Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG Plasma 2013

230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 50PH670V (TV) 1 (0) Inga priser
LG 60PH670V (TV) 2 7,57 (6) Inga priser
LG 60PN650T (TV) 7 7,87 (7) Inga priser
LG 50PN450D (TV) 6 7 (2) Inga priser
LG 42PN450D (TV) 6 7 (1) Inga priser
LG 50PN650T (TV) 7 7,29 (6) Inga priser
LG 50PN6500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 50PN450B 50" Plasma (TV) 1 (0) Inga priser
LG 42PN450B 42" Plasma (TV) 3 (0) 5 064:-
LG 60PH660V (TV) 8 6 (1) Inga priser
LG 50PH660V (TV) 8 (0) Inga priser
LG 60PA660S (TV) Rapporterad 1 (0) Inga priser
LG 42PN4503 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 60PH6608 60" Full HD (1920x1080) Plasma (TV) 3 7 (1) Inga priser
LG 50PN6504 (TV) 5 (0) Inga priser
8 relaterade trådar

#101

Postad 23 juni 2013 - 17:07

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

  • 674 inlägg
  • 0
Haft denna apparat ett par dagar nu. Rekomenderas starkt! Bra köp på Dustin för 9990:-!!

#102

Postad 24 juni 2013 - 16:35

Unregistered54244a00
  • Unregistered54244a00
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
SOm jag har förstått på denna tråden, bra tv för pengarna? Jag funderara just nu på att gå upp i storlek till 50" då jag använder en 40" thomson lcd idag. Jag funderar på Lg 50PN450D nu när den kostar 3990. Många gånger får man vad man betalar för, är det likadant med den? Eller är det en bra tv i sin prisklass?

#103

Postad 24 juni 2013 - 18:19

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Lägg till 1K (eg. 500 då 500 är "cashback") för Full HD, förslag: http://www.siba.se/p...0t-50-plasma-tv

Redigerat av Kung67, 24 juni 2013 - 18:19.


#104

Postad 24 juni 2013 - 19:10

Unregistered54244a00
  • Unregistered54244a00
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Då blir det den men utan cashback då man måste handla i butik och de har den bara i Göteborg

#105

Postad 25 juni 2013 - 08:07

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Ok. Om du skulle få plats med en bjässe på 60":

http://cdon.se/hemel..._se_hardware_TV

#106

Postad 27 juni 2013 - 21:11

thoresv
  • thoresv
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!

Ny här och ny på plasma...

Jag funderar på LG 60PH670V som ni skriver om i den här tråden, men jag oroas lite över svärta och reflektioner.

För att få lite perspektiv, undrar jag om någon kan jämföra svärtan med äldre plasma. Jag tänker som så att om svärtan är lika bra som på en 3-4 år gammal plasma (oavsett märke) så duger den nog åt mig, men jag får intrycket att svärtan är sämre än så?

Men eftersom det är LG's just nu finaste plasma-modell så kan det väl i alla fall inte finnas eller ha funnits någon LG plasma med avsevärt bättre svärta?

Ni får ursäkta mina dumma frågeställningar men jag har bara haft en platt-TV förut så jag har dålig erfarenhet.

Sen när det gäller reflektioner, är dom framträdande från alla vinklar eller kan man vrida på skärmen lite (eller sätta sig i andra änden av soffan) så att dom minskar eller nästan försvinner? Jag brukar vrida några grader på min nuvarande LCD, men det kanske inte funkar på 60PH670V om den har mycket reflektioner?

#107

Postad 28 juni 2013 - 07:39

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Har inte sett en enda test (av det seriösa slaget...) av årets plasma från LG så det är svårt att kunna ge ett exakt svar. Dock har jag intrycket av att PH670V är en uppdaterad version av förra årets PM670T och fokus på uppdateringen ligger förmodligen på Smart funktionaliteten och inte på bildkvalitet. PM670T testades av flera seriösa sajter förra året med blandade resultat (kolla min tidigare inlägg i tråden för länk till test av PM670T). Fina färger och bra bildbehandling på pluskontot, men dålig svärta och ansikontrast (riktigt dålig jämfört med övriga tillverkare) på minuskontot. Med ovanstående sagt så skulle jag bli mäkta förvånad om PH670V har bättre svärta än tex Panasonics apparater från 2010. Men som sagt...utan tester där man mätt hur den presterar så går det ju inte att säga nåt med säkerhet. Tänk om LG kunde producera en apparat med svärta i klass med Panasonics 2-3 år gamla modeller till det pris man har idag! Det skulle vara nåt.

Redigerat av peppelito, 28 juni 2013 - 07:40.


#108

Postad 28 juni 2013 - 08:10

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Det finns en del recensioner angående framförallt 50" 650T (från 2013, har ej 3D/Smart TV) och användarna är mycket nöjda med tanke på vad TV:n kostar Betygen är idel 4-5 av 5.

#109

Postad 28 juni 2013 - 17:48

thoresv
  • thoresv
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag snabbläste testet för 50PM670T och om det motsvarar vad 60PH670V presterar är det väl inge vidare med svärta och kontrast. Men hur säkert är det att dessa modeller är jämförbara? I testet var tex. 3D sådär men många verkar ju hylla 60PH670V för just 3D. Fast det kan ju vara subjektivt.

Jag hoppades ju att LG bara låg 3-4 år efter med svärtan jämfört med Panasonic men det är tydligen inte fallet. Det här blir ett svårt beslut, för priset är onekligen bra, TVn har många funktioner och bildkvaliten är troligen mestadels bra men så var det det här med svärtan, kontrasten och reflektioner...

#110

Postad 28 juni 2013 - 20:20

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Jag har idag fått budget-TV:n 60" 650T (köpt på Electroworlds kampanjpris 7K + fri frakt). Skärmen är en spegel men det hade jag räknat med. Jag drar ner persiennerna (har svart på insidan) & ser främst på kvällen. I detta land har vi bara problemet i några få månader.

Jag kan höra av mig och delge vad jag tycker om svärtan på 650T:an. 670 är en mer avancerad modell och borde inte ha sämre svärta än min. Det verkar ändå som om LG har förbättrat bilden lite grann jämfört med 2012:orna. :-D

Trevlig helg!

Update: när det gäller den ofta förekommande buzzningen blev jag jätteglad att LG:s tv buzzar så pass lite, klart mindre än samtliga plasmor från Samsung (50, 51 & 59") som jag haft de senaste 3 åren. :-)

Redigerat av Kung67, 29 juni 2013 - 10:08.


#111

Postad 29 juni 2013 - 11:16

thoresv
  • thoresv
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kul att höra att den buzzar så lite! Ser fram emot att höra om svärtan när du kollat ett tag.

En annan fråga - om man handlar hos Dustin (eller öht på nätet), riskerar man då att få en öppnad vara? Det diskuterades tidigare i tråden att man kan skicka tillbaka TVn om man inte är nöjd och det är väl delvis bra. Men vad görs med de som returneras? Säljs de som nya?

Känns ju sådär att få en TV som någon packat upp, monterat, gjort inställningar på, kört några timmar och sedan packat ner igen.

#112

Postad 30 juni 2013 - 04:36

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 1
LG 60PN650T

Trots en jobbig förkylning har jag nu gjort de inställningar som jag är nöjd med. För 7K på Electroworlds rea går det inte att vara missnöjd. Självfallet ska man inte jämföra denna modell mot Panasonics & Samsungs toppmodeller som kostar 2-4 gånger mer.

Vikt - Tung, 2 personer behövs för att hantera besten.
Bordsstativet - Det är plastigt men ser okej ut. Det finns ett utrymme längst fram som passar utmärkt för min slimmade mediaspelare. Jag gillar denna variant bättre än Samsungs "spindelstativ".
Panelen - Mirror! Det gäller att ha TV:n i ett rum där man kan kontrollera ljuset. Det blir således bäst på kvällen med nerdragna persienner. För att få lite "coolt" sken på väggen har jag ställt en original Mathmos lavalampa bakom TV:n.
Buzzning - Den finns som vanligt men är inte lika irriterande som hos mina tidigare Samsung-plasmor. Normalt är detta inget problem då jag antingen använder 5.1-anläggningen eller hörlurar sent på kvällen.
Färger - Naturliga och bra för priset.
Rörelsehantering - Flyter på bra i snabba actionscener.
Svärta - Främsta anledningen till lägre priser på LG:s modeller. Den är dock helt okej efter nedanstående inställningar men jag skulle såklart ha önskat ännu lite bättre svärta (=då är man tvungen att välja en dyrare modell från Panasonic eller Samsung).
ARC - Som väntat saknas ARC. Jag har därför beställt en Andersson optisk digitalkabel på 1,5 meter hos NetOnNet (119 kr).
Övrigt - Med en sådan budget-TV som 60PN650T är det nog ännu viktigare med den övriga utrustningen och vilken typ av filer som spelas upp. Jag bytte upp min receiver till en Yamaha RX-A820 (2012) som är kanonbra (den kostade 4 390 kr på Electroworlds rea). Min fläktlösa mediaspelare, HiMedia HD900A, har Realtek-chipet 1186 och är riktigt bra. Nu har jag dock ingen användning för 3D-funktionen. HDMI-kablarna är från AudioQuest. Jag försöker hålla mig till MKV 1080p & BD & SVT 1&2 HD. Jag har en smått imponerande musikvideosamling på omkring 1 000 separata filer. De flesta är vob-filer med DVD-upplösning. Det ser helt okej ut! HD-filer från YouTube blir ännu bättre.
Övrigt 2 - 60" ger biokänsla så i detta fall har jag valt bort en lite bättre bild och mer avancerade funktioner till förmån för större bild. Nästa gång väljer jag också minst 60" men satsar på en ännu vassare modell om ekonomin tillåter. Denna duger ett tag tills 4K / OLED finns i stora skärmar till vettiga priser. Om jag inte orkar vänta i flera år kan det bli fråga om en uppgradering till en vanlig plasmamodell från Panasonic eller Samsung - mest för svärtan. LG tycks aldrig komma ifatt de andra när det gäller detta område. Sedan återstår det att se om Panasonic i över huvud taget kommer att sälja några plasmaskärmar 2014 och framåt. 3D är däremot något som jag överlever utan problem. Då jag har glasögon i bostaden och linser när jag är ute så blir det för mycket med dubbla brillor. Om man är sugen på 3D så finns ju bio.

Mina förslag till inställningar:

Energy Saving: Off
Picture Mode: ISF Expert1
Panel Light: 70
Contrast: 91
Brightness: 45
H Sharp: 15
V Sharp: 15
Color: 57
Tint: 0

Expert Control
Dynamic Contrast: Off
Color Gamut: Wide
Edge Enhancer: Off
Color Filter: Off
Gamma: 2.4
Colour Temperature: Medium
Method: 2 Points
Patern: Outer
Points: High
Red: 14
Green: -12
Blue: -10

Picture Option
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On (spela upp en BD-film)

Aspect Ratio: Just Scan

ISM Method: Orbiter

- - - - -

Hoppas att detta var till lite användning!

Redigerat av Kung67, 01 juli 2013 - 00:06.


#113

Postad 30 juni 2013 - 12:34

thoresv
  • thoresv
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tack för denna recension!

Det verkar ju som att man kan bli nöjd med en LG 60" plasma om man ställer in den och inte har tokhöga krav, så det kanske blir en LG för mig också.

Men jag har sett att Samsung PS60E555 liksom LG 60PH670V går att få för 10k. Den har liksom LG'n smart-tv, 3D & webläsare men inte DVB-S2 och ingen magic remote. Dessutom har den "Real Black" panel som tydligen ska minska reflektioner.

Vad tror ni om svärtan, är den bättre på Samsung'en?

Är den bättre eller sämre på smart-tv och webläsare?

#114

Postad 30 juni 2013 - 12:55

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
En undran om svärta bla som det pratas här. Något många inte nämner är ju att digitalbox kan väl som källa förbättra svärta och bild?

Min panasonic är 4 år gammal och kollar jag tex på tv från väggantenn är det ingen vidare bild men kopplar jag då in digitalboxen blir ju tv'n som ny om man jämför samma kanal med väggantenn och digitalbox?

Tex mina föräldrars LG är 5-6 år gammal nu men blyr hyffsad förbättring med digitalbox även där

Redigerat av Ironse, 30 juni 2013 - 12:55.


#115

Postad 30 juni 2013 - 15:52

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Tack för denna recension!

Det verkar ju som att man kan bli nöjd med en LG 60" plasma om man ställer in den och inte har tokhöga krav, så det kanske blir en LG för mig också.

Men jag har sett att Samsung PS60E555 liksom LG 60PH670V går att få för 10k. Den har liksom LG'n smart-tv, 3D & webläsare men inte DVB-S2 och ingen magic remote. Dessutom har den "Real Black" panel som tydligen ska minska reflektioner.

Vad tror ni om svärtan, är den bättre på Samsung'en?

Är den bättre eller sämre på smart-tv och webläsare?


Sammy 60" E555 från 2012 har säkert lite bättre svärta än LG:s modeller men räkna också med värre buzzning.

#116

Postad 30 juni 2013 - 18:11

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

En undran om svärta bla som det pratas här. Något många inte nämner är ju att digitalbox kan väl som källa förbättra svärta och bild?

Min panasonic är 4 år gammal och kollar jag tex på tv från väggantenn är det ingen vidare bild men kopplar jag då in digitalboxen blir ju tv'n som ny om man jämför samma kanal med väggantenn och digitalbox?

Tex mina föräldrars LG är 5-6 år gammal nu men blyr hyffsad förbättring med digitalbox även där


Hade du en teve som kunde visa absolut svärta (noll lumen) så skulle ändå inte svärtan bli bra om källan är dålig.

#117

Postad 30 juni 2013 - 22:20

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
När jag går in på Webhallen får jag upp medlemspriset 6 990 kr. Nu har jag handlat där en del genom åren men kolla själva ni som är WH-medlemmar om ni funderar på en LG 60" 650T.

Update: nu är mitt medlemspris tillbaka på 7 990 kronor.

Redigerat av Kung67, 01 juli 2013 - 06:26.


#118

Postad 03 juli 2013 - 15:32

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Hade du en teve som kunde visa absolut svärta (noll lumen) så skulle ändå inte svärtan bli bra om källan är dålig.


Ex jag har prövat tex att kolla på SVT Kanal 1 analogt via kabel genom vägg. Då var en kavaj grå aktig

När jag sen bytte över till digital och samma kanal och scen, kan ju påstå det var mer mörkar på vissa områden då samt klarare och skarpare bild. Som 2 olika apparater.

#119

Postad 04 juli 2013 - 05:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Olika källor ger olika resultat. Du kommer se det här på köpfilmer också. Den sämsta filmen jag sett när det gäller svärta är en animerad svensk Sci-fi film som jag glömt namnet på. Såg ut som grå dimma genom hela filmen. Extramaterialet var dock perfekt bild på. Sånt retar gallfeber på mig...ha ha.

#120

Postad 16 juli 2013 - 14:49

Unregistered71ddfb6c
  • Unregistered71ddfb6c
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Jag funderar på en 60PH670V, men jag såg en videorecension på CNET angående dennes föregångare från 2012, PM9700, som har True Motion som inte går att stänga av. Har LG åtgärdat detta så man kan stänga av True Motion och alla såna "smarta" funktioner som förstör tittandet?

Input lag ska visst också vara ett problem, att snabba scener blir suddiga och sen tar det en sekund innan bilden återhämtat sig, märker man nåt av detta på denna TV?

Redigerat av Unregistered71ddfb6c, 16 juli 2013 - 15:15.


#121

Postad 16 juli 2013 - 18:08

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 226 inlägg
  • 0
Trumotion på den svenska modellen PM970 går att stänga av. Då försvinner också eventuella intryck av att bilden är suddig i rörelser.

#122

Postad 17 juli 2013 - 12:39

anwik
  • anwik
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag funderar på en 60PH670V, men jag såg en videorecension på CNET angående dennes föregångare från 2012, PM9700, som har True Motion som inte går att stänga av. Har LG åtgärdat detta så man kan stänga av True Motion och alla såna "smarta" funktioner som förstör tittandet?

Input lag ska visst också vara ett problem, att snabba scener blir suddiga och sen tar det en sekund innan bilden återhämtat sig, märker man nåt av detta på denna TV?

Alla såna fancy funktioner går att stänga av. Om du läser hans "config" så ser du :)

Jag har inga problem med suddiga scener och när det kommer till att spela på TV'n (input lag) så kör jag spel-läget som fungerar bra för mina behov.

#123

Postad 25 juli 2013 - 09:36

Unregistered71ddfb6c
  • Unregistered71ddfb6c
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Recension på LG 60PH670V

Denna TV levde verkligen inte upp till förväntningarna. Jag använde MrLelles inställningar och provade också experimentera med egna, men bilden dög bara inte. Svärtan är oerhört dålig, svart är verkligen mörkgrått på denna TV. Min gamla Sony LCD från 2009 har tio gånger bättre svärta, där är svart verkligen svart och inte grått som på denna LG.

Dessutom var denna TV som en spegel. I ljusa scener var den bra, men i mörka scener såg man sig själv i soffan mer än man såg filmen. The Dark Knight Rises var omöjlig att se exempelvis. Bilden i sig var ganska bra måste jag erkänna, men i samband med den dåliga svärtan och spegelbilden förstörde det upplevelsen av den bra bilden.

Tyvärr blev det omedelbar retur på denna vara, och Dustin får toppbetyg för hanterandet av detta, funkade klockrent. Nu kommer jag fortsätta se på min gamla LCD från 2009 som är ljusår bättre än denna.

Betyg 2/10

Redigerat av Unregistered71ddfb6c, 25 juli 2013 - 09:37.


#124

Postad 07 augusti 2013 - 07:22

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej!

Min gamla LG50PK350 valde igår att gå sönder och är nu på jakt efter en ersättare till den.
Jag har hittat en LG som ligger bra i pris för min del LG 50PH660V https://www.prisjakt...t.php?p=1767088

Jag har sökt med inte hittat någon recension utav tvn så nu vänder jag mig till er i hopp om att få veta lite mer om denna apparat. Kan jag förvänta mig en betydligt bättre bild jämfört med min gamla PK350? Det bör väl vara bättre svärta på den här?

Jag har även hittat en Panasonic TX-P50UT50Y https://www.prisjakt...t.php?p=1184840 som kostar lika mycket som LG:n. Många pratar om att Panasonic svärta är mycket bättre än LG, men hurpass mycket bättre är den i den här prisklassen egentligen?

Jag skulle vilja ha hjälp med att välja mellan dessa två.

Tack på förhand

#125

Postad 07 augusti 2013 - 07:41

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Hej!

Min gamla LG50PK350 valde igår att gå sönder och är nu på jakt efter en ersättare till den.
Jag har hittat en LG som ligger bra i pris för min del LG 50PH660V https://www.prisjakt...t.php?p=1767088

Jag har sökt med inte hittat någon recension utav tvn så nu vänder jag mig till er i hopp om att få veta lite mer om denna apparat. Kan jag förvänta mig en betydligt bättre bild jämfört med min gamla PK350? Det bör väl vara bättre svärta på den här?

Jag har även hittat en Panasonic TX-P50UT50Y https://www.prisjakt...t.php?p=1184840 som kostar lika mycket som LG:n. Många pratar om att Panasonic svärta är mycket bättre än LG, men hurpass mycket bättre är den i den här prisklassen egentligen?

Jag skulle vilja ha hjälp med att välja mellan dessa två.

Tack på förhand


Panasonic UT50 krossar alla LG vad gäller svärta. LG är lite bättre på rörelser och eventuellt lite jämnare bild då UT50 lär lida av en del vertical banding, men annars så går det inte att jämföra. Skulle vilja säga att UT50 är bättre än varenda LG plasma som finns oavsett prisklass.

Redigerat av altair4, 07 augusti 2013 - 07:46.


#126

Postad 07 augusti 2013 - 07:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0

En undran om svärta bla som det pratas här. Något många inte nämner är ju att digitalbox kan väl som källa förbättra svärta och bild?

:) Näe en källa kan inte förbättra en displays [lägsta möjliga] svartnivå. Den är det den är så att säga. Däremot kan en dålig källa, eller en dålig inställning, få en tv att uppvisa sämre svartnivå än vad den "borde" så du tänker bakvänt kan man säga.

Sen att man får en bättre bild desto bättre insignalen är borde väl alla ha observerat vid det här laget... Varför tror du att det finns HD-kanaler och Blu-ray t.ex?

#127

Postad 08 augusti 2013 - 13:08

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Jag köpte LG:n. Men jag skulle behöva lite hjälp ang ARC. Jag har en Yamaha RX-V673 som har stöd för ARC och tvn stödjer också ARC men jag får inte det att fungera. Exempel så vill jag kunna få ljudet från min tv till Yamahan när jag tittar på Netflix via den appen i tvn, jag har aktiverat ARC i tvn och även i förstärkaren men får inget ljud ändå. Jag kör med HDMI-kabel som ska kunna hantera detta. Vad kan jag ha missat för inställning?

EDIT: Jag löste det själv, var tvungen att aktivera Simplink på tvn

Redigerat av Unregistered09ecb201, 08 augusti 2013 - 18:23.


#128

Postad 09 augusti 2013 - 09:38

Unregisteredb0eb67af
  • Unregisteredb0eb67af
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
650T kostar 6990 hos Electroworld nu igen. Är sugen. Men hur står den sig mot en något dyrare Panasonic, typ P50ST60Y?

#129

Postad 09 augusti 2013 - 15:58

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att Samsung SSG-5100GB även fungerar till LG 50PH660V

#130

Postad 10 augusti 2013 - 12:43

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Fan vad sugen jag blev nu när 650T är så billig på Electroworld. Frågan är dock om bilden är så mycket bättre på t ex Panasonic PS50UT50Y eller PS50ST60Y så det är värt 10" mindre...

#131

Postad 11 augusti 2013 - 09:17

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en tv till barnen,va tror ni om den här? tycker den har en modern design och hyfsad sorlek för ett väldigt bra pris men vet inte vad den presterar.. https://www.prisjakt...t.php?p=1664234

#132

Postad 13 augusti 2013 - 10:06

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en tv till barnen,va tror ni om den här? tycker den har en modern design och hyfsad sorlek för ett väldigt bra pris men vet inte vad den presterar.. https://www.prisjakt...t.php?p=1664234

Den blir säkert bra. Jag har modellen från 2005/2006 och den rullar fortfarande på bra som andra-TV. Usel upplösning på pappret på min modell men väldigt fin bild ändå. Gav närmare 20 k då och nu lägger du 3 k för en mycket bättre TV. Bra utveckling!

Själv spanar jag ev på en LG 60-tummare i höst. Slår till om priset hamnar närmare 6 k. Såg att Netonnet körde 5990 kr i somras men då var det semester och inte fokus TV

#133

Postad 13 augusti 2013 - 11:31

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Den blir säkert bra. Jag har modellen från 2005/2006 och den rullar fortfarande på bra som andra-TV. Usel upplösning på pappret på min modell men väldigt fin bild ändå. Gav närmare 20 k då och nu lägger du 3 k för en mycket bättre TV. Bra utveckling!

Själv spanar jag ev på en LG 60-tummare i höst. Slår till om priset hamnar närmare 6 k. Såg att Netonnet körde 5990 kr i somras men då var det semester och inte fokus TV

då får det bli att inhandla en sådan till kidsen :-)

#134

Postad 17 augusti 2013 - 13:49

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
http://www.siba.se/?...n=surprise&ref=

Siba ger alla med Siba-kort 20% nu i helgen på bl.a LG.
Men dom har höjt priset på på 50PH660V från 5990kr till 6490kr lagom till detta erbjudande, kanske är en slump eller så har dom gjort de med mer produkter. Jag fick iaf min PH660v för 5990kr

#135

Postad 19 augusti 2013 - 09:08

daddydj
  • daddydj
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Men dom har höjt priset på på 50PH660V från 5990kr till 6490kr lagom till detta erbjudande, kanske är en slump eller så har dom gjort de med mer produkter. Jag fick iaf min PH660v för 5990kr

Borde den inte blivit ännu billigare? 20 % rabatt på 6490 kr blir 5192 kr.

#136

Postad 19 augusti 2013 - 17:37

Unregistered09ecb201
  • Unregistered09ecb201
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Borde den inte blivit ännu billigare? 20 % rabatt på 6490 kr blir 5192 kr.


Naturligtvis, min matte är inte den bästa :) Jag köpte iaf min tv innan detta erbjudandet kom! Så kan det vara

#137

Postad 24 augusti 2013 - 23:51

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Ny FW för nedladdning till 60PN650T: http://www.lg.com/se/support-produkt/lg-60PN650T

#138

Postad 28 augusti 2013 - 18:42

morbideglidaren
  • morbideglidaren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Vilken anti ir/burn in metod ska man använda, Normal eller orbiter? Har den för filmtittande och surf på min Htpc

#139

Postad 29 augusti 2013 - 02:43

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Kör på Orbiter!

#140

Postad 29 augusti 2013 - 05:12

morbideglidaren
  • morbideglidaren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Det är så? Hade varit bra om man kunde ha båda! Är orbiter igång när man glor film och liknande?

#141

Postad 29 augusti 2013 - 06:01

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Den funktionen måste du nog leta upp och slå på. Ibland är saker på i menyn, ibland inte.

#142

Postad 29 augusti 2013 - 08:12

morbideglidaren
  • morbideglidaren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Okej, men orbiter är att föredra?:)

#143

Postad 18 september 2013 - 21:59

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Jätteuppdatering till 60" PN650T! http://www.lg.com/se...ukt/lg-60PN650T

Update: om det strular med Firefox, testa ladda ner med I E.

Redigerat av Kung67, 19 september 2013 - 13:52.


#144

Postad 20 september 2013 - 16:28

Unregisteredf95b5550
  • Unregisteredf95b5550
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag har lite funderingar på att köpa en 50" PN650T. Någon som har erfarenhet av denna tv som kan lägga ett gott ord för den? Den har ju full-HD på pappret och för de 4444:- som cdon säljer den för tycker jag det låter utmärkt.

Har idag en Andersson 42" LCD av billigare modell. Blir det någon större skillnad i bild-kvalité (så länge det inte blir sämre är jag nöjd)? Används mest för film/serier. Att den ser bra ut på bild är också ett stort plus!

#145

Postad 20 september 2013 - 17:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Att teven ser bra ut på bild? Du måste mena att teven har en bra bild, inte att den ser snygg ut på ett foto... ;)
*Slår mig själv på fingrarna och säger fy fy fy...*

#146

Postad 20 september 2013 - 18:11

Unregisteredf95b5550
  • Unregisteredf95b5550
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Att teven ser bra ut på bild? Du måste mena att teven har en bra bild, inte att den ser snygg ut på ett foto... ;)
*Slår mig själv på fingrarna och säger fy fy fy...*


Hehe, den ser bra ut på bild, men jag hoppas framför allt att den har bra bild!

