Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 3

238 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fable III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 5,7 (9) 289:-
Fable III - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 27 augusti 2010 - 09:19

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Dom har varit väldigt enkla, men inte FÖR lätta IMO. Fable spelar (jag iaf) bara för att det är en trivsam upplevelse, inte för att bli utmanad. Något jag däremot ogillade var ju tidernas sämsta slutboss i Fable II...

Precis - lätta men inte för lätta :rolleyes:

Fable 2 hade väl ingen klassisk slutboss men för egen del tyckte jag slutet var helt ok.

#102

Postad 27 augusti 2010 - 10:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Well, om man inte har en "Health Bar" borde man istället uppleva begränsningarna av att ta stryk.
Ett visst handikapp under perioder av spelets gång, att man mister förmågor eller rör sig långsammare.

#103

Postad 27 augusti 2010 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 010 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att fable spelen har varit på tok för lätta hittills?

Leta upp min post i Fable 2-tråden så får du se någon som håller med =P.

Edit: Eller ja, i Fable 1 kunde man ju iaf dö.

Redigerat av Zoiler, 27 augusti 2010 - 14:54.


#104

Postad 27 augusti 2010 - 14:59

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Leta upp min post i Fable 2-tråden så får du se någon som håller med =P.

Edit: Eller ja, i Fable 1 kunde man ju iaf dö.


+1

Men jag håller med föregående talare om att JAG spelade "för att det är en trivsam upplevelse" iaf.
Toktrevligt spel.. och man lär verkligen känna karaktärerna.
Men snälla... Det är för lätt

#105

Postad 28 augusti 2010 - 06:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Jag vet inte varför Lionhead resonerat som de gör med "No death in combat"

Vilken publik blir gladare, säljer det bättre bland de yngre?

Video

Så vi har inga inte skräddarsydda vapen längre, ingen health bar utan men ser på skärmens färg när man blir skadad osv. Jag kan förstå tjusningen med strävan efter att vidareutveckla sin karaktär och se den växa, men var kommer då
istället för att kämpa för sitt liv, och vari ligger motståndet?

Redigerat av Glidtassen, 28 augusti 2010 - 23:12.


#106

Postad 28 augusti 2010 - 22:49

Mowimux
  • Mowimux
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Lite lätt, men inte för lätt (tycker att trollen kan vara lite väl dryga ibland).
Slutet var visserligen inte det bästa, men duger.

Det går bra att inte ha en health bar, utan att istället att det blir mörkare/blodigare på skärmen, men varken eller?!
Det är ju mer förvirrande än slutet i tvåan (?)

Annars är Fable spelen bland de allra bästa jag spelat. Hoppas att trean blir minst lika bra som de tidigare

#107

Postad 29 augusti 2010 - 12:17

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Fable-spelen har varit snygga, ytliga, trivsamma, tillbakalutade, linjära, enkla och kul ;-)

#108

Postad 29 augusti 2010 - 18:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig att fiska lite info om huruvida man kan dö i Fable 3 eller inte?

#109

Postad 30 augusti 2010 - 10:18

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Kan någon hjälpa mig att fiska lite info om huruvida man kan dö i Fable 3 eller inte?


Du kan dö, men du återuppstår väldigt snabbt igen, för att din död inte ska förhindra ditt spelande.
Det du förlorar är följeslagare/supportrar, vilket gör det svårare för dig att ta över kungadömet. Men med lite spelande kan du vinna tillbaka dem igen.
Typ förlust av exp/resurser fast båda samtidigt.

#110

Postad 30 augusti 2010 - 11:59

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Du kan dö, men du återuppstår väldigt snabbt igen, för att din död inte ska förhindra ditt spelande.
Det du förlorar är följeslagare/supportrar, vilket gör det svårare för dig att ta över kungadömet. Men med lite spelande kan du vinna tillbaka dem igen.
Typ förlust av exp/resurser fast båda samtidigt.

Låter vettigt! Det tråkigaste som finns måste ju ändå vara när man bestraffas med tidsförlust vid dödsfall typ "eftersom du dog får du nu åka runt stan i tio minuter för att ta dig till platsen du just va på..."

#111

Postad 30 augusti 2010 - 16:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 010 inlägg
  • 0

Låter vettigt! Det tråkigaste som finns måste ju ändå vara när man bestraffas med tidsförlust vid dödsfall typ "eftersom du dog får du nu åka runt stan i tio minuter för att ta dig till platsen du just va på..."

Om du dog i Super Mario Bros på bana 8-3 så fick du spela om hela spelet. Tider och förväntningar förändras =P.

Om man är mitt i en fight så tycker jag man ska kunna dö och börja om från innan fighten, 10 minuter menlös färd är inte kul. I Fable 2 så kunde man dö i fighten och bara fortsätta. Spelar ingen roll om man förlorar exp, det behövs ju ändå inte om man bara kan fortsätta kötta hur mycket man än dör.

#112

Postad 30 augusti 2010 - 23:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0

Du kan dö, men du återuppstår väldigt snabbt igen, för att din död inte ska förhindra ditt spelande.
Det du förlorar är följeslagare/supportrar, vilket gör det svårare för dig att ta över kungadömet. Men med lite spelande kan du vinna tillbaka dem igen.
Typ förlust av exp/resurser fast båda samtidigt.


Vari ligger spelets utmaning? Vad är det man jobbar med för motstånd i Fable 3?
För att det verkar vara ett spel som accentuerar en annan typ av utmaning, men vilken?

#113

Postad 03 september 2010 - 14:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
4 nya screenshots

#114

Postad 06 september 2010 - 19:44

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Och en sladdlös kontroller i begränsad upplaga :(

Postad bild

#115

Postad 06 september 2010 - 20:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 010 inlägg
  • 0
Ok, den var rätt snygg.

#116

Postad 07 september 2010 - 12:14

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Vari ligger spelets utmaning? Vad är det man jobbar med för motstånd i Fable 3?
För att det verkar vara ett spel som accentuerar en annan typ av utmaning, men vilken?


Tja, utmaning blir nog att skaffa nog många följeslagare för att kunna ta makten i kungadömet och sedan behålla den.
När du dör så åker du ju inte tillbaka i tiden (checkpoint/save) utan blir istället tvungen att spendera mer tid med att utföra stordåd och värva nya följeslagare/kompanjoner. Om du dör mycket på dina resor, så får du nog problem i alla fall, däri ligger utmaningen (initialt). Lite som en förlust av exp, men det går inte bara att grinda i ett par timmar för att få tillbaka den, utan man måste spela en aning mer aktivt :)

#117

Postad 08 september 2010 - 10:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Ok, den var rätt snygg.


Är ni som säger att den kontrollen är snygg ironiska? Den är ju vedervärdig!

#118

Postad 08 september 2010 - 13:56

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Är ni som säger att den kontrollen är snygg ironiska? Den är ju vedervärdig!

Mm, jag lutar nog lite åt ditt håll. Fast jag vet inte, tycker nog inte att den är vedervärdig direkt. Bara lite ful.
Eller ja.. Designen ser ut som en ful tatuering. Och jag tror inte jag gillar färgerna heller. Fan, den kanske är vedervärdig!

#119

Postad 08 september 2010 - 14:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 010 inlägg
  • 0

Är ni som säger att den kontrollen är snygg ironiska? Den är ju vedervärdig!

Brukar fråga mig själv samma sak när Humming dreglar över Christie från DOA, men jag förklarar det med olika smak :)

#120

Postad 08 september 2010 - 15:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Brukar fråga mig själv samma sak när Humming dreglar över Christie från DOA, men jag förklarar det med olika smak :)


Smak förklarar mycket, men inte din kärlek till Ayane.

:)

#121

Postad 08 september 2010 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 010 inlägg
  • 0
Hehe, kommer knappt ihåg hur hon såg ut. Det var ju 10 år sen man spelade ett DOA-spel känns det som.
Spoiler


:)

#122

Postad 21 september 2010 - 07:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Unboxing Fable 3 Video

#123

Postad 21 september 2010 - 08:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Vilket datum släpps PC-versionen? Är det inte spikat än?

#124

Postad 21 september 2010 - 15:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Microsoft has confirmed to IGN the PC version of Fable III will not be coming out on October 26, the same date currently set for the Xbox 360 version.

The company would not say how long PC players will have to wait to get their hands on the game, however, though expect to hear something about a release date soon.

"The console and PC versions are now on different schedules as we're focusing on building experiences optimized for each platform," the company said in a statement.

"We aren't announcing a ship date for the PC sku at this time, but expect news soon."

As early back as this June, Lionhead Studios' Peter Molyneux stated both titles would release simultaneously, so it appears this decision came down recently.

#125

Postad 21 september 2010 - 20:22

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Som tur är står 360:n nedpackad i en lagerlokal, så jag kommer inte känna mig tvungen att köpa Fable 3 innan jag läst på om det ordentligt :)

#126

Postad 21 september 2010 - 20:59

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Tänkte strunta i detta spel men känner ett oerhört sug just nu. Får se om gamestop har kampanj på det annars måste jag vänta en månad :)

#127

Postad 22 september 2010 - 06:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En funktion att 'möblera om sitt hus' finns numera som achievements om jag förstått detta rätt, he he.

Hela listan nedan som spoiler :)

Spoiler


#128

Postad 22 september 2010 - 07:20

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Microsoft has confirmed to IGN the PC version of Fable III will not be coming out on October 26, the same date currently set for the Xbox 360 version.

The company would not say how long PC players will have to wait to get their hands on the game, however, though expect to hear something about a release date soon.

"The console and PC versions are now on different schedules as we're focusing on building experiences optimized for each platform," the company said in a statement.

"We aren't announcing a ship date for the PC sku at this time, but expect news soon."

As early back as this June, Lionhead Studios' Peter Molyneux stated both titles would release simultaneously, so it appears this decision came down recently.


Typiskt... Jaja, det är bara att hålla huvudet kallt.

#129

Postad 28 september 2010 - 17:44

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Lights, Camera, Action! Hollywood All-Stars Deliver the Art of Drama and Humor in “Fable III” :)


Simon Pegg, John Cleese, and Academy Award winner Sir Ben Kingsley headline this October’s revolutionary action-adventure experience


It takes a village, so goes the popular adage, and never has this been truer than in “Fable III.” As you embark on your own revolution to seize the throne from an evil tyrant in “Fable III,” starting Oct. 26 in North America exclusively on Xbox 360, you’ll be flanked by a supporting cast that features some of Hollywood’s most renowned talent, with film accomplishments that include “Monty Python,” “Star Trek,” “Harry Potter,” “The Lord of the Rings,” “Pirates of the Caribbean,” “Alice in Wonderland,” and the upcoming “X-Men: First Class.”

Available today, the latest installment to the popular “Inside Lionhead” video documentary series features the talented cast, including Sir Ben Kingsley, Michael Fassbender, Simon Pegg and more, as they reflect back on their experiences working on “Fable III.” From topics such as Sir Ben Kingsley picking up a Welsh accent to how Michael Fassbender prepared to take on a villain’s role in his first video game voiceover project, watch what happens when the star-studded cast applies their craft to “Fable III,” this October’s most anticipated title.

“The ‘Fable’ franchise has always been recognized for its unique take on drama, morality, and of course, humor,” said Louise Copley, head of the “Fable” franchise. “We’re taking this to the limits in ‘Fable III’ by bringing on a star-studded cast that includes Sir Ben Kingsley, John Cleese and Simon Pegg, who truly understand what it takes to bring characters to life in complex ways and add new dimensions of blockbuster entertainment to ‘Fable III.’”

“This is my first experience voicing a video game, so what drew me to it was the team, how committed they are, how well organized everything is and how beautiful the game is,” said Sir Ben Kingsley in the video documentary. “One of the things that’s missing from a lot of video games is good writing and good voice work. I think this one has a wonderful mythology and it’s witty and it’s engrossing,” added Simon Pegg in the video documentary.

Interact with these critically acclaimed actors in “Fable III” like never before. Talk politics with Sir Ben Kingsley, dish over the latest fashions with John Cleese or stir up trouble with Simon Pegg, all while plotting to bring the tyrannical King Logan – voiced by Michael Fassbender – to his knees. The Fable III voice-cast brings together some of the world’s most talented actors from all genres of the big screen, silver screen and theater, including:


· John Cleese as your trusty butler and confidant, Jasper

· Sir Ben Kingsley as the leader of the mountain dwellers, Sabine

· Simon Pegg as attention-seeking soldier Benn Finn who is looking for action

· Michael Fassbender as the evil King Logan whom your “Fable III” hero will lead a revolution against

· Zoë Wannamaker returns as Theresa. She was last seen taking over the Spire in “Fable II,” but who knows what her real motivation is?

· Stephen Fry returns as Reaver, the narcissistic marksman blessed with eternal youth

· Bernard Hill as Sir Walter Beck, your faithful mentor

· Nicholas Hoult as the potential male love interest, Elliot, to your “Fable III” female hero

· Naomie Harris as Page, the leader of the rebels who reside in Bowerstone

#130

Postad 30 september 2010 - 10:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Jag har kollat efter nya reklamfilmer "Inside Lionhead" men jag har inte hittat någonting, antar att dom åtminstone kommer att släppa en till film innan spelet släpps. Men jag kommer som sagt avvakta med att köpa spelet och vänta på andra medlemmars omdöme härute först. Med tanke på att det väntas att komma minst två spel till så måste nästan Lionhead introducera någonting spektakulärt för att dessa kommande spel skall sälja.

Jag spelade igenom första Fable på PC för säkert 10:e gången och vissa scener är alltid lika roliga att återuppleva.
Men det är svårt att tro att det redan gått nästan 6 år sedan det första spelets släpptes.

Redigerat av Glidtassen, 30 september 2010 - 11:48.


#131

Postad 05 oktober 2010 - 08:47

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Roligt, lite nya videos.

Bumpar denna tråden för att väcka lite intresse om det går?

Inreda Hemmet

Skådespelare

Redigerat av Glidtassen, 13 oktober 2010 - 17:08.


#132

Postad 13 oktober 2010 - 20:18

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Launch Trailer :)

#133

Postad 14 oktober 2010 - 07:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Jo jag såg den för första gången idag på Lionheads hemsida.

Hoppas att spelet tar en lite mer originell vändning, eller om det bara är en snygg video?

#134

Postad 15 oktober 2010 - 13:44

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Och då fick man något att göra i helgen!

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:07.


#135

Postad 15 oktober 2010 - 13:46

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
GRIS! ;)

Återkom med 1a intryck!
Sugen jag med...

#136

Postad 15 oktober 2010 - 14:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Jag är för gammal för denna kategori av spel, men kan inte slita mig ändå.

Var god och återkom med intryck min gode man!

;)

#137

Postad 15 oktober 2010 - 15:02

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Och då fick man något att göra i helgen!

Svin! ;) :D

#138

Postad 15 oktober 2010 - 23:04

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
meh

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:03.


#139

Postad 15 oktober 2010 - 23:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Så jag antar att det är "No death in combat" som gäller igen?

Vilken är då behållningen med att spela Fable 3?
Är det mycket buggar?
Vad är annorlunda?

Va sned jag blir, helt skev! Lionhead har haft god tid på sig att experimentera med alternativa lösningar, och så verkar det som om dom bara behållit den grafiska mallen från Fable 2 och gjort små förskjutningar i designen. Som sagt, det släpps på PC snart.

Redigerat av Zoiler, 16 oktober 2010 - 13:59.


#140

Postad 18 oktober 2010 - 20:49

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
meh

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:03.


#141

Postad 18 oktober 2010 - 20:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
En fråga som iofs känns ovidkommande efter dina intryck, men måste man fortfarande köpa selleri stup i kvarten för att hålla vikten?

#142

Postad 18 oktober 2010 - 21:34

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
meh

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:14.


#143

Postad 18 oktober 2010 - 21:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
oops fel tråd :)

Få se om jag kan hitta nåt relevant och slänga in här senare..

Redigerat av Audio Code 3, 18 oktober 2010 - 21:52.


#144

Postad 19 oktober 2010 - 06:47

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Trist att det inte verkar hålla måttet, men du verkar inte ha gillat del 2 heller? Kan vi stackare som gillade Fable II tänkas gilla trean? Jag är fortfarande intresserad av detta, förutsatt att det kommer till pc...

Sen var det väl ingen spoiler egentligen i ditt förra inlägg? :)

#145

Postad 19 oktober 2010 - 08:00

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
meh

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:03.


#146

Postad 19 oktober 2010 - 08:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Med tanke på att jag såg videospelens första era med bland annat "Intellivision".

"Intellivision - Frog Bog"

Night Stalker

Vad som har hänt sedan 1982 är för mycket att summera i denna tråd. Men i dag har vi en större marknad av grafiskt mer attraktiva spel, men brister i innehåll. Jag mindes att jag fick en större kick av att spela tillsammans med familjen
på samma skärm, när man idag kör online eller via nätverk.

Jag vill inte lägga ut spoilern, så jag får kommentera den mer diskret. Jag förstår inte poängen med att spela spel som inte ger gamern en utmaning, syftar till tävlingsandan?

Frog Bog skulle jag förmodligen ha större behållning av att spela idag med vänner, snarare än Fable 2.

Redigerat av Glidtassen, 19 oktober 2010 - 08:06.


#147

Postad 19 oktober 2010 - 08:05

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Spoiler


Spoiler


#148

Postad 19 oktober 2010 - 08:09

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag undrar för övrigt vart pub-games tog vägen?

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:18.


#149

Postad 19 oktober 2010 - 08:20

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 441 inlägg
  • 0
Under tiden som jag ägde en X-box såg jag att det fanns möjligheter för DTS ljud, men jag har aldrig sprungit på spel med en sådana ljudspår. Hur är musiken, dialogen och annan mix på Fable 3?

Och Maximm - när skall du ta lite nya bilder över ditt rum?

:)

Redigerat av Glidtassen, 19 oktober 2010 - 08:22.


#150

Postad 19 oktober 2010 - 15:59

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Är mitt inne i en flytt så tror inte det blir så fina bilder på det :-)

Redigerat av maximm, 19 oktober 2010 - 18:06.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.