Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Burnout Paradise

283 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt spelet (43 medlem(mar) har röstat)

Vad tycker du om spelet?

  1. 1 (sämst) (6 röster [13.95%])

    Procent av omröstning: 13.95%

  2. 2 (3 röster [6.98%])

    Procent av omröstning: 6.98%

  3. 3 (4 röster [9.30%])

    Procent av omröstning: 9.30%

  4. 4 (18 röster [41.86%])

    Procent av omröstning: 41.86%

  5. 5 (bäst) (12 röster [27.91%])

    Procent av omröstning: 27.91%

Rösta Gäster kan inte rösta
Burnout: Paradise (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,7 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 26 januari 2008 - 16:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

hur många spel har man inte nött om race efter race för att till slut lacka ur, det finns ju inte här utan förlorar man ett race tar man bara nästa osv, det är imo helt genialiskt.

Men, man behöver ju bara byta race annars också? Eller du kanske menar när man inte har något annat race att byta till för att man inte låst upp det pga dålig körning, emedan allt är upplåst från början nu?

Ska man ta guld i allting lär det vara jobbigare att behöva starta om om man missar guldet. Om man däremot bara vill kunna spela vidare (amatörnivå :D) så är det väl bra att man inte hindras från att spela spelet.

Redigerat av Zoiler, 26 januari 2008 - 16:27.


#102

Postad 26 januari 2008 - 16:37

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Vad jag menar är att det är underbart att glida omkring och göra de race man känner för i sin egen takt osv, jag blir frustrerad av att köra om samma lopp hela tiden, med det här upplägget blir det aldrig tråkigt, inom sin tid kommer man ha klarat alla tävlingar ändå, men visst vill man nöta samma tävling om och om igen så är det ju bara att göra det, själv har jag aldrig åkt tillbaka utan tar ett nytt race, och vips efter ett par lopp är man tillbaka till den tävlingen som man förlorat.

Jag vet inte om jag tillhör ett utdöende släkte, men jag är helt ointresserad av gamerscore, trots att jag har 30k? *gah* och är inte heller den som måste klara allt fortast möjligast utan sätter alltid upplevelsen i första hand före resultat, och med det i baktanken blir liksom Paradise ett givet toppspel för mig där jag kan leka fritt i min egen takt.

Nej, jag sitter inte och smakar på draken :D

#103

Postad 26 januari 2008 - 16:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag tillhör ett utdöende släkte, men jag är helt ointresserad av gamerscore, trots att jag har 30k? *gah* och är inte heller den som måste klara allt fortast möjligast utan sätter alltid upplevelsen i första hand före resultat, och med det i baktanken blir liksom Paradise ett givet toppspel för mig där jag kan leka fritt i min egen takt.

Jag förstår vad du menar. Men tänk en sån som jag som gärna tar guld i allting (inte för gamerscore, utan för att jag tycker det är belönande att klara av utmaningar). För att ta guld är det enklast om man lär sig banan utantill (om den är svår alltså). Man lär sig banan enklast genom att spela den flera ggr på raken så man har den färskt i minnet. Varje gång blir man lite bättre. Det fungerar inte i den här versionen eftersom man måste åka tillbaka varje gång man misslyckas. Jag brukar vara irriterad när det är laddningstider på 5 sekunder när man ska restarta, tänk då inte vad jag blir när man måste manuellt köra tillbaka i minuter.

Förstår du min och vissa andras syn nu då :D ?

#104

Postad 26 januari 2008 - 17:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag tar tillbaka allt negativt jag sagt om detta spelet efter att ha kört igenom 25%.

Helt underbart.

#105

Postad 26 januari 2008 - 19:53

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Jag vet inte om jag tillhör ett utdöende släkte, men jag är helt ointresserad av gamerscore, trots att jag har 30k? *gah* och är inte heller den som måste klara allt fortast möjligast utan sätter alltid upplevelsen i första hand före resultat, och med det i baktanken blir liksom Paradise ett givet toppspel för mig där jag kan leka fritt i min egen takt.

