Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC tytn

295 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC TyTN 64MB RAM (Mobiltelefoner) 1 8,24 (20) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 26 september 2006 - 10:46

UmeJonas
  • UmeJonas
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan ni ringa 222 från tangentbordet? (inte via skärmen...)
Jag får upp siffrorna på skärmen men telefonen låter mig inte slå numret.
Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar för mig.

Postad 26 september 2006 - 11:34

Unregisteredb4fbcdcc
  • Unregisteredb4fbcdcc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Kan ni ringa 222 från tangentbordet? (inte via skärmen...)
Jag får upp siffrorna på skärmen men telefonen låter mig inte slå numret.
Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Det fungerar inte för mig heller! Går bra att använda tangentbord på skärm men inte det riktiga.

Postad 26 september 2006 - 11:41

Unregisteredb4fbcdcc
  • Unregisteredb4fbcdcc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min.

Hur gör man för att visa fler kalenderhändelser på Idag-skärmen? Just nu visas endast 1...

Länka gärna någonstans där det finns gratis småspel och program.

<{POST_SNAPBACK}>

Prova: start ->inställningar-> idag->objekt->kalender->alternativ Kryssa där för "Kommande avtalade tider"

Postad 26 september 2006 - 17:04

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan göra fotot som visas när folk ringer lite större, på telefon skärmen är de ju väldigt små?

Postad 27 september 2006 - 04:26

sirfritz
  • sirfritz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, har tänkte köpa denna, men har efter alla era inlägg börjat fundera...Qtek 9100 kanske.
är väll i stort sätt bara 3G som skiljer ? (plus bara 200mhz och annat minnskort)
Dessutom känns 9100 betydligt snyggare o lyxigare...
tycker att TyTN känns stor o plastig.
har jag fel ni som nu har använt denna TyTN ett tag nu?

Redigerat av sirfritz, 27 september 2006 - 04:27.

Postad 27 september 2006 - 08:39

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Jag ångrar inte en sekund att jag köpt min TyTN.
Batteritiden har dessutom blivit bättre. Trots att jag kör push-email via 3G/GPRS konstant.

Postad 27 september 2006 - 23:23

einstar
  • einstar
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag upptäckte denna telefon bara några dagar sedan. Blev väldigt sugen men jag undrar lite över några saker:

Hur ofta laddar ni telefonen och hur använder ni den? Jag hade en Samsung Z500 och var nöjd med den förutom batteritiden.

Finns det självklara funktioner som vibration, Profiler, grupper. Vet att det kanske är en dum fråga men har aldrig haft en smartphone så jag vet inte.

Upplever ni den som en bra PDA?

Det är ju en del pengar, men den har allt jag eftersöker i en telefon. Så jag tvekar lite. Vet inte om jag ska köpa den eller ta något billigare.

Ser fram emot era svar

<{POST_SNAPBACK}>

1. jag laddar den varje natt, men då pratar jag väldigt mycket och den ligger och kollar av kontors mailen var 15:e minut.

2. du styr volym på signal och "windows" ljuden på två separata nivåer, du kan även lägga på vibration. Allt detta via en knapp i displayen. Du ställer in grupper om du vill.

3. Det är en bra PDA om du använder telefonen i första hand till statistik, word, exel och mail hantering. Men använder du telefonen mest som telefon är p990 bättre enligt min mening. Detta då den har tangenter för siffror. Medans tytn är grym på statistik, word, exel och mail hantering då den har ett bra tangentbord. Jag är väldigt nöjd med min tytn.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej gott folk!
Måste fråga er om 2:an ovan från förra veckan.
Menar ni att det inte finns profiler?
Exakt hur går man tillväga när man vill skifta till en annan uppsättning av ringsignal, ljudvolym, vibrator etc. Blir det inte omständigt?

Postad 29 september 2006 - 14:07

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej gott folk!
Måste fråga er om 2:an ovan från förra veckan.
Menar ni att det inte finns profiler?
Exakt hur går man tillväga när man vill skifta till en annan uppsättning av ringsignal, ljudvolym, vibrator etc. Blir det inte omständigt?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, det finns gratis/billiga program för att hantera profiler.
Själv tycker jag att det är supersmidigt att ändra mellan vibration/volym/ljudlöst, genom att klicka på högtalarikonen, bara 2 klick på skärmen.

Byta ringsignal är en aning mer "jobb".

