LCD Hugoson HU3221
173 svar till detta ämne
Postad 17 december 2005 - 17:33
Unregisteredc7194d09
-
Unregisteredc7194d09
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Hej!
Ni som har problem med tjutande/surrande högtalare kan testa att sätta Back Light till High och se om oljudet försvinner då. Vi har haft några enheter som fungerar perfekt efter att ljuset höjts!
Mvh Mathias
Postad 17 december 2005 - 21:07
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
på high har jag tjutet medans det på medel-low är mer ett surrande.
Postad 24 december 2005 - 10:23
_9-5_
-
_9-5_
-
Rookie
-
3 inlägg
Ang döda pixlar vad gäller för garantier??
Hur många döda pixlar får det vara?
Hifi klubben har de någon extrea försäkring mot detta??
Det blir ju problem om man beställer en Hugoson och bor en bit i från affären och det är sådana fel..
Postad 28 december 2005 - 11:25
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ser att vår kära burk nu är nere på 11900:- på HiFiklubben.
Fan vad fort det går nu för tiden...
Måste ta mig i kragen och få upp mitt surroundsystem så man slipper lyssna på
högtalarna till tv:n. Dom suger.
Postad 30 december 2005 - 00:38
crillelundh
-
crillelundh
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
"noll döda pixlar" garanti hade jag på min iaf
Postad 30 december 2005 - 18:26
_9-5_
-
_9-5_
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon som vet,,, Behöver hjälp.
Ang döda pixlar vad gäller för garantier??
Hur många döda pixlar får det vara?
Hifi klubben har de någon extrea försäkring mot detta??
Det blir ju problem om man beställer en Hugoson och bor en bit i från affären och det är sådana fel..
Och att det är 0 döda pixlar är ju bra,, men vad händer om man har 5 eller 10??
Är det 5 eller 10 mitt på eller i hörnen??
Garanterar Hifi klubben 0 döda pixlar???
Postad 30 december 2005 - 20:03
EatMyRam
-
EatMyRam
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Ang döda pixlar vad gäller för garantier?? Hur många döda pixlar får det vara? Hifi klubben har de någon extrea försäkring mot detta??
Och att det är 0 döda pixlar är ju bra,, men vad händer om man har 5 eller 10?? Är det 5 eller 10 mitt på eller i hörnen??
<{POST_SNAPBACK}>
Hifiklubben svarar inte för några pixelfel alls vad jag vet. Du får antagligen vända dig till tillverkaren om det är pxielfel, precis som hos dom flesta andra butiker. Surfa in på hugosons hemsida, du hittar antagligen deras pixelgaranti där. Däremot så har väl hifiklubben öppet köp.. och skulle det visa sig att tvn har pixelfel, men att det inte faller inom ramen för tillverkarens garanti kan man väl alltid lämna tillbaka den och köpa ett nytt exemplar och hoppas på att den är felfri. Även om det kanske kan anses vara lite fult.. Men betalar man bra pengar för en pryl så föväntar man ju sig att den åtminstone ska vara felfri från början! Men, använder man tvn enbart för att kolla på tv, film osv och inte som monitor är det föga troligt att man märker av ett eventuellt pixelfel.
Postad 31 december 2005 - 00:43
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Ang döda pixlar vad gäller för garantier?? Hur många döda pixlar får det vara? Hifi klubben har de någon extrea försäkring mot detta??
Och att det är 0 döda pixlar är ju bra,, men vad händer om man har 5 eller 10?? Är det 5 eller 10 mitt på eller i hörnen??
<{POST_SNAPBACK}>
Hifiklubben har noll pixel garanti. Det innebär att om du har en död pixel så är det bara att byta!
Redigerat av WinHo, 31 december 2005 - 00:43.
Postad 31 december 2005 - 12:32
_9-5_
-
_9-5_
-
Rookie
-
3 inlägg
Postad 02 januari 2006 - 12:53
Unregisteredb672db6f
-
Unregisteredb672db6f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
tjena tråden !
