Lämplig mjukvaruavkodare för HD-sändningar DVB-T
458 svar till detta ämne
Postad 06 June 2006 - 10:08
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
stinger32, jepp läste precis samma tråd. Ser mörkt ut...vet inte vad man kan göra. Du har alltså samma problem eller? Det verkar dock som att Magnus har lyckats få bra drag i sändningen. Läste nyss på tystpc.nu att han endast har lite ryckningar nu...ojämnheter i panoreringar å så...(har iofsig samma problem, men det känns inte som prio 1 just nu) Synd bara att Magnus inte är online så man kunde få lite tips... Magnus senaste inlägg, citerat från tystpc.nu forumet: Så här långt har jag kommit: Beroende på var i slingan så antingen är det hackfritt men man kan se att uppspelningshastigheten varierar lite (typ på panoreringar där panoreringen varierar i hastighet) och på vissa segment så hackar det. I demoslingan så är de olika flygscenerna bra, alla scener med det färgglada gänget är ok förutom när de är på discot som är lite sämre. Närbilden på killen som står i regn i fontänen är lite svår. Närbilderna på alla löpare från sidan är hackig. Av någon anledning så är både fotbollstrailern från SVT och den från TV4 svårast. Idag har jag ingen kontakt med Teracom men imorrn onsdag så kommer jag fortsätta ta reda på vad som kan bero på det utsända materialet och vad som hänger på datorprestanda.
Postad 06 June 2006 - 10:42
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Postad 06 June 2006 - 11:19
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Märkte precis att när jag kör PowerDVDs h264 codec i dvbviewer så uppstår inte buffert-problemet!!
Däremot har jag en framerate på ca 17 fps i VMR9 och en mycket högre fps men på något sätt flimrande bild i Overlay.
Jahapp...CoreAVC fixar alltså inte livesändningen...10 dollar i sjön då...
...om ändå det vore det största problemet...
Postad 06 June 2006 - 11:58
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Ingen som har mer information angående Uppsalasändningen?
Postad 06 June 2006 - 12:01
D-fence
-
D-fence
-
Användare
-
-
128 inlägg
Hittade denna patch från Microsoft för bättre support av DVB-kort. Nåt overflowproblem tror jag...? LänkKunde dock ej installera för den krävde engelskt windows.
Postad 06 June 2006 - 12:31
Unregisteredbc025998
-
Unregisteredbc025998
-
Användare
-
-
116 inlägg
Hittade denna patch från Microsoft för bättre support av DVB-kort. Nåt overflowproblem tror jag...?Länk Kunde dock ej installera för den krävde engelskt windows.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag la på denna patch, hjälpte inte  . /O
Postad 06 June 2006 - 12:52
mbee
-
mbee
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Det här dvbviewer är det värt att köpa det? Kör mytheatre nu och tycker det fungerar bra men jag får inte in någon HD från uppsala. Jag har ett Terratec Cinergy 1400 DVB-T.
Postad 06 June 2006 - 12:53
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
Hur många är det som har detta problem med buffer overflow och vad har ni för CPU & grafikkort?
Vore ju bra att jämföra...Kanske räcker om man klockar processorn några hundra Mhz...
Postad 06 June 2006 - 12:57
MickeHolmberg
-
MickeHolmberg
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det här dvbviewer är det värt att köpa det? Kör mytheatre nu och tycker det fungerar bra men jag får inte in någon HD från uppsala. Jag har ett Terratec Cinergy 1400 DVB-T.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag pratade alldeles nyss med kundtjänst på Teracom och imorgon (onsdag 7/6) ska de tydligen köra igång HD-Kanalen i Uppsala. ....å andra sidan verkade tjejen i kundtjänst inte ha någon jättekoll....
Postad 06 June 2006 - 13:11
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Hittade denna patch från Microsoft för bättre support av DVB-kort. Nåt overflowproblem tror jag...?Länk Kunde dock ej installera för den krävde engelskt windows.
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en combobox för språkval, välj svensk Windows så går det nog bättre
Postad 06 June 2006 - 14:10
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
nu svarade han så här.
Probably too slow for H.264 HDTV (depends on the stream). Try a Pentium 3.4 GHz HT. Or a graphics card that supports HW accelerated H.264 decoding (DXVA) and a decoder that is able to use it. Browse this forum for more information.
ja eller hur.
Det är något annat fel. Jag testade en dator på jobbet en dell optiplex 2.66mhz med 1gb ram och inbyggt intel 900 och den betedde sig exakt likadant varken mer eller mindre så berodde det på hårdvaran så skulle den ha gått mycket sämre
Redigerat av stinger32, 06 June 2006 - 14:11.
