Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Final Fantasy XII

155 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Final Fantasy XII (PS2) (PlayStation 2-spel) 5 8 (4) 279:-
Final Fantasy XII (USA) (PS2) (PlayStation 2-spel) 1 (0) Inga priser

#101

Postad 19 februari 2007 - 20:50

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Undrar vilket som e roligast, detta eller rogue galaxy. Vad tror ni? Eller kanske tom nån som spelat rogue galaxy? :blink: Jobbigt att man måste vänta ett tag till på det senare innan det släpps här.

#102

Postad 19 februari 2007 - 21:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Undrar vilket som e roligast, detta eller rogue galaxy. Vad tror ni? Eller kanske tom nån som spelat rogue galaxy?  :blink:  Jobbigt att man måste vänta ett tag till på det senare innan det släpps här.

<{POST_SNAPBACK}>


FFXII är garanterat bättre. Iaf det bästa FF jag spelat. Grymt skönt att de gått ifrån det kassa turbaserade fighting systemet.

#103

Postad 02 mars 2007 - 17:52

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Nu har jag kört en 8tim, och kan säga att jag varken är besviken eller direkt lyrisk.
Men det känns liksom inte direkt som det händer något.
och med en seg början, mindre voice over än i X och en 4tim lång grotta, så var ju inte dom första timmarna inte jätte intressanta.
Det börjar dock arta sig nu.
men det känns lite som allt jag gjort på 8tim är att gå från A till B medan mina gubbar döda allt i sin väg utan att jag lyfter ett finger.

Spelet osar kanske lite löjligt mycket starwars också.
Alla är ju där.
luke, han solo, tuggback, storm trupper och ett gäng vaders.
Vad är nästa steg?
att jag ska ta mitt snabba smugglar skepp och flyga till staden bland molnen,
Allt medan stackars Han solo har ett pris på huvudet? :unsure:

Redigerat av Dolph_Lundgren, 02 mars 2007 - 18:21.


#104

Postad 02 mars 2007 - 19:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Nu har jag spelat ca 30 min ( :D ) och har redan irriterat mig på det nya stridssystemet. Vill ha random encounters! :unsure:

#105

Postad 02 mars 2007 - 23:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu har jag spelat ca 30 min ( :D ) och har redan irriterat mig på det nya stridssystemet. Vill ha random encounters!  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Tvärtom för mig. Hade det varit random encounters hade jag inte brytt mig om det här spelet.

#106

Postad 03 mars 2007 - 06:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Förstår inte hur man kan vilja ha random encounters :unsure:

#107

Postad 03 mars 2007 - 13:23

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Skulle tro att det är mycket en vanesak, jag själv t ex har spelat de flesta spel i ff serien (I till X-2) och alla har ju random encounters, därför förknippar jag peronligen en stor del av spelupplevelsen i ff (som i övrigt är de spel som hållit mig intresserad av tv-spel) med dessa random encounters och atb systemet osv. Vi får väl se hur jag själv reagerar på det nya systemet när jag får hem spelet i nästa vecka nån gång, men som med de flesta förändringar på saker man verkligen gillar så tenderar man ju att vara skeptisk till en början iaf ( helst när man börjar bli lite seg på att lära sig nya saker :unsure: ). Nej nu ska man bara få dagarna tills spelet dimper ner i brevlådan att gå... återkommer med intrycken när jag kört ett tag.

#108

Postad 03 mars 2007 - 15:47

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
hmm.. FFXII lär väl garanterat fungera på PAL PS3? blir mkt mkt sugen på detta spel =).. dock har ps2:an min vart trasig sen många år tillbaka så därav blir jag tvungen o använda ps3:an :unsure:

Ser man förresten någon skillnad i grafik av att köra ps2 spel på en ps3:a med hdmi koppling till en grym tv i jämförelse med att köra de på en ps2 konsoll? :D

#109

Postad 05 mars 2007 - 12:51

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Nu är spelet helt klart mer intressant.
Fast jag måste ändå frågasätta vissa val i spelet.
Tycker det är väldigt segt att slåss hela tiden.
Känns som jag hellre lever med random encounters än 2 tim lång stridande i öken bara för att komma fram till nästa ställe där jag ska slåss.
Man blir hellre aldrig överraskad.
har spelat 20tim och man vet att det bara gått ut på att fightas nu.
Vid det här laget i 7an hade jag marscherat, spelat arkad spel, föttupp/tävlat med Chocobos,
kört Snowboard och motorcykel mm.

