Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 17 March 2012 - 16:58
Jäkla mesiga skulle jag säga, kastratsång och den där förbannade mesiga synten som ligger. Men men hade dom inte haft det så hade dom med största säkerhet inte vart med i tävligen heller.bara jag som tycker dead by april är lite mesiga?
Förövrigt tror jag aldrig att den där tecken tolken har fått arbeta så pass mycket xD
Hade ju en användare på Component som tom böt kanal eller om det var att han stängde av ljudet för att inte utsätta sina barn för detta.
Lite growl är nog väldigt farligt och otäckt för endel
Postad 17 March 2012 - 17:03
Postad 17 March 2012 - 17:58
http://www.amazon.co..._sim_01_04_t_lh
Postad 17 March 2012 - 18:26
Edit: Lustigt, bilden försvann
Redigerat av Unregistered2141, 17 March 2012 - 18:27.
Postad 17 March 2012 - 18:36
Postad 17 March 2012 - 18:37
Palle jag hittade just din Monster splitt på amazon, 13dollar
http://www.amazon.co..._sim_01_04_t_lh
Tack för tipset, men den jag ska ha är 1 Female -> 2 Male, dessutom tar Amazon hutlöst betalt för att skicka till SWE...
Postad 17 March 2012 - 19:03
Nej, nästa ledighet så blir halva taket svart! Trött på "se" taket när det är ljusa scener i en film.
Gött! Ska du smälla dit lite ribbor också på en gång? För att diffusera lite alltså...
Postad 17 March 2012 - 19:58
Har du redan dragit en singel hane-hane eller?Tack för tipset, men den jag ska ha är 1 Female -> 2 Male, dessutom tar Amazon hutlöst betalt för att skicka till SWE...
Postad 17 March 2012 - 19:59
Du är ju riktigt äcklig du!klart du ska ha ribba Mattias...
Var tvungen att citera innan du kommer på vad du skrev egentligen
Vem är det på bilden?
Är det Niklas?
Edit: Lustigt, bilden försvann
Vilken bild?
Postad 17 March 2012 - 21:05
Vars är den där gilla-knappen när man behöver den?Jag tänkte bara nämna en sak... jag är nöjd.
Så jäkla kul när folk är nöjda.
Postad 17 March 2012 - 21:10
Ähh Niklas. Du kommer att förstå när du får höra Ino i ett bra rum.Du är ju riktigt äcklig du!
Postad 17 March 2012 - 21:14
Vars är den där gilla-knappen när man behöver den?
Så jäkla kul när folk är nöjda.
Äntligen! Det tog bara drygt tre år
Postad 17 March 2012 - 21:26
Jag kan inte minska rummet för då får bion vara i en skokartong = extremt litet rum
Tacksam för svar från er som kan det här, till en amatör som mig själv mvh
Ps kanon tråd att följa, och man lär sig lite för varge gång man läser den
Postad 17 March 2012 - 21:32
Bygg en basabsorbent att ställa i bakre änden av rummet. NiklasF kommer väl hävda att den ska stå fram, men han har fel i så fall ;-) . Att ta ned efterklangen i basen är viktigt.
Vi börjar så då.
Postad 17 March 2012 - 21:36
Så alla inoiter är homos alltså, eller vad är det du vill ha sagt egentligen?Ähh Niklas. Du kommer att förstå när du får höra Ino i ett bra rum.
Postad 17 March 2012 - 21:49
Btw, jag vet att du ogillar Ino. Men kosta för tusan på dig en smiley åtminstone. Surgubbe.
Postad 17 March 2012 - 22:04
Du kan dämpa bort sidreflexerna med lite pyramidskum med stenull bakom. Kanske ta ned efterklangen med draperier. Mattor på golvet. Ser inte riktigt hur ditt rum ser ut, men det verkar vara svårt att få plats med dämpning på högtalarväggen. Är duken ljudtransparent så går det ju förstås, men jag tar för givet att den inte är det.
Bygg en basabsorbent att ställa i bakre änden av rummet. NiklasF kommer väl hävda att den ska stå fram, men han har fel i så fall ;-) . Att ta ned efterklangen i basen är viktigt.
Vi börjar så då.
Tack så mycket för bra tips
Önskar er alla här en jätte bra kväll nu mvh
Postad 17 March 2012 - 22:05
Tack så mycket för bra tips
Önskar er alla här en jätte bra kväll nu mvh
Fråga gärna. Det är så man lär sig. Trevlig kväll på dig själv.
Postad 17 March 2012 - 22:19
Att lämna ute en glad gubbe gjorde ju mitt statement mycket roligareDu har ju sagt att du får halvfjong av mätningar och feta slutsteg också. Är du mycket mer straight då?
Btw, jag vet att du ogillar Ino. Men kosta för tusan på dig en smiley åtminstone. Surgubbe.
Att jag kan bli glad i byxorna av feta steg ja, men nu sade ju faktiskt David att Mattias skulle få ribba
DIRTY boys!
Postad 17 March 2012 - 23:14
Du är ju riktigt äcklig du!
Vilken bild?
Ähh Niklas. Du kommer att förstå när du får höra Ino i ett bra rum.
behöver inte tillägga något...
Postad 17 March 2012 - 23:34
Ser även fram emot att se Palles spritpennamustasch V3.0. Vilken form antar den denna gång? Kanske ett cykelstyre, moppe-mustach, tangorabatt eller kanske rent av en snorbroms? Den som lever (inte somnar) får se..
Redigerat av spuj, 17 March 2012 - 23:43.
Postad 17 March 2012 - 23:37
Postad 17 March 2012 - 23:46
Det lät förövrigt väldigt trevligt hos karln.
Edit: Smygkikade i ditt galleri nyss. Ingenting om SF nu. Nya planer på G?
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 17 March 2012 - 23:49.
Postad 17 March 2012 - 23:50
Om dom finns så hoppas nog både jag och Mats att dom är raderade sedan länge. Vart ett jäkla hålligång.
Det lät förövrigt väldigt trevligt hos karln.
Edit: Smygkikade i ditt galleri nyss. Ingenting om SF nu. Nya planer på G?
Postad 17 March 2012 - 23:58
Postad 18 March 2012 - 00:06
Om det hade varit så väl.Ok
Spelade han Eurodisco hela natten eller?
Så du sitter utan ljud (eller ja, laptopen då) nu?Jo, det var meningen att jag skulle ha ett par Sonus Faber Guarneri Memento eller ett par Focal Diablo Utopia igår så distributören skulle kolla upp lagret i Italien på Sonus men sen insåg jag att man faktiskt kan få två par högtalare till priset av en, eller om man ska säga ett par
Så därför ändrade jag planerna både två och tre gånger innan jag kom fram till att jag höll på att bli dum av allt funderande. Det var det enda jag tänkte på hur jag skulle lösa det med alla inbytes priser osv. Nu ska jag ta en paus till en kall öl och bara lyssna på laptopens surrande. Hifi är en farlig drog
Postad 18 March 2012 - 00:16
Om det hade varit så väl.
Så du sitter utan ljud (eller ja, laptopen då) nu?
Postad 18 March 2012 - 04:24
uppdaterar med lite mer vett i huvudet:P
Redigerat av Unregistered27d7f146, 18 March 2012 - 04:27.
Postad 18 March 2012 - 08:10
Jag är ingen Ino-hatare, jag har ju knappt lyssnat på några så förstår inte vart det kommer ifrån.
Jag har däremot svårt för mannen bakom, men betyder ju knappast att jag hatar karln för det
Postad 18 March 2012 - 09:20
Postad 18 March 2012 - 11:17
Men men sakerna är det säkert inget fel på.
Postad 18 March 2012 - 11:40
Nej, nästa ledighet så blir halva taket svart! Trött på "se" taket när det är ljusa scener i en film.
Det gör du helt rätt i, har själv mörkt tak, och det gör stor skillnad för bilden
Annars så kan ett mörkt sammets tyg vare ide att fästa i taket, då det äter upp ljuset bättre mvh
Postad 18 March 2012 - 11:47
Det är lite tråkigt att folk har såna förhoppningar att det ska låta som något speciellt här, jag tycker jag att det ska som det skall låta.Sen får att folk tycka att det låter som det gör. Det finns säkerligen folk tycker låter jävligt dåligt. Det är ju en få hobbies som är så fruktansvärt subjektiv som det med hifi:)
uppdaterar med lite mer vett i huvudet:P
Hehe, vi sköjjar ju bara
Tror att dom flesta är införstådda med det
Edit: hur går det med el-jobbet ?
Jag tror du kan lägga ditt ogillande för Ingvar ( inte Ingmar) Öhman åt sidan. Han är en av de generösaste, snällaste och trevliga människor jag någonsin träffat. Det du antagligen uppfattar som bessewissrande och dryghet är nog bara en extrem vilja att förklara hur verkligheten fungerar. Han verkar inte tycka om att folk missförstår verkliga förhållanden bara. Så släpp det där och vänta med att bilda dig en åsikt om honom tills du träffar honom istället.
+ på den,
man kan ogilla hur han sköter Ino, men att bara för det ogilla honom som person är enligt mig mycket fel, han är ju inte Ino...
Han är Ingvar Öhman och Ino är Ino, sedan att han driver Ino och gör det på ett sätt som jag förstår att folk ifrågasätter är ju en annan femma.
Jag kan ibland tycka att det är lite "slappt" men med vetskapen om hur kan värdesätter sin tid ohc sitt liv så ska jag inte tvinga honom att lägga all sin tid på något som han egentligen bara gör" vid sidan av".
Aja, skön snubbe som är mycket trevlig och inte speciellt besserwissig, utan min uppfattning av honom som person är som du beskriver.
Om det är mig du tänker på så har jag ju bara skojat, om det bara fanns en väg att gå i denna hifidjungeln så hade ju alla haft samma prylar eller hur.
Jag är ingen Ino-hatare, jag har ju knappt lyssnat på några så förstår inte vart det kommer ifrån.
Jag har däremot svårt för mannen bakom, men betyder ju knappast att jag hatar karln för det
Tänk på att du ska djupt in i Ino grottan snart, vem vet vad som kan hända där inne...
Djupt där inne, bland all absorbtion kan ingen höra dig skrika!!! Moaahhahaha !
Postad 18 March 2012 - 12:58
En liten lätt puckel runt 80-200Hz för att få lite mer "SMACK" fast utan att det blir så mycket att det blir en störande färgning.
Dessutom hjälper detta till att dölja lite av min rumsberoende puckel mellan 35-55Hz
Sedan tror jag att jag har en lätt stigning från ca 30Hz och ner, upplevs så i alla fall.
summa:
Allt låter bra !
Jag är nöjd med det, fula inspelningar har nu fått lite mer saminess utan att allt annat blir förvanskat så att man stör sig på det.
Och Det viktigaste av allt, Metal är kul att lyssna på och låter bättre än på dom flesta andra anläggningar !
Postad 18 March 2012 - 14:15
Något säger mig att NiklasF är lite sugen på att ge Mattias Ribba, han blev väldigt upphettad av min kommentar....
Bifogad fil(er)
Redigerat av DVD-ai, 18 March 2012 - 14:19.
Postad 18 March 2012 - 16:00
Inga bildbevis finns som tur ärOm dom finns så hoppas nog både jag och Mats att dom är raderade sedan länge. Vart ett jäkla hålligång.
Men jeflar va trevligt det var
Postad 18 March 2012 - 16:34
volym, mycket låg.... ( - 23 på stärkaren som ej är kallibrerad!)
elementen slår, Hmmm.... pyyyyyyte pyyyyte lite
Det är ju typ ingen volym på, men s*tan va Infra kapabelt systemet är, e fan löjligt...
Jag gick bara ut ur rummet där jag satt och små lyssnade genom Krumelur's låtar, och märkte att det mesta i hela vardagsrummet svajade/vibrerade, gick fram till fönsterna som flexade (vid denna ljudnivå...?!?!
och kunde inte annat än att garva, sådär beter sig alla växter i hela vardagsrummet
vid -23 !!!! det är ingen volym alls typ....
samma sak med 3 x wall clock låten, men med Krumelur Minimal Animal så måste man upp till -20 för att få samma resultat....
Hmmm, Infra va det ja...
Edit: har en video, men inget vill som jag vill så jag kan inte lägga upp den, den är för stor dessutom...
Och det där jävla ******** äkliga Youtuba suger så ******** hårt, går fan inte att registrera sig där !!!!!
Postad 18 March 2012 - 17:13
Redigerat av spuj, 18 March 2012 - 18:07.
Postad 18 March 2012 - 18:49
( det är inga 8" i topparna precis )
Postad 18 March 2012 - 19:03
Postad 18 March 2012 - 19:21
Starkt och dynamiskt är nog inga problem iaf, lite längre än till Kramfors för att provlyssnaUndrar om det låter bra också?
Postad 18 March 2012 - 19:54
Starkt och dynamiskt är nog inga problem iaf, lite längre än till Kramfors för att provlyssna
Ärligt talat så tycker jag att den uppställningen ser ut att låta riktigt illa. Ljudbilden lär vara lite högt upp med hornen i den positionen nära taket och den obefintliga invinklingen gör att ljudbilden bara finns precis i mitten. Sen har vi interferensproblem av de dubbla mellanregistren per sida.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?