Blir knäpp på att den inte kan auto byta 50-60hz.
60hz och spela upp något PAL 25p typ svtplay blir man knäpp på allt judder.
50hz och spela upp 24p. är ok, men inte perfekt. 24p över 60hz är betydligt bättre.
4 relaterade trådar
Postad 05 maj 2016 - 09:59 Blir knäpp på att den inte kan auto byta 50-60hz.
60hz och spela upp något PAL 25p typ svtplay blir man knäpp på allt judder. 50hz och spela upp 24p. är ok, men inte perfekt. 24p över 60hz är betydligt bättre. Postad 05 maj 2016 - 10:08
Appen kanske funkar, men troligtvis är det en betaltjänst. Postad 05 maj 2016 - 20:52
Just Svtplay har något galet med deras app som gör att det hackar något otroligt. Postad 09 maj 2016 - 13:03 Min Apple TV4 får för sig att öka volymen av sig själv på den utrustning som styrs av ATV:n (TV eller reciever), så helt plötsligt är volymen på Max, extremt omysigt... Tycker även att HDMI kontrollen är känslig, om man startar nån utrustning i HDMI-kedjan så tar det rätt lång tid innan ATV:n är färdig att spela igen, den stänger ner, startar upp, ljudet saknas, startar om, osv i typ en minut, detta problem hade inte 3:an. Postad 12 maj 2016 - 20:43 Är det appen HBO som är buggig eller är det nåt knas med min atv4? Nån som varit med om detta? Postad 12 maj 2016 - 22:08 Någon som skulle kunna tipsa om en HDMI-Extractor som fungerar till Apple TV 4?
Denna fungerar i alla fall inte: http://www.kjell.com...xtractor-p69116
Postad 15 maj 2016 - 21:25
Prova ändra uppdateringsfrekvens till 50 hz. Postad 15 maj 2016 - 21:50
Ja! Inställningar/Ljud och video bläddra ner till upplösning Postad 16 maj 2016 - 10:20 ![]() Postad 16 maj 2016 - 19:25 Har letat på google och kollat youtube m.m men blir inte mycket klokare.
Hur pass kraftfull är ATV4. Klarar den stora mkv-filer ex 40GB med ex Kodi? Då menar jag gvietvis UTAN transcoding på andra enheter först såsom NAS (eftersom min nas inte klarar transcoding, utan bara agerar filserver). Har i dagsläget ingen mediaspelare nämligen och min gamla boxee har fått nytt hem. Tänkte om Apple TV4 kunde vara min nästa mediaspelare med stort M.
Slipper gärna htpc-köret om det går (även om openelec på usb-sticka är sjukt bra så blir en htpc ALLTID DYYYR, för dyr). =) Redigerat av twebbas, 16 maj 2016 - 19:31. Postad 16 maj 2016 - 19:27
Jag tycker det flyter på bra med 50hz inställt. Vad tycker du själv nu? Postad 16 maj 2016 - 19:34
Ja och Kodi transcodar inte Postad 16 maj 2016 - 19:45 SVT Play har ett känt fel rörande minnesläckage som gör att uppspelningen hackar efter ett tag. För att komma runt detta kan man avsluta appen genom dubbelklicka på knappen som ser ut som en TV och sen "swipa" uppåt för att avsluta appen. En annan lösning är att frångå Auto och istället ställa in Apple TVn till 50Hz.
I mitt fall räcker det med att avsluta appen regelbundet.
http://www.svt.se/ti.../dialog/1047335 Postad 16 maj 2016 - 19:49 Måste säga att Firecore Infuse fungerar bra att spela upp MKV-filer från min NAS. Någon transcoding behövs inte och det är enkelt att ladda ned undertexter om så behövs. Sen att den levererar högupplöst ljud gär inte saken sämre. Tycker även att nedladdning av information och omslag fungerar förträffligt.
