Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fifa 09

414 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa Fifa 09? (52 medlem(mar) har röstat)

Kommer du att köpa spelet?

  1. Redan förhandsbokat (6 röster [11.54%])

    Procent av omröstning: 11.54%

  2. Antagligen på release-dagen (16 röster [30.77%])

    Procent av omröstning: 30.77%

  3. Jodå (17 röster [32.69%])

    Procent av omröstning: 32.69%

  4. Kanske begagnat (4 röster [7.69%])

    Procent av omröstning: 7.69%

  5. Njet (9 röster [17.31%])

    Procent av omröstning: 17.31%

Rösta Gäster kan inte rösta
FIFA 09 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,37 (7) 139:-

#101

Postad 17 september 2008 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

hursomhelst, Masterleague är väl lite som manager/karriär-läge på fifa, är det inte det? Man spelar flera säsonger skaffar spelare utvecklar sitt lag etc etc...?

Men i PES så spelar du mot alla lag. Alltså det är blandat, inte bara från ett land. Så åker man upp i divisonerna om man vinner.

det är ju inte egentligen glenn det är fel på..eller han den andre.. dom själva intalade rösterna och utropen är ju helt ok..bara det att dom är programmerade så förbaskat dumt att dom väldigt ofta hamnar helt fel och goddag yxskaft.. där har dom gjort ett väldigt mycket bättre jobb med den engelska varianten..men får dom bara till tajming och sammanhang också på svenska har jag inget problem med rösterna som sådana..

Glenn är ingen bra fotbollskommentator i verkligheten heller, men när han skriker "FANTASTISK MATCH" i halvlek av en usel 0-0 tillställning så hjälper det föga.

#102

Postad 17 september 2008 - 19:18

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Helt sant Zoiler, det får nog bli den engelska versionen även om den dröjer längre...

Angående master league: är det inte roligare att ha det som verkligheten då, börja i division 2 i nåt land och kämpa för att ta sig upp och bli bra i högsta divisionen? Det tycker iaf jag men smaken varierar ju. Jag står iaf inte ut med att spela med favoritlaget som heter North east london eller vad fan dom heter på PES. ;)

#103

Postad 17 september 2008 - 20:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 0

Angående master league: är det inte roligare att ha det som verkligheten då, börja i division 2 i nåt land och kämpa för att ta sig upp och bli bra i högsta divisionen? Det tycker iaf jag men smaken varierar ju. Jag står iaf inte ut med att spela med favoritlaget som heter North east london eller vad fan dom heter på PES. ;)

Jo, men du börjar ju i divison 2 och kämpar dig upp... fast du möter lag från alla länderna i de olika ligorna som är med. Så du möter Rosenborg, Olympiakos, AIK och sånt.

Namnen är för det mesta riktiga, men de som inte finns ändras ju lätt med editorn.

#104

Postad 17 september 2008 - 21:42

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jo men det fattas ju de riktiga dräkterna med sponsorer och dyl. Ligorna heter inte det dom ska heta, jag uppskattar de detaljerna med FIFA riktigt mycket så tror jag kommer hoppa PES i ett antal år framöver tills dom ordnat upp det där lite bättre. Men vad jag menade var är det inte lika roligt att spela i en verkligen division 2 i spanien eller england eller tyskland som att spela i en flerdivisions gott och blandatliga... i karriärläget i FIFA möter man ju europeiska lag genom att delta i de europeiska cuperna. Men som jag sa, det är väl lite smaken som baken.

#105

Postad 18 september 2008 - 08:22

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Har tänkt slänga in en förbeställning ett tag nu men det här med kommentator språken skrämmer mig :)
Är det klart att om man köper den svenska utgåvan så får man bara nötterna Strömblad och Hysén..? Vad jag har förstått så kan man välja språk på PS3 versionen men det fungerar alltså inte på 360?
På NHL09 finns det ju en massa språk att välja på när man startar upp det, borde det inte vara lika på FIFA...? :P

#106

Postad 18 september 2008 - 12:04

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jag gjorde helt enkelt så att jag mailade till EA sports support:

