* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 december 2010 - 18:54
Postad 08 december 2010 - 18:55
För tillfället är det störningar på digital-tv tjänsten om man startar om sin box. Starta inte om digital-tv boxen till vidare! /MJ
Postad 08 december 2010 - 18:55
Ja, vad ska man säga...
Här gjorde Telia verkligen en jätte miss med kanallistan via OK-knappen.
Och varför ändrade dom grafiken på volymreglaget? Nu ser det ju riktigt 90-tal ut... Känns även som om volymändringen direkt i boxen går långsammare nu än innan. Någon mer som reagerat på samma sak?
Hoppas Telia drar tillbaka denna uppdatering illa kickt och rättar till missarna eller fort som attan släpper en fix.
Håller helt med, själv uppdateringen tog 4 försök innan det funkade, och den scrollande snigel texten i toppen är fortfarande kvar. Plus att boxen är sjukt mycket segare nu. Gör om gör rätt, telia?
Postad 08 december 2010 - 18:57
På Twitter, http://twitter.com/telia_service kan man nu läsa:
För tillfället är det störningar på digital-tv tjänsten om man startar om sin box. Starta inte om digital-tv boxen till vidare! /MJ
duktigt att det är ett medelande om att man ska det då :@ VAFAN.......!!!!!!!!!
hej, efter nya uppdateringen så går det inte att logga in för mej. det laddar först jättelångsamt o sen står det att ett fel har uppstått och att jag ska bryta strömmen. har redan gjort det flera gånger nu :@
samma problem här med...
Håll ner Info knappen vid omstart av boxen. Välj ta bort programvara och sedan återställning. Stäng av alla enheter (ADSL-modem, bredbandsswitch, trådlös router, etc). Slå sedan på en enhet i taget och vänta någon minut. Börja med ADSL-modem eller bredbandsswitch, sedan trådlös router och sist digital-TV boxen.Nån som har en bra lösning på nollställning på en inspelningar box, kan man nollställa boxen innan man loggat in?
Edit: Såg först nu meddelandet om störningar på digital-TV tjänsten.
Redigerat av Unregistered29650, 08 december 2010 - 19:01.
Postad 08 december 2010 - 18:59
edit: Kan tillägga att det måste tagit 5 minuter innan inloggningen va klar.. om det nu räcker
Redigerat av Charlatan, 08 december 2010 - 18:59.
Postad 08 december 2010 - 19:00
Har provat ett antal gånger nu och det börjar bli lite irriterande.
Postad 08 december 2010 - 19:00
Hoppas det löser sig tills Champions börjar.. startade naturligtvis om min box eftersom det var en ful grå text som rullade i överkant på skärmen att jag skulle göra det.
Postad 08 december 2010 - 19:01
Samma för mig också.samma här
Men nu var jag så dum och startade om boxen igen och nu vill det sig inte längre... :-(
Postad 08 december 2010 - 19:02
Fan vad störande detta är.. ser bara en vit bakgrund på tv'n
Min kommer förbi den vita bilden om man har tålamod. Tog en minut eller två
Postad 08 december 2010 - 19:02
Har startat om med sladden 6 gånger nu på samma gång jag får skäll av 2 barn samt en Fru. Sista gången kom jag till steg 2 av inloggningen och med 13% kvar gick det åt ****. Försöker igen och återigen vit bild efter att prickarna gjort sitt klart,väntar jag en stund så kommer jag åter igen till en enormt seg inloggning.
Postad 08 december 2010 - 19:03
Samma här...Samma för mig också.
Men nu var jag så dum och startade om boxen igen och nu vill det sig inte längre... :-(
Postad 08 december 2010 - 19:04
Hur kan man göra så när det är chamions leage med Zlatan!
Postad 08 december 2010 - 19:05
Era uppdateringsproblem beror sannolikt på att alla vill uppdatera samtidigt. Är där jättemånga anslutna till t ex. en ADSL-station blir väl Telias system överbelastat. Och alla ringer ju då naturligtvis 90 200 och då blir det kö eller upptaget där.