Är det någon som förstått poängen med gevären?
Dom ska väl ignorera rustnings bonus, men dom är ju så klena och sega att
en pilbåge nästan alltid är bättre.

#110

Postad 05 mars 2007 - 14:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu är spelet helt klart mer intressant.
Fast jag måste ändå frågasätta vissa val i spelet.
Tycker det är väldigt segt att slåss hela tiden.
Känns som jag hellre lever med random encounters än 2 tim lång stridande i öken bara för att komma fram till nästa ställe där jag ska slåss.
Man blir hellre aldrig överraskad.
har spelat 20tim och man vet att det bara gått ut på att fightas nu.
Vid det här laget i 7an hade jag marscherat, spelat arkad spel, föttupp/tävlat med Chocobos,
kört Snowboard och motorcykel mm.

Är det någon som förstått poängen med gevären?
Dom ska väl ignorera rustnings bonus, men dom är ju så klena och sega att
en pilbåge nästan alltid är bättre.

<{POST_SNAPBACK}>


De blir bättre senare i spelet. Ammon spelar rätt stor roll också.

#111

Postad 06 mars 2007 - 03:37

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Jag gillar inte heller nya battlesystemet, känns extremt mycket som det i FFXI (MMORPGet) vilket fick mig att sluta lira det efter en 2h i newbie zonen, som tur är har dom förbättrat det rejält och man vänjer sig rätt snabbt, efter 20h lirat så är det rätt ok endå..

Känns för mycket som ett "vanligt" RPG bara... gå runt från monster till monster banka och "grinda" exp. Samma battlesystem som i alla andra RPGs, typ Neverwinter Nights, KoTR, 1000's olika MMORPGs etc, vilket gör att det inte känns som att det är ett Final Fantasy man sitter och spelar. Tycker spellsen verkar aldeles för klena bara, tror det är lite för att manan är så lätt nu för tiden... för mig ska spells vara "det lilla extra" man kan dra igång för att minst dubbla sin dmg-output tills manan tar slut, i detta är det inte stor skillnad på spells och melee, och manan kommer ju tillbaka snabbt som attan :/

Största fördelen med detta verkar enda vara friheten man har, än så länge är man inte allt för bunden till mainstoryn allafall utan man har en hel del att göra enda, springa och jaga "marks" eller leta efter rare monster t.ex. Inte många mini-games än iofs...

Trots att det inte känns "Final Fantasy" värdigt i mina ögon så är det enda ett riktigt bra spel hittils.. och beroendeframkallande! Är väl inne på dag 3 nu efter att PS2an gick sönder, och abstinensen börjar sparka in rätt rejält nu kan jag lova, även fast jag sitter och leker med FF7 på PSPn medans jag väntar :)

Ett spel som klart är värt pengarna (lär t.om. betala igen för en NTSC version, och den utgiften tar jag med ett leende) men "Bästa Final Fantasy hittils!" som vissa verkar tycka håller jag nog inte med om.

Bra, men inte bäst!

(ps, som sagt bara 20h spelade så kan visa sig att jag har fel, den som lever får se)

#112

Postad 06 mars 2007 - 08:47

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Har börjat spela igen efter ett litet uppehåll. Timmarna försvinner så fort. Sätter man sig och spelar efter jobbet och alla sysslor vid 18.00-tiden så är klockan vips 00.00 :) Jag har 87 timmar och mina karaktärer ligger på level 33 allihopa. Försöker levla samtliga lika mycket och inte springa genom spelet. Just nu håller jag på med lite hunts. Någon gnällde lite på att det är jobbigt att ta sig från A till B och behöva slåss med alla fiender? Det är ju bara att hålla inne FLEE-knappen och springa förbi om man inte vill slåss.

