Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - MCE2005 *

1602 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 11 december 2004 - 13:57

SwedBear
  • SwedBear
  • LĂ€rjunge

  • 253 inlĂ€gg
  • 0
www.thegreenbutton.com har en lista pÄ 'alla' plugins som de kÀnner till i sitt forum:

http://www.thegreenb...MessageID=79542

Mvh
Björn

#102

Postad 11 december 2004 - 14:32

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlĂ€gg
  • 0
Installerade mce2005: mycket trevligt program, bra stabilitet :D
Har ett Hauppauge pvr-150 tvkort men fÄr inte dess fjÀrrkontroll att funka.
NĂ„gra tips?

#103

Postad 11 december 2004 - 16:21

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 142 inlĂ€gg
  • 0

Har ett Hauppauge pvr-150 tvkort men fÄr inte dess fjÀrrkontroll att funka. NÄgra tips?

girder ? winlirc ?

#104

Postad 12 december 2004 - 19:30

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0

Har ett Hauppauge pvr-150 tvkort men fÄr inte dess fjÀrrkontroll att funka. NÄgra tips?

girder ? winlirc ?

eller:
How To: Hauppage IR Remote and MCE 2005

#105

Postad 14 december 2004 - 00:41

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgon bra guide för hur man lÀgger in en svensk epg?

#106

Postad 14 december 2004 - 02:37

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0
Bara att följa guiden som bkam postade(i den hÀr trÄden, nÄgra rader/sidor upp), pÄ gröna knappen, gör precis som FatherMerrin, sÄ ska du se att det funkar.
(Jag fick visserligen Àndra en xml fil, sÄ att den skulle konfo för svenska xml-tv-confen. men det kanske bara var jag)

Hursomhelst, Àr jag precis klar, och det funkar. phew 1.5h tog det nog, men jag Àr inte kÀnd för att vara snabb.. jobbigt att stÀlla in kanalerna manuellt med frekvenserna...
(tog hjÀlp av mediaportal till det)
/C

Redigerat av joniS, 14 december 2004 - 02:39.


#107

Postad 14 december 2004 - 07:36

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0

Step A. Install required prerequisites:

· Install IIS

(Note: Have your MCE 2005 Installation disc ready)

1. Start “Control Panel” -> “Add Remove Programs” –> “Add Remove Windows Components”.

2. Select “Internet Information Services (IIS)”, and click “Details”.

3. Select “Common Files”, “Internet Information Services Snap-In” and “World Wide Web Services”.

· Install .NET Framework 1.1

(I guess this is installed by default in MCE 2005 OS). Otherwise use Windows Update for this.

· Install Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1 (from Windows Update)



Step B. Install and configure WebGuide

· Download WebGuide2 from http://www.showtell....mce_webguide/2/.

· Install WebGuide2 using default settings.

· Optional: Update xmltv. You can get xmltv separately from SourceForge (see http://www.xmltv.org/). Replace the files in C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\XML_TV with the downloaded files.

· Configure WebGuide2 using the “MCE WebGuide 2 Configuration” program.

1. On the Grabber tab, select your country and click configure to select which channels you want guide data for.

2. Click “Download Data”.

3. Click “Create Schedule”.

4. Go to the Channels tab, and arrange the order of you channels. Click “Save Channels”. Notice: If you run step 1 or 2 again these changes will be lost.

· Replace the WebGuide2.dll in C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\bin\ with the one included in the SmartGuide distribution. Delete the old one.

· Change security so recoding works

1. Control Panel -> Administration Tools -> Component Service.

2. Expand Component Services -> Computes.

3. Right click My Computers and select Properties.

4. Under Com Security, under "Lanuns and Activations Permissions" click "Edit defaults".

5. Click Add.

6. In the Select Users or Groups write "ASPNET" (not "ASP.NET") and click "Check Names" and click "OK".

7. Give the new "ASP.NET Machine Account (mycomputer\ASPNET)" the following to permissions: "Local Launch" and "Local Activation" and click "OK" until you are back.

Right here, I decided to give the web-based part of WebGuide2 a go - just to make sure that I had data, and that it was accurate. Call it a sanity check J



Step C. Install and configure SmartGuide:

1. Download SmartGuide. Look for the latest version in this thread.

2. Copy the contents from the binaries dir into the Windows\eHome directory

Optional: Create shortcut to smartguide.exe. Edit shortcut properties so that it calls smartguide.exe with the /i parameter (“c:\windows\ehome\smartguide.exe /i”)
3. Double click the C:\WINDOWS\eHome\ MCE2005_EPG_Enable.reg.

4. Run CasPol.exe -s off . It should be in  C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322.

5. Kill all eh* processes using Task Manager.

6. Delete everything under C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\ (incl. prefs subfolders). Warning: This will delete anything configured in MCE including Scheduled Recordings, Channels Setup etc.

7. Edit the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Tuning Spaces\#\MinChannel to 1 using regedit.exe (where # is number of the tv setup you use (1 is for "Local Analog Cable", 2 is for "Local Analog Antenna"... I changed all of them to be sure). This will make channel 1 available as preset channel.

8. Delete every key under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune using regedit.exe. This will clear all existing channels, and only use the one which will be configured using SmartGuide (we will not use MCE 2005's new scan feature).

9. Edit c:\windows\ehome\smartguide.exe.config file using notepad:

· WebGuide2DSN. Make sure this points to you WebGuide2 Access database. Default should be OK.

· TuningSpaceCountryCode. Set this to you own country code (the same as international phone number prefix. E.g. 49 for germany, 45 for Denmark etc). In MCE 2005 it is not necessary to change the Regional Setting to German :-)

· TuningSpaceSignal. change this if you need to.

· It should not be necessary to change anything else.

10. Use shorcut to smartguide.exe (created in step C-2)

Alternatively, manually start “c:\windows\ehome\smartguide.exe /i” from Start\Run menu.

· First click Channel Editor and click "Load" to load all the channels configuration from WebGuide2. Fill in all the frequencies for each of your channels (my cable company has a list of frequencies on Text TV on the Info/Mosaic channel). The format for e.g. 725,25 is 725250000.
I use the exact same number for "number", "virtual channel" and "preset". That is... I use the defaults that I configured when setting up WebGuide2.
Click Save (this will create a c:\windows\ehome\output\frequencies.reg file and also add an extra table "channel_extra" to the WebGuide's Guide.mdb. This table contains your frequencies, so you might want to back this file up when reinstalling WebGuide2). Close the Channel Editor.

· Click "1. WebGuide2MCE!"

· Click "2. LoadGuide from XML"... this should produce a "Congratulations. It worked..." message. This will create a brand new MCE EPG Storage file that only contains your custom channels and no extra channels which you don't use.

· Close SmartGuide.

11. Double click the c:\windows\ehome\output\frequencies.reg to import you own customized frequencies settings. I have to do this every time I used SmartGuide (se later for how to configure this in a Bach job)

12. Start MCE and confirm that you can watch TV and have Guide data and all the right channels in the right order (same order as in the WebGuide). This didn't work until I restarted the computer. But then everything was ok.

13. From now on it is only necessary to start SmartGuide and click "1. WebGuide2MCE!"and then "2. LoadGuide from XML", or you could setup the batch job in the next step.

Step D.  Setup batch job for importing

· Add the following two lines to the (the /f imports frequencies.reg everytime)

“C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard\ download_guide.bat”:
cd C:\WINDOWS\ehome\
C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f



Other

            · Remember to disable Automatic Download of EPG Data in MCE 2005.

                        In MCE 2005, go to Settings\General\Automatic Download Options


Du följde alltsÄ denna? Gjorde du exakt eller fick du anpassa efter 02grapper?

#108

Postad 14 december 2004 - 09:30

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0

Du följde alltsÄ denna? Gjorde du exakt eller fick du anpassa efter 02grapper?

AnvÀnde mig inte av o2, utan bara av xml_tv.
(enda anpassningen jag gjorde var i MCE WebGuide 2 Configuration's ena xml fil, för swedish kom inte upp i "land" valet)

#109

Postad 14 december 2004 - 09:32

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Men xmltv funkar vÀl inte för sverige?

Det hÀr...
8. Delete every key under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune using regedit.exe. This will clear all existing channels, and only use the one which will be configured using SmartGuide (we will not use MCE 2005's new scan feature).

Ska jag ta bort sjÀlva katalogerna i den mappen eller?

#110

Postad 14 december 2004 - 10:03

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0

Ska jag ta bort sjÀlva katalogerna i den mappen eller?

Allt som Àr under den, ja.

Nedan Àr saxat ifrÄn xmltv.org:
At present there are backends grabbing TV listings for Canada, the USA, the UK, Germany, Austria, Finland, Spain, Italy, the Netherlands, Hungary, Denmark, Japan, Sweden, France, Norway,  and Romania.


#111

Postad 14 december 2004 - 10:06

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Ok, vilken xml-fil var det du gjorde anpassningen i dÄ? Och hur bar du dig Ät för att fÄ fram frekvenserna? Har kabeltv-comhem

#112

Postad 14 december 2004 - 11:37

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0

Ok, vilken xml-fil var det du gjorde anpassningen i dÄ? Och hur bar du dig Ät för att fÄ fram frekvenserna? Har kabeltv-comhem

Kan posta min kanallista nÀr jag kommer hem inatt...

#113

Postad 14 december 2004 - 13:10

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Det hade varit kanon. Men vad hette xml-filen?

#114

Postad 14 december 2004 - 13:42

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0

Det hade varit kanon. Men vad hette xml-filen?

Settings.xml
C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard
<xmltv_grabber label=&#34;Sweden&#34; command=&#34;tv_grab_se&#34;/>

skulle jag tro.. eller nÄtt

#115

Postad 14 december 2004 - 19:31

Unregistered4ac8b58e
  • Unregistered4ac8b58e
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som fÄtt girder att fungera med MCE 2005 och skulle vilja dela med sig av sin "GML"??

#116

Postad 15 december 2004 - 07:25

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Har fÄtt det att funka nu med smartguide. Problemet Àr att jag mÄste köra smartguide /f varje gÄng jag startar datorn. Annars försvinner kanalerna.

#117

Postad 15 december 2004 - 20:19

Skogga
  • Skogga
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0
Kan man stÀlla in sÄ man kan anvÀnda Overlay istÀllet för VRM9 i MCE2005 sÄ man slipper den dÄliga svÀrtan eftersom ljusstyrkan blir för hög pÄ DVD, tv-sÀndningar & Divxfilmer.

#118

Postad 15 december 2004 - 20:41

Unregistered4854993d
  • Unregistered4854993d
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0
Vad gĂ€ller egentligen nĂ€r det gĂ€ller att köpa XP MCE 2005 i Sverige? Har precis bestĂ€llt en komplett dator i delar, men nĂ€r jag sa att jag ville ha MCE OEM som operativ sĂ„ sa de att de inte fick sĂ€lja det!? Är de oinformerade eller följer de bara MS reglementet till punkt och pricka? Är det bara mindre nogrĂ€knade ÅF som sĂ€ljer det löst?

NÄgon som har hört vad som gÀller uppgradering om man köper en licens av MCE 2005 OEM UK t ex, kommer man kunna uppgradera till den svenska versionen?

/Jesper

#119

Postad 16 december 2004 - 20:47

Skogga
  • Skogga
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0
De leverantörerna jag pratat med sÀger att man fÄr köpa MCE2005 om man samtidigt köper en vÀsentligt, intern datorkomponent typ CPU, hÄrddisk t.o.m. en IDE-kabel rÀcker, iaf hos Datorbutiken & Inet.

