Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dåliga skådespelare som trots allt får roller.

404 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 August 2008 - 09:21

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Finns inga dåliga skådisar, finns bara dåliga regissörer.

Postad 27 August 2008 - 11:51

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Finns inga dåliga skådisar, finns bara dåliga regissörer.

Alltså finns det heller inga bra skådisar? >.<....

Postad 27 August 2008 - 11:57

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Alltså finns det heller inga bra skådisar? >.<....

Nu tolkade du de helt fel. Fy på dig, gör om gör rätt.

Postad 27 August 2008 - 12:04

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Här har vi en skådis jag inte lyckats hitta i tråden än: Keira Knightley
Hon låter och agerar ju precis likadant i alla sina roller? :P

Sen får jag skriva under på Bloom, Segal, Norris och Lohan.. :)

Postad 27 August 2008 - 12:29

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Hon låter och agerar ju precis likadant i alla sina roller? :P

Sen får jag skriva under på Bloom, Segal, Norris och Lohan.. :)

Seagal äger fan! :angry: Spöar allt och alla!

Postad 27 August 2008 - 12:30

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Seagal äger fan! :) Spöar allt och alla!

Då föredrar jag faktiskt Van Damme och Arnold. :P
Inga höjdare de heller men vissa kan man helt enkelt acceptera.. :angry:

Postad 27 August 2008 - 14:08

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Då föredrar jag faktiskt Van Damme och Arnold. :P
Inga höjdare de heller men vissa kan man helt enkelt acceptera.. :angry:

Seagal är grym! :) Här är en grym video om din kära Van Damme.... ;)

Håller med om Helena Bergström, utan Colin Nutley skulle hon väl fått göra 3-4 filmer? :D

Redigerat av Unregistered28641812, 27 August 2008 - 14:08.

Postad 27 August 2008 - 14:18

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0

Här är en grym video om din kära Van Damme.... :)

Hahaha.. Bra klipp.. :P
Sa aldrig att han var bra.. Menar bara att ska jag se en totalt meningslös action rulle så ser jag hellre en dålig Van Damme rulle än en dålig Segal rulle.. :angry:

Postad 27 August 2008 - 17:18

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Hon låter och agerar ju precis likadant i alla sina roller? :)

Du har uppenbarligen inte sett fontänscenen i Atonement? En mycket begåvad kvinna.

Postad 27 August 2008 - 19:38

Plywood
  • Plywood
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Detta är konstigt, förösker komma på någon skådis jag ogillar men lyckas inte.. Jag gillar de flesta faktiskt.

Jo nu kom jag på en, Tim Allen ska vara någon slags amerikansk komiker, men han tycker jag faktiskt är helt värdelös.

Annars är det ingen speciell.

mvh

Postad 27 August 2008 - 20:12

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Dolph Lundgren är inte den bästa på att agera.

Postad 27 August 2008 - 20:20

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Van Damme var väl inte så tokig i början av sin karriär, sen bara gick det ut för snabbt.

Postad 27 August 2008 - 20:58

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Paul Walker säger jag då,skitskådis..

Postad 27 August 2008 - 21:03

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Säger bara Pee-wee Herman!!! Finns ingen sämre!! Den killen var sämre än sämst, that's it!!!

Postad 27 August 2008 - 21:07

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Seagal äger fan! :P Spöar allt och alla!

Tycker jag med, älskar när han knäcker handleden på en riktigt stygg bov och smäcker upp näsbenet i pannan med handflatan :)

Men Helena Bergström som någon nämnde tidigare måste vara Sveriges stolpskott no. 1.
Mycket märkligt att hon får visa sig på vita duken alls.

Postad 27 August 2008 - 21:47

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

Tycker jag med, älskar när han knäcker handleden på en riktigt stygg bov och smäcker upp näsbenet i pannan med handflatan ;)

Men Helena Bergström som någon nämnde tidigare måste vara Sveriges stolpskott no. 1.
Mycket märkligt att hon får visa sig på vita duken alls.

Undrar varför hon ALLTID måste visa sig naken i filmerna?!? Är Colin lite snuskig eller?

