Denons magnifika AVR-2106
141 svar till detta ämne
Postad 30 August 2005 - 23:10
vantechmag
-
vantechmag
-
Användare
-
-
115 inlägg
...folk får hur som helt bättre råd i min site, än någon annan stans!! <{POST_SNAPBACK}>
OK...i rest my case...
Mvh JB
<{POST_SNAPBACK}>
Allvarligt talat, sådana lätt elaka ironiska ord, med citat tagna ur sitt sammanhang... Får mig att fundera på att lägga ner min Best Buy guide, som faktiskt tar lite väl mycket tid från allt annat trevligt i livet, men de trevliga mailen från folk som hittat bättre alternativ får mig att inte ge upp... Men jag ska nog testa lite mindre på egen hand och börja njuta mer av livet
Postad 30 August 2005 - 23:25
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5548 inlägg
Inte behöver du lägga ner din site...inte bara mitt råd till dig är väl att du kanske borde testa/provlyssna någon av de produkter som du tipsar om som "magnifika" eller som du "sågar" & att i alla fall titta lite kritisk på de tester du använder som underlag till tips/råd=analysera...!
Sedan har jag inte tagit ut meningen ur sitt sammanhang...den säger precis vad du tycker......de meningar du editerade in i efterhand tycker jag bara förstärker din åsikt!
Mvh JB
Postad 30 August 2005 - 23:52
vantechmag
-
vantechmag
-
Användare
-
-
115 inlägg
Sedan har jag inte tagit ut meningen ur sitt sammanhang...den säger precis vad du tycker......de meningar du editerade in i efterhand tycker jag bara förstärker din åsikt!
<{POST_SNAPBACK}>
Du slopade inledningen... "visst skulle det vara bäst om jag hade ett mätlab, några som kunde hjälpa till och fick låna test exemplar utan tjat... Men nu har jag inte de möjligheterna eller mer tid, så jag får göra så gott jag kan" ...som jag INTE lagt till i efterhand och utan det låter slutet bara arrogant, vilket kanske vad din avsikt
Postad 30 August 2005 - 23:58
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Har jag missat något, eller rekommenderar du 2106 utan att ens ha lyssnat på den? Att kalla en reciever för magnifik utan att ha testat den, är ju ungefär lika seriöst som att lovorda en TV innan man har sett hur bra bildkvalitet den har, eller varför inte rekommendera en viss sorts whisky trots att man aldrig har smakat den. "Vadå, det står ju på etiketten att den är god? Räcker inte det? Tycker folk ska sluta upp med att förvirra med sina rekommendationer, när de är baserade på luft. Hur många testare gav inte Denons 3802 högsta betyg när den var ny? Likförbaskat låter den riktigt trist i 2-kanal. Brist på dynamik, mullig bas utan djup, platt mellanregister och "klinisk" diskant. Lite synd om de som litade på testerna... Leta gärna upp lite recensioner på just den, finns en del. Jämför sedan med de som vågar skriva vad de tycker: http://www.hifichoic...ead.asp?ID=2180Deras slutsatser stämmer väldigt bra överens med vad jag tyckte om den. "Unfortunately, this doesn't have the most impressive sound in the pack; in fact, it sounds rather bland and weak-willed.""the sound of Underworld's Everything Every- thing is flat and lacks the excitement of the live event. Likewise, the swirling sound of Moulin Rouge is missing the dynamic drive that can leave you breathless on receivers like the Onkyo.""This lack of drive can work in multichannel, as it can sound even-tempered, but without the aid of subwoofers and a multitude of rear channels, it sounds very flat in stereo."
Redigerat av Ageve, 31 August 2005 - 00:14.
Postad 31 August 2005 - 00:01
vantechmag
-
vantechmag
-
Användare
-
-
115 inlägg
..i alla fall titta lite kritisk på de tester du använder som underlag till tips/råd=analysera..
<{POST_SNAPBACK}>
Som jag redan förklarat, så litar jag aldrig blint på några tester och granskar även de skickligaste testarnas resultat, som ofta har något fel och just därför letar jag kompletterande info i så många "bra" tester som möjligt...
Postad 31 August 2005 - 00:09
vantechmag
-
vantechmag
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har jag missat något, eller rekommenderar du 2106 utan att ens ha lyssnat på den?
Att kalla en reciever för magnifik utan att ha testat den, är ju ungefär lika seriöst som att lovorda en TV innan man har sett hur bra bildkvalitet den har, eller varför inte rekommendera en viss sorts whisky trots att man aldrig har smakat den.
"Vadå, det står ju på etiketten att den är god? Räcker inte det?
Tycker folk ska sluta upp med att förvirra med sina rekommendationer, när de är baserade på luft.
<{POST_SNAPBACK}>
När jag skrev tråden, fanns 2106 inte i någon butik här i Stockholm och baserat dels på den mycket grundliga testen av areadvd, samt hur bra Denons senaste recievrar har vart (vilket inte bara är luft och 3802 är flera år gammal) plus de generösa funktioner 2106 har till sitt pris, så var den värd att uppmärksammas med rätt så bred marginal...
Redigerat av vantechmag, 31 August 2005 - 01:02.
Postad 31 August 2005 - 06:38
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
När jag skrev tråden, fanns 2106 inte i någon butik här i Stockholm och baserat dels på den mycket grundliga testen av areadvd, samt hur bra Denons senaste recievrar har vart (vilket inte bara är luft och 3802 är flera år gammal) plus de generösa funktioner 2106 har till sitt pris, så var den värd att uppmärksammas med rätt så bred marginal...
<{POST_SNAPBACK}>
2106 kanske låter bra, jag har inte testat den ännu, men den har inte generöst med funktioner jämfört med konkurrenterna som har automatisk parametrisk rumsequalizer, bättre videoväxel med uppskalning till komponent, fler dsp program, zon 2 osv. Nu känns det inte som om vi kommer längre i diskussionen utan att göra varsin lyssningsrunda. Mvh
Postad 31 August 2005 - 09:18
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
2106 kanske låter bra, jag har inte testat den ännu, men den har inte generöst med funktioner jämfört med konkurrenterna som har automatisk parametrisk rumsequalizer, bättre videoväxel med uppskalning till komponent, fler dsp program, zon 2 osv.
Nu känns det inte som om vi kommer längre i diskussionen utan att göra varsin lyssningsrunda.
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Well spoken! - Vantecmag, du tar detta lite för personligt, finn dig i att uttalanden som att "XXXX är magnifik" blir ifrågasatta, jag har läst tråden sedan den startade och tycker det är bra att vi diskuterar en produkt som kommer, i synnerhet avvägningen mellan att köpa bara på recensioner (vilket jag gjort ett flertal gånger och säkert kommer fortsätta göra) och köpa på recensioner, forumfolks åsikter och egna intryck. Det förvånar säkert ingen att det senare alternativet även i den mest oinvigdes ögon förefaller vettigare, du är förmodligen enig i det du också Vantecmag. Gott mos med hemsidan!
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 31 August 2005 - 09:22.
Postad 31 August 2005 - 12:49
vantechmag
-
vantechmag
-
Användare
-
-
115 inlägg
2106 kanske låter bra, jag har inte testat den ännu, men den har inte generöst med funktioner jämfört med konkurrenterna som har automatisk parametrisk rumsequalizer, bättre videoväxel med uppskalning till komponent, fler dsp program, zon 2 osv.
<{POST_SNAPBACK}>
Den har zon 2 och i USA har den dessutom automatisk parametrisk rumsequalizer, plus en fin manuell... Minns att när jag öppnade tråden och skrev rubriken, så fanns bara uppgifter om den Amerikanska varianten och jag blev synnerligen förvånad när de "ströp" den europeiska, som har exakt samma DSP processor... Men den är nog fortfarande magnifik, även om den inte är lika MAGNIFIK som Yamaha RX-V1500 är till nuvarande lägsta pris! Sedan har 2106 värdefulla finesser som få i den prisklassen har, som lipsynk och fin (enligt areadvd) bi-ampning... Yamaha har tex lipsyng men inte bi-ampning...
Postad 31 August 2005 - 12:59
vantechmag
-
vantechmag
-
Användare
-
-
115 inlägg
- Vantecmag, du tar detta lite för personligt, finn dig i att uttalanden som att "XXXX är magnifik" blir ifrågasatta, jag har läst tråden sedan den startade och tycker det är bra att vi diskuterar en produkt som kommer, i synnerhet avvägningen mellan att köpa bara på recensioner (vilket jag gjort ett flertal gånger och säkert kommer fortsätta göra) och köpa på recensioner, forumfolks åsikter och egna intryck.
Det förvånar säkert ingen att det senare alternativet även i den mest oinvigdes ögon förefaller vettigare, du är förmodligen enig i det du också Vantecmag.
Gott mos med hemsidan!
<{POST_SNAPBACK}>
När jag startade tråden var 2106 så ny, att det bara fanns den stora testen i areadvd och inga 2106 i butik här i Sverige, så ett annat tillvägagångsätt var inte möjligt... Sedan avslutar jag det fösta inlägget med att efterlysa just "forumfolks åsikter och egna intryck" samt mer reviewer... Det var faktiskt den andra meningen med tråden, den första var att tipsa om en sprillans ny apparat som verkade extremt lovande i sin prisklass Tack för uppmuntran med Best Buy guiden //BB
Postad 31 August 2005 - 17:26
Bosco
-
Bosco
-
Användare
-
-
108 inlägg
Är det verkligen en pararametrisk EQ på USA-modellen och inte en "vanlig" med fasta frekvenser?
Postad 31 August 2005 - 18:23
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
Ja det har den. Denon 2106 i USA är en helt annan produkt, den stödjer videokonvertering till komponent och har parametrisk auto equalizer Dessutom ger den 100W 8 ohm, 0,08% thd. Multizon dessutom. Dessutom väger USA versionen 13 kg mot 12.8 i EU. Vi kan väl konstatera att detta är en helt annan produkt än EU modellen av 2106 och släppa diskussionen med att USA versionen är fantastiskt mycket bättre än EU utan att vaa dyrare. Mvh
Postad 09 September 2005 - 00:49
Riviera
-
Riviera
-
Användare
-
-
145 inlägg
Okej...
Men är det ingen som har lyssnat på 2106?
Postad 13 October 2005 - 09:44
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Beställde en i veckan. Vi får se hur den levererar. Ska kopplas ihop med Pinnacle Showcenter är det tänkt.
Postad 15 October 2005 - 19:58
The 4 Rings
-
The 4 Rings
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Jag har samma problem! Vet inte vad jag ska köpa för stärkare  Mailade H/K och dom sa att deras stärkare kan lätt driva 4 ohm´s högtalare! Men jag är sugen på Denon o Marantz oxå  Fasen att man köpte 4 ohm´s högtalare annars hade det varit ett problem mindre......Men nu är det som det är så min fråga klarar Denon 4 ohm eller inte  Förresten 2106 har väl auto setup? Fäljer ju med Mic även till 1706 o 1906...
Postad 15 October 2005 - 20:24
Unregisterede68eb861
-
Unregisterede68eb861
-
Guru
-
-
5548 inlägg
Jag har samma problem! Vet inte vad jag ska köpa för stärkare Mailade H/K och dom sa att deras stärkare kan lätt driva 4 ohm´s högtalare! Men jag är sugen på Denon o Marantz oxå Fasen att man köpte 4 ohm´s högtalare annars hade det varit ett problem mindre......Men nu är det som det är så min fråga klarar Denon 4 ohm eller inte Förresten 2106 har väl auto setup? Fäljer ju med Mic även till 1706 o 1906...
<{POST_SNAPBACK}>
Ett tips är att läsa i denna tråd...! https://www.minhembi...howtopic=104661Mvh JB
Postad 15 October 2005 - 21:35
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Ett tips är att läsa i denna tråd...!
https://www.minhembi...howtopic=104661
Mvh JB
<{POST_SNAPBACK}>
Det kanske är det som vantechmag tycker är magnifikt? En magnifik ljus-show i några sekunder, innan den brinner upp
Postad 16 October 2005 - 10:14
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Jag har samma problem! Vet inte vad jag ska köpa för stärkare Mailade H/K och dom sa att deras stärkare kan lätt driva 4 ohm´s högtalare! Men jag är sugen på Denon o Marantz oxå Fasen att man köpte 4 ohm´s högtalare annars hade det varit ett problem mindre......Men nu är det som det är så min fråga klarar Denon 4 ohm eller inte Förresten 2106 har väl auto setup? Fäljer ju med Mic även till 1706 o 1906...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör Denon 2106 med 4 ohm's högtalare sedan i fredags.(Avance Omega 509) Än så länge har det inte varit några problem men visst är man lite nervös. Tycker det är rätt dåligt av Denon att skriva som dom gör i sin manual. Det finns väldigt mycket högtalare där ute som har en impedans på 4 Ohm. Jag måste kolla på måndag om garantin täcker detta. Annars skickar jag tillbaka den. Det tråkiga är att jag älskar mina högtalare och inte vill ha någon annan receiver just nu. Resten med Denon 2106 är nämligen väldigt trevlig. Jag är oerhört nöjd än så länge. Dessutom är den snyggast på marknaden.
Postad 16 October 2005 - 16:23
Sondek
-
Sondek
-
Användare
-
-
194 inlägg
Kör på du om det funkar!
En rätt konstruerad förstärkare skall bara knäa om det går för tungt och inte brinna upp!
Ingen konsumentvänlig produkt om den inte har inbyggt överbelastningsskydd!
Och att någon garanti skulle spela någon roll här tvivlar jag på!
Om så fallet ändå så kan du ju alltid nämna att du kör med 8 ohms högtalare...
Det man inte vet mår man inte illa av som bekant
Postad 16 October 2005 - 17:26
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Idag har jag kört rätt hårt med stackarn.. Metallica S&M på en volym som knappast kan vara nyttig för öronen... (Runt -15 dB) Inga som helst problem.
Jag ska dock påpeka att min 2106 står väldigt välventilerat samt att mina högtalare endast har 6,5"-element. Dessutom har dom hjälp med de riktigt låga frekvenserna av en aktiv subwoofer. Så Denon 2106 räcker gått och väl för denna uppsättning.
Postad 17 October 2005 - 10:02
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Nu har jag pratat med två olika personer på Hifiklubben om detta. Dom säger att det inte ska vara några som helst problem och att garantin gäller.
En av killarna sa vidare att det är mer seriöst att speca högtalare på 4 ohm eftersom dessa högtalare oftast håller sig ÖVER denna siffra, lite beroende på kvalitet på högtalarna. Han hävdade att B&W som specar sina till 8 Ohm ibland går ända nedåt 3 ohm.
Det enklaste är helt enkelt att lyssna, knäar förstärkaren så fungerar det inte helt enkelt.
Postad 31 October 2005 - 23:57
Unregistered386ee6fe
-
Unregistered386ee6fe
-
Amatör
-
-
78 inlägg
funderar skarpt på denna... frågan e ju bara om ja ska investera i en. Känns som det e läge o byta upp sig.
Är en rätt inbiten Denon användare, har kört det märket i typ 15år.
Nån som har något bättre förslag?
Mvh Lion
Postad 01 November 2005 - 08:04
spacebot
-
spacebot
-
Beroende
-
-
1411 inlägg
Nu har jag pratat med två olika personer på Hifiklubben om detta. Dom säger att det inte ska vara några som helst problem och att garantin gäller. --- Det enklaste är helt enkelt att lyssna, knäar förstärkaren så fungerar det inte helt enkelt.
<{POST_SNAPBACK}>
Klart det är problem: Brandfara och undermålig konstruktion på säkringskrets. Och det verkar inte som om det märks på att förstärkaren knäar heller. Att vara utan receiver under reparationstiden är inte heller problemfritt! Är en rätt inbiten Denon användare, har kört det märket i typ 15år.
<{POST_SNAPBACK}>
Titta på Onkyo, Marantz eller Yamahas senaste modeller i samma prisklass. HK 235 däremot är en besvikelse tycker jag. INgen av de märkena verkar ha problem med brinnande kretsar. OM du nödvändigtsvis måste ha en Denon, köp en annan modell. Och fundera på andrahandsvärdet på AVR 2106, nu när den visat sig ha kvalitets- och konstruktionsproblem... Mvh
Redigerat av spacebot, 01 November 2005 - 08:06.
Postad 01 November 2005 - 16:38
cofra
-
cofra
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej på er... tänkte bara säga att jag är intresserad av att köpa om det är någon som ska sälja sin 2105 eller 2106. Har även ett femkanaligt slutsteg (B&K Comp. 5000 II på 5x125W) och en Yamahareciever RX-V750 som kan gå i byte. Jag letar pga. att jag har en Denondvd jag vill matcha med.
MVH. Christian
Postad 01 November 2005 - 16:58
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Nu har jag pratat med två olika personer på Hifiklubben om detta. Dom säger att det inte ska vara några som helst problem och att garantin gäller. --- Det enklaste är helt enkelt att lyssna, knäar förstärkaren så fungerar det inte helt enkelt.
<{POST_SNAPBACK}>
Klart det är problem: Brandfara och undermålig konstruktion på säkringskrets. Och det verkar inte som om det märks på att förstärkaren knäar heller. Att vara utan receiver under reparationstiden är inte heller problemfritt!
<{POST_SNAPBACK}>
Titta på Onkyo, Marantz eller Yamahas senaste modeller i samma prisklass. HK 235 däremot är en besvikelse tycker jag. INgen av de märkena verkar ha problem med brinnande kretsar. OM du nödvändigtsvis måste ha en Denon, köp en annan modell.
Och fundera på andrahandsvärdet på AVR 2106, nu när den visat sig ha kvalitets- och konstruktionsproblem...
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Snacka om att göra en höna av en fjäder...
Postad 01 November 2005 - 22:47
Unregistered386ee6fe
-
Unregistered386ee6fe
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Klart det är problem: Brandfara och undermålig konstruktion på säkringskrets. Och det verkar inte som om det märks på att förstärkaren knäar heller. Att vara utan receiver under reparationstiden är inte heller problemfritt!
<{POST_SNAPBACK}>
Titta på Onkyo, Marantz eller Yamahas senaste modeller i samma prisklass. HK 235 däremot är en besvikelse tycker jag. INgen av de märkena verkar ha problem med brinnande kretsar. OM du nödvändigtsvis måste ha en Denon, köp en annan modell.
Och fundera på andrahandsvärdet på AVR 2106, nu när den visat sig ha kvalitets- och konstruktionsproblem...
Mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Snacka om att göra en höna av en fjäder...
<{POST_SNAPBACK}>
tja verkar så... e rätt sugen o köpa en, verkar väldigt bra o eftersom jag inte har värdens största system med tungdrivna högtalare så lär ju denna räcka långt o kan den spela fint för "normalt" ljud så kommer jag o va väldigt nöjd.
Postad 02 November 2005 - 00:34
Combo
-
Combo
-
Användare
-
-
149 inlägg
Vet inte hur mycket man kan tillföra, men har haft min AVR-1906 en månad nu ungefär, kör ett par bi-ampade 6 ohms Yamaha-högtalare (ns-555). Den står ruggigt tajt just nu (ska skaffa ny möbel), inte en centimeter någonstans utom bakåt och jag har inte haft några problem med värme eller komponentkvalitet hittills.
Postad 08 November 2005 - 10:46
Unregistered283c3ca5
-
Unregistered283c3ca5
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag fick just ytterligare bekräftelse från HiFi klubben att Svenska 2106 tyvärr inte har någon EQ funktion, men du kan givetvis köpa en 2106 med 8 bands EQ från USA och en 110-230volt omvandlade!
Problemet med detta är väl: 1) Ingen RDS-radio 2) Risk för 200 kHz steg vid FM tuning. Mycket vanligt i USA där alla FM sändare ligger på udda 100 kHz, dvs .1, .3 , .5, .7, .9 3) Fel tidkonstant för FM-deemfas, 75µs mot de 50µs som vi använder i Europa 4) Fel matningsgspänning, men det nämns ju faktiskt ovan
Postad 18 November 2005 - 11:27
slaven
-
slaven
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
är det någon som har jämnfört den med pioneers 1014?
Postad 19 November 2005 - 10:35
micke5721
-
micke5721
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Här var det livat! Tänkte passa på att nämna att föregångaren till AVR-2106 finns testad i MoLt 4/2004, personligen finner jag det ytterst underligt om ljudkaraktären skulle vara olika hos 2105 och 2106.
Om AVR-2105 skriver de: ”låter mycket bra med en ren och neutral karaktär. En minimalt liten påverkan kunde noteras i diskantregistret. Det är förmodligen inget som märks vid normal hemlyssning.”
Postad 08 January 2006 - 20:02
Hifi-Tobbe
-
Hifi-Tobbe
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Införskaffade för nån vecka sen en 2106 från Tyskland. Är mer än nöjd, den fungerar fin fint och jag tycker den har en fin och neutral ljudbild. Valet stod mellan denna och en Onkyo 603 men Onkyon föll på avsaknaden av funktioner som t.ex. preout, möjlighet till bi-amp och phono-ingång. Dessutom anser jag att Denonen är snäppet snyggare än Onkyos råddiga design (Denonen lär också inte bli lika varm som Onkyon och hittills har den faktiskt varit väldigt sval)... Skriver mera när jag fått lyssna i en längre tid.
Postad 31 January 2006 - 20:44
Unregisteredab743637
-
Unregisteredab743637
-
Användare
-
-
168 inlägg
Kollar runt lite på recievers just nu och har jämfört Denon 2105 och 2106. Jag kollade i deras manualer på denon.co.uk. Där står det att 2105 har "Power Consumption" 280 W medan 2106 har 450 W. Men resten av specifikationerna är så vitt jag kan se exakt likadana, 2106 har dock lite mer funktioner medan 2105 väger 0,5kg mer. Varför skiljer det så mycket i förbrukning? Är det så stor skillnad på dem som man kan tro om man ser den siffran?
Postad 25 February 2007 - 20:43
Filippe
-
Filippe
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej!
Min 2106a har slutat att fungera...
När man sätter på den så stänger den ner sig å blinkar rött.
Har testat ett resetta den, hjälper ej...
Har ni några tips?
Tack på förhand..
Postad 26 February 2007 - 16:21
Flingan
-
Flingan
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
I vilket sammanhang hände detta? Slutade den fungera mitt under uppspelning, eller gick det en vacker dag bara inte att starta den? 2106 har haft vissa såna här problem, men kanske främst 2105. Lite matyttigt här. MVH Flingan
Redigerat av Flingan, 26 February 2007 - 16:21.
Postad 26 February 2007 - 19:06
Filippe
-
Filippe
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det senare.
Spelade på den i fredags kväll, kunde inte startaden på lördagen...
Postad 19 February 2008 - 08:17
F.A
-
F.A
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag funderar på att köpa en blue ray spelare.
Om jag kan skicka hd-ljud (PCM) via den analoga 5.1 utgången på bluerayspelaren, kan då Denon 2106 ta emot PCM på 5.1 ingången?
Postad 19 February 2008 - 20:46
cwolf
-
cwolf
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag funderar på att köpa en blue ray spelare. Om jag kan skicka hd-ljud (PCM) via den analoga 5.1 utgången på bluerayspelaren, kan då Denon 2106 ta emot PCM på 5.1 ingången?
En analog signal är en analog signal, det är ingen skillnad om källan är HD. Så ja, den kan ta mot de signaler som en BD-spelare skickar om spelaren har analog multikanals-utgång
Postad 20 February 2008 - 11:11
F.A
-
F.A
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
När man tar in analoga signaler via 5.1 ingången, kan man då utnyttja biampnings möjligheten på 2106:an?
Redigerat av F.A, 22 February 2008 - 15:11.
Postad 07 April 2009 - 13:19
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
2990:- för en ny AVR 2106 på NetOnNet - bra eller anus?
EDIT: Nä, inte med lanseringsår 2005
Redigerat av MrSpokk, 07 April 2009 - 14:21.
Postad 07 April 2009 - 15:44
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Om den är fabriksny (men gammal om man så säger) tycker jag inte det är ett dåligt pris.
Postad 03 June 2010 - 14:27
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
Användare
-
-
243 inlägg
En analog signal är en analog signal, det är ingen skillnad om källan är HD. Så ja, den kan ta mot de signaler som en BD-spelare skickar om spelaren har analog multikanals-utgång
Väcker tråden... Är det då man skall ställa in "EXT.IN" på 2106:an? Den har "bara" 5.1 analogt? /mbnmbn
Postad 07 August 2010 - 20:47
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
Användare
-
-
243 inlägg
Väcker tråden...
Är det då man skall ställa in "EXT.IN" på 2106:an? Den har "bara" 5.1 analogt?
/mbnmbn
Har nu kopplat med LG390 Blu-ray. Får otrevliga sprak vid effekter i till exempel Cars. Länkar till tråden och ber om hjälp. >Besök min tråd om sprakproblem<
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|