From Russia With Love. Brukar väl anses som Connerys bästa Bondfilm. Jag känner ändå att något saknas. Som en spektakulär over-the-top villain. Blofeld får vi inte ens se, bara hans katt. Sen kommer han billigt undan i slutet kan jag tycka, i boken dog han väl hehe.
Postad 18 oktober 2021 - 21:04
Har själv precis börjat se igenom Viaplays Bond samling. Är på första filmen och tänkte köra igenom alla.
Postad 19 oktober 2021 - 14:11
tack för tipset om Free guy frollic. Jag är tydligen 11 år för jag gillade den! Jag läser rätt mycket LitRPG böcker (typ man lever i ett RPG spel á lá Ready Player One) och den här är lite som motsatsen, en NPC som kommer till liv. Så filmen passade mig bra sen gillar jag Ryan också, vilket inte var en nackdel.
Är man lite barnslig som jag är så är det en underhållande popcorn film.
7 virtuella bankrån av 10
Postad 19 oktober 2021 - 19:42
From Russia With Love. Brukar väl anses som Connerys bästa Bondfilm. Jag känner ändå att något saknas. Som en spektakulär over-the-top villain. Blofeld får vi inte ens se, bara hans katt. Sen kommer han billigt undan i slutet kan jag tycka, i boken dog han väl hehe.
Blofeld är inte ens med i boken.
Postad 21 oktober 2021 - 14:21
Baztantriologin på NF,om en spansk fbi agent som åker tillbaks till sin hemort i Spanien för att lösa fruktansvärda seriemord. Filmerna bör ses i ordning. Rekommenderas verkligen!
Postad 23 oktober 2021 - 22:07
Vilken härlig underhållning. En grym Sci-fi som med riktigt fint manus faktiskt lyckas återskapa en del av det som böcker annars är långt bättre på. Nu väntar jag med spänning på del två som det redan läckt ut om. Längtar faktiskt lika mycket på del tre och fyra.
2tim och dryga tjugo minuter, underhållning hela vägen. 8.3 på imdb säger en hel del denna gång.
Det får bli 4 av 5 trollsländehelikoptrar. Punkt. Rekommenderas varmt.
Redigerat av PML73, 23 oktober 2021 - 22:08.
Postad 25 oktober 2021 - 19:43
Dune (1984). Har haft Arrow-utgåvan i 4K ett tag nu så det var hög tid att se den. Första 2/3 av filmen följer boken ganska väl (med ungefär samma handling som Dune 2021) men sista 1/3 verkar de ha insett att nu måste vi avsluta om vi ska hinna med allt och budgeten verkar ha tagit slut också för allt ser plötsligt mycket sämre ut. Det hela blir ganska obegripligt. Men vägen dit är ganska kul faktiskt, inte så stelt och gravallvarligt som Dune 2021. Men som adaption av boken är den förstås inte i klass med Dune 2021 eller ens miniserien från 2000.
Postad 26 oktober 2021 - 04:55
Dune (1984). Har haft Arrow-utgåvan i 4K ett tag nu så det var hög tid att se den. Första 2/3 av filmen följer boken ganska väl (med ungefär samma handling som Dune 2021) men sista 1/3 verkar de ha insett att nu måste vi avsluta om vi ska hinna med allt och budgeten verkar ha tagit slut också för allt ser plötsligt mycket sämre ut. Det hela blir ganska obegripligt. Men vägen dit är ganska kul faktiskt, inte så stelt och gravallvarligt som Dune 2021. Men som adaption av boken är den förstås inte i klass med Dune 2021 eller ens miniserien från 2000.
Det var också min erfarenhet sedan tidigare. Märkligt avslut på versionen från 1984.
Postad 28 oktober 2021 - 18:26
0872571D-F792-4FAF-B7EF-D0E0EB58A656.jpeg 160,63K
0 Antal nerladdningar
Freaky, BD
En High School skräck-komedi. Vad kan gå fel?
Inte så skrämmande och inte så rolig heller. Lättsam åtminstone.
Postad 02 november 2021 - 08:03
Dune via HBO Max, bra ljud och bild - perfekt att testa nya setupen hemma.
Grym film, ser fram emot fortsättningen!
Postad 02 november 2021 - 15:29
Har HBO fixat sin svärta nu?
