Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem (tv3, kanal5 digitalt?)

409 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 November 2006 - 16:41

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Det riktigt roliga vore om 3, 5 och 6 försvinner även för fd UPC-kunder nästa år istället ;)

Postad 25 November 2006 - 18:20

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Det riktigt roliga vore om 3, 5 och 6 försvinner även för fd UPC-kunder nästa år istället ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Precis. Det är troligare att ett avtal har klausuler om att vid uppköp måste avtalet förhandlas om än att det per automatik är ok för köpare att i övrig verksamhet få använda samma avtal.

Postad 26 November 2006 - 15:01

Per J
  • Per J
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Sedan har vi lokal-TV-kanalerna (två i Göteborg) som också enbart sänds analogt.

Samt TV4:s regionala sändningar, dvs nyheterna. Det är alltjämt Stockholmsversionen som sänds överallt. Det var samma sak med SVT tidigare, men det fixades efter några år. Kan det vara så svårt att fixa? Jag har skrivit till TV4 och klagat på detta, men inget svar (inte för att jag väntade mig något).

För min del blir resultatet att jag nästan aldrig ser på de enbart analoga kanalerna, mycket för att de inte finns med i programtablån, så man vet inte vad de visar.

Postad 26 November 2006 - 20:05

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Sedan har vi lokal-TV-kanalerna (två i Göteborg) som också enbart sänds analogt.

Samt TV4:s regionala sändningar, dvs nyheterna. Det är alltjämt Stockholmsversionen som sänds överallt. Det var samma sak med SVT tidigare, men det fixades efter några år. Kan det vara så svårt att fixa? Jag har skrivit till TV4 och klagat på detta, men inget svar (inte för att jag väntade mig något).

För min del blir resultatet att jag nästan aldrig ser på de enbart analoga kanalerna, mycket för att de inte finns med i programtablån, så man vet inte vad de visar.

<{POST_SNAPBACK}>

Personligen har jag inget emot att kunna se TV4 Sthlm. Men det kan ju bero på att jag bor relativt nära Sthlm (i Västerås) och är där ganska ofta. Om man bor längre ifrån Sthlm förstår jag att man inte vill se deras lokalnyheter.

Redigerat av Aroskillen, 26 November 2006 - 20:06.

Postad 26 November 2006 - 21:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
TV4-nyheterna sänder väl de lokala nyheterna digitalt nu har jag för mig. Dvs jag får in malmö-nyheterna och inte sthlm längre.

Postad 27 November 2006 - 19:01

Per J
  • Per J
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

TV4-nyheterna sänder väl de lokala nyheterna digitalt nu har jag för mig. Dvs jag får in malmö-nyheterna och inte sthlm längre.

<{POST_SNAPBACK}>

Kollade nu 18:50, det är fortfarande Stockholmsnyheter här i Göteborg. Ingen som bryr sig kanske...

Postad 28 November 2006 - 09:35

hm67
  • hm67
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kollade nu 18:50, det är fortfarande Stockholmsnyheter här i Göteborg. Ingen som bryr sig kanske...

<{POST_SNAPBACK}>

Måste du inte göra en ny sökning av kanaler ? På min box är tex TV2 som två separata kanaler, en som heter TV2 ABC och en som heter TV2 Östnytt, antar att det är liknande för dig.

Postad 28 November 2006 - 10:31

jisse
  • jisse
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Om jag hade haft hans tjänst på comhem, hade jag inte svarat annorlunda

Tyckte det var ett bra svar och nog det enda han kan ge i stundande förhandling.

Ja, man borde gå på Tv3 och Kanal 5
Det gjorde jag redan i April. Jag fick inget svar från Tv3
men fick fakstiskt ett från Kanal 5. Så läs här vilka informativa svar man får från dem.
Så jag tror inte att ni skall kasta all skit på Comhem.

Svar från Kanal5
Hej
Det pågår kontinuerliga förhandlingar mellan oss & comhem. Vi räknar med
att snart vara klara med comhem gällande digital signal.
Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice

Intressant att du fick just det svaret i april, jag fick följande svar igår:

Hej
Det pågår kontinuerliga förhandlingar mellan oss & comhem. Vi räknar med
att snart vara klara med comhem gällande digital signal.

Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice
http://www.kanal5.se

Du kan inte svara på detta mail

Kul att se att copy/paste funkar hos kanal 5 i alla fall. Skulle inte tro att vi kan räkna med ett snabbt avslut :o

Postad 28 November 2006 - 16:21

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
...och bakom detta sitter några små supergnidiga multimiljardärer med magsår över blotta tanken på att nästa års inkomster skulle kunna minska med några futtiga miljoner (ca 0,00013 promille) om dom -gud förbjude- skulle gå med på motpartens bud rakt av... att det skulle kunna gynna företaget med lite samarbete är nog bortom all fattningsförmåga...
- vad sa du?...sarkasm??? neeeeeejdå, inte här inte... :o

Postad 28 November 2006 - 16:26

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Inte kasta all skit på Comhem... well... låt mig säga så här, hade det bara handlat om TV3 och TV6 så hade jag undrat om det inte var så att Viasat var jävliga mot Comhem... men då det handlar om Kanal5 OCKSÅ så är det just Comhem jag tror strular då det handlar om 2st oberoende kanalbolag.

Postad 29 November 2006 - 23:34

Per J
  • Per J
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Måste du inte göra en ny sökning av kanaler ? På min box är tex TV2 som två separata kanaler, en som heter TV2 ABC och en som heter TV2 Östnytt, antar att det är liknande för dig.

<{POST_SNAPBACK}>

Nya kanaler brukar dyka upp här utan att man gör någon kanalsökning. Jag testade nu i alla fall, men det blir ingen skillnad.

Två olika TV2 eller andra kanaler har jag aldrig haft med Com hem, bara med Boxer.

Postad 01 December 2006 - 07:51

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Skön reklam i tidningarna från boxer där dom trycker på att dom är ensamma i Sverige om att leverera TV3 och Kanal5 digitalt. En skön känga till Comhem m.fl.

Postad 02 December 2006 - 09:58

J_G
  • J_G
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Skön reklam i tidningarna från boxer där dom trycker på att dom är ensamma i Sverige om att leverera TV3 och Kanal5 digitalt. En skön känga till Comhem m.fl.

Vilket alltså är felaktig och vilseledande reklam i och med att comhem faktiskt levererar kanalerna digitalt till UPC:s gamla kunder (och UPC levererade dem tidigare). Det tyder enligt min mening på att boxer är lika dåliga som comhem på att ge korrekt information till sina nuvarande, och potentiella, kunder.

Jag bor själv i ett gammalt UPC-hus och tycker faktiskt att det är en uppgradering att få comhem istället. Om jag ligger kvar med samma typer av tjänster som idag (bredband, telefoni och tv) men flyttar över dem till comhem så sparar jag lite drygt 2 000 kr per år. Nu hoppas jag naturligtvis att det inte blir något strul med TV3 och kanal5 för oss gamla UPC:are efter jul, utan att de istället lyckas lösa problemet så att samtliga comhem-kuner kan få dem digitalt. Om inte kanske jag stämmer in i lynchmobben.

Postad 08 December 2006 - 20:02

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Det bästa vore om cheferna för TV3, kanal 5 och Comhem blev inlåsta i ett rum och fick inte lämna först när dom är överens om att vi Comhem kunder kan se dessa kanaler digitalt.m

Postad 10 December 2006 - 16:48

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Sitter redan med analogt från Comhem (Comhem hus), alltså är det ingen Ide´att beställa digital-tv då vi oftast ser på 3:an & 5:an och kan fortsätta se dom analogt... :)

Postad 11 December 2006 - 15:27

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bredbandsbolaget levererar kanalerna digitalt till sina kunder via IP-TV.

Postad 11 December 2006 - 15:37

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Visst men då saknar dom en massa andra kanaler istället, typ discovery.
Men det är ju alternativ om man inte vill ha just discovery.

Postad 11 December 2006 - 16:53

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Visst men då saknar dom en massa andra kanaler istället, typ discovery.
Men det är ju alternativ om man inte vill ha just discovery.

<{POST_SNAPBACK}>

Men man har ju iaf några dokumentär- och naturkanaler, som t.ex. TV4 Fakta, Viasat Explorer och Viasat History.

Postad 11 December 2006 - 20:36

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Jag ringde till Com Hem och var rent ut sagt skogstokig när UPC hade upphört och hade gått in under Com Hem. Jag ringde upp och begärde att få prata med en chef och undrade på vilka grunder de valde att göra skillnad på sina kunder. Vissa kunder har TV3, Kanal5 och TV6 digitalt medan andra inte har det. Exempelvis har de i grannhuset på andra sidan gatan dessa kanaler digitalt men inte jag och ändå är vi båda Com Hem-kunder. Och jag undrade varför de gjorde sån skillnad på sina kunder och om alla deras kunder inte var lika mycket värda.