Postad 06 June 2006 - 14:23
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
hur ser man hur många fps man har?
Postad 06 June 2006 - 14:47
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
hur ser man hur många fps man har?
<{POST_SNAPBACK}>
Clicka på View -> Filters -> VMR9 Render (eller nåt sånt) så får du fram ett fönster med lite information. Detta förutsatt att du kör i VMR9 läge. I Overlay får jag inte fram någon FPS.
Postad 06 June 2006 - 14:53
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
hmmm vad less jag börjar bli på detta
Postad 06 June 2006 - 14:55
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
ok så nu har vi provat Intervideo samt coreavc finns det några fler som är värda namnet h.264?
Postad 06 June 2006 - 15:37
MrMartin
-
MrMartin
-
Användare
-
-
206 inlägg
stinger32, du är inte ensam...börjar själv ledsna och tappa hoppet här. Känns som att man behöver en 4Ghz dual core om man ska klara sändningen. En på tystpc.nu forumet har bekräftat att han fått det flyta perfekt, men han kör ju också med en rätt kraftig maskin... http://www.tystpc.nu...?t=879&start=32Jag känner inte till fler BRA h.264 codecs tyvärr. Finns en hel del där ute, men de är inte kända för att vara snabbare än de "stora". Om inte Magnus kan komma med nån bra nyhet snart så får vi väl helt enkelt lägga allt åt sidan och se på SDTV...Inte mycket att hurra för, men fotbollen är väl ändå rund trots allt  Har redan lagt över 2 papp på firedtv + antenn i hopp om hdtv i sommar...så jag lägger inte ut flera tusen till på en ny cpu, mobo...mm...  Jaja, vi väntar ett tag så får vi se...
Postad 06 June 2006 - 17:07
MultiMike
-
MultiMike
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
MrMartin:
Tack för tipset med DVBViewer h.264 kit.
Jag får in signalen men har precis som ni problem med buffer overflow.
Jag kör på en Athlon 64 3700+ och Geforce 6600.
Jag funderar på Cyberlink codec med hårdvaruaccelerering med PureVideo...
Är det någon som har provat med den???
Postad 06 June 2006 - 17:30
Unregistereddb4e2266
-
Unregistereddb4e2266
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har AMD4000+ med Geforce 7800 GTX och 2GB ram.
Jag har testat DVBviewer med PowerDVD7 h.264 codec och nvidia purevideo. Ingen hjälp. Processorn jobbar fortfarande arslet av sig. Jag tror att det enda sättet är att skaffa en processor med dubbel kärna. Jag ska skaffa en AMD 4400+ X2 imorgon så ska vi se.
Postad 06 June 2006 - 17:30
Tvix
-
Tvix
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej
Jag sitter med Transedit för att söka efter HD-kanalen i Nacka, enl forumet på frekv. 658 MHz. Detta utan att lyckas, är den igång o testsänder nu eller är den avstängd?
Jag bor i norrtälje 7 mil ifrån och vi har en slavsändare här som inte kommer att sända ut HD-kanalen.
Jag undrar om det är ngn som vet om jag får in Nackasändaren genom att se det ev. i Transedit ?
Eller om det finns ngt annat tricks för att få reda på detta.
Nästa fråga är om det är klarlagt att ett Hårdvaru-Mpeg2 DVB-T kort klarar av att ta in Mpeg-4 signalen genom ev. DVB Viewer ?
Tacksam för tips
Postad 06 June 2006 - 17:42
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1064 inlägg
Jag kommer jobba vidare naturligtvis men status just nu är att delar av testslingan löper finfint (flygscener och större delarna av det färgglada gänget som hoppar runt i grönskan) men vissa andra partier hackar lite eller klart mycket. Att klocka cpun (dual core 3800+ till motsvarande 4600+) hjälpte drastiskt. Men det känns inte som jag lyckas lägga över nåt arbete på grafikkorten hur jag än gör... Har ett X1800XL i en burk och ett 6600GT i en annan... Det som funkar bäst just nu för mig är PWDRVD7 i overlay. Men arbete pågår... På en annan burk jag har med ett 7800GTX så la jag in senaste betan av Forceware 91.nånting som finns hos Nvidia vilket verkade hjälpa! Men det är vardagsrumsdatorn och den är ganska upptagen av andra familjemedlemmar så jag ska fortsätta testa senare... PS: Som någon noterat så är det bara själva testslingan som är i HD medans både trailern från SVT och TV4 för fotbolls-vm är uppskalad SD!! Kan vara bra att veta ;-) (den infon har jag fått direkt från SVT f.ö.)