Postad 29 september 2006 - 18:44

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej, det finns gratis/billiga program för att hantera profiler.
Själv tycker jag att det är supersmidigt att ändra mellan vibration/volym/ljudlöst, genom att klicka på högtalarikonen, bara 2 klick på skärmen.

Byta ringsignal är en aning mer "jobb".

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Vilka gratis program hanterar sådant?

Postad 01 oktober 2006 - 09:58

einstar
  • einstar
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för svar BlancoJr, det låter ju bra! Är det någon som har installerat ett sådant program för att hantera profiler? Funkar det bra?

Postad 02 oktober 2006 - 08:41

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det finns ett litet, gratisprogram för att hantera profiler i XDA's forum (inlägg #5), kräver dock registrering innan (för att kunna ladda ner filer). Jag kan starkt rekommendera er att regga er där, då det är ett grymt bra forum för TYTN relaterade frågor:
XDA developers - TYTN

Ett annat program för profilhantering är PocketZenPhone

Redigerat av Unregisterede406f496, 02 oktober 2006 - 09:22.

Postad 03 oktober 2006 - 14:45

Hiddenfist
  • Hiddenfist
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har en HTC TyTN till salu om det är någon som är intresserad.
För övrigt kan jag säga att jag är väldigt nöjd med den. Fast jag känner inte riktigt att jag är i behov av alla dess funktioner.

Postad 04 oktober 2006 - 07:56

UmeJonas
  • UmeJonas
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej alla TYTN fan..

Är det någon som kör med detta program, MobSync?
Har jag kvar installationen av activesynk? Funkar Mobsync med bluetooth och WLAN?

Kul att höra hur det fungerar för dem som kör detta program.

Den verkar bara lysande då den kan synka filer på nätverket till minneskortet. Du kan synka vad du vill från pc-ttytn och tvärtom.

Postad 04 oktober 2006 - 07:57

UmeJonas
  • UmeJonas
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
adress till programet:

http://www.pocketpcf...ex.php?soft=985

Postad 09 oktober 2006 - 18:37

Bloodhounde
  • Bloodhounde
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Går det att göra så att "On-screen tagentbordet" inte "ploppar" fram när man klickar på ett textfält?

Sen så undrar jag om det är samma sak för er att kamerna typ inte funkar i rum som är lite mörka?

Kolla bilden som ajg tog på dagen ifall, helt ok.

Bifogad fil(er)

Postad 11 oktober 2006 - 15:22

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Mycket intressant tråd om tytn måste jag säga. Jag är i valet och kvalet när det gäller val av ny mobil och har tittat mycket på denna. Anledningen till det är att jag jobbar som journalist åt en spelsida och åker ofta runt på olika presskonferenser där man ska uppdatera och gärna då så snabbt som möjligt mot sidan hemmavid. Tidigare har jag kört med min gamla laptop och wifi vilket funkat, men nackdelen är att det är struligt och bökigt och bära runt på laptopen och den börjar dessutom sjunga på sista versen nu, så istället för att skaffa en ny laptop funderar jag på att köpa telefon och dator i en och samma produkt - tytn. Dock har jag ett par frågor som jag hoppas kunna få svar på.

1) Hur funkar det att uppdatera mot internet med den här maskinen? Kan man koppla upp sig mot internet med maskinen och uppdatera sidan direkt?
2) Eftersom maskinen verkar stödja sd minneskort, kan man flytta över bilder från digitalkameran till maskinen och uppdatera dessa direkt mot internet och sidan? Det vore guld värt om det gick.
3) Någon som vet om det funkar med vodafone/telenor-abbonemang till denna maskin?

Hoppas på svar :)

Postad 11 oktober 2006 - 16:32

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Hej just.

1) Det fungerar bra att koppla upp sig mot internet. T.ex. med WLAN ,GPRS eller 3G. Jag använder regelbundet alla tre teknikerna. Dock är IE för PPC kass. Jag använder Opera som fungerar mycket bättre än IE.
2) Tänk på att det är microSD. Vilket är mycket mindre än vanlig SD. Så ett standard SD kort kan inte användas i TyTN.
3) Ja. Alla abbonemang fungerar.