/Johan

Postad 27 August 2008 - 21:51

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Våga inte klanka ner på Chuck Norris, han är gud!

CHRISTOPHER LAMBERT på denna lista!! Greystoke och Highlander är två mkt bra filmer där han visar vilken underbar skådespelare han är! (ok, han har gjort mkt skit...)

Ok, jag är lugn nu...

Paris Hilton har varit med i en film, icke P... och det är för mig ett av de största mysterier jag hört!

Och bara för att åter reta upp dig igen: Christopher Lambert är nog den sämste av alla nämnda skådisar hittills. ;)

Postad 27 August 2008 - 21:59

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Nja, Labert är dålig men han tillhör nog inte det absoluta botteskiktet. Snarare har han samma problem som de flesta fransktalande skådespelare nämligen att de inte klarar av att uttrycka sig ordentligt på engelska. Gerard Depardieu är ganska bra när han spelar på franska men på engelska kan han vara hur usel som helst (typ 1492)

Lambert ser alltid ut som om han flinar för sig själv för att han knappt kan tro att han får betalt för att få vara med i filmen.

Postad 28 August 2008 - 08:16

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Lambert ser alltid ut som om han flinar för sig själv för att han knappt kan tro att han får betalt för att få vara med i filmen.

Nej han inser kanske själv hur usel han är . . .

Postad 28 August 2008 - 08:20

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Dolph Lundgren är inte den bästa på att agera.

hehe.. inte sämst heller.. tycker han e cool i Rocky! ;)

Postad 28 August 2008 - 10:46

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Efter att precis sett honom hos Leno så måste jag lägga till Mike Myers. Fy *** vad jag stör mig på den karln. Har hört att han ska vara komiker, men har aldrig sett honom göra nåt roligt? Typ som Björn Gustafsson.

Postad 28 August 2008 - 10:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Måste bara påpeka att "Slaget Om Gallien" som det hänvisas till i första inlägget mycket väl kan vara det sämsta som någonsin visats för folk....!!

Postad 28 August 2008 - 11:00

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Måste bara påpeka att "Slaget Om Gallien" som det hänvisas till i första inlägget mycket väl kan vara det sämsta som någonsin visats för folk....!!

Tillsammans med Aliens from the deep och Titanic.. vilket för oss in till Leo Dicaprio som jag inte är så överförtjust i

Postad 28 August 2008 - 17:36

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Leos roll i the Departed tycker jag läker en hel del tvivelaktiga roller från hans sida tidigare i karriären. Han och ett annat osäkert kort, Mark Wahlberg, gjorde de bästa rollerna i den filmen.

Postad 29 August 2008 - 00:49

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Håller med dig där Lymme.

Postad 29 August 2008 - 01:06

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Keanu Reeves, alla kategorier. Hittar inte en skådis som är träigare, tråkigare, mer okarismatisk och så tråkig som han är. Varför är han ens skådis?

Postad 29 August 2008 - 06:35

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Shia LaBeouf som egenhändigt kan förstöra vilken film som helst.

Amen to that, my brother! Allt han rör vid blir... brunt ;) Talanglös kille på alla sätt. Vette tusan om jag någonsin kommer våga se Indy 4 pga han.

Postad 29 August 2008 - 08:05

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Tycker Shia Labeouf gjorde en riktigt bra insats i både Transformers och Disturbia, det är de enda filmerna jag sett honom i.

Postad 29 August 2008 - 08:37

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Leos roll i the Departed tycker jag läker en hel del tvivelaktiga roller från hans sida tidigare i karriären. Han och ett annat osäkert kort, Mark Wahlberg, gjorde de bästa rollerna i den filmen.

Håller med här, dessa två har helt klart ryckt upp sig på senare år(vartefter dom blivit mer "vuxna"). DiCaprio gör för övrigt(enligt mig) sin bästa insats i "Blood Diamond".

En kvinnlig skådis jag tycker är överreklamerad är Charlize Theron. Hon må vara snygg, men så mycket mer än det har hon inte att komma med.

