LG 42PM1M/A - leveranser
380 svar till detta ämne
Postad 29 May 2006 - 22:18
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej Ice!
Det gällde MA:n som de skulle skicka.
Jag beställde min i mitten av april på TCS, så jag hoppas verkligen att den kommer snart.
Jag vet inte exakt hur många dom skulle skicka nu men det borde väl ändå var en del.
<{POST_SNAPBACK}>
SKööööööönt. (för mig iaf) Trodde det blivit strul med dom goda utsikterna för 42PM1M nu igen. Jag ligger i M1M-kön. Den leveransen såg ju lite ljusare ut. Hoppas fortfarande på TV innan VM, men jag önskar verkligen att återförsäljarna skickar en känga till dom på LG, för maken till ignorans mot sina slutkunder har man knappast varit med om förrut! Dom kanske har börjat växa ifrån sig själva i sin iver att försöka bli först och störst med allt?
Postad 29 May 2006 - 22:27
lelle_9
-
lelle_9
-
Rookie
-
9 inlägg
Sebastiaan! Vilket datum beställde du din M1M från Dustin? Är lite nyfiken på var man kan tänkas ligga i den viktiga kön... mvh lelle
Postad 30 May 2006 - 04:50
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Sebastiaan! Vilket datum beställde du din M1M från Dustin? Är lite nyfiken på var man kan tänkas ligga i den viktiga kön... mvh lelle
<{POST_SNAPBACK}>
27/4. Låg på 21:a plats från början men efter allt strul klev det av ett gäng. Låg för ca: 1,5 vecka sen 11:a, som jag nämnde. Vill du veta exakt kan du ringa supporten och fråga.
Postad 30 May 2006 - 08:50
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Oroväckande lugnt.......
Postad 30 May 2006 - 08:52
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
jepp... vi väntar svar från LG och distributör om hur det går (eller inte går..) med denna just nu.
Mvh
Mikael Carinci
Postad 30 May 2006 - 11:10
CID
-
CID
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
jepp... vi väntar svar från LG och distributör om hur det går (eller inte går..) med denna just nu.
Mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Att anklaga LG för att vara snabba och sköta sina leveranser vore att ta i Nu får det komma ett besked så jag slipper slita ut musen på att trycka refresh Kommigen med min tv nu då........
Postad 30 May 2006 - 14:50
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hahaha. Man kan ju undra om det inte är i LG:s FABRIK man haft brand, eller strejk för den delen.
Klev in på Komplett.se och kollade PM1MA. Dom har 23 st preliminärt på ingång 1/6.
Men sen såg jag att nästan ALLA deras LG Plasma-modeller har preliminärt indatum 1/6!
Verkar som om dom har problem att leverara plasma generellt.
Kommer nog aldrig att välja LG igen, hur bra dealen än är. Det är sånt här strul som gör att förtroendet för en tillverkare blir rejält kantstött.
Men jag ska då fasen inte ge mig vad gäller TV:n. Den ska bara sitta på min vägg!!!! NU!!!!!
Postad 30 May 2006 - 15:09
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej!
Nu har LG i alla fall bekräftat att 42PM1M är skickad till vår distributör och de ska ha den idag eller i morgon. Den som lever får se som det heter men vi ska få så det täcker våra restorder... Återkommer när jag vet att den finns på distributörens lager.
Mvh
Mikael Carinci
Postad 30 May 2006 - 15:49
CID
-
CID
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej!
Nu har LG i alla fall bekräftat att 42PM1M är skickad till vår distributör och de ska ha den idag eller i morgon. Den som lever får se som det heter men vi ska få så det täcker våra restorder... Återkommer när jag vet att den finns på distributörens lager.
Mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det var äntligen lite goda nyheter Hoppas att det nu stämmer, men det får man utgå ifrån. Vad kan man förvänta sig i leveranstid efter att den kommit in till distributören Micael? Kanske denna veckan då eller
Postad 30 May 2006 - 15:52
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
om vi bara får in den på lager så skickas den från oss samma dag som den kommer in så nu är det bara att hoppas att distributören verkligen får den. Från dem till oss brukar det gå samma dag eller senast dagen efter.
mvh
Mikael Carinci
Postad 30 May 2006 - 16:00
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Tänk om TCS också kunde skriva lite här.
