Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Spel som du precis har spelat igenom

2082 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 11 februari 2009 - 10:14

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • MĂ€stare

  • 2 517 inlĂ€gg
  • 0
Gears Of War 2

Bra tempo i en köttig singleplayer(coop finns) kampanj och ett roligt hordelÀge gör spelet till en höjdare. Man har förbÀttrat manus mycket sen första spelet och grafiken Àr pÄ topp. Hade ruskigt kul med 0detta spelet helt enkelt och har det fortfarande nÀr nÄn polare vill köra horde. Klassiska onlinelÀget har jag svÄrt för dock.


9/10

VÀldigt nÀra en 10a :)

#102

Postad 11 februari 2009 - 10:38

w0mbat84
  • w0mbat84
  • AnvĂ€ndare

  • 172 inlĂ€gg
  • 0
Spelade nyss klart sista kampanjen i heroes chronicles! Men verkligen inte trött pÄ heroes 3. SÄ blir att börja spela igenom alla kampanjer frÄn orginalspelet samt shadow of death och armageddons blade igen!

Heroes 3 Àr nog det spel jag suttit lÀngst med. Kanske kan bero pÄ att heroes of might and magic 3 slÀpptes 1999 om jag minns rÀtt, och jag har aldrig slutat spela det. Haft perioder nÀr man bara spelat nÄn random map lite dÄ och dÄ...och perioder dÀr man plöjer genom kampanjer i rasande takt. Men det Àr ett spel jag aldrig avinstallerar. Har en varm plats i mitt hjÀrta :)

#103

Postad 10 mars 2009 - 23:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Gears of War 2
Efter att ha legat inplastat i min bokhylla i ca tre mÄnader fick jag Àntligen tummen ur och lirade igenom spelet i coop. Det Àr genomgÄende bÀttre Àn föregÄngaren pÄ alla plan. Kampanjen har ett högt tempo och blir aldrig trÄkigt och Horde Àr skitkul med polare. Manuset Àr klart bÀttre Àn i föregÄngaren, men kÀndes ÀndÄ onödigt hattigt, kortfattat och jÀktat. Jag har inte provat multiplayer och kommer nog inte att göra det. Egentligen saknar jag ingenting, det enda jag kan klaga pÄ Àr att man inte kan vÀlja svÄrighetsgrad insane utan att först ha spelat igenom spelet, men sÄ Àr det i de flesta spel av nÄgon anledning.

Kort sagt, en roligt spel (iaf i coop) som inte riktigt nÄr fram till hypen.

Betyg: 8 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 mars 2009 - 23:09.


#104

Postad 11 mars 2009 - 12:54

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • MĂ€stare

  • 3 928 inlĂ€gg
  • 0
Japp, dÄ har man spelat igenom tillÀggen till Oblivion, Knights of the nine och Shivering Isles ocksÄ. Det enda jag inte kört igenom helt Àr thieves guild men det kÀnns som om det kvittar. Kör antagligen igenom hela spelet snart igen och dÄ fÄr man göra det fullstÀndigt.
Tyckte att Dark Brotherhood, som jag körde igenom allra sist, var en av de roligaste delarna. Gillar nÀr det blir lite förrÀderier och ovÀntade twistar.

#105

Postad 20 mars 2009 - 17:40

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • MĂ€stare

  • 3 928 inlĂ€gg
  • 0
Körde igenom Perfekt Dark Zero för nÄgra dagar sedan. Helt okay, men det kortaste spel jag upplevt nÄgon gÄng tror jag. FörstÄr varför det var sÄ billigt.

Lirade klart Halo3 igÄr. Var nog inte lika bra som dom 2 tidigare. Tillverkarna tycker jag inte har lyckats fÄnga stÀmningen som i de tvÄ tidigare spelen + att var det inte kortare Àn normalt? Dessutom var Flood-planeten mot slutet riktigt jobbig och trÄkig. Allt sÄg ju likadant ut.

#106

Postad 20 mars 2009 - 23:23

ryst
  • ryst
  • ForumrĂ€v

  • 908 inlĂ€gg
  • 0
Tom Clancy's H.A.W.X (X360)
Har spelat igenom det 2 ggr, bÄde pÄ Normal samt Elite. Kanske ett av de lÀttase spel jag spelat pÄ "svÄraste" nivÄn, t.o.m Kung Fu Panda gav mer motstÄnd.

Kan inte rekommendera detta till nĂ„gon, iaf inte till fullpris. ÄndĂ„ sitter man lite fast och kör TDM online :/

FÄr vÀl betyg [5/10]

Redigerat av ryst, 20 mars 2009 - 23:23.


#107

Postad 22 mars 2009 - 11:13

efterfest
  • efterfest
  • AnvĂ€ndare

  • 232 inlĂ€gg
  • 0
Lirade nyligen igenom Battlefield: Bad Company pÄ PS3 nyligen. ett av dom bÀttre FPS spelen enligt mig. lite mer verklighetstroget nÀr man kan köra ner trÀd med tanks eller sprÀnga in vÀggar med granater. Man fÄr dock ta lite svÄrare svÄrighetsgrad sÄ de inte blir för lÀtt med stimpacksen. ska börja pÄ Hard för att plocka achivements nu
Mitt Betyg [8/10]

#108

Postad 22 mars 2009 - 12:06

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • LĂ€rjunge

  • 365 inlĂ€gg
  • 0
För nÄgon vecka sedan spelade jag igenom Skate. Otroligt bra spel, lite omvÀxling frÄn Tony Hawk-spelen som jag numera tycker Àr vÀrdelösa. Ibland riktigt frustrerande men nÀr man satte tricket sÄ var kÀnslan underbar. 9/10 pga avsaknaden av vissa tricks och ingen freeskate i splitscreen som Skate 2 nÀstan kompletterar (fortfarande ingen freeskate i splitscreen) som jag spelar nu (9.5/10 Àn sÄ lÀnge). Man fÄr hoppas att trean (om det nu kommer nÄgon) har freeskate i splitscreen eller kanske till och med career mode i coop.


Skate = 9/10 för er som missade det.

Hare gött!

Redigerat av Unregistered1689, 22 mars 2009 - 12:09.


#109

Postad 30 mars 2009 - 22:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Castlevania - Symphony of the night
Ett nÀstan löjligt mytomspunnet och hyllat spel som slÀpptes 1997 till Playstation. För 800 MS via XBL valde jag att prova. Jag tycker inte att det lever upp till hypen (men dÄ pratar vi om ett tolv Är gammalt spel ocksÄ), dÀremot Àr det vÀldigt bra och det har Äldrats med vÀrdighet. Det jag la mÀrke till Àr hur mycket spelet designmÀssigt pÄminner om Metroid. Det Àr inte alls samma upplÀgg som jag minns frÄn Castlevania till NES för 20 Är sedan med sina levlar och bossar. Den spÀnnande spelmekaniken, vackra "pixliga" grafiken och sköna musiken har gjort sitt för att jag ska gÄ vidare med "uppföljarna" till DS. PÄ en mindre skÀrm mÄste spelet se Ànnu bÀttre ut. :)

Betyg: 7 / 10

*edit*
Symphony of the night var förresten bÀttre under första "halvan" av spelet. Den andra halvan var frustrerande svÄr innan jag av en slump rÄkade komma över "pwn-sword of kickÀÀÀÀs!" och efter det hann jag knappt blinka innan jag klarat spelet. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 mars 2009 - 23:00.


#110

Postad 30 mars 2009 - 22:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Symphony of the night heter det ju :)

Det Àr samma spelmekanik i DS-spelen. De blev bÀttre sen de blev lite Metroidifierade, precis som Mega Man.

Förresten, spela Ocarina of Time i dagslÀget sÄ blir det inte 10/10 heller direkt ;)

#111

Postad 30 mars 2009 - 22:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Symphony of the night heter det ju :)

Det Àr samma spelmekanik i DS-spelen. De blev bÀttre sen de blev lite Metroidifierade, precis som Mega Man.

Förresten, spela Ocarina of Time i dagslÀget sÄ blir det inte 10/10 heller direkt ;)


Är Mega Man ocksĂ„ Metroidifierade? Sweet!

#112

Postad 31 mars 2009 - 12:13

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlĂ€gg
  • 0
Blev klar med Resident Evil 5 i veckan. Levde upp till mina förvÀntningar.

5/5

#113

Postad 03 april 2009 - 13:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlĂ€gg
  • 0
Blev klar med Killzone 2 igÄr. Tog inte mer Àn 7 timmar. Men tror jag hade tröttnat om det varit lÀngre. Fick spelat lite multiplayer igÄr ocksÄ. Det var skoj.

4/5

Redigerat av basselito, 03 april 2009 - 13:21.


#114

Postad 03 april 2009 - 21:29

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlĂ€gg
  • 0
Senaste spelet jag klarade var Uncharted pÄ Crushing. SÄ nu har jag Àntligen platinum pÄ det. (Jag vet att jag Àr litet efter med platinum pÄ det). Jag skulle vilja ge det hÀr spelet 8/10. Snyggt som ***, bra spelkontroll, underbart ljud, underbar musik. Drömde inatt om att jag hoppade runt som Nathan (LÀskigt!!). LÀngtar efter 2:an.

Innan dess klarade jag Killzone 2. DÀr har jag ocksÄ platinum. Det spelet ger jag 10(-)/10. Det Àr sÄ bra!! Minuset skrev jag dit för att det inte gÄr att spela fler Àn 1 spelare.

#115

Postad 04 april 2009 - 20:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Resident Evil 5
Hade hellre sett att det var mer i stil med Dead Space nÀr det gÀller skrÀck, men som actionspel i coop var det fortfarande oerhört roligt. Utan tvekan i samma liga som Gears of War 2.

Betyg: 8 / 10

#116

Postad 05 april 2009 - 01:18

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlĂ€gg
  • 0
Just det, kom pÄ att jag faktiskt spelat klart tvÄ spel pÄ sistone som jag kan nÀmna hÀr. TvÄ riktiga kanonspel som dock Àr otroligt olika.

Portal
Behöver ingen introduktion eller förklaring, ej heller till varför det Àr sÄ sjukt bra! Jag skrattade mig halv fördÀrvad i slutet. Pure genius!

Okami
Otroligt stÀmningsfullt spel som jag tvÄ mÄnader senare fortfarande fÄr flashbacks av ibland nÀr jag hör en melodi eller ser nÄgot som kan associeras med spelet. Kanske till och med bÀttre Àn Zelda:TP, men bara kanske. De Àr nog rÀtt jÀmna skulle jag sÀga.

#117

Postad 07 april 2009 - 11:32

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • MĂ€stare

  • 3 928 inlĂ€gg
  • 0
Spelade klart Assassins Creed igÄr. Riktigt bra spel mÄ jag sÀga. Dock sÄ Àr det ju en ren efterapning av Prince of Persia spelen.
Men att man gör ett spel dÀr man inte kan skippa filmsekvenser Àr ju riktigt dÄligt, tycker jag. Har man inte kommit lÀngre Är 2007?

#118

Postad 07 april 2009 - 18:04

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • ForumrĂ€v

  • 786 inlĂ€gg
  • 0
Killzone 2 - Snyggt men lite enformigt. HÀrlig stÀmning osv, men inte vÀrt mer Àn en 7:a enligt mig.

Fallout 3 - Spel som verkligen naglar sig fast under skinnet, gÄr inte sluta spela. Men slutet Àr en stor besvikelse enligt mig. Samma betyg som Killzone 2, alltsÄ en 7:a.

Grand Theft Auto 4 - Utan tvekan vÀrldens genom tiderna bÀsta spel. Snacka om valfrihet och skön kÀnsla/story. Kanske lite krÄnglig kontroll emellanÄt vid promenader, men annars kanon. LÀtt vÀrt en 9:a.

Crysis Warhead - BÀttre Àn Crysis, snyggare och mer action. GrafikmÀssigt ett mÀsterverk men ganska löjliga fiender (utomjordingarna, de Àr ju bara för fjantiga och olÀskiga). Betyg 8:a.

The Orange Box - Ett av vÀrldens bÀsta spel, men kÀnns att Äldern börjar ta ut sin rÀtt. Grafik och funktioner börjar bli gammaldags. Men klart köpvÀrt paket med mÄnga spel och mÄnga speltimmar. Betyg 7:a.

Test Drive Unlimited - Om man gillar bilar Àr detta ett givet val. Inte speciellt verklighetstrogen körkÀnsla men lÀcker grafik och fint motorljud vÀger upp. Lite enformigt i lÀngden men vad gör det nÀr Murcielago'n lÄter sÄ sjukt nice? Det blir en 8:a i betyg enligt mig.

=)

#119

Postad 07 april 2009 - 18:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

Fallout 3...gÄr inte sluta spela...alltsÄ en 7:a.

Grand Theft Auto 4 - Utan tvekan vÀrldens genom tiderna bÀsta spel....en 9:a.

The Orange Box - Ett av vÀrldens bÀsta spel... Betyg 7:a.

Wow, det kÀnns inte som dina betyg riktigt reflekterar vad du skriver om dem :)

#120

Postad 07 april 2009 - 18:22

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 0
Starka 7or :)

#121

Postad 16 april 2009 - 16:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Castlevania - Dawn of Sorrow
13.5 timmar, 99,8 % upptÀckt karta, lvl 52 och 65 % sjÀlar. Klar. Dawn of Sorrow gör sig sÄ mycket bÀttre pÄ DS Àn vad Symphony of the night gör sig pÄ X360. Spelet Àr en orgie i bra musik, bra spelkÀnsla, bra 2D grafik och glÀdje. Det blir definitivt en titt pÄ uppföljarna nÀr jag diskat av lite andra spel. Förhoppningsvis slipper jag rita symboler varje gÄng jag spöat en boss, vilket egentligen Àr det enda negativa jag kan hitta med det hÀr spelet.

Betyg: 9 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 april 2009 - 16:20.


#122

Postad 16 april 2009 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Ja det slipper du. Det var inte det bÀsta med spelet, det hÄller jag med om. Nu har du spelat det bÀsta CV-spelet pÄ DS dock.

25 timmar, lvl 75, varvat pÄ normal och hard, 100% souls + map Àr mitt facit. 10/10. Fick du tag i Black Panther Soul? VÀldigt nyttig dÄ man springer snabbt som tusan med den.

Om du vill ha en liknande upplevelse kan du spela Aria of Sorrow till GBA. Typ samma grej.

#123

Postad 16 april 2009 - 17:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Ja det slipper du. Det var inte det bÀsta med spelet, det hÄller jag med om. Nu har du spelat det bÀsta CV-spelet pÄ DS dock.

25 timmar, lvl 75, varvat pÄ normal och hard, 100% souls + map Àr mitt facit. 10/10. Fick du tag i Black Panther Soul? VÀldigt nyttig dÄ man springer snabbt som tusan med den.

Om du vill ha en liknande upplevelse kan du spela Aria of Sorrow till GBA. Typ samma grej.

NÀ, jag orkade inte grinda fram den. Slutade grinda efter att ha lagt ner en timme pÄ att dÀnga The Creature (Frankenstein) utan att han slÀppte ifrÄn sig sin sjÀl. Jag kanske plockar resten vid ett senare tillfÀlle, men nu Àr det dags för Chinatown Wars, den egentliga anledningen till att jag skaffade en DS. :D

#124

Postad 16 april 2009 - 18:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Otur, fanns svÄrare Àn Frankenstein. Jag hade en vÀldig tur nÀr jag skulle ta den svÄraste (Iron Golem eller liknande) och fick den pÄ nÄgra försök. Andra fick man grinda lÀngre med, men det underlÀttar ju högre lvl man Àr sÄ de dör snabbare.

#125

Postad 16 april 2009 - 21:52

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlĂ€gg
  • 0
God of War - Fortfarande lika bra som nÀr det slÀpptes. Helt underbart. 4/5 fÄr det.Ca 12 timmar
GoW: Chains of Olympus - Rittigt rittigt bra det med, men lite vÀl kort - 3/5. Ca 6 timmar

God of War 2 nÀsta!

#126

Postad 16 april 2009 - 23:52

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlĂ€gg
  • 0
Avslutade precis Far Cry 2, vilket antiklimax. Allt det jÀkla bilÄkandet för... pfftt... bra spel om man bara sluppit allt jÀkla bilÄkande kors och tvÀrs.

#127

Postad 17 april 2009 - 09:22

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlĂ€gg
  • 0
Blev klar med Rhythm Heaven till DS:en (fram till credits listen men det kommer lite mer grinding efter). Riktigt roligt spel. Typiskt japanskt. Inte helt lÀtt heller.

4/5

#128

Postad 17 april 2009 - 13:47

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

  • 74 inlĂ€gg
  • 0
Drog igenom Fable 2 lite snabbt. Helt ok, men inget jag kommer spela om. Dessutom var det tokigt enkelt, gick det ens att dö?
Ska dock ladda upp det om ett tag igen nÀr jag har samlat ihop en massa cash passivt och tjacka upp ett storartat imperium och snÀrja Ät mig den sista 100 poÀngs achivementen.

#129

Postad 17 april 2009 - 14:05

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlĂ€gg
  • 0
Du vet att du kan fuska fram det genom att spola fram tiden pÄ xboxen?

#130

Postad 17 april 2009 - 14:17

Unregisteredce156b63
  • Unregisteredce156b63
  • Amatör

  • 74 inlĂ€gg
  • 0

Du vet att du kan fuska fram det genom att spola fram tiden pÄ xboxen?

SÄ fÄr man ju inte göra! :)

Men nu nÀr du sÀger det sÄ... :blush:

#131

Postad 17 april 2009 - 17:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Du vet att du kan fuska fram det genom att spola fram tiden pÄ xboxen?

Fungerar det verkligen?
Jag trodde de hade patchat bort den "buggen"...?

#132

Postad 20 april 2009 - 14:55

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlĂ€gg
  • 0
I veckan som var spelade jag klart tvÄ spel. Indiana Jones LEGO och Ratchet & Clank: Quest for Booty.

Jag har tidigare spelat Star Wars LEGO: The Complete Saga och om man ska jÀmföra det med Indiana Jones LEGO kommer tyvÀrr inte Indiana Jones LEGO i nÀrheten. Först Àr spellÀngden mycket kortare. Visserligen Àr det bara tre filmer jÀmfört med sex men som tex extra banor och uppdrag utöver de vanliga banorna har de sparat in pÄ. Sen Àr det ganska buggigt vilket man irriterar sig lite pÄ. Saker som att gubben fastnar i objekt, föremÄl faller genom golv osv. I vÀrsta fall har detta betytt att man inte har kunnat klarat av banan och mÄste istÀllet starta om och göra om allt. Dock Àr spelkÀnslan densamma, och den Àr bra, och att spela tvÄ samtidigt Àr kanon! Och det Àr just det jag har gjort under hela spelets gÄng.
Betyg 3/5.

Blev sugen pĂ„ Ratchet & Clank: Quest for Booty nu nĂ€r de sĂ€nkte priset pĂ„ det. Jag har spelat det första, Tools of Destruction, sĂ„ att fĂ„ spela vidare och se hur historien förtĂ€ljer sig tyckte jag var ett mĂ„ste. Grafiken Ă€r i det bĂ€sta laget! Det Ă€r ren ögongodis med mjuka och fĂ€rgglada fĂ€rger! Jag fick intrycket att grafiken var lite bĂ€ttre Ă€n TofD men jag kanske inbillar mig, det var ett tag sen jag spelade klart det. SpelkĂ€nslan och kontrollen Ă€r densamma, vĂ€ldigt bra! Det Ă€r trĂ„kigt att man inte har tillgĂ„ng till alla vapen, och nya vapen för den delen. Sen spelade jag klart det pĂ„ en kvĂ€ll! Jag tror det tog kanske ca 3 Âœ timme att klara av. Men för 90 kr kanske man inte ska förvĂ€nta sig mer.
Betyg 4/5.

#133

Postad 21 april 2009 - 08:55

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlĂ€gg
  • 0
Blev klar med Ratchet & Clank Future: Tools of Destrucition igÄr kvÀll. Ett underhÄllande spel. SmÄ skoj humor, roliga vapen och vÀlgjort.

4/5

#134

Postad 21 april 2009 - 09:42

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlĂ€gg
  • 0
Det spelet jag senast spelade igenom var Crysis Warhead. Blev ganska besviken faktiskt, det var inte ens nÀstan sÄ bra som som orginalet. Det var i princip bara en massa action hela tiden, det fanns aldrig nÄgot utrymme för att bara gÄ runt pÄ ön... kÀndes vÀldigt linjÀrt jÀmfört med Crysis.

Har börjat spela vanliga Crysis nu igen :)

#135

Postad 21 april 2009 - 11:39

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlĂ€gg
  • 0
Spelade ut Beyond Good and Evil för en vecka sedan eller sÄ. Sent, jag vet, men eftersom det fÄtt sÄ goda rekommendationer samt att tvÄan Àr annonserad kÀnde jag att jag var tvungen att spela det.

Det Àr ett mycket bra spel som blandar smygande och action pÄ ett bra sÀtt. Storyn Àr ocksÄ bra och greppande. Dock hade jag önskat lite mer djup i spelmekaniken, inga nya vapen, eller moves. Man fÄr ingen egentlig ny utrustning förutom
Spoiler
. Sedan störde jag mig lite pÄ animationen i vissa delar, Jades löpstil var t.ex faktiskt rÀtt störande av nÄgon anledning (sÀkert bara jag som Àr störd). Lite kort Àr spelet ocksÄ, men som sagt sÄ gör det mig inget.

#136

Postad 30 april 2009 - 23:18

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • ForumrĂ€v

  • 558 inlĂ€gg
  • 0
DĂ„ blev man "klar" med Fallout 3.

Jag vet inte hur man ska börja riktigt. Jag Àr ett diehard fan av Fallout 1 och 2. Jag började spela 3:an och blev besviken fort sÄ jag slutade spela men började prata med en polare om det och han tyckte jag skulle ge det nÄgra timmar till innan jag gav upp. Lyckades ta mig in pÄ nÄgot sidoquest som verkade roligt och sedan dess har jag spelat till och frÄn under nÄgon mÄnads tid.

Jag mÄste ju sÀga att jÀmfört med Fallout 1 och 2 sÄ Àr jag fortfarande besviken och att det inte alls lever upp till Falloutnamnet av flera anledningar.
Hade dock spelet inte hetat just Fallout sÄ skulle jag vara vÀldigt nöjd. Men jag har svÄrt att se förbi titeln.

Overall sÄ var det ett vÀldigt bra spel. Jag tror jag gjorde de flesta, om inte alla side quests. Huvudstoryn Àr inte lika intressant som sidoquestsen dock, vilket Àr lite trÄkigt.

Combatsystemet gillar jag inte speciellt mycket. VATS Àr vÀl en bra idé, men Ätminstone dÄ man spelar pÄ normal svÄrighetsgrad sÄ Àr aldrig strid nÄgot man behöver oroa sig över, och det Àr ju ocksÄ lite trÄkigt.

NÄja, jag ska vÀl inte gÄ genom alla aspekter av spelet. Men jag skulle rekommendera det Ätminstone.
Jag kommer Àven pÄbörja en ny karaktÀr och spela en del av 3:an innan jag köper retail DLC och sÀkert avsluta spelet förr eller senare med den karaktÀren. Det finns vÀldigt bra replayvalue kan jag tro med tanke pÄ karmasystemet och diverse val man kan göra.

I det stora hela sÄ Àr jag nöjd med spelupplevelsen, dock inget Fallout 1 eller 2.

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 30 april 2009 - 23:18.


#137

Postad 05 maj 2009 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Jeanne D'arc till PSP.

BÀsta jag spelat pÄ PSP. 10/10. 50 timmar. KÀtteri att inte prova om man har en PSP.

#138

Postad 05 maj 2009 - 15:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Jeanne D'arc till PSP.

BÀsta jag spelat pÄ PSP. 10/10. 50 timmar. KÀtteri att inte prova om man har en PSP.

BÀttre Àn FF - Tactics?
MÄste vara grymt dÄ. :)

#139

Postad 05 maj 2009 - 17:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Lovar dig. Du har gÄtt miste om nÄgot som sÄlde den :)

http://www.neogaf.co...ad.php?t=177044

LÀs den trÄden och slutet sÄ fÄr du lite info frÄn de som spelat bÄda (som jag -_-. Men som gillade FFT ocksÄ).

#140

Postad 05 maj 2009 - 17:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Lovar dig. Du har gÄtt miste om nÄgot som sÄlde den :)

http://www.neogaf.co...ad.php?t=177044

LÀs den trÄden och slutet sÄ fÄr du lite info frÄn de som spelat bÄda (som jag -_-. Men som gillade FFT ocksÄ).

Det fanns pÄ min att spela lista innan jag sÄlde den, men efter att PSP:n samlat damm i över ett Är sÄ...
Förresten om jag inte sÄlt av den + spel hade jag inte kunnat motivera DS:en + alla spel. Det var inte gratis direkt ;)

#141

Postad 05 maj 2009 - 18:14

Kollba
  • Kollba
  • ForumrĂ€v

  • 797 inlĂ€gg
  • 0
Senaste dagarna pÄ PS3!!

CoD 4: Vilket underbart spel , Àr verkligen as kass pÄ fps med kontroll men detta gick ju bra. Sen Mp delen Àr ju sjukt skoj. Kör med min lilla amatörklan frÄn jobbet =) ..

Helt klart bÀttre ön CoD5 som jag stÀngde av efter nÄn timme o dÄ spelade jag 5:an innan jag köpte 4:an.

Star Wars Force Unleashed: Riktigt skoj var det , lite kort bara o man kunde inte anvÀnda "the Force" sÄ mycket som jag trodde man kunde göra..
Sen var det lite vÀl buggigt för att vara ett slÀppt spel. Gubben fastnar lite över allt. Bossarna "fryser" o man kan inte slÄ dom , men talet Àr kvar. Spelet kan börja hacka nÀr det Àr brutal mycke pÄ skÀrmen.


Desse spel blev mina premiÀr spel med souround ljud =) ...

Redigerat av pk82, 05 maj 2009 - 18:16.


#142

Postad 05 maj 2009 - 19:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

Det fanns pÄ min att spela lista innan jag sÄlde den, men efter att PSP:n samlat damm i över ett Är sÄ...
Förresten om jag inte sÄlt av den + spel hade jag inte kunnat motivera DS:en + alla spel. Det var inte gratis direkt ;)

Som sagt, du vet inte vad du gĂ„r miste om. Du som gillar FFT hade nog Ă€lskat det. Synd du inte köpte det innan eller under ÅRET PSPN SAMLADE DAMM! :)

#143

Postad 05 maj 2009 - 20:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Som sagt, du vet inte vad du gĂ„r miste om. Du som gillar FFT hade nog Ă€lskat det. Synd du inte köpte det innan eller under ÅRET PSPN SAMLADE DAMM! :)

FÄr försöka trösta mig med Disgaea istÀllet. ;)
NÀsta gÄng fÄr du se till att spela igenom spelet och underÀtta mig INNAN jag sÀljer konsolen. ;)

#144

Postad 05 maj 2009 - 22:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Jag ska sÀtta igÄng med PSP-versionen av Disgaea nÄgon gÄng framöver (men vill inte dra igÄng direkt efter ett 50-timmars lir med ytterligare ett lÄngt), vi kanske kan spela nÄgorlunda samtidigt. DS och PSP-versionen Àr vÀl typ olika versioner av samma spel.

Jag hoppas pĂ„ en uppföljare till Jeanne iaf. Perfekt balanserat, utmanande, spelbart efter man varvat, snyggt, lĂ„ngt, och bĂ€st av allt - animesekvenserna som skulle kunna vara tagna ur en film. Som i FFT ungefĂ€r, fast mer vĂ€lgjorda (ja...SÅ bra).

Level 5 som gjorde Jeanne hÄller pÄ med White Knight Chronicles till PS3 nu och har Àven gjort spel som Dragon Quest 8, Rouge Galaxy, och Dark Cloud till PS2. Grymma utvecklare.

#145

Postad 06 maj 2009 - 06:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0

Jag ska sÀtta igÄng med PSP-versionen av Disgaea nÄgon gÄng framöver (men vill inte dra igÄng direkt efter ett 50-timmars lir med ytterligare ett lÄngt), vi kanske kan spela nÄgorlunda samtidigt. DS och PSP-versionen Àr vÀl typ olika versioner av samma spel.

Det Àr samma spel. Jag har provat det ett par timmar bÄde till PSP och DS. Det Àr iaf ingen skillnad (förutom kartan till DS:en övre skÀrm) som jag mÀrkt av.
SÀg till nÀr det Àr dags sÄ hakar jag pÄ sÄ gott jag kan. ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 maj 2009 - 06:05.


#146

Postad 07 maj 2009 - 16:35

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlĂ€gg
  • 0
har precis spelat igenom Quantum of solace. Àr positivt överraskad,, otroligt roligt spel mÄste jag sÀga och riktigt bra variation och miljöer
spelet var lite för kost tycker jag,, kÀnde för att spela mer nÀr det va slut och det Àr ju positivt, inte ofta jag orkar spela igenom ett helt spel

visst grafiken Àr ju inte den bÀsta och det finns sÀkert mycket att klaga pÄ, men jag Àr ingen direkt hardcore gamer sÄ i mina ögon duger det gott och det vr lÀngesrn jag spelade ett sÄpass roligt spel som detta

sen finns det ju en onlinedel som Àr vÀldigt kul, en del roliga vapen och roliga och bra banor tycker jag
srtyrningen och kontrollen kÀnns ungefÀr som cod spelen

enbart min Ă„sikt just nu 4/5 i betyg :)

#147

Postad 07 maj 2009 - 17:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0

enbart min Ă„sikt just nu 4/5 i betyg :)

Min = 1/5 :)

Konstigt att du inte tröttnade nÀr alla fiender hade exakt samma korkade mönster och dessutom dog pÄ exakt samma sÀtt. Det gjorde iaf jag =/.

#148

Postad 07 maj 2009 - 17:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlĂ€gg
  • 0

Min = 1/5 :(

Konstigt att du inte tröttnade nÀr alla fiender hade exakt samma korkade mönster och dessutom dog pÄ exakt samma sÀtt. Det gjorde iaf jag =/.



jag mÀrker aldrig sÄnt i spel ÀndÄ hur eller var eller nÀr fienderna dör, jag tycker bara spelet var vÀldigt nderhÄllande :) ska spela igenom det pÄ expert om ett tag, dÄ ska jag ha alla trophys :)

#149

Postad 07 maj 2009 - 19:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Castlevania - Portrait of Ruin
Lika bra som Dawn of Sorrow. Kanske t.o.m. bÀttre. Roligt frÄn början till slut. Hade utforskat ca 995% innan det tog slut. Klarat ca 75% av Wind's quests och mastrat en handfull olika vapen. Riktigt skönt att de inte tvingar pÄ en massor av grinding. I princip allt grindande Àr frivilligt. Det enda som egentligen Àr sÀmre Àn Dawn of Sorrow Àr bossarna. De var inte alls lika originella hÀr.
Spoiler


Precis som i Dawn of Sorrow Àr det vackert pixligt, suverÀn musik och skönt platformsquestande. Blir nog att ta en titt pÄ Order of Ecclesia sÄ smÄningom.

9 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 maj 2009 - 19:20.


#150

Postad 07 maj 2009 - 23:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 007 inlĂ€gg
  • 0
Ja, lite kortare, lÀttare och inte lika bra OST + samma upplevelse som DoS (du ser ju, jÀttemÄnga vapen och monster frÄn DoS) gjorde att det kÀndes som en expansion.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.