Sony Bravia 2017 - bl a 4K OLED
1936 svar till detta ämne
Postad 28 December 2017 - 01:58
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Jag verkar ha dragit en vinstlott med min ZD9 75”. Efter att ha läst på avforums om hur verkligt panellotteriet är även på tv-apparater i denna prisklass var jag mäkta nervös när jag slog på den. Såg på android-laddningsskärmen ut att finnas clouding men med local dimming på blir det kolsvart. Skillnaden mot oled är verkligen minimal. Och 4k, wow! Och då har jag bara kört youtubeklipp.
Finns en del att pilla med för att optimera upplevelsen av 1080 och 720p material, fick någorlunda ordning på det men till en början var det långt ifrån någon wow-känsla. Kunde också direkt konstatera att viaplays fotbollsstream är rejält undermålig för denna tv på 4m avstånd.
Kort och gott iaf inget ljusläckage, blooming ett ickeproblem, minimalt med banding och DSE, och varenda liten pixel fungerande betraktningsvinkeln också den bättre än jag trott, inga problem alls.
Size matters. Mäktig upplevelse!
Grymt! Har hört att 75" ska ha bättre uniformitet än 65". Och ja inte ens Sony-apparater kan få Viaplays fotbollsstreams att se särskilt bra ut haha.
Postad 28 December 2017 - 03:52
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
En fråga angående A1: Om man kollar på Amazon appen o vill ha text. Hur gör man då?
Tack på förhand!
Amazon appen är under all kritik anser jag, riktigt jobbigt med välja undertext och ligger långt efter Netflix. Innan man ska spela upp en stream, får man navigera med pil upp, bläddra tills subtitle och välja språk. Om inte väljer subtitle språk innan en stream spelas upp, får man trycka på pil upp eller ner, bläddra längst till höger där det står CC och välja subtitle on. Fast då blir det automatiskt språk val och här varierar det mellan språk. Inte direkt användar vänligt är Amazon appen.
Postad 28 December 2017 - 08:47
z3m555
-
z3m555
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 28 December 2017 - 14:59
little_mac
-
little_mac
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Tänkte bara dela med mig av min panel som är 65”. Tycker den är helt ok även om den drar mot rött till höger och blått till vänster. Dålig upplösning men det bästa jag kan åstadkomma med nuvarande telefon.
Redigerat av little_mac, 29 December 2017 - 08:38.
Postad 28 December 2017 - 17:30
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Fin near black. Bra ex om man frågar mig.
Postad 28 December 2017 - 18:11
pemo66
-
pemo66
-
Rookie
-
1 inlägg
Nån mer som är ägare av en xe9305? Synpunkter?
jag är ägare till en 55xe9305 sen en vecka tillbaka nu och måsta säga att jag är sjukt nöjd... men man får pilla lite med bildinställningar för att få det riktigt bra.... enormt bra svartnivå för en led .inget hack i bilden heller. 4K HDR videos på youtube ser sjukt bra ut... kanske något sämre om man sitter lite off från mitten men inte så farligt som det beskrivs ....
Postad 28 December 2017 - 18:40
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
jag är ägare till en 55xe9305 sen en vecka tillbaka nu och måsta säga att jag är sjukt nöjd... men man får pilla lite med bildinställningar för att få det riktigt bra.... enormt bra svartnivå för en led .inget hack i bilden heller. 4K HDR videos på youtube ser sjukt bra ut... kanske något sämre om man sitter lite off från mitten men inte så farligt som det beskrivs ....
Trevligt. Nu väntar vi bara på dolby vision uppdateringen
Postad 28 December 2017 - 19:35
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Har också fått min 75ZD9 och så här långt så ser det superbra ut.
Saknar inte alls min LG Oled 65E6.
Hade glömt bort vilken skillnad det är mellan en 65" och en 75". Har tidgare ägt en 80" Sharp.