Nu har jag gått och beställt mig en HU3221 efter ha lusläst denna tråd ett tag. Nu sitter jag och funderar hur jag ska kunna koppla in så mycket som möjligt i dvi-ingången. Det verkar ju tydligen ge den bästa bildkvalitén om man kör in så mycket so möjligt digitalt, samt att det endast är dvi-ingången som klarar att köra HDTV formatet(?)
Tyvärr så ser jag att min laptop är det enda i min lilla mediahylla som har en dvi-utgång, och jag har scannat webben efter en digitaltv-box som har det utan framgång.
Jag undrar lite om hur ni som har haft en hugoson ett tag kopplar, för en så bra bild i så många fall som möjligt. xbox, dcd, digitalbox osv....
Tacksam för svar /Magnus
Postad 06 januari 2006 - 12:33
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Så där jag... nu har man beställt denna tv.
EDIT:har kollat upp det hela
Har någon något annat råd som är bra att veta om denna tv så skriv en rad, det mesta är väl redan disskuterat i denna tråd
MVH
/Wecco
Redigerat av Unregistered1082, 06 januari 2006 - 19:47.
Postad 18 januari 2006 - 14:09
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag har en längre tid haft hu3221 och blivit mer och mer missnöjd med den av en enda anledning och det är att det läcker in ljus i hörnen. Allt annat med den är mer eller mindre perfekt! Jag har haft samtal och mailvändningar med hugoson och det har visat sig att detta är ett fabrikationsfel och beror på att man skruvar fast panelen för hårt i hörnen mot ljusplattan. Dock verkar de inte villiga att fixa detta, utan tycker att produkten uppfyller de krav som en LCD skall göra.
Summan av kademumman är att jag bytte till deras nya 37:a! Det är enorm skillnad på kvalitet mellan de två olika modellerna. Jag är verkligen supernöjd än så länge och kan inte annat än att rekomendera den varmt. Det är även en ny mjukvara i tv:n som har en del ny funktionalitet som jag saknade i den äldre modellen.
Jag kommer lägga upp lite bilder under veckan, men har ni några frågor så tveka inte att ställa dem!!
Postad 21 januari 2006 - 13:59
Unregistered9df0f588
-
Unregistered9df0f588
-
Amatör
-
-
61 inlägg
En liten fråga om att se analog TV-sänding av bredbild. Jag lyckas inte få TV:n att fatta det där med bredbild utan det blir kvar svarta fält på ovan- och undersidan.
Hur göra för att fylla hela skärmen? "Aspect"-knappen på inställning "full" drar ju bara ut bilden åt kanterna, den skalar ju inte om.
Postad 27 januari 2006 - 10:12
Unregisteredb672db6f
-
Unregisteredb672db6f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag funderar precis över samma sak. I många kanaler "fattar" tv:n att sändingen är widescreen, men många andra(äver digitala), så dras endast bilden ut på bredden..? Det borde vara själva kanalen som skickar med information om bildformatet.?
Denna hugoson är min första widescreen TV, så jag är lite osäker på vad man ska förvänta sig.
Postad 27 januari 2006 - 22:51
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hmm...det där med widescreen är jag också intresserad av! Någon måste väl ha ett svar?
Jag fick min Hugoson för två veckor sedan men fick skicka tillbaka den på en gång då den tjut utan dess like längst upp till vänster. Säljaren på HIFI-KLUBBEN sa att det förmodligen berodde på att det var en spole som "läckte"...va fan vet jag, tjut gjorde det iaf. Den nya tvn tjuter iaf inte bortsett från att den surrar (såsom andra användare har intygat) när backlight är ställt på normal eller low vilket inte är något problem för mig då jag trivs bra med att köra på high.
En annan intressant detalj är att när jag körde scart från digitalboxen in på tvn så blev bilden minst sagt usel. Färgerna, och särskilt den röda, läckte någonting enormt konstigt och det blev helt outhärdligt att kolla på exempelvis hockey. Jag var redo att lämna tillbaka tvn men i ett sista desperat försök så testade jag att koppla direkt med den gula rcakablen (komposit eller komponent?) och genast så blev bilden tipp topp. Nu är jag mer än nöjd med en en lcd som faktiskt är föhållandevis "billig". Är det någon mer som haft samma problem eller hade jag helt enkelt en defekt scartkabel?
/Jonas
Postad 27 januari 2006 - 23:08
catalyst7
-
catalyst7
-
Användare
-
-
232 inlägg
Känns som att du borde prova med en ny scart-kabel. Köp en av de "fetare" på Clas Olsson eller låna hem en från HiFi Klubben och prova.
Postad 28 januari 2006 - 19:32
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hämtade min hugoson i onsdags, å var jätte nöjd.... man kopplade in allt å så trycker man igång tv´n, det tar inte ens 10 min så började den att tjuta.... man har ju läst i denna tråd att detta problem finns på vissa apparater så man ändrar backlighten då ändrade den bara ljud frekvens... så man var å bytte tv å man kommer hem kör igång den nya tv, tar 10-15min så börjar den tjuta oxå.... kan man ha mer otur  .... mina apparater tjuter oxå längst uppe till vänster.
Så nu på måndag får man göra en ny tur till hifi klubben.
/Wecco
Postad 29 januari 2006 - 01:04
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Seriöst...det här med tjutet är fan inte acceptabelt. Jag är inne på min andra tv nu och den tjuter förvisso inte men nog fan surrar den längst upp till vänster när jag kör backlight på low eller normal. Är detta något som är ett problem med 37 tummaren också? Jag funderar på att uppgradera eller att häva köpet helt och hållet. Eller så sväljer jag förtreten och ser till det som är bra med tvn, men det känns fan inte bra även om jag väljer att inte använda low eller normalinställningen. Vi kanske ska dra iväg ett gäng med mail till hugosson allihop för att få lite effekt?
Postad 29 januari 2006 - 16:15
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hur många är det egentligen som har problem med dessa missljud som denna tv för med sig? Trodde precis att jag hade bestämt mig för att köpa denna tv från HifiKlubben... Främst för att jag har affären i Vxj där jag bor vilket leder till att man lätt kan byta den vid pixelfel o annat (för visst har de pixelgaranti?) Men nu blir jag osäker, vill ju inte att tv:n ska låta onödigt mkt!
/Barbrady
Postad 29 januari 2006 - 16:39
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag måste säga att jag var en av de som förespråkade denna tv först då jag var enormt nöjd med bilden. Men jag har ändrat mig! Den lider av massor av barnsjukdommar och det märks att det är Hugosons första försök!! Jag hade 3 versioner av den hemma och alla led av tjutet och av ljusläkage i hörnen. Jag tröttnade och ringde hugoson och de erkände själva att de hade problem med modellen men att alla sådana fel var åtgärdade till senare modeller då de ändra sina fabriksrutiner. Så lite skeptisk köpte jag 37:an istället för att kolla, och det stämmer verkligen!!
Jag har ännu inte hittat några fel med 37:an. Bilden är bättre, inställningarna är bättre och det är inga problem med ljud eller ljusläkage! Jag kan inte annat än rekommendera de som är missnöjda med 3221:an att antingen byta märke till typ samsung eller sharp eller helt enkelt byta upp sig till 37:an för den är mycket bättre och lider inte av några av de problem som 32:an har!
Mvh
Eric
Postad 30 januari 2006 - 08:16
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Ajdå, det här känns inte helt bra, måste nog gå förbi HIFI klubben idag o bilda mig en egen uppfattning.. Hmm ville ju ha den här tv:n :-(
Postad 30 januari 2006 - 09:44
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Får nog bli Q320 istället.... kostar ju nästan lika mkt ... :-)
Postad 30 januari 2006 - 10:19
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Jag måste säga att jag var en av de som förespråkade denna tv först då jag var enormt nöjd med bilden. Men jag har ändrat mig! Den lider av massor av barnsjukdommar och det märks att det är Hugosons första försök!! Jag hade 3 versioner av den hemma och alla led av tjutet och av ljusläkage i hörnen. Jag tröttnade och ringde hugoson och de erkände själva att de hade problem med modellen men att alla sådana fel var åtgärdade till senare modeller då de ändra sina fabriksrutiner. Så lite skeptisk köpte jag 37:an istället för att kolla, och det stämmer verkligen!!
