Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson XQ3

113 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 februari 2006 - 14:43

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

henke s;
Hej!
Jag har iofs en XQ1, men det är ju ungefär samma skärm....å jag sitter ca 3.30 ifrån min.
Vid TV-tittande via digitalbox skulle avståndet allt kunna vara nån meter till, men vid filmtittning från DVD via DVI är 3 m fullt tillräckligt. 2 meter verkar lite lite, tycker jag 
Behöver du verkligen 42' med bara 2 meters avstånd?

Oki! Tack för svaret, Almaspappa!

Näe, jag behöver inte en så stor tv, men en 37":s plasma blir ju inte direkt billigare... Och lcd-apparaterna är inte tillräckligt bra idag, för min smak. Bättre svärta och betraktningsvinklar krävs isf.

Men, men... Blir väl att köpa högupplöst plasma så småningom eller vänta in nästa generations lcd-tv:s - eller den kommande SED-tekniken (om man nu orkar vänta så länge... :huh:)

Mvh Henke

Postad 26 februari 2006 - 19:12

Unregistered4dac292f
  • Unregistered4dac292f
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Hej.

Nu har jag läst igenom hela tråden.
De var nämligen så att jag beställde denna tv för att ha i sovrummet.
Väl hemma och uppackad så ser man varför alla tycker denna skärm är skitsnygg.

Upp på väggen i sovrummet, drog en s-video kabel samt vanligt analogt ljud upp på övervåningen.
jag har fördragna rör upp och kan därför inte med lätthet dra en scartkabel, därför S-video som ändå i mitt tycke är en hyfsat bra signal.

Kopplade in kablaget, de hände inte ett skit. kopplade den via scart ingången med s-video även där inte ett skit (den kanske inte tar s-video på scarten? har inte kollat)
Kopplade den composit till både scart och A/V ingången.... överaskning? nej inte ett skit.

Enda sättet jag tillslut fick skärmen att över huvudtaget visa nånting var att koppla in en dvd-spelare vi scartRGB.

Nu blev det bild, men den var inte vidare snygg. Skitsamma tänkte jag: jag får väl hålla på å mickla med inställningarna för att lösa detta.
Satt i en halvtimme utan någon förbättring, men däremot försämring.
Nu hade en blå rand börjat växa in från skärmens nedre kant. med sig tog denna kant en hel del skuggor i blått och stora fält med konstiga färgblandningar.

Stängde av skärmen (bröt strömmatningen) i några minuter, då försvann randen ett ögonblick för att sedan komma tillbaka.

Gick och la mig för att prova vidare i dag.

Kopplade på skoj in S-video kabeln igen... Och nu helt plötsligt blev det bild???
Provade på alla ingångar, bild på alla sätt som igår inte fungerat.
Den blå randen var också borta.
Dock var inte helheten i bilden bättre, jag lät skärmen stå på i en halvtimme.
Då kom raden tillbaka med alla negativa egenskaper som den medförde igår.
Problemet med ljudet som jag läst om här i tråden finns även på denna skärm...

Frågan är ju nu: Har jag fått de värsta Måndagsex av alla här inne?
Självklart skall ju skärmen bytas ut, men frågan är om bilden innan den blå randen dyker upp är så bra som denna skärm kan prestera?
Om det är fallet så måste man nog sitta minst 5 meter från den för att inte störas av missfärgningar och oroligheter.

Jag jämnförde med min andra plasma (nu är det väl taskigt att jämnföra med en skärm som är mer än dubbelt så dyr? men ändå) en LG RZ42PY-10X, och kontentan av det är att man helt omöjligt kan jämnföra dom.
Det är som att jämnföra korpen med La Liga.

Lite funderingar jag har innan jag behåller eller byter... Tacksam för svar eller åsikter

Postad 26 februari 2006 - 20:03

Unregisteredceec0417
  • Unregisteredceec0417
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej Boriss!
Du har helt klart fått värsta måndags ex:et :)
Skicka tebaks den, bara!
Min XQ1:a är iofs väldigt känslig för vilken signal o hur man "stoppar in" signalen i den.
Skit in=Skit ut. Analog TV går ju inte att kolla på med behållning med nån plasma, bytte min gamla Nokia Boxer mot en Dilog Boxer med mkt gott resultat.
Kör DVD via DVI från en OPPO-spelare med mycket bra bild.
Dåligt är åxå detta trixande med "source-knappen" på fjärren när man ska välja signalkälla.
Känner i vilket fall som helst inte igen dina problem på min maskin. Nu skiljer det ju redan från början en del i specen mellan XQ1 o XQ3, men inte såå mycket...sen skiljer det tydligen en hel del mellan vad som finns i monterat skärmarna åxå. Något av ett lotteri verkar det vara...
Det tycker jag har visat sig i trådarna om både XQ3 o XQ1.
Tror dock inte du kommer att bli nöjd med S-videosignal, ens på en "hel och felfri skärm".

Ring å prata med dem i Borås om byte av skärm, vettja - som sovrumsteve lär den i alla fall duga :)

Mvh
Magnus

Postad 26 februari 2006 - 21:11

Unregistered6b6358aa
  • Unregistered6b6358aa
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag kanske kommer med gamla nyheter, sparka på mig då isåfall :)

Men jag är en av dom som tjatat på NoN att ställa upp en XQ3 plasma så vi kan få se vad man får pengaran. De har alltid varit gnälliga och bara svarat "Detta är lagerförsälljning vi kan/får inte ha demo produkter uppsatta".

Jag blev förvånad när jag kommer in till NoN i Borås för ett par dagar sedan och där står en XQ3 uppsatt för demo plus ett antal LCD apparater.

Så för er som bor i närheten av Borås och intresserade av en XQ3 är det bara att traska in till NoN och testa lite.

/sibbe

Postad 02 mars 2006 - 23:38

Hallgren55
  • Hallgren55
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en XQ3 plasma från NoN, är det ett bra köp eller kommer jag att bli missnöjd?har inte så stora krav men man vill ju bli nöjd.

Postad 03 mars 2006 - 17:15

promaster
  • promaster
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej

Alltid svårt att svara på, folk tycker olika och värderar pengar olika, jag har haft min i ca 6-7 månader och kör den på ett kabel-tv nät och är hel nöjd. Kör även min dvd via hdmi till dvi porten på tvn med progressiv scan och jag tycker det blir super bra bild.

//Mattias

Postad 06 mars 2006 - 15:29

gurkan
  • gurkan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
OK...jag ligger lite i startgroparna för en XQ3- tänkt mig en någorlunda plasma endast- väntar med högkvalitetsapparat till senare. De hade ställt upp en Philips för 14 990:- under lagerresnsning på Elgiganten som var OK- (Philips 42PF5520D) Kan Anderssonskans XQ3 kunna tänkas vara i ung. samma klass?

Skit in, skit ut har det skrivits i denna tråd- OK jag har en kompakt-hemmabio, Panasonic utan komponentvideoutgångar etc- endast s-video- kommer detta då att innebära att DVD-filmer blir riktigt usla? (Min trogna Philips 32# rör tv 100 Hz dog i förra veckan)

F.ö har jag numer Boxerpaket med Thompson DTI 2000.- Scart RGB på den tror jag?

Tacksam för feedback!

Redigerat av gurkan, 06 mars 2006 - 15:33.

Postad 06 mars 2006 - 15:31

gurkan
  • gurkan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
.

Redigerat av gurkan, 06 mars 2006 - 15:33.

Postad 15 mars 2006 - 13:19

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tjena.
Jag har köpt en QX3, blev nöjd så fort jag startade den men efter ett par timmar så blev jag lite orolig.
Bilden via analoga signal var bra men fick en massa brus, kopplade in min digitalbox via comhem och blev klart bättre. När jag sedan satt och spelade med min Xbox med låg volym så kom det ett pipande ljud från högtalarna (en gav mer ljud en den andra). Så jag kopplade om de och bytte kablar men det funkade inte. Men när man har hög volym så hörs det inte. Bara när man har volymen på 1-5 så hörs den irriterande pipet. Så jag ringde NoN och och förklarade mitt problem med både signalen och högtalarna. Kille i NoN sa att jag skulle köpa en Goldmotherfu..beautifulpicture kabel som skulle göra det analoga bilden brus fritt!! Och att jag skulle testa andra högtalare och höra om det blir samma sak eller ej.
Ok sa jag och beställde den kabeln han sa, fick kabel i måndags och det blev ju bara VÄRRE....What a fu.. tänkte jag! Eftersom jag inte kunde skaffa andra högtalare så skickade jag tillbaka dem. Men när jag testade mina dator högtalare via hörlurutgången så vart det ett j.vla pipande ifrån dem och samma sak med vanliga hörlurar....Inte bara det....Skruvarna som sitter bak på själva teven är elladdade...fick minst 8 stötar på bara 5 minuter..... Så imorgon kommer de att hämta den och får en ny eller så kollar de på den.

Har testat min Mac via Dvi och funkar riktigt bra. Men om jag vill föra över ljud fån dator till plasman vilken sladd ska jag använda? Eller ska jag använda ljudet direkt via datorn?
Vad är hdmi?
Vad är OPPO-spelare?

Om ni vill veta nåt mer så kan ni skriva en rad.

Ha det bra.

Fabian

Postad 16 mars 2006 - 17:21

Unregisteredceec0417
  • Unregisteredceec0417
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej!
OPPO DV971H är en, i mitt tycke, mycket bra och prisvärd DVD-spelare! Den har bl.a DVI-utgång.
Den säljs även under namnet BBK DV971H.
Hdmi är ett sätt att föra över digitala signaler från t.ex. en dvd-spelare/dator till en bildskärm.
Hdmi är efterträdaren till DVI och kan, i motsats till DVI, överföra både bild och ljud i samma kabel.
/Magnus

Postad 10 maj 2006 - 08:28

Unregisteredf0ef7830
  • Unregisteredf0ef7830
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Och nu har dom sänkt priset på den till 9990:- :(
Hur billigt som helst... Köpte en samsung lcd dagen innan, skall man byta?

Postad 10 maj 2006 - 08:35

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag kan bara säga att jag inte vart så nöjd med QX3. Har fått skicka in den 2 gånger. Högtalarna suger som också har fått skicka tillbaka 2 gånger tills dom bytte ut dom.
Jag måste för en 3 gång skicka tillbaka teven och det får bli sista gången. Så jag skulle vänta nån månad till precis innan VM för att se om andra kanske bättre Plasma tv sjunker i pris.

Lycka till.

Postad 09 oktober 2006 - 16:22

Unregistereda4d76d4e
  • Unregistereda4d76d4e
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Lyfter denna gamla tråd. Jag är fortfarande mycket nöjd med mig XQ3:a.

Jag har nu satt upp min TV på väggen och plockat bort högtalarna. Kopplar den till förstärkaren istället men får bara ljud ut via scart`? Finns det inget annat sätt att koppla detta än via scart?

Mvh John

Postad 15 november 2009 - 00:10

Viljestark
  • Viljestark
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
bump

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.