Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson W850i

316 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson W810i (Mobiltelefoner) 1 8,75 (114) Inga priser
Sony Ericsson W850i (Mobiltelefoner) 1 8,86 (73) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 10 oktober 2006 - 18:30

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Det är bara o ändra tema, eller så kan du ladda ner nya från www.zedge.no och www.mobile9.com. Helt gratis! B)

Postad 11 oktober 2006 - 22:09

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Den stödjer .mp4 och .3gp

Finns många olika program att använda, jag själv använder Xilisoft MP4 Converter 3 och tycker det funkar helt okey!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag testade Xilisoft 3GP Video Converter 2 (ser att det finns nyare versioner ute nu) för några dagar sen men det fungerade inte helt tillfredställande, bilden hackade och ljudet blev osynkat. ImTOO 3GP Video Converter funkade mycket bättre och hade fler valmöjligheter (t ex en blandning mellan pan-scan och letterbox), men ljudet blev osynkat där med på en 1:30h film (man börjar märka det efter typ halva filmen).

Om du inte har haft nå problem med dina konverteringar vilka inställningar använde du i sånna fall? Finns ju massor man kan ställa in i båda programmen och kan säkerligen påverka slutresultatet både positivt och negativt.

Tidigare sa jag förresten att jag inte lyckats hitta nån funktion att spola i filmen, men det var så enkelt som att hålla in höger eller vänsterpilen medans man spelar upp filmen (ner/upp när man kör widescreen) :(

Det är bara o ändra tema, eller så kan du ladda ner nya från www.zedge.no och www.mobile9.com. Helt gratis!  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Skitbra sida den där zedge.no ! B) hittade många fina teman, man får tanka 30st per dag, det duger gott å väl.

Är det fortfarande ingen som har förslag på bästa MSN-klient? Jag testade eMSN för nån dag sen, men det var ju värdelöst, riktigt omständigt att skicka meddelanden. Verkar som man måste starta en chat med varje person man vill snacka med.

Sen det här med överföringshastigheten också, är det bara jag som tycker det går segt?

Och sist men inte minst har programvaran till windows börjat strula. Den fungerade bra när jag nyss hade installerat den, men nu kan jag bara nasluta telefonen i memorystick-läge, i telefonläge hittar ericssons program på nån telefon (står att ingen telefon är ansluten) fast windows visar att telefonen är ansluten. Jag vill köra en till syncronisering, men det går inte. Varje gång jag startar windows så crashar ett av ericssons program, är väl förmodligen därför det inte fungerar. Jag har testat installera om programmet med senaste versionen från hemsidan men utan framgång. Nån mer som har det här problemet?

Redigerat av seeker, 11 oktober 2006 - 23:23.

Postad 12 oktober 2006 - 16:04

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag har haft min w850i i några dagar nu och har inte fått igång trackID ännu.

Har ett comviq GSM kort och inte något 3g kort till mobilen, kan det vara därför?

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar alldeles utmärkt med vanligt gsm kort. Jag kör med comviq o funkar hur bra som helst. :(
Har du ställt in gprs, så du kan surfa. Dum fråga kanske. B)

Är det bara på min det blir lite segt med att använda den "stora klockan"? Eller det är bara när man öppnar upp telefonen från väntläge som man märker att den segar till lite i animationerna. Kör jag med den lilla klocka funkar det klockrent. :D

Postad 12 oktober 2006 - 16:47

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
[/QUOTE]

Jag hade samma "problem tills jag ändarde storleken på klockan, skumt. :(

Postad 12 oktober 2006 - 16:56

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Mina kontaktbilder är felvända, har försökt o rotera bilderna och spara om dom men det funkar fortfarande inte. När jag jag får samtal ligger bilden åt fel håll. Har ni samma problem?

Är det nån som vet när första uppdateringen kommer till mobilen?

Postad 12 oktober 2006 - 18:24

Tobb
  • Tobb
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ingen som vet något smidigt sätt att synka Google Calendar med mobben?

http://www.gcalsync.com/ verkar inte funka än.