Jag har ännu inte hittat några fel med 37:an. Bilden är bättre, inställningarna är bättre och det är inga problem med ljud eller ljusläkage! Jag kan inte annat än rekommendera de som är missnöjda med 3221:an att antingen byta märke till typ samsung eller sharp eller helt enkelt byta upp sig till 37:an för den är mycket bättre och lider inte av några av de problem som 32:an har!
Mvh Eric
<{POST_SNAPBACK}>
Tråkigt att denna apparat har så mycket barnsjukdommar. Men borde Ni inte gå in och ändra ert betyg/omdöme under denna produkt då?
Redigerat av B BUS, 30 januari 2006 - 10:20.
Postad 30 januari 2006 - 11:37
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jo, det är klart att dessa problem ska påverka betyget (har själv inte satt något betyg). Det ska dock göras klart att det är en bra tv när den väl fungerar (vilket min numera gör bortsett från surret med backlight på normal och low).
Postad 01 februari 2006 - 20:06
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
En liten uppdatering gällande mina Hugosonäventyr. Det berömda tjutandet uppe till vänster är tillbaka. Förvisso enbart sporadiskt, men dock.
Jag har även testat att köra en sån däringa kabel med tre bildrca från min xbox och resultatet blev minst sagt klent. Att köra Need For Speed Most Wanted är outhärdligt, det är som att köra omkring i nått såsigt fylletillstånd eller nått liknande.
HIFI-Klubben ska ringa till Hugoson imorgon. Jag väntar med spännning på vad deras svar blir. Två apparater med samma problem och uppenbarligen flera här på forumet som upplevt samma problem är ingen slump, det är inget annat än uselt.
Nu funderar jag på om SAMSUNG LE-32M61B kan vara något istället. Någon med erfarenhet?
Postad 01 februari 2006 - 21:44
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
...Och jag har även snackat med dem om min Hugoson HU3221.. Jag har ju, liksom WinHo, ljusinsläpp från kanterna. Anmälde detta till Hifiklubben i måndags och var på dem om det idag igen. Tydligen håller Hugoson på att tillsätta en ny servicechef ås dom kunde inte ta något beslut i frågan just nu. Jag kommer dock ligga på rejält.
Enligt Hifiklubben i Sundsvall hade dom 2 apparater som var anmälda pga missljudet.
Det är jäkligt bra om vi håller varandra uppdaterade på vad som händer i dessa fall. Känns ju förbannat tråkigt kan man lungt säga!!
Postad 02 februari 2006 - 02:00
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Ja vad ska man säga.... det var jag och en kund till som hade bytt apparat en gång var, så det är 4 st apparater med samma problem, men enligt hifi klubben i sundsvall som har pratat med hugoson så problemetet känt, hugoson har fått in flera stycken med samma problem så det verkar vara ett fabrikationsfel.
Men det kommer att lösa sig, bara dom får kolla upp det hela så.... är nöjd med tv i överigt.
Alla kom i från samma sändning.. hugoson har det dom gör.
/Wecco
Postad 02 februari 2006 - 09:14
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag vill bara påpeka för er som vill byta mot en annan modell och har haft tv:n mindre än 6 månader att ni har lagen på er sida. Ni har rätt att reklamera produkten då det är ett fabrikationsfel på den. Den skall varken släppa in ljus eller låta konstigt. Det är bara att ta upp detta med butiken där ni köpte den, i mitt fall hifi-klubben. De ska inte knyssla utan bara ge pengarna tillbaka eller byta till en annan modell. Jag bytte min på en dag! Gick in på butiken, påpekade problemet, åkte hem å hämtade min hu3221, åkte tillbaka, åkte hem igen med en hu3731  . Om de säger att de måste vänta eller vill fördröja detta så är det bara bull****. Hänvisa gärna till HIFIklubben på sveavägen i sthlm då det var där jag bytte min!