Postad 06 June 2006 - 18:11
Pennan71
-
Pennan71
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det nån som vet när de börjar sända i Västerås?
Sitter och väntar med mitt DVB-T-kort...
Man får inte många dagar på sig att testa fram en fungerande lösning...
Postad 06 June 2006 - 18:35
skalle2
-
skalle2
-
Amatör
-
-
63 inlägg
JAg har sökt igenom och hittat alla kanaler i DVBWiewer UTOM just HD kanalen, vad gör jag för fel?
Postad 06 June 2006 - 19:42
Nystrom
-
Nystrom
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Blir det någon skillnad mellan att ha ett USB/Firewire-kort mot ett PCI-kort, har hört att det blir sämre mottagning med PCI...?
Postad 06 June 2006 - 20:11
Unregisteredcca4f76e
-
Unregisteredcca4f76e
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det går väl inte att få in Boxers HDTV kanal från Borlänge va? :|
Postad 06 June 2006 - 20:18
skalle2
-
skalle2
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är det nån som vet när de börjar sända i Västerås?
Sitter och väntar med mitt DVB-T-kort... Man får inte många dagar på sig att testa fram en fungerande lösning...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag sitter åxå i Västerås, hur vet du att dom inte har börjat sända här än?
Postad 06 June 2006 - 20:57
MattiasAA
-
MattiasAA
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej hopp glada gänget!
Jag har nu läst igenom tråden och insett att jag är i samma situation som så många andra, d.v.s. fibrilt försökande att få till den perfekta HD-känslan inför VM.
Tillskillnad från de flesta använder jag linux och tzap+dvbstream+mplayer för att spela upp HD-Kanalen. Mitt problem är att det då och då kommer in "skräp" i bilden vilket jag starkt tror är resultatet av min 150:--antenn jag införskaffade mig på clasohlson. Köpte tidigare idag en "ONE FOR ALL" antenn på OnOff som jag trodde skulle ge bättre resultat. Men icke, snarare sämre då jag ej längre ens kan se SD-kanalerna ordentligt
Vad använder ni som har bra mottagning av HD-kanalen för antenner (ni som har bordsantenner)?
Postad 06 June 2006 - 21:02
Pennan71
-
Pennan71
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag sitter åxå i Västerås, hur vet du att dom inte har börjat sända här än?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hittar ingen ny mux när jag söker kanaler. Jag förmodar att man får upp muxen/kanaler i valfritt program som skannar efter TV-kanaler, men att man inte kan se på kanalen om programmet inte har stöd för andra videoströmmar än MPEG-2 (förutom MPEG-4 AVC/H.264 codec då).
Postad 06 June 2006 - 21:04
Unregisteredbc025998
-
Unregisteredbc025998
-
Användare
-
-
116 inlägg
Hej hopp glada gänget!
Jag har nu läst igenom tråden och insett att jag är i samma situation som så många andra, d.v.s. fibrilt försökande att få till den perfekta HD-känslan inför VM.
Tillskillnad från de flesta använder jag linux och tzap+dvbstream+mplayer för att spela upp HD-Kanalen. Mitt problem är att det då och då kommer in "skräp" i bilden vilket jag starkt tror är resultatet av min 150:--antenn jag införskaffade mig på clasohlson. Köpte tidigare idag en "ONE FOR ALL" antenn på OnOff som jag trodde skulle ge bättre resultat. Men icke, snarare sämre då jag ej längre ens kan se SD-kanalerna ordentligt
Vad använder ni som har bra mottagning av HD-kanalen för antenner (ni som har bordsantenner)?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag körde förut med en Televes Mira, den var grymt bra jämfört med andra antenner jag provade när jag bodde i stan. Nu har vi flyttat till hus och har en stor på taket.. Vad har du för prestanda på din burk? Funderar på att blåsa min mce och lägga på Linux eftersom min prestanda inte verkar räcka till, 3200+, x1600xt, 1Gb... Är ett Unixmongo så det känns enklare för mig att tweaka i "rätt" miljö. Är det ryckig bild för dig? /O
Postad 06 June 2006 - 21:17
Tvix
-
Tvix
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ni som får in HDTV kanalen som sänder fotbolls-VM i det digitala marknätet:
Har ni möjlighet att spela in matcherna på hårddisken, vilket format blir det i ?
Det vore bra om nån som kunde se testsändningarna kan specificera konfigurationen, tv-kort, grafikkort, frontend osv.. så vi andra kan ta efter...
Postad 06 June 2006 - 21:28
MattiasAA
-
MattiasAA
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag körde förut med en Televes Mira, den var grymt bra jämfört med andra antenner jag provade när jag bodde i stan. Nu har vi flyttat till hus och har en stor på taket..