Hej!
Jag heter Daniel och står i valet och kvalet inför ett kommande köp av Xbox 360-spel; FIFA 09. Det är som så att jag vet att i tidigare FIFA versioner har den svenska utgåvan endast haft svenska kommentatorer, utan möjlighet att att använda eller tanka andra kommentatorspråk. Då jag verkligen inte vill lyssna till en dåligt kodad Glenn Hysen utan mycket mycket hellre lyssnar till vettigt kodade engelska kommentatorer vill jag hemskt gärna veta vad som gäller för det kommande FIFA 09. Kommer det finnas med andra kommentatorspråk, eller kommer man kunna tanka ner alternativa kommentatorspråk, eller måste jag köpa den brittiska utgåvan för att få de engelska kommentatorerna.

Det handlar ju ändå om lite pengar och jag lyckas inte hitta riktigt utförlig information någonstans, bara vanliga användares gissningar och det klarar man ju sig utan.

Tacksam för svar.

Mvh,
Daniel.


Återkommer så fort jag får svar. :)

Redigerat av Unregisteredb30efd09, 18 september 2008 - 12:04.


#107

Postad 18 september 2008 - 12:19

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Återkommer så fort jag får svar. :)


Gör det, vill slänga in en bokning snart... Känns inte bra att sitta utan...

Redigerat av b0wlingb0y, 18 september 2008 - 12:21.


#108

Postad 18 september 2008 - 12:51

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Trevligt mail Daniel. Hoppas dom svarar. :)
Mailade Amazon.uk och fick veta att dom skickar spelet på releasedagen sedan tar det 3-5dagar.
Jag är beredd att vänta på det för att slippa svenska kommentatorer men självklart vill man ju ha det snarast möjligt. Så hoppas verkligen dom har med engelska kommentatorer på den svenska utgåvan denna gången.

#109

Postad 18 september 2008 - 13:09

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jo, jag jobbar måndag till torsdag den veckan som det släpps, antingen släpps det på torsdagen eller på fredagen i vilket fall blir det en ###### massa FIFA'nde den helgen om inte man måste vänta på en utlandsutgåva... I värsta fall kanske man kan köpa svenskutgåvan från GAME och lämna tillbaks den inom 10 dagar. :)

#110

Postad 18 september 2008 - 18:01

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Någon som har FIFA 08 på xbox 360... Har ni prövat att byta språk på dashboarden till engelska och sedan starta FIFA 08? Kolla så det inte startas på engelska då

edit: jag menar om det kanske blir engelska kommentatorer då

Redigerat av hd-bajs, 18 september 2008 - 20:40.


#111

Postad 18 september 2008 - 21:49

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Någon som har FIFA 08 på xbox 360... Har ni prövat att byta språk på dashboarden till engelska och sedan starta FIFA 08? Kolla så det inte startas på engelska då

edit: jag menar om det kanske blir engelska kommentatorer då


Jag har engelska i dashborden och det hjälper inget.
Läste på nått forum att det helt enkelt inte får plats hur många kommentatorspråk som helst på en xboxskiva.
Medans det gör det på en ps3 pga blueray.

#112

Postad 19 september 2008 - 09:47

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Okej, får väl troligtvis beställa från amazon.co.uk då

#113

Postad 19 september 2008 - 19:35

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Japp som shire säger ska vi nog inte vara hoppfulla, däremot kan jag tycka att man borde kunna tanka ner andra kommentatorspråk, vi får se, misstänker att svaret kommer dröja till måndag då jag ej fått svar idag. :rolleyes:

#114

Postad 21 september 2008 - 10:49

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Man tycker ju ändå att om det nu är så dålgt med utrymme på dvd skivan att dom inte kan lägga på extra kommentatorspår, så borde dom ju kunna erbjuda det som en extra nerladdning iaf? Då kan man ju lägga dom på hårddisken och köra dom där ifrån, tillsammans med skivan

#115

Postad 21 september 2008 - 22:28

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
God kväll, då var en jobbhelg överstökad, äntligen ett par lediga dagar med tiger woods 09...

Har fått svar från EA Sports, och det såg ut så här:

Hej!

Du behöver inte oroa dig.
Fifa 09 till XBOX 360 kommer ha engelska som standardspråk.



Med vänlig hälsning
Kim Söderström
CS Agent

EA-Support: 0775 700 270
Öppettider: Mån - Fre 13 - 17



Angenämt. :)

#116

Postad 22 september 2008 - 00:17

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Tackar för den! Kan man få det på releasedagen. :)

Tror ni elgiganten kommer ha sin klassiska 399kr när det kommer? Eller ska man ta det för 150-200kr mer på nätet? :/

Nu när ni fått svar på detta killar så signa upp till be a pro laget om ni vill vara med och har mick. :P
Såhär ser det ut hittills. Kopiera in den nuvarande listan i er post och fyll på bara.

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.

#117

Postad 22 september 2008 - 07:11

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

God kväll, då var en jobbhelg överstökad, äntligen ett par lediga dagar med tiger woods 09...

Har fått svar från EA Sports, och det såg ut så här:




Angenämt. :)


Härligt Ohrstrom!
Då var det förbokat och förhoppningsvis så skickar Webhallen ut det så man har det en dag tidigare som vanligt... :P

#118

Postad 22 september 2008 - 07:38

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jag bokade mitt på Game, dom har väl prisgaranti så man kan svänga förbi elgiganten först och se vad dom tar för det... (får ju Bonus om man handlar på game)

#119

Postad 22 september 2008 - 10:28

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Tackar för den! Kan man få det på releasedagen. ;)

Tror ni elgiganten kommer ha sin klassiska 399kr när det kommer? Eller ska man ta det för 150-200kr mer på nätet? :/

Nu när ni fått svar på detta killar så signa upp till be a pro laget om ni vill vara med och har mick. :)
Såhär ser det ut hittills. Kopiera in den nuvarande listan i er post och fyll på bara.

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.


399? Fasen vad billigt? Brukar dom ha det så billigt på elgiganten?

Jag hade förhansbokat på amazon, men när jag såg mailet ovan så avbokade jag det

Redigerat av hd-bajs, 22 september 2008 - 10:28.


#120

Postad 22 september 2008 - 10:35

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
..att döma av butikernas lanseringspris på nhl 09, som på giganten ligger närmare 600, tror jag inte vi ska hoppas på några såna lockpriser alltför mycket..

#121

Postad 22 september 2008 - 10:59

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
om man förhandsbokar på GAME, får man det på releasedagen då? (2e oktober?)

edit: DVD.se säljer ju fifa för 499kr +29kr frakt. Är det något att fundera på kanske?

edit2: läste på omdömena att dvd.se är sega, så jag beställde från GAME istället. 599 inklusive frakt.. Nu hoppas jag att det kommer mellan onsdag till fredag nästa vecka, annars blir det en lång helg

Redigerat av hd-bajs, 22 september 2008 - 12:32.


#122

Postad 22 september 2008 - 12:37

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Elgiganten brukar ibland ha nya releasespel för en billig peng första dagarna.
Men läste deras annons idag och där stod det klart och tydligt 599kr på Fifa så vi kan lika gärna förhandsboka det.

#123

Postad 22 september 2008 - 14:29

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Elgiganten brukar ibland ha nya releasespel för en billig peng första dagarna.
Men läste deras annons idag och där stod det klart och tydligt 599kr på Fifa så vi kan lika gärna förhandsboka det.


VA? Fy vad tråkigt. Jag som höll tummarna för Elgiganten och 399SEK! Angående DVD.se har jag bara beställt filmer där ifrån ungefär 2 gånger men de har varit väldigt snabba då iaf.

Får motvilligt traska in till Game här i Kalmar och fråga vad som gäller vid inbyte av spel när det gäller köp av Fifa 09. Vill helst inte stödja Game annars då jag tycker dom är riktigt dåliga.
Får väl se vart man ska köpa spelet ifrån då...

#124

Postad 22 september 2008 - 15:21

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Game har ju iaf prisgaranti så det billigaste pris du hittar för ett spel I BUTIK (dvs nätshopper ingår ej), matchar dom.

#125

Postad 22 september 2008 - 16:50

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Webhallen osv är jag säker på att dom skulle leverera till releasedagen. Dvd.se har jag aldrig beställt ifrån men eftersom dom är 100kr billigare så kan jag leva med att det tar någon dag extra.

Ni får börja signa upp er för 10vs10 laget om ni vill vara med.
Inte långt kvar och kul att veta om intresset finns.

EDIT: Gillar dock inte omdömena på prisjakt för dvd.se.
En som hade beställt NHL09 och det hade inte skickats även dagen efter release.

Redigerat av Shire, 22 september 2008 - 16:54.


#126

Postad 22 september 2008 - 17:36

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

EDIT: Gillar dock inte omdömena på prisjakt för dvd.se.
En som hade beställt NHL09 och det hade inte skickats även dagen efter release.


Ne, det var det jag läste, så jag best'llde från GAME. . De flesta omdömena är goda där

#127

Postad 22 september 2008 - 18:04

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Oj, de hade inte bra omdöme minsann. Beställt därifrån nu i alla fall, får hoppas på det bästa och leva på gamla meriter då det fungerat perfekt för mig därifrån innan. Dock var det innan de hade den nya hemsidan, som förövrigt känns mycket mer oseriös än den förra, antar att det är lite barnsjukdomar i början av nygamalstarten av företaget.
Står 2 oktober där, vad virrigt det är med releasedatum hit och dit. Men det kommer väl när det kommer (;

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall

Vi var inte många minsann, hoppas några fler hoppar på tåget snart!

#128

Postad 22 september 2008 - 21:33

suazio
  • suazio
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Jag kan tänka mig att prova på detta, har inte spelat just be-a-pro läget speciellt mycket och härstammar egentligen från PESlandet men kommer köpa detta vid release.

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.

#129

Postad 22 september 2008 - 22:54

erik_83
  • erik_83
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
jag anmäler mig själv och en kompis, han är inte medlem på detta forumet

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback

Redigerat av erik_83, 22 september 2008 - 22:56.


#130

Postad 22 september 2008 - 23:35

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Härligt, nu börjar det rassla till !

Hur fungerar det, väljer man ett befintligt lag eller skapar man en egen spelare?

#131

Postad 23 september 2008 - 07:05

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Så som jag förstod det kan man skapa ett eget lag med upp till 20 medlemmar...

#132

Postad 23 september 2008 - 07:24

JHGBaouns
  • JHGBaouns
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jag kommer kunna vara med i ett online lag med.

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare

#133

Postad 23 september 2008 - 07:44

Kiwii
  • Kiwii
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Well yacob vill du försökta sätta ihop ett lag? Zoiler?
Om man är 10 trevliga svennar så tror jag position spelar mindre roll faktiskt.

Spelade demot idag och vill ha fullversionen nuuuu. Jag säger inte mer än det.



jag är verkligen med på att göra lag . jag skulle kunna tänka mig att spela back faktiskt , om ni gör nåt lag så kan ni adda mig på live , I Kiwii I heter jag och sträcken är vanliga i;n så man kan säga i Kiwii i fast dom ska vara stora.

hoppas de blir nåt


edit . förlåt , jag såg de senate inlägget nyss och jag lägger till mig :)






Jag kommer kunna vara med i ett online lag med.

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.

Redigerat av Kiwii, 23 september 2008 - 07:54.


#134

Postad 23 september 2008 - 07:57

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0

Jag kommer kunna vara med i ett online lag med.

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom GT / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 /[email protected] - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)


Redigerat av torslanda423, 23 september 2008 - 09:17.


#135

Postad 23 september 2008 - 08:33

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Skriver om listan då jag skrev mitt nick dåligt så det kan uppfattas som att GT ska vara med...


Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)


Tilläggas kan ju då att om vi skapar en klubb som heter Minhembio kan, utefter vad jag uppfattat vi alltså ha hela 2 10mannalag, totalt 20 pers vilket är bra så man kan samla ihop 10 pers på utvalda tidpunkter... Jag är inte säker på dessa uppgifter men vi kan ju hoppas. Nu måste jag handla ett headset... finns ett par på tradera. -.-

#136

Postad 23 september 2008 - 08:49

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
tycker ni vi ska ha fasta positioner i laget eller ska man rotera? jag lutar åt rotation..även om man naturligtvis blir vassare av specialisering vore det roligare att få spela från flera positioner än en och samma vecka in och ut..

#137

Postad 23 september 2008 - 08:56

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jo tack lite rotation vore väl välkommet. :) Man ska väl spela för att ha kul. ^^

torslanda423: Om du har msn så är det trevligt att ha med den också så man kan konversera lätt när det väl är dags.

Redigerat av Unregisteredb30efd09, 23 september 2008 - 09:07.


#138

Postad 23 september 2008 - 09:03

Kiwii
  • Kiwii
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jo tack lite rotation vore väl välkommet. :) Man ska väl spela för att ha kul. ^^



jag tkr vi ska rotera men jag tkr också vi ska satsa lite för att vinna också ;) . om vi skulle råka ha nån grym frisparksläggare så varför inte liksom? ;) sen blir det nog bäst med bara ett lag för alla kommer ju inte vara online hela tiden . bättre med ett lag med kanske 16-17 st B), de är min åsikt i alla fall .

#139

Postad 23 september 2008 - 09:11

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jo jag menade bara 1 lag men jag menade att som jag förstod det kan man ha upp till 20 spelare i det laget... Sen vet jag inte hur det funkar om det är så att man skapar en gubbe och då blir det ju lite skumt att rotera, om man skapar en vänsterback kanske inte han passar som forward. :) Återstår att se hur det blir när det kommer.

#140

Postad 23 september 2008 - 09:14

Kiwii
  • Kiwii
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jo jag menade bara 1 lag men jag menade att som jag förstod det kan man ha upp till 20 spelare i det laget... Sen vet jag inte hur det funkar om det är så att man skapar en gubbe och då blir det ju lite skumt att rotera, om man skapar en vänsterback kanske inte han passar som forward. :) Återstår att se hur det blir när det kommer.




ja , vi ska inte dra några slutsatser nu innan spelet har kommit men en sak kan va bra att komma överens om , vem som ska styra de mesta i laget? det är väl han som starta de kanske

#141

Postad 23 september 2008 - 09:17

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
yes har uppdaterat listan med msn-adress (obs använd inte för mail, bara msn)

#142

Postad 23 september 2008 - 09:51

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Postar den aktuella listan här då, tillsammans med ett plötsligt utfall av grafisk kreativitet. :)


Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 /[email protected] - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)

Postad bild

#143

Postad 23 september 2008 - 10:26

Kiwii
  • Kiwii
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Postar den aktuella listan här då, tillsammans med ett plötsligt utfall av grafisk kreativitet. ;)


Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 /[email protected] - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)

Postad bild




väldigt schysta tröjor . gillar dom skarpt :)

#144

Postad 23 september 2008 - 10:28

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 /[email protected] - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)
10. kommer med gamertag då jag köpt min xbox (jag har spelat rätt så mycket fifa 08, eftersom jag har ett xbox utomlands, där jag bor på somrarna) / hd-bajs - RB/RWB/RM/RAM/CM/CDM/RDM

#145

Postad 23 september 2008 - 12:41

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Jag tycker också rotation verkar roligast men det blir nog tyvärr lite sämre slutresultat om man inte spelar in sig på en position. Men samtidigt, det är inte blodigt alvar, jag bryr mig inte så jättemycket om vi förlorar eller vinner men ska jag välja så får jag nog ändå välja det sistnämnda.
Hade ju varit fräsigast om man skapade en spelare och hade med i laget, då blir det ännu mer realistiskt.
Sen som någon sa behöver vi en lagkapten för annars blir det för spretigt i vissa lägen kan jag tänka mig.
Någon som känner att de både sitter inne med en del taktiska kunskaper, vilket det blir större vikt vid i 09 än 08, och som samtidigt har bra ledaregenskaper?

Jag pysslar med grafisk formgivning så om det finns något schysst läge i 09 där man kan skapa lagdressen tar jag gärna det iaf.
Det är ju rätt mycket som behövs gå igenom, min erfarenhet är att det lätt blir att alla springer på boll när man spelar fler. Det är väl nästan det som är svårast att styra upp tänker jag mig. Sen lite olika taktiker för olika typer av lag, inte släppa in sådana där fifa 08-mål där man springer in i banan och slår en snett inåt bakåt, usch vad det är överlägset det bästa sättet men så tråkigt.

Det kan nog bli något det här!

Edit:

Mailade elgiganten och frågade vad priset på fifa 09 skulle vara när det släpptes, även om jag såg att det stod typ 599SEK i annonsen. Antar att det mest för att jag inte ville ge upp hoppet på en 399SEK-variant.
Svaret blev

Hej ,
tack för ditt mail.

Jag har i dagsläget ingen info om huruvida det skulle varan något specialpris på NHL 09 när det släpps till PS3.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning / Best regards
Maria L

Kundcenter


Haha, tack så mycket för informationen. Fel plattform och fel spel.

Redigerat av yacob, 23 september 2008 - 13:10.


#146

Postad 23 september 2008 - 16:30

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna tänka mig vara lagkapten men får fundera på det. Jag är väll en skaplig taktiker men ibland så spricker mitt tålamod. :)

Främsta vi ska satsa på är att vi håller oss till den positionen man fått på planen för just den matchen.. Ska 5-6 spelare kuta efter bollen så kommer det inte funka något vidare. Men så länge man har någorlunda spelsinne så tror jag man vet ungefär vart man ska hålla sig på planen och vad ens uppgift är. Tror jag kommer automatiskt, bara folk är seriösa.

#147

Postad 23 september 2008 - 16:39

hd-bajs
  • hd-bajs
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag skulle kunna tänka mig vara lagkapten men får fundera på det. Jag är väll en skaplig taktiker men ibland så spricker mitt tålamod. :)

Främsta vi ska satsa på är att vi håller oss till den positionen man fått på planen för just den matchen.. Ska 5-6 spelare kuta efter bollen så kommer det inte funka något vidare. Men så länge man har någorlunda spelsinne så tror jag man vet ungefär vart man ska hålla sig på planen och vad ens uppgift är. Tror jag kommer automatiskt, bara folk är seriösa.


Finns ju annars pilar som man kan aktivera som visar var man ska vara, precis som i Be A pro offline i fifa 08

#148

Postad 23 september 2008 - 17:07

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av att vara med. Jobbar dock en del kvällar.
Position spelar ingen roll, men helst på en kant.

_bagarn_ på LIVE och [email protected] som msn.

Har en fråga, kommer man spela mot andra onlinelag eller spelar man typ i Premier League mot datorn?

MvH Henrik

#149

Postad 23 september 2008 - 17:12

viktorwadelius
  • viktorwadelius
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag deltar också gärna! Spelar helst på mittfältet.

Gamertag: olmanzo

EDIT: Uppdaterad lista..

Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 /[email protected] - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)
10. olmanzo / viktorwadelius / [email protected] / Vart som helst på mittfältet

Redigerat av viktorwadelius, 23 september 2008 - 17:14.


#150

Postad 23 september 2008 - 18:22

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Xboxnick/forumnick - Msn - Positon
1: Shajjer / Shire - [email protected] - Position spelar mindre roll för mig.
2: Ohrstrom / Ohrstrom - [email protected] - Position inte viktig för mig heller.
3. fillilutten / yacob - [email protected] - Offensiv mittfält eller anfall
4. suazio / rojne - [email protected] - Helst offensiv mittfält eller anfall.
5.ERIKANDERSSON83 / erik_83 - [email protected] - helst mittback
6. KJELL KRUSE / - [email protected] - helst mittback
7. JHGBaouns01 / [email protected] - Defensiv eller offensiv mittfältare
8 I Kiwii I / kiwii - [email protected] - ytterback eller yttermittfält låter bra för mig.
9. torslanda423 / torslanda423 /[email protected] - gärna mittfält/offensivt men öppen för allt, OCH, kan sitta som reserv, svårt binda mig till särskilda speltider (familjen..)
10. olmanzo / viktorwadelius / [email protected] / Vart som helst på mittfältet
11. _bagarn_ / [email protected] / Var som helst men helst på en kant.



Undrar hur detta funkar, kommer vi spela mot datorn i en liga eller i en onlineliga mot andra riktiga spelare?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.