Jag förstår vad du menar. Men tänk en sån som jag som gärna tar guld i allting (inte för gamerscore, utan för att jag tycker det är belönande att klara av utmaningar). För att ta guld är det enklast om man lär sig banan utantill (om den är svår alltså). Man lär sig banan enklast genom att spela den flera ggr på raken så man har den färskt i minnet. Varje gång blir man lite bättre. Det fungerar inte i den här versionen eftersom man måste åka tillbaka varje gång man misslyckas. Jag brukar vara irriterad när det är laddningstider på 5 sekunder när man ska restarta, tänk då inte vad jag blir när man måste manuellt köra tillbaka i minuter.

Förstår du min och vissa andras syn nu då :D ?



Klart jag förstår dig, det gjorde jag från början =)

Men det är ju bara det att Paradise skiljer sig lite från andra bilspel, vilket är meningen, och då är det lite synd att många klagar på no restart, våga vägra förändringar haha

Sen... det finns ju inga banor i spelet :D bara en stor stad, fan jag kommer ofta från ett helt annat håll in mot mål än mina motståndare, bara en sån sak liksom =)

Me like this game

#106

Postad 26 januari 2008 - 21:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Klart jag förstår dig, det gjorde jag från början =)


Förstår inte att det är så många som inte inser poängen med att det inte finns restarts


Du kanske menade mängden som tyckte det var ett problem?

Men egentligen ska jag väl inte klaga för mycket innan jag spelat spelet med tanke på recensionerna. Man kan tro att jag jobbar på Fox.

#107

Postad 26 januari 2008 - 21:54

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Klart jag förstår dig, det gjorde jag från början =)


Förstår inte att det är så många som inte inser poängen med att det inte finns restarts


Du kanske menade mängden som tyckte det var ett problem?

Men egentligen ska jag väl inte klaga för mycket innan jag spelat spelet med tanke på recensionerna. Man kan tro att jag jobbar på Fox.


Så du har inte ens spelat spelet alltså?

Då måste jag säga: herregud.

#108

Postad 26 januari 2008 - 22:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Så du har inte ens spelat spelet alltså?

Då måste jag säga: herregud.

Mja, jag vet inte om min oro över restarts är så annorlunda mot din egen oro över t ex Konamis inblandning i musiken i DDR :D

Pallar ju inte köpa det om det är Konamis egna musik, då hamnar man snart på psyket, konami ligger inte direkt i topp när det gäller spelmusik alltså haha, men det kanske är lite andra kända låtar med?


Vi tvekar båda att köpa spelet, utan att ha spelat det. Som för övrigt många andra gör om många andra spel på forum. Jag vet att jag hatar att behöva köra tillbaka och starta om ett race, det har jag provat i en del andra spel. Jag ogillar t o m att behöva köra till uppdrag i spel som GTA och Saints Row och hade helst sett att man kunde välja uppdrag direkt. När då många recensenter (som jag brukar lyssna på innan jag köper spel) säger att restartfunktionen förstör gameplay lite så blir jag tveksam.

Dessutom sa du ju att du förstod mig :D .Du som har spelat spelet, om jag vill ta guld/maxa en bana är det annorlunda mot vad jag beskrev eller underlättar den nya restartmetoden? Spelet kanske är så lätt nu att man får bästa möjliga på banorna utan speciellt mycket omstartande?

#109

Postad 26 januari 2008 - 23:43

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Nu blev jag rädd om det nu är så att Konami kommer att köra sitt egna race (haha) och ha med sin egna, oinspirerade menymusik i HELA Burnout: Paradise. Jag njöt i stora drag när jag spelade Revenge tack vare musiken. Ska man dra till med ett (dåligt) skräcksenario så langar Konami upp sin musik ifrån PES -08 och då struntar jag nog i Burnout i framtiden. Att det verkar vara "manuella" restarts gör mig arg också. Sluta förstöra spel på det sättet.

..Fast jag har ju trots allt inte spelat det och ursäktar om det nu är så att jag har fel i mina "gissningar".

#110

Postad 26 januari 2008 - 23:50

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Även om man nu inte kan trycka 'restart' så funkar spelet iaf, det jag inte gillar är att så fort man går upp en körkortsklass så kan man köra alla race igen.

Det jag syftar på är alltså eftersom det är open-world racing så hade det väl inte varit så svårt att hitta på race som gick till lite olika destinationer, eller?

Sen är det lite jobbigt att byta bil också som någon nämnt i tråden innan.
"Oooh, detta race vill jag köra... Men jag måste ha en musclecar...", så åker man 100 mil till närmaste Junk-Yard och hämtar sin musclecar och på vägen tillbaka så hittar man nått annat intressant som man kanske vill ha en speedcar till... Ååååååh...

