Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 2007

327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni NHL 2007? 5 är bäst. (54 medlem(mar) har röstat)

Vad ger ni NHL 2007? 5 är bäst.

  1. 5 (16 röster [29.63%])

    Procent av omröstning: 29.63%

  2. 4 (23 röster [42.59%])

    Procent av omröstning: 42.59%

  3. 3 (11 röster [20.37%])

    Procent av omröstning: 20.37%

  4. 2 (1 röster [1.85%])

    Procent av omröstning: 1.85%

  5. 1 (3 röster [5.56%])

    Procent av omröstning: 5.56%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 07 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,6 (9) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 15 september 2006 - 08:51

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
De var ju en glad nyhet till alla 360 ägare då :o Men hur styr man spelet på PC kan ju inte vara lika bra som med 360 där man kör med de båda analoga spakarna?

#102

Postad 15 september 2006 - 08:57

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Inte för att det egentligen hör till denna tråd, men jag spelade NHL07 igår till vanliga xbox... Ojojoj vilken besvikelse som infann sig när jag spelade min första match... Här hade jag längtat efter "skill stick" o lite andra godbitar... Men efter lite efterforskningar fick jag insyn i det faktumet att dessa nya funktioner endast är utvecklade till X360 versionen... :-(

Så det får väl helt enkelt bli en uppgradering av konsollen istället... ;-)

Redigerat av Barbrady, 15 september 2006 - 08:58.


#103

Postad 15 september 2006 - 09:45

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
De är de absolut värt! Speciellt om man har en HD tv eller projektor :o

#104

Postad 15 september 2006 - 09:47

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Har nu spelat några matcher i fullversionen av NHL 07 och kan säga att det faktiskt är riktigt, riktigt kul. Skill Stick funkar som den bör efter några timmar, så det handlar mest om inlärning.
Jag ska försöka avsätta tid och joina ligan, men måste först hitta ett lag som inte är taget :o

Obs: Detta spel ska inte jämföras med PS2/PC/XBOX/GC-versionerna, då de inte ens är utvecklade av samma team.

Redigerat av Official_P, 15 september 2006 - 09:48.


#105

Postad 15 september 2006 - 11:30

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Har du importerat?

#106

Postad 15 september 2006 - 11:59

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
1.Ray Nilsson - Dallas Stars
2.Lajbanson - Toronto
3.Biohazard - NY Rangers
4.krm 500 - Vancouver
5.Bioberra - Philadelphia
6.Novumus - Colorado
7.Donmeta - Ottawa
(8.Daniel Gretzky - New Jersey)
9.Fredlin - Anaheim
10. DarkoWade - Pittsburgh
11. RealDaBratt - Detroit Red Wings
12. Ox NewMule - Calgary Flames
13. Official_P/Andreas84 - Tampa Bay Lightning

#107

Postad 15 september 2006 - 17:16

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Ser att ligan börjar arta sig, dags att få lite premiärnerv snart. Hoppas det finns en fingerfärdig opartisk admin som tar sig an tabeller & schema med glatt sinne.

Tycker de bör släppa ett spelbart demo, men jag börjar tvivla på att något kommer :D

Tycker klart NHL07 verkar roligare än 2k7.

2k7
http://www.gameranki...ges2/932931.asp

07
http://www.gameranki...ges2/933705.asp

Redigerat av RealDaBratt, 15 september 2006 - 17:17.


#108

Postad 15 september 2006 - 18:25

Jakester
  • Jakester
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
1.Ray Nilsson - Dallas Stars
2.Lajbanson - Toronto
3.Biohazard - NY Rangers
4.krm 500 - Vancouver
5.Bioberra - Philadelphia
6.Novumus - Colorado
7.Donmeta - Ottawa
(8.Daniel Gretzky - New Jersey)
9.Fredlin - Anaheim
10. DarkoWade - Pittsburgh
11. RealDaBratt - Detroit Red Wings
12. Ox NewMule - Calgary Flames
13. Official_P/Andreas84 - Tampa Bay Lightning
14. Jakester - Buffalo Sabres

Eventuellt =)

Redigerat av Jakester, 15 september 2006 - 18:36.