Jag fick snacka med någon som heter Gunnar och det svar jag fick var att TV-frågan har minus 99 i prioritering för Com Hem för tillfället.
Det jag fick tydligt förklarat för mig var att det viktigaste för dem i dagsläget är telefonitjänsterna och ComBo med internet, för att det är där som de flesta potentiella nya kunderna finns och att det är där som krutet skulle läggas första halvåret/året efter sammanslagningen. Efter telefonin var det internetbiten som skulle lösas, där UPC-kunderna haft en modemmodell och Com Hems en helt annan och det ska fattas beslut om vilken av dessa de ska fortsätta att satsa på och oavsett vilket krävs det en utbyggnad av bredbandsnätet i hundratals fastigheter, så det var nästa steg att lösa.

TV-biten var något som han ansåg fick lösas mycket senare och som enligt honom inte alls var så viktig.
Som han förklarade det också var det inte bara att migrera in UPC:s kanaler, då det skulle strida mot något ingånget avtal och att dessa skulle komma upp till förhandling inom en femårsperiod. Tyvärr beklagade han också att Com Hem nog bränt sina broar hos MTG (läs TV3/TV6) vad gäller just dessa två kanaler eftersom Com Hem tog in dem digitalt i sitt utbud utan gällande avtal. Slutförhandlingar pågick och Com Hem fick indikationer på att ett avtal var på gång och tog in dessa kanaler i utbudet men ytterligare "komplikationer" tillstötte i förhandlingarna och Com Hem fick lov att ta bort kanalerna och sedan dess har de knappt pratat med varandra igen. MTG/Viasat var enligt honom ganska "pissed" på Com Hem och deras agerande, vilket han beklagade.

Angående Kanal5 så menade han att "pucken" ligger hos dem eftersom dessa inte vill betala en mindre summa pengar till Com Hem för att ta in den i utbudet digitalt. En avgift som alla kanaler betalar tydligen och han menade att Kanal5 inte begriper vad det handlar om att bedriva ett företag som Com Hem.
När jag ringde och snackade med någon Johan på Kanal5, mycket trevlig man förövrigt, så förklarade han sakligt att det är Com Hem det beror på att kanalen inte sänds digitalt. Han menade att Kanal5 inte betalar något till andra operatörer, som Canal Digital, Telia, Fasttv och Bredbandsbolaget och något man heller inte gjorde till UPC för att ha kanalen i sitt utbud. Då menade han att Com Hem kunde gå med på samma villkor eftersom de övriga operatörerna gör det och så länge dem inte gör det, så blir det heller ingen digital signal till Com Hem. Han beklagade förstås att tittarna kom i kläm men han hoppades samtidigt på förståelse att man inte kan betala för något som andra tar emot gratis. Han menade att om du skänker bort 100 kronor till en vän, då ska du inte behöva betala 50 kronor för att få skänka bort hundringen.

Så det känns som om parterna skyller på varandra likt småbarn i en sandlåda och läget känns ganska låst.

Redigerat av sportmats, 11 December 2006 - 20:38.

Postad 11 December 2006 - 21:08

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Jag ringde till Com Hem och var rent ut sagt skogstokig när UPC hade upphört och hade gått in under Com Hem. Jag ringde upp och begärde att få prata med en chef och undrade på vilka grunder de valde att göra skillnad på sina kunder. Vissa kunder har TV3, Kanal5 och TV6 digitalt medan andra inte har det. Exempelvis har de i grannhuset på andra sidan gatan dessa kanaler digitalt men inte jag och ändå är vi båda Com Hem-kunder. Och jag undrade varför de gjorde sån skillnad på sina kunder och om alla deras kunder inte var lika mycket värda.

Jag fick snacka med någon som heter Gunnar och det svar jag fick var att TV-frågan har minus 99 i prioritering för Com Hem för tillfället.
Det jag fick tydligt förklarat för mig var att det viktigaste för dem i dagsläget är telefonitjänsterna och ComBo med internet, för att det är där som de flesta potentiella nya kunderna finns och att det är där som krutet skulle läggas första halvåret/året efter sammanslagningen. Efter telefonin var det internetbiten som skulle lösas, där UPC-kunderna haft en modemmodell och Com Hems en helt annan och det ska fattas beslut om vilken av dessa de ska fortsätta att satsa på och oavsett vilket krävs det en utbyggnad av bredbandsnätet i hundratals fastigheter, så det var nästa steg att lösa.