I övrigt så är väl coolaste Achievmenten i spelet att bli "infected" av viruset som dom som gjort spelet har, och när man blir "taken-down" av någon som har det så får man det själv och så sprids det :D

#111

Postad 27 januari 2008 - 10:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Nu blev jag rädd om det nu är så att Konami kommer att köra sitt egna race (haha) och ha med sin egna, oinspirerade menymusik i HELA Burnout: Paradise.

DDR = Dance Dance Revolution. Det var bara ett exempel att även Lasse Kongo tvekat att köpa spel pga grejer i spelet han inte verkar gilla (och därmed är lika berättigad till att nonchalant säga herregud som jag är :D )

"Oooh, detta race vill jag köra... Men jag måste ha en musclecar...", så åker man 100 mil till närmaste Junk-Yard och hämtar sin musclecar och på vägen tillbaka så hittar man nått annat intressant som man kanske vill ha en speedcar till... Ååååååh...


Ytterligare en grej som verkar dålig. Det är just det jag inte gillar.. att behöva [icke tävlings-] köra hundratals mil i ett egentligen lönlöst syfte som kunde behjälpts med några enkla funktioner. Gulp... betyder det här att jag kommer hata Test Drive?

#112

Postad 27 januari 2008 - 10:35

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
en fråga kan man ändra kontrollen så att man styr med styrkorset??

#113

Postad 27 januari 2008 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

en fråga kan man ändra kontrollen så att man styr med styrkorset??

?

Vill du köra analogt eller tvingas du? Du förlorar ju precision.

#114

Postad 27 januari 2008 - 15:11

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ah, i Test Drive så kunde man byta bil vid racen om man hade fel sorts klass på bilen, t.ex. om man kom till ett Race som krävde B-klass fast man hade C-klass, och då fick man välja någon av sina B-klass bilar. Om man däremot hade en B-klass bil och körde in i ett B-Klass race så fick man köra med den B-klass bil man redan hade även om man ville ha någon annan.

#115

Postad 27 januari 2008 - 18:26

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Jag förstår vad du menar. Men tänk en sån som jag som gärna tar guld i allting (inte för gamerscore, utan för att jag tycker det är belönande att klara av utmaningar). För att ta guld är det enklast om man lär sig banan utantill (om den är svår alltså). Man lär sig banan enklast genom att spela den flera ggr på raken så man har den färskt i minnet.

Jag skaffade spelet idag och vad jag ser kan man inte få guld/silver/brons i events längre. Istället klarar man dem eller inte. (Jag är bara på "Licence C" dock så det kanske ändrar sig senare.)

Om du ska lära dig en viss rutt så är det lättare i detta spelet än tidigare iom att du kan köra runt hela spelet även när du inte är i ett lopp. Vilket är perfekt om man ska leta efter short-cuts och liknande.

#116

Postad 27 januari 2008 - 18:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag skaffade spelet idag och vad jag ser kan man inte få guld/silver/brons i events längre. Istället klarar man dem eller inte. (Jag är bara på "Licence C" dock så det kanske ändrar sig senare.)

Istället är det A, B, C etc rank races? Låter ändå som det kan bli jobbigt att behöva starta om mot slutet när man inte har så många race kvar och inte bara kan "ta nästa".

Aja, jag plockar säkert upp det när det är billigt ändå.

#117

Postad 27 januari 2008 - 19:55

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Är uppe i 16h nu, är nog ta mig fan det bästa jag kört på länge.

Bara shooters till 360 in my ass ;)

#118

Postad 27 januari 2008 - 20:21

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0
Hur ser man enklast vilka race man klarat och inte? Kan man filtrera på något smidigt sett?
Känns som jag kört samma race 3gånger minst ;)

#119

Postad 27 januari 2008 - 20:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Som sagt var, jag var tveksam till vissa beslut de tagit i designen av det här spelet. Vissa av dessa tveksamheter blev på något sätt besannade när jag började spela. Men efter att ha spelat det en bra bit nu (har Licens B och äger 22 bilar) så har jag accepterar dessa 'brister' och insett att de faktiskt är vad som behövdes.

Visst, jag saknar det gamla Crash modet för det nya 'Showtime' är rätt tråkigt faktiskt. Men det hade inte fungerat i en öppen värld. De fördelar man får från en öppen värld väger dock LÄTT upp mot avsaknaden av Crash mode.

Vad gäller att köra till och från race så är det inget problem. Det finns så jäkla mycket roligt att ha skoj på vägen dit. Ofta kör man 'medvetet' fel för att man vill prova en ramp. Plus att det tar typ 2 minuter att köra genom kartan från punkt till punkt med en speed car och det är sällan du behöver göra det (förutom för Burning Lap som är speciell för en specifik bil).

Och nej, det finns inga A/B/C eller Guld/Silver/Brons. Antingen klarar du det eller inte. Skiter det sig så finns ett liknande race alltid runt hörnet.

För att levela till nästa nivå ska man klara av ett visst antal events. Det kvittar vilka eller vilken typ av events man väljer. För varje ny nivå blir det svårare att klara en viss event. Alla events (utom Burning Laps) resettas vid en ny nivå. Eftersom det kvittar vilken tid/plats/etc man kommer på ser jag inte det som ett problem. Hade bara varit tråkigt att behöva beta av dem en efter en.

Det klart, det är ju inte ett perfekt spel. Hamnar man ute på vischan så finns det inte värst många korsningar att välja mellan. Det är lite tråkigt. Men å andra sidan är skoj som fan att dra in i staden igen och leta hopp / tavlor / short-cuts under tiden.

Saknar man 'hittat alla events' achivementen kan jag tipsa att man kör road rule på alla vägar. Då markeras de som silver/guld på kartan så man vet vilka gator man letat på. Innan jag kom på det så spenderade jag MYCKEt tid med en speed-car att köra bara fram och tillbaka för att hitta de där två sista eventsen.

Online har jag fortfarande inte spelat. Har suttit fast hos svärmor hela helgen. Fast med en nyinköpt VGA kabel och medhavd LCD monitor så löste det sig. Måste bara synka lite achivements med Live. ;)

#120

Postad 27 januari 2008 - 20:50

Unregisterede2b4eaab
  • Unregisterede2b4eaab
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Hur ser man enklast vilka race man klarat och inte? Kan man filtrera på något smidigt sett?
Känns som jag kört samma race 3gånger minst ;)


Är du inte uppmärksam när du spelar =)

Nejvars, men det kommer ju upp en liten flagga vid varje race med en liten bock för om du klarat den tävlingen+att Dj:n säger att du redan klarat loppet och att det blir en övningsrunda om du kör och att det nollställs nästa gång du uppgraderar ditt körkort.

Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 27 januari 2008 - 20:50.


#121

Postad 27 januari 2008 - 21:12

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Hur ser man enklast vilka race man klarat och inte? Kan man filtrera på något smidigt sett?
Känns som jag kört samma race 3gånger minst ;)

Är du inte uppmärksam när du spelar =)

Nejvars, men det kommer ju upp en liten flagga vid varje race med en liten bock för om du klarat den tävlingen+att Dj:n säger att du redan klarat loppet och att det blir en övningsrunda om du kör och att det nollställs nästa gång du uppgraderar ditt körkort.

man lär sig nåt nytt varje dag =)

Det jag stör mig så jäkla mycket på är att det inte finns någon förutbestämd väg man kan följa när man kör race á la Test Drive Unlimited där det var en blå slinga på kartan som var lätt att följa. Kompassen i mitten av skärmen högst upp hjälper mig inte så värst mycket :(

I och med det tappar jag mycket av Burnout-känslan att köra fort som f-n till mål utan måste därför ligga och fegköra bakom 1:an för att inte åka omvägar hela tiden.

#122

Postad 27 januari 2008 - 21:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tycker de är lite skoj när man helt plötsligt ser alla andra ta en helt annan väg :(
Då känner man sig lite stressad över om man tagit en genväg eller inte ;)

#123

Postad 27 januari 2008 - 23:03

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Jag skaffade spelet idag och vad jag ser kan man inte få guld/silver/brons i events längre. Istället klarar man dem eller inte. (Jag är bara på "Licence C" dock så det kanske ändrar sig senare.)

Istället är det A, B, C etc rank races? Låter ändå som det kan bli jobbigt att behöva starta om mot slutet när man inte har så många race kvar och inte bara kan "ta nästa".

