Multibrackets motoriserade filmduk, 16:9 / 108"
166 svar till detta ämne
Postad 02 November 2007 - 15:12
Nick666
-
Nick666
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Takmontering av projektorduk
Vägg/ takl konsol 30 cm, 1 par 315,00 kr
Fick ett tips att man kunde skaffa vägg/ tak konsol för duk för att få den att sitta "dikt tak". För egen del valde jag dock att inte göra det, då jag ändå skulle behöva "hänga ner" duken en bra bit för att nå min extrema takhöjd.
Nick
Postad 06 November 2007 - 11:16
NoiseMaker
-
NoiseMaker
-
Användare
-
-
116 inlägg
Det verkar som om det är ett vågspel att köpa multibrackets dukar. Bör man satsa på Euroscreen istället?
Postad 11 November 2007 - 01:26
Allexz
-
Allexz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jaha, då har man just lagt en beställning på en 108" Multibrackets duk.
Spännande spännande, förut har jag endast använt ett lakan på vägg.
Men nu i och med flytt så tänkte jag att jag fick skärpa till mig lite  ska bli spännande att se resultat!
Postad 13 November 2007 - 11:45
Ny medlem
-
Ny medlem
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ok, då har jag läst igenom hela tråden men inte hittat vad jag söker så jag provar att fråga rakt ut.
Tar duken någon skada av att bli ner- och upprullad varje dag eller är det bättre att ha den nere under längre tid?
Kan duken t.ex. bli mer vågig eller tappa lystern och ge sämre kontrast om man kör upp den efter varje gång man tittat på film?
Mvh
Daniel
Postad 14 November 2007 - 21:39
zeelo
-
zeelo
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har idag fått hem 77" varianten. Det första jag kommer fram till när jag packar upp duken är att ena fästet för upphängningen av duken är trasigt. Huvudet på dom 2 skruvar som håller fast fästet har gått av (!). Dock är väl detta antagligen något som skett under frakt ifrån något håll. Jag lagade lätt detta genom att byta ut skruvarna mot två andra. Egentlige ska jag väl returnera detta men jag orkar inte hålla på att strula. Tänkte däremot att jag skulle ringa till Multibrackets och informera om detta.
Men jag lade upp duken provisoriskt för att testa att rulla ner den och för att se bilden. Jag oroade mig lite för vågor då jag läst att andra haft problem med detta men duken är rak och fin. Finns inga lodräta vågor som jag kan se. Däremot finns det en mindre vågrät våg långt ner på duken som jag tycker borde kunna räta ut sig.
Än så länge är ja poitivt överraskad. Blir mycket bra bild till detta pris.
Redigerat av zeelo, 14 November 2007 - 21:48.
Postad 15 November 2007 - 10:39
Unregistered0dd2fcec
-
Unregistered0dd2fcec
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Funderar på en 135" eller 162" för att få lite wide känsla...
Gissar att dessa vågor blir väre ju större man väljer eller?
Postad 16 November 2007 - 17:47
Allexz
-
Allexz
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Idag satte vi upp den nya fina duken!
Fy **** vilken lukt xD
Dom som sa båtfabrik måste ha menat dåligt ventilerad båtfabrik xD
När jag fick duken var även min transportskadad, själva höljet var något bucklat dock på översidan och ena sidan hade blivit så pass slaget att fästet var snett. Rapporterade dock detta till återförsäljaren och sa att jag kommer prova den ändå.
Väl uppe, fäst med vinklar direkt i taket så sitter den som berget och i rätt vinkel.
Bilden är.... Otrolig. Jag kan dock endast jämföra med ett lakan på väggen, men fortfarande otroligt bra.
Vågor verkar (änsålänge) inte finnas problem med, visst är den vertikalt vågig, men endast väldigt lite och kunde bara se det om jag tittade från sidan. Bilden var inte det minsta påverkad!
Första dagen. 10/10.
Postad 17 November 2007 - 12:12
zeelo
-
zeelo
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har nu haft tid att testa duken lite mer och måste säga att jag är supernöjd över bilden.
