Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox HD Kabel

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 27 mars 2007 - 10:59

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Inställningarna spelar ingen roll om du bara ska kolla att kabeln fungerar. Har du kabeln i, switchen på kabeln i komponent-läge och rätt ingång på teven/projektorn aktiverad så ska du ha bild, oavsett vilken upplösning du kör i.

<{POST_SNAPBACK}>


Då är antingen kablaget delvis paj? Eller projjen?

Om nu jag hade fått bild med komponent. Hade jag då fått möjlighet i evox att ställa in upplösningen? Så att inte problemet ligger i evox menar jag.

Redigerat av mumintrollet, 27 mars 2007 - 10:59.


#102

Postad 27 mars 2007 - 11:23

HöjDinRöst
  • HöjDinRöst
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Ok, sorry, var mer ett svar på Mumintrollets inlägg, men iaf nyttigt att läsa igenom den tråden  :D

Fördelen med en komponentkabel är att om du har en moddad box så kan du köra den i 720p-upplösning, istället för för 576i som den vanliga medföljande kompositkabeln (gul vit röd) stödjer. Själv har jag den enklaste modellen av komponentkabel, den har 3 anslutnigar för bild och 2 för analogt stereoljud. Finns även en mer avancerad som kallas HD-pack, den har en dosa där man kan få ut digitalt 5.1-ljud till sin hemmabioanläggning. Kopplas från dosan med optisk kabel. Dessa kablar finns i lite olika kvaliteter. Ungefär så.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja ok!

Men hur ser en komponentkabel ut? (gärna flera olika modeller)....


Mvh!

#103

Postad 27 mars 2007 - 11:28

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 588 inlägg
  • 0

Inställningarna spelar ingen roll om du bara ska kolla att kabeln fungerar. Har du kabeln i, switchen på kabeln i komponent-läge och rätt ingång på teven/projektorn aktiverad så ska du ha bild, oavsett vilken upplösning du kör i.

<{POST_SNAPBACK}>


Då är antingen kablaget delvis paj? Eller projjen?

Om nu jag hade fått bild med komponent. Hade jag då fått möjlighet i evox att ställa in upplösningen? Så att inte problemet ligger i evox menar jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej upplösningen ställer du i originaldashen. Har du tidigare använt komponentingången på projjen så du vet att den funkar? Vilken kabel är det du har?

#104

Postad 27 mars 2007 - 12:15

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Inställningarna spelar ingen roll om du bara ska kolla att kabeln fungerar. Har du kabeln i, switchen på kabeln i komponent-läge och rätt ingång på teven/projektorn aktiverad så ska du ha bild, oavsett vilken upplösning du kör i.

<{POST_SNAPBACK}>


Då är antingen kablaget delvis paj? Eller projjen?

Om nu jag hade fått bild med komponent. Hade jag då fått möjlighet i evox att ställa in upplösningen? Så att inte problemet ligger i evox menar jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej upplösningen ställer du i originaldashen. Har du tidigare använt komponentingången på projjen så du vet att den funkar? Vilken kabel är det du har?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, jag kör HDMI från DVDn. Kabeln är en kombinerad komponent/komposit kabel fårn kjell.

#105

Postad 27 mars 2007 - 14:21

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 588 inlägg
  • 0
Kan du länka till kabeln?

#106

Postad 28 mars 2007 - 00:13

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
http://www.kjell.com...CFT4GQgodcxMuXA

38128 99 kr

Redigerat av mumintrollet, 28 mars 2007 - 00:14.


#107

Postad 28 mars 2007 - 06:44

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 588 inlägg
  • 0
OK, antar att du ställt om switchen. Funkar kompositanslutningen på kabeln?

#108

Postad 05 april 2007 - 17:09

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Sådär. Kabeln från Kjell&C var paj.

Beställde en komponent monsterkabel från USA som även hade optiskt utgång. Den kostade 3 US men verkade ok ändå.
Nu fungerar det, hyvsatt i alla fall. Har fått igång ett spel i 720p och det blev sjuk skillnad. Men vissa kör bara i 480i :D, i alla fall enligt projjen. Skall det vara så? Är det 576p som någon skrev tidigare i tråden?

Jag fick även lodräta linjer i ett av spelen (självklart det jag lirar just nu) vilket suger. Flera andra spel ser ok ut.

Man blir så konfunderad.

#109

Postad 06 april 2007 - 12:38

mumintrollet
  • mumintrollet
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
jag hade inte ställt in 480 p i xboxen

därav 480i och ränderna

försökte tvinga upp upplösningen i 720p eller 1080i

great nu fungerar det!

#110

Postad 06 april 2007 - 13:37

Unregistered8e46ac8d
  • Unregistered8e46ac8d
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa kabeln från Kjell o Co, en fråga;
Kommer komponentkabeln fungera även om jag har ochippat Xbox, men inte i 720p??

#111

Postad 06 april 2007 - 15:11

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
ja, om din tv/projje stödjer 576i via komponentingången

/Daniel

#112

Postad 09 april 2007 - 17:53

Unregisteredf81605d6
  • Unregisteredf81605d6
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har två frågor kring det här med HD från Xboxen.

För det första, vilka spel kan man få ut 720p på? För jag antar att det inte är alla? Måste man starta dem på nått särskilt sätt?

Grejj nummer två som jag undrar över är följande. Har ett antal tv-serie avsnitt i HD (720p) som jag försöker spela upp via XBMC. 720p är aktiverat och det är inget fel på filerna (har startat dem på datorn). Men när jag försöker starta dem i XBMC börjar bilden lagga omgående, sen börjar ljudet hackka och till sist slutar uppsleningen. Filerna är av typen .mkv. Är det så att XBMC inte fixar dessa filer, eller e det så att jag har för gammal XBMC eller e det nån annan inställning jag missat?

Tacksam för hjälp!

#113

Postad 09 april 2007 - 18:59

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
xboxen klarar codecmässigt av filerna, men har inte kraft nog att spela upp de utan att det laggar duktigt

/Daniel

#114

Postad 09 april 2007 - 19:12

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

För det första, vilka spel kan man få ut 720p på? För jag antar att det inte är alla? Måste man starta dem på nått särskilt sätt?

<{POST_SNAPBACK}>


Här finns en lista, du kan säkert hitta fler mha valfri sökmotor. Det är väl ganska troligt att det krävs NTSC-versionen av spelen ifråga. Såvitt jag har förstått så kommer spelen köras i det högsta grafikläget som stöds enligt dina inställningar i dashboard (och som spelet självt klarar).

#115

Postad 13 april 2007 - 11:10

Unregisteredf81605d6
  • Unregisteredf81605d6
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

xboxen klarar codecmässigt av filerna, men har inte kraft nog att spela upp de utan att det laggar duktigt

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, så det är alltså helt kört att försöka titta på HD-filer via den gammla Xbox då? Eller e det nån som fått det att funka på nått sätt??

#116

Postad 16 april 2007 - 10:09

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

xboxen klarar codecmässigt av filerna, men har inte kraft nog att spela upp de utan att det laggar duktigt

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, så det är alltså helt kört att försöka titta på HD-filer via den gammla Xbox då? Eller e det nån som fått det att funka på nått sätt??

<{POST_SNAPBACK}>


det kraftigaste xbox fixar är de s.k. HR.HDTV ripparna som finns, men det skall vi inte diskutera mer om här

/Daniel

#117

Postad 25 juli 2007 - 21:04

Unregistered21a97c32
  • Unregistered21a97c32
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Hej, hej.

Jag tänkte passa på och ställa en fråga angående hd pack till xboxen.

Jag har ett hd pack från MS (den där dosan med 5 rca-utgångar + optisk)
Den skickar ut 720p i tex xbmc, men det blir störningar i bilden, är det något problem som någon känner igen? (se bifogad bild )

HD packet är kopplad till en sharp 46xd1e via en komponent->vga adapter.

När jag kopplar tvn till dvd-spelare med samma komponentkablar så uppträder inte problemet.
Så jag antar att det är hddosan/xboxen som är problemet.

/Hans

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har exakt samma problem! Köpte en komponentkabel med optisk utgång på tradera.
Har du hittat en lösning?

#118

Postad 02 augusti 2007 - 18:49

Anton_Olsson
  • Anton_Olsson
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Finns det någon som har kjell&co kabeln som INTE har ghostning? Funderar på att köpa en men kanske lika bra att beställa en monster från usa direkt istället.

#119

Postad 04 augusti 2007 - 22:26

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
har inga problem med ghosting, flera av mina polare har inte det heller

/Daniel

#120

Postad 05 augusti 2007 - 08:45

Tumult
  • Tumult
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Finns det någon som har kjell&co kabeln som INTE har ghostning? Funderar på att köpa en men kanske lika bra att beställa en monster från usa direkt istället.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag har inte heller några problem med det.

#121

Postad 10 augusti 2007 - 12:39

sandö
  • sandö
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Finns det någon som har kjell&co kabeln som INTE har ghostning? Funderar på att köpa en men kanske lika bra att beställa en monster från usa direkt istället.

<{POST_SNAPBACK}>


Inga problem med ghosting hos mig heller.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.