För att få nästa license ska du klara ett visst antal challenges. Antalet challenges man ska klara ökar för varje license plus att de blir svårare (tror jag iaf). När du får ett nytt license så kan du köra om alla tidigare events på nytt och då få dem räknade mot ditt nya license.

Allvarligt så finns det så fruktansvärt mycket att göra i spelet att man inte lär tröttna på ett tag. Förutom att det finns races etc vid varje vägkorsning så kan man köra timed race samt "crash mode" på varje vägsträcka i spelet. Och så finns det en massa secret jumps och liknande saker som man ska hitta.

De gånger jag missade ett race och ville köra om det så tog jag istället och körde lite på sträckan jag skulle race'a så jag planerade hur jag skulle köra innan jag startade loppet.

Jag tycker också att de ha gjort ett bra jobb med att stoppa in de olika ban-typer som funnits tidigare (mountain, city, offroad, industrial, highway etc) i en sammanhängande värld.

Personligen tycker jag det är mindre frustrerande med nuvarande systemet (dvs massor av race, men inga retries) isf det gamla brons-silver-guld med retries. Det var alltid så ****s frustrerande att försöka klara burning lap på gold challenge att det var nära att man slutade spela.

#124

Postad 27 januari 2008 - 23:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Eller att kartan börjar blinka som attans och påpeka att det är dags att svänga i korsningen och man undrar vad fan då för; min väg är mycket bättre. :blush:
Sen gör man ett litet fel och helt plötsligt ligger man och kör åt ett annat håll. :P

Marked Man är det absolut svåraste tycker jag. Och om man har otur i stuntrunnen och inte hittar ens ett vanligt hopp. :)




Det var alltid så ****s frustrerande att försöka klara burning lap på gold challenge att det var nära att man slutade spela.


Exakt. Det var så jag mindes Burning Laps från de gamla spelen. Numera är det ju roliga att köra. :D

Det är ju inte heller tråkigt att man får en 'uppgraderad' version av sin bil heller... :wub:

#125

Postad 27 januari 2008 - 23:34

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

  • 299 inlägg
  • 0
Finns i stort sett inget att klaga på! Klockrent spel. Enda minus jag kan komma på är: inget 2-player offline. Hade vart skoj =/
Intensivt vill jag kalla detta spel! Det går undan :blush:

#126

Postad 28 januari 2008 - 08:00

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
Nu har jag låst upp A-kortet och en väldigt ferrarilik bil. Wooohooo..... total burnoutkänsla, nu är det dax att sätta lite road rule =)

Det där med vägarna kommer ge sig, man lär sig ganska snabbt att hitta i staden, den är inte sååå stor. =)

#127

Postad 28 januari 2008 - 09:18

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Vill fortfarande ha splitscreen, har inte köpt spelet än...

hörde nån developer som sa att förutom att dom inte ville ha laddningstider så skulle de förekomma framedrops med 2-player. total bullshit.

annars verkar det ju väldigt fräckt.

#128

Postad 28 januari 2008 - 09:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Det där med vägarna kommer ge sig, man lär sig ganska snabbt att hitta i staden, den är inte sååå stor. =)

2 minuter att köra från ena till andra sidan sa någon..? Verkar jättekort juh.

Exakt. Det var så jag mindes Burning Laps från de gamla spelen. Numera är det ju roliga att köra.

Det verkar som spelet blivit enklare(hört från andra också)? Kanske är lika bra iofs, det tog på nerverna att klara True Elite i förra.

Hur är det med datorn. Fuskar den fortfarande med rubberband-AI eller kan man dra ifrån ordentligt? I Revenge så tjänade man på att inte boosta i racen... för att hur mycket man än boostade så kom datorn ändå ikapp.

#129

Postad 28 januari 2008 - 09:51

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0

2 minuter att köra från ena till andra sidan sa någon..? Verkar jättekort juh.


det stämmer ganska bra, men det är 2 min i 300 kmh på motorvägen... Det kan ta en kvart också. =)

Hur är det med datorn. Fuskar den fortfarande med rubberband-AI eller kan man dra ifrån ordentligt? I Revenge så tjänade man på att inte boosta i racen... för att hur mycket man än boostade så kom datorn ändå ikapp.


lite, men det är svårt att säga. Jag upplever att svårighetsgraden har rampat upp lite nu när jag tagit A-kortet, så jag kommer aldrig iväg så långt. =)

#130

Postad 28 januari 2008 - 10:23

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Vill fortfarande ha splitscreen, har inte köpt spelet än...

hörde nån developer som sa att förutom att dom inte ville ha laddningstider så skulle de förekomma framedrops med 2-player. total bullshit.

annars verkar det ju väldigt fräckt.