Dock så har något konstigt uppstått nu. Duken rullas ner 1cm mer på högra sidan jämfört med vänstra, så hela bilden är alltså sne. Vad kan detta bero på ?
Kan det har något att göra med stoppet som jag varit och pillat lite på och inte riktigt förstått hur det funkar ? Vet att någon skrev tidigare i tråden om hur man gjorde, ska kolla det.
Har också testat att rullat ner/upp den helt och det verkade inte hjälpa mycket.
Postad 17 November 2007 - 12:25
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
Har nu haft tid att testa duken lite mer och måste säga att jag är supernöjd över bilden.
Dock så har något konstigt uppstått nu. Duken rullas ner 1cm mer på högra sidan jämfört med vänstra, så hela bilden är alltså sne. Vad kan detta bero på ? Kan det har något att göra med stoppet som jag varit och pillat lite på och inte riktigt förstått hur det funkar ? Vet att någon skrev tidigare i tråden om hur man gjorde, ska kolla det.
Har också testat att rullat ner/upp den helt och det verkade inte hjälpa mycket.
1.Det har nog legat en liten distans i början på duken som ramlat loss. 2. Sätt en så inte duken bryts i veck när du lägger dit en ny 3.Den ligger snett på rullen. Den är klistrad så den går att lossa. Tveksamt.
Postad 10 December 2007 - 12:14
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Tror ni man skulle kunna montera denna på en pelare med endast ett centrumfäste? Skippa fästena ute på sidorna alltså... jag har fönsterpartier på sidorna.
?
Postad 12 December 2007 - 10:24
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Tror ni man skulle kunna montera denna på en pelare med endast ett centrumfäste? Skippa fästena ute på sidorna alltså... jag har fönsterpartier på sidorna.
?
Jag tror inte kassetten är tillräckligt vridstyv om du har tänkt att fästa i den. Du kanske kan lösa det med att stadga upp kasetten med en elfa-skena eller liknande?! Kasetten är inte balanserad på mitten den är tyngre på den sidan där motorn sitter (höger). Kan du inte takmontera duken?
Postad 12 December 2007 - 10:53
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Nu har jag fått min 90" duk som jag köpte för ett år sedan utbytt igen. Denna gång till en duk utan böjda kanter (dvs raka kanter).
Jag uppfattar multibrackets som mycket lätta att ha att göra med i avseende reklamationer.
Kort sagt jag är nöjd.
Postad 12 December 2007 - 11:02
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
?
Jag tror inte kassetten är tillräckligt vridstyv om du har tänkt att fästa i den. Du kanske kan lösa det med att stadga upp kasetten med en elfa-skena eller liknande?! Kasetten är inte balanserad på mitten den är tyngre på den sidan där motorn sitter (höger).
Kan du inte takmontera duken?
Nej kan tyvärr inte takmontera då jag tänkte sätta den vid snedtak. Kan ju iofs hänga den i wire...
Postad 13 December 2007 - 13:07
Roadkillz
-
Roadkillz
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Trots alla problem folk har med multibrackets dukar så har jag beställt en 108" motorstyrd 16:9 duk nu.
Passar på nu när jag ändå har så mycket otur med allt annat, så blir det inte bra så kan jag inte bli deppigare än vad jag redan är
Postad 30 December 2007 - 11:13
QKN
-
QKN
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej! Jag har en sprillans ny 77" om någon vill köpa? Först till kvarn :-) https://www.minhembi.../marknad/159640
Postad 04 January 2008 - 00:42
Roadkillz
-
Roadkillz
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Suck..
Gain 1.1??? KNAPPAST. Snarare 2.1
Köpte ju en 108" motorstyrd och har inte kunnat testa med projektor förräns nu idag.
Fruktansvärda hotspots och det räcker o flytta sig 30-40cm i sidled så blir bilden mycket mörkare.
Jag hade en gain 1.4 duk innan (jag kör rörprojje) och tyckte det var precis på gränsen.
