Indiana Jones 4 går upp på bio Maj 2008
Indiana Jones Och Kristalldödskallens Rike (1-Disc) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(38)
|
Inga priser | |
Indiana Jones Och Kristalldödskallens Rike (2-Disc) (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Indiana Jones Och Kristalldödskallens Rike - Limited Edition (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 25 May 2008 - 22:36
Dock...
Postad 26 May 2008 - 09:23
Postad 29 May 2008 - 01:47
Postad 29 May 2008 - 12:37
Postad 29 May 2008 - 12:53
Postad 30 May 2008 - 04:11
Postad 03 June 2008 - 14:24
5/5
Redigerat av jan_bananberg, 04 June 2008 - 05:21.
Postad 03 June 2008 - 14:26
Det var just det som förstörde filmen för migSpoiler
5/5
Redigerat av Phindus, 03 June 2008 - 15:23.
Postad 03 June 2008 - 15:21
såg den just och ja det är en indy film inte lika bra som dom gamla men ändå bra,Ford är fortfarande bra i rollen också 4/5
Dock...Spoiler
Postad 03 June 2008 - 15:37
Dock har dom lyckats fånga den rätta känslan tycker jag.
Ville dock se lite mer traditionella fällor som i dom första filmerna.
får en svag 4/5 av mig!
Kommer dock helt klart hamna i hyllan när den släpps på BR.
Postad 10 June 2008 - 22:47
Tror inte det finns några spoilers nedan, skrik i så fall...
Tänker inte bli långranding i detta ämne, men jag gick in med förväntningar om att se en indiana jones film, och vad jag fick var en salig röra mellan star wars episode I-III och Mumien-filmerna.
* För mycket datoranimerat... det märks verkligen att George Lucas har haft mycket att säga till om här.
* Var åldersgränsen sänkt här? Jag saknade allvaret blandat med komedin som man lyckas så bra med i de andra tre filmerna. I ena stunden visas något jätteäckligt/våldsamt och i andra stunden skrattade man. I denna filmen såg jag inget vare sig jätteäckligt eller jättevåldsamt. Och de kryp som ALLTID finns med i indiana jones, vart fanns de? Jag räknar inte myrorna för de var en direkt rip off från mumien eller scorpion king och så var de datoranimerade.
* Låt gå att man i alla indiana jones filmer lyckas med omöjliga stunts (simma med en ubåt, falla från plan med flotte) men i denna filmen blev det på gränsen till löjligt...
* Jag tyckte filmen var *bäst' den första timmen men så fort man kom till djunglen så sårade det ut fullständigt
* handling? VAd handlade egentligen filmen om? Jag fick flera gånger fråga mig själv detta när jag såg filmen... Det kändes som om man fick se ett antal olika akter såsom Indy kör motrcykel, indy slåss mot kung-fu indianer, indy sjunker i kvicksand, indy slåss mot en stor ryss omgiven av dator-myror etc etc... utan någon slags röd tråd eller nåt som gjorde att man kände sig engagerade. Det var bara ett jäkla hoppande från det ena till det andra utan att man stannade upp och frågade sig själv vad man sysslade med...vad vill man berätta egentligen????
* mystiken och det spirituella? Vart fanns detta? Man försökte lite med maya-kulturen som förvisso innehåller många frågetecken som hade varit intressanta att använda som grund för berättelsen. Men man gick aldrig ner på djupet för att försöka göra det intressant... kanske för svårt för den tilltänkta 10-åriga publiken att förstå? 7-åringen bredvid mig tyckte iaf det var jättehäftigt när indy klev ur kylskåpet "wooooow mamma kolla han klarade sig från den stora explosionen, va häftigt!!".. snälla kör en kniv i mig direkt istället......
Kanske är det fel att jämföra denna Indy med de tidigare tre, men jag vet att Speilberg gjorde denna film enbart för fansen, inte för att hitta en ny publik i 10åringar...
