Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-AW10 & AW15

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony VPL-AW10 (Projektorer) 1 6,5 (1) Inga priser
Sony VPL-AW15 (Projektorer) 1 8,62 (15) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 04 november 2007 - 09:17

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Hmm, ingen här som har haft/sett/jämfört en Hs60 med AW15?

#102

Postad 04 november 2007 - 14:19

McGee
  • McGee
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Bifogad fil  test.jpg   556,29K   1 Antal nerladdningar

Hmm, ingen här som har haft/sett/jämfört en Hs60 med AW15?


Har sett båda och det var just en hs60 som övertygade mig om att köpa en aw15 eftersom den är uppföljaren och som någon nämnde tidigare snäppet bättre på allt. Någon screendoor effekt kommer du inte at se om du inte sitter på kortare än 2m avstånd med 100"+.

Denna bilden är fotad 2m ifrån med en 6år gammal digital kamera dvs suddigheten kommer från kameran inte projektorn då bilden egentligen är knivskarp. Jag skjuter denna bilden på väggen med 2,3m i nederkant vilket ger ungefär 100".

Redigerat av McGee, 04 november 2007 - 14:26.


#103

Postad 04 november 2007 - 14:35

Unregistered47353d73
  • Unregistered47353d73
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
ser ju inte så tokigt ut, jag får väl helt enkelt vänta och se vad jag tycker själv :-)

#104

Postad 04 november 2007 - 16:21

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Tjusigt!

#105

Postad 06 november 2007 - 02:30

flöjt
  • flöjt
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig längre och la in en beställning av 10an från Dustin. Lär väl dyka upp här ganska snart hoppas jag :wub:

#106

Postad 06 november 2007 - 12:54

Unregistered47353d73
  • Unregistered47353d73
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Får min inom några dagar, skall bli intresant att se om jag uppfattar någon skillnad mot moin gamla HS60. Nu kan jag ju inte jämföra direkt då den gamla är död, men något kanske man kan säga. Det känns fortfarande lite lustigt att AW15 får så mediokra betyg när HS60 skrevs upp så när den kom, vi får väl se om den är så dålig som vissa skriver.

#107

Postad 06 november 2007 - 20:11

zeelo
  • zeelo
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Har även jag lagt en beställning på denna projje ifrån Sony Center i Örebro. Hämtar den om förhoppningsvis ca 3v! Spännande !!

#108

Postad 06 november 2007 - 20:51

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Hmm, ingen här som har haft/sett/jämfört en Hs60 med AW15?


Jag var inställd på att köpa en HS60. Sedan blev den plötsligt ersatt av aw15... gillade bilden mkt på HS60 men blev av ngn anledning inte alls lika förförd av AW15. Bilden var enligt mig inte riktigt lika lugn och behaglig att titta på. Och det ex jag fick förevisat på The Rock i Lund hade väldigt mycket vertical banding, vilket i mina ögon förstörde upplevelsen. Hade dessutom väntat mig en bättre HD-bild på aw15 än vad jag fick förevisat. Kändes som vanlig DVD... Antingen hade jag en dålig dag eller så var det ett halvdåligt ex av AW15. Eller så passade den helt enkelt inte min smak.

Istället blev det en Panasonic AX200 för min del. Främst för att HD-bilden i mina ögon är kanon! Är mer ljusstark än aw15 och kan därför inte erbjuda riktigt samma svärta. men i alla andra avseenden en bättre bild för min smak.

I mina ögon hade HS60 bäst svärta av dessa tre.

#109

Postad 07 november 2007 - 07:39

Unregistered47353d73
  • Unregistered47353d73
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Det låter ju väldigt märkligt att Sony skulle släppa en uppföljare med sämre svärta! Men du är inte den första som säger detta, åter står att se om man blir nöjd...

#110

Postad 08 november 2007 - 01:12

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Det låter ju väldigt märkligt att Sony skulle släppa en uppföljare med sämre svärta! Men du är inte den första som säger detta, åter står att se om man blir nöjd...


På hemmabiobutiken i Lund hade man följande förklaring ungefär:

När Sony började sälja HS60 kostade den ca 26 000 kr att köpa. Den var alltså inte byggd som någon lågbudgetprojektor. När de nu släpper aw15 är den mer riktad direkt som ett budgetalternativ på max 13000 kr. I en projektor för 26000 har de råd att stoppa i lite finare saker helt enkelt.

Å andra sidan går utvecklingen var gäller paneler framåt snabbt, så jag vete tusan. Men HS60 var i vilket fall som helst väldigt prisvärd nu på slutet. Förutom vad det gällde HD-material, där jag verkligen inte tyckte att den presterade särskilt bra.

#111

Postad 08 november 2007 - 08:00

Unregistered47353d73
  • Unregistered47353d73
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Det låter ju rimligt, tråkigt bara att man får bytt till något med billigare och sämre delar. Ja ja vi får väl se om man ser så stor skillnad. Hoppas att jag skall kunna ha den hemma senare idag.

#112

Postad 08 november 2007 - 16:14

McGee
  • McGee
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

På hemmabiobutiken i Lund hade man följande förklaring ungefär:

När Sony började sälja HS60 kostade den ca 26 000 kr att köpa. Den var alltså inte byggd som någon lågbudgetprojektor. När de nu släpper aw15 är den mer riktad direkt som ett budgetalternativ på max 13000 kr. I en projektor för 26000 har de råd att stoppa i lite finare saker helt enkelt.

Å andra sidan går utvecklingen var gäller paneler framåt snabbt, så jag vete tusan. Men HS60 var i vilket fall som helst väldigt prisvärd nu på slutet. Förutom vad det gällde HD-material, där jag verkligen inte tyckte att den presterade särskilt bra.


Hehe snygg teori att en 720p projj som låg i ungefär samma prisklass som dom övriga då den släpptes skulle vara bättre än uppföljaren med ungefär samma pris som sina konkurrenter i dagsläget :)

#113

Postad 09 november 2007 - 18:21

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

På hemmabiobutiken i Lund hade man följande förklaring ungefär:

När Sony började sälja HS60 kostade den ca 26 000 kr att köpa. Den var alltså inte byggd som någon lågbudgetprojektor. När de nu släpper aw15 är den mer riktad direkt som ett budgetalternativ på max 13000 kr. I en projektor för 26000 har de råd att stoppa i lite finare saker helt enkelt.

Å andra sidan går utvecklingen var gäller paneler framåt snabbt, så jag vete tusan. Men HS60 var i vilket fall som helst väldigt prisvärd nu på slutet. Förutom vad det gällde HD-material, där jag verkligen inte tyckte att den presterade särskilt bra.


Hehe snygg teori att en 720p projj som låg i ungefär samma prisklass som dom övriga då den släpptes skulle vara bättre än uppföljaren med ungefär samma pris som sina konkurrenter i dagsläget :)


hmm, ja det har du nog rätt i iofs... men faktum kvarstår att jag tyckte hs60 presterade en mer stabil och behaglig bild än vad aw15 gör. Men det kan bero på andra saker som att det är mer ljusstyrka i aw15 eller nåt...? Men smaken är ju olika vad gäller bild.

#114

Postad 10 november 2007 - 15:25

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Köpt en AW10 nu, och är mycket nöjd. Herregud vad tyst den är. Jag fick sätta örat mot den för att höra om den var igång. 20db är tyst.

Kommer från en äldre Epson, så att den är bättre är ju självklart. Så jag är nog ingen bra att fråga :)

Men snygg, supertyst, enkel att hantera och fin bild. Kör i ett källarrum, så med Eco-mode får jag nästan ha solbrillor på, så jag upplever den mkt kontrastrik och ljuskraftig. Dock så är fjärren stor som en TV, Reciever fjärr...det är liite onödigt :D Epsons var kreditkortsstorlek, och det funkar ju också.

#115

Postad 12 november 2007 - 12:30

Unregistered47353d73
  • Unregistered47353d73
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Jag fick min AW15 idag och har precis provkört den i mitt biorum. Jag har ett elt helt mörkt så jag har inga problem med att den är aningen ljussvag. Som någon kanske läst fick jag min HS60 utbytt av mitt försäkringsbolag och jag har varit tveksam om detta byte verkligen är rimligt. HS60 kostade ju betydligt mer när jag köpte den men jag hoppades att de skulle vara jämförbara.
Förts inrycken så här långt:

- AW15 hanterar inte på långa vägar låguplöst mtrl lika bra som HS60, mina avi-filmer via XBOX ser betydligt pixligare ut ;-(

- Screen door är mycket tydligare på AW15 än på HS60, min fasta duk känns nu 20" för stor med avseende på detta.

- Byggkvalitet är lägre än HS60, både fjärr och proj känns plastigare

- AW15 är aningen tystare men HS60 var tillräckligt tyst för mina behov.

- AW15 saknar skärpa, känns som om jag behöver glasögon när jag tittar på den! Detta uppfattade jag aldrig på min HS60.

Sammantaget: AW15 verkar inte vara en fortsättning på HS60. Det är en budget modell för att tjäna pengar på. Är ni ute efter en sony försök hitta en HS60 istället, den är avsevärt bättre på alla för mig viktiga punkter.

Redigerat av Unregistered47353d73, 12 november 2007 - 12:32.


#116

Postad 17 november 2007 - 19:38

Unregistered13c01ccd
  • Unregistered13c01ccd
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Om man köper en AW10, som inte har lensshift, och man manuellt vinklar projjen upp/ner för att flytta bilden, borde inte bilden projiseras så att den blir olika bred uppe som nere? (bredare nere, om projjen sitter upp i taket och man vinklar den neråt för att flytta bilden neråt). Men det kanske är så lite att man inte märker det? Eller så är jag ute o snurrar...

/D

Redigerat av Unregistered13c01ccd, 17 november 2007 - 19:40.


#117

Postad 18 november 2007 - 01:24

McGee
  • McGee
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Om man köper en AW10, som inte har lensshift, och man manuellt vinklar projjen upp/ner för att flytta bilden, borde inte bilden projiseras så att den blir olika bred uppe som nere? (bredare nere, om projjen sitter upp i taket och man vinklar den neråt för att flytta bilden neråt). Men det kanske är så lite att man inte märker det? Eller så är jag ute o snurrar...

/D



Om jag förstår dig rätt så är det Keystone som du är ute efter och det finns på dom flesta projjar idag. Det är just den funktionen man kan undvika hyffsat med en schjysst lensshift. Man kan tappa lite kvalitet genom att "stretcha" pixlarna med keystone men sitter man på rätt avstånd är det precis som med sonys pixel mesh att det helt enkelt inte syns.

#118

Postad 19 november 2007 - 01:34

Robinhjo
  • Robinhjo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem nu med min projektor och jag hoppas nån här kan hjälpa mig..

Jag har haft min Xbox 360 ikopplad sen jag köpte projektorn och det har funkar finfint, men nu helt plötsligt står det "Utanför frekvensområdet" och jag (dum som man e) fattar inte varför?

#119

Postad 06 december 2007 - 00:19

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej har oxå köpt mig en Aw-15, tänkte höra om ni hör något tickande ljud från projektorn, hörs mest från den högra sidan (sett framifrån) om den hänger upp och ner men hörs även från tittar position. Sen undrar jag om ni har ett vinande eller pipande ljud när ni kör cinema/Bio läge. Försvinner om man ändrar till tex standard? Sitter det något runt linsen eller har ni oxå "hål" rakt in i projen om du kollar åvanför o runt linsen?
Många frågor, jag vet, men jag e litte bekymmrad över dessa saker
Skulle va mycket tacksam för svar
Mvh

Redigerat av Lusen, 06 december 2007 - 18:31.


#120

Postad 07 december 2007 - 00:06

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Jag har 10:an, och jag hör lite svagt "vinande", pipande, ljud vid dom ljusstarkare lägena. Tror nog det är fläkten som går upp i varv. Inget allvarligt tycker jag, och kanske är en inkörningsgrej. Den är ju 20db på Eco läget, så då den är så tyst uppfattas nog ett litet pipande som värre än det är...tex om "pipandet" är 23db så är det dubbla ljudstyrkan (tror jag)..och 23db är ju rätt ok ändå.

Men, kanske det inte ska vara så, rapportera gärna mer.

#121

Postad 07 december 2007 - 23:37

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
De som jag tycket e konstigt är att de bara hörs när jag kör i bio läge, skiftar jag till standard eller dynamisk försvinner de "pipande/vinande" ljudet.

#122

Postad 08 december 2007 - 00:20

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Hej,
Min teori är baserad på att ljusstyrkan går upp i de övre lägena, så lampan lyser också starkare, därför krävs mer kylning.

Alla projjar är specade i "eco" läge när det gäller ljudnivå (mörkaste, ljussvagaste läget). Så att fläkten går snabbare/låter högre är rätt naturligt, och kanske skapar "pipet".

Men jag vet inte om det är fel som sagt, eller en "feature" iom högre fläktljud....

#123

Postad 10 december 2007 - 00:49

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna projektor jämfört med BenQ W500?

#124

Postad 11 december 2007 - 19:01

Unregistered360a61e1
  • Unregistered360a61e1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

De som jag tycket e konstigt är att de bara hörs när jag kör i bio läge, skiftar jag till standard eller dynamisk försvinner de "pipande/vinande" ljudet.


Hej jag har samma problem med min VPL-AW10.
Bio läget är med lampstyrkan i Eco-mode då går fläkten ner i varv men man får det vinande ljudet.

Måste vara något med att lampan går i eco mode.

För det blir tyst direkt man ändrar till full lampstyrka.
Men då ökar fläktens ljud men fläkt ljudet går ju upp succesivt.
Därför hör man inte det vinande ljudet med exakt samma fläkt varvtal (ljudstyrka).

Det samma händer när man stänger av den.
Fläkten fortsätter och gå men lampan stängs av.

Samma lustiga fenomen händer om man ökar fläkt effekten till hög när Lampan är på låg inställning.
Fläkten ökar men pipet finns kvar.

Måste som sagt vara lampans fel i eco mode.

Någon som löst detta problem.

Om inte måste jag nog lämna tillbaka min proj.

Synd för jag älskar bilden.

#125

Postad 11 december 2007 - 21:30

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Låter märkligt, min är tyst som en mus... Men jag kanske haft tur?

#126

Postad 11 december 2007 - 23:34

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Undertecknad har inte märkt något mer än att den går ner i varv och man får en behagligare bild.

#127

Postad 14 december 2007 - 20:13

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Hej,

Min blev tyst utan "pip" i de två övre (ljusstarkare) lägena efter några timmar. Verkar vara en inkörningsgrej....?

#128

Postad 18 december 2007 - 21:50

flöjt
  • flöjt
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej på er.

Jag är helt grön på detta och har en aw10 sedan ett tag tillbaka. Är nöjd med den men jag har ett problem. Jag vet inte hur högt jag ska sätta upp den på väggen. Satte upp en hylla på vad som verkade vara lagom höjd men eftersom bilden förskjuts så fick jag palla upp projjen i framkant med provisoriska plastbitar. Inte så snyggt. Och visst det går att snygga till bilden med keystone men jag vill få ut mer bild.
Takmonteringen går tyvärr bort.

Hur har ni satt upp era. Står de "vanligt" eller hänger de upp och ner?

#129

Postad 18 december 2007 - 22:29

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Hej på er.

Jag är helt grön på detta och har en aw10 sedan ett tag tillbaka. Är nöjd med den men jag har ett problem. Jag vet inte hur högt jag ska sätta upp den på väggen. Satte upp en hylla på vad som verkade vara lagom höjd men eftersom bilden förskjuts så fick jag palla upp projjen i framkant med provisoriska plastbitar. Inte så snyggt. Och visst det går att snygga till bilden med keystone men jag vill få ut mer bild.
Takmonteringen går tyvärr bort.

Hur har ni satt upp era. Står de "vanligt" eller hänger de upp och ner?


Hur menar du att bilden förskjuts? Enklaste sättet för att få bilden på rätt höjd är väl att slå på projjen och hålla den i handen på olika nivåer på väggen där den ska sitta för att se var bilden hamnar och sen markera bästa stället för att slutligen sätta upp hyllan? Eller förresten, enklaste sättet är ju lensshift, men om jag inte är helt ute och cyklar så är den begränsad eller saknas på AW10. Jag föreslår alltså att du gör på det första sättet jag beskrev...

//P

#130

Postad 25 december 2007 - 20:47

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hej,

Min blev tyst utan "pip" i de två övre (ljusstarkare) lägena efter några timmar. Verkar vara en inkörningsgrej....?



HEJ Vad menar du med dom 2 ljusstarkare lägena? Är den tyst om du kör i tex bio läge på eco mode?
Hur månag timmar har du kört?
Tacksam för svar.

#131

Postad 25 januari 2008 - 10:23

BlondeDexter
  • BlondeDexter
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tänkte köpa denna på AW15 på eBay då den kostar runt 6500 kronor där. Min fråga är angående strömmen. Är det bara att sätta i strömsladden här hemma i sverige eller hur fungerar det?? Har projektor inbyggd att den alltid levererar korrekt volt oavsett strömkälla???

Tacksam för svar/Danne

#132

Postad 01 februari 2008 - 20:02

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Hej!

Jag tänkte köpa denna på AW15 på eBay då den kostar runt 6500 kronor där. Min fråga är angående strömmen. Är det bara att sätta i strömsladden här hemma i sverige eller hur fungerar det?? Har projektor inbyggd att den alltid levererar korrekt volt oavsett strömkälla???

Tacksam för svar/Danne


Strömmen på eBay? Du får nog specificera lite mer än så. Vilket land menar du?

#133

Postad 02 februari 2008 - 13:04

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
är den från usa så behöver du en konverter(strömomvandlare) finns t ex på kjell & co

#134

Postad 15 februari 2008 - 22:00

Unregistered13c01ccd
  • Unregistered13c01ccd
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

är den från usa så behöver du en konverter(strömomvandlare) finns t ex på kjell & co


Fel!

Power Requirements
* AC 100-240V, 1.05-2.65A, 50/60Hz

Från Sony-USA, specs.
http://www.sonystyle...552921665102051

Dvs du behöver inte omvandla strömmen, men du behöver en adapter till kontakten eller ny strömsladd.

/D

#135

Postad 20 februari 2008 - 20:59

Ruaro
  • Ruaro
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tjenare. skulle vilja ha lite expert hjälp.

Ska köpa mig en projektor men har mkt begränsad budget.
Är inne på en Sony VPL-aw10
Men jag har hört väldigt många delade meningar här i forumet om den projektorn.

Ska jag satsa på den eller en lättare begagnad z5/tw700 etc

Jag ska ha den till allt möjligt och har bra mörkläggnings möjligheter. men kanske inte alltid man vill ha kolsvart i vardagsrummet.

maxpris är 7500kr

alla förslag uppskattas. men motivera gärna varför också.. tackar för hjälpen.

#136

Postad 20 februari 2008 - 22:42

snutstrut
  • snutstrut
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
utöver strömskillnader kommer du troligtvis att åka på tullavgift när du importerar från USA ( vilket jag tolkar att du gör). Räkna med drygt 25% extra utgift...

Redigerat av snutstrut, 20 februari 2008 - 22:43.


#137

Postad 22 februari 2008 - 19:22

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0

Hej,

Min blev tyst utan "pip" i de två övre (ljusstarkare) lägena efter några timmar. Verkar vara en inkörningsgrej....?



HEJ Vad menar du med dom 2 ljusstarkare lägena? Är den tyst om du kör i tex bio läge på eco mode?
Hur månag timmar har du kört?
Tacksam för svar.


Hej!
Ursäkta ett sent svar. Japp, min var tyst på lägsta läget (eco-mode), men "pep" lite svagt på de två högre lägena (i ljusstyrka). Efter några timmar (säg 10-15) så försvann det. Men som sagt, "pipet" var ju mkt lågt ljud. Men det märktes iom det kom när man switchade läge.

Kanonnöjd med projjen iaf.

#138

Postad 16 april 2008 - 22:28

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

  • 2 402 inlägg
  • 0
Sitter och funderar nu på antingen AW10 eller BenQ W500, vad tror ni skulle vara bästa valet för en som inte är jättekräsen?

#139

Postad 22 april 2008 - 21:20

d240z
  • d240z
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ni som har investerat i en AW15 - vilken dukstorlek kör ni på och med vilket tittavstånd?

Jag funderar på en Kingpin CES210 på 3,5 m tittavstånd. Normen är väl 2ggr dukbredden, men mycket vill ha mer.
- Kommer det att bli för stort eller kommer jag att vänja mig och gå direkt på en CES240 istället?

Jag tänkte utnyttja endera OnOffs eller NetonNets paketerbjudanden och har egentigen inte råd att köpa en duk och sen byta ut den för att det inte funkar...

#140

Postad 26 april 2008 - 10:14

McGee
  • McGee
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag har en aw15 som jag är kör på en multibrackets 90" Matar den med 1920x1080 60p från min pc som jag kör allt genom och det ger otroligt bra resultat Bravia engine skalar ner underbart =) Sitter 4m ifrån och det är ganska lagomt men det skulle inte vart fel med en större..... Har du utrymmet så tycker jag du ska köpa en större duk och har 4-5m sittavstånd funkar nog en 240 utmärkt.

#141

Postad 02 maj 2008 - 22:14

d240z
  • d240z
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag har en aw15 som jag är kör på en multibrackets 90" Matar den med 1920x1080 60p från min pc som jag kör allt genom och det ger otroligt bra resultat Bravia engine skalar ner underbart =) Sitter 4m ifrån och det är ganska lagomt men det skulle inte vart fel med en större..... Har du utrymmet så tycker jag du ska köpa en större duk och har 4-5m sittavstånd funkar nog en 240 utmärkt.


Mmm tror nog att det blir en 240 till slut ändå... om jag vill kan jag flytta soffan till nästan 5,5m från duken, men då havererar möbleringen :blink:
Får helt enkelt flytta soffan vid filmtittandet om det blir för nära.

#142

Postad 18 maj 2008 - 21:36

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Jag undrar om jag har fått en defekt enhet av AW15. Lensshift i sidled fungerar precis som det står i instruktionsboken med 25% i sidled åt vart håll. Men uppåt och neråt så flyttar bilden sig bara en decimeter eller två. Någon som har en idé? :)

#143

Postad 23 maj 2008 - 07:34

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Det är tydligen bara jag som råkat ut för detta eftersom ingen annan svarat. Men om någon annan mot förmodan skulle vara lika klantig så kan jag lugna er. Efter att ha stått på en pall och svuret i 10 min kom min flickvän in och undrade vad som var problemet. Jag förklarade att ratten i sidled fungerade men inte i höjdled. Då sträcker hon sig upp och börjar rulla på hjulet i höjdled och bilden flyttar sig! ;) Helt galet alltså. Jaja, man skall kanske inte vara så försiktig när det tar emot lite utan det är bara att rulla på. Sen skall ju sidledshjulet vara hyffsat i mitten för att man skall kunna ge fullt utslag i höjdled.

#144

Postad 23 maj 2008 - 08:37

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Kan inte hålla mig...RTFM!! ;)

Jag har en AW10 och är toppennöjd med den, trivs du med din AW15? Måste säga att Sonys produkter känns stabila, har PS3 och denna projje nu, båda fina grejor.

#145

Postad 26 maj 2008 - 08:55

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Jag är riktigt nöjd med den. Manualen är inte mycket att ha dock. Tunn som ett CD-omslag ju!

Men bilden är jag nöjd med och då har jag inte ställt in den än. Skall köra DVE på Bluray i veckan och njuta av resultatet! ;)

#146

Postad 27 maj 2008 - 10:28

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Och dessa två (10 och 15) klarar ju 1080p/24 också, tydligen är det inte helt vanligt på denna generationen LCD i 720p upplösning. Sweet när man har PS3 eller annan BD spelare.

Redigerat av Unregistered9b54f378, 27 maj 2008 - 10:31.


#147

Postad 05 juni 2008 - 13:21

Unregistered707aa2d4
  • Unregistered707aa2d4
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Hej, någon som har något problem med vertikalt "flimmer"? Trodde först det var för att jag körde HTPC som var orsaken, men jag tycker mig se det ibland via andra källor också. Det går som ett streck över hela bilden lite då och då.

För övrigt väldigt nöjd med projektorn. Det skulle kunna ha att göra med att jag kör spelare->receiver->projektor men jag har inte testat att ändra på det än.

mvh

/Dunder

#148

Postad 23 juni 2008 - 08:33

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Hej, någon som har något problem med vertikalt "flimmer"? Trodde först det var för att jag körde HTPC som var orsaken, men jag tycker mig se det ibland via andra källor också. Det går som ett streck över hela bilden lite då och då.

mvh
/Dunder


Jag kalibrerade med DVE på Bluray i helgen. Grundinställningarna i Cinema-läget var ganska nära slutresultatet faktiskt. Det var bara kontrasten jag skruvade upp till 88. Det var en av inställningarna som resulterade i flimmer om man skruvade upp för högt. Kommer inte ihåg om det var kontrasten just nu. Bilden blev i alla fall grym och jag är mycket nöjd med projektorn. Blir hyffsad bild även med DVD när jag kör uppskalat från PS3.

#149

Postad 25 juni 2008 - 07:05

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Nu har jag sett ett antal filmer så min AW15 är uppvärmd. :)

En sak jag undrar över dock är om ni andra också hör ett litet ljud från fläkten ungefär som om den satt lite löst? Det är alltså inte det pipande eller vinande ljudet det har snackats om här tidigare, utan det är som att fläkten slår i kanten eller nåt. Det hörs bara om det är helt tyst i rummet, men jag tänkte ändå kolla om det bara är på min det låter så? :D

#150

Postad 27 juni 2008 - 09:30

Dragonclaw
  • Dragonclaw
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är något som slår i, men tycker att projektorn nog låter mer nu när den är inkörd...kom på att man kanske ska blåsa rent någonstans för att kylningen ska bli optimal - det är min första projje så tacksam för tips...Det finns ju luft på burk för att blåsa rent kameraobjektiv och sådant?!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.