//Eric
PS.. Så länge detta problem kvarstår kan jag inte annat än varna för denna lcd. Dock vet jag att Hugoson håller på att förbättra sin produktion. Detta syns på deras senare modeller 3731 och 2751(?), då ingen av dessa lider av barnsjukdommar, ljusläckor eller missljud  ..DS
Redigerat av WinHo, 02 februari 2006 - 09:20.
Postad 02 februari 2006 - 21:59
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
WinHo: Vad fick du ge för 37 tummaren? Känns som väl saftigt kliv upp rent ekonomiskt. Sedan vet jag inte om det blir för stort att ha en 37:a när jag sitter c:a 2.5 meter från TVn
Postad 02 februari 2006 - 22:49
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
WinHo: Vad fick du ge för 37 tummaren? Känns som väl saftigt kliv upp rent ekonomiskt. Sedan vet jag inte om det blir för stort att ha en 37:a när jag sitter c:a 2.5 meter från TVn
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gav 19900:-, det är en del. Men det är fortfarande inte dyrt för en 37:a. Jag sitter exakt 2.5m ifrån och det är inte för stort, det känns bara lite maffigare
Postad 03 februari 2006 - 20:47
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
WinHo>> Testa tvn stenhårt!! Är väl inte helt omöjligt att jag följer din variant och "uppgraderar". Om jag kör på en ny 32", så kommer jag be butiken testa den innan jag tar hem den.
Postad 06 februari 2006 - 23:22
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu har även jag uppmärksammat ljusläkaget i hörnen. Jag har snackat med säljaren på hifiklubben (onsdagen 1/2) och då sa han att han skulle ringa upp någon på Hugoson för att fråga hur vi ska gå vidare i ärendet. Ringde upp idag (måndagen 6/6) och då hade han inte fått tag på han på Hugoson än...Han skulle återkomma senare under dagen men gjorde ej så...nåja jag väntar med spänning på hur detta ska lösas.
Under tiden skulle jag vara väldigt tacksam om förslag på alternativa lcd om jag bestämmer mig för att byta märke helt och håller. Var det någon med erfarenhet av Samsungen jag nämnde ovan? Problemet där är väl att Hifi-Klubben tar 3000 spänn mer för den (15 papp) jämfört med Hugson (och då ska det tilläggas att Samsungen finns att köpa via webbutik för 12 papp). Ok att en butik tar lite mer för en produkt jämfört med en Internetbutik men 3000 spänn?? Hur som haver, förslag på andra apparater mottages gärna!
I övrigt; är det någon mer än jag som kollar mycket hockey på canal+ sport? Jag lyckas inte få någon vidare bild via min humaxbox. Jag har främst problem med att få till färgerna (fördröjningen tycker jag är försumbar och något jag kan leva med). Har även provat att köra komponent från xboxen och det blir INTE så bra som exempelvis WinHo hävdar (kan det beror på VILKEN komponentkabel man använder? jag köpte en för 99 spänn på console.se)
Postad 07 februari 2006 - 09:51
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
Nu har även jag uppmärksammat ljusläkaget i hörnen. Jag har snackat med säljaren på hifiklubben (onsdagen 1/2) och då sa han att han skulle ringa upp någon på Hugoson för att fråga hur vi ska gå vidare i ärendet. Ringde upp idag (måndagen 6/6) och då hade han inte fått tag på han på Hugoson än...Han skulle återkomma senare under dagen men gjorde ej så...nåja jag väntar med spänning på hur detta ska lösas.
Under tiden skulle jag vara väldigt tacksam om förslag på alternativa lcd om jag bestämmer mig för att byta märke helt och håller. Var det någon med erfarenhet av Samsungen jag nämnde ovan? Problemet där är väl att Hifi-Klubben tar 3000 spänn mer för den (15 papp) jämfört med Hugson (och då ska det tilläggas att Samsungen finns att köpa via webbutik för 12 papp). Ok att en butik tar lite mer för en produkt jämfört med en Internetbutik men 3000 spänn?? Hur som haver, förslag på andra apparater mottages gärna!
I övrigt; är det någon mer än jag som kollar mycket hockey på canal+ sport? Jag lyckas inte få någon vidare bild via min humaxbox. Jag har främst problem med att få till färgerna (fördröjningen tycker jag är försumbar och något jag kan leva med). Har även provat att köra komponent från xboxen och det blir INTE så bra som exempelvis WinHo hävdar (kan det beror på VILKEN komponentkabel man använder? jag köpte en för 99 spänn på console.se)
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Glöm inte att det inte bara gäller att byta hos hifiklubben. Du kan få pengarna tillbaka om du vill och handla någon annanstans om du vill ha ett annat märke! Det är reklamationsrätten, eftersom det är ett produktionsfel på Hugosonen  Haha! Angåendet komponent, om du köper en kabel för 99kr får du nog skylla dig själv lite  Prova microsofts egna komponentkabel för 299 så ska du få se på skillnad! Viktigt är även att du inte glömmer att ställa in så din xbox faktiskt skickar ut signalen i HD-upplösning. Annars är det att kasta pengarna i sjön! Mvh Eric
Postad 07 februari 2006 - 10:22
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag har också XBOX orginal komponentkabel och jag är kanonnöjd med bilden.
Skulle dock vara intressant att testa den billigare varianten och se skillnaden.
Ibland kanske det lönar sig att lägga lite extra på kablar? Men visst är det väl skillnad jämfört med scart?
Har också Humaxbox och tittar mycket på hockey (PPV - har ej råd med C+).
Är inte heller jättenöjd med bilden och har också lite problem att ställa in bra bild.
Jag tror det beror på isen, eftersom allt det vita liksom tar över i bilden.
Har man dessutom vitt ljus i hörnen blir det ju ännu värre
Jag väntar med spänning på om Hifiklubben skall återkomma. Har inte heller hört ett skit.
Postad 07 februari 2006 - 14:25
adzer
-
adzer
-
Användare
-
-
174 inlägg
jösses va folk verkar ha problem med sina då??
har inget surr på min varken före eller efter jag tog bort högtalarna.
det där med ljuset som läcker in är knappt nåt på min, om man byter till en helsvart bild(#000000) så ser man att det är lite ljusare precis i hörnen men är helt omöjligt att se när nånting är igång
jag e väldigt nöjd med min tv 
sen fick jag ju se min tv å gömföra den emot dom andra i butiken så visste vad jag köpte liksom.
jag får inte den där pixelmap 1:1 bilden att fungera det blir bara lodräta ränder
vga 1360x768
sen iom att den skalar till 1280x768 borde jag inte köra det istället?
Redigerat av adzer, 07 februari 2006 - 14:38.
Postad 07 februari 2006 - 15:46
Unregisteredb672db6f
-
Unregisteredb672db6f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
jag har fått för mig att ljusläckaget endast förekommer när tv:n är "kallstartad", men att det försvinner efter ett tags tittande.
I övrigt har jag inga problem med tv:n, men man blir ju orolig. Synd att allt var guld och gröna skogar på detta forum tills jag bestämde mig, DÅ plötsligt kom alla klagomålen. Så nu sitter man med TV:n och får hålla tummarna att de lyckades sätta ihop mitt ex på ett bra sätt
Postad 07 februari 2006 - 16:42
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ja.. Jag vet inte vad jag skall tycka egentligen..
Var ju väldigt nöjd i början, och upptäckte inget ljusläckage - det var en kompis som såg det.
..Å när man sedan vet om nåt så stör man sig ju nåt så infernaliskt på det.
Men det som är värst är att samma problem dykt upp på så pass många apparater! Det betyder ju att det slarvats vid tillverkning - och sådant gillar jag inte. Jag vill veta att min TV är bra gjord och att den motsvarar den summa pengar jag lagt.
I mina ögon kändes det inte heller superkul när TV:n sänktes med 2000:-, bara fyra månader efter mitt inköp (avundsjuka kanske?).
Hur som helst - intet nytt från Hifiklubben Sundsvall. Hugoson har ej svarat - är deras svar. "- Jag struntar i Hugoson, vi får fixa detta ändå!", sade jag - varpå dom blev lite stressade.
Skall dock ge HIFI - klubben denna vecka, sedan åker jag in med tv:n till dem.
OBS!!
Snackade med dem om Hugosons 37". Dom sålde inte den i Sundsvall!! Tydligen ansåg dom att kontrasten var för dålig (killen i butiken sade att det var sämre än på 3221:an?) och att bilden fick en blåaktig ton om man tittade på den från sidan (i bred betraktningsvinkel mao).
Det lät inte som om butiken var så förtjusta i Hugoson alls (helt plötsligt) utan nu promotade Samsung istället.
Så vi får väl se vad som händer. Rapporterar kontinuerligt om ni är intresserade..
(EDIT) Nej, ljusläkaget hos mig är konstant - oavsett om den är "kallstartad".
Redigerat av thepalm, 07 februari 2006 - 16:44.
Postad 07 februari 2006 - 19:23
WinHo
-
WinHo
-
Användare
-
-
104 inlägg
OBS!! Snackade med dem om Hugosons 37". Dom sålde inte den i Sundsvall!! Tydligen ansåg dom att kontrasten var för dålig (killen i butiken sade att det var sämre än på 3221:an?) och att bilden fick en blåaktig ton om man tittade på den från sidan (i bred betraktningsvinkel mao). Det lät inte som om butiken var så förtjusta i Hugoson alls (helt plötsligt) utan nu promotade Samsung istället.
Så vi får väl se vad som händer. Rapporterar kontinuerligt om ni är intresserade..
(EDIT) Nej, ljusläkaget hos mig är konstant - oavsett om den är "kallstartad".
<{POST_SNAPBACK}>
Jahaja  Smaken är väl som baken. Kontrasten är 800:1, dvs lite lägre än 3221, men det är samma som på de flesta andra 37:or. Jag är i alla fall kanonnöjd, jag kan dock hålla med om att bilden blir en aning blåaktig om man står precis bevid lcdn och tittar, det berör dock inte mig då jag sitter framför min tv  Jag kunde inte vara mer nöjd än jag är, och sveavägen har tagit in massor av Hu3731, så det verkar vara skumt om de inte gillar den på hifiklubben?
Postad 07 februari 2006 - 19:52
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
OBS! HiFiklubben säljer den, men dom varken visar eller rekommenderar den i Sundsvall.
Fick ingen riktigt tillfredställande anledning förutom dessa två jag tidigare nämnt.
Men butiken i Sundsvall är ju liten - och 4 returer på sålda LCD:er (3221) är väl i överkant för dem.. Vad vet man..?
Postad 07 februari 2006 - 22:24
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Jag var in till hifiklubben i sundsvall idag, det meddelande dom har fått av hugoson är att dom har satt försäljning stopp på 32* samt jag tror att det var 20*.
/Wecco
Postad 08 februari 2006 - 08:07
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Försäljningsstopp?? Hoppsan! Vet du anledningen?
Postad 08 februari 2006 - 08:22
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Hej! Glöm inte att det inte bara gäller att byta hos hifiklubben. Du kan få pengarna tillbaka om du vill och handla någon annanstans om du vill ha ett annat märke! Det är reklamationsrätten, eftersom det är ett produktionsfel på Hugosonen 
Mvh Eric
<{POST_SNAPBACK}>
Ett tips är annars att be butiken läsa paragraf 33 i konsumentköplagen och fundera över hur den skulle kunna påverka säljaren. Prisskillnad33 § Har köpet hävts och köparen gjort ett täckningsköp till högre pris, omfattar skadeståndet ersättning för prisskillnaden mellan de båda köpen, om täckningsköpet gjorts med tillräcklig omsorg och inom skälig tid efter det att köpet hävdes. I annat fall omfattar, om gängse pris för en sådan vara som köpet avser vid tiden för hävningen överstiger priset enligt köpet, skadeståndet denna prisskillnad.
Postad 08 februari 2006 - 10:15
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Attans! Har 10 poäng juridik, men det var 10 år sedan poängen togs.. Någon som kan översätta denna text i praktiken?
Min tolkning;
Om jag häver köpet p g a det är fel på produkten - så har jag rätt till en vara som antingen är densamma (dock fungerande), eller till högre pris - och där det högre priset skall ersättas av butiken. Så som skadestånd.
Rätt eller fel? Någon jurist som är inne och surfar?
Postad 08 februari 2006 - 10:19
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Försäljningsstopp?? Hoppsan! Vet du anledningen?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror nog att det beror på att dom haft så pass många felande maskiner, samtidigt som det ju inte är riktigt klarlagt hurbutiken skall agera med dessa felaktiga produkter. Säga vad man vill om HiFiklubben, men dom brukar ju gärna vilja stå för sina varor. Jag tror säkert att dom löser mina problem jättebra - även om det verkar dra ut lite på tiden. Din synpunkt Wecco? Har du också problem med din Hugoson?
Postad 08 februari 2006 - 10:24
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Ja ursäkta glömde skriva det  .... det är pga. det tjutande ljudet(fick se meddelandet från hugoson), dom har väl så många med just det felet, men sälj stoppet är väl tills dom har åtgärdat felet.
Jag är nöjd med tv, bara ljudet försvinner
/Wecco
Postad 08 februari 2006 - 10:29
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Attans! Har 10 poäng juridik, men det var 10 år sedan poängen togs.. Någon som kan översätta denna text i praktiken? Min tolkning; Om jag häver köpet p g a det är fel på produkten - så har jag rätt till en vara som antingen är densamma (dock fungerande), eller till högre pris - och där det högre priset skall ersättas av butiken. Så som skadestånd. Rätt eller fel? Någon jurist som är inne och surfar?
<{POST_SNAPBACK}>
Är inte jurist, men misstänker att om man gick in i detalj på just denna paragraf och läser tolkningar, förtydliganden och rekommendationer i andra skrifter så torde det nog vara så att likvärdig vara avses. Och att gå upp från 32" till 37" utan att få betala viss ersättning för detta är nog ngt som skulle utfalla till säljarens fördel. Men det innebär tex att man torde kunna få köpa en Samsung LE-32R51B utan att få betala mellanskillnaden då det är den billigaste motsvarande produkten som Hifi-klubben har i sitt sortiment enligt deras hemsida (Sharp är 100:- billigare). /Micke
Postad 08 februari 2006 - 12:34
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Säljaren på Hifi-klubben i Västerås påstår för mig att han inte kan göra något på priset när det gäller samsungen. Jag ska höra om jag kan häva köpet när han ringer (vilket borde vara snart, har väntat en vecka på svar nu).
Har det någon betydelse att jag har slängt kartongen? Dvs måste jag fixa något nytt att frakta den i till butiken eller faller det ansvaret på hifi-klubben?
Redigerat av HanoiRocks, 08 februari 2006 - 12:49.
Postad 08 februari 2006 - 18:53
HanoiRocks
-
HanoiRocks
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu har jag snackat med Hifi-Klubben och Hugoson har bekräftat att det ÄR ett fabrikationsfel och att detta nu är identifierat. Nu ska jag få tillbaka den första tvn jag köpte där ljusläkaget och tjutet/brummet är justerat. Funkar detta är jag nöjd. Han bekräftade även att det, fram tills att de apparater som är felaktiga och finns ute i handeln är åtgärdade, är säljstopp på 20 tummaren och 32 tummaren. Faller detta väl ut så får Hifi-Klubben sälja en Denon 2106 till mig...
Postad 09 februari 2006 - 08:30
adzer
-
adzer
-
Användare
-
-
174 inlägg
har kollat lite på min tv nu, på backlight high e den helt tyst, på normal surrar den, på low surrar och piper den
så höj backlight och sänk brightness istället så e det löst
Postad 09 februari 2006 - 10:42
Unregistered1082
-
Unregistered1082
-
Användare
-
-
211 inlägg
Har provat det, i mitt fall så ändrar den bara ljud frekvens
/Wecco
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|