* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 08 december 2010 - 21:53
Helt sanslöst! Visade morsan detta idag hur bra just denna funktion var, att kunna ha programtablå på 15 kanaler
Nu är det helt värdelöst! Nu måste man mer eller mindre zippa förbi kanalerna
Jobbigt när man har 70 kanaler typ!
Riktigt idiotiskt!
TV-guiden finns, liksom förr på den gula knappen

Postad 08 december 2010 - 21:53
Ni beter er som trotsiga 3-åringar som inte får vad de vill ha i affären.
Skriker SKANDAL, FELIA och annat. Väx upp!
MVH 46-åringen!
fan vilken slapp attityd du verkar ha, synd bara att telia verkar vara lika laid back.
p.s dom är nog väldigt nöjd med kunder som dej.
Postad 08 december 2010 - 21:56
Nu måste man trycka på gul och få fram färre kanaler och jobbigare scrollning på programgiuden
Så uppmaning till alla att klaga och kräv denna funktion insatt och åtgärdad snaras!
Jag själv har 70 kanaler i utbudet, sanslöst smidigt med 15 kanaler stället för 5 med nya?
Vad tänkte ni på här Telia? Vad det en för krävande funktion eller vad??
Postad 08 december 2010 - 21:58
Du gör ju samma sak men hackar på oss istf på Telia. Jag är dessutom äldre än dig och behöver inte växa upp. Skit i att hänga här om du tycker vi är så patetiska men faktum är att du är lika patetisk själv.Märker ni inte själva allihopa hur patetiska ni är? 2-3 timmar utan tv-bild och det är som om h-et har landat på vår planet! Vår jord så som vi är vana vid att se den stämmer inte under 2-3 timmar för att tv-bilden är svart! Herrejösses säger jag bara! Jag bara skrattar gott! Jag får snart ont i magmusklerna av skrattkramp. Ni beter er som trotsiga 3-åringar som inte får vad de vill ha i affären.
MVH 46-åringen!
Postad 08 december 2010 - 21:59
fan vilken slapp attityd du verkar ha, synd bara att telia verkar vara lika laid back.
För mig med 70-talet kanaler är den totalt värdelös, jag måste göra fler knapptryckningar för att få samma översikt
Det andra jag inte gillar är att programmen står inte i sin helhet i "fönstren" Vad är mening med tv-guiden då?
På tv-guiden när man tryckte ok, då såg man ialla fall hela namnet på programmet, det v ar stilrent, nu är det bara grötigt!
Nä detta var en nedgradering Telia, åtgärda denna funktion snarast! Ex på en sida, fick jag upp alla tv1000 och canal plus tablåerna! Nu får jag bara upp tv1000 på ena fönstret, knappa mig igenom ner till canal digital, värdelöst!
Redigerat av Ironse, 08 december 2010 - 22:03.
Postad 08 december 2010 - 22:00
Fick nu bekräftat på Telia chatt att den smidiga programguiden genom att klicka ok och få fram 15 kanaler är nu borta

Postad 08 december 2010 - 22:01
2993244653_82aceb0b9e.jpg 21,81K 0 Antal nerladdningar
Vad är problemet? Jättebra funktion man använde dagligen när man kollar på TV?
Bara för att du har tv 1 2 och tv4 så har andra kanske fler?
Postad 08 december 2010 - 22:01

Postad 08 december 2010 - 22:04
Vad är problemet? Jättebra funktion man använde dagligen när man kollar på TV?
Kommentaren gällde Telias agerande, inte ditt inlägg!
Postad 08 december 2010 - 22:06
Smart funktion att kunna backa tillbaka o titta på något som redan varit........ MEN INTE på bekostnad av programlistan