#109

Postad 15 september 2006 - 18:33

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Nä de verkar inte komma nått större demo vi får nöja oss med de vi har. Men å andra sidan så kan ju ingen tjuvträna då :D

#110

Postad 15 september 2006 - 21:07

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

Nä de verkar inte komma nått större demo vi får nöja oss med de vi har. Men å andra sidan så kan ju ingen tjuvträna då  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, förutom Official_P då förståss :D

#111

Postad 15 september 2006 - 23:22

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Ja just de... hmm nu blev de ju knepigt. :D Men om han vinner så vet vi ju varför :D




Edit: ändra lite på smileyna

Redigerat av Lothar, 15 september 2006 - 23:26.


#112

Postad 16 september 2006 - 09:21

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Förresten, jag kommer nog inte att tjuvträna alls, då jag håller på att spela igenom Enchanted Arms :D

Redigerat av Zoiler, 16 september 2006 - 16:16.


#113

Postad 16 september 2006 - 13:53

rampo_cool
  • rampo_cool
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
hej tjena där alla hockey älskare jo det nya NHL 2007 på xbox 360 versionen är ni säkra på att det är så europa spelet då jag har ju hört det bara på en amerikans sida står det men det betyder inte gälla i europa att elitserien inte är med jag tror och hoppas kommer vara med det står ju på ea sida ju och massa andra jag läst på så dom kan väl inte ha fel där eller

#114

Postad 16 september 2006 - 16:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 010 inlägg
  • 0
Påminner om att produktföräljning ska ske i marknaden.

#115

Postad 16 september 2006 - 17:20

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Är det någon som har tid/kunskap att dra igång den där hemsidan med statistik för vår liga? Om inte, ska vi sköta det via forumet på något vis?

#116

Postad 17 september 2006 - 10:00

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0

hej tjena där alla hockey älskare jo det nya NHL 2007 på xbox 360 versionen är ni säkra på att det är så europa spelet då jag har ju hört det bara på en amerikans sida står det men det betyder inte gälla i europa att elitserien inte är med jag tror och hoppas kommer vara med det står ju på ea sida ju och massa andra jag läst på så dom kan väl inte ha fel där eller

<{POST_SNAPBACK}>



Jo men gällde det 360? För elitserien kommer på alla adnra plattformar men inte 360 är de som kommit fram hittills.

#117

Postad 18 september 2006 - 12:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att Elitserien inte är med, fick mitt NHL07 idag, har spelat 2 matcher på lunchen. Man kan bara välja mellan NHL och landslag. Jag blev iaf helt utspelad första matchen men redan i andra matchen började jag få lite bättre kontroll över spelet. Dock tycker jag att målvakterna verkar rätt så dåliga och dom tappar in en del enkla puckar även på Pro nivån. Tar nog en stund att vänja sig vid den nya kontrollen, men det känns iaf som EA är på rätt väg med NHL07, ett bra köp helt klart.

#118

Postad 18 september 2006 - 12:31

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Hur fick du tag på ditt spel idag? De släpps ju inte förräns 21:a på torsdag.

Ja tror också EA har nått på gång i den nya kontrollen. Har övergett NHL xx serien ifrån EA men nu så har de blivit intressant igen :P

#119

Postad 18 september 2006 - 20:33

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Även jag kan bekräfta att NHL inte innehåller elitserien. EB games har fått in spel i butik. Får dock inte sälja ännu, dock gick jag bakom disken och provade.

#120

Postad 19 september 2006 - 12:09

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Spelade en hel del matcher igår och jag blir inte riktigt klok på skottfunktionen i spelet, ibland när man ska skjuta slagskott så blir det en skottfint istället. Skill sticken funkar väl helt okej men jag funderar faktiskt på att gå tillbaka till classic controll, vill nog hellre ha en riktig skjutknapp.

#121

Postad 19 september 2006 - 12:14

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Har också haft det problemet fast i straffarna men undrar om inte det är så att man inte är tillräckligt snabb med att få upp spaken utan att den fattar de som om att man stannar i mellan läget å sen går upp så de blir ett vanligt skott.

#122

Postad 19 september 2006 - 13:38

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Spelade en hel del matcher igår och jag blir inte riktigt klok på skottfunktionen i spelet, ibland när man ska skjuta slagskott så blir det en skottfint istället. Skill sticken funkar väl helt okej men jag funderar faktiskt på att gå tillbaka till classic controll, vill nog hellre ha en riktig skjutknapp.

<{POST_SNAPBACK}>

J'vla bakåtsträvare :)

Håller till viss del med dig, dock. Har råkat ut för skottfinten några gånger istället för att hänga den i X:et.