Det är väl självklart att ett så snyggt spel skulle antagligen orsaka framedrops i splitscreen, varför skulle det vara BS? Du tror dom bara är lata och inte orkar utveckla ett splitscreen-läge?

#131

Postad 28 januari 2008 - 11:05

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Jag tycker det känns som förut... Boostar inte du så boostar inte AI.
Jag har iaf kört race och vunnit med mer när jag inte boostat en enda gång än mot när jag kört ett fläckfritt race med boost hela vägen.

#132

Postad 28 januari 2008 - 11:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Du tror dom bara är lata och inte orkar utveckla ett splitscreen-läge?


Nej, de hatar säkert just honom och därmed valt bort det. :P

Den stora skillnaden mellan förra Burnouten och Burnout Paradise kan jag ta i ett exempel:

I Burnout Takedown/Revenge (minns inte exakt vilken jag pratar om, de var så lika ändå) så var det ofta att man skulle köra runt i flera varv på samma bana för att klara av den. Ibland fick man aldrig ligga sist för då blev man eliminated. I Burnout Paradise så är racen i stort sett alltid från punkt till punkt. Finns något/några checkpoint baserade race dock.
Den stora fördelen med upplägget i BP är att man slipper att behöva köra igenom 'det där jobbiga partiet' (I mitt fall var det Downtown och alla de där ******** pelarna som kändes slumpmässigt utsatta) om och om. Inte bara i olika race utan flera gånger i samma race. I BP så kan du helt enkelt bara skita i att köra igenom det där partiet. Visst, det kanske blir en liten omväg, men vad fan gör det när du inte sätter dig i en pelare varannan meter?

Sitter fast på B-licensen fortfarande. Mest för att jag körde online igår och innan dess försökte med en double barreljump för achivementen. :blush:
Men eftersom många online hade bra mycket bättre bilar än det skrotet jag körde omkring med (hosten kan iofs begränsa vilken nivå bilarna ska ha, så tar man inte bara quickmatch kan man nog hitta en nivå som passar en) så vill jag nog avancera och låsa upp ett par nya bilar innan jag satsar på online fullt ut.

Dock kändes online förvirrat. Mest för att jag inte förstod vad som skulle göras. Ibland var det freeburn och man skulle drifta så mycket som möjligt ibland var det race. Och jag fattade aldrig vad som avgjorde vem som 'vann' i en krash. Jag bytte till den tyngsta och kraftigaste bilen jag hade. Körde head-on mot en annan spelare och jag fick ALDRIG en takedown. Alltid han som vann. Säkert något trick som man ska lära sig bara...

#133

Postad 28 januari 2008 - 11:22

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Är det inte så att den som har högst hastighet vid krashen får takedownen..?

#134

Postad 28 januari 2008 - 11:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Så är det kanske... Kanske inte så smart att den tyngsta då. :blush:

#135

Postad 28 januari 2008 - 11:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Jag tycker det känns som förut... Boostar inte du så boostar inte AI.
Jag har iaf kört race och vunnit med mer när jag inte boostat en enda gång än mot när jag kört ett fläckfritt race med boost hela vägen.

Det var ändå det som gjorde race lite för enkelt förut.. man behöver ju inte boosta och behöver därmed inte ta så stora risker. Emedan hot laps behövde köras perfekt i fel fil.

Nåväl, friheten verkar rätt schysst.

#136

Postad 28 januari 2008 - 12:38

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Vill fortfarande ha splitscreen, har inte köpt spelet än...

hörde nån developer som sa att förutom att dom inte ville ha laddningstider så skulle de förekomma framedrops med 2-player. total bullshit.

annars verkar det ju väldigt fräckt.


Det är väl självklart att ett så snyggt spel skulle antagligen orsaka framedrops i splitscreen, varför skulle det vara BS? Du tror dom bara är lata och inte orkar utveckla ett splitscreen-läge?

