Ja jag känner mig helt ärligt uppgiven på hobbyn...
Hobbyn kan inte ge mig stimulansen som behövs för att kännas givande längre, och ljudet blir inte så bra som jag vill ha det om jag inte offrar saker som jag inte vill offra.
Saker som jag inte tänker offra...
Jag känner att, OM jag ska få det jag VILL ha i ljudväg, då är enda möjligheten att gå "all-in", men det betyder att jag behöver ca 4 miljoner kronor för att köpa hus, bygga ljudrum osv...
För att kunna få det EXAKT så där som jag vet att det går att få det och som jag vill ha det!
Allternativt så lägger jag så lite pengar som möjligt för så mycket ljud som möjligt och mår bättre inombords med vetskapen om att jag inte har lagt en massa pengar på något som inte ger mig någon glädje.
Har inte sett det från detta håll tidigare, bar från andra håll och har intygat mig att om att "ähhh, de går nog ändå att få till det bra nog"
Men just det faktum om att "bra nog" inte är bra nog för mig visar sig ju konstant...
Jag vill inte betala speciellt mycket pengar för "bra nog", utan då är jag snål som fan...
Det jag har nu är massor med kvantiteter och kvaliteter i återgivningen, och en helhet som är mycket bra, men inte bra nog för att berättiga priset...
Det är för mycket pengar för vad man får, jag har inte roligare nu än med bi21 spelandes ensamma...
eller piPs för den delen...
Allting är bättre !
Men helheten är inte mer givande, fast kostar i runda slängar 50kkr mer än vad det behöver göra,
Om man ser till glädje per krona så är dom flesta system över ca 15kkr totalt värdelösa och mitt är ingen undantag...
man måste ha ett super rum för att det ska gå att få ett bra förhållande vid högre prisklasser, och ett super bra rum är just vad jag inte orkar med...
Nu ska jag glo på TV och ha en lugn kväll, fundera över hur mycket bra ljud är värt, när jag inte kan få perfekt ljud...
eftersom detta bara är en hobby så anser jag den inte vara värd vad som helst, den är bara värd så mycket tid av mitt liv liksom...
Och det tar den för mycket av just nu, och när den dessutom tar mer energi än vad den glädje tillbaka så är det snarast att betrakta som något ont !
Saker som tar med energi än vad dom ger tillbaka är saker som man bör göra sig av med !
Därför så känner jag såhär nu, IGEN efter 1,5 år....
Bara det att denna gång så vet jag vad jag gjorde fel senast som gjorde att jag är tillbaka där igen.
Förklaringen är: lyssnade inte på mig själv utan tänkte för mycket!
Gjorde inte som jag kände att jag borde göra, utan gjorde något helt annat...
Vi får se hur det blir...
Till saken hör den att jag i övrigt mår väldigt bra, så fort jag inte tänker eller bryr mig om HiFi vill säga... när jag gör annat så mår jag super bra !
Det säger den del det... mer är onödigt att skriva

Jag tror att en del i det hela är att jag har varit ganska ordentligt engagerad i denna hobby i ca 12-13 år, av 23 år levda, jag kanske har gjort mitt och är färdig på något vis ?
har alltid hållit på med HiFi och behöver antagligen göra något annat, och då är det ju totalt vansinne att ha så mycket pengar investerade i något som inte ens är något man vill, orkar eller kan bry sig om utan att det blir jobbigt...
Redigerat av DVD-ai, 22 March 2012 - 19:24.