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för tipset! Skall försöka se om jag kan få tag på den så jag kan testa den med möjlighet att lämna tillbaka om jag ej får det att rulla som det skall. Vad har du för prestanda på din burk? Funderar på att blåsa min mce och lägga på Linux eftersom min prestanda inte verkar räcka till, 3200+, x1600xt, 1Gb... Är ett Unixmongo så det känns enklare för mig att tweaka i "rätt" miljö. Är det ryckig bild för dig?
/O
<{POST_SNAPBACK}>
Burken jag testar med nu är en P4 3.0GHZ HT, 1GB minne samt ATI 9600PRO. Inte de nyaste prylarna direkt men enligt mig flyter det på rätt okej (inga större hack ialf). Har förvisso ej studerat saken i detalj då jag för tillfället mest sitter och irriterar mig på att mottagningen skall vara så dålig. Kan återkomma med utförligare iaktagelser när jag fått tag på en antenn som passar min lägenhet bättre...
Postad 06 June 2006 - 21:31
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
menar du att det flyter på en P4 3.0GHZ HT, 1GB minne samt ATI 9600PRO? vad kör du för drivrutiner och codec?
Postad 06 June 2006 - 21:42
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
menar du att det flyter på en P4 3.0GHZ HT, 1GB minne samt ATI 9600PRO? vad kör du för drivrutiner och codec?
<{POST_SNAPBACK}>
Det undrar jag med eftersom jag sitter med liknande hårdvara. DVB-T mottagare och program är också intressant att veta.
Postad 06 June 2006 - 21:43
Unregistereddb4e2266
-
Unregistereddb4e2266
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag är övertygad om att det ska fungera på en sån dator. Jag tror att det är dvbviewer som är dåligt programmerad. Att köra en 1080i eller 720p transport fil i dvbviewer går ju utmärkt så varför skulle tv sändningen vara jobbigare?
Postad 06 June 2006 - 21:52
MultiMike
-
MultiMike
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
På DVBViewer forumen finns det flera som har fått igång codec:en från cyberlink PowerDVD 6 med PureVideo acceleration i DVBViewer. (Finns att köpa här.) Har inte testat än eftersom det är så svårt att hitta en "trial"
Postad 06 June 2006 - 22:09
MattiasAA
-
MattiasAA
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
video codec: [ffh264] Hurvida det flyter är lite upp till betraktaren. Jag upplever inga större "hack" (förutom då jag får in störningar då hela bilden verkar ha en tendens att hoppa till). Materialet som visas kanske inte är det bästa för att upptäcka mindre "hack". Läs gärna hela stycket du citerade ifrån så får du en bild av hur ingående jag studerat fenomenet. Det undrar jag med eftersom jag sitter med liknande hårdvara. DVB-T mottagare och program är också intressant att veta.
<{POST_SNAPBACK}>
DVB-kort: Hauppauge WinTV Nova-T PCI
Postad 07 June 2006 - 07:11
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
Är det någon som testat med nvidia och pdvd6?
Postad 07 June 2006 - 09:04
Unregistered3d058950
-
Unregistered3d058950
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej hopp glada gänget!
<{POST_SNAPBACK}>
Vad kör du för argument till dvbstream? Jag testade med: # dvbstream -o -ps -qam 64 -cr 2_3 0 608 > hd.ts dvbstream v0.5 - © Dave Chapman 2001-2004 Released under the GPL. Latest version available from http://www.linuxstb.org/ERROR: PS requires exactly two PIDS - video and audio. Setting filter for PID 608 Output to stdout Streaming 1 stream Audiostream: Layer: 1 BRate: 448 kb/s Freq: 32.0 kHz Men får som du ser bara ljudet... # cat channels.conf |grep HD-kanalen HD-kanalen:658000000:INVERSION_AUTO:BANDWIDTH_8_MHZ:FEC_2_3:FEC_1_2:QAM_64:TRANSMIS SION_MODE_8K:GUARD_INTERVAL_1_8:HIERARCHY_NONE:0:608:600
Postad 07 June 2006 - 09:54
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Ni som säger att ni har bra signal, vilken signalstyrka och signalkvalitet har ni då? Jag har precis testat runt med olika antenner i väntan på Sagems HDTV-box för marknätet och vet därför inte vad som krävs för styrka och kvalitet ännu.
Postad 07 June 2006 - 10:43
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Nu har kanalerna dykt upp i Uppsala också, på frekvens 698 kHz!