#123

Postad 19 september 2006 - 14:08

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Hände faktiskt en hel del gånger att spelaren åkte en extra sväng runt målet istället för att skjuta, rätt så irriterande men visst kan det vara en vana också. Tycker även att man bör spela på All-star, målvakterna är bättre och det känns som att AIn blir smartare på allt.

#124

Postad 20 september 2006 - 17:24

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mitt exemplar också!

Två matcher så här långt. Den första på PRO och den andra på Rookie. Den första var roligare så jag kan tänka mig att det blir ännu bättre med allstar eller superstar.

Lite ovan med kontrollen men överlag känns den lovande. Man lyckas med lite snyggare och mer kreativa grejer än vad som gick i tidigare års versioner. En och annan ofrivillig dragning har jag hunnit med.

So far so good. Mycket hockeykänsla! Härligt att få spelet nu när elitserien precis dragit igång. Stort minus för avsaknaden av just elitserien i NHL07 på xbox360 men jag tar hellre ett spel uppbyggt från grunden än en lätt upphottad version av förr förra årets spel. Grafiken är riktigt trevlig med HD på!

#125

Postad 20 september 2006 - 22:35

rampo_cool
  • rampo_cool
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
jag kan säga att jag kommer köpa NHL 2007 till vanliga xbox för att dom har ankan och anne med och elitserien med och det nya är mycke bättre än 2006 också känns onödigt att slänga så mycke pengar på ett xbox 360 spel som bara har nhl och landslag man kommer tröttna snabbare då roliga mer fler och lag

#126

Postad 21 september 2006 - 01:08

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
rampo_cool:

Är det verkligen ett plus att Arne & Ankan är med? Jag skulle betala för att slippa dem. Sedan är väl 100kr i prisskillnad inte så mycket pengar om man ändå får lägga 450-500kr för spelet.

Som jag förstått det är det stor skillnad på versionerna i gameplay & grafik. Men om du har en XBOX och ej 360´n förstår jag dig.

Imorgon eller snarare idag kommer min version till dörren och vad jag har längtat. Synd att Frölunda inte är med, men Detroit ska kunna spöa skiten ur motståndarna också:)

#127

Postad 21 september 2006 - 05:44

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

jag kan säga att jag kommer köpa NHL 2007 till vanliga xbox för att dom har ankan och anne med och elitserien med och det nya är mycke bättre än 2006


Xbox versionen har uppdaterats men inte grafiskt eller ljudmässigt överhuvudtaget. Kontrollen är i princip densamma som NHL06 versionen och ärligttalat så är även det mesta andra i spelet också som man upptäcker om man läser lite recensioner.

Xbox360 versionen är helt uppbyggd från grunden med ny grafik motor m.m. och ett helt nytt styrsystem som i mina ögon förbättrat NHL serien med mer än ett snäpp. Problemet är att de inte hunnit rendera ansikten m.m. för några hundraelitseriespelare eftersom de varit upptagna med att göra ett nytt spel istället. Synd är det men man kan alltid hålla tummarna för att det kommer som nedladingsbart material senare. Däremot lär det inte bli gratis då det genererar en del jobb att göra elitserien och det faktum att det är EA som gör det...

Så frågan är enligt mig: Vilket känns dyrare
a) betala 100 kr mer för ett spel som saknar extra ligor men på alla andra sätt är överlägset ?(xbox360 versionen)
B ) betala 4-500 kr för samma spel som man kanske redan köpte förra året? (xbox versionen)

Redigerat av Donmeta, 21 september 2006 - 05:44.


#128

Postad 21 september 2006 - 07:55

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Nu har man lirat några matcher. Har inte haft några problem att slänga iväg slagskott. De är nog bara tekniken som är problemet för de som får en skottfint istället :) Men de är ju en utmaning med den nya kontrollen men nu börjar jag få kläm på den.

#129

Postad 21 september 2006 - 12:45

eltese
  • eltese
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Hmms.. Detta med liga låter ju onekligen intressant :) Har inte köpt spelet än men funderar på att göra så idag =)

Men men. Det hela beror lite på när ni hade tänkt att dra igång det osv?

#130

Postad 21 september 2006 - 12:49

Jakester
  • Jakester
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Har varit och köpt ett Xbox 360 och NHL 07 idag, är inte direkt besviken iaf :)

#131

Postad 21 september 2006 - 13:04

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Hej, vill veta innan ja inhandlar 07:an...