Tv-guiden är ju inte i närheten lika snabb o har ju inte samma översikt som programlistan. Nog måste det finnas
sätt att lösa detta o ha kvar programlistan ?????
Det kan ju bara inte vara så här utvecklarna tänkte sig uppdateringen ??
Det tar ju en OÄNDLIGHET att via Tv-guiden gå från kanal 1 till 80 bara för att se vad som sänds just nu !
Det bara måste ju gå o kombinera nya funktionen med Programlistan.
Tex att den nya funktionen endast fungerar om man först trycker hö eller vä för att få upp
kanalinformationen och då kan välja att starta ett tidigare program. Klickar man direkt på ok kommer istället Programlistan upp och man kan välja som vanligt där.
Näe Telia,här blir det bakläxa på programeringen av tjänsten
Postad 08 december 2010 - 22:12
Är det någon annan som kan bekräfta
Att när ni trycker på OK knappen får ni inte upp kanalmenyn?
Fattar inte varför det inte fungerar för mig nu?
bekräftat!
va fan är det frågan om, å spolningen är ju sämre också, går det bara å spola med en hastighet nu eller vadå?
har ni sett filmen idiocracy eller? det här går ju utför asså, inte framåt som det borde.
lite mer google anda för fan, mer bmw å mindre volvo, ###### medelmåttig svensk skitattityd, kan ha sina fördelar visst, men inte om man är... DIGITALTVLEVERANTÖR !!!
Postad 08 december 2010 - 22:13
Även min har kommit igång igen.
Smart funktion att kunna backa tillbaka o titta på något som redan varit........ MEN INTE på bekostnad av programlistanProgramlistan var ju hur bra som helst................
Tv-guiden är ju inte i närheten lika snabb o har ju inte samma översikt som programlistan. Nog måste det finnas
sätt att lösa detta o ha kvar programlistan ?????
Det kan ju bara inte vara så här utvecklarna tänkte sig uppdateringen ??
Det tar ju en OÄNDLIGHET att via Tv-guiden gå från kanal 1 till 80 bara för att se vad som sänds just nu !
Det bara måste ju gå o kombinera nya funktionen med Programlistan.
Tex att den nya funktionen endast fungerar om man först trycker hö eller vä för att få upp
kanalinformationen och då kan välja att starta ett tidigare program. Klickar man direkt på ok kommer istället Programlistan upp och man kan välja som vanligt där.
Näe Telia,här blir det bakläxa på programeringen av tjänsten
Gå in på chatten och klaga
http://www.telia.se/...support_tv.page
Gjorde det själv och supportkillen förstod vårt dilemma

Visst en skitsak, men väldigt bekväm sådan! Det var det första jag reagerade på. Med min tidigare operatör, deras kanalguide var det stor skillnad, hos dom var jag tvungen att zappa förbi alla kanaler
Det vill jag slippa med tv-guide och gula
Det tog mig typ 30 sek att zappa 70 kanaler genom att trycka ok, trycka pil
Med gula knappen måste jag trycka pil, pil, pil, pil, pil?
Postad 08 december 2010 - 22:16
Gå in på chatten och klaga
http://www.telia.se/...support_tv.page
Gjorde det själv och supportkillen förstod vårt dilemma
Visst en skitsak, men väldigt bekväm sådan! Det var det första jag reagerade på. Med min tidigare operatör, deras kanalguide var det stor skillnad, hos dom var jag tvungen att zappa förbi alla kanaler
Det vill jag slippa med tv-guide och gula
Det tog mig typ 30 sek att zappa 70 kanaler genom att trycka ok, trycka pil
Med gula knappen måste jag trycka pil, pil, pil, pil, pil?
Jag lämnade mina synpunkter här
Postad 08 december 2010 - 22:26
Jag håller, trevlig funktion att kunna se program från början. Men att ta bort ok knappen funktionssätt är en riktig blunder rent HMI mässigt efter som.EPG:n är alldeles för seg, både att komma upp och framförallt att bläddra i. TELIA borde flytta funktionen till play knappen, betydligt mer logiskt än OK knappen. Hoppas TELIA tar till sig detta.
EK
Så har borde logiken i HMI:t bli;
"play knappen" = ja
"stopp knappen" = nej
Att behöva bläddra i en pop up ruta för att välja nej känns inte logiskt, play och stopp känns mycket mer logiskt, enbart en knapp tryckning vad du som användare än vill göra.
Att behöva bläddra uppfattas av användaren som ett extra moment som tar tid, det get allt som oftast utslag när HMI betygssätt, så lite blädrande i menyer som möjligt och mycket enkel logik är ett bra utgångsläge, då får man nöjda användare.
EK
Ang. "OK" knappen.
EK
EDIT: Om admin tycker det blir fel när jag citerar mig själv så har jag förståelse om posten tas bort, dock försvann föregående lite så att säga i det tidigare "bruset".
Redigerat av Unregisteredcec18524, 08 december 2010 - 22:28.
Postad 08 december 2010 - 22:37
Bra förslag! Ska vi alla skicka in detta via Tyck om Telia?Jag tycker att ni släpper samtliga i systemet ingående tv-kanaler och hyrfilmer fria under jul- och nyårshelgerna som kompensation för att strul som har varit den senaste tiden.

Postad 08 december 2010 - 22:38
En SD kanal tar mellan 4-8 Mbit och en HD kanal tar mellan 8-12 Mbit.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Efter övergången till MPEG4 så borde det ligga på 1-2,5 Mbit på SD kanaler

Postad 08 december 2010 - 22:43
Jag håller helt med! Ändra till Play knappen som är mer logisk. Gör ni inga användar tester innan eller har någon referensgrupp? Många nya funktioner är jättebra men det här och att ta bort hastigheten vid spolning är mindre bra!TELIA borde flytta funktionen till play knappen, betydligt mer logiskt än OK knappen. Hoppas TELIA tar till sig detta.
Postad 08 december 2010 - 22:44
Du gör ju samma sak men hackar på oss istf på Telia. Jag är dessutom äldre än dig och behöver inte växa upp. Skit i att hänga här om du tycker vi är så patetiska men faktum är att du är lika patetisk själv.
Det ÄR patetisk att göra sånt väsen av kvällens problem. Jag kan ha synpunkter på både Telia (och då skriver jag Telia och inte trotsigt och tramsigt, Felia) och andra skribenter.
Hur är jag patetisk? För att jag skriver vad jag tycker om andra skribenter i denna tråden som ju "andas" att det är Telia som det ska skällas på? Jag håller inte på "oss abonnenter" i alla lägen för även abonnenter kan ha vad jag tycker egendomliga åsikter. Som ikväll med detta rabalder med ord som SKANDAL och FELIA för att tv-bilden är svart i några timmar.
Postad 08 december 2010 - 22:51
Det ÄR patetisk att göra sånt väsen av kvällens problem. Jag kan ha synpunkter på både Telia (och då skriver jag Telia och inte trotsigt och tramsigt, Felia) och andra skribenter.
Hur är jag patetisk? För att jag skriver vad jag tycker om andra skribenter i denna tråden som ju "andas" att det är Telia som det ska skällas på? Jag håller inte på "oss abonnenter" i alla lägen för även abonnenter kan ha vad jag tycker egendomliga åsikter. Som ikväll med detta rabalder med ord som SKANDAL och FELIA för att tv-bilden är svart i några timmar.
herregud, det är klart att man blir upprörd och då använder man såna ord. du som är så gammal borde förstå det. jag blev lite upprörd och därför skrev jag skandal. och jag tycker att det är jättedåligt av telia, jag tycker forfarande att det är det. det var ju så många kunder det drabbade.
Postad 08 december 2010 - 22:54
Play knappen används för att pausa i ett program med HDD box, så det går inteJag håller helt med! Ändra till Play knappen som är mer logisk. Gör ni inga användar tester innan eller har någon referensgrupp? Många nya funktioner är jättebra men det här och att ta bort hastigheten vid spolning är mindre bra!
Men man kan ju starta den nya funktionen genom att först trycka på "info" knappen (där ser man ju om programmet har en "play-symbol") och där efter använda "ok" knappen för att starta funktionen
Postad 08 december 2010 - 22:58
Tänkte inte på det... Ditt förslag är bättre! Bara kanallistan finns kvar så.Play knappen används för att pausa i ett program med HDD box, så det går inte. Men man kan ju starta den nya funktionen genom att först trycka på "info" knappen (där ser man ju om programmet har en "play-symbol") och där efter använda "ok" knappen för att starta funktionen