Postad 07 June 2006 - 11:07
skalle2
-
skalle2
-
Amatör
-
-
63 inlägg
I Västerås åxå
Redigerat av skalle2, 07 June 2006 - 11:07.
Postad 07 June 2006 - 11:34
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Finns det någon möjlighet att få in denna kanal i Eskilstuna? Jag tar ju imot min marksända TV från västeråsmasten...
Postad 07 June 2006 - 13:11
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Nu verkar de ha fått HD-kanalen att flyta: http://www.tystpc.nu...topic.php?t=861några frågor då. det verkar som att man måste köpa dvb viewer eftersom man behöver betan som bara går att installera om man har pro-versionen. dvb filter, är det också något som man bara får tag på om man har köpt dvb viewer? är det någon som fått det att flyta med annat program än dvb viewer? Det verkar som attt h.264-codecen som följer med PowerDVD7 Trial version fungerar bra, bättre än den som följer med PowerDVD7 köpversionen. Någon som kan prova denna trialversion tillsammans med mediaportal eller liknande? Ska prova när jag kommer hem.
Postad 07 June 2006 - 13:11
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Snälla kan inte ni som har fått in spela in lite och dela med er en ts (transport stream)
Postad 07 June 2006 - 13:15
Snurrbo
-
Snurrbo
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Ska inhandla ett stycke antenn idag. Borde duga med Clas i sjöns billigaste eftersom jag med ok kvalitet kan ta in de vanliga kanalerna med bara en elkabel i gardinen.
Blir intressant att se om hacken dyker upp. Jag har en relativt snabb burk med 3,2GHz P4, 2GB ram och HD förberett 6600-kort. Compros T300-kort som jag har sägs vara bättre än många andra på att snappa upp svaga signaler.
På vilken frekvens sänder Lillhäradsmasten HDTV-kanalen?
Postad 07 June 2006 - 14:15
MultiMike
-
MultiMike
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kan bara säga att man behöver en FET burk för att orka koda av HDTV-strömmen mjukvarumässigt.
Jag har en Athlon64 3700+ och med CoreAVC så orkar den koda av ca 30fps.
Det betyder att man i praktiken behöver ungefär en dubbelt så snabb burk för att inte missa någon frame.
Jag vet inte om DVBViewer rapporterar rätt, men den säger att det är 20mbit i sändningen = mycket
data att processa, vilket antagligen inte förenklar för datorn...
Kontentan är väl att alla som inte har ett monster till dator kommer att behöva hjälp av en
hårdvaruaccelererad codec.
Postad 07 June 2006 - 14:18
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
CoreAVC ska väl klara av att hårdvaruaccelerera? Jag har codecen men hur ser man att det verkligen funkar?
Postad 07 June 2006 - 14:21
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1033 inlägg
CoreAVC ska väl klara av att hårdvaruaccelerera? Jag har codecen men hur ser man att det verkligen funkar?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, det kommer i senare PRO-versioner.
Postad 07 June 2006 - 14:28
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Kan bara säga att man behöver en FET burk för att orka koda av HDTV-strömmen mjukvarumässigt. Jag har en Athlon64 3700+ och med CoreAVC så orkar den koda av ca 30fps. Det betyder att man i praktiken behöver ungefär en dubbelt så snabb burk för att inte missa någon frame.
Jag vet inte om DVBViewer rapporterar rätt, men den säger att det är 20mbit i sändningen = mycket data att processa, vilket antagligen inte förenklar för datorn...
Kontentan är väl att alla som inte har ett monster till dator kommer att behöva hjälp av en hårdvaruaccelererad codec.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp men.... CoreAVC har visat sig sämre än Cyberlinks PowerDVD7 trial. testa den (om du inte redan gjord det) MVH
Postad 07 June 2006 - 14:54
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Japp men.... CoreAVC har visat sig sämre än Cyberlinks PowerDVD7 trial. testa den (om du inte redan gjord det)
MVH
<{POST_SNAPBACK}>
vore kul att höra om någon får det att flyta okej med en maskin motsvarande P4 2.5-3 GHz och utan hårdvarustöd på grafikkortet.
Postad 07 June 2006 - 15:07
Chimen
-
Chimen
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Kan rapportera om mina erfarenheter.
Kör en AMD 64 3500+, 512 mb DDR, ATI Radeon 9600XT AGP.
Använder DVBViewer och Cyberlinks PowerDVD7.
Jag kan som väntat inte se HD-kanalen med bra flyt. Hackar på ganska rejält oavsett overlay, vmr7 eller vmr9.
Frågan är om det skulle funka om jag hade ett grafikkort med hårdvarustöd.
T.ex ATI 1600.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|