Många recensenter o användare skriver att man upplever dålig framerate... är detta ngt som ngn av er har upptäckt och isf är det mycket störande ?

/B

#132

Postad 21 september 2006 - 13:38

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Många recensenter o användare skriver att man upplever dålig framerate... är detta ngt som ngn av er har upptäckt och isf är det mycket störande ?


Inga sådana problem över huvudtaget än så länge!

#133

Postad 21 september 2006 - 16:28

VIlton
  • VIlton
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Jag fick mitt nhl igår, o det är riktigt bra. Dock fattar ja inte efter en ###### massa macher hur man teckar. Får det inte att funka bara. Någon som vill förklara? jag vill lätt vara med i en tunering om det blir någon...hmm väljer nog då carolina . om man inte får vara western allstars.. :)

Synd att dom tog bort speed boost eller va de kallas, för blir ju inte dirket någon tempoväxling i spelet. Men men får väl träna vidare.

Redigerat av VIlton, 21 september 2006 - 16:37.


#134

Postad 21 september 2006 - 17:08

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

Jag fick mitt nhl igår, o det är riktigt bra. Dock fattar ja inte efter en ###### massa macher hur man teckar. Får det inte att funka bara. Någon som vill förklara? jag vill lätt vara med i en tunering om det blir någon...hmm väljer nog då carolina . om man inte får vara western allstars..  :) 

Synd att dom tog bort speed boost eller va de kallas, för blir ju inte dirket någon tempoväxling i spelet. Men men får väl träna vidare.

<{POST_SNAPBACK}>

Använd den högra analoga styrspaken. Plättlätt, som jag ogärna använder när uttryck skall till ;)

#135

Postad 21 september 2006 - 17:42

VIlton
  • VIlton
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Jag fick mitt nhl igår, o det är riktigt bra. Dock fattar ja inte efter en ###### massa macher hur man teckar. Får det inte att funka bara. Någon som vill förklara? jag vill lätt vara med i en tunering om det blir någon...hmm väljer nog då carolina . om man inte får vara western allstars..  :) 

Synd att dom tog bort speed boost eller va de kallas, för blir ju inte dirket någon tempoväxling i spelet. Men men får väl träna vidare.

<{POST_SNAPBACK}>

Använd den högra analoga styrspaken. Plättlätt, som jag ogärna använder när uttryck skall till ;)

<{POST_SNAPBACK}>



Vadå, ska man dra den åt sidan, för rör de n åt alla håll o kanter men spelaren rör sig inte. bara om ja trycker lite på knappen lb s går de i bland..

#136

Postad 21 september 2006 - 17:55

eltese
  • eltese
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
När drar ligan igång? O framför allt är detta ett spel värt att inhandla?

Det står emellan detta Dead Rising eller Saints Row :)

#137

Postad 21 september 2006 - 21:45

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Hur less är inte jag idag då? Bokade NHL07 för två veckor sedan på discshop... såg att det var skickat igår från discshop men inte F*N har jag fått något spel idag inte. Suck och pust vad less jag är! bläää :lol:

#138

Postad 21 september 2006 - 21:47

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0

När drar ligan igång? O framför allt är detta ett spel värt att inhandla?

Det står emellan detta Dead Rising eller Saints Row :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Saints Row är det sämsta köpet av de tre. Dead Rising är riktigt bra, men prioriterar du multiplayer-spelande, så är NHL 07 bättre.

#139

Postad 21 september 2006 - 22:13

rampo_cool
  • rampo_cool
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
kan inte hålla med att NHL 2007 är samma grafik som på 2006 på xbox versionen det finns många bättre plux har sett bilder det verkade snyggare och jag har ju inte nån hd tv så då spelar det ingenroll så mycket men allså förr när det bara fans nhl och landslag på nhl det var så tråkigt allså jag köper någ hellre NHL 2K7 PÅ XBOX 360 FÖR DET ÄR SNYGGARE ÄN NHL 2007

