål på trådlöst-funktionen hos det höghastighetsmodem (Netgear) som Comhem använder. Därtill har många problem med att hastigheten periodvis dippar rejält, se t.ex. http://www.sweclocke...-comhem-traden/. Men det betyder förstås inte att just du kommer att få problem om du byter. Det jag försöker säga är nog att om du är nöjd med BBB i övrigt kan det kanske vara värt att vänta på att de ansluter sig.

Postad 22 januari 2013 - 15:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

I Sverige där relativt många har fiber så borde de ta hänsyn till detta och leverera en högre bitrate. Som det är nu är det anpassat till USA där de flesta fortfarande har ADSL. Det märkliga är att den höga penetrationen av snabba uppkopplingar anges som en stor anledning till att Netflix valde att satsa på Norden.

Du tror inte att Netflix tar hänsyn till att 7 mbit är tillräckligt för att ge de flesta en bild som motsvarar deras display mer än väl och att de därför inte vill reta "marknaden" genom att ta upp ännu mer bandbredd, än vad de redan gör ?

Som vanligt så vill vissa ha hela armen, när man ger dem ett finger och det gäller nog även i denna frågan.

Vill man ha bättre bild via streaming så får man nog vänta några år och tills dess kan man ju köpa eller hyra
bluray filmer som ger en detta på de filmer där bitraten spelar roll. ( inte alla filmer som det gör skillnad )

Postad 22 januari 2013 - 16:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Du tror inte att Netflix tar hänsyn till att 7 mbit är tillräckligt för att ge de flesta en bild som motsvarar deras display mer än väl och att de därför inte vill reta "marknaden" genom att ta upp ännu mer bandbredd, än vad de redan gör ?

Som vanligt så vill vissa ha hela armen, när man ger dem ett finger och det gäller nog även i denna frågan.

Vill man ha bättre bild via streaming så får man nog vänta några år och tills dess kan man ju köpa eller hyra
bluray filmer som ger en detta på de filmer där bitraten spelar roll. ( inte alla filmer som det gör skillnad )

Canal Digital IPTV kör 12-17 Mbit/s. Samma lina som Netflix så varför skulle högre bitrate vara ett problem?

Postad 22 januari 2013 - 16:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Canal Digital IPTV kör 12-17 Mbit/s. Samma lina som Netflix så varför skulle högre bitrate vara ett problem?

Antalet kunder och den geografiska kartan skiljer ganska mycket mellan Netflix och Canal Digital ;)

Postad 22 januari 2013 - 16:28

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Fast då jämför du väl unicast med multicast? Alltså att en kanal i IPTV tar 12-17 Mbit/s i backbonenätet oavsett hur många som tittar på den (multicast), medan varje kund som tittar på en film i Netflix själv lägger beslag på 7 Mbit/s (unicast). Eller tänker jag fel här?

Postad 22 januari 2013 - 20:02

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Fast då jämför du väl unicast med multicast? Alltså att en kanal i IPTV tar 12-17 Mbit/s i backbonenätet oavsett hur många som tittar på den (multicast), medan varje kund som tittar på en film i Netflix själv lägger beslag på 7 Mbit/s (unicast). Eller tänker jag fel här?

Det är ju helt olika teknologier. Jag är inte påläst på IPTV men Netflix strömmar ju via 3 olika ryggradsnät (content delivery networks) på vägen från AWS till kundens ISP. Jag har inte lyckats snoka reda på om en viss ström till en kund lastbalanseras mellan de tre eller om allt går via ett enda nät.

Postad 23 januari 2013 - 08:29

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag har inte lyckats snoka reda på om en viss ström till en kund lastbalanseras mellan de tre eller om allt går via ett enda nät.

Visst, men till syvende och sist så borde trafiken från Netflix med individuella strömmar fresta på mer än "linjär" TV som jag antar att uppgiften 12-17 Mbit/s handlade om.

Postad 23 januari 2013 - 08:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Någon som vet om Ownit är anslutna till Super-HD? Spelar super-HD någon roll om man ändå kör genom xboxen?

Postad 23 januari 2013 - 09:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Visst, men till syvende och sist så borde trafiken från Netflix med individuella strömmar fresta på mer än "linjär" TV som jag antar att uppgiften 12-17 Mbit/s handlade om.

