Tänkte det skulle bli lite mindre upplyst i rummet med grå duk, är det så? och sen få ut mer av projektorn bl.a svärta
och sen är det ju nice med ramspänd, min duk är ju helt klart lite vågig inget som stör mycket men lite ibland när man börjar tänka på det.
Har ingen lust att hoppa upp till Blackdiamond ii prisklassen så tänkte att en dreamscreen kanske duger gott.
Är det inte gainet som bestämmer mer hur mycket av ljuset som slår tillbaka än just om den är grå eller inte?
1.0 är det ju på Dreamscreen iaf. Jag kan förlite om det för att kunna ge något bra svar på det där.
När jag köpte min duk så kostade ju 92":arna runt 5k, måste säga att det är en riktigt prisvärd duk, minimalt med struktur och är ju bra med sammetsklädd ram också. Jag har visserligen inte haft någon annan duk men det man jämfört hemma med är vitt lakan och vitt papper. När man jämförde med papperet så såg man ju att svärtan blev lite bättre men det vita blev ju även lite mindre vitt (typ lite annan vittemp) inte så att det blev grått ändå. Färgerna kan jag inte säga såg ut att vara påverkade.
Nu har ju jag sämre projektor än vad du har (TX-300 Hitachi) tror inte jag skulle byta duk när man nu får sig råd att byta projektor.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
DreamScreen WideFrame V2 DynaGrey
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?