Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för NetSuperstore !

115 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 08 March 2007 - 14:25

ssmmgr.exe
  • ssmmgr.exe
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Beställde ett USB-minne av NetSuperstore. Enligt butiken fanns två minnen för leverans. Ringde senare i veckan och undrade över när de skulle levereras, efter många försök fick jag svar att det normalt sker leverans inom en vecka. Bra tänkte jag.

Ringer efter 1,5 vecka och frågar om leverans. Då visar det sig att varan inte alls fanns i lager, men det meddelades att minnet säkerligen skickas från leverantör under veckan. Jag ber dock att säljaren kontaktar leverantören och återkomma till mig under morgondagen.

Inget besked, så två dagar senare ringer jag igen, och efter ett antal försök svarar en annan säljare. Nu visar det sig att det inte finns något minne och att leverantören inte kommer att få in något minne. Jag frågar vad man erbjuder mig i stället och säljaren vill då sälja mig en äldre, långsammare variant av minnet, till ett högre pris. :)

Slutsats: ;)
Passa er för butiken, finns alternativ för en mindre merkostnad, välj dem före
Betala aldrig i förskott.
Räkna med lååååång leveranstid.
Lita inte på butikens lageruppgifter
Räkna med många samtal om saker går fel, lång väntan i telefonkö och många omringningar

Tänkte köpa LCD-tv av dem, men prövade butiken med en mindre order. Jag får tacka min lyckliga stjärna för det :(

Postad 09 May 2007 - 09:54

Unregisteredc1821108
  • Unregisteredc1821108
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har läst igenom hela tråden för ett tag sedan, man slutar aldrig att förvånas :)
Jag har n0ll-förtroende för netsuperstore efter det jag har läst. Har besökt butiken vid enstaka tillfälle då jag bara köpte småsaker.

Till alla kraxande-korpar har jag en fråga?
Kostade ni på er en kreditsökning på företaget innan ni beställde något? ;) Trodde väl inte det heller. Det är lätt att bli förblindad av "Billigheten/det fantastiskt låga priset"-faktorn när man är ute & ska göra klipp. Snålheten bedrar visheten brukar man säga. Tänk efter om priserna är rimliga när ni jämför de olika handlarna på prisjakt.nu

Men visst är det väl befogat att ta upp de förehavanden och "varningsklockor" som starkt äventyrar Netsuperstores framtid och trovärdighet...eller tycker du det är helt irrlevant?
<klipp>

Arbetar på Netsuperstore... rolleyes.gif

Utan att spåra ur alltför mycket, bryta mot minhembio.com regel 9.2 samt hålla mig till någon relevant form.

Vad är det korrekta bolagsnamnet på det företag som du är anställd av? Samt vilket organisations-nummer har det?
Infon hittar du på din lönespecifikation alternativt på ditt anställningsavtal.

Pssst!
Företaget Netsuperstore Baltic AB, Orgnr.: 556688-4473 har ännu ingen årsredovisning inlämnad för verksamhetsåret 2006 tillgänglig på t.ex. Affärsdata. Det ska bli mycket intressant läsning när den lämnas till bolagsverket.
Detta beror lite på hur man har sitt räkenskapsår.

Postad 09 May 2007 - 12:45

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Med den ekonomiska situation som NetSuperstore antagligen fortfarande har så bör man nog inte betala något i förskott, utan betala vid hämtning i butiken om man bor i närheten.

Man bör heller inte ha bråttom om man handlar där. De har iofs ett eget litet lager, men det som anges i lagersaldo (och det skriver man också på hemsidan) är vad deras distributör anger. Så de måste få hem grejorna därifrån först. Har de dåligt med pengar får de dålig/inga krediter, en beställning kan få vänta då de kanske måste sälja en del varor först för att kunna få hem nya. Sedan tar de en hel del grejor från Tyskland, och för den distributören är NetSuperstore så små att de inte kan fråga distributören om leveransdatum på försenade beställningar. NetSuperstores totalt cirka 50 ordrar/dag är inget mot den distributörens 15000...

Eftersom de tar mycket från Tyskland kan de också ha sina ofta mycket låga priser, men det ger också långa och osäkra leveranstider. Det ger också antagligen de "fåniga" småvariationerna i priser på någon krona eller så upp eller ner, beroende på kursen mot Euron.

Hemsidan är databasdriven, men databasen verkar ha kraschat och det är total oordning. Den hierarkiska strukturen inehåller kanske hälften av artiklarna, resten kan enbart hittas genom lite kreativ sökning. En del grejer har dessutom antagligen legat där väldigt länge utan att de själva kunnat hitta dem, de har priser på en (hög) nivå från för ett par år sedan.