Därför tyckte jag det skulle bli bra med gain 1.1
Grymt missnöjd mao
Till en ljussvag projektor är den nog bra, men inte till en 8" rörprojje.
Postad 04 January 2008 - 10:07
Unregistered2d0b50b3
-
Unregistered2d0b50b3
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Någon som vet hur man öppnar kontrolldosan? Jag vill byta till en längre sladd. Vill inte bända för mycket så att något går sönder.
Postad 06 January 2008 - 20:59
Marmelad_
-
Marmelad_
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det mycket "vågor" på multibracets 135 tummare? (alltså så att det stör när man använder den)
Har förstått det så att om man bara får en "våg" ska man vara nöjd
Postad 08 January 2008 - 18:43
Unregisteredc88623a1
-
Unregisteredc88623a1
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Har oxå takmonterat den det går alldeles utmärkt.
Justerat utfallet har jag oxå gjort, en knapptryckning och vips man ligger rätt
Kör den mot en plvz4 och är kanon nöjd!!
[/quote]
Jag har 90" duken och är jättenöjd, har haft den i cirka 9 månader, har aldrig tänkt på att justera utfallet hur gör man det?
Redigerat av Unregisteredc88623a1, 08 January 2008 - 18:46.
Postad 10 January 2008 - 20:44
CoSmoZ
-
CoSmoZ
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
köpte mej en 90" mest för att firman verkar seriös att ha & göra med.. & ja visst den var helt oki
taklösningen med krokar gillade jag inte men eftersom man är ivrig slänge jag upp den med det endå!..
måste dock modifiera sladdarna som var tok för långa för mej (hade ju redan ström fixat till taket)
men det är väl ett litet problem! lukten haha ja man märkte ju att man köpt nått i plast! (vädrar)
men i stora lag är jag nöjd!.. inga vågor en så länge iaf... =)
Postad 19 January 2008 - 02:56
TobiasRX
-
TobiasRX
-
Användare
-
-
100 inlägg
Ni som reklamerat era dukar hos Multibracket, har ni skickat upp den eller åkt dit med den själva?
jag bor 50 mil ifrån stockholm och är inte särskilt sugen på att betala några eventuella fraktkostnader eller bensinkostnader för att byta duk.
Mvh en blivande projje ägare
Postad 19 January 2008 - 10:54
The_searcher
-
The_searcher
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är det något fel på duken så ska ju garantin gälla, fraktkostnaderna för att skicka får tyvärr du betala, men troligen får de pengarna tillbaka, eftersom det var de som skickade en fel/trasig produkt... jag råder dig att kolla upp hemsidan där du köpte duken, samt att ta ett snack med deras kundtjänst för att veta vad som gäller...
Ps: inte fan ska du åka 50 mil för att lämna en duk... fet haja att en hel dag av ditt liv helt bortkastad för att köra tillbaka en duk, för inte fan kommer du att få en ny på plats...
Postad 21 January 2008 - 11:52
m3system
-
m3system
-
Rookie
-
1 inlägg
Ni som reklamerat era dukar hos Multibracket, har ni skickat upp den eller åkt dit med den själva?
jag bor 50 mil ifrån stockholm och är inte särskilt sugen på att betala några eventuella fraktkostnader eller bensinkostnader för att byta duk.
Vet du något om detta? Vad är det som gäller? Som sagt inte speciellt sugen på att packa om allt och stå för frakkostnaden själv. Fick vid leverans betala 250 kr extra för att få hem den då den inte levererades till mitt uthämtnings ställe av posten... Kul att de berättar sånt innan. Vad säger koknsumentlagen om reklamation, inte så uppdaterad på den? EDIT: Såg nu att köparen betalar frakten för retur. Detta borde innebära att jag utöver frakt för den första leveransen 40 +250 också skall betala frakt tillbaka tilll dem på cirka 200 SEK, sen ytterligare fraktpålägg med 250 för att få hem den "nya" duken. Frakt totalt: 740 SEK ungefär. Hyffsat pris på denna duk helt plötsligt... Är detta ok? Är det så det går till när man beställer stora produkter från en webb butik?