Postad 28 December 2017 - 21:10
dolofsson
-
dolofsson
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Har köpt ett Andersson (upp till 85" och 60 kg) väggfäste på Netonnet. Någon som har dåliga erfarenheter? Är ju ändå en tv för 40 lax.. :-S
Postad 29 December 2017 - 02:24
Unregisterede233f4a7
-
Unregisterede233f4a7
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har köpt ett Andersson (upp till 85" och 60 kg) väggfäste på Netonnet. Någon som har dåliga erfarenheter? Är ju ändå en tv för 40 lax.. :-S
Är det märkt godkänt max 60kg så håller det för det och tål nog nära 100kg innan det ger sig.
Vad som är viktigt är infästning i väggen.Material i väggen.Vilka fästelement som skall användas och hur långt in i väggen dom skall gå.
Postad 29 December 2017 - 23:16
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Ikväll blev det mandomsprovet för tvn med Interstellar i 4K HDR. Holy cow säger jag bara! Helt otrolig bild, en riktig ljuskanon och jag hade inte velat ha mindre ljus. Det är för sånt här material man köper en tv i denna klass. Oled har inte en suck här.
Ett enda klagomål och det är en antydan till clouding vid eftertexterna vilket jag antar är samma jag sett tidigare som försvinner med local dimming vid normalläge på men som väl skiner igenom lite vid max brightness som HDR-läget innebär. Inget som syntes alls under filmen dock!
Intressant också att jag, okalibrerat, hittat bildinställningar under standard-bildläget som jag tycker ger nära perfekt bild för mitt öga. Testar jag kalibreringsinställningar som rekommenderas från rtings och avforums (även om paneler såklart skiljer sig) får bilden en för gul ton för min smak och tappar ”pop”. Tror inte jag kommer besvära mig med att kalibrera den.
Postad 29 December 2017 - 23:20
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Kollat en del 4k filmer och 4k stream från netflix på min xe9305.
Bl.a stranger things. Många mörka scener när dom är i upp och ner.
Så grymt nöjd med bilden och svärtan...
Vilken skillnad från min Philips led.
Postad 30 December 2017 - 08:50
hedstrom
-
hedstrom
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Jag har fått till bra bild på allt förutom just hdr på min xe9005. När det är ljust så blir det vita väldigt brusigt i svarta scener är det perfekt. Har provat måssa olika inställningar men verkar inte få till det. Det är bla ironfist, defenders och the punisher på netflix jag sett.
Postad 30 December 2017 - 09:54
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ikväll blev det mandomsprovet för tvn med Interstellar i 4K HDR. Holy cow säger jag bara! Helt otrolig bild, en riktig ljuskanon och jag hade inte velat ha mindre ljus. Det är för sånt här material man köper en tv i denna klass. Oled har inte en suck här.
Ett enda klagomål och det är en antydan till clouding vid eftertexterna vilket jag antar är samma jag sett tidigare som försvinner med local dimming vid normalläge på men som väl skiner igenom lite vid max brightness som HDR-läget innebär. Inget som syntes alls under filmen dock!
Intressant också att jag, okalibrerat, hittat bildinställningar under standard-bildläget som jag tycker ger nära perfekt bild för mitt öga. Testar jag kalibreringsinställningar som rekommenderas från rtings och avforums (även om paneler såklart skiljer sig) får bilden en för gul ton för min smak och tappar ”pop”. Tror inte jag kommer besvära mig med att kalibrera den.
Kan bara hålla med, fick min 75ZD9 igår också, helt fantastisk i UHD HDR.  Testade lite 3D också vilket jag alltid tyckt är en gimmick men lite coolt på så stor TV, funkade över förväntan också. Men det är förstås i HDR som den här apparaten skiner.
Satt hela kvällen igår och testade diverse material och kunde varken se DSE eller banding alls så om det finns är det minimalt, jag brukar upptäcka sånt snabbt.
Angående inställningar och gul ton så kan 6500K som man siktar efter vid kalibrering upplevas som ganska gul/varm, kanske kan vara att du är van vid en annan färgtemperatur? Jag ställde in efter avforums rekommendation (användaren 10k) och gjorde små justeringar, väldigt nöjd. Sen ska man förstås inte pilla med färgjustering utan mätverktyg, varje exemplar skiljer sig åt. Blir nog att få den proffskalibrerad framöver, det är den värd.
Redigerat av PassiveA, 30 December 2017 - 20:31.
Postad 30 December 2017 - 11:28
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jag har fått till bra bild på allt förutom just hdr på min xe9005. När det är ljust så blir det vita väldigt brusigt i svarta scener är det perfekt. Har provat måssa olika inställningar men verkar inte få till det. Det är bla ironfist, defenders och the punisher på netflix jag sett.
Alla dom serierna har ju väldigt mycket brus inlagt i sig. Vet inte riktigt syftet men jag tycker inte det höjer upplevelsen iaf.
Postad 30 December 2017 - 13:08
TOOL
-
TOOL
-
Forumräv
-
-
633 inlägg
Kan bara hålla med, fick min 75ZD9 igår också, helt fantastisk i UHD HDR. Testade lite 3D också vilket jag alltid tyckt är en gimmick men lite coolt på så stor TV, funkade över förväntan också. Men det är förstås i HDR som den här apparaten skiner.
Satt hela kvällen igår och testade diverse material och kunde varken se DSE eller banding alls så om det finns är det minimalt, jag brukar upptäcka sånt snabbt.
Angående inställningar och gul ton så är 6500K som man siktar efter vid kalibrering ganska gult, kanske kan vara att du är van vid en annan färgtemperatur? Jag ställde in efter avforums rekommendation (användaren 10k) och gjorde små justeringar, väldigt nöjd. Sen ska man förstås inte pilla med färgjustering utan mätverktyg, varje exemplar skiljer sig åt. Blir nog att få den proffskalibrerad framöver, det är den värd.
Är lite sugen på denna,kommer det inget radikalt nytt nu på ces 2018 så kanske man skall slå till,rätt pris på den till 21 jan med,hur upplever du svärtan på den? angående gul ton så hade jag det på min LG B6 med men jag justerade vitpunkten till 6700*K så blev det mycket bättre.
Postad 30 December 2017 - 13:11
hedstrom
-
hedstrom
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Alla dom serierna har ju väldigt mycket brus inlagt i sig. Vet inte riktigt syftet men jag tycker inte det höjer upplevelsen iaf.
Jag tycker bilden blir sämre om man jämför med en vanlig uhd film genom netflix. Dock vet jag ej om jag har rätt inställt för hdr?
Redigerat av hedstrom, 30 December 2017 - 13:11.
Postad 30 December 2017 - 16:51
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Är lite sugen på denna,kommer det inget radikalt nytt nu på ces 2018 så kanske man skall slå till,rätt pris på den till 21 jan med,hur upplever du svärtan på den? angående gul ton så hade jag det på min LG B6 med men jag justerade vitpunkten till 6700*K så blev det mycket bättre.
Svärtan ifrån sweet spot är väldigt bra och absolut inget att anmärka på. Dagtid ser den helt svart ut, i ett mörkt rum och mörk film ljusnar den kanske något men inget jag tänkte på alls under kvällen igår när jag kollade film. Självklart inte som OLED men i de allra flesta fall ser sorgkanterna helt svart ut.
Postad 30 December 2017 - 16:54
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jag tycker bilden blir sämre om man jämför med en vanlig uhd film genom netflix. Dock vet jag ej om jag har rätt inställt för hdr?
Eftersom du tycker annat på Netflix ser bra ut (om jag förstår dig rätt?) så är det väl bara att konstatera att det är hur dom gjort just dom serierna du har problem med?
Exakt så känner jag iaf, skippade att se Punisher just pga bruset...
Postad 30 December 2017 - 18:12
hedstrom
-
hedstrom
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Eftersom du tycker annat på Netflix ser bra ut (om jag förstår dig rätt?) så är det väl bara att konstatera att det är hur dom gjort just dom serierna du har problem med?
Exakt så känner jag iaf, skippade att se Punisher just pga bruset...
Allt som inte är hdr ser kanon ut 👍
Postad 30 December 2017 - 18:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Kan bara hålla med, fick min 75ZD9 igår också, helt fantastisk i UHD HDR. Testade lite 3D också vilket jag alltid tyckt är en gimmick men lite coolt på så stor TV, funkade över förväntan också. Men det är förstås i HDR som den här apparaten skiner.