Daniel
blogg.vafan.nu <- om bl.a. TyTN

Postad 11 oktober 2006 - 19:29

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Ajdå, måste kolla om min digitalkamera kan ta micro sd-kort då. Du råkar inte veta om det finns någon usb-port på enheten som man skulle kunna utnyttja för att överföra från kameran annars? Förstår inte varför inte det har blivit standard på sk pda:s.

Tack för snabbt svar annrs o ska ta o kolla in din blogg.

Postad 12 oktober 2006 - 08:49

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Det finns en microSD till SD adapter, som ofta följer med när du köper ett microSD kort, så om din kamera tar "vanliga" SD kort, så är saken biff :(

Postad 12 oktober 2006 - 12:08

Micael G
  • Micael G
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej! En annan inriktning, kanske är det någon som vet svar på mina nyfikna frågor:

1. Är det någon som vet hur pass bra HTC TyTn funkar med mac-dator? Vet att man kan köpa en programvara som heter missingsync och som lär funka för att kunna synka dator med telefon.

2. Väljer framför allt mellan TyTn och Sony Ericsson P990, men den lär inte gå att synka ännu med mac. Men ni kanske har något annat alternativ? Annars verkar HTC TyTn väldigt bra. Har tänkt använda den som kombination av telefon och "mini-laptop".

3. Hur fungerar det att skriva i tex word på HTC TyTn? Räcker skärmen till eller blir det smått och jobbigt?

4. Eftersom jag ännu inte känt på HTC TyTn, undrar jag varför den lär vara jobbig att ringa på. Är det för att man måste trycka på siffrorna på skärmen med "penna"? Är det så besvärande att det avskräcker ett köp?

5. För övrigt har jag tänkt använda Comviq/Tele 2 "Fast Pris" (399 kr/mån), samt deras tjänst med en GB datatrafik per månad för 169 kr. Är det någon som vet nåt bättre/billigare för motsvarande?

6. Följer det med någon bra skyddsväska eller hur skyddar man maskinen?

7. Är det någon som vet var man finner ett bra antivirusprogram till denna telefon?

Mvh Micael

Postad 12 oktober 2006 - 14:09

justd
  • justd
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Blanco Jr, ja min kamera tar vanliga sd-kort. Så om jag förstått saken rätt behöver man bara den här adaptern, min sd --> sd och sedan funkar det? Det vore ju superbra om det gick. Då kan jag skrota planerna på ny laptop helt och hållet och satsa på denna istället. Då kan jag ta med denna och skriva på den och fota på mässorna och sedan ladda in bilderna från kameran till tytn direkt och uppdatera sidan on the fly. Klockrent.

Nu gäller det bara att hitta rätt i abbonemangsdjungen också när det gäller datatrafik och möjligheter att surfa på internet och sådant.

Ska kolla om min lokala butik kanske kan tänkas få in något exemplar som man kan provkänna på.

Postad 12 oktober 2006 - 14:29

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0
För de som bor i stockholmsområdet kan jag meddela att media markt (eller vad de nu heter) har en drös telefoner som inte är plastkopior utan riktiga telefoner som är igång i sin butik i heroncity. När man ändå är där kan man åka en våning upp i butiken och passa på att titta på en 83" plasma tv för endast 799990 kr. Tyvärr får man endast köpa en per kund... (tvn alltså)

Postad 14 oktober 2006 - 19:56

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en TYTN idag. Jag har dock ett litet problem. Jag lyckas få kontakt med mitt trådlösa nätverk men att sedan komma därifrån till att lyckas surfa med internet explorer går inte. Lyckas inte komma åt internet alltså.

Någon med tips ide på vad jag glömt göra !?

Postad 14 oktober 2006 - 20:17

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0
nu fungerar det. gissa vad jag skrev detta inlägg med?

Postad 16 oktober 2006 - 12:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vad hade du glömt ?? B)

Postad 16 oktober 2006 - 13:10

Unregistered8fb16c03
  • Unregistered8fb16c03
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har haft den här skönheten några dagar nu och är väldigt impad. Har ett SE HBH-DS970 BT headset som lider av "dom vanliga" klippen och hoppas det kommer en fix på detta snart.

Har ett annat problem som är lite jobbigt. När BT headset är anslutet kan jag inte få telefonen att ge ifrån sig ljudsignaler när nån ringer. Vibrationer fungerar men ljudet går BARA till headsetet. Nån som lyckats lösa detta?

Mvh
Henrik

Postad 17 oktober 2006 - 17:19

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0

Vad hade du glömt ??

