Jump to content

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Elden Ring

396 replies to this topic
  • Please log in to reply
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7.5 (1) 498:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8.33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8.33 (2) 572:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7.86 (13) 459:-

#101

Posted 05 March 2022 - 20:13

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
KÀnns som jag har finkammat hela södra ön. FÄr vÀl kika pÄ nÄn karta om det Àr ngt jag har missat. Det var f.ö dÀr jag hittade en ny staff nÀr jag dödade nÄn slags boss i en ruin.

#102

Posted 06 March 2022 - 11:17

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1,549 posts
  • 0

Ska bara se klart vasaloppet sen ska jag prova pĂ„ detta spel. Har inte provat nĂ„got av souls-spelen tidigare sĂ„ det blir en ny upplevelse. 

Har spanat lite pÄ dom olika klasserna. FÄr se vad det blir.



#103

Posted 06 March 2022 - 18:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Hade ju helt missat att utforska precis till höger om dÀr man startar spelet. Lite ruiner dÀr nere som var lite intressanta. :)

#104

Posted 07 March 2022 - 07:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
SĂ„dĂ€r, en av bossarna i Stormveil avklarad! Det droppades ett item som gav 20000 runes, som dessutom gick att duplicera i en sĂ„n dĂ€r ”vandrande” klippa.

#105

Posted 07 March 2022 - 10:15

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Nais. Det verkar vara Elden Rings "boss souls" som gÄr att göra om til vapen eller "Àta".

 

Vet inte om jag sa det men dÀr pÄ sidan av arenan, nÀr man ser mot den andra vÀggen som har nÄgra hÄl i sig ligger mitt hittils bÀst ratade message: "castle, but hole"

 

Kul att se att comunityen fortfarande uppskattar den gamla humorn. :)


Edited by Demon Slayer, 07 March 2022 - 10:20.


#106

Posted 07 March 2022 - 10:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Nais. Det verkar vara Elden Rings "boss souls" som gÄr att göra om til vapen eller "Àta".

Vet inte om jag sa det men dÀr pÄ sidan av arenan, nÀr man ser mot den andra vÀggen som har nÄgra hÄl i sig ligger mitt hittils bÀst ratade message: "castle, but hole"

Kul att se att comunityen fortfarande uppskattar den gamla humorn. :)


SĂ„g att man kunde göra om till vapen ocksĂ„, vet inte vad som Ă€r bĂ€st. Iom att jag duplicerade den sĂ„ ”consumade” jag en iaf och sparade den andra ifall det kunde vara bra i framtiden. Visste ju t.ex inte om att man kunde byta mot vapen, kĂ€ndes iofs som det var STR-grejer. Vet du vad det var förutom yxan man fick? SĂ„g inte vad det var pĂ„ bilden och jag förstod inte om man kunde ens fĂ„ fram den infon heller.

#107

Posted 07 March 2022 - 11:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Det andra Àr ett drakhuvud, liknande det han anvÀnder sjÀlv (fast lite gulligare). Men som mÄnga andra magivapen i spelet sÄ behöver den bÄde STR/INT/FTH sÄ det var inte intressant för mig. Men jag Ät en och sparade en jag med.


Edited by Demon Slayer, 07 March 2022 - 11:18.


#108

Posted 07 March 2022 - 12:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Är fortfarande lite nyfiken pĂ„ det hĂ€r... helst nu nĂ€r jag har ont i knĂ€t och inte kan jobba pĂ„ nĂ„gra dar... men som skrev innan, kanske tycker det Ă€r för svĂ„rt...  :o

GĂ„r det grinda och öka styrka och starkare vapen varje gĂ„ng man ska pĂ„ nĂ„n stor boss? SĂ„ man har större chans dom gĂ„ngerna?   :ph34r:

BĂ€st att köpa diskversionen isf va? Finns det instruktioner och vad alla knappar Ă€r till dĂ€r? Och sen kan man sĂ€lja det ju, om det inte passar 


Edited by Garrett, 07 March 2022 - 12:35.


#109

Posted 07 March 2022 - 12:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Är fortfarande lite nyfiken pĂ„ det hĂ€r... helst nu nĂ€r jag har ont i knĂ€t och inte kan jobba pĂ„ nĂ„gra dar... men som skrev innan, kanske tycker det Ă€r för svĂ„rt... :o
GÄr det grinda och öka styrka och starkare vapen varje gÄng man ska pÄ nÄn stor boss? SÄ man har större chans dom gÄngerna? :ph34r:

Ja det Ă€r sĂ„ man mĂ„ste spela spelet. Du kommer till nĂ„n boss, fĂ„r storstryk, fĂ„r vĂ€lja att utforska kartan istĂ€llet och dĂ€rmed levla upp osv. Samma med massa fiender man helst hĂ„ller sig undan i början. Vissa fiender hĂ„ller jag mig fortfarande undan, finns nĂ„n j*vla ĂŒberbjörn av ngt slag i en skog som Ă€r helt livsfarlig :D
Jag Àr fortfarande rÀtt vÀrdelös nÀr det kommer till stridssystemet och fÄr ibland nöta pÄ div riddare som gör livet surt men magier gör susen för sÄna som mig!

Det Àr inte sÄ vÀrst mycket knappar att ens hÄlla reda pÄ, dÀremot Àr det svÄrt att bli bra pÄ att anvÀnda dom rÀtt.

Edited by La Cucaracha, 07 March 2022 - 12:37.


#110

Posted 07 March 2022 - 12:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Ja det Ă€r sĂ„ man mĂ„ste spela spelet. Du kommer till nĂ„n boss, fĂ„r storstryk, fĂ„r vĂ€lja att utforska kartan istĂ€llet och dĂ€rmed levla upp osv. Samma med massa fiender man helst hĂ„ller sig undan i början. Vissa fiender hĂ„ller jag mig fortfarande undan, finns nĂ„n j*vla ĂŒberbjörn av ngt slag i en skog som Ă€r helt livsfarlig :D
Jag Àr fortfarande rÀtt vÀrdelös nÀr det kommer till stridssystemet och fÄr ibland nöta pÄ div riddare som gör livet surt men magier gör susen för sÄna som mig!


SĂ„ vilken klass Ă€r bĂ€st för en ”noob” ? 🙈

#111

Posted 07 March 2022 - 12:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

SĂ„ vilken klass Ă€r bĂ€st för en ”noob” ? 🙈


Jag valde Prisoner som tydligen ska vara rÀtt bra. Sen om den Àr det i jÀmförelse med andra lÄter jag vara osagt. Har inte testat ngn annan klass. Men just lite enkel magi att kunna ta ut folk pÄ lite hÄll Àr extremt bra.
Sen fÄr man gÀrna kika lite builds osv. Jag följde ju t.ex din lÀnk du postade.

#112

Posted 07 March 2022 - 13:00

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Jag valde Prisoner som tydligen ska vara rÀtt bra. Sen om den Àr det i jÀmförelse med andra lÄter jag vara osagt. Har inte testat ngn annan klass. Men just lite enkel magi att kunna ta ut folk pÄ lite hÄll Àr extremt bra.
Sen fÄr man gÀrna kika lite builds osv. Jag följde ju t.ex din lÀnk du postade.


Ok, hjĂ€lpte den nĂ„t? 😁
Kan man gömma undan runes? Hörde att man förlorar dom nĂ€r man dör? 👀😝

#113

Posted 07 March 2022 - 13:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Ok, hjĂ€lpte den nĂ„t? 😁
Kan man gömma undan runes? Hörde att man förlorar dom nĂ€r man dör? 👀😝


Ja, den gjorde ju sÄ man kom igÄng lite. Allt Àr ju lite luddigt vad man ska göra i början osv. Jag gick vÀl dock runt ett par timmar innan jag kikade pÄ den.

Alla runes man plockar upp frĂ„n marken mĂ„ste man ”use” för att dom ska bli tillgĂ€ngliga för handel osv. SĂ„ lĂ„ter man dom bara vara sĂ„ blir det ju som dom Ă€r i en bank. DĂ€remot sĂ„ fĂ„r du runes för varje fiende man drĂ€per och dom blir ju möjligt att tappa om du dör. SĂ„ ibland fĂ„r man ju planera lite nĂ€r man har mycket runes pĂ„ fickan, dvs det kan vara korkat att gĂ„ in till en boss. Och oavsett om du dör sĂ„ kan du plocka upp dina runes igen dĂ€r du dog men dĂ„ fĂ„r du inte dö pĂ„ vĂ€gen dit.

#114

Posted 07 March 2022 - 15:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Jag undrar om en ren Strength build kan vara lÀttaste, dÄ det bara Àr 1 stat man uppar för att göra mer skada. Man behöver inte heller hÄlla reda pÄ 2 flaskor pÄ samma sÀtt. Man fÄr ocksÄ ganska mycket STR gear i början. Hero Àr den klassen som startar med mest STR.



#115

Posted 07 March 2022 - 16:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Sambon va snÀll och Äkte inom EG pÄ vÀg hem. Testat lite, kommit ut nu til det öppna. Har svÄrt att se vad jag ska göra, kan man se questen pÄ nÄt sÀtt? Hittade ju guidance of grace, den visade en bit, men tog stop sen
Funderar pÄ att göra den guiden jag lÀnkade pÄ förra sidan för att stÀrka upp mig

 

Dog givetvis direkt av det dĂ€r gyllene riddaren utanför, faen vad rĂ€dd jag blev, trodde inte han hade sett mig  :lol:


Edited by Garrett, 07 March 2022 - 16:51.


#116

Posted 07 March 2022 - 17:04

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 1

Dom visar den generella riktningen, om du följer det sÄ kommer det en ny.



#117

Posted 07 March 2022 - 17:11

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Dom visar den generella riktningen, om du följer det sÄ kommer det en ny.

 

Ok, tack. :)

Tog Confessor... men Ă„ngrar lite att inte kunna attackera pĂ„ hĂ„ll..? Funderar pĂ„ att börja om med Astrologer... 



#118

Posted 07 March 2022 - 17:29

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Ok, tack. :)
Tog Confessor... men Ängrar lite att inte kunna attackera pÄ hÄll..? Funderar pÄ att börja om med Astrologer...


Tror Astrologer Àr kul, det Àr vÀl ÀndÄ ren trollkarlsklass eller?
Annars som sagt Àr Prisoner bra, lite svÀrdig plus vettig pÄ magi.

#119

Posted 07 March 2022 - 17:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Tror Astrologer Àr kul, det Àr vÀl ÀndÄ ren trollkarlsklass eller?
Annars som sagt Àr Prisoner bra, lite svÀrdig plus vettig pÄ magi.

Ah, skicka damage pÄ hÄll med? Som man kan förstÀrka?

#120

Posted 07 March 2022 - 18:07

JSan
  • JSan
  • ForumrĂ€v

  • 732 posts
  • 0

Tog Confessor... men Ängrar lite att inte kunna attackera pÄ hÄll..? Funderar pÄ att börja om med Astrologer...

Du kan ju köpa/lÄsa upp andra magier Àn dom som följer med frÄn start eftersom

#121

Posted 07 March 2022 - 20:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Du kan ju köpa/lÄsa upp andra magier Àn dom som följer med frÄn start eftersom


Precis, det verkar som Astrologer har Glintstone Pebble som spell ifrĂ„n start. Denna Ă€r min ”to go” spell men fick istĂ€llet köpa den vid ett senare tillfĂ€lle till min Prisoner. VĂ€ldigt bra att ta ut svagare fiender pĂ„ hĂ„ll dĂ„ man kan casta rĂ€tt snabbt och Ă€r billig i FP.

#122

Posted 07 March 2022 - 21:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0
Tar det lĂ„ng tid innan man köpa det? KĂ€nner att jag vill ha det direkt 👀🙈😄

#123

Posted 07 March 2022 - 23:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Tar det lĂ„ng tid innan man köpa det? KĂ€nner att jag vill ha det direkt 👀🙈😄

Hade du valt Astrologer sÄ hade du inte behövt vÀnta :D
Ska du köpa den sÄ kanske du behöver levla lite, det Àr en miniboss man mÄste klÄ som inte Àr jÀttesvÄr men det beror ju lite pÄ. Ligger en ruin lite sydost om den dÀr första ruinen med alla vakter/riddare gÄr. Ser du en Àcklig blomma dÀr sÄ Àr du rÀtt.

TillĂ€gg: Även Prisoner har ju en range-magi frĂ„n start som Ă€r sjukt effektiv.

Fick Àntligen död pÄ monstret nere i botten av Stormveil Castle, extremt dryg dÄ den var sÄ stor att kameravinklarna blev helt skumma om man hade lockat. Fick hÄlla pÄ ett gÀng ggr innan det gick vÀgen.

Edited by La Cucaracha, 08 March 2022 - 07:33.


#124

Posted 08 March 2022 - 09:14

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2,242 posts
  • 0

Precis, det verkar som Astrologer har Glintstone Pebble som spell ifrĂ„n start. Denna Ă€r min ”to go” spell men fick istĂ€llet köpa den vid ett senare tillfĂ€lle till min Prisoner. VĂ€ldigt bra att ta ut svagare fiender pĂ„ hĂ„ll dĂ„ man kan casta rĂ€tt snabbt och Ă€r billig i FP.

Började som Astrologer och kör en blandning av magi (pebble / arc) samt nĂ€rstrid. Är level 30 och har lagt en del i Str/dex för att kunna ha brass shield, twin blades och Guardian's swordspear. Kör mest swordspear nu men har Ă€ven Sword of St trina som Ă€r trevligt pĂ„ fiender mottagliga för sleep. Har inte köpt nĂ„gon magi Ă€n men bĂ„de glintstone pebble och arc har sina anvĂ€ndningsomrĂ„den. Har inte kört nĂ„gra tunga bossar Ă€n utan enbart ett par tre optional. Kan reka astrologer som startklass dĂ„ magin gör saker och ting enklare i början samtidigt som den inte har en massa onödiga stats ifall man vill dubbla med nĂ€rstrid exempelvis.



#125

Posted 08 March 2022 - 10:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Är det nĂ„gon som vet om man kan förbĂ€ttra scalingen pĂ„ vapen via smeden eller om det alltid Ă€r samma? Det Ă€r iaf ingen skillnad pĂ„ mitt startsvĂ€rd som jag har +6 pĂ„.

Edit: Kan svara mig sjÀlv pÄ att vissa vapen verkar iaf gÄ att förbÀttra scalingen pÄ hos smeden. Hittade dock ingen info om huruvida mitt svÀrd gör det.

Edited by La Cucaracha, 08 March 2022 - 11:09.


#126

Posted 08 March 2022 - 11:41

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Är det nĂ„gon som vet om man kan förbĂ€ttra scalingen pĂ„ vapen via smeden eller om det alltid Ă€r samma? Det Ă€r iaf ingen skillnad pĂ„ mitt startsvĂ€rd som jag har +6 pĂ„.

Edit: Kan svara mig sjÀlv pÄ att vissa vapen verkar iaf gÄ att förbÀttra scalingen pÄ hos smeden. Hittade dock ingen info om huruvida mitt svÀrd gör det.

Det vet man igentligen inte innan, men ett vapen med D i bÄde STR och DEX brukar sÀllan dra av helt pÄ den ena staten. DÀremot Scimitaren som jag körde med ett tag, den hade D i STR och jag tror C i DEX, dÄ kan man ana baserat pÄ detta plus hur mycket DEX den krÀver, plus att kurvade svÀrd klassiskt vart DEX vapen. Den Àr nu B i DEX skalning. Men du kommer aldrig att fÄ S pÄ en som startar med D eller C tror jag.

 

Du kan ocksÄ via vissa Ash of War, lÀgga pÄ det som förr var "infuse" och krÀvde en gem, och dÄ fÄ den "Heavy" för STR, "Keen" (vass) för DEX, och "QUALITY" för om man kör 50/50 STR/DEX. Lite osÀker nu om det var det som faktiskt fick den att Àndra skalning, det kan ju ha vart det nu nÀr jag tÀnker mig om. Men vapen brukar Àndra skalning med enbart smide ocsÄ, du ser ju varje gÄng du uppar vapnet att det visar vad skalningen var och vad den blir.


Edited by Demon Slayer, 08 March 2022 - 11:43.


#127

Posted 08 March 2022 - 11:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Ja jag tror jag lagt keen pÄ mitt vapen och fick B i DEX (frÄn C)
Problemet Ă€r vĂ€l bristen pĂ„ smithingstones för tillfĂ€llet och att det kĂ€nns dumt att man ogĂ€rna testar nya vapen som inte uppenbart kĂ€nns bĂ€ttre frĂ„n start. Det kostar ju en del att dra upp till +5 och högre och det ”kanske” Ă€r först dĂ„ t.ex DEX D blir C osv sĂ„ man tjĂ€nar lite extra pĂ„ sina attributspoĂ€ng.

#128

Posted 08 March 2022 - 13:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Ja men om den har C eller D sÄ Àr det ingen ide att byta det blir nÀstan ingen skillnad. Det finns vapen som har B, A och t.o.m S frÄn start. Kör med det du har tills du hittar ett ordentligt.

Jag har finkammat startomrÄdena nu (satte ut beacons och zigzaggade hela skiten omrÄde för omrÄde) och har samlat pÄ mig massa smithingstones samt hittat ett sjukt bra vapen som skalar med Int/Dex. Kom til ett stÀlle dÀr man kan respecca sÄ har sÀnkt Dex till vapnets krav 18 och lagt det pÄ Int istÀllet.

 

Gör dubbelt sÄ mycket skada med svÀrdet nu. Vapnet har dock bara C skalning i INT men att det ö.h.t skalar med INT gör att jag kan skita i DEX och lÀgga allt pÄ INT. Magier blir starkare och svÀrdet blir starkare med bara 1 stat. (behöver ju mind och FP ocksÄ pÄ sikt dÄ).

 

Jag hittade den demi human queen staff men den har ju inte lika bra stats som den man startar med. Se pÄ "Sorcery scaling" det Àr det som avgör hur starka magierna blir, Physical Àr bara om du bonkar dom i huvvet med staven sÄ det har ingentig med magikraften att göra.

 

Jag vet att jag ofta startar uppa INT mycket mer Àn HP/END Àn vad mÄnga andra gör, min spelstil Àr att gÄ in snabbt och avsluta. Jag blir ofta one eller two shottad dock.

 

Efter respecc:

 

Lvl 54

Vigor 19

Mind 17

Endurance 11

Strength 12

Dexterity 18

Intelligence 47

Faith 6

Arcane 9

 

Gör 396 i skada med primÀrvapnet +5 skalar C med INT/DEX och har 50 i blood loss buildup sÄ var 3-4 slag gör blodskada.


Edited by Demon Slayer, 08 March 2022 - 13:39.


#129

Posted 08 March 2022 - 13:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Hittade en stav som scalade INT till S och den gÄr inte att uppgradera hos smeden heller sÄ det var skönt :D

Vad Àr det för vapen du har hittat? Jag kör ju ÀndÄ dex/int med nÀstan alla mina poÀng

#130

Posted 08 March 2022 - 14:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Har kört med nÄn Meteorite Staff det senaste, jag tror man behöver levla upp Demi Human en del för att den ska bli bra. Sen om den Àr mycket bÀttre Àn start-staven vettefan? PÄ +11 sÄ har du A pÄ INT iaf med Demi Human.

#131

Posted 08 March 2022 - 15:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Hittade en stav som scalade INT till S och den gÄr inte att uppgradera hos smeden heller sÄ det var skönt :D

Vad Àr det för vapen du har hittat? Jag kör ju ÀndÄ dex/int med nÀstan alla mina poÀng

En Moon katana. Om du tar den översta vÀgen mot Calid, just innan dÀr det gröna blir rött, ta höger och nÀr du ser jÀtten sÄ rider du förbi honnom och gör en 360 nÀstan och slickar bergsvÀggen nedanför och till höger om honnom sÄ kommer du till en grotta. DÀr inne finns den. Den behöver somber smithing stones, men som tur var hade jag ganska mÄnga dÄ jag kört nÀstan hela magi akademien.

 

Har kört med nÄn Meteorite Staff det senaste, jag tror man behöver levla upp Demi Human en del för att den ska bli bra. Sen om den Àr mycket bÀttre Àn start-staven vettefan? PÄ +11 sÄ har du A pÄ INT iaf med Demi Human.

Det kan hÀnda att den skalar bÀttre och blir starkare sen som du sÀger, men den startar med dÄligare magi. NÀr jag har stenar i överflöd ska jag testa.



#132

Posted 09 March 2022 - 00:41

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Hittade nyss den bell hearing som gör att man kunde köpa smithing stones i Roundtable Hold
besvikelsen nĂ€r det bara var lvl 1 och 2 man kunde köpa för den :P

#133

Posted 09 March 2022 - 08:51

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6,955 posts
  • 0

Tror jag tagit mig vatten över huvudet, fasen vad svÄrt det Àr, och man fÄr ju ingen direkt hjÀlp, questlog, vÀgvisning etc som i witcher / Horizon finns ju inte... detta Àr nog för hardcore för mig ÀndÄ,. vill gÀrna ha en svÄrighetsgrad lÀgre eller tvÄ :o ... men jÀklar vad jag gillar striderna, fienden etc... '

Kan hÀnda jag sÀljer det igen, har ps5 versionen pÄ skiva



#134

Posted 09 March 2022 - 09:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Tror jag tagit mig vatten över huvudet, fasen vad svÄrt det Àr, och man fÄr ju ingen direkt hjÀlp, questlog, vÀgvisning etc som i witcher / Horizon finns ju inte... detta Àr nog för hardcore för mig ÀndÄ,. vill gÀrna ha en svÄrighetsgrad lÀgre eller tvÄ :o ... men jÀklar vad jag gillar striderna, fienden etc... '
Kan hÀnda jag sÀljer det igen, har ps5 versionen pÄ skiva


Ja det Àr ju svÄrt men du kan ju ocksÄ bara gÄ runt och utforska pÄ egen hand och pÄ sÄ sÀtt levla upp sÄ du blir starkare.
Jag tycker det blir klart otydligare vart man ska ta vÀgen efter Stormveil Castle eller iaf vad man ska göra. Kom till nÄn Sorcery Academy men dÀr behövde man nÄn Glintstone Key för att komma in, ingen aning om vart den Àr öht

#135

Posted 09 March 2022 - 11:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Ja det Àr ju svÄrt men du kan ju ocksÄ bara gÄ runt och utforska pÄ egen hand och pÄ sÄ sÀtt levla upp sÄ du blir starkare.
Jag tycker det blir klart otydligare vart man ska ta vÀgen efter Stormveil Castle eller iaf vad man ska göra. Kom till nÄn Sorcery Academy men dÀr behövde man nÄn Glintstone Key för att komma in, ingen aning om vart den Àr öht

Du fick en liten kartbit som lÄg pÄ ett lik tror jag. Se pÄ den sÄ er det x-marks the spot.

 

Jag rekomenderar att du hittar den Katanan jag pratade om, det har gjort finkammningen mycket lÀttare nÀr man oneshottar det mesta. Jag har nu gÄtt igenom varenda centimeter av första och sydliga biten och hÄller pÄ med "magiön", men hÀr var det lite svÄrare men gÄr framÄt.

 

AngÄende smithing stones sÄ var ju det lite synd....efter min zigzag resa sÄ har jag nu 37st lvl.1 stenar hehe.



#136

Posted 09 March 2022 - 11:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Tror jag tagit mig vatten över huvudet, fasen vad svÄrt det Àr, och man fÄr ju ingen direkt hjÀlp, questlog, vÀgvisning etc som i witcher / Horizon finns ju inte... detta Àr nog för hardcore för mig ÀndÄ,. vill gÀrna ha en svÄrighetsgrad lÀgre eller tvÄ :o ... men jÀklar vad jag gillar striderna, fienden etc... '

Kan hÀnda jag sÀljer det igen, har ps5 versionen pÄ skiva

Det Àr svÄrt, inget snack om saken. Vanligvis i Souls-spel sÄ mÀrker man av vart man ska gÄ baserat pÄ hur svÄra fienderna Àr. Om du dör pÄ 1 slag sÄ Àr du helt fel ute och mÄste komma tillbaka senare.

 

Men om du följer grace "pilarna" pÄ kartan sÄ Àr det en utstakad vÀg och den första gÄr ju igenom Stormveil. Om det fortfarande blir för svÄrt sÄ mÄste du som nÀmnts utforska lite mer och levla upp och komma tillbaka. Jag var tvungen att göra det sÀlv pÄ bÄde första och andra bossen.

 

Du kan ju se pÄ streamings av spelet för att se hur andra spelar, kanske du kan fÄ tip till hur man ger sig inn i striderna osv, det Àr en del mekanik som hjÀlper t.ex backstab, jumpt-strike, hur man dodgar osv. Sista utvÀg se pÄ en "how to become OP" -video.



#137

Posted 09 March 2022 - 12:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Du fick en liten kartbit som lÄg pÄ ett lik tror jag. Se pÄ den sÄ er det x-marks the spot.

Jag rekomenderar att du hittar den Katanan jag pratade om, det har gjort finkammningen mycket lÀttare nÀr man oneshottar det mesta. Jag har nu gÄtt igenom varenda centimeter av första och sydliga biten och hÄller pÄ med "magiön", men hÀr var det lite svÄrare men gÄr framÄt.

AngÄende smithing stones sÄ var ju det lite synd....efter min zigzag resa sÄ har jag nu 37st lvl.1 stenar hehe.


Minns ingen kartbit frÄn nÄgot lik :P fÄr kika bland inventoryn. Ibland plockar jag upp saker som jag inte reflekterar över vilket Àr dumt i detta spelet.

Löste Katanan efter en del kĂ€mpande med att hitta rĂ€tt ingĂ„ng till grottan dĂ„ det var stĂ€ngt frĂ„n det hĂ„llet vid trollet. Sen glömde jag givetvis bort att jag hade runt 16000 runes pĂ„ mig nĂ€r jag hoppade in till bossen och stendog. Sen nĂ€r jag snabbt skulle försöka ta tillbaka dom vid nĂ€sta försök gjorde den nĂ„got dampigt utfall och klippte mig direkt
sĂ„ surt. Förlorade runt 10000 runes senare pĂ„ ytterligare en idiotisk grej dĂ€r jag underskattade fienderna

Men svÀrdet var trevligt, enda jag saknar nu Àr min sidestep ash of war jag hade innan.