Postad 30 May 2006 - 16:13
Unregisteredc152235c
-
Unregisteredc152235c
-
Användare
-
-
110 inlägg
Men fortfarande inte ett ljud om MA?
Men visst skulle vi som beställt en MA också få väggfästet som kompensation?
Vill bara få det bekräftat, köpesuget på en 42C1R börjar dock bli stoort..
Men ett leveransbesked ocv en komp så väntar jag gärna nån vecka till..
Postad 30 May 2006 - 16:51
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Postad 30 May 2006 - 21:19
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Mikael C: Du har 2 PM som ligger i inkorgen.
Postad 31 May 2006 - 08:39
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
enligt vår distributör har de nu fått in 42PM1M.
mvh
Mikael Carinci
Postad 31 May 2006 - 08:45
CID
-
CID
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
enligt vår distributör har de nu fått in 42PM1M.
mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}> ÄNTLIGEN!!! Nu hoppas jag att de får iväg dom så Dustin får dom idag så jag kan ha min tv snart. Denna veckan är väl bara att drömma om, men början på nästa vecka vore trevligt.
Postad 31 May 2006 - 08:52
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Postad 31 May 2006 - 08:53
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Om vi har riktig tur så kommer de idag, då bör du ha den för uthämtning i morgon eller på fredag förutsatt att Posten sköter sin del av kedjan. Vi kommer, om allt går som det skall, ha ca 25 st på lager efter att alla restorder skickats. Men det är inte definitivt och det vågar jag inte lova förrän jag ser att de står på vårt lager...
Enligt distributören skulle de bara lasta över dem till Dustinbilen så vi får hoppas att de inte tar fikapaus emellan då
mvh
Mikael Carinci
Postad 31 May 2006 - 09:04
TrumJalle
-
TrumJalle
-
Amatör
-
-
67 inlägg
AAAARGH! Igår läste jag att denna leveransen gällde PM1M A (antagligen för att jag så gärna vill att skulle vara så). Jag blev så ledsen nu när jag insåg att detta inte gällde mig, men jag glädjs med er andra som nu kommer få era efterlängtade skärmar. LG verkade bara få in ett ytterst litet antal PM1MA i dagarna och nästa leverans kommer om två veckor.
Postad 31 May 2006 - 09:33
Palacinka
-
Palacinka
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Om vi har riktig tur så kommer de idag, då bör du ha den för uthämtning i morgon eller på fredag förutsatt att Posten sköter sin del av kedjan. Vi kommer, om allt går som det skall, ha ca 25 st på lager efter att alla restorder skickats. Men det är inte definitivt och det vågar jag inte lova förrän jag ser att de står på vårt lager...
Enligt distributören skulle de bara lasta över dem till Dustinbilen så vi får hoppas att de inte tar fikapaus emellan då 
mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Mikael för ovärderlig information! Hade det inte varit för dig så hade jag avbeställt! Synd att du inte får provision... Fortsätt gärna att hålla oss uppdaterade här på forumet.
Postad 31 May 2006 - 09:38
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Jag mejlade TCS nu och frågade om de hade några MA på g.
Frågade även om man fick någon kompensation som Dustin ger.
Och att de även skulle blanda sig i denna tråd.
Får se vad det säger.
Man blir ju sugen om Dustin får in 25 pm1A på lager att beställa en sådan därifrån istället.
Postad 31 May 2006 - 09:40
TVKnugen
-
TVKnugen
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Varför vill man ha en 42PM1M när PC1R/RR finns ute nu?
Edit: såg nu att den var lite billigare...
Redigerat av TVKnugen, 31 May 2006 - 09:41.
Postad 31 May 2006 - 09:58
Larentius
-
Larentius
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag håller med "Palacinka"!
Mikael Carinci har förstått vad det handlar om. Bra!
Jag kanske också bytt eller inte köpt om det inte varit för Mikael C o kombination med detta exelenta forum.
Sedan finns en lag om alltings jävlighet...