#140

Postad 21 september 2006 - 22:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Har suttit och svurit åt detta spelet hela kvällen nu, blir inte klok på skottfunktionen och jag har spelat säkert 25 matcher nu, måste vara fel på min handkontroll eller nåt. Det går bra att skjuta när man spelar uppåt i banan, men neråt är mycket svårare att tajma. Sen är det helt omöjligt att komma till rena skottlägen eller frilägen om man spelar på Pro eller över, på rookie är det inga problem, man blir hakad direkt.
Kommer nog bli NHL2k7 för min del, har nog aldrig blivit så här irriterad över ett spel förut. Och dessutom verkar det vara mängder med buggar i spelet. Jag har fått spelare som fastnat i isen och bara står och rycker som om de har parkhinsons. En gång fastnade en spelare så att jag var tvungen att åka offside. Dessutom har puckar tagit väldigt konstiga studsar och en gång for pucken igenom sargen och kommenatorn sa att den flög över sargen, men den for snarare under sargen. Visserligen kan jag leva med lite småbuggar men ändå förstör det lite av känslan när det händer underliga grejer var och varanann match.
Nej det finns inget flyt i spelet över NHL07, det är bara hafsigt spel med massa skitmål som målvakten slår in med skridskon eller passar direkt till motståndaren som har öppet mål. Målvakternas intelligens är under all kritik och AIn är rätt dum och åker ofta fel vid blålinjen. Sänker mitt betyg till en svag 7a. Inte blir det bättre av att Elitserien är borta. Tycker spelkänslan var bättre förr helt enkelt, det enda jag gillar är den nya puckfysiken, men själva spelet känns alldeles för ryckigt och hafsigt, det finns inget flyt alls i NHL07.

#141

Postad 21 september 2006 - 23:04

Unregistered0a35d0a2
  • Unregistered0a35d0a2
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
1.Ray Nilsson - Dallas Stars
2.Lajbanson - Toronto
3.Biohazard - NY Rangers
4.krm 500 - Vancouver
5.Bioberra - Philadelphia
6.Novumus - Colorado
7.Donmeta - Ottawa
(8.Daniel Gretzky - New Jersey)
9.Fredlin - Anaheim
10. DarkoWade - Pittsburgh
11. RealDaBratt - Detroit Red Wings
12. Ox NewMule - Calgary Flames
13. Official_P/Andreas84 - Tampa Bay Lightning
14. Jakester - Buffalo Sabres
15. Feppa (gamertag: fredamn76) - Minnesota

#142

Postad 22 september 2006 - 08:15

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Får snart köra igång med Dynasty mode. Måste ju lära mig Ottawa utan och innan nu när liga starten närmar sig!

Som en parantes. Jag provade NHL2k6 idag och jesus vad uselt det var nu när man spelat NHL07.

#143

Postad 22 september 2006 - 09:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Jag provade att ändra till 480p igårkväll, konstigt nog känns spelet att flyta på mycket bättre då än vid 720p. Både kontrollen och grafiken kändes smidigare vid 480p, skumt!

#144

Postad 22 september 2006 - 10:23

eltese
  • eltese
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Official_P okej. Blir nog ett NHL ändå tror jag :lol: Är en stark anhängare utav sportspel då dom brukar vara skitroliga , speciellt i multiplayer :lol:

Men är ändå lite tveksam. Tycker att NHL fronten har stått så still i jämförelse med till exempel PES och FIFA spelen.

Eftersom att det verkar vara lite blandade åsikter också om själva spelet så vet jag inte..

Har en del frågor rörande gameplay. Är det någon ide alls att använda sig utav taktiker eller är det som vanligt? Åka över blå linjen , ta i för kung och foster land och bara hamra skott?

Vill ha ett svårt, genomtänkt och taktiskt hockey spel. Vore en väldigt skön variation :lol:

#145

Postad 22 september 2006 - 10:42

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Vill ha ett svårt, genomtänkt och taktiskt hockey spel. Vore en väldigt skön variation


Nu har jag inte spelat spelet nog mycket ännu för att med sökerhet kunna uttala meig men jag vet redan att det är ett enormt steg framåt jämfört med NHL2k6. Mycket mer hockey känsla och AIn går inte ens att jämföra även om den inte är perfekt men bra mycket bättre än jag är van vid från hockeyspel. Återstår att se vad som händer med NHL2k7 !?

Nya styrsystemet känns som hit just nu. Blir bättre och bättre. Bara en sån sak som att kuna dra pucken snabbt fram och tillbaka för att verkligen lyfta ut den ur egen zon när man spelar boxplay. Överlag bättre kontroll och inte bara en massa lätta inbrytningar på mål alternativt one timers galore utan mer känsla och som sagt var bättre AI. Hur målvakterna beter sig är även det en stor uppgradering.