Annars är jag svinnöjd förutom en grej. Får bara USB1.1-speed mellan telefonen och datorn. Skitkonstigt. Nån som har någon aning? Fel på drivrutinerna?

Postad 13 oktober 2006 - 11:34

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Man vill ju köpa ett 4GB minneskort till denna.

En del har klagat på långsam överföringshastighet via USB.

Kan detta bero på att minneskortet som följer med bara klarar 15Mbit/s (i teorin!).
Det ger i teorin 1.8Mbyte/s.. men det låter som det bara går i 0.4 Mbyte/s ... humm?

Frågan är.... köper man ett Sandisk minneskort... ska man köpa ett som klarar 15Mbit/s eller 72Mbit/s. Det snabbare är ju dyrare... Om segheten ligger i telefonen och inte i minneskortet så kan jag ju lika gärna köpa 15Mbit/s-kortet.

Eller? :D

Postad 13 oktober 2006 - 18:24

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Kan detta bero på att minneskortet som följer med bara klarar 15Mbit/s (i teorin!).
Det ger i teorin 1.8Mbyte/s.. men det låter som det bara går i 0.4 Mbyte/s ... humm?

Frågan är.... köper man ett Sandisk minneskort... ska man köpa ett som klarar 15Mbit/s eller 72Mbit/s.  Det snabbare är ju dyrare... Om segheten ligger i telefonen och inte i minneskortet så kan jag ju lika gärna köpa 15Mbit/s-kortet.

Eller? :D

<{POST_SNAPBACK}>

jadu jag undrar jag med... såg också att dom hade ett 72MBit-kort, men jag såg inte att det stog 15MBit på just det som satt i (hastigheten var ej specificerad på prisajkt iaf), är det den hastigheten alltså? Det fanns ju andra kort som hade 7mbit, och det är ju typ den hastigheten man får till telefonen.

Har ingen testat med bluetooth förresten? vad får man för hastighet med det?

Postad 13 oktober 2006 - 19:58

ATz
  • ATz
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Frågan är.... köper man ett Sandisk minneskort... ska man köpa ett som klarar 15Mbit/s eller 72Mbit/s.  Det snabbare är ju dyrare... Om segheten ligger i telefonen och inte i minneskortet så kan jag ju lika gärna köpa 15Mbit/s-kortet.

Eller? :)

<{POST_SNAPBACK}>

jadu jag undrar jag med... såg också att dom hade ett 72MBit-kort, men jag såg inte att det stog 15MBit på just det som satt i (hastigheten var ej specificerad på prisajkt iaf), är det den hastigheten alltså? Det fanns ju andra kort som hade 7mbit, och det är ju typ den hastigheten man får till telefonen.

Har ingen testat med bluetooth förresten? vad får man för hastighet med det?

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Sandisks hemsida så har alla Ultra II korten samma läs och skrivhastighet: Write 9MB/sec; Read 10MB/sec. Det verkar stå fel i spec:arna här alltså.

Jag kollade lite snabbt på deras 2gb pro duo-kort här på prisjakt och Ultra II kortet var billigast(432kr), 4gb-kortet var bara ca 150kr dyrare.

Postad 14 oktober 2006 - 10:55

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Ingen som hört något om den vita modellen kommer snart?

Postad 14 oktober 2006 - 17:01

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag är inte helt nöjd med mobilen, tror ni det går att lämna tillbaka den? På El-Gigantens hemsida står det att öppet köp inte ofattar mobiltelefoner. :)

Jag köpte den utan abonnemang, då borde det vara som vilken produkt som helst när det gäller öppetköp tycker jag!

Jag har mejlat SE ang alla buggar den har, som alla jag känner verkar ha, väntar på svar.

Är någon intresserad av att köpa den, om det inte går att lämna tillbaka den? :)

Postad 15 oktober 2006 - 13:42

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Ingen fler w850i-ägare som kan mäta överföringshastigheten till mobilen?

Särskilt intressant vore det om någon har ett minneskort annat än det som följer med...
Tex Sandisk Gaming-kort.... eller Sandisk Ultra.

0.4MB/sekunden är ju sjukt långsamt för att vara en USB2-mobil.