Bara en tanke då jag bor på landet och kanske inte har fullsmockat med abonnenter i min telestation och uppdaterade utan problem eller dröjsmål.
Postad 08 december 2010 - 19:07

Fler som hade samma tanke såg jag nu...

Redigerat av Unregisteredacacb5f3, 08 december 2010 - 19:08.
Postad 08 december 2010 - 19:08
hej, efter nya uppdateringen så går det inte att logga in för mej. det laddar först jättelångsamt o sen står det att ett fel har uppstått och att jag ska bryta strömmen. har redan gjort det flera gånger nu :@
Samma här, fastnar på olika ställen hela tiden.....
Var inne på supporten, där var ett meddelande att många gör uppdateringar o startar om sina boxar, därför kan det ta tid..... tror det timar ut.
Har Telia inte nätverk som klarar av en uppdatering av boxen?
Kör ADSL
Oldis
Postad 08 december 2010 - 19:09
Postad 08 december 2010 - 19:10
Troligtvis minskar inte problemen av att det är många som försöker logga in heller...........
Vi får väl starta en prioriteringslista här så att vi startar om områdesvis :-))
Postad 08 december 2010 - 19:10
Bara en fundering:
Era uppdateringsproblem beror sannolikt på att alla vill uppdatera samtidigt. Är där jättemånga anslutna till t ex. en ADSL-station blir väl Telias system överbelastat. Och alla ringer ju då naturligtvis 90 200 och då blir det kö eller upptaget där.
Bara en tanke då jag bor på landet och kanske inte har fullsmockat med abonnenter i min telestation och uppdaterade utan problem eller dröjsmål.
Telia är inte nybörjare, deras servrar ligger 200% garanterat anslutna till fiberanslutningar.
Sedan kanske det du beskriver förklarar en del av problemet men troligtvis inte hela problemet.
Postad 08 december 2010 - 19:12
Den infon kunde dom ju skickat ut i sin texterams istället för att uppmana till att starta om....
hade det inte varit jobbedag imorrn hade jag åkt in på puben o skickat räkningen till Telia, undrar om dom hade betalt...
Postad 08 december 2010 - 19:12
Fick samma problem, efter uppdatering startade boxen om, misslyckades med inloggningen och visade ett felmeddelande att jag skulle rycka strömmen. Gjorde så och då tog inloggningen 10 minuter och efter det gick den vansinnigt långsamt samtidigt som ett meddelande scrollade fram med fem tecken i minuten att jag var tvungen att starta om boxen igen pg.a. någon uppdatering med SVT:s lokalkanaler. Gjorde så men inget hände.hej, efter nya uppdateringen så går det inte att logga in för mej. det laddar först jättelångsamt o sen står det att ett fel har uppstått och att jag ska bryta strömmen. har redan gjort det flera gånger nu :@
Nu ryckte jag strömmen igen och boxen loggar in oerhört långsamt även denna gång. Ohållbart!
/Danne
Postad 08 december 2010 - 19:15
Jag skulle vilja kunna radera/formatera hela hårddisken på en gång. Slå in en kod kan ju vara lämpligt för att inte göra det av misstag. Vill jag rensa hd:n nu så måste jag radera inspelning för inspelning. Kanske kan hjälpa de som har krånglande inspelningar också att kunna radera allt på en gång.
Nämner igen detta med snabbspolning. Praktiskt hade det varit att kunna trycka på sifferknapparna för att hoppa x antal minuter framåt. 1 för en minut, 2 för två minuter osv. Och hålla en annan knapp samtidigt och kunna backa på samma sätt.
Man behöver inte ens krångla med att hålla in en knapp till. Det räcker med att man först se till att man befinner sig i "spola-bakåt-läge", ett tryck på en siffra då borde hoppa så många minuter bakåt. Befinner man sig i spola-framåt-läge hoppar den naturligtvis framåt istället.
Just spolningen och hur GUIt presenterar den har jag ett stort stycke om i mitt gamla mastodontinlägg. Tyvärr händer det inte så mycket. Bara småfixar som egentligen inte ger nånting.
Jag tror att ALLA vill minska 10-minutershoppet, och har så velat det senaste halvåret, men inte ens en så enkel grej är åtgärdad.