#113

Postad 06 mars 2007 - 12:14

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Det är ju bara att hålla inne FLEE-knappen och springa förbi om man inte vill slåss.


Men om man gör det så ökar man ju inte i level.
Även fast jag dödar allt jag ser har jag ändå problem med vissa fiender,
och hunts.


Håller med Grizzok.
Spelet är riktigt bra!
men hade det gått under ett annat namn än FF hade det varit bättre.
Vagrant Story hade passat bättre då det har betydligt mer att göra med den serien änFF.

#114

Postad 06 mars 2007 - 18:56

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Jora har spelat lite av början på spelet nu. Det jag störde mig mest på var den för mig inverterade x-axeln som inte går att ändra och den hemska ingame-grafiken :unsure: . Jag har väl vant mig nu iaf vid styrningen och grafiken är väl nåt man får leva med också även om det inte hade skadat med lite mindre 4-kantighetskänsla.

Eftersom jag inte är något ess på FFXII har lite undringar till er mer begåvade spelare :(.

Jag har kommit en liten bit och inte investerat allt för många av mina LPoints än eftersom det ju kräver en item också för att kunna nyttja men iaf.

1. Jag har min stackars cure-ability på alla karaktärer men det lilla en cure ger förslår ju inte längre. Man står där och castar ett par sekunder och när det är klart så om inte medans så åker man ju direkt efter på en smäll och vips så var hela den vinsten borta. Och ska man ha en gruppmedlem som bara ska stå och casta cure så blir det ju inte mkt fightande för vederbörande. Hur kan jag casta mer hälsa?

2. Hur funkar egentligen First aiden? Vad är villkoret för att den ska funka? Alltid när jag explicit castar den på någon står det bara "miss" och inget händer. Men har man den som en Gambit så funkar den ibland och i varierade grad.

3. Sen satte jag den där playboy-donnan på att casta Protect på alla vid behov, och jag hade dessutom tänkte ha henne till att casta lite andra roliga farligheter på fienden med men det går ju inte eftersom hon inte kan göra mkt mer innan hon är nere på 0 mana. Och då måste hon ju hålla på med charge ett tag innan hon är tillbaka, som dessutom kan resultera i 0 vid misslyckat resultat. Hon kommer med andra ord på så sätt vara effektivt undantagen från den offensiva fighten ganska mkt. Några tips här? B)

Lite råd och tips skulle göra mig väldigt glad :D.

#115

Postad 06 mars 2007 - 21:43

Unregisteredcf33437f
  • Unregisteredcf33437f
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Fan hoppas EU PS3 klarar av att lira detta spel. Skulle bli mäkta besviken då efter allt snack om att bakåtkompabiliteten är försämrad på EU maskinerna.

#116

Postad 06 mars 2007 - 23:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jora har spelat lite av början på spelet nu. Det jag störde mig mest på var den för mig inverterade x-axeln som inte går att ändra och den hemska ingame-grafiken  ;) . Jag har väl vant mig nu iaf vid styrningen och grafiken är väl nåt man får leva med också även om det inte hade skadat med lite mindre 4-kantighetskänsla.

Eftersom jag inte är något ess på FFXII har lite undringar till er mer begåvade spelare :(.

Jag har kommit en liten bit och inte investerat allt för många av mina LPoints än eftersom det ju kräver en item också för att kunna nyttja men iaf.

1. Jag har min stackars cure-ability på alla karaktärer men det lilla en cure ger förslår ju inte längre. Man står där och castar ett par sekunder och när det är klart så om inte medans så åker man ju direkt efter på en smäll och vips så var hela den vinsten borta. Och ska man ha en gruppmedlem som bara ska stå och casta cure så blir det ju inte mkt fightande för vederbörande. Hur kan jag casta mer hälsa?