Postad 29 August 2008 - 12:56

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Har i alla år haft svårt för Johan Widerberg för så fort han visar sig på duken så är det någon gammal dam som kastar sig förälskat på honom, och jag höll på att sätta popcornen i luftstrupen när jag ser honom dyka upp i Oceans 12... Men han har blivit nedpetad nu av Joakim Nätterqvist a.ka. Arn Magnusson som jag tycker låter som om han läser innantill i allt han gjort från Beck via Tsatsiki, Sprängaren och Talismanen till nu Arn. Fy säger jag.

Postad 29 August 2008 - 13:39

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Var Johan Widerberg med i Ocean's Twelve? I så fall har jag helt raderat honom från mitt minne.

Man kan ju välja valfri svensk skådis att kritisera. Före Johan Widerberg var det Anton Glanzelius i samma fack. Efter honom Nätterqvist som du säger.

Det nya folket har inget att sätta emot Ingmar Bergman-generationen tyvärr.

Postad 29 August 2008 - 14:38

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Chris,
Widerberg spelar "Johan" och är bara med helt kort där han viskar i Catherine Zeta-Jones öra.

Postad 29 August 2008 - 15:06

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det förklarar saken. När Ocean's Twelve gick på bio bodde jag utomlands och förhållandet att en svensk misslyckad fd barnskådis hade en obetydlig roll i filmen var nog en betydligt mindre nyhet där än här.

Redigerat av Unregistered1197, 29 August 2008 - 15:18.

Postad 29 August 2008 - 16:56

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Helena Bergström.
Om hon är med i en film kan jag bara inteförmå mig att titta vidare! Det ger mig samma känslor som när Gessle spelas på radion. Fy å blä!

Redigerat av Unregisteredb42c7e80, 29 August 2008 - 16:57.

Postad 29 August 2008 - 17:10

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Tycker Shia Labeouf gjorde en riktigt bra insats i både Transformers och Disturbia, det är de enda filmerna jag sett honom i.

Jag tycker totalt tvärtom - han är värdelös i båda :(

Postad 29 August 2008 - 18:05

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Shia Le Boef (Shia Entrecôten) är en så kallad identifikationsskådespelare som all världens medelmåttor avses indentifiera sig med. Att man gillar Shia le Boef (Entrecôten) är alltså ett bergsäkert bevis på att man är en medelmåtta.

Personligen tycker jag han är hur kass som helst.

Postad 02 September 2008 - 01:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Chris, är dissandet av andras smak din hobby eller? Har ännu inte sett ngn filmtråd där du inte sätter dig över folk...

Postad 02 September 2008 - 02:06

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Chris, är dissandet av andras smak din hobby eller? Har ännu inte sett ngn filmtråd där du inte sätter dig över folk...

Får bara ta att hålla med på ovan skrivet. Att utmana folks personliga åsikter till ett nöjesrelaterat tema, film, med personliga påhopp som intelligens, intellekt och det ständiga 'du-har-fel-ja-har-rätt-annars-blir-jag-grövre-i-mun' - får mig att relatera till en gammal bild jag sett florera på nätet vilken har ett budskap som något liknande: arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win - you're still retarded!

Men, det är skönt att tillgången till internetfora och cyberanvändare finns till för de som inte fick utlopp av sin konfliktangelägenhet på högstadiet.

Kan du inte bemöta folks åsikter med sakliga argument eller styrka dina påståenden med källor - istället för att vara så otrevlig?

Man ser det ofta i vardagen, rädslan för att tycka skådespelare som will smith, tom cruise, shia m.fl är duktiga skådespelare - just för att dussinrecensenter, eller du exempelvis, som förväntar att allt ska vara tjeckiska kvasidokumentärer som ingen jävel vill se. Har du aldrig reflekterat över varför en producent som Spielberg, som kan välja precis vem han vill att spela i hans alster, i tid och otid väljer dessa skådespelare som inte godkänns av eliten, alltså du?
Kiligt att sitta på minhembio.com med vetskapen att du fattar betydligt mer än de största producenterna i filmindustrin, va?

Kan du nämna en handfull blockbusters, där folket har visat tycke genom enorma biljettintäkter, som innehåller enligt dig godkända skådespelare? Ett alldeles för återkommande tema bland eliten, du, är att blockbusters skådespelare "suger"..