TV-biten var något som han ansåg fick lösas mycket senare och som enligt honom inte alls var så viktig. 
Som han förklarade det också var det inte bara att migrera in UPC:s kanaler, då det skulle strida mot något ingånget avtal och att dessa skulle komma upp till förhandling inom en femårsperiod. Tyvärr beklagade han också att Com Hem nog bränt sina broar hos MTG (läs TV3/TV6) vad gäller just dessa två kanaler eftersom Com Hem tog in dem digitalt i sitt utbud utan gällande avtal. Slutförhandlingar pågick och Com Hem fick indikationer på att ett avtal var på gång och tog in dessa kanaler i utbudet men ytterligare "komplikationer" tillstötte i förhandlingarna och Com Hem fick lov att ta bort kanalerna och sedan dess har de knappt pratat med varandra igen. MTG/Viasat var enligt honom ganska "pissed" på Com Hem och deras agerande, vilket han beklagade.

Angående Kanal5 så menade han att "pucken" ligger hos dem eftersom dessa inte vill betala en mindre summa pengar till Com Hem för att ta in den i utbudet digitalt. En avgift som alla kanaler betalar tydligen och han menade att Kanal5 inte begriper vad det handlar om att bedriva ett företag som Com Hem.
När jag ringde och snackade med någon Johan på Kanal5, mycket trevlig man förövrigt, så förklarade han sakligt att det är Com Hem det beror på att kanalen inte sänds digitalt. Han menade att Kanal5 inte betalar något till andra operatörer, som Canal Digital, Telia, Fasttv och Bredbandsbolaget och något man heller inte gjorde till UPC för att ha kanalen i sitt utbud. Då menade han att Com Hem kunde gå med på samma villkor eftersom de övriga operatörerna gör det och så länge dem inte gör det, så blir det heller ingen digital signal till Com Hem. Han beklagade förstås att tittarna kom i kläm men han hoppades samtidigt på förståelse att man inte kan betala för något som andra tar emot gratis. Han menade att om du skänker bort 100 kronor till en vän, då ska du inte behöva betala 50 kronor för att få skänka bort hundringen.

Så det känns som om parterna skyller på varandra likt småbarn i en sandlåda och läget känns ganska låst.

<{POST_SNAPBACK}>

Känns surt o läsa detta då jag hade hoppats på en lösning relativt snart. Får helt enkelt prova med en inomhusantenn och boxer för att se om jag kan få ngn bra bild.

Postad 11 December 2006 - 21:10

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Att "tidigare upc" har dessa kanaler digitalt beror på att de redan har dem i sitt avtal, comhem har det inte. Iom sammanslagningen av digitalttvplattformarna mellan jan-mars kommer tidigare upc kunder antingen bli utan kanalerna eller så får tidigare comhemkunder dem också. Enkelt sagt. Finnsinget att tjoa om direkt. comhem kan inte bara "rida" på upcs gammla avtal.

Postad 11 December 2006 - 23:59

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Efter att ha läst detta så har jag helt tappat hoppet om comhem.

Snart går vi in i 2007 och det analoga nätet är snart helt släckt.

INGEN operatör kan erbjuda mig SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5, TV6 och TV4+ digitalt. Det är tamefan skandal. Är så jäkla trött på att behöva flippa mellan alla jäkla fjärrkontroller.

Känns som livet har tappat mening. Ingenting att se fram emot längre.

Jag bryter ihop....................

Postad 12 December 2006 - 07:36

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Funderar med på att kasta ut comhem efter årsskiftet och sikta mot boxer, beror lite på hur bra mottagning man kan få hemma.

Postad 12 December 2006 - 08:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Efter att ha läst detta så har jag helt tappat hoppet om comhem.

Snart går vi in i 2007 och det analoga nätet är snart helt släckt.

INGEN operatör kan erbjuda mig SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5, TV6 och TV4+ digitalt. Det är tamefan skandal. Är så jäkla trött på att behöva flippa mellan alla jäkla fjärrkontroller.

Känns som livet har tappat mening. Ingenting att se fram emot längre.

Jag bryter ihop....................

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske dags att försöka hitta något mer i ditt liv än TVn och då speciellt "dokusåpskanalerna" ;). Visst hade jag gärna också sett de kanalerna hos Comhem, men jag kan tänka mig att det kan vara svårt att ha så många olika fronter att förhandla på.

Postad 12 December 2006 - 09:30

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Kanske dags att försöka hitta något mer i ditt liv än TVn och då speciellt "dokusåpskanalerna" ;). Visst hade jag gärna också sett de kanalerna hos Comhem, men jag kan tänka mig att det kan vara svårt att ha så många olika fronter att förhandla på.

<{POST_SNAPBACK}>

Det brukar inte vara ens fel att två träter och tyvärr går det, precis som i många andra förhandlingsfrågor, prestige i det hela, då ingen av parterna vill göra avkall på något och som så många gånger annars kommer alltid tredjepart i kläm.

Postad 12 December 2006 - 14:00

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Vad spelar det för roll att det analoga nätet släcks ned? comhem kommer endå sända dessa kanaler analogt i sitt nät.

Postad 12 December 2006 - 16:36

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har skickat en liten påstötning till comhem i ärendet:

Du skrev:
Datum: 2006-12-12 15:07:43
Ämne:
Meddelande: Fråga: Det här tramset med TV3 och Kanal5 har ju pågått i åratal. Är det inte dags att ni slutar tjafsa, sväljer prestigen och ser till era kunders önskemål istället? Jag tror ni skulle bli förvånade över de positiva fördelar som kan komma ur att få detta trams överstökat.
MVH/Bengt

...och fick detta som svar:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi är medvetna om att detta upplevs som besvärande för er kunder. Tyvärr är det så att förhandlingarna i just detta fall hitills inte lett till önskat resultat.

Det här här något som vi självklart vill ordna så fort som möjligt.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Robert Thunfors

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se

Men det är inte klart än med mailväxlingen än, dvs. forts. följer...(?) ;)

Postad 12 December 2006 - 17:01

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Tror dock inte du kommer få något svar du vill ha, eftersom dom inte har något avtal.
Är ju inget som kundtjänsten kan hjälpa med.
Så det hamnar nog på den allvetande skräphögen.

Men prova på ;)

Redigerat av Trasan, 12 December 2006 - 17:02.

Postad 12 December 2006 - 17:20

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag anser att dom (comhem, men även motparterna) borde skärpa sig och ta sig ut ur "sandlådan" som någon så bra uttryckte det... så pårom ba' :)
Följande ligger nu hos ovanstående comhem kundservice-person att svara på:

Hej och tack för ditt svar,

Det förvånar mig att ni inte tar tag i det iaf. trots att ni tydligen är medvetna om att det är "besvärande för er kunder". Det förvånar mig ännu mer att ni anser att dessa siffror är fina:
(Fritt klippt å klistrat ur ert pdf-arkiv)
(Antal kunder i tusental)      2006-03-31            2005-12-31                2005-03-31

Totalt antal anslutna hushåll  1 444                      1 429                    1 431

Antal bredbandskunder            241                        216                      154

Antal digital TV-kunder            234                        218                      169

Antal telefonikunder                100                          77                          5

Om man ur ovanstående räknar ut hur många procent av de möjliga "anslutna hushållen" som faktiskt är digital TV-kunder så är det ju bara ca 16% och det är verkligen inte speciellt mycket att stoltsera med... TYCKER jag!
Med det fina "combo"-konceptet och breda utbudet av kanaler i digital-TV och det tidiga etablerandet som digital-TV leverantör osv. borde det vara betydligt högre procentsatser av kunder hos er.

Jag bor i ett comhem-hus där även bredbandsbolaget har dragit in "fiber"... så jag har digital-TV från bb men deras digitalbox är så usel att det knappt går att byta kanal på den och bara manuellt, dvs. inget för inspelningar med kanalbyten utan att själv vara närvarande. Dom har dessutom bara en box, så inget att välja på där inte.

Huvudanledningen till att jag inte nu är combo-kund är ett superidiotiskt agerande hos någon av era chefer för bredband för ett antal år sedan. Personen vägrade mig såsom varande kund en förmån som erbjöds gratis till nya kunder då. Det var ett fritt modem för en snabbare bredbandstjänst. Jag hade varit kund i ca 10 år!!! och betalat ca 100.000 kr till comhem för diverse tjänster under de åren........ Istället sade jag då upp mina comhem-tjänster och blev kund hos bb och har så varit ett antal år nu... i runda siffror ca 25 - 30.000kr i missade intäkter för comhem skulle jag tro... hade varit bättre att ha givit mej det där modemet eller?????? Det här är tyvärr lite typiskt för den känsla man får av comhem's företagspolicy, OCH tror jag, en bra förklaring för de futtiga 16%'en som ni nu verkar nöjda med.........

Om det här låter lite bittert så är det för att det är lite bittert... men det är inte så speciellt allvarligt menat iaf.;)
Jag är nu TV-kund både hos bb och comhem!:) men tittar hela tiden på vilken av dem jag ska satsa vidare på...
TV3, TV6 och Kanal5 är de kanaler som jag tittar på mest och jag har skaffat en 42" plasma som verkligen kommer till sin rätt med digital signal...