* Någon skrev att de andra var råare, mörkare och jag måste definitivt hålla med. Man ska bli skrämt och lite äcklad av en indiana jones film. Tänk på ettans spöke i slutet och gubbarna som dör på alla märkliga sätt. Ser jag den filmen mitt i natten blir jag fortfarande lite rädd, och jag närmar mig de 30. Och är oftast inte lättskrämd. Det är bra moviemaking helt enkelt. I andra filmen är det den klassiska middagsscenen och de otäcka krypen som Kate Capshaw stoppar händerna i som får mig att rysa... och i den tredje filmen har man kanske lättat upp stämningen lite... dock är gubbens åldrande i slutet onekligen lite läskigt. Det kunde lika väl ha varit George Lucas som regisserat denna, för den där Spielberg-känslan (Jaws, Närkontakt, et, indiana jones 1-3) var som bortblåst... och alla skådisar kändes definitivt trötta.. speciellt Karen Allen. Vad hon gjorde där är för mig ett frågetecken... hon tillförde nada till filmen.
Och at en av Englands största skådisar som John Hurt tog denna rollen som Ox är för mig en stor gåta. När man hade Sean Connery på banan så utnyttjade man honom iaf till fullo...
MVH
Henrik
Redigerat av MrNorth27, 10 June 2008 - 23:07.
Postad 02 July 2008 - 15:37
Jag vet inte om jag är ensam om det men jag fick direkt känslan av att när George och Steven gjorde den första filmen så var det 2 killar som totalt hade nördat in på filmskapande. Dom hade en idé som dom trodde stenhårt på och så satte dom igång och filmade och lade ner hela sin själ i projektet. Ingen tagning känns ogenomtänkt och man kan se framför sig hur dom står där och funderar: -"Ja, det blir bra... men kolla om vi gör så här...och så låter vi ljuset falla in här...och å lite snett nerifrån...och liiite mörkare". Titta bara som exempel på ögat genom dörren när Indy går ut ifrån baren i Nepal eller när man utelämnar hans ansikte under de första scenerna.
Jag tror nog att det är det som är själva grejen och som gör att man får den där speciella Indiana-känslan och rysningen i kroppen när man ser skuggbilden av att han tar på sig hatten.
Postad 10 July 2008 - 04:58
Enligt förpackningen skall det vara Sideshow Collectables som står för skallen så då borgar det väl i alla fall lite för att det inte kommer att vara någon billigare plast historia de stoppat i... Hamnar runt 50 € och släpps till jul hos tyska Amazon....
Bifogad fil(er)
Postad 13 July 2008 - 10:31
Postad 13 July 2008 - 11:29
På DVD eller BD? Sitter och väntar på att alla fyra skall komma ut på BD.Det kommer att släppas en ny Quadrilogy samt en limited edition och en 2-disc samtidigt som den fjärde delen släpps här i sverige.
Postad 25 August 2008 - 16:50
Postad 25 August 2008 - 18:42
Fler än jag som fått den idag? jäkla fin det är...
Redigerat av Unregistered28641812, 04 November 2008 - 15:00.
Postad 04 November 2008 - 16:58
Japp, drog en bokning idag på den.
Fler än jag som fått den idag? jäkla fin det är...
Min BD-beställning från Discshop skickades igår, får se om den ligger i brevlådan när jag kommer hem
Postad 04 November 2008 - 22:07
Min BD-beställning från Discshop skickades igår, får se om den ligger i brevlådan när jag kommer hem
Jaså? jag köpte DVD-utgåvan....är kvar i det träsket.
Postad 05 November 2008 - 09:21
Postad 05 November 2008 - 17:23
Någon som har fått hem samlarutgåvan med kristalldödskallen? Har inte vågat köpa den pga. den överhängande risken att den är alldeles plastig
Fick hem den igår, har inte vågat öppna den. Men den ser bra fin ut i hyllan...
Redigerat av Unregistered28641812, 05 November 2008 - 17:23.