Redigerat av Skogga, 16 december 2004 - 21:22.


#120

Postad 17 december 2004 - 14:32

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
NĂ„gon som testat med dubbla dvb-t kort?
Om det Àr möjligt ser jag ingen anledning att köra pÄ nÄgot annat!

/Johan :blink: :(

#121

Postad 17 december 2004 - 22:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Johan A

NĂ„gon som testat med dubbla dvb-t kort?
Om det Àr möjligt ser jag ingen anledning att köra pÄ nÄgot annat!

/Johan


Har testat med det innan jag bestÀllde det nya TH kortet med CI, fick tipset pÄ dvdforum.nu av en som kallar sej pachman, det funkar bra med tvÄ twinhankort om man har bra signal. Det Àr fint att kunna spekla in en kanal o titta pÄ en annan.

#122

Postad 17 december 2004 - 22:17

Oddish
  • Oddish
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0
Jag har precis installerat MCE 2005 pÄ min HTPC efter att ha övertygats av den hÀr trÄden att det kanske vore vÀrt att testa. Allt ser ut att fungera hittills, men kan nÄgon förklara hur jag stÀller in tv-kanaler? Det borde ju lÀmpligtvis finnas nÄgon sökfunktion eller? Jag har ett PVR-250.

#123

Postad 17 december 2004 - 22:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Starta media center, gÄ in pÄ instÀllningar o sedan tv vÀlj search for services o scan.

#124

Postad 18 december 2004 - 00:00

Skogga
  • Skogga
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0
Skall man inte kunna anvÀnda MCE2005 med bara Nvidias DVD Encoder? Har installerat om flera ggr och installerat om Decodern men det gÄr inte att titta pÄ DVD-filmer eller Live TV. Om jag försöker starta en DVD-film sÄ hÀnder det ingenting men om jag gÄr in pÄ LiveTV sÄ stÄr det bara Decoder Error. Installerar jag PowerDVD istÀllet sÄ funkar det pÄ en gÄng men det kÀnns rÀtt onödigt att köpa ett program som inte gÄr att anvÀnda.

#125

Postad 18 december 2004 - 04:30

Oddish
  • Oddish
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0
Testa "Windows XP Video Decoder Checkup Utility"

Bifogad fil(er)



#126

Postad 18 december 2004 - 12:06

Skogga
  • Skogga
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0
Har provat den och det stÄr att NV Decodern stÄr som Preferred Decoder och att den Àr kompatilbel men det funkar inte ÀndÄ.Kör jag med Cyberlinks sÄ funkar det pÄ en gÄng.

#127

Postad 18 december 2004 - 19:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Provade ÄxÄ nvidias decoder men den funkade inte bra, anvÀnder nu cyberlinks powerdvd 6 o det funkar utmÀrkt, mitt problem med nvidia kunde ev bero pÄ att jag har ett radeonkort.

#128

Postad 19 december 2004 - 02:55

pezmannen
  • pezmannen
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet om det Ă€r möjligt att automounta iso-filer i media center? SĂ„ att nĂ€r jag vĂ€ljer en iso startas filmen eller vad det nu Ă€r.

#129

Postad 19 december 2004 - 10:44

Unregistered34451
  • Unregistered34451
  • Wannabe

  • 43 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Har nĂ„gon nĂ„got bra tips pĂ„ ett PCIexpress grafikkort som Ă€r kompatibelt med MCE och dessutom flĂ€ktlöst. Har tittat runt lite och utbudet kĂ€nns ganska skralt Ă€n sĂ„ lĂ€nge! Är det bĂ€ttre att satsa pĂ„ AGP och tex ett ATI 9250. Har inte valt moderkort Ă€n sĂ„ dĂ€rför har jag fortfarande möjlighet att vĂ€lja!