Postad 16 oktober 2006 - 20:14

fizz
  • fizz
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
köpte en w850i idag ..

nån som kan förklara hur f-n knapplåset funkar?
måste man "öppna" telefonen för att få ur knapplåset?!

Postad 16 oktober 2006 - 20:43

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

köpte en w850i idag ..

<{POST_SNAPBACK}>

ja du måste nog slida upp den för att avaktivera knapplåset.

Postad 17 oktober 2006 - 00:11

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

köpte en w850i idag ..

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, går även att trycka först 'samtal' sen 'meny' för att låsa upp. Men att låsa den verkar enbart gå genom att öppna o stänga igen... B)

Postad 17 oktober 2006 - 00:21

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vill nån köpa min för 3500kr som är en vecka gammal. Ångrar verkligen mitt köp! B)

Postad 17 oktober 2006 - 08:54

Unregisteredebde1b59
  • Unregisteredebde1b59
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har oxå denna mobil och är super nöjd, tycker att ljudet är kanon helst med koss port pro lurarna.
Jag kör med extern kortläsare till att föra över musik till kortet då går det blixtsnabbt.

// Johan

Postad 17 oktober 2006 - 09:58

caj
  • caj
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Nej, går även att trycka först 'samtal' sen 'meny' för att låsa upp. Men att låsa den verkar enbart gå genom att öppna o stänga igen...  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Går även att trycka på power knappen och där välja knapplås så slipper man öppna å stänga den.

Postad 17 oktober 2006 - 16:28

Unregistered38d13386
  • Unregistered38d13386
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
xift ja kanske skulle vilja köpa den om den var olåst.
men kan du inte berätta lite mer om nackdelarna och varför du inte gillar den.. ja gillar den iallafall så ja kommer iallafall köpa en.

Postad 17 oktober 2006 - 19:03

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

Jag kör med extern kortläsare till att föra över musik till kortet då går det blixtsnabbt.

<{POST_SNAPBACK}>

Aj aj.... det låter ju som det är mobilen som gör att det går extremt segt att överföra filer... och inte själva minneskortet. Med andra ord är det bortkastade pengar att köpa ett Gaming/Ultra-Sandiskkort som är snabbare än standard-minnena.

Postad 17 oktober 2006 - 21:40

Xift
  • Xift
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

xift ja kanske skulle vilja köpa den om den var olåst.
men kan du inte berätta lite mer om nackdelarna och varför du inte gillar den.. ja gillar den iallafall så ja kommer iallafall köpa en.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag lyckades lämna tillbaka den idag. Passade på o testa Nokia N73, tyckte den va väldigt slö i allt.

Irriterande saker som gjorde att inte ville ha kvar den är:

1. Navi. knappen, råkar trycka fel hela tiden. Skulle va smidigare med en joystick som k800i.
2. Väljer man stor storlek på klockan i vänteläget blir hela mobilen seg, väldigt skumt!
3. Kontaktbilderna blir felvinklade när man får ett samtal.
4. Går inte att ansluta den med PC Suite, lyckas göra det 1/10 ggr och när man äntligen fått det o funka så går det inte o starta Disc2Phone. :D

När det funkade och föra över musik så var det snigelfart.

Fick svar från SE kundtjänst ang punkt 4. Enligt dom uppstod felet om man har en dator från Dell! Gissa vad jag har för PC!!! :unsure:

När det inte gick att använda mobilen för musik var det lika bar o lämna tillbaka den. Så nu får jag kika vidare...

Postad 18 oktober 2006 - 10:24

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nej, går även att trycka först 'samtal' sen 'meny' för att låsa upp. Men att låsa den verkar enbart gå genom att öppna o stänga igen...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Går även att trycka på power knappen och där välja knapplås så slipper man öppna å stänga den.