Postad 05 November 2008 - 18:11
Säger du det... Då kanske man skulle våga sig på ett köp ändå kanske.Fick hem den igår, har inte vågat öppna den. Men den ser bra fin ut i hyllan...
Postad 06 November 2008 - 08:33
Postad 06 November 2008 - 12:27
Postad 06 November 2008 - 23:25
Skallen är ganska gedigen. Känns inte plastig. Däremot var den mkt mindre än jag trodde/hoppats på. Den sitter inte
Det var det första jag tänkte när jag såg den, att den var mindre än jag trodde. Men jag är nöjd iaf!
Redigerat av Unregistered28641812, 06 November 2008 - 23:26.
Postad 07 November 2008 - 14:51
BeställdSkallen är ganska gedigen. Känns inte plastig. Däremot var den mkt mindre än jag trodde/hoppats på. Den sitter inte heller helt säkert på sin "pelare". Men i närheten av en lampa blir den kanon på hyllan.
Postad 08 November 2008 - 11:46
Min favoritreplik:
Så ###### bra ;D
Postad 08 November 2008 - 19:03
Postad 09 November 2008 - 00:55
Kommer ihåg när del 3 slog rekord 1989, del 4 slog..inga alls men det behöver inte betyda att den är så mycket sämre än föregångarna, problemet med såna som jag är att har ingen lust att skaffa dessa äldre titlar på en nyare bättre format, knappast under dessa oekonomiska tider.
+ i jämförelse med nedan bild kommer del 4 inte att se så speciell ut i hyllan heller
(brickan hör inte dit)
Men en BD version blir det alla gånger.
Bifogad fil(er)
Postad 09 November 2008 - 14:42
Postad 09 November 2008 - 14:47
Åh, var den så bra?har sett filmen kommer dock inte ihåg ett skvatt från den
Postad 09 November 2008 - 20:52
Ingen jätte höjdare men helt ok som tidsfördriv.
6/10
Men som sagt dömt att misslyckas att göra en sån här uppföljare. Precis som Starwars, aliens etc etc etc...
Postad 12 November 2008 - 20:31
Postad 13 November 2008 - 19:32
såg den i helgen... helt ok fram till slutet då regissören måste tagit en syra tripp el nåt liknande!
Håller med haha, blev lite väl mycket lekstuga ibland och sen i slutet vart det aningen utspårat
Blir ingen klassiker men ändå värd att kolla på (tror jag).
Postad 25 November 2008 - 21:07
/Johan
Edit:
Redigerat av NAD2700THX, 25 November 2008 - 21:11.
Postad 26 November 2008 - 15:46
Postad 03 December 2008 - 21:12
Fick hem den idag och oj vad positivt överraska jag blev. Visst den var ganska liten, men jag känner mig nästan lite dum som trodde att den skulle vara plastig. Den är ju riktigt fin. Nu ska man väl bara se filmen oxåSkallen är ganska gedigen. Känns inte plastig. Däremot var den mkt mindre än jag trodde/hoppats på. Den sitter inte heller helt säkert på sin "pelare". Men i närheten av en lampa blir den kanon på hyllan.
Postad 22 December 2008 - 09:57
Ljudet tyckte jag var lite halvtråkigt.
Bilden var väldigt soft men alla mörka scener i grottor etc måste vara av referenskvalité när det gäller att kolla sin projjes ansikontrast, svärtnivåer och förmåga att återge skuggdetaljer! Damn vilken fröjd det var att se de scenerna med den nyinköpta Panasonic PT-AE3000!!
Sågs på Bluray.
Redigerat av Frostbitaren, 22 December 2008 - 09:58.
Postad 22 December 2008 - 10:09
Postad 01 January 2009 - 12:05
Harrison Fords återkomst som Indiana Jones hade sammanlagt 67 fel, enligt hemsidan moviemistakes.
Största misstaget var att använda en motorcykel som byggdes på 2000-talet i en film som utspelar sig 1957.
Men man använde även en amerikansk flagga med fel antal stjärnor.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
125 filmer
19 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?