Redigerat av m3system, 21 January 2008 - 12:01.
Postad 22 January 2008 - 09:03
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Vet du något om detta? Vad är det som gäller? Som sagt inte speciellt sugen på att packa om allt och stå för frakkostnaden själv. Fick vid leverans betala 250 kr extra för att få hem den då den inte levererades till mitt uthämtnings ställe av posten... Kul att de berättar sånt innan.
Vad säger koknsumentlagen om reklamation, inte så uppdaterad på den?
EDIT: Såg nu att köparen betalar frakten för retur. Detta borde innebära att jag utöver frakt för den första leveransen 40 +250 också skall betala frakt tillbaka tilll dem på cirka 200 SEK, sen ytterligare fraktpålägg med 250 för att få hem den "nya" duken. Frakt totalt: 740 SEK ungefär. Hyffsat pris på denna duk helt plötsligt...
Är detta ok? Är det så det går till när man beställer stora produkter från en webb butik?
Om det är fel på duken reklamera direkt till multibrackets istället för att gå via åf. Ring (jag fick inte svar på mail) och tala med dem på Tel: +46 (0)8-615 04 00 innan du skickar iväg något. ( http://www.multibrackets.com/c.shtml) Lycka till!
Postad 29 January 2008 - 23:50
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Är fjärren IR eller RF? Tidigare i tråden står det ju RF, men om man tittar i manualen på Multibrackets hemsida så står det IR...Tänkte att de kanske hade uppdaterat den, någon som vet? Länk till manualen: http://www.multibrac...creenmanual.pdf
Postad 30 January 2008 - 15:25
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Är fjärren IR eller RF? Tidigare i tråden står det ju RF, men om man tittar i manualen på Multibrackets hemsida så står det IR...Tänkte att de kanske hade uppdaterat den, någon som vet?
Länk till manualen: http://www.multibrac...creenmanual.pdf
Senaste fjärren jag såg till en 90" (nov 2007) var en RF fjärr.
Postad 02 February 2008 - 00:38
greenlantern
-
greenlantern
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Blev lite sugen på en 77" Multibracket..för priset e bra då jag inte har gott om kulor. Men så många som reklamerar sina kan ju inte vara bra. Eller? Är Euroscreen bättre grejer? Detta blir mitt första köp av duk och projektor så jag e rookie.
Postad 03 February 2008 - 21:47
Unregistered2d0b50b3
-
Unregistered2d0b50b3
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Någon som har en mejl-adress till någon på Multibrackets? Jag får inget svar från postmaster.
Postad 03 February 2008 - 23:47
Unregistered8de98e76
-
Unregistered8de98e76
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Funderar på en 108"
Är den slät i materialet så att den lämpar sig att köra 1080p på?
Postad 04 February 2008 - 12:29
Unregisteredc88623a1
-
Unregisteredc88623a1
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Hur ser man om det är Rf eller IR?
Hur gör man om man vill justera var duken ska stanna?
Postad 05 February 2008 - 09:48
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Varför inte gå den hårda vägen och ta en titt i manualen.....?
Postad 05 February 2008 - 10:31
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Har du en RF (Radio Frequency) fjärr så kan du som regel manuvrera duken utan att du har fri sikt till den. Har du en IR (Infra-Red) fjärr så måste du "sikta" på duken för att manövrera den. (TV/DVD-spelare har ofta IR fjärr)
mb_rf_remote.jpg 8.03K
3 Antal nerladdningardetta är en RF fjärr För att ställa hur långt duken ska gå ner så skruvar du på justerskruven. Jag tror att det är den röda. Om du skruvar på fel skruv så riskerar du att duken rullar upp sig för långt så prova lite i taget.
mb_adjust.jpg 13.53K
8 Antal nerladdningar
Redigerat av defiant, 05 February 2008 - 10:35.
Postad 05 February 2008 - 10:46
Unregisteredc88623a1
-
Unregisteredc88623a1
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Har du en RF (Radio Frequency) fjärr så kan du som regel manuvrera duken utan att du har fri sikt till den.