Trist tycker jag.
Postad 08 december 2010 - 19:18
Den infon kunde dom ju skickat ut i sin texterams istället för att uppmana till att starta om....
hade det inte varit jobbedag imorrn hade jag åkt in på puben o skickat räkningen till Telia, undrar om dom hade betalt...
jahopp ingen TV ikväll då

Postad 08 december 2010 - 19:19
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 december 2010 - 19:20
Tur att man åtminstone har tillgång till BoxerTV, fria kanalerna.
Har nu startat om boxen 4 gånger och alltid hamnat på
"Ett fel har uppstått...."
Postad 08 december 2010 - 19:20
Precis som jag skrivit på twitter och facbook:
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
lite sent va? trodde att de som jobbade på telia var utbildade men tydligen inte, de verkar ju släppa iväg riktiga skituppdateringar :s
Postad 08 december 2010 - 19:21
Denna gång går de tom ut med en frukansvärt segt rullande text (om man kan kalla den rullande då en snigel hade varit snabbare över TV rutan) och uppmanar folk att uppdatera. Efter en stunds tveksamhet så svarade jag OK, min största miss idag................ att man aldrig lär sig, men det var den sega texten som jag till slut tröttnade på.
Nu har jag försökt uppdatera boxen i en timmes tid och har kommit lite längre för varje gång men det här är SKANDAL TELIA, förlåt FELIA borde de nog heta. Görs det inga tester innan man släpper ut rullande texter i TV rutan som uppmanar ALLA att uppdatera.....??????????
Jag tycker att ni släpper samtliga i systemet ingående tv-kanaler och hyrfilmer fria under jul- och nyårshelgerna som kompensation för att strul som har varit den senaste tiden.
Redigerat av rogerli, 08 december 2010 - 19:24.
Postad 08 december 2010 - 19:21
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Lite sent för det!

Postad 08 december 2010 - 19:22
+1Jag tycker att ni släpper samtliga i systemet ingående tv-kanaler och hyrfilmer fria under jul- och nyårshelgerna som kompensation för att strul som har varit den senaste tiden.
Postad 08 december 2010 - 19:22
Postad 08 december 2010 - 19:24
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
vart på FB? Jag ser inget inlägg här iaf; http://www.facebook.com/home.php?#!/teliasverige
Postad 08 december 2010 - 19:25
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Och vad gör vi som ändå startat om boxen och nu inte får igång den?
Postad 08 december 2010 - 19:26
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Oh darn!
Startade precis uppdateringen och satte mig framför dator och läser detta.
Nu är TVn helt svart.....
2. Startar om boxen
3. Går in på minhembio.com och kollar vad fan som pågår
4. Känner mig blåst
vart på FB? Jag ser inget inlägg här iaf; http://www.facebook.com/home.php?#!/teliasverige
ja ser inte heller nåt på facebook.
Postad 08 december 2010 - 19:27
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
OCH NÄR ÄR DET MENINGEN ATT MAN SKALL FÖRSÖKA IGEN, FÖR OSS SOM VAR DUMMA NOG ATT TRO PÅ DEN TEXTREMSA SOM SKICKADES UT ????????????
Uräkta de stora bokstäverna men jag är så f*****ad......
Postad 08 december 2010 - 19:28
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Lätt att säga till det till oss som stänger av strömmen till boxarna när vi inte använder dem. Brukar normalt inte kolla Telias facebook eller Twitter innan jag startar tv:n för kvällen.
Sånt här får inte hända.
Suck säger jag.
/M
Postad 08 december 2010 - 19:29
Seriöst ska man behöva kolla twitter och Facebook innan man uppdaterar er jäkla box. Kommer komma ett roligt mail till Telia ikväll. Nej gör om gör RÄTT.Precis som jag skrivit på twitter och facbook:
Starta inte om boxen nu!
Markus Johansson
Telia Kundservice
Btw kom till 97 procent innan cp meddelandet kom upp om att dra ut strömmen bla bla
Postad 08 december 2010 - 19:29
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
jonserik