Mvh

Christian

#130

Postad 19 december 2004 - 22:22

Thunderbear
  • Thunderbear
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Har precis skaffat mig en ny dator och köpt ett paket med MCE 2005 + Hauppage WinTV-PVR-150 + MS Remote frÄn inet.se men jag fÄr ingen tv-mottagning och kan inte se pÄ DVD-film. Grafikkortet Àr ett MSI GeForce FX5900ZT.

Nyss provade jag decoder kontroll programmet med resultatet att NVIDIA decodern var godkÀnd men dÀremot med en varning pÄ kompatibilitet med media player 10, tror jag det stod. Efter att ha installerat MSI Media Center Deluxe II, som följde med i grafik-paketet kan jag om Àn *skakigt* spela DVD-film. Den decodern som installerades Àr f.ö. inte godkÀnd i testprogrammet.

FrÄgan Àr om jag kan fÄ MCE 2005 att fungera med mitt grafikkort eller om jag bör byta till ett annat, vilket isÄfall?

Tacksam för tips.

-Tobbe-

#131

Postad 21 december 2004 - 10:55

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Tack Goldstar! :D

Har vÀntat pÄ att fÄ detta bekrÀftat, nu finns tillrÀckligt med funktionalitet för att jag ska sattsa pÄ detta OS!
(Ett krav frÄn frugan att ha ett enkelt frontend...)

/Johan :( ;) :lol:

#132

Postad 21 december 2004 - 11:28

vic20
  • vic20
  • Amatör

  • 89 inlĂ€gg
  • 0
Finns det ingen som har fÄtt igÄng Twinhans nya kort dvb-t med CI i MCE05? (http://www.twinhan.c...rrestrial_6.asp)
NÀr jag ska installera BDA 12.12 sÄ fÄr jag "device could not start" pÄ tuner-delen.

#133

Postad 21 december 2004 - 11:34

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr jag oxÄ mycket nyfiken pÄ!!!

/Johan :D

#134

Postad 21 december 2004 - 11:36

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Goldstar:

Har du hunnit prova det nya kortet med CI?

/Johan

#135

Postad 21 december 2004 - 14:34

Qapi
  • Qapi
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om MCE har eller kommer att fÄ DVB-S stöd (har ettSkyStar2 kort). Eller kan jag droppa MCE tanken nu...

#136

Postad 21 december 2004 - 19:05

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Vad blev det av mus / fjÀrrkontrollen som anvÀndes till MCE2004?
Är det en ny variant som gĂ€ller nu eller anvĂ€nds "vanliga" trĂ„dlösa tangentbord och möss?
(Den kombinerade mus / fjÀrkontrollen verkade ju vÀldigt praktisk, skulle gÀrna komma över nÄgot liknande!)

:) /Johan

#137

Postad 21 december 2004 - 19:55

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Jag svarar pÄ min egna frÄga!
MCE2005 och fjÀrr gÄr att handla separat hos inet! :) :) ;)

/Johan

#138

Postad 28 december 2004 - 09:28

JohanGbg
  • JohanGbg
  • AnvĂ€ndare

  • 210 inlĂ€gg
  • 0
Hejhej,

Är det nĂ„gon hĂ€r som har haft problem med att installera MCE2005?
NÀr jag bootar frÄn skivan blir skÀrmen bara svart med ett blinkande streck uppe i hörnet.

FjÀrrkontrollen ligger redan pÄ soffbordet och vÀntar sÄ nu vill man ju gÀrna ha det att fungera sÄ fort som möjligt :D

/JohanGbg

#139

Postad 28 december 2004 - 09:40

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
JohanGbg:

Ska sjÀlv precis i skrivande stund börja installera MCE2005 pÄ en dator mitt framför mig!
Vi kanske fÄr anledning att kommunicera under dagen... :D

/Johan (LKPG)

#140

Postad 29 december 2004 - 23:02

JohanGbg
  • JohanGbg
  • AnvĂ€ndare

  • 210 inlĂ€gg
  • 0
Sitter hÀr med en i stort sÀtt fÀrdig installation av MCE och sÄ slutar fjÀrren att fungera :unsure: NÄgon annan som har haft problem med kvalitet pÄ fjÀrren till MCE?