Typ. Eller så har dem fått för sig att ingen lirar splitscreen längre utan bara kör Live, tråkigt eftersom konsol alltid har haft fördelen jämfört med typ PC att man kan lira flera på samma tv. Hade det inte varit fräckt att jaga varandra för att sen totaldemolera sin motståndare? :blush:

#137

Postad 28 januari 2008 - 23:04

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Vill fortfarande ha splitscreen, har inte köpt spelet än...

hörde nån developer som sa att förutom att dom inte ville ha laddningstider så skulle de förekomma framedrops med 2-player. total bullshit.

Det är väl självklart att ett så snyggt spel skulle antagligen orsaka framedrops i splitscreen, varför skulle det vara BS? Du tror dom bara är lata och inte orkar utveckla ett splitscreen-läge?

Typ. Eller så har dem fått för sig att ingen lirar splitscreen längre utan bara kör Live, tråkigt eftersom konsol alltid har haft fördelen jämfört med typ PC att man kan lira flera på samma tv. Hade det inte varit fräckt att jaga varandra för att sen totaldemolera sin motståndare? :rolleyes:

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om split-screen. Man får ändå för små skärmar för att det ska vara speciellt roligt. (Tom på min 42".) Spelet går så snabbt att om man inte ser en bil eller hinder är man ju död bråkdelen av en sekund senare.

När du gör så stora och öppna spel som BoP är det dessutom rätt svårt att hålla igång staden på två ställen samtidigt. Att försöka streama från två stälen på en DVD samtidigt funkar inte speciellt bra. Med tanke på hur bra allt flyter i spelet har de säkert lagt en del tid på att optimera streaming.

#138

Postad 29 januari 2008 - 08:15

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

en fråga kan man ändra kontrollen så att man styr med styrkorset??

?

Vill du köra analogt eller tvingas du? Du förlorar ju precision.


Vill köra med pilarna kan inte styra en bil med en pinne går bara inte. Gav mig ann pro street men där gick det inte ända så styv far fick spelet

#139

Postad 29 januari 2008 - 09:01

_rikard_
  • _rikard_
  • Lärjunge

  • 355 inlägg
  • 0
En kul grej är ju att rekorden för road rule och show time är gemensamma för alla på ens friends list. Så nu gäller det att adda lagom, lagom bra, många spelare =)

#140

Postad 29 januari 2008 - 10:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

En kul grej är ju att rekorden för road rule och show time är gemensamma för alla på ens friends list. Så nu gäller det att adda lagom, lagom bra, många spelare =)


Nice. Har inte kört många road rules än, mest de som gav de tidiga achivementen (Watt och E Crawford), men att ha de gemensamma ger ju något att sträva efter.

Verkar bara vara två på min lista som spelar Burnout dock. Du och en till. :lol:

Tog förövrigt Paid & Display, Shopaholic, x20 boost, 360 Flatspin och miljon stuntrunnen igår. Så det var en bra achivement runda. :(

#141

Postad 29 januari 2008 - 12:39

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag kanske lägger till några som skrivit här i tråden i friends när jag får igång mitt liveabonnemang, så om ni undrar vem derpious är så är det jag.

#142

Postad 29 januari 2008 - 16:09

iohan
  • iohan
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Impulsköpte spelet igår trots att jag inte var så övertygad av demot. Efter någon timme bakom spakarna känns det dock som ett riktigt bra spel. Att slippa laddningstider är väldigt skönt och allt som oftast glider jag runt utan något egentligt mål.

Hade varit kul att testa köra lite online så om någon är sugen så tveka inte att skicka en invite! Hoppas hinna låsa upp lite vassare bilar först bara :(

Någon som har spelet och Xbox Live Vision förresten? Själv är jag försedd med kamera sedan ett bra tag tillbaka och gillar verkligen när spelen har stöd för denna.

#143

Postad 29 januari 2008 - 22:31

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Personligen bryr jag mig inte ett dugg om split-screen. Man får ändå för små skärmar för att det ska vara speciellt roligt. (Tom på min 42".) Spelet går så snabbt att om man inte ser en bil eller hinder är man ju död bråkdelen av en sekund senare.

När du gör så stora och öppna spel som BoP är det dessutom rätt svårt att hålla igång staden på två ställen samtidigt. Att försöka streama från två stälen på en DVD samtidigt funkar inte speciellt bra. Med tanke på hur bra allt flyter i spelet har de säkert lagt en del tid på att optimera streaming.