Pga ekonomin är det bara några få som jobbar där, vilket också ger oordning eftersom de både har en del besökare och rätt många internetordrar per dag. Jag hade beställt ett antal grejor för hämtning i butik, och fastän jag inte hade bråttom tyckte jag att det tog väl lång tid. Så jag åkte dit för att se om något kommit in och avbeställa resten, om inte de fått lev.datum på detta. De gick för att kolla vad som kommit in, och med hjälp av en del från deras egna lager fick de ihop 100% av ordern...

Det som nu saknas är en annan order jag beställde, på minne. Det har tagit nästan lika lång tid, och när jag var i butiken kunde de inte ge några uppgifter om beräknad leveranstid. De hade ett snabbare minne från samma leverantör, som någon beställt och inte hämtat ut. Det kunde jag då få köpa till deras inköpspris, men jag skulle inte ha någon nytta av det minnets snabbhet utan mycket kraftig överklockning av processorn - så jag tyckte inte det för mig var värt den skillnaden i pris som det ändå blev.

Postad 09 May 2007 - 15:07

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Det där företaget är rena losers.

Jag skulle ha en ny hårdisk akut en Fredags eftermiddag för en kompis disk hade kraschat och han var desperat.

Så jag kollade nätet efter nån som hade den gamla typen av IDE diskar i lager.

Netsuperstore hade i lager enligt deras hemsida så jag tog bilen till deras butik i Kungens Kurva med alla köer och vad det innebär.

Det visade sig att lagersaldot på hemsidan är bara en bluff, det visar inte butikens lagersaldo utan leverantörens lager.

Blev skitförbannad varför dom inte anger det på hemsidan.

Ficka bara ett skitsvar tillbaks som de inte brydde sig, aldrig man rekar den butiken kan jag säga.

Man bör heller inte ha bråttom om man handlar där. De har iofs ett eget litet lager, men det som anges i lagersaldo (och det skriver man också på hemsidan) är vad deras distributör anger. Så de måste få hem grejorna därifrån först.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis och det är rena bluffföretaget för de använder sig av den metoden att locka kunder med, men vad bra de har det i lager, då åker vi dit säger kunden och handlar.

Sen visar det sig vara en helt annan sanning.

Postad 10 May 2007 - 09:40

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Det är *väldigt* många företag som anger distributörens lagersaldo, och [text avlägsnad (Tomas_D700)] NetSuperstore (och de flesta av "de andra") anger det rätt tydligt på hemsidan.

På förstasidan har den en ruta med rubriken Information, där finns unerrubriken Lagersaldo. Klicka på den länken och följande kommer upp:

Samtliga lagersaldon som visas är centrallagersaldon. Kontrollera om vi har varan i butiken via epost till [email protected] då du vill hämta i butiken (vid avhämtning tar det normalt ca: 2-7 arbetsdagar att få varan till butiken om vi inte har den på hyllan). Vi uppdaterar lagersaldon varje timme.

http://www.netsupers....php?info_id=10

Men det är klart, vill man kunna klaga hejvilt så är det ju bäst att bortse från allt leverantören informerar om...

Redigerat av Tomas_D700, 10 May 2007 - 11:09.

Postad 10 May 2007 - 12:16

Ace Ventura
  • Ace Ventura
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Min erfarenhet av NetSuperstore.

Köpte en ny hårddisk som visade sig vara begagnad då det redan fanns ett OS på den. Kontaktade butiken och fick prata med en person som vägrade byta ut den. Han slingrade sig hela tiden, även när jag förklarade konsumentköplagen för honom. Hotade med att anmäla företaget och då gick det genast lite bättre, då kom han på att jag har rätt att byta hårddisken.

Jag ville dock inte byta utan jag ville häva köpet för säljer man en begagnad hårddisk så är man inte seriös enligt mig. Fick tillbaka mina pengar men jag vill ändå varna andra för detta, i min mening, mycket oseriösa företag.

Postad 13 May 2007 - 03:48

Unregisterede090faeb
  • Unregisterede090faeb
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det var ett bra tag sedan jag insåg att jag aldrig skulle köpa något från detta företag. Efter att sett deras otroligt låga priser på en del varor undersökte jag bolaget ytterligare. Det visar sig då att bolaget har ekonomiska problem, och t.o.m. fått betalningsföreläggande från Prisjakt (2006-12-11)!

Det som är lite irriterande är dock att företagets till Prisjakt inskickade bluffpriser (d.v.s. sådana som inte stämmer med webshopen) och varor som inte ens finns att finna på deras websida fortsätter att trigga mina prisbevakningar och göra de produktkorgar jag har på Prisjakt direkt missvisande vad det gäller priser :)

Som det verkar kan man ju inte ens köpa varor direkt i deras fysiska butik utan att riskera att bli lurad. Helst skulle man önska att de kunde uteslutas från listning på Prisjakt, fast på något sätt så att de mördande omdömena kunde vara kvar som en varning till allmänheten.