<{POST_SNAPBACK}>

Ahh tackar, den hade jag helt missat. ;)

Hmm en fråga, kan man få så att man hör i hörlurarna när nån ringer eller skickar sms?
Jag kör med dom hela tiden på jobbet när man lyssnar på radio. Men när nån ringer eller skickar sms så låter ju bara mobilen och det blir helt tyst i lurarna (musiken försvinner). Och med det jag jobbar så är det lite svårt o höra mobilen. Då kan det vara lätt o missa sms. :)

Redigerat av xmurfen, 18 oktober 2006 - 10:27.

Postad 18 oktober 2006 - 12:09

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske men...ska batteriet laddas helt som vanligt vid nyinköpt?, isåfall hur lång tid tar det för en fullladdning.

mvh

Postad 18 oktober 2006 - 13:17

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Inga rapporter om överföringshastigheter.....

Men läste lite mer..... det verkar inte vara USB 2 på w850i.
Däremot Bluetooth 2.

Och det är ju ännu smidigare... någon som provat att överföra filera via Bluetooth... och mätt hastigheten? ;)

Postad 18 oktober 2006 - 21:23

Unregistered38d13386
  • Unregistered38d13386
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
bara en liten fråga ang. AF o lite annat om kameran.Kan AF och kamera kvallen förbättras genom nån uppgradering? Känns som om AF iallafall borde sitta i nån hardware grej. Men ja har ingen aning :D

Postad 19 oktober 2006 - 12:34

scam
  • scam
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Är det någon har lyckats föra över mp3:or med schyssta taggar och bild. Ska man inte använda folders eller?

Redigerat av scam, 19 oktober 2006 - 12:35.

Postad 19 oktober 2006 - 21:54

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hmm en fråga, kan man få så att man hör i hörlurarna när nån ringer eller skickar sms?
Jag kör med dom hela tiden på jobbet när man lyssnar på radio. Men när nån ringer eller skickar sms så låter ju bara mobilen och det blir helt tyst i lurarna (musiken försvinner). Och med det jag jobbar så är det lite svårt o höra mobilen. Då kan det vara lätt o missa sms. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag funderar på att köpa en w850 och det där är en VIKTIG detalj. På min w800 så hör man ringsignal och smsljud i hörlurarna när man har den på ljudlöst! Vore kanon om du kunde testa och svara ifall det är så även på w850.
Man kan väl använda egna mp3-filer som ringsignal och smsljud va?

/Fredrik

Redigerat av scuddan, 19 oktober 2006 - 21:54.

Postad 20 oktober 2006 - 13:09

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kom på en till fråga. Hur fasiken funkar navigationsknapparna (dvs de som ersätter joysticken)??
Är det som toutch-pad eller är det mera knappar?? 4 eller 8 riktningar? Ser riktigt mysko ut på mobile-review.com's sida iaf..

Postad 20 oktober 2006 - 13:55

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en w850 och det där är en VIKTIG detalj. På min w800 så hör man ringsignal och smsljud i hörlurarna när man har den på ljudlöst! Vore kanon om du kunde testa och svara ifall det är så även på w850.
Man kan väl använda egna mp3-filer som ringsignal och smsljud va?

/Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Jag testade precis att köra med ljudlöst på telefon. Och då funkar det fin fint, hör ringsignal och sms i lurarna då. B)
Och visst funkar det med mp3 som ringsignal och smsljud. :lol:

Hmm navigationsknapparna... är som knappar. 4st. Funkar utmärkt!

Redigerat av xmurfen, 20 oktober 2006 - 13:59.

Postad 20 oktober 2006 - 19:03

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kom på en till fråga. Hur fasiken funkar navigationsknapparna (dvs de som ersätter joysticken)??
Är det som toutch-pad eller är det mera knappar?? 4 eller 8 riktningar? Ser riktigt mysko ut på mobile-review.com's sida iaf..

<{POST_SNAPBACK}>

Okej.. jag orkade inte vänta på svar, sitter här med en sprillans svart w850, hittils helt nöjd :)
Verkar inte få igång RSS-läsaren dock "Letar efter flöde" står det.. Krävs väl inte 3G för det? Har beställt 3G SIM-kort, men har inte fått det ännu..

Aja, hoppas man förblir nöjd. Var hittar man coola teman till luren föresten?

Postad 20 oktober 2006 - 19:14

Tobb
  • Tobb
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Okej.. jag orkade inte vänta på svar, sitter här med en sprillans svart w850, hittils helt nöjd <_<
Verkar inte få igång RSS-läsaren dock "Letar efter flöde" står det.. Krävs väl inte 3G för det? Har beställt 3G SIM-kort, men har inte fått det ännu..

Aja, hoppas man förblir nöjd. Var hittar man coola teman till luren föresten?

<{POST_SNAPBACK}>

Finns lite teman på några hemsidor som nämndes tidigare i tråden :) Sedan finns ju Sony Ericssonsajt då.

RSS-läsaren funkar utmärkt utan 3G. Sitter och väntar på ett 3G SIM-kort här med. B)

Postad 21 oktober 2006 - 22:28

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Lite mer än 24 timmar höll telefonen. Luckan började gå segt, straxt senare trillade det ut en svart tape-bit.. Jag tror att den fungerar som nån slags dämpare till luckan, för nu låter det mycket mer när man stänger den än när man öppnar.
Ska åka o försöka få den utbytt imorrn..

Postad 22 oktober 2006 - 13:26

tops
  • tops
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Har beställt denna telefon nu men jag har än så länge bara ett 2G kort. Vad är det för finnesser som kräver 3G? Vad jag kunnat läsa mig till så kräver tex trackID ej 3G, videosamtal så klart 3G. Nåt annat som kräver 3G??

Postad 22 oktober 2006 - 22:01

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Lite mer än 24 timmar höll telefonen. Luckan började gå segt, straxt senare trillade det ut en svart tape-bit.. Jag tror att den fungerar som nån slags dämpare till luckan, för nu låter det mycket mer när man stänger den än när man öppnar.
Ska åka o försöka få den utbytt imorrn..

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag förstått så är det inget annat än videosamtal som kräver 3G. Men dataöverföringen går ju mycket snabbare och det är ju trevligt.. Nackdelen är ju att det drar mycket mer batteri. Själv har ja inte fått mitt 3G SIM-kort ännu, men ja klarar mig gott utan videotelefoni.

Grym telefon iallafall, synd bara att det ska va så dyrt med dataöverföring, kan man inte använda RSS i samma omfattning som man skulle vilja.

Skulle vilja ha Themes Creator, men det går inte att ladda ner från SE's hemsida, "File not found" får man :)

Postad 23 oktober 2006 - 12:17

Unregistered38d13386
  • Unregistered38d13386
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Är de någon som tror att SE kommer att lägga in Autofokus i kommande w850i's? för det verkar ju vara den största anledningen till att folk inte köper den, det är iallafall anledningen till att jag inte köpt den ÄN.

Postad 23 oktober 2006 - 12:22

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Är de någon som tror att SE kommer att lägga in Autofokus i kommande w850i's? för det verkar ju vara den största anledningen till att folk inte köper den, det är iallafall anledningen till att jag inte köpt den ÄN.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi kan ju bara TRO.. Och jag tror inte att de kommer ändra på befintlig modell. Men till nästa variant av w850 (vad den nu kan tänkas heta och vem vet när den kommer) BORDE det sitta en 3.2mpix med autofokus.
Själv bryr ja mig inte så mycket om kameran. Vad jag förstått så är kameran på k800 inte så jäkla bra, blir brusigt (grynigt osv) precis som på w800'an som ja hade förrut. Visst, autofokus kan va lite kul med macro läge etc. Men bilderna blir ju inte bra. Jag tycker att det blir NÄSTAN lika bra bilder me w850'n som w800'an.. Ska jag fota så tar ja min riktiga digitalkamera, den finns det ingen mobil som knäcker.
Problemet med mobilkameror är ju att objektivet är så litet så det kommer inte in tillräckligt med ljus. Därför måste ljuskänsligheten ökas varvid bruset uppstår.

Postad 23 oktober 2006 - 20:07

boomchackalack
  • boomchackalack
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
På frågan angående mp3:or funkar det utan speciella program om man ansluter telefonen i "filhanteringsläge" (val vid anslutning). Då funkar den precis som vilket usb-minne som helst. Bara att dra över i utforskaren. Taggar och albumbilder funkar fin fint. Navigationen i mediaspelaren påminner ganska mycket om ipod och fungerar väldigt smidigt. Den orange lysdiodknappen i mitten tar dig direkt till mediaspelaren. Tog en stund innan jag fattade att det inte bara var en fånig ljus-gimmick. Nu älskar jag den. För er med väldigt feta fingrar blir kanske navigationen lite pillig, men det funkar för mig som är relativt normalbyggd (och då snackar jag fortfarande bara om fingrarna:-). Ett gjutet köp för alla som vill ha en musikmobil.

Tjatet om 3Megapixel fattar jag inte. Jag är evigt tacksam att K800:ans plastiga linsskydd inte sitter på 850:n. Skaffa en riktig kamera om ni vill ta bra bilder. Skulle inte köpa någon mobil idag för kameran. Precis som tidigare inlägg nämner finns det fysiska begränsningar för hur bra bilder en liten lins kan återge. Gissa varför nya digitala systemkameror är precis lika stora som gamla systemkameror...

Postad 23 oktober 2006 - 22:39

ericoo
  • ericoo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Autofokus lär den inte komma i, tror jag inte..Men ska du ha en bra kamera så ska du köpa en digitalkamera. För det finns inga bra mobilkameror, det kommer ta ett bra tag innan vi har riktiga kameror i mobilerna..

Postad 24 oktober 2006 - 01:45

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

4. Går inte att ansluta den med PC Suite, lyckas göra det 1/10 ggr och när man äntligen fått det o funka så går det inte o starta Disc2Phone.  :)

När det funkade och föra över musik så var det snigelfart.

Fick svar från SE kundtjänst ang punkt 4. Enligt dom uppstod felet om man har en dator från Dell! Gissa vad jag har för PC!!!  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma problem, det funkade bra först, men efter jag startat om datorn några gånger så slutade det fungera. Den funkar i minneskorts-läge, men inte i telefonläge... och jag har ingen dell :P

Ska maila dom å fråga vafan man ska göra, jäkla skitprogram det där, crashar varje gång man startar datorn.

Är det nån mer som upplever det här problemet?

Angående överföringshastigheten får man väl ta och köpa sig en bluetooth adapter till datorn å testa då, är väl nästan ett måste då det är bökigt med usb-sladden (telefonen startar om när man kopplar ur den).

Redigerat av seeker, 24 oktober 2006 - 01:47.

Postad 24 oktober 2006 - 08:55

zId
  • zId
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar att man köper en BT Adapter då det går extremt fort att föra över filer till w850i ! en sådan ligger på ca 250 kr. plus att man slipper sladdar o skit :)

Postad 24 oktober 2006 - 14:22

Unregistered8a7fe84d
  • Unregistered8a7fe84d
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Själv har jag en dell dator och jag har inte haft något problem med varken synkronisering, överföring av låtar eller teman...

Vid telefonläge så får man använda SE-filemanager för att skicka eller hämta filer,
men överföringsläge är att föredra då det är smidigare och går fortare...

Redigerat av Unregistered8a7fe84d, 24 oktober 2006 - 14:23.

Postad 24 oktober 2006 - 16:08

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag får inte album art att fungera. Har ändrat id3 tagget med nått program som heter Godfather. Har även lagt över bild filen.. (som är 320x320pix) Ska den va mindre kanske?

Hur mycket glappar era telefoner? Ur min lur kom det en svart tapebit från slide-mekaniken. Vet inte om det börjat glappa mer efter det, men det är smått irriterande att det klickar till när man tyrkcer på knapparna (endast när luren är ihopskjuten)... Man kan ju leva med det men alltid irriterande.

Postad 25 oktober 2006 - 16:39

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Hej!

Hur får man så det senaste sms:et kommer högts upp i listan?
Nu lägger sig lite random i listan.... och man måste typ "söka upp det".

Postad 25 oktober 2006 - 22:07

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej!

Hur får man så det senaste sms:et kommer högts upp i listan?
Nu lägger sig lite random i listan.... och man måste typ "söka upp det".