Grafiken är som redan nämnts oerhört mycket bättre än exempelvis NHL2k6. Går inte i mina ögon ens att jämföra, även på detta område vinner NHL07 med hästlängder.

Ljudet är t.o.m. det betydligt bättre. Komentatorerna gör ett bra jobb o.s.v.

Gillar spelet men är rätt usel på det än sålänge så vänta er relativt enkla matcher mot mig.

#146

Postad 22 september 2006 - 10:46

eltese
  • eltese
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Hmms okej :lol: Låter väldigt lovande. Är ju också extremt sugen på ligan som hela denna tråden är till för :lol: Ska ner till game och kolla igenom idag.. Lika bra att slå till antar jag då dom har 25% rea :lol:

#147

Postad 22 september 2006 - 12:18

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Fan vad irriterad jag blir över den otroligt dåliga målvakts AIN!!!!!
Datorn gör 2-3 skitmål per match tack vare målvaktens intelligensbefriade ingripanden. Han sparkar in pucken, tappar den över huvudet, pucken åker längs med ryggen och in i mål, har säkert hänt 10 gånger nu och minst 2 skitmål per match blir det.
Tror jag ska skänka bort spelet innan något händer med min 360 konsol eller handkontroll. har redan pajat en dosa tack vare detta spel!
Jag har bytt till classic och nu funkar det iaf att skjuta, men jag får inte mer än 15 skott mot mål per match. Nä jag kommer sälja detta och köra NHL2007 på PC istället där Elitserien finns med och där man kan få igång ett hyfsat passningsspel.

#148

Postad 22 september 2006 - 12:32

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Fan vad irriterad jag blir över den otroligt dåliga målvakts AIN!!!!!
Datorn gör 2-3 skitmål per match tack vare målvaktens intelligensbefriade ingripanden. Han sparkar in pucken, tappar den över huvudet, pucken åker längs med ryggen och in i mål, har säkert hänt 10 gånger nu och minst 2 skitmål per match blir det.
Tror jag ska skänka bort spelet innan något händer med min 360 konsol eller handkontroll. har redan pajat en dosa tack vare detta spel!
Jag har bytt till classic och nu funkar det iaf att skjuta, men jag får inte mer än 15 skott mot mål per match. Nä jag kommer sälja detta och köra NHL2007 på PC istället där Elitserien finns med och där man kan få igång ett hyfsat passningsspel.

<{POST_SNAPBACK}>


Du är helt enkelt inte skicklig nog för att bemästra NHL07. Det är ghelt suveränt när man har lärt sig kontrollen ordentligt.

#149

Postad 22 september 2006 - 13:07

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0

Fan vad irriterad jag blir över den otroligt dåliga målvakts AIN!!!!!
Datorn gör 2-3 skitmål per match tack vare målvaktens intelligensbefriade ingripanden. Han sparkar in pucken, tappar den över huvudet, pucken åker längs med ryggen och in i mål, har säkert hänt 10 gånger nu och minst 2 skitmål per match blir det.
Tror jag ska skänka bort spelet innan något händer med min 360 konsol eller handkontroll. har redan pajat en dosa tack vare detta spel!
Jag har bytt till classic och nu funkar det iaf att skjuta, men jag får inte mer än 15 skott mot mål per match. Nä jag kommer sälja detta och köra NHL2007 på PC istället där Elitserien finns med och där man kan få igång ett hyfsat passningsspel.

<{POST_SNAPBACK}>


Du är helt enkelt inte skicklig nog för att bemästra NHL07. Det är ghelt suveränt när man har lärt sig kontrollen ordentligt.

<{POST_SNAPBACK}>


Instämmer. Kontrollen är mycket knepígare och en större utmaning men när man väl blir bra på den så blir man bra. Tycker det är mycket bättre takiskt i detta spel. Om man bränner ner till motståndarnas hör så känns det iaf som att motståndarna stälelr upp försvarsspel och backarna är mycket mer med i spelet än tidigare. Känns som om det går att passa runt pucken mycket bättre i ett anfall än tidigare. Och sen kan man gå in och ställa in takitken lite mer detaljerat än tidigare fast nu ver de ifs ett tag sen jag körde ett NHL spe ifrån EA så de kanske jag itne ska uttala mig om.

#150

Postad 22 september 2006 - 13:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 606 inlägg
  • 0
Jag kommer nog inte bli skickligare heller för jag har kört ca 30 matcher nu och det går knappt komma igenom datorns poke-checking, den är överdrivet bra.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.