Vet faktiskt inte med säkerhet men fibblade med inställningen för om wifi enheten var arbetet eller internet... men det löste sig iallafall. (det märks väl att jag är en riktig fena på telefonen;) )

Har ett annat problem som är lite jobbigt. När BT headset är anslutet kan jag inte få telefonen att ge ifrån sig ljudsignaler när nån ringer. Vibrationer fungerar men ljudet går BARA till headsetet. Nån som lyckats lösa detta?

Jag har inte det problemet. Min telefon ringer som den ska trots att jag har BT headset "kopplat" till den. Sony HBH-610a.

Tyvärr är jag som sagt var ingen fena på telefonen ännu så jag lär inte vara mycket till hjälp med felsökningen. Nu vet du iallafall att det går att lösa. Frågan är bara hur.

Postad 18 oktober 2006 - 09:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vad tycker ni som har haft Tytn nu ett tag om den ??

Jag är som sugen på den men undrar om den är lite overkill för mig...

Jag behöver den inte i jobbet..Tänkte mest ha den till att ligga i soffan och surfa..
Kanske installera lite program åså ;)

Postad 18 oktober 2006 - 13:42

Unregisteredd5a73d06
  • Unregisteredd5a73d06
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Vad tycker ni som har haft Tytn nu ett tag om den ??

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft min i knappt en vecka och är mycket nöjd.

Kameran känns inte som mycket att ha, jag gick från en SE K800i, men tangentbordet (som känns viktigt för mig) är till och med bättre än jag hade trott. Skärmen är bra, det går bra att surfa, skicka SMS och e-post. Det är enkelt att synkronisera med datorn hemma (har man inte Outlook sedan tidigare så följer det med Outlook 2002 på installationsskivan.)

Jag är egentligen mest van vid Palm som handdator och SE-telefoner, så det känns lite ovant med Windows Mobile, men jag tror att jag kommer att kunna vänja mig.

Postad 18 oktober 2006 - 14:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Låter juh riktigt bra ;)

Funderar på Tytn el P990i men efter att jag varit in och kännt på sonyn så är ja inte så säker på den...Det lutar mer och mer åt Tytn för att den verkar vara mycket bättre att skriva på..

Sonyn har juh så extremt små knappar så jag har svårt att tro att jag ska kunna skriva på den alls..

Synd bara att det skiljer så mycket i pris..Men å andra sidan så känns tytn mer framtids säker i och med att den klarar 3,5g...

Vad tycker ni om kvaliten då ?? känns den billig??..knirrar i plasten ?
Hatar när det knirrar å har sig så fort man ska skriva ;)

Postad 26 oktober 2006 - 13:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Finns guide i min blogg om vilka inställningar som gäller för Tele2. På qteks sida kan du även ta ner sutomatiska inställningsfiler.
http://blogg.vafan.nu

<{POST_SNAPBACK}>

Har kollat din blogg och börjat testa programmet The core pocket media player och undrar om det finns någon möjlighet att sortera låtar efter artist utan att behöva redigera playlist eller lägga musiken i separata mappar?

Postad 26 oktober 2006 - 13:57

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Det går tyvärr inte sortera låtarna efter artist om du lagt upp dem i en annan ordning i spellistan.
Inte som jag hittat iallafall.

Postad 26 oktober 2006 - 14:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Synd då det verkar vara ett kompetent program i övrigt, men problemet är inte stort då det klarar m3u playlists och det är ju ganska enkelt att fixa i pcn.

Väldigt nice program du hittat i övrigt också.

Postad 28 oktober 2006 - 19:09

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Har nu köpt den fina Htc TyTN. Köpte den av dustin med 1 gb minne hmm nice :)
Har nu ett litet problem, jag har ett tre abonnemang och betalat extra för att läsa Aftonbladet
man kan ju även se på nyhets snuttar där men det funkar inte :) pga att jag inte har rätt certifikat i telefonen. Om någon har en lösning på detta så skulle jag vara tacksam. Det verkar ju vara en klar fördel att tex köpa telefonen direkt av tre då den skulle vara konfigad för deras nät.
Man tycker kanske att företag som säljer telefoner som ej är bundna till ett abonnemang borde informera om att en del inställningar måste göras. :) har pratat med tre om detta och fick till svar att jag måste lämna in den till dom! KUL :)