Första dan med max så kollade man ju runt massa å nåt var fan knas i svärtan, åtminstone på vissa grejer, datasvärta istället för videosvärta typ
Så… nä
Postad 06 november 2021 - 15:17
"Dune" på HBO.
Låga förväntningar men den visade sig vara oerhört bra. Bästa sci fi jag sett på mycket länge!
Postad 07 november 2021 - 20:47
The harder they fall på NF. Tycker den var riktigt underhållande,två timmar och tjugo min bara försvann. 4 puffror av 5.
Postad 07 november 2021 - 21:05
The harder they fall på NF. Tycker den var riktigt underhållande,två timmar och tjugo min bara försvann. 4 puffror av 5.
Ouff.. vi tyckte den va skitkass... reaggemusik/rapmusik i bakgrunden och förorten slang... passade inte alls... vi stod ut tills det va ca 40min kvar, sen stängde vi av...
"Dune" på HBO.
Låga förväntningar men den visade sig vara oerhört bra. Bästa sci fi jag sett på mycket länge!
Håller med... fängslande! Grym filmmusik i bakgrunden med, snyggt filmat..
Snälla, sätt igång och filma ep2 omedelbart!
Redigerat av Garrett, 07 november 2021 - 21:03.
Postad 07 november 2021 - 22:44
Störde mig på att det vid ett tillfälle sköts mycket på tight yta, med patronhylsor regnande ner från revolvrarna.The harder they fall på NF. Tycker den var riktigt underhållande,två timmar och tjugo min bara försvann. 4 puffror av 5.
Postad 07 november 2021 - 22:51
Hade noll-koll på denna Marvel-serie, inte ens hört talas om den innan filmen, men den funkar, även om storyn som vanligt känns krystad.
Kan dock leva med det, när biobiljetten kostar 55 kr.
Fick dessutom starka sequel-vibbar.
Redigerat av frollic, 11 november 2021 - 11:13.
Postad 07 november 2021 - 23:31
Ren och skär smörja, stängde av efter ca 40 min lidande.
Reggaemusiken var riktigt skön men passade inte in i genren öht.
Postad 11 november 2021 - 11:10
Ytterligare ett Marvel-seriealbum(?) som inte borde filmatiserats.
Lägg pengarna på något annat, som tex Eternals, som är en bättre film, IMHO,
trots det lägre IMDB-betyget

Redigerat av frollic, 11 november 2021 - 11:14.
Postad 11 november 2021 - 22:24
Mycket skräp har man läst om Marvel-filmer, men detta var verkligen lägre än Glocalnet!
Postad 12 november 2021 - 13:25
Jungle cruise på Disney+, matineäventyr likt Indiana Jones,LaraCroft,Pirates of..,national treasure mm.
Underhållande,varken bra eller dåligt utan just underhållande
Postad 12 november 2021 - 15:53
Ren och skär smörja, stängde av efter ca 40 min lidande.
Reggaemusiken var riktigt skön men passade inte in i genren öht.
Ja, instämmer tillfullo. Allt stänkande av blod som måste vara datoranimerat pålakt efteråt. Såg billigt ut.
Postad 14 november 2021 - 12:13
Är inget fan av Ryan Reynolds, men han funkar i Deadpool, då man oftast slipper se han

Tyvärr levererar han inte i denna, där hans roll at att vara pajas, han har bara två ansiktsuttryck, och det räcker inte i en film utan mask.
Storyn är helt ok, skådespelarna inte lika så, tyvärr.
Funkar som fredagsfilm, men inget man behöver ha i filmsamlingen.
Redigerat av frollic, 14 november 2021 - 12:16.
Postad 14 november 2021 - 18:10
Var på MoS salong 2 och såg denna i helgen. Bilden på plats var grumlig och ofokuserad. Stora delar liksom laggade och haltade så fort svepande kameror klippts in. Tråkigt. Ljudet var däremot betydligt bättre balanserat än tidigare besök på salong 2. Minns Deadpool 2 där högtalarna bara skrek hela tiden.
Storyn är inte helt fel. Tiden rann iväg på dryga 2:40 men kändes inte lång. Troligen finns det mer att släppa fram för att bygga storyn tätare. Lite roligt var det att se den vackraste delen av E18 vid klipp där skådisar pratar franska....