Postad 31 May 2006 - 09:59
dillinger
-
dillinger
-
Rookie
-
3 inlägg
Hallå! jag beställde från Mycom, 42pm1ma altså, låg bland dom fem första i kön, nånn som har koll på om dom kan leverera till butik snart? jag har hämtning i butik som valt alternativ. Levererar inte LG till alla butiker samtidigt?
hej!
Postad 31 May 2006 - 10:22
jinxen
-
jinxen
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu har komplett ändrat sin leverans från den 1 juni till den 17 juni, bye bye fotbollsvm
Vill ha min MA nu
Postad 31 May 2006 - 10:42
Gustavt
-
Gustavt
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
jokkmokksjocke>> Det är nog ingen idé att mejla clickstore. Har mejlat dem 3ggr utan att få nåt svar. Sitter för närvarande i telefonkö till clickstore. Jaha, nu verkar det som jag blev "bortkopplad" eller nåt
Postad 31 May 2006 - 10:53
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
jokkmokksjocke>> Det är nog ingen idé att mejla clickstore. Har mejlat dem 3ggr utan att få nåt svar. Sitter för närvarande i telefonkö till clickstore. Jaha, nu verkar det som jag blev "bortkopplad" eller nåt 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag mejlade dem och fick svar förra veckan . Har även ringt till dem , jag fixade ett nummer till Frizon so mtydlig håller idetta. Du har PM. Skriv sen va de säger.
Postad 31 May 2006 - 11:35
hampen_stuff
-
hampen_stuff
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Såg nu på theclickstores hemsida att dom skjutit upp leveransdatumet IGEN , är nu """Levereras 2006-06-23....vad glad man blir!
Postad 31 May 2006 - 11:45
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag mejlade TCS nu och frågade om de hade några MA på g.
Frågade även om man fick någon kompensation som Dustin ger. Och att de även skulle blanda sig i denna tråd. Får se vad det säger.
Man blir ju sugen om Dustin får in 25 pm1A på lager att beställa en sådan därifrån istället.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är PM1M dom kommer ha lagrat. Inte PM1MA. Den verkar det vara ytterliggare någon månads väntetid på enligt dom rapporter som Mikael från Dustin har meddelat oss. Sorry grabbar.
Postad 31 May 2006 - 11:53
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
jepp det är skillnad på dessa. Vi väntar som sagt leverans av 42PM1M, (vårt art no 5010091682 så det inte råder förvirring  ) 42PM1MA (art no 5010090490) är det värre ställt med.
mvh
Mikael Carinci
Redigerat av mikaelc, 31 May 2006 - 12:08.
Postad 31 May 2006 - 12:03
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Pratade med TCS nyss och dom visste ingenting om leveranser än (MA:n). Killen i kundtjänst drog historien om båthaveriet, som om det skulle hjälpa mig. Däremot sa han att TCS var dom enda som skulle få dom första skärmarna, (sant eller inte?) och att det skulle skickas ut mail till dom som beställt.
Postad 31 May 2006 - 12:04
olofro
-
olofro
-
Rookie
-
8 inlägg
AAAARGH! Igår läste jag att denna leveransen gällde PM1MA (antagligen för att jag så gärna vill att skulle vara så). Jag blev så ledsen nu när jag insåg att detta inte gällde mig, men jag glädjs med er andra som nu kommer få era efterlängtade skärmar.
LG verkade bara få in ett ytterst litet antal PM1MA i dagarna och nästa leverans kommer om två veckor.
<{POST_SNAPBACK}>
Byt till en utan A då.. Jag prioriterar att få se VM på en 42:a före analog mottagare. Helt klart!
Postad 31 May 2006 - 12:07
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
AAAARGH! Igår läste jag att denna leveransen gällde PM1MA (antagligen för att jag så gärna vill att skulle vara så). Jag blev så ledsen nu när jag insåg att detta inte gällde mig, men jag glädjs med er andra som nu kommer få era efterlängtade skärmar.
LG verkade bara få in ett ytterst litet antal PM1MA i dagarna och nästa leverans kommer om två veckor.