2. Hur funkar egentligen First aiden? Vad är villkoret för att den ska funka? Alltid när jag explicit castar den på någon står det bara "miss" och inget händer. Men har man den som en Gambit så funkar den ibland och i varierade grad.

3.  Sen satte jag den där playboy-donnan på att casta Protect på alla vid behov, och jag hade dessutom tänkte ha henne till att casta lite andra roliga farligheter på fienden med men det går ju inte eftersom hon inte kan göra mkt mer innan hon är nere på 0 mana. Och då måste hon ju hålla på med charge ett tag innan hon är tillbaka, som dessutom kan resultera i 0 vid misslyckat resultat. Hon kommer med andra ord på så sätt vara effektivt undantagen från den offensiva fighten ganska mkt. Några tips här? :P

Lite råd och tips skulle göra mig väldigt glad :D.

<{POST_SNAPBACK}>



Du slåss mot för svåra monster eller så har du för dåligt armor om du behöver hela dig efter varje träff.

#117

Postad 07 mars 2007 - 02:59

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Jora har spelat lite av början på spelet nu. Det jag störde mig mest på var den för mig inverterade x-axeln som inte går att ändra och den hemska ingame-grafiken  ;) . Jag har väl vant mig nu iaf vid styrningen och grafiken är väl nåt man får leva med också även om det inte hade skadat med lite mindre 4-kantighetskänsla.

Eftersom jag inte är något ess på FFXII har lite undringar till er mer begåvade spelare :(.

Jag har kommit en liten bit och inte investerat allt för många av mina LPoints än eftersom det ju kräver en item också för att kunna nyttja men iaf.

1. Jag har min stackars cure-ability på alla karaktärer men det lilla en cure ger förslår ju inte längre. Man står där och castar ett par sekunder och när det är klart så om inte medans så åker man ju direkt efter på en smäll och vips så var hela den vinsten borta. Och ska man ha en gruppmedlem som bara ska stå och casta cure så blir det ju inte mkt fightande för vederbörande. Hur kan jag casta mer hälsa?

2. Hur funkar egentligen First aiden? Vad är villkoret för att den ska funka? Alltid när jag explicit castar den på någon står det bara "miss" och inget händer. Men har man den som en Gambit så funkar den ibland och i varierade grad.

3.  Sen satte jag den där playboy-donnan på att casta Protect på alla vid behov, och jag hade dessutom tänkte ha henne till att casta lite andra roliga farligheter på fienden med men det går ju inte eftersom hon inte kan göra mkt mer innan hon är nere på 0 mana. Och då måste hon ju hålla på med charge ett tag innan hon är tillbaka, som dessutom kan resultera i 0 vid misslyckat resultat. Hon kommer med andra ord på så sätt vara effektivt undantagen från den offensiva fighten ganska mkt. Några tips här? :P

Lite råd och tips skulle göra mig väldigt glad :D.

<{POST_SNAPBACK}>



Du slåss mot för svåra monster eller så har du för dåligt armor om du behöver hela dig efter varje träff.

<{POST_SNAPBACK}>



Kan ju även va så att du kan upgradera till Cura istället för Cure? Asså den starkare versionen...
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#118

Postad 08 mars 2007 - 18:52

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Ok tackar så mkt för alla tips :D. Har spelat lite till och det har inte gått sådär väldans mkt bättre, men jag behöver nog levla lite, är på 15-16.

Försökte mig på den där nidhogg-hunten i lushu mines när jag var på typ 11 men det var svårt. Sen levlade jag upp till nuvarande levl, tyckte jag var duktig när jag fick en 117-chain men sen vågade jag inte fortsätta längre ifall man skulle drabbas av strömavbrott eller liknande :lol:, och tänkte att nu ska det nog minsann gå vägen med hunten, men icke. Lyckas alltid dö när nidhoggen har 5-10% hp kvar, har försökt 5-6 ggr.

För varken cure, first aid eller vanliga potions förslår när gruppmedlemmarna håller på å dö. Cura har jag inte lyckats få tag på, antar att det är för tidigt i spelet ännu.

Redigerat av Viggo1, 08 mars 2007 - 18:53.


#119

Postad 08 mars 2007 - 20:00

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Finns många svåra hunts.
Men det är kul tycker jag.
Man vet liksom aldrig om man är redo,
inte fören du måste springa för ditt liv :D

Dom verkar inte vara i någon direkt ordning heller.
jag har spöat nr 14 men kan fortfarande inte vinna över en öken drake som är nr7ich

#120

Postad 08 mars 2007 - 20:35

Viggo1
  • Viggo1
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Oj jobbigt. De första var ganska lätta, spöket var lite svårare och nidhoggen är svårare än tom alla bossarna tidigare. Jag trodde inte det var meningen utan bara att det för det mesta skullle vara lite mer att bita i än de vanliga mob:arna. Men men :D. Man blir lite övermodig när man ser att nidhoggen bara har 10% kvar och fortsätter då gärna trots att man är på väg ner, vilket ju oxå har lett till att jag dött varje gång :P. Kul iaf att det kommer lite lättare motstånd senare då som man kan klara av. :lol:

#121

Postad 12 mars 2007 - 21:18

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Nu Har jag lirat i ca 25 timmar och kan säga att jag älskar det nya stridssystemet var faktiskt ganska skönt att slippa random encounters och kunna välja själv om man vill möta vissa fiender eller inte, däremot kan jag känna att jag inte fått den där riktiga kollen över vad som händer vissa gånger speciellt boss-striderna då det ibland händer lite för mycket på en gång (men det är nog bara jag som är lite seg). Nej nu får vi se om jag kan hålla mig borta resten av kvällen eller om det blir en omgång till med FFXII...

#122

Postad 16 mars 2007 - 13:37

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Så nu har jag klarat spelet.
68tim tog det.
Men då gjorde jag så klart inte alla hunts, eftersom det egentligen inte finns någon poäng att göra dom, Man får ju bara skräp och små slantar ändå.
(hade 600 000Gil på banken när jag klara spelet, så pengar var det ingen brist på :lol: )

På något sätt hade jag lyckats "super levla" mina gubbar, då jag praktiskttaget bara gick igenom dom sista 15tim utan att behöva lyfta ett finger.
den sista bossen dog på 5min och lyckades aldrig få mitt Hp under 3000.


Överhuvudtaget så lämnar spelet mig otroligt otillfredsställda.
7/10

Hoppas XIII blir bättre!

#123

Postad 17 mars 2007 - 14:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såg en rencension som snabbast på aftonbladet imorse och där fick de en hel del klagomål på storyn...Att det blev för mycket politik istället för att inrikta sig mer på karaktärer.....Hörde dock inte hela recensionen

#124

Postad 17 mars 2007 - 16:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Såg en rencension som snabbast på aftonbladet imorse och där fick de en hel del klagomål på storyn...Att det blev för mycket politik istället för att inrikta sig mer på karaktärer.....Hörde dock inte hela recensionen

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har spelat i 25 timmar ca nu och kan hålla med om det. Storyn känns helt ointressant i detta spel. FFVII och FFIX och FFX har haft en mycket intressantare story än så länge.

I denna inkarnation är det lite väl snurrigt med städer, kungar, imperium och bla bla bla hit och dit. Lite svårt att hålla isär det hela.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 mars 2007 - 16:04.


#125

Postad 17 mars 2007 - 18:05

dagas
  • dagas
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Har bara spelat i knappt en timme, tycker inte alls det fångar en som FFVII eller FFX. Får se när man orkar spela mer...hoppas det blir bättre. Verkar som vissa älskar det medan andra tycker det är sisådär.

#126

Postad 19 mars 2007 - 09:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har spelat 2-3 timmar och tycker att det verkar va rätt bra men tyvärr såär det ju nästan ospelbart :blink:

Står man still så ser allt bra ut men så fort man går så flimmrar det som f*n
Man blir ju nästan åksjuk...

#127

Postad 19 mars 2007 - 09:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kan hålla med att storyn inte är lika engagerande som FF VII eller FF X men i övrigt tycker jag det är helt i klass med de 2. Striderna är det som är bäst. Hoppas de fortsätter på liknande sätt med FF XIII.

#128

Postad 19 mars 2007 - 10:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Kan hålla med att storyn inte är lika engagerande som FF VII eller FF X men i övrigt tycker jag det är helt i klass med de 2. Striderna är det som är bäst. Hoppas de fortsätter på liknande sätt med FF XIII.

<{POST_SNAPBACK}>

¨
Strider kan bli väldigt röriga ibland samt att kameran kan få tuppjuck i trånga områden när man fajtas med ett par fiender så man ser mer av skalpen på ledaren än av fighten. Sen att man bara ser hur mycket EXP och LP man får av fienderna om fienden råkar vara i bild vid dödstillfället, samt att man inte får ett jota av bossarna är småsaker som jag irriterar mig på.

Bossfighter är mycket roligare med random encounter-systemet.

#129

Postad 19 mars 2007 - 15:43

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Tycker striderna är så sjukt långa, spelade ändå på max speed och med haste på alla.
inte ovanligt i spelet, att man hamnar i en grotta där du ska slakta fiender i 6tim innan du får komma ut.(för att slakta mer fiender)
dom kunde dratt ner på finederna så att du möter en varg som tål lite bank(som i KOTOR), istället för 15 som dör på ett slag.
och hade dom kortat ner spelet till 30tim så hade det funkat.
som det är nu så funkar inte det nya systemet bra alls.

#130

Postad 19 mars 2007 - 16:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Störs inte ni av flimmret?

Sitter ni på hdtv??

Jag har en 50 tums hdtv

#131

Postad 19 mars 2007 - 17:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Störs inte ni av flimmret?

Sitter ni på hdtv??

Jag har en 50 tums hdtv

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör på HD-projektor och 81". Bilden ser ut som skit. Finns ett "flicker-filter" i config-menyn. Prova att slå på det.

#132

Postad 19 mars 2007 - 17:20

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
spela det på en 32 tum crt.
och visst flimra det mycket, och jag störde mig på det den första timmen.
men annars håller grafiken ju väldigt hög klass.

sen ser ju alla ps2 spel ut som skit när dom spelas på hd apparater.

#133

Postad 19 mars 2007 - 19:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Det blev något bättre med filtret påslaget :(

#134

Postad 16 april 2007 - 16:45

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Vinn Final Fantasy XII på Gamepad.se!

Ni som inte har köpt det kan testa lyckan på den tävlingen :)

#135

Postad 18 april 2007 - 10:05

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Jag ligger på ungefär 130 timmar. Inte klarat spelet ännu :)

Däremot så lyckades jag köpa Tournesol igår <_<

#136

Postad 19 februari 2009 - 21:56

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Tjena! Jag har precis köpt det här spelet och är än så länge jättenöjd (är level 4 eller 5), en sak som stör mig bara är att när jag köper ny armour så ser jag ingen skillnad på det Vaan har på sig. Kommer han alltid se likadan ut eller är skillnaden så liten på den nya armourn jag har köpt så att man inte ser det så tydligt bara?

#137

Postad 20 februari 2009 - 06:07

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
De ser alltid likadana ut, oavsett vad de använder för skyddsutrustning.

#138

Postad 20 februari 2009 - 10:33

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
det är bara vapen och skjöld som ändrar utseende beroende på vilken typ man har

#139

Postad 20 februari 2009 - 11:46

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Vaan kommer alltså alltid se ut som sångaren i ett boy-band!

#140

Postad 20 februari 2009 - 12:04

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
japp

#141

Postad 20 februari 2009 - 14:39

Peken
  • Peken
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Tjena! Jag har precis köpt det här spelet och är än så länge jättenöjd (är level 4 eller 5), en sak som stör mig bara är att när jag köper ny armour så ser jag ingen skillnad på det Vaan har på sig. Kommer han alltid se likadan ut eller är skillnaden så liten på den nya armourn jag har köpt så att man inte ser det så tydligt bara?

Gratulerar till ett av de bästa lir som finns!
Tog mig runt 150 timmar (gillar o pyssla) - man vill eg. inte att det ska ta slut... :wub:
Så ta det lugnt o njut...

Ps. Vem bryr sig hur Vaan ser ut - Fran gäller ;)

Edit: en blev ett

Redigerat av Peken, 20 februari 2009 - 14:47.


#142

Postad 20 februari 2009 - 15:40

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Så här väljer du vilka karaktärer du ska ta med i ditt team:

Spoiler


#143

Postad 20 februari 2009 - 23:31

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Så här väljer du vilka karaktärer du ska ta med i ditt team:

Spoiler


då e de ju bara fran ashe och penelo som man vill ha med :(

#144

Postad 21 februari 2009 - 01:21

Peken
  • Peken
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

då e de ju bara fran ashe och penelo som man vill ha med :blink:

Så körde jag hela liret :(

#145

Postad 26 februari 2009 - 12:05

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Tjenare, jag är level 13 och levlar just nu i westersand där jag dödar de flesta på ett eller två slag. Men jag tycker att jag får för mycket license points och för lite xp så jag behöver något nytt ställe att levla men hittar inte, inte för att jag har letat jättemycket men det känns som om man bara går runt i cirklar, westersand-giza plains-estersand-westersand-giza plains... ja ni fattar.

#146

Postad 26 februari 2009 - 19:14

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Tjenare, jag är level 13 och levlar just nu i westersand där jag dödar de flesta på ett eller två slag. Men jag tycker att jag får för mycket license points och för lite xp så jag behöver något nytt ställe att levla men hittar inte, inte för att jag har letat jättemycket men det känns som om man bara går runt i cirklar, westersand-giza plains-estersand-westersand-giza plains... ja ni fattar.


kan va bra och veta vart du ligger i storyn så ska jag nog kunna hjälpa

#147

Postad 27 februari 2009 - 00:55

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Spoiler


Edit: Jag har hittat lösningen: Lhusu Mines i Bhujerba

Redigerat av Unregistered1689, 05 mars 2009 - 18:25.


#148

Postad 06 juni 2016 - 17:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 013 inlägg
  • 1

HD Remaster till PS4 :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=D2-bWotLKqo

 

-based on FINAL FANTASY XII INTERNATIONAL ZODIAC JOB SYSTEM
-Background, character model, fonts and all 2D parts are higher resolution
-Movie scenes are higher resolution
-Uses current-gen graphics tech
-7.1 surround sound
-higher quality audio
-Japanese and English voice
-Option between original BGM and newly recorded BGM
-shorter loading time
-auto-save feature
-turbo mode



#149

Postad 09 juni 2016 - 14:30

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Blir remastern bra så köper jag det direkt. Gillade tolvan och framför allt fighterna och systemet kring det. Stort lyft mot tidigare ff spel. Storymässigt hållar jag dock ff7 och några till före.

#150

Postad 09 juni 2016 - 16:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

HD Remaster till PS4 :)

http://www.youtube.c...h?v=D2-bWotLKqo

-based on FINAL FANTASY XII INTERNATIONAL ZODIAC JOB SYSTEM
-Background, character model, fonts and all 2D parts are higher resolution
-Movie scenes are higher resolution
-Uses current-gen graphics tech
-7.1 surround sound
-higher quality audio
-Japanese and English voice
-Option between original BGM and newly recorded BGM
-shorter loading time
-auto-save feature
-turbo mode


Kommer köpa det den dagen det släpps på Steam trots att jag tycker det är det sämsta spelet i serien. Storyn och designen är ju helt kass. Ser ju ut som ett MMO. Men FF ska alltid stöttas.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.