Vid varje release har Firecore lagt till ny- och förbättrad funktionalitet så de är verkligen "på" när det gäller vidareutveckling av appen. Jag var med i betan innan Infuse släpptes publikt och med varje release så tycker jag att appen blir bättre och bättre. Redigerat av ABSiNSANE, 16 maj 2016 - 19:49. Postad 16 maj 2016 - 21:12
Jo jag tror de blev bättre.. Men va fotboll nu så svårt o se emot hockey ![]() ![]() Postad 17 maj 2016 - 13:35
Och tjejen blev samtidigt nöjd, kanoners Redigerat av mcmike, 17 maj 2016 - 13:35. Postad 17 maj 2016 - 15:56 Postad 17 maj 2016 - 16:43
Edit: Det flyter på fint för mig numera med AppleTV4 samt viaplay. Jag har 50hz inställt på AppleTVn. Cmore däremot hackar som vanligt.
Man kan ofta se det på TV4 sportsändningar när de visar någon sport nyhet som de tar ifrån viaplay eller cmore. Ifall någon är oklar med vad som menas med dåligt flyt/hack eller suddig bild vid panoreringar. Redigerat av somoene2, 17 maj 2016 - 19:00. Postad 19 maj 2016 - 07:47 Norska dplay släppte sin app till appletv 4 i april.Så snart borde ju det komma en app till Svenska appletv4.
https://m.facebook.c...king={"tn":"R"} Redigerat av Unregistered5d5776ad, 19 maj 2016 - 08:02. Postad 20 maj 2016 - 05:43 En uppmaning till Lappen71 och eureka_swe är att ni omedelbart slutar upp med erat "gnabb" annars kommer ni att få semester omgående. Precis som flertalet har påpekat så förstör ni på forumet genom att fylla det med onödiga inlägg och de matnyttiga inlägg som postas försvinner i erat dravel. Detta är den varning ni får, sedan blir det åtgärder.
Tack för visad hänsyn och väl mött på forumet i framtiden.
Edit: Dolt en massa inlägg som inte tillförde tråden någonting överhuvudtaget. Postad 20 maj 2016 - 06:16
Gött! Då står det inte på, innan det även finns i våra atv puckar Redigerat av mcmike, 20 maj 2016 - 06:16. Postad 20 maj 2016 - 07:26
Inväntar utlåtande. Finns någon norrman som kan test? Inte så många har väl abb på dplay? Postad 20 maj 2016 - 07:28
Räcker det inte med att ange Norge som region kanske? Postad 20 maj 2016 - 08:23 Upptäckte en smidig sak när man ska starta en film som man redan påbörjat och sett en bit in på. Trycker man på touchpaden så får man alltid frågan om man vill fortsätta eller börja om. Trycker man däremot på på play/paus knappen får man inte den frågan utan filmen startar från början direkt. Postad 22 maj 2016 - 11:03 Fråga angående sänka/justera ljudet på enheten (volymfunktion).
Har ett liten irriterade "problem" med ljudvolymen i Apple TV 4.
Ser vanlig TV genom digitalboxen. Tre fjärrkontroller, TV, digitalbox och Apple TV. Ljudet ut i TV högtalarna. Kör man på vanlig TV (digitalboxen) har jag ca 70% på TV ljud, fjärrkontroll TV.
Switchar jag över för att se/använda Apple TV blir det mycket högt ljud ut... Måste du sänka på TV fjärrkontroll till ca 10% för att få samma ljudnivå som när jag titta på vanligt TV.
Har inte hittat någon funktion för att sänka volymen i Apple TV så man får likvärdig volym som när man använder digitalboxen. Som det är nu måste jag sänka/höja ljudet med TV fjärren när man växlar mellan se på TV och använda Apple TV. Postad 22 maj 2016 - 18:11
Oftast finns även volymkontroll i digitalboxen, den kanske är lågt ställd. 70% volym på TVn låter ovanligt högt. Postad 29 maj 2016 - 16:08 Köpte idag Apple TV 64 GB på Siba för 1490 kr och tyckte att det var ett bra pris. Nu har jag 3 appar installerade, SVT Play, YouTube och Simple X. Samtliga funderar bra och jag kommer åt min NAS och kan se det mesta via den. :-)
Tips på andra bra appar tas emot med glädje, allt från spel, till andra mappar som är bra att ha på sin Apple TV och som ger lite extra på en storbilds TV. Tänkte i huvudsak grattis appar till att börja med :-) Redigerat av Unregistereda360a43b, 29 maj 2016 - 16:10. Postad 30 maj 2016 - 08:06
Med tanke på att du har NAS, så är väl Plex en säker vinnare. Sen är även Magine gratis. (några gratis kanaler.) TV4 play samt Neflix kan du ta en gratis prövomånad på. Postad 30 maj 2016 - 09:31
Även Viaplay och HBO Nordic är gratis i en månad. Sammantaget blir det dock inte billigt om man ska ha alla Play-tjänster aktiva... Postad 30 maj 2016 - 18:52
Bästa app för film i mitt tycke, Infuse 2st spel som är snygga och underhållande, Skyforce och Afterpulse.
Om du ska spela så är det ett måste att köpa handkontroll för bästa upplevelse. Steelseries Nimbus är en utmärkt handkontroll. Postad 31 maj 2016 - 16:28 Tack alla för era svar. Nu ska jag testa era förslag, spännande.
Vet nån av er om jag kan komma åt mina bilder som ligger på min NAS? Jag kommer åt filmerna som ligger på samma NAS, men när jag går in på mappen som innehåller bilder så visas inga bilder...finns det någon bra app som kan visa även mina bilder.... Postad 01 juni 2016 - 14:29
Under 3 vid Netflix så står det:
Finns inte hela utbudet av Netflix att se via Apple TV? Postad 01 juni 2016 - 15:29
Det står väl bara att man behöver Netflix abonnemang för att se på Netflix egentligen? Postad 01 juni 2016 - 18:37
Ja, samt att "utvalda titlar finns nu på Netflix" vilket inte låter lovande. Postad 01 juni 2016 - 19:33
Allt du kan se med Netflix på andra enheter kan du också se med Netflix på Apple TV4. Postad 02 juni 2016 - 08:26
Klart att titlarna är "utvalda". Det är ju olika för olika regioner och Apple TV funkar i alla regioner men utbudet på tjänsterna blir olika. Postad 02 juni 2016 - 10:48
Yep, US Netflix är helt klart bättre. Nu önskar jag bara att Amazon och Apple kan enas, så att vi kan få en Amazon app till ATV också. (finns för tillfället bara till iphone/ipad.) http://www.theverge....e-tv-chromecast
För tillfället så måste jag använda min PS4 för Prime, vore trevligt att ha det på ATV istället. (För de av er med DNS tjänst så kan jag verligen rekomendera Amazon Prime UK som ett komplement till Netflix.) Postad 03 juni 2016 - 10:11 Vart tusan är Dplay appen, enligt rykten skulle den komma på våren, är fan Juni nu. Pinsamt av dom tycker jag att ta sådan tid på sig, speciellt när det redan finns en app för andra nordiska länder. Postad 03 juni 2016 - 10:45 fick svar från dem igår att de gör vad de kan för att få ut den. Visst är det underligt när norska Dplay har lyckats.......? Postad 03 juni 2016 - 11:41 Tycker det är sjukt konstigt.....Väntar in denna appen och ser om den fungerar bra så att man kan säga upp all annan fiber TV och bara köra app TV. Skall maila dom med....
fick svar nu och det va inte lovande.
Vi jobbar för fullt med att kunna leverera vår tjänst på så många populära plattformar som möjligt. Redigerat av PBateman, 04 juni 2016 - 09:45. Postad 06 juni 2016 - 18:41
finns det någon bra app som kan visa även mina bilder...
Appen blir bara bättre och bättre Redigerat av BruketFans, 06 juni 2016 - 18:42. Postad 07 juni 2016 - 12:06
Yeah, sure. Sedan när funkade live stream via app utan problem? Postad 07 juni 2016 - 13:01
Utan problem är nog att ta i så det knakar, men själv har jag dumpat sat-TV och kör endast strömmande.
Kör: Magine för SVT1 och SVT2 (gratis) TV4 Play för 4an, 7an etc.. TV Player för en radda med engelska kanaler (gratis) Netflix US för serier och filmer Amazon Prime UK för ytterligare filmer och serier (via PS4 då app fortfarande saknas för ATV
Överlag så funkar det bra och kan inte direkt påstå att jag saknar något (utom möjligen History Channel) Postad 07 juni 2016 - 13:15
De tjänster du nämner är förutom Magine inte live stream av konventionella TV-kanaler. Jo, jag har testat Magine via Airplay. Kass SD-bild och avbrott vid varje reklamavbrott så att man måste starta om appen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |