Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Warhawk

1167 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad ger ni Warhawk för betyg?1-5 (138 medlem(mar) har röstat)

Vad ger ni Warhawk för betyg?1-5

  1. 1 (8 röster [5.80%])

    Procent av omröstning: 5.80%

  2. 2 (5 röster [3.62%])

    Procent av omröstning: 3.62%

  3. 3 (9 röster [6.52%])

    Procent av omröstning: 6.52%

  4. 4 (65 röster [47.10%])

    Procent av omröstning: 47.10%

  5. 5 (51 röster [36.96%])

    Procent av omröstning: 36.96%

Rösta Gäster kan inte rösta
Warhawk (inkl. Headset) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,87 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 31 augusti 2007 - 23:34

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
har oxå suttit och nött, och ######rrrr vad jag äger med missiltornen, gillar dem.. swooosh!

Kör med FragFX'en, och det funkar bra, förutom att det är bökigt att ändra vapnen.. trist att det inte går att "mappa om" knapparna så att man kan flytta funktioner, what's up with that? det har ju funnits som feature i hundra år i spel! :(

Redigerat av Unregistered8147b14e, 31 augusti 2007 - 23:35.


#102

Postad 01 september 2007 - 02:30

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Andreas, för att flyga "normalt" med planen så trycker du på trekant för att byta flying mode. Och när du är i hoevring mode så kan du flyga framåt även då genom att flytta vänster analogspak framåt.
Jag håller föresten med om att Resistance är jävligt grymt. Jag vet inte varför det fått ett så dåligt rykte av alla som inte spelat det. De flesta verkar ha uppfattningen att det är ett medelmåttigt FPS men jag tycker att det är långt över "medelmåttigt", särskilt onlinedelen. Fördomarna om spelet kan nog bero på svenska Gamereactors betyg på spelet, tror det fick 6/10 eller nåt. I alla andra recensioner i princip har det fått väldigt bra betyg.

Jag blir riktigt trött alltså, jag har kommit in på en rankad server en gång, och då var jag tvungen att lämna typ direkt på grund av ett telefonsamtal. Sedan dess har jag inte lyckats komma in i något igen. Ska det vara såhär jävulskt svårt att spela? För någon som mig som är lite tävlingsinriktad när jag spelar plus att jag vill låsa upp nya grejer etc så vill jag köra rankat, och inte private games. Men det verkar ju i stort sätt kört... kul att betala 280 spänn och sen får man sitta i en timma bara för att lyckas komma in i ett rankat spel. Vet inte hur många gånger jag sett "Game is full" nu  :(.
Jag hoppas verkligen att de fixar detta på nåt sätt för den största speltiden ska inte tas upp av att komma in på en server, den ska tas upp av själva gameplayet.

<{POST_SNAPBACK}>



tack=)..jag hade disable:at spakarna eller nått med därav problemet..men löst sig..helt klart vettigt spel..men segt att komma in på rankade spelen som sagt..synd att den andra statistiken inte sparas med..då hade man ju iallafall haft någon motivations grej..utöver underhållningen såklart

ger det 3.5 av 5..men det är nog för jag är rätt dålig med flygplanen än så länge..

#103

Postad 01 september 2007 - 07:33

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0
Enda negativa med spelet är att man bara kan spela på en användare. Vi som har konsolen med sin bror, så är det inte så bra. Så han får spela på min användare, då han har en egen men det funkar inte! Synd.. :(

#104

Postad 01 september 2007 - 08:56

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått skal ldet gå att installera på 3 maskiner/3 konto. Tyckte jag läste om det på ps3fanboy

#105

Postad 01 september 2007 - 09:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Enda negativa med spelet är att man bara kan spela på en användare. Vi som har konsolen med sin bror, så är det inte så bra. Så han får spela på min användare, då han har en egen men det funkar inte! Synd.. :(

<{POST_SNAPBACK}>


Det är bara så med versionen man köper på PSN. Köper du vanliga versionen så kan vem som helst använda den.

#106

Postad 01 september 2007 - 12:39

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0
Okej, men det får vara nu! Har redan betalat 280 kr för spelet.