Postad 13 May 2007 - 05:55

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
ush då.. bäst att akta sig hehe vilket jidder

Postad 13 May 2007 - 11:35

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

Helst skulle man önska att de kunde uteslutas från listning på Prisjakt, fast på något sätt så att de mördande omdömena kunde vara kvar som en varning till allmänheten.

Detta kanske kan vara något att se fram emot :P Individuell filtrering av butiker?

Postad 14 May 2007 - 04:28

Unregisterede090faeb
  • Unregisterede090faeb
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Detta kanske kan vara något att se fram emot :P Individuell filtrering av butiker?

<{POST_SNAPBACK}>

:) Jag älskar det redan innan det kommit till

Postad 18 May 2007 - 13:46

Ace Ventura
  • Ace Ventura
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Detta kanske kan vara något att se fram emot :) Individuell filtrering av butiker?

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt!

Postad 11 January 2008 - 09:00

Unregisteredc1821108
  • Unregisteredc1821108
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Pssst!
Företaget Netsuperstore Baltic AB, Orgnr.: 556688-4473 har ännu ingen årsredovisning inlämnad för verksamhetsåret 2006 tillgänglig på t.ex. Affärsdata. Det ska bli mycket intressant läsning när den lämnas till bolagsverket.
Detta beror lite på hur man har sitt räkenskapsår.

Hej alla som följer sagan/dokusåpan :)
Nu eller rättare sagt. Per den 30:en november 2007. Så har firman Netsuperstore Baltic AB, Orgnr.: 556688-4473 inkommit med en årsredovsining för åren 2005-10-22 till 2006-12-31. Ni kan få tag på den från Bolagsverket http://www.bolagsver...rsredovisningar eller från någon av alla ekonomi-sajter på nätet. Läs den och bilda en egen uppfattning om hur det står till ekonomiskt/finnansiellt med firman.

Lite godis från Årsredovsningen:
(Alla siffror i Sv.kronor)
Årets förlust: -1 267 765
Erhållet aktieägartillskott: 670 000
---------------------------------------------
Ansamlad förlust att behandla: -597 765

Sedan är revisorn inte helt nöjd med redovisningen i bolaget.... :P

Postad 07 August 2008 - 07:47

MrIron
  • MrIron
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla.
Här kommer mitt första inlägg på denna sida och den kommer inte vara helt positiv.
Jag har en tid varit intresserad av att köpa en Hannspree TV och hittade den på NetSuperstore billigt som attan.
Dom var ungefär 7000:- billigare än närmaste konkurrent (pris enligt pricerunner).
Skumt tyckte jag och skickade ett mail till företaget för att få en bekräftelse av priset
Inget svar....
Ringer då kundtjänst, ingen svarar, dock så tyckte jag det var skumt att telefonsvararen svarade med PC Superstore...
Börjar då kolla upp företaget på nätet och hittar denna tråd.... pheew... vilken tur att jag inte lade någon beställning på nätet.

Tackar för all information, subjektiv som objektiv.

//Mr I

Postad 09 October 2008 - 10:52

monhok
  • monhok
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
########### VARNING BLUFFFÖRETAG ###############

Beställde en hemmabio anläggning Samsung HT-XA 100T
och betalade 3403:- med kort 3/9 2008. Vid kontakt med företaget efter nästan två veckor den 15:e så sa dom att varan ej fanns i deras lager och ej kunde lämmna beskad på när dem skulle komma in. Den 16/9 åkte jag ut till deras butik i kungens kurva och avbokade ordern. Då sa dom att det skulle ta ca: 3 bankdagar innan jag skulle ha tillbaka pengarna på mitt kort, fick äv mail om detta. Har fortfarande inte fått några pengar av företaget. Har kontaktat konsumentrådgivaren i min kommun och bett om hjälp. Nästa steg är polisanmälan på företaget.

Postad 12 October 2008 - 10:25

monhok
  • monhok
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

########### VARNING BLUFFFÖRETAG ###############

Beställde en hemmabio anläggning Samsung HT-XA 100T
och betalade 3403:- med kort 3/9 2008. Vid kontakt med företaget efter nästan två veckor den 15:e så sa dom att varan ej fanns i deras lager och ej kunde lämmna beskad på när dem skulle komma in. Den 16/9 åkte jag ut till deras butik i kungens kurva och avbokade ordern. Då sa dom att det skulle ta ca: 3 bankdagar innan jag skulle ha tillbaka pengarna på mitt kort, fick äv mail om detta. Har fortfarande inte fått några pengar av företaget. Har kontaktat konsumentrådgivaren i min kommun och bett om hjälp. Nästa steg är polisanmälan på företaget.

Verkar som dom e påväg att sälja domännamnet?!
Kolla under länken
http://www.snapback....etsuperstore.se

Postad 18 November 2008 - 13:36

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Netsuperstore Baltic AB försattes den 17 oktober i konkurs. Eventuella tankar om detta i separat tråd.

*** Tråd låst

Redigerat av Tomas_D700, 18 November 2008 - 13:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.