Har du en IR (Infra-Red) fjärr så måste du "sikta" på duken för att manövrera den. (TV/DVD-spelare har ofta IR fjärr)
mb_rf_remote.jpg 8.03K
3 Antal nerladdningar detta är en RF fjärr
För att ställa hur långt duken ska gå ner så skruvar du på justerskruven. Jag tror att det är den röda. Om du skruvar på fel skruv så riskerar du att duken rullar upp sig för långt så prova lite i taget.
mb_adjust.jpg 13.53K
8 Antal nerladdningar
är det någon som vet säkert vilken skruv det är? Var finns denna skruv?
Postad 05 February 2008 - 11:00
Ny medlem
-
Ny medlem
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jodå, jag vet!
Hade precis samma problem och fick hjälp av vänliga medlemmar på forumet. Så här ligger det till:
Den röda skruven justerar ändläget. Skruven sitter i högra änden på kasetten. Skruva motsols för att höja ändläget och vice versa. Prova dig fram genom att skruva motsols några varv, hissa ner den och se var den stannar. Tryck på stopp. Fortsätt skruva om du vill höja ändläget mera. Ett varv motsvarar ca 3-4 cm. Hissa upp den en bit och sen ner igen för att se var den stannar nu. Tryck på stopp och fortsätt skruva tills du hittar rätt, det är inte så svårt!
Mvh
Daniel
Postad 05 February 2008 - 11:23
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
om man vill rulla ut denna 108" duk så att man precis bara får ut bildytan, hur stor på höjden är den då totalt med svart ram m.m.? Jag har 1.35m yta som jag kan använda, sedan tar duken i fönsterbrädan. Går det eller måste jag köpa en mindre duk?
Postad 05 February 2008 - 11:48
Ny medlem
-
Ny medlem
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Som du ser här: http://www.multibrackets.com/427.shtmlså står det: Dimensions: 2,39 x 1,35m Tänk då att det kommer till 3+3=6cm svart ram och så är ju kasetten nästan 8 cm. Det blir totalt 149 cm. Så det låter som att det blir lite trångt. Vilket ju vore tråkigt då jag är grymt nöjd att jag valde 108" och inte mindre... Daniel
Postad 05 February 2008 - 12:36
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
ajdå, ja det blir trångt.
Men jag kan ju skippa 3cm svart överkant iallafall och kassetten har jag räknat med så då ligger jag på gränsen 1.35 + 3cm svart kant nere = 138cm.....
+Kanske några cm till för stången som håller duken slät?
Postad 05 February 2008 - 13:12
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Har du en RF (Radio Frequency) fjärr så kan du som regel manuvrera duken utan att du har fri sikt till den.
Har du en IR (Infra-Red) fjärr så måste du "sikta" på duken för att manövrera den. (TV/DVD-spelare har ofta IR fjärr)
mb_rf_remote.jpg 8.03K
För att ställa hur långt duken ska gå ner så skruvar du på justerskruven. Jag tror att det är den röda. Om du skruvar på fel skruv så riskerar du att duken rullar upp sig för långt så prova lite i taget.
mb_adjust.jpg 13.53K
8 Antal nerladdningar
Men hur svårt kan det vara? Har du en duk över huvud taget? Då har du förmodligen en manual som visar hur du gör också. Eller? Och var kan skruven sitta tro? Kan man inte leta lite själv? Ursäkta mig om mitt svar blir lite irriterat men ibland undrar man om en del är helt handlingsförlamade...... Hoppsan! Se vad som fanns på Multibrackets hemsida. En manual!!"Adjusting the viewing area of the screen: use a screw driver to adjust the viewing area of the screen according to the instructions on the case cover at the right hand side of the screen case."Fritt översatt: Använd en skruvmejsel för att justera stoppläget. Skruven sitter under ett lock på höger sida av dukkasetten. (Höger är handen där tummen sitter till vänster) Lycka till nu "Avbytaren" och jag hoppas du inte tar illa upp?.....
Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 05 February 2008 - 13:18.
Postad 05 February 2008 - 14:04
Unregisteredc88623a1
-
Unregisteredc88623a1
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
mb_rf_remote.jpg 8.03K
mb_adjust.jpg 13.53K
8 Antal nerladdningar
Men hur svårt kan det vara? Har du en duk över huvud taget? Då har du förmodligen en manual som visar hur du gör också. Eller? Och var kan skruven sitta tro? Kan man inte leta lite själv? Ursäkta mig om mitt svar blir lite irriterat men ibland undrar man om en del är helt handlingsförlamade......
Hoppsan! Se vad som fanns på Multibrackets hemsida. En manual!!
"Adjusting the viewing area of the screen: use a screw driver to adjust the viewing area of the screen according to the instructions on the case cover at the right hand side of the screen case."
Fritt översatt: Använd en skruvmejsel för att justera stoppläget. Skruven sitter under ett lock på höger sida av dukkasetten. (Höger är handen där tummen sitter till vänster)
Lycka till nu "Avbytaren" och jag hoppas du inte tar illa upp?..... 
Verkar inte vara bara jag som har svårt att läsa, om du läser i tråden så ser du att jag redan har fått svar på min fråga av Ny medlem, men tack ändå Jocke. (HiHi)
Postad 05 February 2008 - 17:40
Unregistered8de98e76
-
Unregistered8de98e76
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
mb_rf_remote.jpg 8.03K
mb_adjust.jpg 13.53K
8 Antal nerladdningar
Men hur svårt kan det vara? Har du en duk över huvud taget? Då har du förmodligen en manual som visar hur du gör också. Eller? Och var kan skruven sitta tro? Kan man inte leta lite själv? Ursäkta mig om mitt svar blir lite irriterat men ibland undrar man om en del är helt handlingsförlamade......
Hoppsan! Se vad som fanns på Multibrackets hemsida. En manual!!
"Adjusting the viewing area of the screen: use a screw driver to adjust the viewing area of the screen according to the instructions on the case cover at the right hand side of the screen case."
Fritt översatt: Använd en skruvmejsel för att justera stoppläget. Skruven sitter under ett lock på höger sida av dukkasetten. (Höger är handen där tummen sitter till vänster)
Lycka till nu "Avbytaren" och jag hoppas du inte tar illa upp?..... 
hahaha va skoj, hihi
Postad 12 February 2008 - 05:22
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Fortfarande problem med vågiga dukar ???
Postad 12 February 2008 - 13:48
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Tänkte lägga några kommentarer:
1. Hade stora problem med vågigheten på min duk. Inga som helst problem med reklamationen. Kanonprofsigt agerande från MB.
2. Bra att de lagt ut brux på hemsidan. Ingen av de dukar jag fått hem hade brux. (Nu var det inte direkt raketingengörskonst, så jag listade ut det själv, men ibland vill man ju fega och läsa manualen.)
3. Reklamation skall ALLTID ske till ÅF. Om man sedan kommer överens med denne att skicka direkt till MB så fine, men ansvaret är ändå ÅFs.
4. Om produkten är felaktig skall köparen enligt konsumentköplagen stå utan skada. Det innebär att det är säljaren som ska betala ev returfrakt.
5. Åsikter om produkten: Ruggigt prisvärd. Jag är inte särskilt bra på denna typ av produkter (bilder), men jag har i alla fall haft Kingpins hemma. Bildmässigt kan jag inte påstå att jag föredrog den ena eller andra. Fördelarna till Kinpin var att de var MYCKET tystare motor och att den var lite snabbare. Själv tycker jag dock inte att det motsvarar prisskillnaden.
Postad 15 February 2008 - 22:19
Roadkillz
-
Roadkillz
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Prova: [email protected]han fick jag mail från iallafall när jag klagade lite. Någon som har en mejl-adress till någon på Multibrackets? Jag får inget svar från postmaster.
Postad 16 February 2008 - 19:07
Unregistered2d0b50b3
-
Unregistered2d0b50b3
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Tack! Hoppas att han svarar...
Postad 10 March 2008 - 22:26
evo5
-
evo5
-
Rookie
-
8 inlägg
Många har jämfört multibracket med kingpin och tycker att det är mindre vågor och bättre bild på en multibracket, så jag undrar om ni jämfört med kingpins crown serie eller dom andra 3 sorters duktyg? Jag har ingen butik i närheten där jag kan jämföra själv. Letar efter en duk på runt110" max 5K
Postad 10 March 2008 - 22:40
Roadkillz
-
Roadkillz
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Nej den är INTE slät. Skrovlig som bara den, lämpar sig inte ens för 720 tycker jag. Jag köpte en sån innan jul och har aldrig köpt nåt som jag varit så missnöjd med. Som tur var fick jag pengarna tillbaka, (nästan för jag fick ju betala en grym frakt tillbaka). Däremot kan jag starkt rekommendera en sk "wilsonart" duk. Det bästa jag sett på länge. Den är ju nästan jämförbar med stweart studiotek dukar som kostar 25000:- Funderar på en 108" Är den slät i materialet så att den lämpar sig att köra 1080p på?
Redigerat av Roadkillz, 10 March 2008 - 22:43.
Postad 27 April 2008 - 10:25
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Varför är det så många som bryr om hur mycket motorn låter? Jag fattar verkligen inte vad det skulle spela för roll om den väsnas lite, den ska ju ändå bara rullas ner?
/Christian
Postad 11 May 2008 - 20:21
gofo
-
gofo
-
Rookie
-
1 inlägg
Problem med motorn!!
Fick upp min 108" Multibracketduk idag. Kopplade in elen, tryckte på "down" och duken gick ner perfekt. Efter en första inspektion ville jag hissa upp duken igen. Enda som händer är att det blinkar i mottagarlådan (röd diod). Trycker på ner, samma sak, blinkande diod. Trycker på stopp. Rött sken. Av med ström, på med ström, väntat ett par timmar. Duken vägrar att röra sig ur fläcken. Letat i manual efter felkod utan resultat.
Någon som vet?
Kan säkringen ha gått? Och sitter den i så fall i receiverlådan?
En något irriterad Multibracket ägare.
Göran
Postad 23 May 2008 - 09:00
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Problem med motorn!!
Fick upp min 108" Multibracketduk idag. Kopplade in elen, tryckte på "down" och duken gick ner perfekt. Efter en första inspektion ville jag hissa upp duken igen. Enda som händer är att det blinkar i mottagarlådan (röd diod). Trycker på ner, samma sak, blinkande diod. Trycker på stopp. Rött sken. Av med ström, på med ström, väntat ett par timmar. Duken vägrar att röra sig ur fläcken. Letat i manual efter felkod utan resultat.
Någon som vet? Kan säkringen ha gått? Och sitter den i så fall i receiverlådan?
En något irriterad Multibracket ägare. Göran
Hur har det gått? Verkar som du har en annan modell. Jag har en grön lampa på min sladdkontroller.
Postad 16 July 2008 - 17:51
donjohan
-
donjohan
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fick min 108" igår. Hur är era fjärrkontroller? Min är hemskt "seg", man måste trycka flera gånger för att det skall hända något, dessutom måste jag stå nära duken för att den överhuvudtaget skall svara på kommando. Jag trodde det var dåligt batteri som jag fick med , så jag provade byta, men ingen skillnad. RF signaler skall väl ha längre räckvidd än 1 ½ meter? Jag har provat att matcha fjärren och duken enligt Multibrackets installations manual, men det händer ingenting.
För övrigt så var min duk och fjärr smutsig och såg använd ut. När man köper nytt så har man en förväntan av att grejerna skall vara nya och dofta ny plast, men icke. Jag har säkert fått någons reklamation... Dock är jag medveten om att man får vad man betalar för, och denna var billig, men fjärren borde väl ändå svara bättre på längre avstånd tycker jag. Hur är era fjärrar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
→
Dukar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|