Är det verkligen så fel att slinka in och påstå att die hard är ens favoritrulle eller måste man hitta filmer med skådespelare som är födda med bergmanmanus i röven?
För mig handlar film om ett par timmars underhållning - gudfadern har sin charm och american pie har sin charm - vad handlar film om för dig?

Postad 02 September 2008 - 11:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Alezman: Håller absolut med, har alltid stört mig på människor som verkar anse att det finns ngn högre sanning i filmvärlden, att enbart svåra franska epos från 1920 är bra film, att bergman var den enda filmskapare som gjort ngt sebart och att varenda regissör/skådespelare idag är tunnor fyllda med skit.
Det är helt enkelt inget annat än filmelitism, jag skulle snarare säga att de är de som inte "förstår"...

Redigerat av simulacra, 02 September 2008 - 11:33.

Postad 02 September 2008 - 12:03

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Shia Le Boef (Shia Entrecôten) är en så kallad identifikationsskådespelare som all världens medelmåttor avses indentifiera sig med. Att man gillar Shia le Boef (Entrecôten) är alltså ett bergsäkert bevis på att man är en medelmåtta.

Personligen tycker jag han är hur kass som helst.

fint inlägg! vips så vart alla som gillar denna killen idioter. att lägga in personliga negativa värderingar på detta sätt i sin argumentation emot någonting är nog bland det värsta jag vet. och precis sånt som skapar dålig stämning på internetforum.

själv tycker jag dåliga skådisar är dom som är likadana i alla filmer och i stort sett är så privat = spelar överhuvudtaget inte.
Finns hur många sådana som helst.

bra skådisar är dom som i varje film, hur mycket karaktären än påminner om tidigare roller dom gjort, känns annorlunda.
finns inte lika många sådana

men den jag tycker rent utav förstör alla filmer han är med i är: kevin spacey

Postad 02 September 2008 - 12:48

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

fint inlägg! vips så vart alla som gillar denna killen idioter. att lägga in personliga negativa värderingar på detta sätt i sin argumentation emot någonting är nog bland det värsta jag vet. och precis sånt som skapar dålig stämning på internetforum.

själv tycker jag dåliga skådisar är dom som är likadana i alla filmer och i stort sett är så privat = spelar överhuvudtaget inte.
Finns hur många sådana som helst.

bra skådisar är dom som i varje film, hur mycket karaktären än påminner om tidigare roller dom gjort, känns annorlunda.
finns inte lika många sådana

men den jag tycker rent utav förstör alla filmer han är med i är: kevin spacey

Nu var det länge se jag såg filmen men jag tycker Kevin Spacey var grym i "The usual suspects". Har för mig han äve var bra i American Beauty. Så alla filmer förstör han inte:P

Postad 02 September 2008 - 13:20

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Att man gillar Shia le Boef (Entrecôten) är alltså ett bergsäkert bevis på att man är en medelmåtta.

Huh?!! Vi är medelmåttor, vad är du? Kungen? :S

Postad 02 September 2008 - 16:09

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Om ni kollar rubriken så ser ni att detta är en tråd där man ska dissa överskattade skådespelare.

För egen del har jag svårt att komma på en skådespelare som är mer överskattad än Shia LeBoef. Hans sätt att uppträda i Transformers har inget med skådespeleri att göra. Det är rena clownkonster.

Shia LeBoef tillhör en speciell kategori av skådespelare som ska tjäna som identifikation för alla medelmåttiga tonåringar, vars pengar filmbolagen vill komma åt. Det kan inte bli tydligare än i Transformers där Shia spelar en småtöntig person som varken är särskilt snygg, smart eller framgångsrik - precis som större delen av den unga biopubliken. Sedan manipulerar filmskaparna denna identifikation genom att låta Shia få coolaste killens snyggaste tjej, världens häftigaste bil och låta allt sluta med att han räddar världen. På det sättet skapar man en verklighetsflykt som får hela den medelmåttiga publiken att känna sig som om alla dessa fantastiska saker hade inträffat i deras liv. Det är inget nytt. På min tid var det Ralph Macchio i Karate Kid och Michael J Fox i Back to the Future som gjorde liknande identifikationsroller för den medelmåttiga ungdomspubliken. Bruce Willis har alltid haft en liknande identifikationsroll, fast riktad mot killar i 30-40 årsåldern.

Vad ni inte har insett är nämligen att det ligger ett enormt tankearbete bakom all slags film, särskilt underhållsfilm där de flesta besluten är intellektuella, inte känslomässiga som de kan vara i konstfilm.

Sedan har jag inget emot att hylla underskattade skådespelare. Exempelvis sa jag alltid att Johnny Depp var en bra skådespelare redan på den tiden då alla skrattade åt honom för att han hade varit med i "21 Jump Street". På samma sätt sa jag att Heath Ledger skulle bli en ny Johnny Depp när alla avfärdade honom som en snygg flickidol. Det var när jag såg A Knight's Tale som jag insåg att han hade ett större register än folk trodde. Det är bara synd att han inte hann medverka i en perfekt film.

Will Smith är ingen egentlig skådespelare. Hans uppgift är att vara Will Smith i film efter film och det funkar bra eftersom som folk gillar att se Will Smith. Däremot skulle det inte fungera så bra om han skulle ge sig på karaktärsroller där han förändrade sin personlighet i film efter film. Publiken skulle bara känna sig lurad eftersom de inte fick se Will Smith.

Tom Cruise har förmågan att vara en bra skådespelare men det är sällan han utnyttjar den. Han var ordentligt imponerande i Collateral men det är enda gången som Tom Cruise har överraskat mig på ett positivt sätt.

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte om att diskutera film med personer som inte begriper något om film. Det förvånar mig ständigt att det finns folk som tittar på massor av film utan att lyckas förstå någonting om film. Film är nämligen en hel vetenskap med mängder av skrivna och oskrivna regler, oavsett om det är en blockbuster eller independentfilm.

Fast i grunden antar jag att filmindustrin lever gott på att det finns tillräckligt många i publiken som aldrig lyckas genomskåda dem.

Redigerat av Unregistered1197, 02 September 2008 - 16:15.

Postad 02 September 2008 - 16:54

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Chris Lymme, ödmjuk som få.

Postad 02 September 2008 - 19:31

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Håller med dig om att det var väldigt dåligt formulerat men de flesta måste väl hålla med om Chris inlägg #143?

De är synd att du ska vara så förmer, Chris, du skriver i övrigt intressanta inlägg.

Själv har jag ofta problem med att acceptera Tom Hanks. SNL som delvis förstört det för mig.

Postad 02 September 2008 - 19:47

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Vad ni inte har insett är nämligen....

Exempelvis sa jag alltid att .....alla skrattade åt honom.....På samma sätt sa jag att Heath Ledger skulle....alla avfärdade honom....
Will Smith är ingen egentlig skådespelare....Publiken skulle bara känna sig lurad eftersom de inte fick se Will Smith.

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte om att diskutera film med personer som inte begriper något om film. Det förvånar mig ständigt att det finns folk som tittar på massor av film utan att lyckas förstå någonting om film.

Fast i grunden antar jag att filmindustrin lever gott på att det finns tillräckligt många i publiken som aldrig lyckas genomskåda dem.