Så det finns konkreta anledningar till att 16% inte ökar fortare och allt under 50% är lite av ett misslyckande anser jag...

MVH!
Bengt

...återstår att höra bortförklaringarna(?) eller... ja nåt borde väl väcka dom, så småningom???

Postad 13 December 2006 - 09:03

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Underbart skrivet!

Alas, önskar bara att ComHem resonerade på detta vis också...

Postad 13 December 2006 - 09:47

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jättebra skrivet... men som vi sagt i denna o de andra trådarna

Ingen mening med att skriva till kundtjänst.

Vi har lagt ut mailadresser till de som bestämmer

Dessa mail får du bara ett vänligt svar på och sedan går de i korgen

Leta upp de riktiga adresserna i trådarna och skicka dina mail
en gång till, så kanske det ger en effekt.

Bra jobbat !

MaVeRiC :)

Postad 14 December 2006 - 16:45

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Jag anser att dom (comhem, men även motparterna) borde skärpa sig och ta sig ut ur "sandlådan" som någon så bra uttryckte det... så pårom ba' :)
Följande ligger nu hos ovanstående comhem kundservice-person att svara på:

Hej och tack för ditt svar,

Det förvånar mig att ni inte tar tag i det iaf. trots att ni tydligen är medvetna om att det är "besvärande för er kunder". Det förvånar mig ännu mer att ni anser att dessa siffror är fina:
(Fritt klippt å klistrat ur ert pdf-arkiv)
(Antal kunder i tusental)      2006-03-31            2005-12-31                2005-03-31

Totalt antal anslutna hushåll  1 444                      1 429                    1 431

Antal bredbandskunder            241                        216                      154

Antal digital TV-kunder            234                        218                      169

Antal telefonikunder                100                          77                          5

Om man ur ovanstående räknar ut hur många procent av de möjliga "anslutna hushållen" som faktiskt är digital TV-kunder så är det ju bara ca 16% och det är verkligen inte speciellt mycket att stoltsera med... TYCKER jag!
Med det fina "combo"-konceptet och breda utbudet av kanaler i digital-TV och det tidiga etablerandet som digital-TV leverantör osv. borde det vara betydligt högre procentsatser av kunder hos er.

Jag bor i ett comhem-hus där även bredbandsbolaget har dragit in "fiber"... så jag har digital-TV från bb men deras digitalbox är så usel att det knappt går att byta kanal på den och bara manuellt, dvs. inget för inspelningar med kanalbyten utan att själv vara närvarande. Dom har dessutom bara en box, så inget att välja på där inte.

Huvudanledningen till att jag inte nu är combo-kund är ett superidiotiskt agerande hos någon av era chefer för bredband för ett antal år sedan. Personen vägrade mig såsom varande kund en förmån som erbjöds gratis till nya kunder då. Det var ett fritt modem för en snabbare bredbandstjänst. Jag hade varit kund i ca 10 år!!! och betalat ca 100.000 kr till comhem för diverse tjänster under de åren........ Istället sade jag då upp mina comhem-tjänster och blev kund hos bb och har så varit ett antal år nu... i runda siffror ca 25 - 30.000kr i missade intäkter för comhem skulle jag tro... hade varit bättre att ha givit mej det där modemet eller?????? Det här är tyvärr lite typiskt för den känsla man får av comhem's företagspolicy, OCH tror jag, en bra förklaring för de futtiga 16%'en som ni nu verkar nöjda med.........

Om det här låter lite bittert så är det för att det är lite bittert... men det är inte så speciellt allvarligt menat iaf.:)
Jag är nu TV-kund både hos bb och comhem!:) men tittar hela tiden på vilken av dem jag ska satsa vidare på...
TV3, TV6 och Kanal5 är de kanaler som jag tittar på mest och jag har skaffat en 42" plasma som verkligen kommer till sin rätt med digital signal...

Så det finns konkreta anledningar till att 16% inte ökar fortare och allt under 50% är lite av ett misslyckande anser jag...

MVH!
Bengt

...återstår att höra bortförklaringarna(?) eller... ja nåt borde väl väcka dom, så småningom???

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att du får ett svar som detta:

Hej Bengt!

Tråkigt att du inte är nöjd med våra tjänster. Vi gör hela tiden allt för att försöka tillgodose våra kunder och vi vidarebefodrar dina synpunkter.

Med vänlig hälsning

Comhem kundservice

Men sen vet vi ju alla att det inte brukar hända så mycket mer.

Postad 18 December 2006 - 23:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag skickade följande mail till Ansvarig för digitaltv idag.

MaVeRiC
:)

Hej Christofer !

Info : Publicerar även detta mail i Sveriges största forum Prisjakt / Minhembio.com

I mer än 2 år har jag frågat efter tvillingkort hos er kundtjänst, eftersom att boxer har haft detta.
Nu har även canaldigital kommit med samma möjlighet.

Vore det inte på sin plats med möjlighet att få minst två kort för det man faktiskt betalat för.
Analoga kanalerna är totalt ointressanta, det säger ni själv i er raklam för digitaltv, när ni
talar om framtiden som vi redan är i. Vi har ju tom HDTV nu och det säljs bara platta skärmar.

De flesta familjer har mer än en tv och många har faktiskt som jag, upp till 4 st.
Jag har också 4 boxar, men bara ett kort. Vill inte betala 29 kr extra per kort för de futtiga
digitalkanalerna, man får i lilla paketet. Dessutom tar ni ju betalt för FRIKANALERNA

Sedan kunde ni ju lätt ge ett bra pris för standard kort, med de vanligaste kanalerna
för resten av husets alla apparater. Vanligaste DIGITAL kanalerna räknar jag som
Svt 1 och 2, kanal 24 och Barnkanalen. Tv4 och Tv4+. Tv3 och Tv5. Sedan skadar
det inte med någon bonuskanal som Tv6 och för oss sydsvenskar Dansk Tv som vi
är vana vid att kunna ta emot. DR1 och Tv2. Dessa bör max kosta 20 kr för den som
redan har Medium eller större.

Hoppas att ni jobbar på detta, för att ligga i täten, vilket jag förutsätter att ni vill göra.

Hoppas dessutom att ni satsar allt vad ni ni kan på er HDTV som kan bli en riktig succé.
Jag har det själv och med den fina box som medföljer och med fler kanaler o program
kan man inte annat än rekomendera det, till alla man träffar och känner och några till.

Ha en riktigt God Jul !

Postad 19 December 2006 - 00:05

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag tror att du får ett svar som detta:

Hej Bengt!

Tråkigt att du inte är nöjd med våra tjänster. Vi gör hela tiden allt för att försöka tillgodose våra kunder och vi vidarebefodrar dina synpunkter.

Med vänlig hälsning

Comhem kundservice

Men sen vet vi ju alla att det inte brukar hända så mycket mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr måste jag nog säja att det verkar som att jag inte kommer att få något svar alls... det verkar inte så iaf. för det har inte kommit något ännu... Lite svagt tycker jag nog... nåja dom är väl kanske upptagna med förhandlingar... eller...? ;)

OCH... bra skrivet MaVeRiC!
...fler borde skriva-ringa-sms'a(?) osv. till comhem, få dom att tro att vi finns här och att vi bryr oss!!! :)

Postad 23 December 2006 - 13:26

ufot
  • ufot
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tänk om vi kunde ha fått digitala versioner av TV 3, Kanal 5 & TV 6 i julklapp av dom där snåljåparna på ComHem... Sen är det bara tvillingkort kvar så blir ComHems Digital-TV svårslaget.

Postad 23 December 2006 - 13:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag har inte ens fått något svar från comhem, trots att det gått till Digital tv ansvarig, informations ansvarig och någon till ... Trots att jag bad dem att svara ...

De tror att de är svårslagna redan och de tror att de sitter säkert på sina stolar ..

De tror att de är omtyckta av sin kunder, för att deras VD är vald till " vad fan det nu var "
Klart att de tjänar pengar .. Kunderna sitter i händerna på sina hyresvärdar som tycker
att det är enkelt med comhem. Hyresvärdarna skiter ju hur kunderna har det. De får ju sin
tv ...

Värst är att HSB gått på niten att ge comhem ensamrätten i sina fastigheter.

Det skulle finnas ett alternativt nät i fastigheterna, där man kunde plugga in
boxer. Då skulle det nog bli fart på comhem.

Det värsta jag vet ... är människor som lever ovanpå andra.. som comhems
chefer gör.. de tror att de är något.. trots att det bara är gamla televerksnissar
som lever kvar i anställningstryggheten från gamla monopolet.

Hoppas de läser detta... för om deras tjänster skulle prövas, skulle många på
detta forum lätt ta deras tjänst och då inom alla kompetensområden.

God Jul på er alla :D

MaVeRIC B)

Redigerat av Unregistered1103, 23 December 2006 - 13:41.

Postad 23 December 2006 - 13:44

80-talet
  • 80-talet
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
varför inte starta någon form av omröstning här och sen skicka resultatet med ett bra komponerat brev/mejl!!? borde ju ge en bättre överblick för comhem om alla svarar på omröstningen!?

Postad 23 December 2006 - 16:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
hehe, kolumnen "gnällspiken" i computer sweden klagar lite på comhem:

http://computerswede...e/2.139/1.83290

Postad 23 December 2006 - 16:50

ufot
  • ufot
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

hehe, kolumnen "gnällspiken" i computer sweden klagar lite på comhem:

http://computerswede...e/2.139/1.83290

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man kan ju inte säga att den där gnällspiken var ute och cyklade. Man kan ju inte göra mycket annat än att hålla med. Annat är det med ComHems ledning som bara verkar sitta på sina välgödda arslen och klappa sig själva på bröstet och rapa följande fras.
"-Skaffa Digital-TV från ComHem så får du Digital-TV ända fram till din digitalbox. Sedan har vi löst det så att vi kör ut en analog signal till din TV för sämsta möjliga bild. Och du, glöm inte att om du vill titta på lite svenska kanaler så gör du bäst i att helt stänga av boxen för det är den billigaste lösningen för oss."
Näe, fy fan säger jag bara. Jag är så trött på allt gissel med boxar och att byta hit och dit mellan digitalt/analogt och skaffa extra inspelare och en massa annan skit bara för att dom där übermupparna mest verkar ha hasselnötter under topén.

Postad 14 January 2007 - 13:34

Unregisterede1ffbd6f
  • Unregisterede1ffbd6f
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Jag läste i början av tråden att detta pågått i 4-5 år. Är det verkligen så? Då är det ju uppenbart att Comhem inte har några ambitioner alls att lösa problemet.
Jag sa upp mitt UPC för över ett halvår sedan pga jag knappt kollade på TV. Nu blir det ju möjligt att använda PVR-box runt februari-mars dock stod det tidigare i tråden att UPC:s avtal (TV3 och co) ska utgå vid årsskiftet. Då kan man knappast förvänta sig att Comhem fixar ett nytt avtal.
Jag får väl fortsätta kolla TV på TPB.

Redigerat av Unregisterede1ffbd6f, 14 January 2007 - 17:22.

Postad 15 January 2007 - 08:09

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Skulle inte UPC:s avtal gå ut vid årsskiftet?

http://www.comhem.se.../tv_digital_mix

TV3 och Kanal5 finns fortfarande i Digital-TV Mix.

Postad 16 January 2007 - 10:29

Bengt the Baker
  • Bengt the Baker
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Då är vi halvvägs. Kanal 5 ingår i Comhems digitala utbud fr.o.m. 1 februari.

Postad 16 January 2007 - 10:37

ufot
  • ufot
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Då är vi halvvägs. Kanal 5 ingår i Comhems digitala utbud fr.o.m. 1 februari.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste bara fråga var du hittar denna information?

Postad 16 January 2007 - 10:37

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Snälla, en länk också!

Låter ju himla bra iaf. Lite humor att det är samma datum som kanal 5 försvinner ur bredbandsbolagets digitala utbud :)

Postad 16 January 2007 - 10:41

ocin
  • ocin
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se...116_kanal_5.pdf

Postad 16 January 2007 - 10:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Illa att den bara är valbar i 8 favoriter eftersom man får in den "gratis" analogt. Men man kan ju inte få allt här i världen.

Postad 16 January 2007 - 10:51

ufot
  • ufot
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Vad trött man blir på dom där giriga mupparna... Den kunde väl ha ingått i Medium 8 Favoriter också och inte som tilläggskanal. Jag kan köpa att den inte ingår i Small men det verkar som om dom vill bli av med alla som har 8 favoriter...

Postad 16 January 2007 - 11:09

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Pratade precis med kundtjänst och den skall ingå utöver de 8 fav.

Postad 16 January 2007 - 11:15

ufot
  • ufot
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Pratade precis med kundtjänst och den skall ingå utöver de 8 fav.

<{POST_SNAPBACK}>

Den dyker alltså upp gratis i Medium 8 Favoriter och inte som tilläggskanal för 39:-/mån fr.o.m. 2007-02-01? I så fall tar jag tillbaka mitt tidigare klagomål. :)

Postad 16 January 2007 - 12:09

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tjena, är ny på detta eminenta forum, men jag ringde precis Combort och dom svarade nitiskt på att Kanal5 INTE skulle ingå i Medium 8 Favoriter... Vilket gjorde mig förbannad.... Vilket dom fick höra. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.