Antar att det bara Àr att ka tillbaka till Inet med den i morgon men det Àr lite trist iaf, vill ju greja och testa nu pÄ en gÄng :D

/JohanGbg

#141

Postad 31 december 2004 - 14:22

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
JohanGbg:

MÄste vara fjÀrren, min funkade direkt (till och med lÀngre rÀckvid Àn de andra fjÀrrarna jag har hemma)!

En annan frÄga:
Jag hÄller pÄ att fixa identifieraing av alla mina mp3:or och stött pÄ ett problem...
Under MCE2005's meny "My Music "finns undermenyn "Album". Mitt problem Àr att MCE inte hittar artist i just den hÀr menyn trotts att MCE hittar artisten i andra menyer. Jag tvingas ange artisten i MCE's edit meny för att album ska kopplas ihop med artist!
Finns det nÄgon som vet hur mp3:an skall se ut för att MCE ska fixa detta sjÀlv?

/Johan :ph34r:

#142

Postad 01 januari 2005 - 18:46

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

  • 40 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag har problem med ms remote control och min digitaltv-mottagare. Jag har gÄtt igenom guiden i mce2005 och stÀllt in att jag har en set-top box och installerar IR kontroll kablar och allt sÄnt. Problemet Àr att det verkar som att mce 2005 skickar t ex '0' + '3' (eller '0' + '0' + '3' om man vÀljar att man har 3 siffriga kanalnummer) till digitalmottagaren (En Nokia 212T) nÀr man trycker pÄ '3'an pÄ fjÀrrkontrollen till mce 2005. Problemet Àr att nÀr man trycker pÄ 0 sÄ hoppar Nokia dekodern frÄn scartlÀge om man sÀger sÄ. AlltsÄ nÀr man trycker pÄ 0 sÄ slutar den skicka ut scart signal sÄ tvn visar analogakanaler istÀllet, trycker man pÄ 0 igen sÄ startar scarten sÄ nÀr mce fjÀrrkontrollen skickar 0 före alla programnummer sÄ hoppar digitalmottagaren mellan olika lÀgen hela tiden. GÄr det att stÀlla om nÄnstans sÄ att inte mce fjÀrren gör sÄ hÀr, det rÀcker ju att den skickar t ex 3 nÀr man vill se pÄ kanal 3 och t ex 23 nÀr man vill se pÄ kanal 23. NÄn som har varit med om samma och som har nÄn lösning? RÀtt vÀrdelöst som det Àr nu.

#143

Postad 05 januari 2005 - 20:21

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Tobbe:

Jag förstÄr ditt problem men vet inte hur du skall göra...
Har sjÀlv ett problem,
Jag har installerat TH kortet Goldstar talat om samt anvÀnt drivarna han lÀnkat ut. TyvÀrr fÄr jag meddelandet "The tuner hardeware is either malfunctioning or not installed. Please ensure that both the tuner hardware and a valid tuner hardwaredriver are installed"...
Kortet funkar bra med den medföljande mjukvaran och drivare, sÄ sjÀlva kortet Àr det inte fel pÄ. MCE ger mig samma felmeddelande oavsÀtt om jag anvÀnder medföljande drivare eller med dem Goldstar lÀnkat ut
HJÄLP VAD GÖRA?!!! :rolleyes:

/Johan

#144

Postad 06 januari 2005 - 15:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0
Johan A


Har du installerat drivrutinerna pÄ ett rent system eller har du anvÀnt twinhans egna innan?