Angående inställningar och gul ton så är 6500K som man siktar efter vid kalibrering ganska gult, kanske kan vara att du är van vid en annan färgtemperatur? Jag ställde in efter avforums rekommendation (användaren 10k) och gjorde små justeringar, väldigt nöjd. Sen ska man förstås inte pilla med färgjustering utan mätverktyg, varje exemplar skiljer sig åt. Blir nog att få den proffskalibrerad framöver, det är den värd.
En vitbalans på 6500K, eller mer exakt D65, är per definition inte det minsta gul. Däremot är kallare vitbalanser blåare.
Postad 30 December 2017 - 18:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Allt som inte är hdr ser kanon ut
Förstår dig! Då Netflix inte alls har samma "tryck" i bilden som de Fysiska, el för den delen iTunes 
Postad 30 December 2017 - 20:27
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
En vitbalans på 6500K, eller mer exakt D65, är per definition inte det minsta gul. Däremot är kallare vitbalanser blåare.
De flesta har en alldeles för hög Kelvin på sina tv-apparater sett till vad som är "korrekt".
Postad 30 December 2017 - 20:28
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Precis så är det så klart. Var lite snabbt och klumpigt uttryckt  . Menade att den kan -upplevas- som gul om man är van vid en kallare färgtemperatur, det var det som var poängen med mitt inlägg.
Postad 30 December 2017 - 23:44
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Precis så är det så klart. Var lite snabbt och klumpigt uttryckt . Menade att den kan -upplevas- som gul om man är van vid en kallare färgtemperatur, det var det som var poängen med mitt inlägg.
Jag är nog som du är inne på helt klart van med en lite kallare bild och uppskattar det mest 
Angående svärta är de svarta barsen under filmer lika svarta som ramen. Oled demos imponerande också, men vid till exempel en stjärnhimmel är såklart oled överlägsen.
Blev The Martian ikväll i HDR. Min sambo som inte alls är teknikintresserad eller normalt bryr sig för fem öre konstaterade att ”det här är verkligen en bra tv”. Men nu ska jag sluta tjata om hur bra detta köp blev
Redigerat av Unregistered8aa5872c, 30 December 2017 - 23:51.
Postad 31 December 2017 - 10:18
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Angående svärta är de svarta barsen under filmer lika svarta som ramen.
Enda problemet med det är ju att ramen är mörkgrå 
Skämt åsido, grymt nöjd med min TV också
Postad 31 December 2017 - 16:08
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Enda problemet med det är ju att ramen är mörkgrå 
Skämt åsido, grymt nöjd med min TV också 
Haha doh! I mörkt rum ser den iaf svart ut
En dum fråga nu månne, men är skruvarna som sitter i hålen för väggfästesinfästningen tänkte att skruva fast själva väggfästet med? Jag har ett gammalt väggfäste med betydligt tjockare och längre skruvar som inte passar, men själva fästet skulle passa om jag använder tvns skruvar. Skruvarna går dock inte särskilt många skruvtag in i tvn så jag blir tveksam om det lirar
Postad 31 December 2017 - 17:55
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Gott nytt år alla Sonyälskare
Postad 01 January 2018 - 07:21
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Gott nytt år alla Sonyälskare 
Är ingen Sony älskare, men råkar ha en Sony A1. Så Gott Nytt År också! 
Postad 01 January 2018 - 11:11
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Haha doh! I mörkt rum ser den iaf svart ut
En dum fråga nu månne, men är skruvarna som sitter i hålen för väggfästesinfästningen tänkte att skruva fast själva väggfästet med? Jag har ett gammalt väggfäste med betydligt tjockare och längre skruvar som inte passar, men själva fästet skulle passa om jag använder tvns skruvar. Skruvarna går dock inte särskilt många skruvtag in i tvn så jag blir tveksam om det lirar
Det stämmer, skruvarna på TVn är i kortaste laget. Fick massa olika skruvar i olika längder och dimensioner till mitt väggfäste och använde de korta M6-skruvarna där som var lite längre än de som satt på TVn.