<{POST_SNAPBACK}>
Byt till en utan A då.. Jag prioriterar att få se VM på en 42:a före analog mottagare. Helt klart! 
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det är ju bara att kliva på ett Boxerabonemang om inte annat. Då behöver du inte tunern i alla fall. Det blir en låda till under TV:n, men det får man ju stå ut med.
Postad 31 May 2006 - 12:40
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej!
Nu står 42PM1M på vårt lager, efter att alla restorder är klara finns det 5 kvar, kommer ytterligare 22 i eftermiddag.
Det innebär att vi bör hinna skicka alla idag, varje postenbil tar 18 pall och en plasma tar en pallplats så det kan behövas extrabilar men det bör gå...
Mvh
Mikael Carinci
Redigerat av mikaelc, 31 May 2006 - 12:42.
Postad 31 May 2006 - 12:48
CID
-
CID
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej!
Nu står 42PM1M på vårt lager, efter att alla restorder är klara finns det 5 kvar, kommer ytterligare 22 i eftermiddag. 
Det innebär att vi bör hinna skicka alla idag, varje postenbil tar 18 pall och en plasma tar en pallplats så det kan behövas extrabilar men det bör gå...
Mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Tack Mikael detta var precis det vi ville höra VM i 42" som sagt, gött e de. Ett stor eloge till Dustin och Mikael för att ni/du gett bra och snabb info på detta forumet, bra jobbat!!!!
Postad 31 May 2006 - 12:55
tarmsaft
-
tarmsaft
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Vad räknas som en restorder i det här fallet? alla som är lagda innan ni får in dem på lager? Jag beställde en M1M av dustin igår och låg på köplats 44 när jag pratade med dustins kundtjänst. Snubben menade på att det skulle komma in 30 den här svängen och jag skulle få min om 1-2 veckor, vilket är helt ok för mig.
Postad 31 May 2006 - 12:59
olofro
-
olofro
-
Rookie
-
8 inlägg
Hur kommer TV:n egentligen att levereras? Har svårt att tro att den hamnar i den där lilla pressbyrån där jag brukar få hämta ut mina paket...
Underbart att den kommer nu!!
Postad 31 May 2006 - 13:07
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
alla som har beställt 42PM1M får leverans i denna vända så ingen behöver vänta, även om ordern las för 10 minuter sen...
Leverans blir till postterminal, som sagt vi är tyvärr inte klara med hempaket än tyvärr. Pressbyrån skulle förmodligen bli aggressiva om de fick in en plasma på pall hos sig
mvh
Mikael Carinci
Postad 31 May 2006 - 13:12
tarmsaft
-
tarmsaft
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej,
alla som har beställt 42PM1M får leverans i denna vända så ingen behöver vänta, även om ordern las för 10 minuter sen...
Leverans blir till postterminal, som sagt vi är tyvärr inte klara med hempaket än tyvärr. Pressbyrån skulle förmodligen bli aggressiva om de fick in en plasma på pall hos sig 
<{POST_SNAPBACK}>
wohoo!!!
Postad 31 May 2006 - 13:29
Sebastiaan
-
Sebastiaan
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Wiiiiiiiha!
Kollinummer har kommit, så nu ska vi vakta postens kolli-sök istället!
Jag återkommer på officiella 42PM1M sidan med ett gäng bilder sen när prylarna anlänt.
Det kommer bli en låååååååååååååååååång fredagskväll!
Återigen bugar jag mig för Dustin-Mikael och tycker att han är värd en stående ovation som stått ut med oss desperata och stundtals pinsamt förtvivlade prylbög@r och matat oss med raka ärliga besked.
Som någon nämnde innan så har du förtjänat en fet provision då du troligen har räddat MINST ett 20-tal TV-beställningar genom ditt deltagande i detta forum.
Skönt att se att ni fortfarande håller samma höga standard som man vid det här laget (lite bortskämt) förväntar sig när det gäller Dustin!
Lycka till ni övriga som väntar på PM1MA.
Postad 31 May 2006 - 13:37
derarne
-
derarne
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Vet inte om det här passar in i tråden men jag gör ett försök..
Tröttnade att vänta på min pm1ma.. så jag gick och köpte en pc1r istället.
Mitt problem är dock att netoutlet som jag beställde ma:n av verkar vara omöjliga att få tag på.
Så jag lyckas inte göra en avbeställning har skickat typ 2 mail om dagen i 6 dagar nu och ringt ungefär lika många gånger.
Någon som har någon erfarenhet av dom som känner till någon annan väg att komma i kontakt??
... vill också passa på att ge kred till Micke från dustin som är här inne med info hela tiden..
chansen är stor att jag handlar där nästa gång!
Redigerat av derarne, 31 May 2006 - 13:39.
Postad 31 May 2006 - 13:38
olofro
-
olofro
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej,
mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
haha.. Postterminalen får det bli!  Hur är det med kolli-id?
Redigerat av olofro, 31 May 2006 - 13:46.
Postad 31 May 2006 - 13:42
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
olofro: Du kommer att få ett mail (om du lagt in en korrekt mailadress samt accepterat info via mail) med leveransbesked, däri står kollinummer. Om du inte får det kan du gå in på webbsidan, udner orderhistorik så finns kollinumret på ordern angivet där så fort den fakturerats ut från oss.
Det kan ta ett antal timmar innan Posten fått alla pall däremot, ska till deras tunggodsterminal om nån timme så jag kanske ser dem passera där
mvh
Mikael Carinci
Postad 31 May 2006 - 13:50
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
Ja tack mikaelc , du har även värvat en till kund.
Jag skett i min MA från TCS har beställt en A från Dustin istället.
Postad 31 May 2006 - 14:01
mickeer
-
mickeer
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Hej,
olofro: Du kommer att få ett mail (om du lagt in en korrekt mailadress samt accepterat info via mail) med leveransbesked, däri står kollinummer. Om du inte får det kan du gå in på webbsidan, udner orderhistorik så finns kollinumret på ordern angivet där så fort den fakturerats ut från oss.
Det kan ta ett antal timmar innan Posten fått alla pall däremot, ska till deras tunggodsterminal om nån timme så jag kanske ser dem passera där 
mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för all information. Snyggt gjort! Du har räddat många ordrar och vunnit mer kunder. /m
Postad 31 May 2006 - 14:06
Palacinka
-
Palacinka
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ytterligare en fråga till Dustin-Mikael:
Bordsstället till denna skärm, när väntas ni få in det? Kan man hoppas att det också kommer snart?
Postad 31 May 2006 - 14:06
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej!
Sebastiaan: bara ni inte förväntar er den här typen av leveransbevakning på alla prylar så är jag nöjd 
Denna TV har tillsammans med 42PM1MA varit en riktig rysare leveransmässigt...
Palacinka: Väntas in 060609, får hoppas det håller!
Mvh
Mikael Carinci
Redigerat av mikaelc, 31 May 2006 - 14:08.
Postad 31 May 2006 - 14:09
Unregisteredc9fa9ae7
-
Unregisteredc9fa9ae7
-
Användare
-
-
185 inlägg
Slänger in en fråga jag med: Om man beställer tvn ikväll eller imorgon, kan man väntas få den på fredageftermiddag då?
Finns det väggfäste på lager från Dustin som passar? Vilket isf?
Postad 31 May 2006 - 14:11
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Om man köper en sån här TV vad måste jag köpa till för box för att kunna se på analoga kanaler? Hittar bara digitalboxar. Bor i ett comhem hus idag och vill ju kunna se alla kanaler som ingår i hyran.
Postad 31 May 2006 - 14:15
Palacinka
-
Palacinka
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Sebastiaan: bara ni inte förväntar er den här typen av leveransbevakning på alla prylar så är jag nöjd  Denna TV har tillsammans med 42PM1MA varit en riktig rysare leveransmässigt...
Palacinka: Väntas in 060609, får hoppas det håller!
Mvh Mikael Carinci
<{POST_SNAPBACK}>
Mikael, du är suverän! Snacka om snabba svar Fan, vi borde nästan informera Mikaels chef om servicen han tillhandahåller här på forumet!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|