Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG RZ-37LZ55

134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG RZ-37LZ55 (TV) 1 6.6 (4) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 11 February 2006 - 00:48

Johan-99T16
  • Johan-99T16
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har också nu köpt en sådan här LCD-TV och efter 7 dagar "small" det till i tv:n och skärmen svartnade, inget hjälpte så jag får en ny tv. Hoppas att det inte blir så igen...

Postad 15 February 2006 - 18:53

mope
  • mope
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Ja då har man haft det nya exemplaret av TV:n i någon vecka.

Pipet är borta, hängningarna är kvar, den usla svärtan är kvar.

Sen har jag två nya problem med det nya exemplaret, dels så knäpper det i TV:n, inte bara när man slår av och slår på utan under hela tiden man har den på, främst när man byter kanal eller källa dock.

Sen är det något som ser ut som ojämnheter i panelen som syns när den visar en svart bild, det är liksom fält som är ljusare än andra, vet inte riktigt hur jag ska förklara. har sett liknande fenomen på andra paneler.

Ja man blir ju lite less när man inte kan känna sig helt nöjd med TV:n. Skulle inte rekommendera någon att köpa denna TV.

Postad 16 February 2006 - 19:37

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Du må meget gerne tage nogle billeder af problemet, så vi andre kan sammenligne med vores skærme. :)

Redigerat av SaJe, 22 February 2006 - 20:55.

Postad 16 February 2006 - 22:47

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jeg har lagt nogle billeder af skærmen i mit galleri.

Redigerat av SaJe, 28 February 2006 - 03:08.

Postad 27 February 2006 - 13:18

PeterÖ
  • PeterÖ
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Såg den här LCD häromdagen och höll nästan på att köpa, MEN den saknar om jag förstår det hela rätt hörlursutgång, vilket är ett måste för mig. Har jag fel? eller finns det någon bra lösning som inte innebär Scart-koppling med övergång till hörlursuttag?

Postad 27 February 2006 - 16:40

angantyr
  • angantyr
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja då har man haft det nya exemplaret av TV:n i någon vecka.

Pipet är borta, hängningarna är kvar, den usla svärtan är kvar.

Sen har jag två nya problem med det nya exemplaret, dels så knäpper det i TV:n, inte bara när man slår av och slår på utan under hela tiden man har den på, främst när man byter kanal eller källa dock.

Sen är det något som ser ut som ojämnheter i panelen som syns när den visar en svart bild, det är liksom fält som är ljusare än andra, vet inte riktigt hur jag ska förklara. har sett liknande fenomen på andra paneler.

Ja man blir ju lite less när man inte kan känna sig helt nöjd med TV:n. Skulle inte rekommendera någon att köpa denna TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt pip är kvar. En servicetjomme kommer dock och hämtar den vilken dag som helst. Hoppas det ordnar sig. Någon som lämnat in sin för service? Hur lång tid brukar de ta på sig?

Min knäpper också! Det klickar liksom i den. Inte världens bekymmer dock...

Ojämnheterna i helsvart bild har jag med. Det ser ut som skuggade fält. Fast jag upplever inte detta då det inte är en helt svar tbild som visas. Därför spelar detr ingen roll. Jag tittar så sällan på en svart skärm.

Jag tror dock att denna skärm är ett bra köp. Jag har kollat på massor av skärmar och alltid är det något. Glöm ej heller vilken prisklass den lirar i. Hårdgnäll då überskärmarna knixar, inte dessa. Jag tycker iaf att skärmen levererar det den lovar rent bildmässigt.

Postad 26 March 2006 - 19:15

Johan-99T16
  • Johan-99T16
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Såg den här LCD häromdagen och höll nästan på att köpa, MEN den saknar om jag förstår det hela rätt hörlursutgång, vilket är ett måste för mig. Har jag fel? eller finns det någon bra lösning som inte innebär Scart-koppling med övergång till hörlursuttag?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det finns ett hörlursuttag på vänster sida om man står framför skärmen. På samma plats där komponentingångarna sitter. Ett 3,5mm uttag finns där för hörlurar.

Postad 27 March 2006 - 10:13

PeterÖ
  • PeterÖ
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för det svaret, men jag hittade en SONY istället, vet inte om den är bättre men nu är det köpt på impuls och bra pris.

Postad 09 April 2006 - 11:07

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag har precis fått syn på denna TV i en butik och tyckte den hade väldigt bra bild. :) Tyvärr blir man ju lite bekymrad över alla problem som tas upp i denna tråd (pip, hängningar mm.). :)

Dock verkar det ju som om någon har exemplar som funkar utan problem så kanske har LG gjort modifikationer?

Har ni möjlighet att kolla tillverkningsdatum för era apparater (eller serienummer) och samtidigt ange om TVn fungerar eller ej så skulle jag kanske kunna använda detta för att försöka hitta ett fungerande exemplar?

Bilden med HD i butik tyckte jag som sagt var väldigt bra för pengarna men det känns inte bra att köpa på sig problem. :)

Postad 20 April 2006 - 10:15

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jeg ville gerne kunne anbefale dette tv, men jeg er ikke helt tilfreds med det.

Mit første eksemplar af tv'et havde et meget lyst venstre hjørne, dvs at baggrundsbelysningen skinnede igennem panelet. Dette var ret tydeligt, når tv'et viste et mørkt billede. Pga denne fejl blev tv'et byttet.

Mit andet eksemplar som er det, jeg har nu, har samme fejl bare i modsatte hjørne. Det er faktisk blevet mere tydeligt med tiden på det nye end på det gamle. Det ser ud som om billedet er dækket af hvide skyer eller tåge ved visning af mørke billeder og det irriterer mig mere og mere.

Her er et par billeder af problemet:

Bifogad fil(er)

Postad 20 April 2006 - 19:40

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Det ser ju lite trist ut SaJe :) .

Det är ungefär så min bildskärm till datorn ser ut också, det lyser ljusare i övre vänstra hörnet på min skärm. Det kanske inte är så ovanligt på LCD skärmar?

Redigerat av gauss, 20 April 2006 - 19:40.

Postad 25 May 2006 - 00:34

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
:(

Redigerat av SaJe, 31 July 2006 - 18:43.

Postad 25 May 2006 - 09:50

gauss
  • gauss
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Jeg har problemer med HDMI indgangen på min skærm.
På min LG 37LZ55 skal brightness helt ned og stå på omkring de 20% for at mindske lysheden i billedet. Dette har dog så den bivirkning, at detaljerne i mørke områder slet ikke kan ses.

Jeg har testet min dvdoptager på en anden LCD skærm (Sharp) og der var billedet rent ud sagt fantastisk via HDMI, hvis brightness blev sat ned til 45%.

Jeg vil derfor gerne advare andre mod at købe en LG 37LZ55 LCD skærm. Ikke kun pga denne fejl men også pga lyse hjørner og en generel ujævnhed i baggrundsbelysningen, som gør, at jeg ikke kan holde ud at se film på skærmen, uden at skærmen er oplyst forfra af en ekstern lyskilde. Ved almindelig stuebelysning ses den ujævne baggrundsbelysning især ved panoreringer af mørke scener.

Det skal nævnes, at jeg fik byttet mit første eksemplar af denne model pga lyse hjørner, men den jeg har nu, er ikke bedre, tværtimod.

Jeg havde ellers glædet mig til at se mine nye dvd film på denne skærm, men det kan skærmen åbenbart ikke bruges til.  :(

<{POST_SNAPBACK}>

SaJe,

Jag har köpt en LG 37LC2R på öppet köp. Det är väl efterföljaren till 37LZ55, LGs nya instegsserie. Jag har precis kopplat upp och bilden är mycket bra, riktigt bra faktiskt. Jag har bara testat digital-TV via Scart och DVD via komponent men allt funkar riktigt bra. Med ett undantag: mörka scener! Det går knappt att urskilja någonting alls i mörka scener. Jag har testat att vrida upp och ner kontrast, justera brightness åt bägge håll och alla andra möjliga inställningar. Man kan också se att bakgrundsbelysningen lyser igenom lite ojämnt, det stör mig ändå mindre än att bilden är nästan totalt mörk utan detaljer.

LCD apparater har väl generellt problem här men kanske är det så att dessa "billigare" modeller har mer problem? Min LG åker i vart fall tillbaka till butiken och jag får se om någon av de nya Sony modellerna är bättre vad gäller mörka scener. Tyvärr skiljer det nära 10000:- i pris men det kanske det är värt om man vill kunna titta på annat är upplysta scener.

Postad 19 June 2006 - 23:28

BluesD
  • BluesD
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden om LG-burken & även den om Hugoson HU3731 & sitter nu i valet & kvalet
vilken jag skall köpa.

Vill ha hjälp med råd då detta är en djungel jag inte förstår mig på.

Lite om vad jag har & tänkte köpa mera:
* LG 7800H (DVD med hårddisk som ännu inte inhandladts så andra tips i samma prisklass emottas tacksamt)
* Comhem Kabel & digitaltv
* Blivande Surround system (saknar ännu bakre högtalare) med en gammal Denon AVR-1803
& troligtvis kopplar jag in det gamla slutsteget jag står & sammlar damm. (NAD 216)

Har ännu inte införskaffat Xbox 360 men är nära förestående.

Tacksam för all hjälp.

Postad 30 June 2006 - 22:38

BluesD
  • BluesD
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fofpop: Du ska alltså hinna släppa knappen innan rutan med lösenord dyker upp, då behöver du inte fylla i något lösenord. Du måste tajma och släppa precis samtidigit som servicemenyn visas.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha. Efter 15 försök så lyckades jag tajma rätt och sedan var det bara att fixa bort gråa kanten. Underbart. Tack!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan någon av er förbarma er över en försiktig stackare & tala om exakt vilken inställning som
skall ändras när man väl kommit in i menyn? :)

Postad 04 July 2006 - 13:22

Chelsea fc
  • Chelsea fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Fofpop: Du ska alltså hinna släppa knappen innan rutan med lösenord dyker upp, då behöver du inte fylla i något lösenord. Du måste tajma och släppa precis samtidigit som servicemenyn visas.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha. Efter 15 försök så lyckades jag tajma rätt och sedan var det bara att fixa bort gråa kanten. Underbart. Tack!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan någon av er förbarma er över en försiktig stackare & tala om exakt vilken inställning som
skall ändras när man väl kommit in i menyn? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Har själv haft min LG RZ-37LZ55 nu i ca. 3 mån. och det första jag gjorde var att ta bort dom grå kanterna.
Helt IDIOTISKT och obegripligt att grundkonfiga tvn så!!
När du lyckats ta dig in ska du kolla efter en meny (kommer inte ihåg vad den heter) där det står "grey" förvalt.
Gå in och välj "svart" ist. (typ pil till vänster + OK)
Klart, lycka till!!
Annars är jag toknöjd med min LG, känner inte igen några av problemen som tas upp i denna tråd.
Ok, den har ju kanske inte "plastmasvärta", men är ändå bättre än tjocksmocken vi hade innan :)
Kanske var en del barnsjukdommar i början, då denna tråd startade....

Postad 09 July 2006 - 20:27

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej!

Är på jakt efter en bra LCD till ett bra pris. Har letat i månader nu och ändrat mig minst 50 gånger om jag ska ha plasma eller LCD, 32", 37", eller 40"... Nu börjar jag i allafall att närma mig.

Var inne på Expert igår och såg LG 37LC2R. I mina amatörögon så var bilden jättebra och det verkade vara ett bra pris. Letade på nätet efter mer info om denna TV och snubblade då in på LG RZ-37LZ55, läste denna tråd och det verkar, enligt många här, vara en bra TV. Dock med smärre brister som i allafall jag nog skulle kunna leva med.

Nu är frågan: Kan någon här berätta om det är någon större skillnad på dessa 2? I mina ögon verkar de ganska lika "prestanda"-mässigt. Vilken skulle ni välja?

Tack på förhand!

Redigerat av Unregisteredd028d86e, 09 July 2006 - 20:37.

Postad 18 July 2006 - 15:00

trippo
  • trippo
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Skulle någon kunna vara snäll och ta några bilder på hur analoga sändningar ser ut på LG'n, likadant digitalsändningar från tex Comhem eller Boxer.

Om någon skulle orka och ta en liten kort film på det hela vore det ännu bättre ;)

Sambon är lite tveksam till bildkvalité vid analoga sändningar likadant digitala.

Postad 19 July 2006 - 08:39

Chelsea fc
  • Chelsea fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Skulle någon kunna vara snäll och ta några bilder på hur analoga sändningar ser ut på LG'n, likadant digitalsändningar från tex Comhem eller Boxer.

Om någon skulle orka och ta en liten kort film på det hela vore det ännu bättre :unsure:

Sambon är lite tveksam till bildkvalité vid analoga sändningar likadant digitala.

<{POST_SNAPBACK}>

Att lägga upp bilder och filmer visar väl knappast kvaliten på TV-skärmen, snarare kvaliten på din dator-skärm :P

Postad 19 July 2006 - 10:30

trippo
  • trippo
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Om någon skulle orka och ta en liten kort film på det hela vore det ännu bättre :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Att lägga upp bilder och filmer visar väl knappast kvaliten på TV-skärmen, snarare kvaliten på din dator-skärm :P

<{POST_SNAPBACK}>

Njae, det ger ändå ett hum av bildkvalitéen. Iaf om bilden i sig är bra. PC City kunde inte byta till analog källa av någon anledning och El-giganten vet jag inte om jag litar på. Där såg det rent ut sagt förjävligt på alla tv-apparater, även vanliga CRT.

En högupplöst bild tagen på tv'n (inkl lite omgivning) ger lite information om bildkvaliten, men det är bättre än att köpa tv'n helt i blindo som det blir nu annars. En film däremot är svårare beroende på kvalité på filmen i sig självklart.

Postad 31 July 2006 - 18:45

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Damn it, nu er min skærm begyndt at låse/fryse meget ofte. Eneste mulighed er at afbryde strømmen til skærmen og tænde igen.

Jeg er efterhånden så træt af den her skærm! ;)

Postad 18 August 2006 - 22:33

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Det viste sig, at det var skærmens panel, som var defekt og det kunne ikke repareres, så nu får jeg pengene tilbage. <_<

Postad 28 August 2006 - 18:45

soreby
  • soreby
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

:) Jag blir lite frågande när jag läser specen till denna tv. Det är ju många i tråden som skrivit att de kopplat datorn genom VGA ingången. Jag ser dock inte i specen att det existerar någon analog dataingång, men det stämmer alltså inte? Isåfall tror jag att jag slår till :blink:

//S

Postad 28 August 2006 - 19:56

Fofpop
  • Fofpop
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Efter ett halvårs användande är jag fortfarande väldigt nöjd med TV:n. Min hustru som till en början var skeptisk tyckte att det var värt vartenda öre. Jag tror det är framför allt signalprocessorn (deras motion engine) som gör ett väldigt bra jobb och därmed förhöjer upplevelsen.

Redigerat av Fofpop, 28 August 2006 - 20:01.

Postad 28 August 2006 - 19:59

Fofpop
  • Fofpop
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

:) Jag blir lite frågande när jag läser  specen till denna tv. Det är ju många i tråden som skrivit att de kopplat datorn genom VGA ingången. Jag ser dock inte i specen att det existerar någon analog dataingång, men det stämmer alltså inte? Isåfall tror jag att jag slår till  :blink:

//S

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en Analog VGA-ingång som fungerar alldeles utmärkt. Man kan dock endast använda 16:9 och 4:3-lägen - de andra går inte att välja i VGA (PC)-läget, men det är inget som föranlett mig några problem.

Postad 28 August 2006 - 20:47

SaJe
  • SaJe
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jeg vil fraråde alle at købe en LG 37LZ55, da jeg ikke har haft andet end problemer med den model.

Nu har jeg en Sharp 37GD9E, som giver et meget bedre billede.
Jeg har dog været uheldig med mit eksemplar, da min har op til flere lysende pixels og en lang ridse. Jeg kæmper nu for at få den ombyttet.

Postad 29 August 2006 - 09:44

Unregisteredd0edda5e
  • Unregisteredd0edda5e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hejsan
Efter ha läst igenom hela tråden, känns det lite som ett lotteri att köpa denna tv!
Mycket trubbel och annat smått och gott:)
Men det som skiljer sig idag är priset! 12.490:-Kanske har det kommigt firmwere som löser nåt av problemen?vad vet jag...
Skulle ni rekomendera denna pjäs för det priset? eller skall man gå ner till en 32a tex lb1r? vill inte lägga mer än 13k. Och gärna mindre!

Mvh
B

Postad 30 August 2006 - 21:38

danron
  • danron
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej Ballzy.

Jag köpte min på Pixmania i Juli och jag har inte märkt något fel på den överhuvudtaget (och jag har sökt efter att ha läst denna och andra trådar på nätet). Däremot får man ju vad man betalar för så den har inte perfekt svärta fast jag undrar vilken "billig" LCD som har det? Får utmärkt bild både från analog tv (UPC), S-Video från en dator (för filmer) och med VGA-kabel från min Xbox 360. Allt i allt skulle jag säga att den är väldigt prisvärd och jag hittade inget bättre när jag shoppade och jag hade samma pristak som du har.

/Daniel

Redigerat av danron, 30 August 2006 - 21:39.

Postad 01 October 2006 - 11:17

sm6xvz
  • sm6xvz
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har nu haft denna TV sedan januari, I juni small det till i TVn, in på service Å det var nätagget Å moderkortet i den som hade gått sönder... tre veckor senare hänger den på väggen fungerade igen.

Nu har jag fått en ny dator med DVI som jag tänkte koppla in till TVn. Men ack där gick jag bet det funka inte Å köra min dator med DVI>HDMI trots att det står i manualen.
Kanske nått skumt med mitt grafikkort eller nått, så vi testa med polarens dator som han kan köra på detta sett med sin LG plasma. Nej inte fan funka det för det. Har totalt testat med 4st datorer nu.

Helt sne e jag nu. Det e inget fel på HDMI ingången för min pioneer DVD 696 fungerar utmärkt till TVn.
Tänkte köra med min förstärkare Pionner AX2 imellan DVDn och TVn eftersom den har HDMI växel i sig.. men ack det funkar inte heller...

har testat alla möjliga inställningar och bytt ut kablar, testat ALLT får det fan inte att funka...

E så tok sne På denna skit TV så jag håller på att bli knäpp, kan ju på peka att jag ställt te ett jäkla liv uppe på LG-supporten nu oxå, har sagt till dom att ni får fixa detta eller köpa tebax TVn. annars går jag te konsumentombudet. Nu håller LGs produktutvecklare på att kika på problemmet
Dom har ju trots allt utlovat i manualen att man skall kunna koppla in en dator med DVI till HDMI kontakten

/Jimmy

Postad 02 October 2006 - 12:14

sm6xvz
  • sm6xvz
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
jaha det verka som det var nått fel med mjukvaran på moderkortet i TVn som dom montera när den va inne på service förra gången....
Lämna in den idag på uppgradering så vi får väll se om allt funkar när jag får tebax den

/Jimmy

EDIT
Jomän fick tebax TVn i tisdags förmiddag, lämna in den på måndag eftermiddag.. Snacka om snabb service.
Allt e inkopplat Å nu funkar allt perfekt tillsamman inga problem Med min pioneer AX2 eller datorn.. allt perfekt fan va gla jag blir....

Redigerat av sm6xvz, 04 October 2006 - 21:52.

Postad 15 November 2006 - 23:11

Unregisteredaf51a302
  • Unregisteredaf51a302
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
LG RZ-37LZ55 Hdmi ger usel bild, med Sony RDR-HX820 inspelningsbar dvd

Det ser skit ut trots bra hdmi kabel.
Kopplar jag scart emellan ser det mycket bra ut.

Trodde det skulle bli bättre med Hdmi. testade även med komponent även det uselt.
Är det nåt jag missat?

Postad 08 January 2007 - 15:31

Unregisteredaf51a302
  • Unregisteredaf51a302
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Är det någon som kan ge lite feedback på HDMI resp Komponent på denna tv.
Jag får klart sämre bild med dessa än med scart.
Hdmi ger en blek grönaktig bild utan stuns.
Har testat tidigare med Inspelningsbar Sony-Kass. Nu kör jag med Panasonic Emh 65 (tror jag )
och fortfarande värdelöst via HDMI.

Visst borde väl HDMI ge bättre bild på dvd material än RGB scart?
Visst borde väl Komponent ge bättre bild på dvd material än scarten?

Ska tvn uppdateras med ny firmware?
Fel på Hdmi interfacet?
Ändra Inställningar i servicemeny?

Tacksam för synpunkter!!

Postad 29 January 2007 - 09:47

aftersun
  • aftersun
  • Forumräv

• 526 inlägg
  • 0
Ja jag tycker också bilden är lite halvdålig via HDMI.
Kör 360 via komponent och bilden där är kanon.

Postad 06 April 2007 - 17:37

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har ni fått ordning på problemen?

Är ute efter en billig 37" till sovrummet.

Helhetsintryck?

Postad 07 April 2007 - 16:48

hakwib
  • hakwib
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Akta er för LG produkter! De har fruktasvärd inställning till service. Får du problem med tv:n så hänvisar dom bara till Allmäna reklamantions nämden (ARN)!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.