Redigerat av Unregistered28641812, 01 september 2007 - 17:49.


#107

Postad 01 september 2007 - 17:46

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Radiozo men då måste man köpa med headsetet? Jag själv äger redan en Bluetooth Jabra så det blev PSN-versionen för mig.

#108

Postad 01 september 2007 - 18:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Radiozo men då måste man köpa med headsetet? Jag själv äger redan en Bluetooth Jabra så det blev PSN-versionen för mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Måste och måste. Det finns bara en version i butik och den inkluderar headsetet.

#109

Postad 01 september 2007 - 21:35

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Gillar spelet skarpt, perfekt som avkoppling en stund....Men jag börjar lacka ur på inloggningsförfarandet. Det är ju nästan helt omöjligt att komma in på de rankade servrarna, jag har "rätt" ranking och det ska finnas plats men det är alltid lögn i h-vete. Man vill ju spela rankade spel!

#110

Postad 02 september 2007 - 01:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Det är riktigt kul det här spelet, speciellt med flera på samma maskin. Överlag känns vapnen och de olika fordonen väldigt balanserade, förutom turretterna och kniven.

Kniven är din vän. :wub:

#111

Postad 02 september 2007 - 01:22

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Radiozo men då måste man köpa med headsetet? Jag själv äger redan en Bluetooth Jabra så det blev PSN-versionen för mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Måste och måste. Det finns bara en version i butik och den inkluderar headsetet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men kostar det inte över 500:- då? Det är ju nästan dubbelt så mycket som det kostar online. Det är kul och lätt värt 280:-, men jag vet inte om jag varit lika nöjd att betala fullpris. Känner inte att jag har så mycket användning av headset, såvida det inte är clanmatch eller om jag har många polare som lirar.

Det är riktigt kul det här spelet, speciellt med flera på samma maskin. Överlag känns vapnen och de olika fordonen väldigt balanserade, förutom turretterna och kniven.

Kniven är din vän.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, jag har inte lyckats få så många kills (suger verkligen på fps), men många har kommit med kniven. Det blev några knivdueller mot dig morlock. :wub: Annars håller jag med alla ovanstående att det är sjukt svårt att komma in i rankade matcher. Trist, men jag har en känsla av att de kommer fixa det själva.

Redigerat av Snudge, 02 september 2007 - 01:22.


#112

Postad 02 september 2007 - 01:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Det blev några knivdueller mot dig morlock.  :wub: 

Du verkar gillar luften mer, där är jag helt kass just nu känns det som - du sköt ner mig hela tiden så jag håller mig till backen istället. :D

En av matcherna fick jag nästan 60 kills där jag tror 40 var med kniven. :blink:

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 september 2007 - 01:25.


#113

Postad 02 september 2007 - 01:43

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Det är riktigt kul det här spelet, speciellt med flera på samma maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter ni alltså flera hemma hos dig och lirar på en PS3, och på en TV? Hur ställer man in det? Spelar ni splitscreen då?

#114

Postad 02 september 2007 - 01:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Det är riktigt kul det här spelet, speciellt med flera på samma maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter ni alltså flera hemma hos dig och lirar på en PS3, och på en TV? Hur ställer man in det? Spelar ni splitscreen då?

<{POST_SNAPBACK}>

Bara att trycka på START på en annan kontroll så skapas automatisk ett gästkonto och skärmen delas. Hur enkelt som helst. Kan göras när som helst. :wub:

På vissa namn står det en 2a eller en 3,4a före namnet - detta är alltså gästkonton hos någon.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 september 2007 - 01:45.


#115

Postad 02 september 2007 - 09:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
8,5 av 10 på ign

The Good
Great flight control * Different tactics feel like they've been balanced out pretty well*Plenty of map configuration options give the game a lot of different looks*Rank and medal system gives you something to shoot for as you play.

The bad
In-game help isn't especially effective

#116

Postad 02 september 2007 - 10:19

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Det är riktigt kul det här spelet, speciellt med flera på samma maskin.

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter ni alltså flera hemma hos dig och lirar på en PS3, och på en TV? Hur ställer man in det? Spelar ni splitscreen då?

<{POST_SNAPBACK}>

Bara att trycka på START på en annan kontroll så skapas automatisk ett gästkonto och skärmen delas. Hur enkelt som helst. Kan göras när som helst. :wub:

På vissa namn står det en 2a eller en 3,4a före namnet - detta är alltså gästkonton hos någon.

<{POST_SNAPBACK}>


Funkar inte, står "delad skärm inte aktiverat " när jag trycker start, märkligt vad gör jag för fel nån som vet?

/Stefan

#117

Postad 02 september 2007 - 10:29

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Ett tips som jag fått för att undvika "missillåsning" från andra, använd turbon (genom dubbeltryck på R2) och flyg runt berg/byggnader då träffar den inte dig. Eller kör du den lite mer advancerade stilen som jag inte lärt än.

Snipern är jag bäst på! Har nog fått det ifrån Resistance :)

#118

Postad 02 september 2007 - 11:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Funkar inte, står "delad skärm inte aktiverat " när jag trycker start, märkligt vad gör jag för fel nån som vet?

/Stefan

<{POST_SNAPBACK}>

Servern måste har den boxen ibockad. Förmodligen kan du inte köra splitscreen på rankade servrar. Vidare kan man bestämma om polare på split-screen ska vara på samma lag på sådana matcher.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 september 2007 - 11:29.


#119

Postad 02 september 2007 - 11:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hmm. Man kanske borde testa det här trots allt. Fått bättre betyg än jag trodde det skulle få. Men det får nog bli ett senare projekt. Har lite andra spel att spela just nu.

#120

Postad 02 september 2007 - 12:43

schnek
  • schnek
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
warhawk är stört roligt att spela med kompisar genom split-screen! jag och en kompis vek oss av skratt igår. värt sina 280sek flera ggr om

edit: fast man blir så irriterad på turrets som köttar dig hur lätt som helst om du kommer nära

Redigerat av schnek, 02 september 2007 - 12:47.


#121

Postad 02 september 2007 - 16:39

brainrup
  • brainrup
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Yesss fick precis min första 1a placering :)
71 poäng delad 1a med en annan i laget (zon spel)

Flyga är verkligen inte min grej använder bara dem för att ta mig från ett ställe till ett annat på snabbaste sätt.

Skit kul.

#122

Postad 02 september 2007 - 17:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Vid ett par tillfällen har jag blivit kallblodigt knivad i ryggen av en lagkamrat i lagspel. ;) ;)
Skall jag tolka det som att jag borde skärpa mig eller är det bara så att det finns ett antal tomtar som springer runt och larvar sig? :)

Redigerat av hassesolo, 02 september 2007 - 17:48.


#123

Postad 02 september 2007 - 17:58

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Ett tips som jag fått för att undvika "missillåsning" från andra, använd turbon (genom dubbeltryck på R2) och flyg runt berg/byggnader då träffar den inte dig. Eller kör du den lite mer advancerade stilen som jag inte lärt än.

Du kan släppa motmedel också, tryck höger så byter du till rätt vapen har jag för mig. Avfyra ett sådant (om du hinner) så kommer du också undan.
Missiltornen kan man också undvika på en del banor genom att flyga lågt. Missiltornen kan inte skjuta så jättemycket neråt nämligen, då slår missilerna i fundamentet som tornet står på med självmord för skytten som följd.

Snipern är jag bäst på! Har nog fått det ifrån Resistance :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur använder man sniperbössan egentligen? Det har jag inte lyckats räkna ut än

Redigerat av gusax, 02 september 2007 - 17:59.


#124

Postad 02 september 2007 - 18:39

Swebreeze
  • Swebreeze
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0

Hur använder man sniperbössan egentligen? Det har jag inte lyckats räkna ut än

<{POST_SNAPBACK}>


Tryck på L3 för kikarsikte.

Men den är i mina ögon helt värdelös.

Redigerat av Swebreeze, 02 september 2007 - 18:40.


#125

Postad 02 september 2007 - 20:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Videorecension. :)


http://www.gametrail...ayer/24451.html

#126

Postad 03 september 2007 - 08:02

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Vad ingår i priset (butikspris) förutom headset?

Hur länge klarar man sig med basspelet? Kan man köpa till kartor som i RFOM?
Känns klyvet att man skall behöva köpa till grejor när man köper ett spel för 600 spänn. Fast det är ju bra för då lever spelen längre.

#127

Postad 03 september 2007 - 08:18

Frenetick
  • Frenetick
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Snyggt, roligt, intensivt.

Men fruktansvärt svårt till en början.

#128

Postad 03 september 2007 - 08:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hur är det grafiskt ?
Tycker det var ärligt talat fult..
Iaf det man såg av trailern..

#129

Postad 03 september 2007 - 09:32

Krisch
  • Krisch
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Kul spel! Har dock bara spelat i några timmar. Men det ser lovande ut. Grymt att sitta i soffan och
spela krigsspel online.

I början var jag dock orolig. 280 spänn ganska mycket ändå tänkte jag, men köpte ändå. När jag sen skulle börja spela fick jag problem att komma in på någon server. Antingen var det fullt eller så krävdes lösenord. Då tänkte jag fan att jag lät mig luras. Men till slut fixade det sig. Det var också irriterat i början, man fattade noll och blev dödad hela tiden. :P

Grafiken kanske inte är typ så där realitisk men jag tycker det är schyst. Jag får liksom associationer till gamla spel på nåt sätt.

betyg 4/5

#130

Postad 03 september 2007 - 12:07

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
PLAY.COM säljer för 51.49€, mycket bra pris enligt mig! 280:- för PSN-versionen och ca 500:- för versionen med headset :P
Inkl fri frakt också, från UK så det lär inte ta så lång tid.

#131

Postad 03 september 2007 - 12:36

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
2 stora minus:

1: Serverlistan, varför finns det inte en flik för enbart rankade servrar? Tar alldeles för lång tid när man ser en rankade server med 17/24 spelare och sen får ett meddelande om att det är fullt när man försöker logga in :P och sedan kastas tillbaka ut i listan som återigen uppdateras och inte stannar där man sist befann sig. Favoriter funkar ju uselt det med, även om man har lagt upp favoriter med ranking general så kommer man ändå inte fastän man bara är Sergent utan får ett meddelande om att man har för hög rang?! WTF... blir det inte bättre än så här så blir det en avinstallation. Har f-n i mig inte tid att sitta i 45 min för att försöka komma in på en server B)

2: Snorungar med headset.....(kan man stänga av så man inte hör folk med headset?)

Annars riktigt kul men ack så användarfientligt vid login på servrar... Kan bara hoppas det bli bättre med tiden.

#132

Postad 03 september 2007 - 13:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ja att komma in på en officiell rankad server är nästan omöjigt. Bättring tack! Testar man en icke officiell men dedikerad server med rankning så blir man ju bara utkastad efter ett par fraggningar och helt utan förklaring? :P

Enklast att komma igång att spela är att hosta en egen server, de fylls ganska snabbt. B)

(men då får man ju ingen statistik)

#133

Postad 03 september 2007 - 13:16

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0

Enklast att komma igång att spela är att hosta en egen server, de fylls ganska snabbt.  :)
(men då får man ju ingen statistik)

<{POST_SNAPBACK}>


Nä och det är det trista, om man vill starta en rankad server så får man inte själv spela på den :P Testade en gång och min server fylldes på snabbt som attan men hur kul är det? :) Jag vet inte, tappar lite av motivationen när man inte får achivements B)

#134

Postad 03 september 2007 - 13:33

Event
  • Event
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Loggade på Warhawk nyss, döm om min förvåningen när jag ser status "rekryt" under mitt namn. Går in på personal och stats-> _ALLT_ är borta! Jag är helt nollställd! Förvisso att ens status är dynamisk och förändras beroende på hur dåligt/bra man spelar, men att den blir nollställd! SÅ usel har jag inte varit!

Har ni råkat ut för detta med? Fy tusan vad olyckligt.


Update:
Startade om min PS3:a och nu meddelade den mig om att jag gått upp i rang, till det jag var tidigare. Råkar ni ut för detta så bör en omstart alltså lösa problemet, det var ju tursamt.

Redigerat av Event, 03 september 2007 - 13:37.


#135

Postad 03 september 2007 - 13:33

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Som jag sagt tidigare, så kan jag bara hålla med ovanstående talare. Helt hemskt att försöka komma in på en rankad server. Problemet som jag ser det är om man ska hosta en rankad match själv så måste servern vara dedikerad. Det är liksom inte så många som har 2 PS3 hemma, så att de kan låta en vara dedikerad, alltså finns bara de officiella, och de är alltid tokfulla. Alltså måste de fixa så att vanliga PS3 användare kan hosta rankade matcher, men ändå spela själva.

Vad gäller gameplay, så är spelet helt UNDERBART! Den känslan att sätta sig i en Warhawk och den lyder minsta vink, utan några svårigheter är helt fantastisk. Nu menar jag just flyget, för resten är skitsvårt (tycker jag). Dock ska sägas att det är några saker som underlättar i resten av spelet. Framförallt autoaim funktionen. Blir siktet rött, och du håller inne R1 (med t.ex. kulsprutan), så följer den ditt offer tills han är död, eller ammo är slut. Sånt behövs när det är skjutaspel med handkontroll. Överlag tycker jag hela spelets flyt är jäkligt skönt. Man blir inte helt knäckt när man dör, för man är tillbaks inom 5 sek, och alla dör hela tiden ändå. Det är kaos, och detta möjliggör för även värsta nooben att få sig några kills. Detta kanske ändras med tiden iom att folk blir bättre på spelet, men jag har stora förhoppningar på hela rankingsystemet (bara de får ordning på det), så att man kan ha en server med bara folk runt ens egen skillnivå.

#136

Postad 03 september 2007 - 13:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 951 inlägg
  • 0
Snudge... testa att ta bort inverted i character och veichle... hade riktiga problem innan jag såg att man kunde ändra det... mycket lättare med tanksen, och när man siktar med gevär o dyligt... för mig iaf... många trivs med inverted :P

#137

Postad 03 september 2007 - 13:43

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Hur är det grafiskt ?
Tycker det var ärligt talat fult..
Iaf det man såg av trailern..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tyckte inte heller att det såg nåt speciellt snyggt ut efter de filmer jag sett men det är stor skillnad nnär du verkligen spelar det. Jag tycker att ljuset är väldigt snyggt i spelet, solen verkligen bländar, och allting känns väldigt högupplöst, iaf karaktärerna, stridsvagnar och flygplan. Det finns en stor staty på en bana smo har sjukt fin textur då man åker nära den, den är helt "skrovlig" i ytan, ser väldigt snyggt ut. Rent generellt är jag skitnöjd med grafiken, mkt bättre än jag trodde.

#138

Postad 03 september 2007 - 14:28

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Det som är fräckt med det här spelet är att man kan springa omkring på backen och i byggnader och sen 1 sekund senare vara upp på 1000 meters höjd, jäkligt smooth och bra fart i spelet - inte en taggig linje eller framedrop så långt ögat når. Molnen och ljuset är också riktigt trevligt när man flyger omkring. Jag gillar grafiken skarpt i detta spel, lite cartoon över animationer och stil som funkar riktigt bra.

#139

Postad 03 september 2007 - 14:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Oki..Låter ju bra..Alltid svårt när man bara sett trailers.

#140

Postad 03 september 2007 - 14:55

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Snudge... testa att ta bort inverted i character och veichle... hade riktiga problem innan jag såg att man kunde ändra det... mycket lättare med tanksen, och när man siktar med gevär o dyligt... för mig iaf...  många trivs med inverted :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, jag har redan testat detta, och det är egentligen inte inverteringen som är det svåra, utan att få siktet just dit man vill. oftast blir det en för lång eller kort rörelse. Speciellt mot rörliga mål.

#141

Postad 03 september 2007 - 15:01

vanka
  • vanka
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
När uppdateras ens ranking? Igår stod det att jag hade spelat 22 matcher. Det står det fortfarande idag även fast jag har spelat minst lika många till efter det.

Ett tips för att hitta dom rankade servrana fortare är att ställa in filtret att bara visa dom som har 8 som minsta antal spelare eftersom alla rankade har det. Sortera dom sedan efter antal spelare inne och ta nån med bara några få inne på. Dom fylls upp fort. Jag har haft mycket lättare att hitta spel med den tekniken.

#142

Postad 03 september 2007 - 15:09

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Jag känner på mig att en serveruppdatering är på gång. Hoppas det blir bra då, själva gameplayet och grafiken är godis! :P

Tyckte de tog ett bra beslut att slänga ut singelplayandet. Ska det vara något ska det vara toppklass. Singelplayer i ett spel som Warhawk är bara tråkig i längden tycker jag, av just denna anledning ska jag inte köpa Lair.

Köp ni som inte har, en upplevelse i högsta klassa förutom lilla skönhetsfelet med servarna B)

Redigerat av LeTheMan, 03 september 2007 - 15:12.


#143

Postad 03 september 2007 - 15:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Hur i helskotta får man missilerna att bli målsökande? Jag pratar både om de man skjuter från turrets och de man skjuter från flyg och raketgevär. mina flyger alltid rakt fram medans andras förljer efter målet. Hur låser man så att säga fast vid målet??? :P

#144

Postad 03 september 2007 - 15:20

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
För övrigt är ljudet i detta spel det klart bästa jag någonsin upplevt i ett spel. Flygen susar över ens huvud på ett sätt som är grymt. Subben får också jobba hårt med tunga explosioner och maffiga kanoner.
Ett 5.1-system förhöjer verkligen upplevelsen här. :P

#145

Postad 03 september 2007 - 15:24

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Hur i helskotta får man missilerna att bli målsökande? Jag pratar både om de man skjuter från turrets och de man skjuter från flyg och raketgevär. mina flyger alltid rakt fram medans andras förljer efter målet. Hur låser man så att säga fast vid målet??? :P

<{POST_SNAPBACK}>


Håll i L1 tills målet lyser rött då är den "låst". Det är samma sak på alla tror jag, vänta på rött sen pang!

#146

Postad 03 september 2007 - 15:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Skall man hålla L1 intryckt och sen släppa i rätt tillfälle? Jag brukar bara trycka ett snabbt tryck när den lyser rött men inte fasen blir de målsökande då.

#147

Postad 03 september 2007 - 15:31

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Haha B) Du håller i L1 tills målet lyser rätt...sen avfyr du med R1! :P
Jag släpper nog inte L1 förrän missilen gått iväg.
Själv är jag kung på kniv och gevär så pilotyrket överlåter jag till skickligare spelare.

Förlåt om jag gav dig fel instruktioner men är på jobbet så har lite svårt att komma ihåg knappkombinationer...

Redigerat av LeTheMan, 03 september 2007 - 15:42.


#148

Postad 03 september 2007 - 15:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det var som f#n! Tack för den. Jag har kännt mig som värsta miffot avseende missilskjutandet men nu finns det hopp. :P

#149

Postad 03 september 2007 - 17:47

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Skall man hålla L1 intryckt och sen släppa i rätt tillfälle? Jag brukar bara trycka ett snabbt tryck när den lyser rött men inte fasen blir de målsökande då.

<{POST_SNAPBACK}>


Nu är inte jag heller ngn expert men att hålla inne L1 tills missilerna "låst" och sedan släppa L1 brukar räcka för mig.

#150

Postad 03 september 2007 - 18:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Hur många är det som flyger med motion sens? Jag slog på det igår för att lära mig detta då jag ´har en känsla av att allt fler spel kommer att nyttja detta så det är bara att lära sig.

Såhär till en början är det inte alltför lätt då man lätt glömmer bort att luta kontrollen och greppar analoga spaken istället med krash i bergväggen som resultat. :lol:

Däremot verkar man ju ha väldigt mycket bättre kontroll med motion, dels är den väldigt precis i rörelserna men framförallt att du frigär de analoga till annat, kamerakontroll och sikte. Känns som det kräver mycket övrning dock innan allt detta sitter. ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.