Redigerat av Unregistered29650, 08 december 2010 - 22:59.
Postad 08 december 2010 - 22:59
Min attityd verklighetsförankrad. Telia är så nöjda med mig som kund så jag fick 500 kr i rabatt på bredbandsräkningen en månad. Strulande ip-telefoni i 14 dagar var anledningen.
Postad 08 december 2010 - 23:01
Min attityd verklighetsförankrad. Telia är så nöjda med mig som kund så jag fick 500 kr i rabatt på bredbandsräkningen en månad. Strulande ip-telefoni i 14 dagar var anledningen.
jadu, min mamma fick 3 fria månader för att dom hade råkat ta bort vårat bredband under några dagar så HAHA. man måsta pusha lite, annars händer ingenting alls.
Postad 08 december 2010 - 23:07
Tycker du skall citera rätt inlägg i så fall. Jag har inte använt "Felia" en enda gång. Jag utryckte mitt grova missnöje med att man på skärmen blir anmodad att starta om boxen och efter det försvann tvmottagningen i 2 timmar samtidigt som Telia i andra medier varnar att man INTE skall starta om boxen. Inte så smidigt skött och som betalande användare har man rätt att uttrycka sitt missnöje. Alla har vi våra prioriteringar, behov osv och jag hade sett fram emot att sjunka ner i soffan och se på tv inte att jäklas med boxen i två timmar. Att du inte bryr dig är din ensak, att jag och många andra gör det är inte din ensak.Det ÄR patetisk att göra sånt väsen av kvällens problem. Jag kan ha synpunkter på både Telia (och då skriver jag Telia och inte trotsigt och tramsigt, Felia) och andra skribenter.
Så här skrev jag "Vilken j-a skandal. Mötas av en textslinga som säger att man måste starta om... och så händer detta. Bravo Telia..." och ja, det är skandalartat att uppmanas göra något som leder till problem (i mina ögon, inte dina) som detta gjorde. Ordet skandal användes dock med små bokstäver... En halv miljon användare drabbades men det är ju småsaker i dina ögon.
Precis så patetisk du tycker vi är som ojar oss över detta, lika patetisk är du som ojar dig över oss. Du är inte ett dugg bättre.
Postad 08 december 2010 - 23:10
Låg nu i soffan en stund och kolla på tv, kändes väldigt obekvämt att flytta ner tummen till gula
Visst skitsak som sagt, men ska det vara bekvämt ska det vara bekvämt!
Postad 08 december 2010 - 23:15
Jaha... då har dom tagit bort den, varför det?
Var ska jag kunna ändar 4:3 och 16:9 läge? Var ska jag kunna ändra olika hd upplösningar??
Vad sysslar ni med Telia?
Varför ta bort dessa finesser?
Postad 08 december 2010 - 23:17
Vad menar du? Vet ju inte vad du har för box men på 1963 ligger det precis som tidigare under Inställningar->BildGick in på menu för att kika en sak på inställningar
Jaha... då har dom tagit bort den, varför det?
Var ska jag kunna ändar 4:3 och 16:9 läge? Var ska jag kunna ändra olika hd upplösningar??
Vad sysslar ni med Telia?
Varför ta bort dessa finesser?
Postad 08 december 2010 - 23:21
Mvh orolig kund!
Postad 08 december 2010 - 23:23
Vad menar du? Vet ju inte vad du har för box men på 1963 ligger det precis som tidigare under Inställningar->Bild
Har inspelingsbara motorola boxen med 300gb
Klickar jag på meny så hade dom en ikon med skiftnyckel och inställningar
Där kunde jag ändra bildformat, samt hd upplösning eftersom jag kör hdmi från box till tv
Ikonen inställningar är borta för mig ialla fall
Totalt värdelöst!
Postad 08 december 2010 - 23:35
Mycket märkligt. Har samma box och hos mig finns den.Har inspelingsbara motorola boxen med 300gb
Där kunde jag ändra bildformat, samt hd upplösning eftersom jag kör hdmi från box till tv
Totalt värdelöst!
/A
Postad 08 december 2010 - 23:36
Den finns då kvar i min box (samma som du har). Avvakta till i morgon och ryck strömsladden så borde det fixa sig.Har inspelingsbara motorola boxen med 300gb
Totalt värdelöst!
Postad 08 december 2010 - 23:45
Jag upplever exakt samma som RS2 gör. Att bilden blivit försämrad efter uppdateringen som var för någon/några veckor sedan. Bilden är inte helt kass efter uppgraderingen, men den är klart försämrad. Precis som bilden RS2 har bifogat.
Marcus, är detta något som jobbas på (om det inte redan är löst)? Innan förändringen hade jag en kanonbild, och var supernöjd. Kan tillägga att jag inte har gjort någon förändring hemma. Sitter med Fiber-LAN och en 1963-box ansluten direkt mot min Samsung LCD-TV med medföljande HDMI-kabel.
Löst är det inte, vi försöker hitta orsaken men med tanke på att det var allvarligare saker som slutade fungera idag tar det nog en stund tills det kan vara löst.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 december 2010 - 23:45
Hos mig är ikonen för "Om tjänsten" helt svart. Men det går ändå att klicka på den och komma in i menyn. Skumt.