Postad 28 oktober 2006 - 20:11

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har nu köpt den fina Htc TyTN. Köpte den av dustin med  1 gb minne hmm nice :)
Har nu ett litet problem, jag har ett tre abonnemang och betalat extra för att läsa Aftonbladet
man kan ju även se på nyhets snuttar där men det funkar inte  :) pga att jag inte har rätt certifikat i telefonen. Om någon har en lösning på detta så skulle jag vara tacksam. Det verkar ju vara en klar fördel att tex köpa telefonen direkt av tre då den skulle vara konfigad för deras nät.
Man tycker kanske att företag som säljer telefoner som ej är bundna till ett abonnemang borde informera om att en del inställningar måste göras. :) har pratat med tre om detta och fick till svar att jag måste lämna in den till dom! KUL :)

<{POST_SNAPBACK}>

Är inte säker på att det funkar men du kan pröva Opera som webläsare, det funkar bättre med certifikat och klarar även tex internetbank vilket inte IE mobile gör.

Postad 29 oktober 2006 - 11:57

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ok Goldstar tack för tipset ska kolla upp d. :)

Postad 29 oktober 2006 - 13:20

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
En ny webbläsare är et måste i en PPC.
Opera är det bästa för tillfället.

Postad 29 oktober 2006 - 14:57

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
:) La nu in opera.Den verkar helt ok men nu så ser man inte "länkarna " med tv snuttarna som man ser i IE. kanske måste jag göra någon inställning. :) Nu på måndag ska jag hämta ut en gps modul och skall provköra Tom Tom 6 så får vi se hur d går :)

Redigerat av madness74, 29 oktober 2006 - 17:11.

Postad 29 oktober 2006 - 17:12

hstranne
  • hstranne
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
WiFi och batteri frågor på TyTN.

Jag har problem att ansluta min TyTN med mitt hemma nätverk.
Den hittar mitt ( och grannarnas ) nätverk. Men, den vill inte logga in.
Har angett nätverksnyckel och angett MAC-adress i brandväggen...
Har någon haft liknande problem med WiFi? Vad göra?

Har dessutom ett batteri som endast håller 24h. En kompis sa att
batteriet prestandan blir bättre efter några upp och ur laddning.
Någon med liknande erfarenhet?

Mvh,
Henke

Postad 29 oktober 2006 - 18:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

WiFi och batteri frågor på TyTN.

Jag har problem att ansluta min TyTN med mitt hemma nätverk.
Den hittar mitt ( och grannarnas ) nätverk. Men, den vill inte logga in.
Har angett nätverksnyckel och angett MAC-adress i brandväggen...
Har någon haft liknande problem med WiFi? Vad göra?

Har dessutom ett batteri som endast håller 24h. En kompis sa att
batteriet  prestandan blir bättre efter några upp och ur laddning.
Någon med liknande erfarenhet?

Mvh,
Henke

<{POST_SNAPBACK}>

Kan vara lite pilligt med Wifi, hade problem med det i början med min Qtek 9100 men bäst vad det var så funkade det.

Det där med batteritider kan ju vara lite svårt, beror ju dels på hur mycket och till vad man använder den. Men 3G suger batteri likaså Wifi, slå av dessa när du inte behöver dem. Men visst brukar batterier bli en aning bättre efter en tids användning. Du kan även ladda hem XCPU scaler som Daniel25 länkar till i sin blogg som klockar ner cpun när den inte används.

Postad 30 oktober 2006 - 15:56

Unregisterede406f496
  • Unregisterede406f496
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag testade att avaktivera 3g och fick ca 3ggr så bra batteritid. Detta varierar nog beroende på hur pass bra 3g mottagning man har.

Start > Inställningar > Telefon > Band > Välj nätverkstyp - GSM > OK

Postad 30 oktober 2006 - 22:31

hstranne
  • hstranne
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag provade med att avaktivera 3g och fick mycket bättre batteritid ! Tackar, tackar!

WiFi problemen kvarstår. Verkar som den försöker längre nu innan den "hoppar ur"...
Irriterande!

Mvh,
Henke

Postad 02 november 2006 - 20:43

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Har en pushmail klient som kollar mail, måste man ha 3G kopplingen igång för det eller klarar man sig med gsm. Skulle också gärna ha lite bättre batteritid.