<{POST_SNAPBACK}>

Förstår inte riktigt vad du menar.. Är det i "inkorgen" eller "händelser" du menar?? I min inkorg hamnar de i datum/tid-ordning iallafall.. Nyast överst.. Har letat men inte kunnat hitta nån inställning som kan hjälpa dig

Postad 25 oktober 2006 - 22:57

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Jag lyssnar mycket på radio och undrar hur bra radiomottagningen fungerar under lite svårare mottagningsförhållanden?

Postad 26 oktober 2006 - 08:24

zId
  • zId
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Peter B.

Radiomottagaren funkar precis likadant som en vanlig radio i sämre förhållanden, Grym radio i W850i tycker ja...receivern e nog lika bra på dom flesta kan inte tänka mig att det skulle skilja särskilt mkt.

Postad 28 oktober 2006 - 23:08

Unregistered38d13386
  • Unregistered38d13386
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hur lång tid tro ni de kommer ta innan priset har sjunkit (ganska mycet) , tror ni det har nåt ungefär sitt lägsta pris till julen, eller kanske inte lägsta men lägre än nu.
O nu när ja ändå e igång kan ja väl fråga vad man gör när man unbrandar en telefon :)

Redigerat av Unregistered38d13386, 28 oktober 2006 - 23:13.

Postad 28 oktober 2006 - 23:18

scuddan
  • scuddan
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hur lång tid tro ni de kommer ta innan priset har sjunkit (ganska mycet) , tror ni det har nåt ungefär sitt lägsta pris till julen, eller kanske inte lägsta men lägre än nu.
O nu när ja ändå e igång kan ja väl fråga vad man gör när man unbrandar en telefon :)

<{POST_SNAPBACK}>

Prisutvecklingen kan man ju bara spekulera i. Möjligt att det kommer en sänkning innan jul, det är trots allt ett tag dit. Chansar på max några hundringar iofs.

När man "unbrandar" så återställer man telefonen till ursprungsskicket, dvs tar bort operatörsinstallerade prylar. Ofta när du köper en lur som är operatörslåst så finns det speciella menyer etc för just den operatören, och det är dessa som tas bort när man "unbrandar".. Kommer av att det heter "branded" när den är omgjord av operatören. (från engelskans brand, sv. märke)

Postad 30 oktober 2006 - 07:09

seeker
  • seeker
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Själv har jag en dell dator och jag har inte haft något problem med varken synkronisering, överföring av låtar eller teman...

Vid telefonläge så får man använda SE-filemanager för att skicka eller hämta filer,
men överföringsläge är att föredra då det är smidigare och går fortare...

<{POST_SNAPBACK}>

Jadu, för mig fungerar det om jag installerar om programmet från skivan, men sen slutar det fungera efter att jag startar om datorn igen. Jag måste alltså installera om programmet varje gång jag ska kunna använda synkronisering... rätt irriterande.

Angående prissänkning till jul brukar det väl vara tvärt om? Det kommer säkert ut en massa "toppen-erbjudanden" som verkar billiga men som egentligen är minst lika dyrt (om inte dyrare) som idag.

zId: hur fort går det med bluetooth då? Vad jag har läst så är bluetooth 2.0 bara 2.1MBit, och det är ju långsammare an vad man får via USB'n. Kanske var det så idioterna tänkte när dom gjorde telefonen "hmm bluetooth klarar bara 2.1MBit, bra då behöver vi inte göra telefonen snabbare än det". Det är ju dock bra mycket smidigare med bluetooth än med usb-kabeln, så det blir nog det i slutändan ändå.

Redigerat av seeker, 30 oktober 2006 - 07:28.

Postad 30 oktober 2006 - 11:14

mr.vengeance
  • mr.vengeance
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har haft min w850i i 3 dagar nu och måste säga att det är bra telefon, MEN det är alldelles för mycket brus i bakgrunden när jag lyssnar på mp3 :D .
Har någon nått bra tips på några In-Ear hörlurar som kan ta bort bruset? Har provat med Creative EP-630 men det blev bara sämre.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.