Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson tw2900

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 08 oktober 2010 - 08:07

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 948 inlägg
  • 0
Jag köpte kjells väggfäste och det passar fint

#102

Postad 08 oktober 2010 - 14:43

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Epson TW2900 och skulle vilja ha en rätt stor duk till det. Har mellan 3-3,5m mellan där projektorn kommer att vara till själva duken. Hur stor duk kan jag ha? Kan jag ha en 104"? Vore riktigt nice. Vill kunna spela PS3-spel (FIFA11, NHL11), se film och allt sånt. Ska inte vara några fördröjningar heller, t.ex. i FIFA och NHL-spelen. Ska flyta på som en tv alltså ;) Så, vad tror ni? En 104"-duk på mellan 3-3,5m avstånd med en Epson TW2900? Vad rekommenderar ni för att få bästa bild?


HEJ
Kör själv med en 2900 och en 104" duk, har 3,5-4m från duk till där jag sitter men själva projektorn har jag satt vid ca4,5m från duk. fungerar fint med 104" till film har inte testat att spela PS3 ännu då minna PS3 kontroller verkar ha lagt av, förhoppnings viss så kan jag testa idag. Har hört att det skiljer lite på hur man upplever film med hur man upplever spelandet, då spel går mycke snabbare

#103

Postad 28 december 2010 - 23:04

Unregisteredd83a7af5
  • Unregisteredd83a7af5
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej på er!

Köpte min första projektor igår :) känns mycket bra B)
Det vart en 3200 :) på en 120 tums duk. Vart otroligt bra, testa avatar o fy S&@-" vilken bild det vart :) är verkligen super nöjd :D

#104

Postad 15 mars 2011 - 13:24

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Tyckte häromdagen att bilden från min tw2900 börjat bli suddig när jag kollar på datorns desktop. Kollade lite närmare och såg då röda skuggor på bokstäverna. Osäker på om detta varit från början eller om de kommit nu? Projektorn har gått ca 200 timmar.

Läst i en del andra trådar om detta fenomen och att det är mer eller mindre vanligt. Frågan är om det är värt att reklamera projektorn eller om det är nåt man ska acceptera? När jag ser på film märker jag inget fel utan det är bara bilden från datorn som är suddig när jag exempelvis surfar.

Försökte ta en bild på fenomenet men inte så lätt. Här syns i alla fall att det är röda skuggor till höger om alla bokstäver.

Bifogad fil  P1080666.JPG   566,84K   0 Antal nerladdningar

Har köpt projektorn hos Netonnet. Frågan är om jag skall kontakta dem eller gå direkt till Epson vid en ev. reklamation?

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 15 mars 2011 - 13:25.


#105

Postad 15 mars 2011 - 18:02

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Skulle inte tveka en sekund. Reklamera!

#106

Postad 16 mars 2011 - 07:52

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
En dum fråga som ändå måste få sitt svar. Var hittar jag projektorns serienummer? :)

[EDIT] Glöm det. Hittade numret. :)

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 16 mars 2011 - 08:30.


#107

Postad 16 mars 2011 - 12:14

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Tyckte häromdagen att bilden från min tw2900 börjat bli suddig när jag kollar på datorns desktop. Kollade lite närmare och såg då röda skuggor på bokstäverna. Osäker på om detta varit från början eller om de kommit nu? Projektorn har gått ca 200 timmar.

Läst i en del andra trådar om detta fenomen och att det är mer eller mindre vanligt. Frågan är om det är värt att reklamera projektorn eller om det är nåt man ska acceptera? När jag ser på film märker jag inget fel utan det är bara bilden från datorn som är suddig när jag exempelvis surfar.

Försökte ta en bild på fenomenet men inte så lätt. Här syns i alla fall att det är röda skuggor till höger om alla bokstäver.

Bifogad fil  P1080666.JPG   566,84K   0 Antal nerladdningar

Har köpt projektorn hos Netonnet. Frågan är om jag skall kontakta dem eller gå direkt till Epson vid en ev. reklamation?


Hur nära duken är fotot taget?

Sådan effekt har alla lcd mer eller mindre då det är svårt att få panelerna i exakt läge men ser det konstigt ut på längre avstånd ska du defenentivt byta ut den. Har du kollat så inte projektorn bara är ur fokus då är det bara att fokusera den igen.

Mvh

#108

Postad 16 mars 2011 - 22:53

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hur nära duken är fotot taget?

Sådan effekt har alla lcd mer eller mindre då det är svårt att få panelerna i exakt läge men ser det konstigt ut på längre avstånd ska du defenentivt byta ut den. Har du kollat så inte projektorn bara är ur fokus då är det bara att fokusera den igen.

Mvh


Bilden är tagen nära duken, kanske 20 cm ifrån. Spelar ingen roll hur jag försöker ställa skärpan på projektorn. Jag får ändå dessa röda skuggor. Har kontaktat Epsonsupporten nu så får vi se vad de säger.

#109

Postad 17 mars 2011 - 10:37

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Då är det överskridet du ska begära en ny av antingen de som sålt den eller epson själva. Hade det varit på kanske 0-10cm från duken så hade det varit helt normalt men inte på 20cm avstånd, det är panelerna som ligger i fel vinklar mot varandra. Att den är ur fokus kan ju bero på det med eller så är det mer än ett fel på den.
Hur eller hur så byt den

Mvh

#110

Postad 17 mars 2011 - 14:12

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Fick besked från Epson idag att de byter ut min projektor mot en "fabriksrenoverad". DHL hämtar min projektor i morgon.

#111

Postad 17 mars 2011 - 20:08

PsYteAk
  • PsYteAk
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Kanonbra, att den här informationen kommer ut i tråden och att du fått hjälp utifall att man själv skulle stöta på något.

Jag ställde en fråga i den här tråden som ingen svarade på runt rengöring av projektorn, är det ingen som gör rent den? Och i så fall hur gör man det bäst, går det att öpnna den på något enkelt sätt?

#112

Postad 18 mars 2011 - 07:51

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Um invändig rengöring?

Du har ett filter bak på projektorn det ska du rengöra med jämna mellan rum.

Utvändigt så är det väll bara att damma av som vanligt...

Det är allt förutom om du fått damm på panelerna vilket man inte hellst vill ha då kan luft på burk vara en ide.

Linsen kan du ta med en fin puts duk en sån man har att rengöra glasögon med, eller så tar man lcd rengöring försiktigt på en fin microfiber duk och rengör den med.

Mvh

#113

Postad 21 mars 2011 - 12:05

Jajjan
  • Jajjan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Min projektor har hängt sig några gånger.

Bilden blir svart men lampan är på, och den svarar inte på några knapptryckningar. Första gången slutade med att en överhettningslampa blinkade. Nu när det hänt igen har jag dragit ur sladden för att få stopp på den. Det känns ju inte så bra så jag ska förstås lämna in den.
Tänkte bara kolla om det är nån som sett nåt liknande?

#114

Postad 21 mars 2011 - 12:20

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Min projektor har hängt sig några gånger.

Bilden blir svart men lampan är på, och den svarar inte på några knapptryckningar. Första gången slutade med att en överhettningslampa blinkade. Nu när det hänt igen har jag dragit ur sladden för att få stopp på den. Det känns ju inte så bra så jag ska förstås lämna in den.
Tänkte bara kolla om det är nån som sett nåt liknande?


Har du rengort filtret bak? överhettning tyder ju på att den inte får luft cirkulation kanske en fläkt som lagt av?

#115

Postad 21 mars 2011 - 17:38

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Fick besked från Epson idag att de byter ut min projektor mot en "fabriksrenoverad". DHL hämtar min projektor i morgon.


Citerar mig själv bara för att berätta att för en halvtimma sedan stod DHL utanför dörren med en "ny" projektor. De hämtade alltså den gamla i fredags och idag måndag fick jag den nya (skickad från England). Finns inget att anmärka på den leveranstiden. Sen kan man såklart ha olika åsikter angående att man får en "fabriksrenoverad" i retur.

Har kopplat upp den snabbt nu och kan åtminstone konstatera att de röda skuggorna är borta. Förhoppningsvis kommer den att fungera felfritt även i fortsättningen.

Undrar bara om jag nu har ny garanti från dagens datum eller om det är inköpsdatum som gäller? Någon som vet?

#116

Postad 22 mars 2011 - 13:12

PsYteAk
  • PsYteAk
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Um invändig rengöring?

Du har ett filter bak på projektorn det ska du rengöra med jämna mellan rum.

Utvändigt så är det väll bara att damma av som vanligt...

Tackar!
Skall det vara någon lucka bakpå för att komma åt det filtret eller?

Redigerat av PsYteAk, 22 mars 2011 - 13:13.


#117

Postad 22 mars 2011 - 13:21

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ska ställa in projektorn för att få låg input lag?

#118

Postad 22 mars 2011 - 15:11

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0

Tackar!
Skall det vara någon lucka bakpå för att komma åt det filtret eller?


under hdmi kontackterna sitter ett vitt lock det tar du försiktigt bort sen drar du ut filtret var noga med att dokumentera åt vilket håll det ska in igen annars kan det bli lite tokigt. Filtret knackar du försiktigt några gånger mot ett hårt underlag knacka inte för hårt annars går det sönder, sen kan du antingen blåsa det rent med tryckluft exempelvis luft på burk eller så tar du dammsugaren och dammsuger försiktigt filtret sen är det klart att stoppa tillbaks i projen igen.

Mvh

Någon som vet hur man ska ställa in projektorn för att få låg input lag?


input lag? har spelat rätt mycket bilspel och left4ded på våran proje och ingen input lag där vad jag vet.

Tror inte du kan ställa in det på den men som sagt jag har prövat att spela rätt mycket så jag tror inte den lider av det så hårt.

Mvh

#119

Postad 28 juni 2011 - 20:09

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0

Min projektor har hängt sig några gånger.

Bilden blir svart men lampan är på, och den svarar inte på några knapptryckningar. Första gången slutade med att en överhettningslampa blinkade. Nu när det hänt igen har jag dragit ur sladden för att få stopp på den. Det känns ju inte så bra så jag ska förstås lämna in den.
Tänkte bara kolla om det är nån som sett nåt liknande?


Händer mig då och då. Tillräckligt länge mellan gångerna för att jag inte ska orka göra något åt det. Händer framförallt när jag byter källa på receivern.

Jag upplever att ljusstyrkan kraftigt försämrats nu. Har kört totalt 750 timmar och tycker nu inte att jag kan få till det tryck i bilden som jag är van vid och vill ha (samt behöver nu när det är sommar). Någon som upplevt detta? Vet att lampan blir sämre med tiden, men det här känns som ett drastiskt steg nedåt i ljusflöde.

Redigerat av lajbanson, 28 juni 2011 - 20:07.


#120

Postad 07 juli 2011 - 05:57

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Ny lampa på väg hem från Epson... (10 dagars leveranstid)

#121

Postad 19 september 2011 - 19:23

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Oj. 125 timmar räckte den innan projektorn började "knastra". Så ett samtal till Epson idag och nu är projektorn på väg till England för utbyte mot en renoverad. Vad är chansen att få tillbaka den till på torsdag för att kunna se nästa elitseriematch, tro?

#122

Postad 29 september 2011 - 19:32

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Japp, han få den i tid. Fantastiskt bra jobbat Epson!

#123

Postad 24 februari 2012 - 22:25

skijeppe
  • skijeppe
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Någon som kan rekommendera en duk till denna?
Jag går i köptankar.

#124

Postad 10 januari 2013 - 18:33

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Då har man beställt ny lampa till sin gamla trotjänare. Lampan höll i ca 1947h sen tappade den ljuset nästan totalt mitt under Star Wars episode V.

Epson var som vanligt trevliga, o fixade en ny lampa på garantin :)

Redigerat av film-fanatiker, 10 januari 2013 - 18:33.


#125

Postad 11 januari 2013 - 12:59

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Snabba ryck hos Epson den här gången :) Beställde ny lampa i Onsdags, o idag kl 12.40 Var den hemma vid dörren :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.