Köpte min 37PF7320 på Elgiganten idag. Fick den för 17900kr. Sen fick jag gratis (på köpet) en Hama DVI kabel som kostar 399kr och en sån Antennkabel som kostade 149kr. Det tyckte jag va prisvärt.
Oj, det var ju ett jäkligt bra pris. På vilket elgiganten var det?
Elgiganten i Göteborg. Tjatade till mig ett bra pris. Va inne 3 dagar i rad och hade kollat på den. Sen fick jag kontakt med en försäljare och efter 3-e dagen så gav han sig och sålde den till mig. Så det gäller att ha tålamod.

Kan säga att jag har klockren bild på alla kanaler. Det va så att skärpan skulle dras ner när man kör med analog antenn annar blir den brusig.
Så skärpan är på 3,
ljuset är på 60,
färg är på 49,
kontrast är på 75.
När jag kör med digtalt genom skart då är det andra inställningar som gäller.
Skärpan på 7 eller 8
Ljuset 65
Färg samma 49
Kontrast samma 75
HDTV då är det max
Skärpan på max dvs 10
Ljuset 65
Färg 54
Kontrast 75
Så det är skärpan som jussteras beroende på insignal men det gör man bara en gång sen så kommer TV ihåg vilket som gäller beroende vilken källa man. Har.
Är "hyper" nöjd med LCD.
Rekomenderar att man kör DVI inte VGA från Grafikkortet om man vill koppla upp sin PC mot LCD. Det är stor skillnad i bildkvalitet, har testat båda två och skillnaden är stor. Behöver inte gå in på detaljer men ni som vill prova kommer att märka skillnad. Sen så kan man utnyttja PiP om man kör DVI istället för VGA.
OS i Turin börjar så nu skall man njuta. Väntar på en go HDTV box så man kan kolla på Fotboll VM i Tyskland till sommarn.
Mycket fina fäger LCD har helt fantastiska. LJuset och kontrasten är kanon. Som sagt men brottas med skäpan men det beror på vilken källa man har.
Analog=sämst (mycket bra bild men känslig för dåliga signaler) t.ex gammla TV serier eller filmer på Kanal5 eller Z-TV kan blir dåliga. Men för det mesta är den helt suvären.
Digital=mycket bra,
HDTV=Fantastisk.