Edit: Löste sig efter en omstart.
Redigerat av Weiman, 08 december 2010 - 23:49.
Postad 08 december 2010 - 23:53
Var förresten inne i en Teliabutik i Göteborg idag och nämnde dina insatser här och där sa killen i butiken:
"- Fasen du är bara en i raden som pratar om Markus på nätet, jag måste kolla upp vem han är?"
Vet du vad han hette? Vilken butik i Göteborg var det?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 december 2010 - 23:57
Varför ni har tagit bort den bekväma och uppskattade funktionen kanalguiden när man klickar ok
Är det för att när jag går in på SVT 1 och SVT 2
Trycker OK
Så får jag frågan om jag vill se programmet från början?
När det gäller bara 2 kanaler är det onödigt att OK knappen ska användas till detta
Då hade det varit bättre aktivera med tex blåa knappen!
Redigerat av Ironse, 08 december 2010 - 23:57.
Postad 09 december 2010 - 00:21
Alla inspelningar ikväll funkar utmärkt, o nu när man kommer hem o drar sladden fanns det nya funktioner.
( På bekostnad av kanallistan iofs.)
Postad 09 december 2010 - 00:36
Ibland är det bra att jobba skift.
Alla inspelningar ikväll funkar utmärkt, o nu när man kommer hem o drar sladden fanns det nya funktioner.
Den enda "nya funktion" jag kommit på är att när man slår på svt 1 och 2 och trycker ok får man frågan att se från början?
Denna funktion hade man kunnat ta på tex den röda knappen i det läget?
Postad 09 december 2010 - 07:25
"visst kan alla göra misstag men att gå ut i alla media (twitter, aftonbladet etc) å säga att man INTE skall uppdatera boxen å samtidigt låta texten ligga å rulla i TV-bilden är katastrof minst sagt."
Att dessutom deras hemsida brakar, kundtjänst går inte att ringa till etc är oxå helt galet.
Varför fanns inget meddelande tidigt i denna tråd?
Varför fick jag inget mail eller sms trots att de har alla uppgifter till mig i sina system. De kan ju skicka info om att jag får räkning så det bör gå å lösa.
Någon på Telia borde antingen få se sig om efter nytt jobb eller så bör man skicka denna på en kurs i krishantering.
Märker ni inte själva allihopa hur patetiska ni är? 2-3 timmar utan tv-bild och det är som om h-et har landat på vår planet! Vår jord så som vi är vana vid att se den stämmer inte under 2-3 timmar för att tv-bilden är svart! Herrejösses säger jag bara! Jag bara skrattar gott! Jag får snart ont i magmusklerna av skrattkramp. Ni beter er som trotsiga 3-åringar som inte får vad de vill ha i affären.
MVH 46-åringen!
Du Bosse om någon skall inte poängtera för andra hur de klagar på Telia.
Vem är det som sitter å skriver inlägg efter inlägg om hur jobbigt det är men fel bildförhållande? Då finns det ju iaf något å titta på....
Postad 09 december 2010 - 08:03
+1Precis så patetisk du tycker vi är som ojar oss över detta, lika patetisk är du som ojar dig över oss. Du är inte ett dugg bättre.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Postad 09 december 2010 - 08:08
Då hade det varit bättre aktivera med tex blåa knappen!
Den blåa knappen använder du för att zappa emellan två kanaler. Dvs de två senaste.
Postad 09 december 2010 - 08:36
Att kanallistan är borttagen är ett enormt misstag av Telia. De har tagit bort i princip det enda som gjorde dem bättre än alla andra leverantörer av DigitalTV. Jag tyckte att det var värt att ha kvar Telia, trots alla problem, för att de hade den bästa kanallistan. EPG har ju alla, men det är trögt och inte lika snyggt och enkelt.Dom har tagit bort den funktionen i denna uppdateringen, varför vet jag inte.
Postad 09 december 2010 - 08:39
Och Bosse-i-Skogen: jag ser heller inte det positiva med att håna de människor som skriver av sig sin ilska och frustration. Vad hade du egentligen för tanke med det?
Postad 09 december 2010 - 09:21
Om vi är fler som skickar in så uppmärksammas det desto fortare. Jag måste dock säga att jag har förståelse för att man inte vill ha den funktionen på OK knappen, men det finns knappar med olika färger längst ner som inte har någon funktion kopplad till sig ännu. Play knappen är dock upptagen annars hade den passat bra. Om de inte väljer att fixa det här så måste jag säga att jag är otroligt besviken. Kunderna måste ju trots allt kunna ha ett stort inflytande då det är vi som använder denna tjänst dagligen.
Postad 09 december 2010 - 10:18
Ibland är det bra att jobba skift.
Ja, visst är det skönt att jobba skift. En liten uppdatering i morse o allting fungerade utmärkt.

Men inte OK-knappen!?! Hoppas alla är nöjda igen o att det är lugnt i holken.
4 användare läser detta ämne
2 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Weiman, BioBerra