Ibland kändes filmen klockren men vid vissa scener blev det lite väl mycket 80tals familjematiné med usel tajming och onödig dialog. Rami Malek gjorde en bra insats där tankarna for mot Acopalyps Now och Marlon Brando.
Slutet var väntat. Det blir intressant att se hur de på headquarters bygger vidare för nästa bondrulle.
Det blir följaktligen 4 av 5 hårdkokta Nanobots....
Redigerat av PML73, 14 november 2021 - 18:13.
Postad 15 november 2021 - 01:09
Igår såg jag och polarna
Don't breathe 2. Första filmen var väl inget mästerverk men tvåan var nog faktiskt bättre. Man får ta premissen att killen är blind, då är det en härlig film med våld och inte speciellt många slöa stunder. Basen var rätt trevligt också polarna blev impad av mina 8 basmoduler leverera. 3,5 av 5.
A quiet place 2. Samma här, samma gäng killar som såg ettan såg nu tvåan. Mina polare gilla den men jag var mindre impad. Den är inte dålig, utan känns mest meningslös. Ger inget. Fortfarande sunkiga CGI effekter. Godkänd. 2 av 5.
The designated victim. En italiensk drama/thriller med bland annat Tomas Milian. Schysst stämning, bra foto, bra story, gör att denna hamnar på en fin (lite svag) 4 av 5.
Postad 15 november 2021 - 20:48

Postad 15 november 2021 - 21:45
OT i denna tråd, men S4 rullar f.n på USA Network.Om jag ska vara lite positiv så såg jag alla säsonger av The Sinner med Bill Pullman som jag tyckte var bra,
...
Vill gärna se fler säsonger.
Redigerat av frollic, 15 november 2021 - 21:46.
Postad 29 november 2021 - 15:41
Sämre än ettan, och om ett dataanimerat monster (och egentligen dess dialoger)
är den största behållningen i filmen, tycker jag nog man borde fundera på vad
man håller på med, eller kanske INTE bör hålla på med ....
Redigerat av frollic, 29 november 2021 - 15:42.
Postad 29 november 2021 - 17:14
Sämsta jag sett på länge, stängde av efter 20 min.Nya Venom: Let there be carnage.
Sämre än ettan, och om ett dataanimerat monster (och egentligen dess dialoger)
är den största behållningen i filmen, tycker jag nog man borde fundera på vad
man håller på med, eller kanske INTE bör hålla på med ....
Postad 01 december 2021 - 09:59
House that Jack built. Wow... vilken käftsmäll. Helt klart sevärd även om en del scener är rätt svårsmälta. 7/10
Postad 01 december 2021 - 17:43
Year One, NetFlix
Egentligen rätt kass men eftersom den driver med gamla testamentets dumheter och har Jack Black så blir den ändå bra.
Postad 15 december 2021 - 19:45
Älskar Marvel och denna lever vidare med allt bra MCU stått för senaste 10 åren (Eternals och SchangChi borträknade som trötta sidospår).
RIKTIGT bra film och längesen man hörde applåder på bio.
Postad 16 december 2021 - 10:35
Helt OK film för en ons-kväll, hade förväntat mig lite mer fajter, men på det stora hela funkar
den. 11-åringen älskade den, jag kanske inte är lika entusiastisk, men den duger

Redigerat av frollic, 16 december 2021 - 10:36.
Postad 17 december 2021 - 22:28
Fast & Furious 9.
Vad ska man säga..... ?
Logik och uppfyllande av fysikens lagar = 0 av 5 Hawkings!
Men ändå underhållande om man släpper kraven på realism.
Slutbetyg 3 av 5 popcornpåsar
Postad 18 december 2021 - 19:19
Tänkte att grabben skulle få se lite skön gammal humorrulle. Steve Martin gör här en av hans bättre roller som kanske endast slås av Rivierans Guldgossar.
4 av 5 Prakha.
Postad 19 december 2021 - 17:55
Såg Tenet på bio för nåt halvår sen. Köpte den på BD och såg den igår.
Den var bättre andra gången och ljudet var riktigt skarpt. Sjukt sköna basgångar i filmen.
Filmen får dock bara 3,5 av 5 då jag fortfarande tyckte den var lite rörig bitvis
Postad 19 december 2021 - 19:36
Suicide Squad (2021) (HBO Max)
Jag hade läst mycket negativt om denna, men eftersom jag gillade ”ettan” så såg jag ändå fram emot denna.