#147

Postad 20 september 2013 - 18:58

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
4 444 riksdaler är superbilligt! Bilden är vad man kan förvänta sig av en budgetmodell. I de allra flesta situationer ser det bra ut, men när det kommer till de allra mörkaste scenerna ser man att det är fråga om en budgetmodell. Om du är inne på 50" kan du fundera på denna eller 50" Panasonic ST60 för cirkus 9K om du vill ha bättre svärta. LG:n lär åtminstone slå din nuvarande LCD-TV.

Här kan du läsa en hel del omdömen på Amazon UK. De flesta är nöjda med modellen med tanke på priset:
http://www.amazon.co...nDateDescending

Redigerat av Kung67, 20 september 2013 - 19:07.


#148

Postad 20 september 2013 - 19:07

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Själv köpte jag igår en Philips 55" 8008 på Elgigantens kvällsrea. 1 550 kr i 10 månader, inga ytterligare avgifter tillkommer. Jag hade ett oanvänt 25K-konto hos HB Finans.

Min 60" LG PN650T ska säljas. Anledningen till bytet är bl.a. att 60" är för stort i min 1:a, jag saknar 3D samt önskar lite bättre svärta. Sedan är den av högklassig byggkvalitet. 3-sidig Ambilight är läckert! Det som jag är lite orolig för är den ev. cloudingen, det verkar vara ett lotteri. :-(

Redigerat av Kung67, 20 september 2013 - 19:24.


#149

Postad 20 september 2013 - 19:14

Unregisteredf95b5550
  • Unregisteredf95b5550
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

4 444 riksdaler är superbilligt! Bilden är vad man kan förvänta sig av en budgetmodell. I de allra flesta situationer ser det bra ut, men när det kommer till de allra mörkaste scenerna ser man att det är fråga om en budgetmodell. Om du är inne på 50" kan du fundera på denna eller 50" Panasonic ST60 för cirkus 9K om du vill ha bättre svärta. LG:n lär åtminstone slå din nuvarande LCD-TV.

Här kan du läsa en hel del omdömen på Amazon UK. De flesta är nöjda med modellen med tanke på priset:
http://www.amazon.co...nDateDescending


Har dessvärre inte allt för stor budget då man pluggar för tillfället. Just därför denna modell verkar så bra. Om ~9 månader är skolan klar ändå, så då finns det mer utrymme för uppdatering. Men det låter mycket lovande! Får se vad som händer när pengarna trillar in nästa vecka.

Själv köpte jag igår en Philips 55" 8008 på Elgigantens kvällsrea. 1 550 kr i 10 månader, inga ytterligare avgifter. Min 60" LG PN650T ska säljas. Anledningen till bytet är att 60" är för stort i min 1:a, jag saknar 3D samt önskar lite bättre svärta. Sedan är den av högklassig byggkvalitet. Det enda som jag är orolig för är den ev. cloudingen. :-(


Får man undra lite nyfiket vad du kommer begära för denna 60"-are?

Redigerat av Unregisteredf95b5550, 20 september 2013 - 19:15.


#150

Postad 20 september 2013 - 19:22

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Det blir nog en annons på Blocket på onsdag den 25/9 (lönedagen). Jag köpte den för bara tre månader sedan hos Electroworld på rea, den kostade då 6 990 kr. Jag skickar även med lite tillbehör i form av kablar etc. Jag börjar nog med 5 790 kr så får vi se vad det slutar på, minst 5 200 i alla fall. Blocket kan gå snabbt men det kan även vara urtrögt. Den får avhämtas i Nacka kommun. Tung och stor!

Redigerat av Kung67, 20 september 2013 - 19:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.