#138

Posted 09 March 2022 - 12:59

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Haha sorry jag gick faktiskt dit för att kunna beskriva vÀgen men kom inte ihÄg vilket hÄll man skulle gÄ ifrÄn, men det Àr vÀrt det jag lovar. Nej man kan varken lÀgga pÄ ash of war eller buffa vapnet verkar det som, det Àr lite synd, men med min build gör det sjuk skada och jag Àr glad att kunna spela som nÀstan ren sorcerer men med svÀrd ocksÄ.

 

Jag förlorade 16k 2-3 gÄnger igÄr, riktigt surt dÄ det var frÄn oneshot fiender och "omöjliga ambush" men men sÄ Àr det.


Edited by Demon Slayer, 09 March 2022 - 13:00.


#139

Posted 09 March 2022 - 14:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Haha sorry jag gick faktiskt dit för att kunna beskriva vÀgen men kom inte ihÄg vilket hÄll man skulle gÄ ifrÄn, men det Àr vÀrt det jag lovar. Nej man kan varken lÀgga pÄ ash of war eller buffa vapnet verkar det som, det Àr lite synd, men med min build gör det sjuk skada och jag Àr glad att kunna spela som nÀstan ren sorcerer men med svÀrd ocksÄ.

Jag förlorade 16k 2-3 gÄnger igÄr, riktigt surt dÄ det var frÄn oneshot fiender och "omöjliga ambush" men men sÄ Àr det.


Jag fick googla mig fram, var nÀra pÄ att börja hugga pÄ Alexander (krukan) dÀr för att se om det skulle hÀnda ngt men misstÀnkte att det var en dum idé :D

#140

Posted 11 March 2022 - 06:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Hade ju givetvis helt missat kartbiten jag lootade, börjat sakta men sÀkert ta mig genom academyn nu. Första bossen var inget skÀmt iaf, vet inte hur mÄnga försök det tog mig. Vill gÀrna klara dom utan att summona vargarna eller andra folk.
DÀremot slog det mig att testa en Rune Arc, och det blev ju buffen som behövdes.

#141

Posted 11 March 2022 - 13:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Snackar du om han röda? Ja han var vÀldigt agressiv, jag anvÀnde spirit ash men det tog nÄgra försök ÀndÄ.

 

Men varför vill du inte anvÀnda spirit ash? Jag ser att det Àr delade meningar om detta dÀr en del tycker det Àr en del av toolsettet du har, de kostar ju FP samt de dör ganska fort, medans andra vill ta det 100% sjÀlv och en del anvÀnder inte mixed physics en gÄng. Personligen anvÀnder jag mixed physics(om jag kommer ihÄg det) samt spirit ash pÄ bossar om jag dör med engÄng första försök. Man fÄr ju stort sett bara magi i alla grottor man tar sÄ har lust att anvÀnda det en gÄng ibland iallafall. Men jag brukar aldrig anvÀnda spirit ashes ut i vÀrlden, dels för jag glömmer att det ens gÄr men mest för att man kan ju alltid springa bort en bit för att heala.



#142

Posted 11 March 2022 - 15:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Ja den röda vargen. Vet inte varför jag inte vill anvĂ€nda spirit ash, ibland har dom kĂ€nts för ”bra” och gör allt jobb medans jag gĂ„r dĂ€r bak och kastar magier. T.ex den dĂ€r ”hunden” som vaktade gĂ„ngen mot Divinity-tornet i Stormveil. Vargarna störde ut den totalt. Allt beror lite pĂ„ hur mycket jag vill trĂ€na :D
Egentligen skulle jag behöva trÀna parry med sköld men jag kör inte med sköld alls lÀngre, kanske ska börja testa lite mer med det. Physics-flaskan kör jag dock alltid med :)

Edited by La Cucaracha, 11 March 2022 - 15:05.


#143

Posted 11 March 2022 - 15:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Ja det Àr lite upp och ned hur bra dom Àr, ibland dör dom med en gÄng men ibland kan man som du sÀger bara stÄ och kasta magi i lugn och ro - just dÄ kÀnns det ju lite dumt det kan jag hÄlla med om, men det har mest vart pÄ dom smÄ minibossarna tycker jag.

 

Jag har inte direkt testat olika sorter osv utan mest bara anvÀnt den som kostar mest om jag dör pÄ momangen first try, sÄ att jag fÄr vara inne hos bossen lite lÀngre, springa runt lite och se nÄgra moves osv.

 

Det finns bossar dÀr det nÀstan blir vÀrre med spirit ash, t.ex han svarta minibossen som Àr sÄ snabb, om man anvÀnder spirit ash sÄ mÄste man ju anvÀnda en flaska direkt för att ha FP och han Àr sjukt snabb att kasta sÄnnt grönt sÄ man fastnar, sÄ dÀr dör jag rÀtt vid dörren om jag ens försöker hehe.



#144

Posted 12 March 2022 - 02:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
DÄ var Àven andra bossen avklarad i Raya Lucaria Academyn, sÄg Àven en del loot som lÄg pÄ vissa hustak jag aldrig hittade upp pÄ. Skumt


Edit: Gick tydligen att hoppa mellan hustaken pĂ„ ett stĂ€lle dĂ€r jag inte trodde det gick. SĂ„g flera ”spöken” som inte klarade det sĂ„ jag testade aldrig sjĂ€lv.

Edited by La Cucaracha, 12 March 2022 - 10:59.


#145

Posted 12 March 2022 - 13:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Ja jag har tatt allting dÀr. Jag vill föröka hitta allt loot första gÄngen jag spelar sÄ det brukar ta mig ganska lÄng tid. Jag var lvl.60 vid 60h och Àr nu lvl.74 vid 74h sÄ det verkar ta mig en timme per level ungefÀr i snitt dÄ.

 

 

MÄste bara lÀgga till att spelet Àr massivt. Man kan sÀkert speedrunna det fort om man vet allting, men om man har lust att utforska och tycker det Àr kul att gÄ lite utanför stigen ibland, testa olika strategier, olika vapen, tycker det Àr kul att slÄss mot bossar/minibossar och inte bara mörsa pÄ sÄ ser det ut att vara 150h för mig iallafall dÄ jag kan tÀnka mig att jag Àr cirka halvÀgs igenom nu lite baserat pÄ kartan men ocksÄ hur mycket man kan uppgradera vapen och var dom menar man bör vara dÀr jag Àr (baserat pÄ drops), det ser ocksÄ ut som 50 i en stat inte Àr endgame som det var förr dÄ jag hittat saker som krÀver 60 för att ens fungera.

 

Jag gillar dock som sagt att hitta allt och har slickat alla bergsvÀggar efter grottor osv. GÄr man bara den utstakade stigen sÄ kanske man halverar den tiden.


Edited by Demon Slayer, 12 March 2022 - 14:04.


#146

Posted 12 March 2022 - 14:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0
Tycker man sabbar hela spelet om man bara ska försöka springa genom allt. Utforskar gÀrna sÄ mycket som möjligt men det Àr lÀtt att missa smÄsaker sÄ brukar emellanÄt slÀnga ett öga i nÄn guide sÄ man inte missar ngt kul.

#147

Posted 12 March 2022 - 14:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4,720 posts
  • 0

Hur ligger du till lvl. vs tidsmÀssigt?



#148

Posted 12 March 2022 - 15:04

erikjonathan
  • erikjonathan
  • LĂ€rjunge

  • 338 posts
  • 0
Tycker utforskandet kommer av sig sjĂ€lvt. Vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag planerar att rida till ett stĂ€lle men slutar med att ”oj vad Ă€r det, det mĂ„ste jag kolla”.
Har sjÀlv kommit till Stormveil castle och Raya Lucaria academy nu, 27h in och lvl 42 med en Confessor.

#149

Posted 12 March 2022 - 17:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2,786 posts
  • 0

Hur ligger du till lvl. vs tidsmÀssigt?


56 timmar lvl 67

#150

Posted 12 March 2022 - 18:31

JSan
  • JSan
  • ForumrĂ€v

  • 732 posts
  • 0
KÀnns som spelet Àr hur stort som helst. Finns ju hur mycket optionalomrÄden som helst. Brukar vÀxla lite mellan mainpath och att gÄ tillbaka och utforska. Vad har ni för favoritvapen? Gillar den Bloodhounds Fang sjÀlv och har fÄtt den uppgraderad till +6
Kör som confessor och Àr lvl 83 pÄ 48 timmar. KÀnns ÀndÄ som en bra bit kvar av spelet.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Facebook (1)
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.