Du ska ha M6 skruv i alla fall. Manualen säger 6x20mm men lite kortare funkar fint.
Postad 01 January 2018 - 12:00
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Det stämmer, skruvarna på TVn är i kortaste laget. Fick massa olika skruvar i olika längder och dimensioner till mitt väggfäste och använde de korta M6-skruvarna där som var lite längre än de som satt på TVn.
Du ska ha M6 skruv i alla fall. Manualen säger 6x20mm men lite kortare funkar fint.
Tackar
Postad 01 January 2018 - 23:41
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Nån som får Viaplay UHD att fungera på A1? När jag fick TVn så fungerade det titta på 3 matcher i UHD och när skulle testa igår igen Crystal Palace - Man C och då blev det svart bild och endast ljud. På Mi box 3 samma sak, fast boxen är kopplad till 1080p TV och trodde det var problemet. Det enda jag kunde få bild var att casta S8+ till A1, men då hackade det hela tiden och orkade inte mer efter det.
Men förstår inte varför det inte fungerar på A1 längre?
Postad 02 January 2018 - 00:02
Unregistered6b559721
-
Unregistered6b559721
-
Rookie
-
7 inlägg
Efter extremt mycket beslutsångest då jag hade bestämt mig för OLED från början först LG E7, sen Sony A1 så har det nu blivit en beställning på 65" ZD9. Skulle aldrig klara av att leva med att se banding vilket verkar rätt vanligt men får se om steget från plasma till LCD kommer att fungera. 
Håller i alla fall tummarna då man till samma pris som en A1 även kan köpa en bra 4k receiver (Sony str-dn1080) till ZD9 och ha 1000kr över till annat.
Återkommer med update.
Postad 02 January 2018 - 06:42
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Vill inte vara glädjedödare men även en del ZD9 har banding problem. Håller tummarna att din klarar sig.
Postad 02 January 2018 - 09:07
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Ja banding beskrivs i detta forum som ett oled-problem vilket inte stämmer.
Postad 02 January 2018 - 21:06
Unregistered8aa5872c
-
Unregistered8aa5872c
-
Användare
-
-
219 inlägg
Jag har nu noterat att cloudingen jag nämnt tidigare enbart syns via tvns egen smart-tv app och försvinner oavsett annan HDMI in man använder. Då ses inte en skymt av det. Vad kan detta bero på?
Postad 02 January 2018 - 21:09
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Jag har nu noterat att cloudingen jag nämnt tidigare enbart syns via tvns egen smart-tv app och försvinner oavsett annan HDMI in man använder. Då ses inte en skymt av det. Vad kan detta bero på?
Låg upplöst bakgrundsbild får folk att tro det är fel på Tv:n ibland.
Postad 02 January 2018 - 21:16
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Du har inte olika inställning på individuell ljusjustering på dom ingångarna då?
Postad 02 January 2018 - 22:00
PassiveA
-
PassiveA
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Fullt normalt. Local dimming är avstängt i vissa lägen men jag kan inte svara på vilka alla dessa lägen är, vet bara att det sker. Vet att det stängs av när man är inne i bildinställngar och pillar men sedan återaktiveras när man lämnar menyn.
Postad 03 January 2018 - 17:29
Unregistered2ef291a9
-
Unregistered2ef291a9
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
nån mer än jag som får svart skärm men ljud när man ser på viaplays ultrahd (4k i sportsändning)? hur löste ni det?
såg att samma fråga ställdes lite längre upp men att inget svar gavs så jag ställer frågan igen.
Postad 03 January 2018 - 18:13
ekorre8
-
ekorre8
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
nån mer än jag som får svart skärm men ljud när man ser på viaplays ultrahd (4k i sportsändning)? hur löste ni det?
såg att samma fråga ställdes lite längre upp men att inget svar gavs så jag ställer frågan igen.
Det finns inget stöd för ultrahd i viaplays android tv app eller google cast. Sen går det inte att ställa om till 50 Hz.