Ja, jämförelsen med linjär IPTV-TV haltar förstås. Men det är ju ändå så med IPTV att endast den ström (kanal) som varje enskild kund begär för stunden som sänds, så där ser jag ingen skillnad på en on-demand-ström.
Jag menar också att vi i Sverige som har ett långt utbyggt fibernät med 100 Mbit/s hem till användaren knappast bör ha kapacitetsproblem när det gäller att höja bitraten till mer än futtiga 7 Mbit/s. Redan som det är nu anpassar Netflix strömmen efter varje användares möjliga kapacitet. Så argumentet att det skulle "reta marknaden" om de strömmade högre hastigheter har jag ingen förståelse för. Nät och marknad måste anpassa sig efter de tjänster som finns och inte tvärtom!

Redigerat av agpath, 23 januari 2013 - 09:04.

Postad 23 januari 2013 - 14:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Leker man runt lite på Netflix web så kan man få fram mycket info och listor som ligger lite djupare ner och som inte går att nå via menyn. Tex denna sida som listar samtliga titlar på Netflix SE. Den tar "aldrig" slut och fylls på när man scrollar nedåt.
Det intressanta med den är att man kan sortera på "År" och då få svart på vitt över hur många nyproducerade titlar som de har:
http://movies.netfli...t=yr&so=1&vt=tl

Redigerat av agpath, 23 januari 2013 - 14:45.

Postad 24 januari 2013 - 11:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Angående Open Connect och Super HD så fick jag detta skumma svar från min leverantör, Perspektiv Bredband:
"För att gå med i OpenConnect-programmet krävs det antingen att man ansluter till Netflix i Stockholm eller att man är en tillräckligt stor operatör för att de ska skicka en appliance man kan ställa i nätet. Vi har tyvärr inte möjlighet för att gå med i deras Open Connect-program då vi i dagsläget inte uppfyller något av kraven."

Postad 24 januari 2013 - 14:26

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Skumt och skumt. Det var väl ganska svart på vitt egentligen?

Postad 24 januari 2013 - 14:38

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Skumt och skumt. Det var väl ganska svart på vitt egentligen?

Precis det är det vi har skrivit om tidigare i tråden.

Postad 24 januari 2013 - 16:50

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Ja, jämförelsen med linjär IPTV-TV haltar förstås. Men det är ju ändå så med IPTV att endast den ström (kanal) som varje enskild kund begär för stunden som sänds, så där ser jag ingen skillnad på en on-demand-ström.

Nja, såvitt jag vet kör Telia m fl multicast så högre upp i nätet spelar det ingen roll hur många kunder som för stunden tittar, det käkar lika mycket bandbredd ändå. Ett antal flitiga Netflix-användare á 7 Mbit/s ger en helt annan situation.

Jag menar också att vi i Sverige som har ett långt utbyggt fibernät med 100 Mbit/s hem till användaren knappast bör ha kapacitetsproblem när det gäller att höja bitraten till mer än futtiga 7 Mbit/s.

Många må ha 100 Mbit/s till närmsta kopplingspunkt, men det innebär ju bara att det är den hastighet man kan uppnå till en annan nod inom samma nät, förutsatt att inte för många av dina grannar samtidigt försöker komma upp i samma hastighet. Att det här inte är så enkelt att uppnå är ju en slutsats man kan dra av att Netflix ställer krav på hur nätet är uppbyggt för att erbjuda tjänsten, det är antagligen enda chansen att med hyfsat tillförlitlighet kunna leverera.

Nät och marknad måste anpassa sig efter de tjänster som finns och inte tvärtom!

Här slår du kanske omedvetet huvudet på spiken. Som marknaden ser ut så är det i stor utsträckning tjänsteleverantörerna (Netflix, Spotify et al) som tar betalt och genererar trafik, men de som skyfflar bitarna ut till kunderna har svårt att få del av kakan. Svårt att räkna hem investeringar i nätet.

Postad 24 januari 2013 - 21:08

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

Någon som vet om Ownit är anslutna till Super-HD? Spelar super-HD någon roll om man ändå kör genom xboxen?

Svarar på min egen fråga. Ownit fungerar fint med Super-HD. Däremot verkar inte xboxen stödja det medan Playstation 3 gör det. Känns lite surt iom att jag måste ha live guld för att kunna köra netflix på 360:n samtidigt som det är gratis på PS3. Undrar om det är en tidsfråga eller om MS är rädda att det ska stjäla kunder från deras egna filmtjänst?

Postad 24 januari 2013 - 21:28

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Svarar på min egen fråga. Ownit fungerar fint med Super-HD. Däremot verkar inte xboxen stödja det medan Playstation 3 gör det. Känns lite surt iom att jag måste ha live guld för att kunna köra netflix på 360:n samtidigt som det är gratis på PS3. Undrar om det är en tidsfråga eller om MS är rädda att det ska stjäla kunder från deras egna filmtjänst?

Tror att anledningen till att man inte svarade, var för att det finns länkat på flera ställen i tråden, där du själv kan pröva

Sedan sägs det att Super HD fungerar trots att du inte får upp loggan på de enheter som klarar av att spela
upp 1080p enligt de listor som finns för varje produkt.
Tyvärr så står det att Xbox bara klarar av 720p, så du lär aldrig få Super HD via Xbox
http://support.netfl.../4358#gsc.tab=0

Ett litet tips om man vill veta mer om Netflix, är att gå in på deras support sida och söka efter det man vill veta. Och den rutan ser ut så här
Bifogad fil  Skärmavbild 2013-01-24 kl. 21.29.27.png   12,83K   7 Antal nerladdningar

Här på Minhembio finns det en jättebra sökruta där man både kan söka i tråden och på hela forumet och den ser ut så här ;)
Bifogad fil  Skärmavbild 2013-01-24 kl. 21.32.53.png   9,35K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av MalcomX, 24 januari 2013 - 21:34.

Postad 25 januari 2013 - 08:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nja, såvitt jag vet kör Telia m fl multicast så högre upp i nätet spelar det ingen roll hur många kunder som för stunden tittar, det käkar lika mycket bandbredd ändå. Ett antal flitiga Netflix-användare á 7 Mbit/s ger en helt annan situation.

När du säger det så...
Jag hade IPTV via BBB i deras eget fibernät under något år och då förstår man ju att de kör mulitcast. Men Telia, tex som kan leverera via ADSL, undrar man ju över hur smart det då är med mulitcast. Det är som om de räknar med obegränsad kapacitet och sedan klagar operatörerna när tjänster som man köper av en tredje part tar av "deras" bandbredd. Nästan så man skulle tycka att ett statligt ägt fibernät som operatörerna får hyra in sig på skulle vara en bättre idé. Stadsnät är lite åt det hållet, men funkar som det låter oftast bara i stan och inte i småbyar som får betala själva för att haka på närmaste fiber som, om de har tur, passerar byn.
(Blev visst politik av detta nu...)

Postad 25 januari 2013 - 08:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Satt på hotell med 3G-uppkoppling tidigare annars hade jag använt länken där man testar själv redan från början... ;)

Låter vettigt ang xboxen men samtidigt har det inte känts som som äkta 720p när jag kikar där dvs om jag tar en film från MS egen filmtjänst upplevs den väsentligt mycket skarpare. Är fortfarande grymt nöjd med tjänsten.

Postad 25 januari 2013 - 08:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Satt på hotell med 3G-uppkoppling tidigare annars hade jag använt länken där man testar själv redan från början... ;)

Det förklarar ju saken .. :)

Postad 25 januari 2013 - 13:03

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Här på Minhembio finns det en jättebra sökruta där man både kan söka i tråden och på hela forumet och den ser ut så här ;)
Bifogad fil  Skärmavbild 2013-01-24 kl. 21.32.53.png   9,35K   5 Antal nerladdningar

Ja håller med dig, rutan är jättebra men sökresultaten suger. 5 sist uppdaterade är ok men om man vill djupare är det kört

Postad 26 januari 2013 - 20:05

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Netflix utbudsfråga: Finns alla Morden i Midsommer på Netflix? (följdfråga svenska subs?)

Postad 27 januari 2013 - 02:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0

Netflix utbudsfråga: Finns alla Morden i Midsommer på Netflix? (följdfråga svenska subs?)

finns på US Netflix, då ej svenska subs men engelska

Postad 27 januari 2013 - 03:17

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Ja håller med dig, rutan är jättebra men sökresultaten suger. 5 sist uppdaterade är ok men om man vill djupare är det kört

Nej, det är sant. Man kan inte få reda på det man vill veta. Men å andra sidan, så är det ingen annan som vet det heller :(

Jag tror dock bara att vi är i början av något som kommer att bli riktigt bra och när de svenska tjänsterna förstått hur man skall göra och lärt sig programmera appar, så drar det loss ordentligt. Tror vi får ha tålamod ett par år, innan vi kan säga att vi är nöjda. Men å andra sidan som kommer väl vi som tjatar om "super hd" nu, börja tjata om ultra hd och annat när vi väl fått det andra ;)

Postad 27 januari 2013 - 21:24

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0

finns på US Netflix, då ej svenska subs men engelska

Gissar att man inte har tillgång till det från en vanlig Apple TV 3, i Sverige?

Postad 27 januari 2013 - 22:12

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Gissar att man inte har tillgång till det från en vanlig Apple TV 3, i Sverige?

Jo, om man använder Unblock US, en tjänst som gör det möjligt för dig att skifta region. Fungerar helt strålande och kostar bara 35 kronor i månaden. Man kan testa den i en vecka utan kostnad. Du behöver inget nytt Netflix-konto utan använder det svenska.

http://www.unblock-us.com/

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 27 januari 2013 - 22:14.

Postad 28 januari 2013 - 18:03

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hur lagligt är det egentligen att gå igenom proxys/vpn och liknande? Bryter det inte mot något av användarvillkoren?
Är det någon som har koll på det?

Jag har hört att det finns någon widget i webbläsaren som man kan installera för att få det amerikanska utbudet men hur ser Netflix på detta?
Är det en grund för spärr av kontot eller ännu värre?

Postad 28 januari 2013 - 18:14

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Hur ok det är har jag inte koll på. Är du en paragrafryttare så ser du säkert förhinder i avtalet. Jag testade unblock us under julledigheten och det fungerade perfekt. Utbudet känns markant mycket bättre i us-versionen!

Postad 28 januari 2013 - 18:16

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hur ok det är har jag inte koll på. Är du en paragrafryttare så ser du säkert förhinder i avtalet. Jag testade unblock us under julledigheten och det fungerade perfekt. Utbudet känns markant mycket bättre i us-versionen!

Det är ju precis det, går rykten om att de har grym release-tid på sina saker.
Dock vill jag ju inte hamna i problem, jag menar företaget har alla mina uppgifter så svårt är det inte att få tag på en.

Nu när jag tittade lite närmare sås står det inte uttryckligen men får de för sig att börja kolla (vilket de kommer om de är måna om sina licenser och rättigherna) så kan de avsluta medlemskapet med hänvisning till denna del i avtalet:

All obehörig användning av Netflix-tjänsten eller dess innehåll innebär att den begränsade licens som beviljats av oss avbryts och resulterar dessutom med att ditt medlemskap avslutas.

Redigerat av Unregistered392f8df4, 28 januari 2013 - 18:27.

Postad 28 januari 2013 - 18:36

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det är ju precis det, går rykten om att de har grym release-tid på sina saker.
Dock vill jag ju inte hamna i problem, jag menar företaget har alla mina uppgifter så svårt är det inte att få tag på en.

Nu när jag tittade lite närmare sås står det inte uttryckligen men får de för sig att börja kolla (vilket de kommer om de är måna om sina licenser och rättigherna) så kan de avsluta medlemskapet med hänvisning till denna del i avtalet:

All obehörig användning av Netflix-tjänsten eller dess innehåll innebär att den begränsade licens som beviljats av oss avbryts och resulterar dessutom med att ditt medlemskap avslutas.

Men man får lov att använda sitt konto utomlands, och på så sätt få tillgång till andra utbud, så det är ingen obehörig användning att använda en teknisk lösning som den Unblock erbjuder. Det är lite som att göra sin blu-ray-spelare regionsfri och köpa filmer från USA. Man kringgår en teknisk begränsning, men gör inget olagligt.

Det rör sig om en verksamhet som inte är reglerad, och somför närvarande är helt laglig. Dessutom gynnar den Netflix, så de är inte direkt intresserade av att ändra på den saken. I framtiden ser det kanske annorlunda ut, men den tiden den sorgen.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 28 januari 2013 - 22:08.

Postad 28 januari 2013 - 19:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 2
http://www.di.se/#!/artiklar/2013/1/28/netflix-lovar-bredda-utbudet/

Postad 28 januari 2013 - 19:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

http://www.di.se/#!/...bredda-utbudet/

Trevligt. Länken fungerade förresten inte för mig, men denna funkar: http://www.di.se/art...bredda-utbudet/

Postad 28 januari 2013 - 22:11

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

http://www.di.se/#!/artiklar/2013/1/28/netflix-lovar-bredda-utbudet/

"Katalogen i Sverige kommer att växa avsevärt de närmaste månaderna", säger Joris Evers.

:-)

Postad 28 januari 2013 - 23:27

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Installerade den nya ATV-uppdateringen och kan nu se SuperHD-loggan.

Postad 29 januari 2013 - 07:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nice! Då ska jag kolla efter den. Min operatör säger att de inte är anslutna till Open Connect, men när jag öppnar testsidan på datorn så säger den att de visst är det.

Postad 29 januari 2013 - 07:43

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Kan ATV3 skicka ut flerkanalsljud?

Postad 29 januari 2013 - 07:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kan ATV3 skicka ut flerkanalsljud?

Ja, Dolby Digital 5.1 funkar.

Postad 29 januari 2013 - 09:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Provade att uppdatera mjukvaran till ATV och det fungerar med att se Super HD nu.
Provade även att koppla min ATV till min iPhone (med Telia, för att se om Super HD loggan syntes då med), men då får jag bara upp HD på samma titel.

Så jag tror det är bättre att lita på om loggan kommer upp eller inte än den testsida som finns.

Postad 29 januari 2013 - 09:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Provade att uppdatera mjukvaran till ATV och det fungerar med att se Super HD nu.
Provade även att koppla min ATV till min iPhone (med Telia, för att se om Super HD loggan syntes då med), men då får jag bara upp HD på samma titel.

Så jag tror det är bättre att lita på om loggan kommer upp eller inte än den testsida som finns.

Ja, testsidan har ju flera sätt att den verkar skum så jag ska kolla runt lite bland titlarna ikväll. iPhone tar ej in 1080p, så då blir det inte Super HD. Du måste använda appen i Apple TV.

Enheter som stöder Super HD:
http://support.netfl.../8738#gsc.tab=0
Alltså inte heller via dator, då Silverlight ej stöder detta. Windows 8 använder dock ej Silverlight.

Redigerat av agpath, 29 januari 2013 - 09:34.

Postad 29 januari 2013 - 10:01

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Ja, Dolby Digital 5.1 funkar.

Najs.

Postad 29 januari 2013 - 10:13

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Alltså inte heller via dator, då Silverlight ej stöder detta. Windows 8 använder dock ej Silverlight.

Den där listan är tydligen inte fullständig, för Western Digital TV Live (gen 3) står inte med och den stöder Super HD.

Postad 29 januari 2013 - 10:19

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Ja, testsidan har ju flera sätt att den verkar skum så jag ska kolla runt lite bland titlarna ikväll. iPhone tar ej in 1080p, så då blir det inte Super HD. Du måste använda appen i Apple TV.

Jag använde appen på ATV i båda fallen. Men jag ville prova ifall att det inte stod Super HD även om man inte hade det. Skapade därför ett trådlöst nätverk med iPhone och kopplade ATV mot detta istället för mitt hemmanätverk där jag har Bahnhof. När jag var uppkopplad mot iPhonens nätverk fick jag inte upp Super HD loggan utan den vanliga HD loggan istället.

Postad 29 januari 2013 - 10:22

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Och i Windows 8 får man Super HD och 5.1-ljud via appen. Erbjudandet om uppgradering till W8 för ca 280kr gäller januari ut, om jag fattat rätt.

Redigerat av Mange36, 29 januari 2013 - 10:23.

Postad 29 januari 2013 - 10:43

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1 590 inlägg
  • 0
funkar superhd på appletv om man kör US Netflix på den?

Postad 29 januari 2013 - 11:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det borde det rimligen kunna göra. Det har att göra med vilken peering-punkt som operatören kör trafiken igenom.

Postad 29 januari 2013 - 12:21

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det gör det hos mig, så ja!

Postad 29 januari 2013 - 14:27

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Hur mycket är det som är i SuperHD? Finns det någon lista eller är det bara att hålla koll efter logga?

Postad 29 januari 2013 - 14:44

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Har gjort lite stickprovet nyss och allt jag kollat på har varit Super HD på svenska Netflix.
Däremot är det lite blandat på den amerikanska sidan, men jag skulle nog säga att det är nog nästan allt ändå.

Postad 29 januari 2013 - 15:36

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Har gjort lite stickprovet nyss och allt jag kollat på har varit Super HD på svenska Netflix.
Däremot är det lite blandat på den amerikanska sidan, men jag skulle nog säga att det är nog nästan allt ändå.

Då får det bli en uppdatering när man kommer hem helt enkelt.

Postad 29 januari 2013 - 21:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Men man får lov att använda sitt konto utomlands, och på så sätt få tillgång till andra utbud, så det är ingen obehörig användning att använda en teknisk lösning som den Unblock erbjuder. Det är lite som att göra sin blu-ray-spelare regionsfri och köpa filmer från USA. Man kringgår en teknisk begränsning, men gör inget olagligt.

Det rör sig om en verksamhet som inte är reglerad, och somför närvarande är helt laglig. Dessutom gynnar den Netflix, så de är inte direkt intresserade av att ändra på den saken. I framtiden ser det kanske annorlunda ut, men den tiden den sorgen.

Fast det är tolkning av avtalstexten som folk här har gjort. Mig veterligen är det inte som frågat Netflix om det är okej. Vilket borde vara ofarligt att göra om man gör tolkningen ovan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.