Om du haft twinhans egna sÄ avinstallera det som gÄr i lÀgg till/ta bort program

gÄ sen in i enhetshanteraren o leta upp kortet, dÀr o vÀlj att du vill uppdatera drivrutinerna, vÀlj att du ska ange sökvÀg o browsa dej till mappen med bda drivarna. tyvÀrr sÄ kan man inte anvÀnda twinhans egna program alls om kortet ska funka i mediacenter.

#145

Postad 07 januari 2005 - 02:16

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Jag installerade drivarna pÄ ett nytt system funkade inte...
Installerade Tvinhans för att kontrollera sjÀlva kortet och det funkade...
Avinstallerade tvinhansdrivarna och installerade pÄ nytt, funkade inte...
Googlat efter nya drivare, provat allt som finns tillgÀngligt...
Tillslut installerade jag nÄgon variant jag hittade och plötsligt...
FUNGERAR! <_< :D ;)

Tack ÀndÄ!!

Hur gick det föresten med TH kortet med CI???

/Johan

#146

Postad 07 januari 2005 - 09:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlĂ€gg
  • 0

Hur gick det föresten med TH kortet med CI???


Har fÄtt igÄng kortet, med de flesta kanaler, det Àr nÄgra fÄ som inte funkar helt, verkar som att dom sÀnder med lite lÀgre effekt aller sÄ, dom hÀnger sej ibland o blir ofta pixliga, ska prova en ny antenn förstÀrkare o se om det blir bÀttre.

Har dock inte fÄtt kortet att funka helt i Media Center, kan se dom fria kanalerna dÀr precis som med det gamla kortet, men inga betalkanaler, vet att det Àr helt nya BDA drivers pÄ vÀg till CI-kortet, sÄ det ska vÀl lösa sej <_<

#147

Postad 07 januari 2005 - 12:11

Unregistered1ec8c22b
  • Unregistered1ec8c22b
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet andra stÀllen Àn inet som sÀljer fjÀrr samt PVR med benÀmningen MCE ?

Inet har just nu inget pÄ lager, och jag vill shoppa nu...

#148

Postad 07 januari 2005 - 12:52

joniS
  • joniS
  • LĂ€rjunge

  • 339 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet andra stÀllen Àn inet som sÀljer fjÀrr samt PVR med benÀmningen MCE ?

buggy

#149

Postad 07 januari 2005 - 15:53

JohanGbg
  • JohanGbg
  • AnvĂ€ndare

  • 210 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Jag har vÀldigt dÄlig koll pÄ TV-kort men Àr lite intresserad av att hitta ett sÄ billigt som möjligt :ph34r:
Har ComHem hemma men det Àr inte helt nödvÀndigt med tillgÄng till de digitala utbudet.

Det hÀr -=kortet=- pÄ Inet har jag kollat pÄ, Àr det nÀgon som har erfarenhet av detta eller förlag pÄ andra kort i samma prisklass?

/JohanGbg

[Edit: Fixade lÀnken]

Redigerat av JohanGbg, 07 januari 2005 - 15:57.


#150

Postad 07 januari 2005 - 19:58

Unregisteredc15c8064
  • Unregisteredc15c8064
  • Amatör

  • 78 inlĂ€gg
  • 0
Goldstar:

ApprÄpÄ BDA drivarna, Anledningen att det gick pÄ tok var att jag lÀste textfilen som finns i mappen med drivare du lÀnkade till. I den stÄr att lÀsa att man som europé skulle anvÀnda inf filen som hete _eu_. Det var fel... Hade jag bara pekat pÄ mappen sÄ fanns en inf utan Àndelse... Det var den som skulle annvÀndas, jag hittade exakt samma pÄ annan plats efter ett par timmars jobb, suck!
TyvÀrr fick jag i samband med detta en trojan som inte gÄr att hitta nÄgon info om! :ph34r: (Trojan.win32.Small.cr) Finns det nÄgon som har stött pÄ denna elaking och vet nÄgot verktyg för att bli av med den, tar jag tacksamt emot tips...!

/Johan



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.