Det är endast chromecast ultra som fungerar.
Postad 03 January 2018 - 23:51
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Det finns inget stöd för ultrahd i viaplays android tv app eller google cast. Sen går det inte att ställa om till 50 Hz.
Det är endast chromecast ultra som fungerar.
Detta kan väl inte stämma? För som sagt så tittade jag på 3 matcher via Sony A1 Android TV i UHD och inga problem då. Bara på nåt konstigt sätt så funkar det inte nu senast skulle kolla på Crystal Palace - Man City.
Postad 04 January 2018 - 08:56
Unregistered2ef291a9
-
Unregistered2ef291a9
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Detta kan väl inte stämma? För som sagt så tittade jag på 3 matcher via Sony A1 Android TV i UHD och inga problem då. Bara på nåt konstigt sätt så funkar det inte nu senast skulle kolla på Crystal Palace - Man City.
Det är endast chromecast ultra som funger
jag får bara svart bild i deras ultrahd i appen viaplay via tvn. tidigare körde jag wifi men sen körde jag in nätverkskabeln rätt in i tvn men fortfarande bara ljud och ingen bild när de har 4k matcher.
Postad 04 January 2018 - 09:26
gape
-
gape
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag köpte en A1 och undrar om någon har en lösning på följande I-landsproblem?
Har satt en LED belysning bakom TV:n och kopplat in den till usb uttaget, problemet är när TV:n är i Standby skickar den ström via usb:n och tänder min LED belysning lite då och då.
Vet någon om man kan stänga av USB:n helt och hållet när tv:n är i Standby?
Postad 04 January 2018 - 09:38
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
jag får bara svart bild i deras ultrahd i appen viaplay via tvn. tidigare körde jag wifi men sen körde jag in nätverkskabeln rätt in i tvn men fortfarande bara ljud och ingen bild när de har 4k matcher.
Jag har mailat Viaplay och se vad dom säger. Är säker på att det har fungerat innan, då jag jämförde bilden med min Viasat box via parabol och Viaplay UHD när jag fick A1. Inte direkt lätt att felsöka när dom sänder så få UHD matcher.
Postad 04 January 2018 - 10:02
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Lite OT, men det där är superintressant! Hur upplevde du Viasat (parabol 4K) och Viaplay (UHD) när du jämförde!? Har parabolen fortfarande ett rejält försprång eller är skillnaden mindre nu?
Postad 04 January 2018 - 10:09
ekorre8
-
ekorre8
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
I nuläget är det bara chromecast ultra som har stöd. Nvidia Shield tv tror jag går att casta med och ställa i 50hz läge. https://kundservice....lay.se/ultra-hd
Andra enheter och tv verkar fungera sporadiskt ibland. Apple tv 4k fungerar inte fullt ut än.
Största problemet är dock att du inte kan ställa om till 50hz i android tv för sony.
Redigerat av ekorre8, 04 January 2018 - 16:04.
Postad 04 January 2018 - 10:14
tobasama
-
tobasama
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Är det nån som vet hur stark XE9005 är?
Jag vill köra Kodi och strömma 4K från min nas, samt köra rapidiptv.
Orkar tv:n med det eller borde jag skaffa en Nvidia Shield?
Postad 04 January 2018 - 10:41
thella
-
thella
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Fyller på med lite Viaplay-funderingar och framför allt handlar det då om fotboll (PL). Jag kör CC ultra, men tycker att bollen "fladdrar" lite vid snabba panoreringar, upplevde inte detta med min gamla 46 tum Samsung-TV som har 5 år på nacken. Någon som vet någon bra inställning eller får man helt enkelt räkna med detta? Antar att det blir känsligare eftersom denna TV är mycket större än föregående.
Postad 04 January 2018 - 11:24
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Lite OT, men det där är superintressant! Hur upplevde du Viasat (parabol 4K) och Viaplay (UHD) när du jämförde!? Har parabolen fortfarande ett rejält försprång eller är skillnaden mindre nu?
Har inte Samsung UHD box, utan gamla Pace med 1080i. Så det jag jämförde var i 1080i via parabol.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|