Tycker inte alls det blir för litet, i och för sig kan jag förstå om man har 42", hade gärna sett fler split-screen bilspel.
Forza 2 funkar klockrent. Kan tänka mig att burnout paradise hade varit riktigt kul på delad skärm.

#144

Postad 29 januari 2008 - 23:11

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Även jag syndade och köpte spelet idag...eller aa...igår men spelade det inte förrän idag. Sjukt roligt men jag måste revidera min uppfattning om splitscreen, någolunda. Visst det hade varit GALET med splitscreen men som vissa har påpekat så går det alldeles för fort för att dela upp skärmen. Visst om man har en 52", men jag sportar 40 tums på 3,5 m avstånd. lite väl litet blir det.

Funkar det att köra xbox<->xbox?

#145

Postad 30 januari 2008 - 01:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Det verkar vara bekräftat.

Burnout Paradise kräver HDD för att köra Online. Någon som kan bekräfta att detta står på fodralet för om inte är det borde det vara olagligt enligt KKL i brist om märkning.

"Hello,

Thank you for writing us at EA Technical Support. I understand that you are currently having issues with the requirements for Burnout Paradise. I apologize for your situation, and the inconvenience that this causes you.

The hard drive is needed to store temporary data when playing online as the data transferred from one console to another requires storage space greater than what the memory card can contain.

If you have any other questions feel free to reply to this e-mail, and I will be very glad to help you out to the best of my ability.

Should you require further assistance with this game or other Electronic Arts games in the future, please visit our website and review our extensive Self Help knowledgebase at (http://support.ea.com/).

Thank you,

L********.
EA Technical Support"


http://forums.maxcon...4760#post844760

Redigerat av PalmiNio, 30 januari 2008 - 01:23.


#146

Postad 30 januari 2008 - 13:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Funkar det att köra xbox<->xbox?


Hittade en FAQ som påstod att det INTE fungerade via System Link. Vilket är lite konstigt. Jag kan förstå varför de inte vill implementera split-screen men system link?!?

#147

Postad 30 januari 2008 - 15:03

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Funkar det att köra xbox<->xbox?


Hittade en FAQ som påstod att det INTE fungerade via System Link. Vilket är lite konstigt. Jag kan förstå varför de inte vill implementera split-screen men system link?!?

Där skulle jag vilja ha en j*vligt bra anledning till varför inte systemlink funkar. Inte fan har det med framedrops eller oförmågan att kunna lira flera på 1 skärm pga hastighet i alla fall. :)

#148

Postad 30 januari 2008 - 15:15

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Shit va ni gnäller bojs, sluta gnabba börja gejma =P Tänk på mig jag har itne fått spelet från elgiganten än, skickades för en vecka sen =(. Fick mitt spel från canada fortare än detta trots att jag beställde det från andra sidan atlanten ...

Redigerat av jespur, 30 januari 2008 - 15:16.


#149

Postad 30 januari 2008 - 15:37

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

Det verkar vara bekräftat.

Burnout Paradise kräver HDD för att köra Online. Någon som kan bekräfta att detta står på fodralet för om inte är det borde det vara olagligt enligt KKL i brist om märkning.

"Hello,

Thank you for writing us at EA Technical Support. I understand that you are currently having issues with the requirements for Burnout Paradise. I apologize for your situation, and the inconvenience that this causes you.

The hard drive is needed to store temporary data when playing online as the data transferred from one console to another requires storage space greater than what the memory card can contain.

If you have any other questions feel free to reply to this e-mail, and I will be very glad to help you out to the best of my ability.

Should you require further assistance with this game or other Electronic Arts games in the future, please visit our website and review our extensive Self Help knowledgebase at (http://support.ea.com/).

Thank you,

L********.
EA Technical Support"


http://forums.maxcon...4760#post844760


TJABA

På min kartong stod det att hdd behövs för att spela online:(

//Peter

#150

Postad 30 januari 2008 - 15:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

jag har itne fått spelet från elgiganten än, skickades för en vecka sen =(


Låter som om nån vittjat din postlåda... :)

Beställde 22:a 15:30, 23:e 17:45 fick jag kvittot och den 24:e dök den upp i brevlådan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.