Härlig självdistans du har Chris. Det är bara att syna din historik i den korta mån av sju dagar så myntar du fraser som att du vet - vi andra vet och kan inte. Hade alla bara varit lika smarta som dig, så hade du inte behövt sitta i forumens sju olika delar och rätta oss från allt om kabeldesign till vilken musik som "egentligen" är bäst. Du bränner vidare att OS egentligen också är onödigt, ifrågasätter folks intresse att lyssna på Beatles pga. en annan låtskrivare som 'egentligen' skrev musiken, och då faller ju vi vanliga drönare som hopplöst valt att uppskatta ljust musiken istället för okänd kuriosa - bort!
Att vidarebefodra din posthistorik till det akademiska lärosäte jag befinner mig på så skulle du på nolltid hamna på over-head displayen om attribut för en narcisistisk läggning.
Vi var ett par nu som valde att säga, hey chris - du är faktiskt otrevlig, men du avvisade det skönt genom en välslipad fras om intellekt, filmkonst - och givetvis att den vanliga medelmåttan inte förstår sig på det.
Kanske något som genomsyrat ditt liv i övrigt? Går man längre än en vecka tillbaka i din historik är det ett tydligt mönster av att sitta på minhembio 17-22.00 för att tillrättavisa och håna människor, 5 dar i veckan. Även med tanke på att du ofta nämner du inte gillar att diskutera med oss på hembio, vi fattar ju ingenting, men du har överlägset mest posts i denna tråden :) Min nästa slutsats är då alltså, ingen barn och familj - va? Konstigt, jag menar - du verkar ju ha fattat allt av livens essä med vem som egentligen ligger bakom beatles, vilken filmsmak som egentligen är bäst samt givetvis den egentligen bästa klassiska musiken. Fan, man kanske inte kan googla sig till allt?

Vad jag så strongt tror på i mitt liv och vad som färgar hur jag för mig i livet är(om vi anammar den på filmstycket); En person må tycka att en prinsessas dagbok 2 är den bästa rullen ever. Den gjorde att hon skratta mest, den hade snygg kläduppsättning, rolig rekvisita, en fängslande kärlekshistoria som satt klockrent för tittarens pågående livssituation. Jag tycker den rullen är precis skittråkig men om den personen står för att hon gillar den, och att hon är ödmjuk med det, så skulle jag aldrig i livet börja såga hennes OBJEKTIVA underhållningssmak och sen tillämpa framgooglande mallar och analyser som stärker mitt rötna beteende - för att slutligen dra ut den långa träkvasten ur arslet.
Du kan inte, speciellt inte via internet, sätta kontext på ordet bäst då det bara har betydelse i förhållande till någons objektiva uppfattning - och samma regler gäller för dina 'fattar ingenting, inte den inte den bla bla'.

Jag tycker exempelvis att American Pie är _flawless_ i det segment den verkställer sig i , likväl som jag tycker there will be blood är bland det bästa jag sett på många år, inom sitt segment. Jag menar att det ena inte utesluter det andra som film, vilket du gör. Jag vill mena på att du inte kan sätta samma djup på en college rulle, för då försvinner den lättsmälta andan som ska genomsyra filmen - men ändock förblir det film enligt mig, men inte enligt dig.
Du verkarinte intresserar dig alls om den pragmatik som speglat filmindustrin de senaste trettio åren, utan, dina favoritfilmer ska vara gjorda av frihetskämpar och konstnärer - allt ska bara andas kultuuuuuur, mm röda rummet - mmm!
Om du släpper greppet lite så kanske du också, som vi andra kan, avnjuta en barnslig college rulle då och då för ibland också sätta tänderna i intellektuella(chris*) filmer som there will be blood, no country for old men osv.

Avslutningsvis, om du sitter på ett internetfora, bakom en påhittad identitet, 5 dagar i veckan och för att flera timmar under dagen hävda dig själv genom att svart på vitt kalla dig intellektuell, vet mer än andra (allt finns att hitta i din historik), man ska kolla på det och inte på det osv osv, så kanske det egentligen finns grövre problem i görningen än någon annans, enligt dig, tafatta filmsmak?

Postad 02 September 2008 - 19:50

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Nu var det länge se jag såg filmen men jag tycker Kevin Spacey var grym i "The usual suspects". Har för mig han äve var bra i American Beauty. Så alla filmer förstör han inte:P

framför allt den filmen han förstörde för mig :-)

Postad 02 September 2008 - 20:03

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Om ni kollar rubriken så ser ni att detta är en tråd där man ska dissa överskattade skådespelare.

precis! konstigt att du helt missat det själv, för det är INTE skådisarna du dissar.

Postad 02 September 2008 - 20:43

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

precis! konstigt att du helt missat det själv, för det är INTE skådisarna du dissar.

Amen on that....

Postad 02 September 2008 - 21:03

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Hehe, den här diskussionen var ju mer läsvärd än inläggen om dåliga skådespelare B)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.