Postad 02 november 2006 - 20:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har en pushmail klient som kollar mail, måste man ha 3G kopplingen igång för det eller klarar man sig med gsm. Skulle också gärna ha lite bättre batteritid.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ju alltid använda gprs till det, tar väl lite längre tid men det gör ju inget då man inte betalar minutavgift på det.

Postad 04 november 2006 - 13:53

cliffninja
  • cliffninja
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hallå, jag har en titan som kommer på måndag med 2gb flash + plantronics bluetooth stereo proppar.

Nån som har tips om lite mer gadgets till TyTN?

Postad 04 november 2006 - 19:39

cetnor
  • cetnor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har nu haft Tytn i snart två månader och de' funkar väl, men inte är det den höjdare jag hade hoppats på.

Telefonfunktionen känns faktiskt ganska svår, och framför allt så är den seg.
Den tar tid på sig att reagera på knapptryckningarna Man tror att den hängt sig titt som tätt, men plötlisgt kommer den igång igen.

Att slå ett nummer med fingrarna är svårt och man vet inte vilka siffror man slår. Kontrasten och storleken på siffror och naman i telefonmeny är alldeles för små.

Alla PDA-funtkioner fungerar klanderfritt, ialla fall i förhållande till telefoni-funktionen .
Surfning, via WiFI, 3G och GPRS är helt OK. kalender, mail och sånt fungerar helt OK både via touchtangentbordet och via det riktiga tangentbordet.

Så kan man hoppas på en förbättring i en mjukvaruuppgradering? Nån som vet?

Postad 07 november 2006 - 08:32

LukeAsh
  • LukeAsh
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Var och provade TyTn på Media Markt i Kungens Kurva och jag blev jättebesviken. Telefonen är ju slö som sirap. Det händer ingenting när man trycker på knapparna. Kändes inte direkt intuitiv och jag har bestämt mig för en N95:a när de kommer. TyTN såg bättre ut på pappret än vad den var i verkligheten. Tur att man fick tillfälle att leka med den istället för att köpa i blindå

Postad 07 november 2006 - 12:08

Unregistered720ff595
  • Unregistered720ff595
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej
Vad för slags Java program stödjer Htc TYTN?

Postad 07 november 2006 - 17:25

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Var och provade TyTn på Media Markt i Kungens Kurva och jag blev jättebesviken. Telefonen är ju slö som sirap. Det händer ingenting när man trycker på knapparna. Kändes inte direkt intuitiv och jag har bestämt mig för en N95:a när de kommer. TyTN såg bättre ut på pappret än vad den var i verkligheten. Tur att man fick tillfälle att leka med den istället för att köpa i blindå

<{POST_SNAPBACK}>

Om man jämför TyTn med en avancerad telefon blir man klart besviken.

Jag vill hävda att det inte är en telefon.
Det är i första hand en handdator med inbyggd telefon.
Och som sådan gör den ett jäkla bra jobb.
Har haft den sedan i augusti och anvädner den varje dag i jobbet.

På fredag monteras en handsfree i bilen också, då slipper jag förhoppningsvis köra av vägen när det ringer.

Postad 07 november 2006 - 19:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har nu haft Tytn i snart  två månader och de' funkar väl, men inte är det den höjdare jag hade hoppats på.

Telefonfunktionen känns faktiskt ganska svår, och framför allt så är den seg.
Den tar tid på sig att reagera på knapptryckningarna  Man tror att den hängt sig titt som tätt, men plötlisgt kommer den igång igen.

Att slå ett nummer med fingrarna är svårt och man vet inte vilka siffror man slår. Kontrasten och storleken på siffror och naman i telefonmeny är alldeles för små.

Alla PDA-funtkioner fungerar klanderfritt, ialla fall i förhållande till telefoni-funktionen .
Surfning, via WiFI, 3G och GPRS är helt OK. kalender, mail och sånt fungerar helt OK både via touchtangentbordet och via det riktiga tangentbordet.

Så kan man hoppas på en förbättring i en mjukvaruuppgradering? Nån som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom att jag inte fått min Htc tytn än så vet jag inte helt hur den funkar, har dock en Qtek 9100 vilken även den bygger på win mobile och där finns ett problem om man bara klickar på krysset när man stänger ett program, det stängs inte av utan lägger sig bara i bakgrunden, startar man ofta olika program så blir det väldigt lite minne kvar till slut och enheten känns slö.

Kolla Start/inställningar/system/minne/program som körs så ser du alla program som är igång.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.