Tyvärr var detta ett riktigt bottennapp. Riktigt länge sedan två+ timmar har tagit så lång tid som igår.
Filmen hade sina stunder, men dessa var tyvärr allt för få…
Postad 19 december 2021 - 21:13
Idétorkan gör att man tycker ut mer och mer filmer med ologisk handling, denna är ett sådan.
2h+ på Filmstaden var den iaf inte värd, vare sig tids- eller pengamässigt.
Postad 19 december 2021 - 22:04
Dirty Rotten Scoundrels, a.k.a Rivierans Guldgossar, 1988
Måste säga det. En av Steve Martins absolut bästa roller. Den episkt tajta teatraliska perfektionen är helt enkelt "mindblowing". Jag vet att filmen inte alltid fått höga betyg. Men jag fullständigt älskar denna rulle. Om man verkligen särskådar scenerna så förstår man man de olika lager av skådespeleri som krävs för varje tagning där det kunde gå diagonalt i replik och handling. Filmen har stått sig genom tiden och grabben älskade den också. Kul att se ett par sköna vinklar och hyllningar till Peter Sellers och Rosa Pantern.
Det får bli 4.5 av 5 matinémattor.
Redigerat av PML73, 19 december 2021 - 22:05.
Postad 19 december 2021 - 22:12
Dirty Rotten Scoundrels, a.k.a Rivierans Guldgossar, 1988
Måste säga det. En av Steve Martins absolut bästa roller. Den episkt tajta teatraliska perfektionen är helt enkelt "mindblowing". Jag vet att filmen inte alltid fått höga betyg. Men jag fullständigt älskar denna rulle. Om man verkligen särskådar scenerna så förstår man man de olika lager av skådespeleri som krävs för varje tagning där det kunde gå diagonalt i replik och handling. Filmen har stått sig genom tiden och grabben älskade den också. Kul att se ett par sköna vinklar och hyllningar till Peter Sellers och Rosa Pantern.
Det får bli 4.5 av 5 matinémattor.
Klassiker! Måste se om den nån gång, kommer knappt ihåg den, mer än att jag tyckt den va riktigt bra
Postad 22 december 2021 - 20:15
Spiderman Far from Home early access
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är en prequel till den kommande rebooten. Kan ses som en över 2h lång trailer. Jösses Amalia snygg produktion med viss obligatorisk ful cgi. Kanske skulle sett Matrix: Resurrections istället
Postad 23 december 2021 - 11:46
Spiderman Far from Home early access
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är en prequel till den kommande rebooten. Kan ses som en över 2h lång trailer. Jösses Amalia snygg produktion med viss obligatorisk ful cgi. Kanske skulle sett Matrix: Resurrections istället
Jag gillade den, men jag tyckte ju att de bra delarna av TASM2 övervägde de dåliga också, så det kanske inte betyder så mycket
Postad 23 december 2021 - 13:34
Matrix Resurrection.
Vilken j*vla dynga.
Den får Reloaded och Revolutions att framstå som mästerverk.
Första halvtimmen va lite små intressant, men sen blev det bara en sämre kopia av trilogin.
Trista actionscener, som inte är i närheten av vad vi fick i de gamla filmerna. Har redan glömt det mesta.
Karaktärerna var också brutalt tråkiga. Fishburne och Weaving var grymt saknade...
Totalt meningslös uppföljare.
Postad 23 december 2021 - 22:54
Miracle on 34th Street (1994)
Tyckte första halva var rätt bra, men sedan irrar filmen bort sig. Richard Attenborough skiner i huvudrollen och utgör filmens största plus.
Originalet från 1947 är tveklöst att föredra.
5/10
Postad 23 december 2021 - 23:38
Little Women (1994)
En riktig julfilmspärla sedan många år hemma hos mig. Underbar cast och hög mysfaktor. Inte ett öga är torrt.
Postad 31 december 2021 - 23:11
En duktigt annorlunda katastroffilm. En dyngslänga åt en viss livsåskådning.
Det får bli 4 av 5 Bronteracker.
Postad 01 januari 2022 - 12:32
Såg den häromdagen.
Trots att den är helt galen, är den dessvärre inte så långt ifrån verkligheten. Det kommer nog bli svårt att göra komedier/parodier som överraskar framöver.
Redigerat av Ageve, 01 januari 2022 - 16:06.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar