http://www.thegreenb...MessageID=79542
Mvh
Björn
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
* Officiell trÄd - MCE2005 *
Startad av
Unregisteredbf364490
, Oct 08 2004 23:20
1602 svar till detta Àmne
Postad 11 December 2004 - 13:57
www.thegreenbutton.com har en lista pÄ 'alla' plugins som de kÀnner till i sitt forum:
http://www.thegreenb...MessageID=79542 Mvh Björn Postad 11 December 2004 - 14:32
Installerade mce2005: mycket trevligt program, bra stabilitet
Har ett Hauppauge pvr-150 tvkort men fÄr inte dess fjÀrrkontroll att funka. NÄgra tips? Postad 11 December 2004 - 16:21 girder ? winlirc ? Postad 12 December 2004 - 19:30 eller:girder ? winlirc ? How To: Hauppage IR Remote and MCE 2005 Postad 14 December 2004 - 02:37
Bara att följa guiden som bkam postade(i den hÀr trÄden, nÄgra rader/sidor upp), pÄ gröna knappen, gör precis som FatherMerrin, sÄ ska du se att det funkar.
(Jag fick visserligen Àndra en xml fil, sÄ att den skulle konfo för svenska xml-tv-confen. men det kanske bara var jag) Hursomhelst, Àr jag precis klar, och det funkar. phew 1.5h tog det nog, men jag Àr inte kÀnd för att vara snabb.. jobbigt att stÀlla in kanalerna manuellt med frekvenserna... (tog hjÀlp av mediaportal till det) /C Redigerat av joniS, 14 December 2004 - 02:39. Postad 14 December 2004 - 07:36
Du följde alltsÄ denna? Gjorde du exakt eller fick du anpassa efter 02grapper? Postad 14 December 2004 - 09:30 AnvÀnde mig inte av o2, utan bara av xml_tv. (enda anpassningen jag gjorde var i MCE WebGuide 2 Configuration's ena xml fil, för swedish kom inte upp i "land" valet) Postad 14 December 2004 - 09:32
Men xmltv funkar vÀl inte för sverige?
Det hÀr... 8. Delete every key under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\TV System Services\TVAutoTune using regedit.exe. This will clear all existing channels, and only use the one which will be configured using SmartGuide (we will not use MCE 2005's new scan feature). Ska jag ta bort sjÀlva katalogerna i den mappen eller? Postad 14 December 2004 - 10:03 Allt som Àr under den, ja. Nedan Àr saxat ifrÄn xmltv.org: At present there are backends grabbing TV listings for Canada, the USA, the UK, Germany, Austria, Finland, Spain, Italy, the Netherlands, Hungary, Denmark, Japan, Sweden, France, Norway, and Romania. Postad 14 December 2004 - 10:06
Ok, vilken xml-fil var det du gjorde anpassningen i dÄ? Och hur bar du dig Ät för att fÄ fram frekvenserna? Har kabeltv-comhem
Postad 14 December 2004 - 11:37 Kan posta min kanallista nÀr jag kommer hem inatt... Postad 14 December 2004 - 13:42 Settings.xml C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard <xmltv_grabber label="Sweden" command="tv_grab_se"/> skulle jag tro.. eller nÄtt Postad 14 December 2004 - 19:31
NÄgon som fÄtt girder att fungera med MCE 2005 och skulle vilja dela med sig av sin "GML"??
Postad 15 December 2004 - 07:25
Har fÄtt det att funka nu med smartguide. Problemet Àr att jag mÄste köra smartguide /f varje gÄng jag startar datorn. Annars försvinner kanalerna.
Postad 15 December 2004 - 20:19
Kan man stÀlla in sÄ man kan anvÀnda Overlay istÀllet för VRM9 i MCE2005 sÄ man slipper den dÄliga svÀrtan eftersom ljusstyrkan blir för hög pÄ DVD, tv-sÀndningar & Divxfilmer.
Postad 15 December 2004 - 20:41
Vad gĂ€ller egentligen nĂ€r det gĂ€ller att köpa XP MCE 2005 i Sverige? Har precis bestĂ€llt en komplett dator i delar, men nĂ€r jag sa att jag ville ha MCE OEM som operativ sĂ„ sa de att de inte fick sĂ€lja det!? Ăr de oinformerade eller följer de bara MS reglementet till punkt och pricka? Ăr det bara mindre nogrĂ€knade Ă
F som sÀljer det löst?
NÄgon som har hört vad som gÀller uppgradering om man köper en licens av MCE 2005 OEM UK t ex, kommer man kunna uppgradera till den svenska versionen? /Jesper Postad 16 December 2004 - 20:47
De leverantörerna jag pratat med sÀger att man fÄr köpa MCE2005 om man samtidigt köper en vÀsentligt, intern datorkomponent typ CPU, hÄrddisk t.o.m. en IDE-kabel rÀcker, iaf hos Datorbutiken & Inet.
Redigerat av Skogga, 16 December 2004 - 21:22. Postad 17 December 2004 - 14:32
NÄgon som testat med dubbla dvb-t kort?
Om det Àr möjligt ser jag ingen anledning att köra pÄ nÄgot annat! /Johan Postad 17 December 2004 - 22:05
Johan A
Har testat med det innan jag bestÀllde det nya TH kortet med CI, fick tipset pÄ dvdforum.nu av en som kallar sej pachman, det funkar bra med tvÄ twinhankort om man har bra signal. Det Àr fint att kunna spekla in en kanal o titta pÄ en annan. Postad 17 December 2004 - 22:17
Jag har precis installerat MCE 2005 pÄ min HTPC efter att ha övertygats av den hÀr trÄden att det kanske vore vÀrt att testa. Allt ser ut att fungera hittills, men kan nÄgon förklara hur jag stÀller in tv-kanaler? Det borde ju lÀmpligtvis finnas nÄgon sökfunktion eller? Jag har ett PVR-250.
Postad 17 December 2004 - 22:27
Starta media center, gÄ in pÄ instÀllningar o sedan tv vÀlj search for services o scan.
Postad 18 December 2004 - 00:00
Skall man inte kunna anvÀnda MCE2005 med bara Nvidias DVD Encoder? Har installerat om flera ggr och installerat om Decodern men det gÄr inte att titta pÄ DVD-filmer eller Live TV. Om jag försöker starta en DVD-film sÄ hÀnder det ingenting men om jag gÄr in pÄ LiveTV sÄ stÄr det bara Decoder Error. Installerar jag PowerDVD istÀllet sÄ funkar det pÄ en gÄng men det kÀnns rÀtt onödigt att köpa ett program som inte gÄr att anvÀnda.
Postad 18 December 2004 - 12:06
Har provat den och det stÄr att NV Decodern stÄr som Preferred Decoder och att den Àr kompatilbel men det funkar inte ÀndÄ.Kör jag med Cyberlinks sÄ funkar det pÄ en gÄng.
Postad 18 December 2004 - 19:35
Provade ÄxÄ nvidias decoder men den funkade inte bra, anvÀnder nu cyberlinks powerdvd 6 o det funkar utmÀrkt, mitt problem med nvidia kunde ev bero pÄ att jag har ett radeonkort.
Postad 19 December 2004 - 02:55
Ăr det nĂ„gon som vet om det Ă€r möjligt att automounta iso-filer i media center? SĂ„ att nĂ€r jag vĂ€ljer en iso startas filmen eller vad det nu Ă€r.
Postad 19 December 2004 - 10:44
Hej!
Har nĂ„gon nĂ„got bra tips pĂ„ ett PCIexpress grafikkort som Ă€r kompatibelt med MCE och dessutom flĂ€ktlöst. Har tittat runt lite och utbudet kĂ€nns ganska skralt Ă€n sĂ„ lĂ€nge! Ăr det bĂ€ttre att satsa pĂ„ AGP och tex ett ATI 9250. Har inte valt moderkort Ă€n sĂ„ dĂ€rför har jag fortfarande möjlighet att vĂ€lja! Mvh Christian Postad 19 December 2004 - 22:22
Har precis skaffat mig en ny dator och köpt ett paket med MCE 2005 + Hauppage WinTV-PVR-150 + MS Remote frÄn inet.se men jag fÄr ingen tv-mottagning och kan inte se pÄ DVD-film. Grafikkortet Àr ett MSI GeForce FX5900ZT.
Nyss provade jag decoder kontroll programmet med resultatet att NVIDIA decodern var godkÀnd men dÀremot med en varning pÄ kompatibilitet med media player 10, tror jag det stod. Efter att ha installerat MSI Media Center Deluxe II, som följde med i grafik-paketet kan jag om Àn *skakigt* spela DVD-film. Den decodern som installerades Àr f.ö. inte godkÀnd i testprogrammet. FrÄgan Àr om jag kan fÄ MCE 2005 att fungera med mitt grafikkort eller om jag bör byta till ett annat, vilket isÄfall? Tacksam för tips. -Tobbe- Postad 21 December 2004 - 10:55
Tack Goldstar!
Har vÀntat pÄ att fÄ detta bekrÀftat, nu finns tillrÀckligt med funktionalitet för att jag ska sattsa pÄ detta OS! (Ett krav frÄn frugan att ha ett enkelt frontend...) /Johan Postad 21 December 2004 - 11:28
Finns det ingen som har fÄtt igÄng Twinhans nya kort dvb-t med CI i MCE05? (http://www.twinhan.c...rrestrial_6.asp)
NÀr jag ska installera BDA 12.12 sÄ fÄr jag "device could not start" pÄ tuner-delen. Postad 21 December 2004 - 14:34
NÄgon som vet om MCE har eller kommer att fÄ DVB-S stöd (har ettSkyStar2 kort). Eller kan jag droppa MCE tanken nu...
Postad 21 December 2004 - 19:05
Vad blev det av mus / fjÀrrkontrollen som anvÀndes till MCE2004?
Ăr det en ny variant som gĂ€ller nu eller anvĂ€nds "vanliga" trĂ„dlösa tangentbord och möss? (Den kombinerade mus / fjĂ€rkontrollen verkade ju vĂ€ldigt praktisk, skulle gĂ€rna komma över nĂ„got liknande!) Postad 21 December 2004 - 19:55
Jag svarar pÄ min egna frÄga!
MCE2005 och fjÀrr gÄr att handla separat hos inet! /Johan Postad 28 December 2004 - 09:28
Hejhej,
Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har haft problem med att installera MCE2005? NĂ€r jag bootar frĂ„n skivan blir skĂ€rmen bara svart med ett blinkande streck uppe i hörnet. FjĂ€rrkontrollen ligger redan pĂ„ soffbordet och vĂ€ntar sĂ„ nu vill man ju gĂ€rna ha det att fungera sĂ„ fort som möjligt /JohanGbg Postad 28 December 2004 - 09:40
JohanGbg:
Ska sjÀlv precis i skrivande stund börja installera MCE2005 pÄ en dator mitt framför mig! Vi kanske fÄr anledning att kommunicera under dagen... /Johan (LKPG) Postad 29 December 2004 - 23:02
Sitter hÀr med en i stort sÀtt fÀrdig installation av MCE och sÄ slutar fjÀrren att fungera
Antar att det bara Àr att ka tillbaka till Inet med den i morgon men det Àr lite trist iaf, vill ju greja och testa nu pÄ en gÄng /JohanGbg Postad 31 December 2004 - 14:22
JohanGbg:
MÄste vara fjÀrren, min funkade direkt (till och med lÀngre rÀckvid Àn de andra fjÀrrarna jag har hemma)! En annan frÄga: Jag hÄller pÄ att fixa identifieraing av alla mina mp3:or och stött pÄ ett problem... Under MCE2005's meny "My Music "finns undermenyn "Album". Mitt problem Àr att MCE inte hittar artist i just den hÀr menyn trotts att MCE hittar artisten i andra menyer. Jag tvingas ange artisten i MCE's edit meny för att album ska kopplas ihop med artist! Finns det nÄgon som vet hur mp3:an skall se ut för att MCE ska fixa detta sjÀlv? /Johan Postad 01 January 2005 - 18:46
Hej
Jag har problem med ms remote control och min digitaltv-mottagare. Jag har gÄtt igenom guiden i mce2005 och stÀllt in att jag har en set-top box och installerar IR kontroll kablar och allt sÄnt. Problemet Àr att det verkar som att mce 2005 skickar t ex '0' + '3' (eller '0' + '0' + '3' om man vÀljar att man har 3 siffriga kanalnummer) till digitalmottagaren (En Nokia 212T) nÀr man trycker pÄ '3'an pÄ fjÀrrkontrollen till mce 2005. Problemet Àr att nÀr man trycker pÄ 0 sÄ hoppar Nokia dekodern frÄn scartlÀge om man sÀger sÄ. AlltsÄ nÀr man trycker pÄ 0 sÄ slutar den skicka ut scart signal sÄ tvn visar analogakanaler istÀllet, trycker man pÄ 0 igen sÄ startar scarten sÄ nÀr mce fjÀrrkontrollen skickar 0 före alla programnummer sÄ hoppar digitalmottagaren mellan olika lÀgen hela tiden. GÄr det att stÀlla om nÄnstans sÄ att inte mce fjÀrren gör sÄ hÀr, det rÀcker ju att den skickar t ex 3 nÀr man vill se pÄ kanal 3 och t ex 23 nÀr man vill se pÄ kanal 23. NÄn som har varit med om samma och som har nÄn lösning? RÀtt vÀrdelöst som det Àr nu. Postad 05 January 2005 - 20:21
Tobbe:
Jag förstĂ„r ditt problem men vet inte hur du skall göra... Har sjĂ€lv ett problem, Jag har installerat TH kortet Goldstar talat om samt anvĂ€nt drivarna han lĂ€nkat ut. TyvĂ€rr fĂ„r jag meddelandet "The tuner hardeware is either malfunctioning or not installed. Please ensure that both the tuner hardware and a valid tuner hardwaredriver are installed"... Kortet funkar bra med den medföljande mjukvaran och drivare, sĂ„ sjĂ€lva kortet Ă€r det inte fel pĂ„. MCE ger mig samma felmeddelande oavsĂ€tt om jag anvĂ€nder medföljande drivare eller med dem Goldstar lĂ€nkat ut HJĂLP VAD GĂRA?!!! /Johan Postad 06 January 2005 - 15:54
Johan A
Har du installerat drivrutinerna pÄ ett rent system eller har du anvÀnt twinhans egna innan? Om du haft twinhans egna sÄ avinstallera det som gÄr i lÀgg till/ta bort program gÄ sen in i enhetshanteraren o leta upp kortet, dÀr o vÀlj att du vill uppdatera drivrutinerna, vÀlj att du ska ange sökvÀg o browsa dej till mappen med bda drivarna. tyvÀrr sÄ kan man inte anvÀnda twinhans egna program alls om kortet ska funka i mediacenter. Postad 07 January 2005 - 02:16
Jag installerade drivarna pÄ ett nytt system funkade inte...
Installerade Tvinhans för att kontrollera sjÀlva kortet och det funkade... Avinstallerade tvinhansdrivarna och installerade pÄ nytt, funkade inte... Googlat efter nya drivare, provat allt som finns tillgÀngligt... Tillslut installerade jag nÄgon variant jag hittade och plötsligt... FUNGERAR! Tack ÀndÄ!! Hur gick det föresten med TH kortet med CI??? /Johan Postad 07 January 2005 - 09:46
Har fÄtt igÄng kortet, med de flesta kanaler, det Àr nÄgra fÄ som inte funkar helt, verkar som att dom sÀnder med lite lÀgre effekt aller sÄ, dom hÀnger sej ibland o blir ofta pixliga, ska prova en ny antenn förstÀrkare o se om det blir bÀttre. Har dock inte fÄtt kortet att funka helt i Media Center, kan se dom fria kanalerna dÀr precis som med det gamla kortet, men inga betalkanaler, vet att det Àr helt nya BDA drivers pÄ vÀg till CI-kortet, sÄ det ska vÀl lösa sej Postad 07 January 2005 - 12:11
NÄgon som vet andra stÀllen Àn inet som sÀljer fjÀrr samt PVR med benÀmningen MCE ?
Inet har just nu inget pÄ lager, och jag vill shoppa nu... Postad 07 January 2005 - 15:53
Hej,
Jag har vÀldigt dÄlig koll pÄ TV-kort men Àr lite intresserad av att hitta ett sÄ billigt som möjligt Har ComHem hemma men det Àr inte helt nödvÀndigt med tillgÄng till de digitala utbudet. Det hÀr -=kortet=- pÄ Inet har jag kollat pÄ, Àr det nÀgon som har erfarenhet av detta eller förlag pÄ andra kort i samma prisklass? /JohanGbg [Edit: Fixade lÀnken] Redigerat av JohanGbg, 07 January 2005 - 15:57. Postad 07 January 2005 - 19:58
Goldstar:
ApprÄpÄ BDA drivarna, Anledningen att det gick pÄ tok var att jag lÀste textfilen som finns i mappen med drivare du lÀnkade till. I den stÄr att lÀsa att man som europé skulle anvÀnda inf filen som hete _eu_. Det var fel... Hade jag bara pekat pÄ mappen sÄ fanns en inf utan Àndelse... Det var den som skulle annvÀndas, jag hittade exakt samma pÄ annan plats efter ett par timmars jobb, suck! TyvÀrr fick jag i samband med detta en trojan som inte gÄr att hitta nÄgon info om! /Johan 0 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |