Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nya Markboxar FrÄn Sagem

724 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 27 november 2007 - 15:22

localhost
  • localhost
  • Amatör

• 81 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som vet om uppdateringen för Navigator kommer att komma för de som har PVR-modellerna ocksĂ„, eller gĂ€ller det bara DVR-modeller ? Uppdateringen 14:e november gĂ€llde enbart DVR har jag förstĂ„tt.

Postad 10 december 2007 - 09:11

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet nÀr den nya mjukvaran med Navigator kommer att ligga i luften....?

Postad 12 december 2007 - 18:56

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
ÄNTLIGEN!! :-)

Fick information ifrÄn HelpDesken idag att mjukvaran kommer att ligga ute pÄ mÄndag den 17/12.

Nyheter
‱ 2 olika lĂ€gen i den Elektroniska Program Guiden: Grid och List vy.
‱ Möjlighet att hantera filer i inspelningslistan med: mappar, flytta, byta namn, sammanfoga, mm
‱ Exportera och Importera inspelningar endast för sĂ€kerhetskopiering av egna inspelningar.
‱ Slow motion lĂ€ge vid timeshift 1 / 1/4x 1 / 1/2x
‱ Ta bort PiP i EPG lĂ€ge för större överblick av kanaler och program
‱ Sortering efter namn eller datum i Inspelningslistan
‱ DVR 64160 / 64250 uppgraderade multimedia funktioner: Fotovisning med MP3 musik i bakgrunden, skĂ€rmslĂ€ckare, Spellistor, fler redigeringsmöjligheter, m m.
‱ Sleep timer

Boxer Navigator ingÄr sÄklart!
Den nya mjukvaran version 0.7.7 BTV ger dig nu ocksÄ möjlighet att nyttja Boxers nya tjÀnst. Alla DVR mottagare fÄr denna funktion och blir automatiskt godkÀnda. Som Boxer Navigator- mottagare gÀller DVR 6240 / 6280 / 64160 / 64250:

‱ Datainformation med 7 dagars Elektronisk programguide
‱ Söka och spela in hela sĂ€songens avsnitt av din favoritserie med ett enda knapptryck
‱ Sök pĂ„ Kategori, Titel, Regissör, SkĂ„despelare, Nyckelord
‱ Filtrera efter Kategorier och kanaler i den Elektroniska programguiden

Postad 12 december 2007 - 21:14

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0

ÄNTLIGEN!! :-)

Fick information ifrÄn HelpDesken idag att mjukvaran kommer att ligga ute pÄ mÄndag den 17/12.

Nyheter
‱ 2 olika lĂ€gen i den Elektroniska Program Guiden: Grid och List vy.
‱ Möjlighet att hantera filer i inspelningslistan med: mappar, flytta, byta namn, sammanfoga, mm
‱ Exportera och Importera inspelningar endast för sĂ€kerhetskopiering av egna inspelningar.
‱ Slow motion lĂ€ge vid timeshift 1 / 1/4x 1 / 1/2x
‱ Ta bort PiP i EPG lĂ€ge för större överblick av kanaler och program
‱ Sortering efter namn eller datum i Inspelningslistan
‱ DVR 64160 / 64250 uppgraderade multimedia funktioner: Fotovisning med MP3 musik i bakgrunden, skĂ€rmslĂ€ckare, Spellistor, fler redigeringsmöjligheter, m m.
‱ Sleep timer

Boxer Navigator ingÄr sÄklart!
Den nya mjukvaran version 0.7.7 BTV ger dig nu ocksÄ möjlighet att nyttja Boxers nya tjÀnst. Alla DVR mottagare fÄr denna funktion och blir automatiskt godkÀnda. Som Boxer Navigator- mottagare gÀller DVR 6240 / 6280 / 64160 / 64250:

‱ Datainformation med 7 dagars Elektronisk programguide
‱ Söka och spela in hela sĂ€songens avsnitt av din favoritserie med ett enda knapptryck
‱ Sök pĂ„ Kategori, Titel, Regissör, SkĂ„despelare, Nyckelord
‱ Filtrera efter Kategorier och kanaler i den Elektroniska programguiden

LÄter ju helt underbart!! :)
Hoppas bara att det löser problemen med boxarna som hÀnger sig ibland......

Postad 16 december 2007 - 17:07

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
Problemet med att de hÀnger sig samt fryser bilden Àr ocksÄ löst! Enligt tjejen pÄ HelpDesken sÄ har boxarna fÄtt bÀttre mottagninsförhÄllanden. Man har programmerat om hela tuner delen. Nyfiken pÄ morgondagen ska ringa och bestÀlla Navigator ifrÄn Boxer ocksÄ! <_<

Postad 17 december 2007 - 23:22

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Idag kom mycket riktigt den nya mjukvaran, och visst fanns det trevliga funktioner. Men tyvÀrr fungerar den inte sÀrskilt bra. Men den nya firmwaren verkar det som att bara en tuner fungerar - det gÄr bara att spela in ett program samtidigt, och om jag har pÄ nÄgon annan kanal Àn den jag ska spela in pÄ sÄ startar överhuvudtaget inte timerinspelningen.

Om jag har satt pÄ en timerinspelning och har pÄ samma kanal, sÄ startar alltsÄ inspelningen som den ska. Men om jag har pÄ nÄgon annan kanal, sÄ startar den aldrig och ingenting blir inspelat. Om jag sÀtter pÄ timerinspelning pÄ tvÄ kanaler samtidigt, sÄ startar pÄ sin höjd den ena - om jag skulle ha pÄ nÄgon annan kanal, sÄ startar inte ens den. Trycker jag pÄ inspelning manuellt (via REC-knappen), sÄ fungerar det bra pÄ en kanal, men om jag byter kanal och trycker REC sÄ hÀnder ingenting. Det Àr alltsÄ bara ett program som spelas in.

Jag förmodar att det Àr fler som mÄste ha samma problem med den nya mjukvaran? Jag har svÄrt att tro att det bara skulle vara jag...

Trots hÀngningarna och frysningarna, sÄ fungerade alltsÄ den gamla mjukvaran (0.5.1) mycket bÀttre. Det hÀr Àr riktigt katastrofalt, det mÄste lösas mycket snabbt!

Postad 17 december 2007 - 23:39

Neelix
  • Neelix
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
HÄller helt med.

Efter ca 10 minuter hĂ€nger sig boxen och man kan inte göra nĂ„got. Är det en inspelning pĂ„ gĂ„ng avbryts den. Enda sĂ€ttet Ă€r att bryta strömmen. Detta Ă€r katastrofdĂ„ligt.

Nu gÀller det att Sagem skyndar sig för att lösa detta innan Tomten kommer. Snart dags att lÀmna tillbaka boxen och satsa pÄ nÄgon med bÀttre kvalitet pÄ sin mjukvara.

Postad 18 december 2007 - 00:21

mannedrevert
  • mannedrevert
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
HÄller helt med om kvaliteten, eller avsaknaden av den, pÄ senaste SW till Sagem-boxen.

Jag fÄr inget stopp i inspelningen nÀr man vÀl lyckats starta den, men dÀremot Àr boxen
lÄst i REC-lÀge och tar inte emot nÄgra kommandon alls. FÄr se hur det ser ut imorrn
bitti dÄ jag inte vill avbryta denna inspelning.

Postad 18 december 2007 - 10:47

frk gas
  • frk gas
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
MÄste sÀga att det blev katastrof efter nya navigatormjukvaran kom. MIn mottagare lÄser sig hela tiden , missade inspelningar osv. RIngde sagem som menade att det berodde pÄ min signalstyrka men boxen fungerade klander fritt innan uppdateringen.
Annica

Postad 18 december 2007 - 11:08

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Lite mÀrkligt att vi som postat hÀr inte haft samma problem med den nya firmwaren, utan lite olika sÄdana. Men att nya programvaran (0.7.7) fungerar uselt rÄder ingen tvekan.

Det hÀr Àr fullstÀndigt oacceptabelt, och nu mÄste verkligen Sagem göra nÄgot illa kvickt. TyvÀrr verkar de ha en tendens att skylla pÄ signalstyrkan i de flesta fall, vare sig det verkligen Àr realistiskt eller inte...

Trots hÀngningarna och frysningarna, sÄ fungerade ju den förra programvaran (0.5.1) 10 gÄnger bÀttre Àn den hÀr. DÄ var ju i alla fall boxen anvÀndbar Àven om den hÀngde sig för ofta - nu Àr den nÀst intill oanvÀndbar. DÄ hjÀlper inte alla finesser och nya funktioner i vÀrlden...

Postad 18 december 2007 - 15:36

anbu
  • anbu
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Boxer hÀnvisar till Sagems kundtjÀnst vid problem med uppdateringen. Sagems vÀxel verkar vara överbelastad, dÄ ömsom ingen signal gÄr fram ömsom tutar upptaget. (supportnummer 08-50111805)

Jag har lika problem som er övriga och har fri sikt till tv-masten sÄ inga problem med dÄlig signal hÀr inte. Tror programmerarna pÄ Sagem fÄr jobba över idag...

Postad 18 december 2007 - 16:01

greger_olsson
  • greger_olsson
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej, vad Àr det för skrÀpmjukvara man fick ned igÄr?!?
Man fÄr ju rycka sladden hela tiden, inspelningar hÀnger sig, boxen blir okontaktbar, uppspelningar hÀnger sig.
Nu har jag iallafall tröttnat pÄ denna box,den har fÄtt sina chanser.. lÀmnar tillbaka den till handlaren och köper mig en annan DVR box sÄ man kan spela in allt kul som kommer pÄ tv under julhelgen..

NÄgon som kommit fram till Sagems support och fÄtt en kommentar? Har de inte testat den innan lansering????
Haboso, har du nÄgon aning, du verkar ju ha haft lite "inside" innan lansering.

Redigerat av greger_olsson, 18 december 2007 - 16:12.

Postad 18 december 2007 - 18:36

slotrat
  • slotrat
  • LĂ€rjunge

• 356 inlĂ€gg
  • 0
Ja jag har samma problem som ni andra. Blev skitglad över allt nytt "lulllull" i Boxen nu, Àntligen trodde jag den skulle fungera som den borde gjort frÄn början. Men igÄr hÀngde den sig tvÄ gÄnger och svarar inte alls, inte ens den lilla dioden som indikerar att den "hör" fjÀrren blinkar. Idag har den gjort likadant, tar ca 10 minuter och sedan hÀnger den. Jag har inte testat inspelningsbristerna, ingen idé det mÄste ju komma en ny mjukvara för att den skall bli anvÀndbar ÀndÄ. FÄr köra pÄ min analoga kabeltv sÄ lÀnge.

Jo en sak till, min box sÀger signalstyrka 98% och signalkvalitet 98% men lik förbaskat Àr styrkestapeln röd...???

/Slotrat

Postad 18 december 2007 - 20:32

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Uselt!

Har samma problem som ni andra.
HÀnger sig efter 10min, kan bara spela in en kanal och knappt det eftersom den hÀnger sig efter 10min.

Dom som jobbar med mjukvaruverifiering pÄ Sagem mÄste ju ha glömt deras viktigaste arbetsuppgift.

KÀnner mig just nu riktigt besviken dÄ man köpt en av dom dyraste boxarna pÄ marknaden just för att
den kunde spela in 2 prg samtidigt. Och vad har man nu...

Är det nĂ„gon som kommit fram till Sagem och fĂ„tt nĂ„gon vettig förklaring?

Chrille

Postad 18 december 2007 - 20:34

Berguven66
  • Berguven66
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Jag har oxÄ samma problem. Den lÄser sig konstant. Vilket skit dom skickar ut, lagom till jul ledigheten.
Skickade mail till Sagem och skall ringa dom imorgon.

:lol:

Postad 18 december 2007 - 20:35

dunde
  • dunde
  • MĂ€stare

• 3 094 inlĂ€gg
  • 0

Jag har oxÄ samma problem. Den lÄser sig konstant. Vilket skit dom skickar ut, lagom till jul ledigheten.
Skickade mail till Sagem och skall ringa dom imorgon.

:lol:

Sagem har ju en lÄng fin tradition av söliga mottagre som krÄnglar mest hela tiden...

Postad 18 december 2007 - 21:41

slotrat
  • slotrat
  • LĂ€rjunge

• 356 inlĂ€gg
  • 0
Tidigare ikvÀll tipsade jag ComputerSweden om denna trÄden och problemet med sista Sagem-uppdateringen, hoppas dom börjar grÀva i det och att det kan fÄ fart pÄ Sagem sÄ vi fÄr en snabb lösning pÄ problemen.

Postad 18 december 2007 - 22:58

Neelix
  • Neelix
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Det absolut bÀsta tipset jag kan ge Àr att installera boxen i ett fjÀrrstyrt vÀgguttag - ni vet de dÀr smÄ dosorna man köper pÄ jula för 199kr. DÄ slipper man i alla fall att resa pÄ sig var 10:e minut för att dra ur sladden. :P .

Skall bli mycket intressant att veta vad det Àr som har gÄtt snett, för sÄ hÀr dÄligt testat kan det bara inte vara.

Postad 18 december 2007 - 23:26

Urbo
  • Urbo
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
Fick ocksÄ samma problem igÄr med min DVR 64160. Boxern hÀnger sig efter nÄgra minuter och svarar inte pÄ nÄgra kommandon frÄn fjÀrrkontrollen. Nu har vi satt en en fjÀrrstyrd strömbrytare sÄ man slipper springa upp och rycka ur sladden hela tiden! Helt vÀrdelsöst! Det hÀr mÄste Sagem fixa snabbt nu!!!
Först hade jag en DVR 64160, den strulade konstant med att den hÀngde sig nÀr man skulle se pÄ inspelat material,
och efter ett flertal reparationer sÄ fick vi en DVR 64160 i utbyte.
Den fungerade bra i ca 2 veckor fram till den mjukvaran kom igÄr...

Redigerat av Urbo, 18 december 2007 - 23:26.

Postad 19 december 2007 - 13:37

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
Vi vill börja med att be alla som köpt boxen av oss om ursÀkt för det intrÀffade, men det Àr sÄdant som vi inte kan rÄda över. Sagem Àr naturligtvis ledsna och förtvivlade de med.

Vi hÄller en mycket tight kontakt med bÄde Sagem och Teracom, de jobbar sÄ det glöder med att lösa problemet.

De har en Ànnu nyare programvara som de jobbar med i en egen testmiljö, och det ser just nu lovande ut.

Om den passerar alla instanser kommer de att slÀppa ut den sÄ fort det gÄr.

Vi Äterkommer sÄ fort vi vet nÄgot mer.

//Göran

Postad 19 december 2007 - 21:28

Nike1970
  • Nike1970
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Fick ocksÄ samma problem igÄr med min DVR 64160. Boxern hÀnger sig efter nÄgra minuter och svarar inte pÄ nÄgra kommandon frÄn fjÀrrkontrollen. Nu har vi satt en en fjÀrrstyrd strömbrytare sÄ man slipper springa upp och rycka ur sladden hela tiden! Helt vÀrdelsöst! Det hÀr mÄste Sagem fixa snabbt nu!!!
Först hade jag en DVR 64160, den strulade konstant med att den hÀngde sig nÀr man skulle se pÄ inspelat material,
och efter ett flertal reparationer sÄ fick vi en DVR 64160 i utbyte.
Den fungerade bra i ca 2 veckor fram till den mjukvaran kom igÄr...

Jaha,dÄ fick man reda pÄ varför min box (ca 1 mÄn) som till uppdateringen, fungerat hyfsat OK, nu helt uppför sig som ovan beskriver. Den hÀnger sig konstant! Nu hoppas vi att vi fÄr igÄng den innan jul. Hade varit kul att kunna spela in lite filmer nÀr de nu sÀnds.....
Kommer prenumerera pÄ denna trÄd för att se vad som hÀnder!!

Postad 19 december 2007 - 21:35

Ardbeg
  • Ardbeg
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Har precis uppdaterat min box. Under vilka omstÀndigheter hÀnger den sig? Har inte sett det Ànnu

Postad 19 december 2007 - 22:13

slotrat
  • slotrat
  • LĂ€rjunge

• 356 inlĂ€gg
  • 0

Har precis uppdaterat min box. Under vilka omstÀndigheter hÀnger den sig? Har inte sett det Ànnu

Inga speciella omstÀndigheter, den hÀnger sig bara man vÀntar tillrÀckligt lÀnge. Eller, jo förresten, den skall va PÄ för att det skall hÀnda. Min hÀnger sig oavsett om jag tittar eller om det Àr en schemalagd inspelning som gÄr. Inom en timme har den garanterat hÀngt sig. Oftare inom 10 minuter Àn inom en lÀngre tid.

Postad 20 december 2007 - 02:21

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Min box hÀnger sig inte alls sÄ ofta som era, för mig hÀnger den sig "bara" 1 - 2 gÄnger per dygn - oftast i samband med uppspelning.

Men det spelar ju ingen större roll, nÀr det Àr sÄ stora problem med inspelning - man mÄste ha pÄ samma kanal som man ska spela in pÄ, annars startar aldrig ens inspelningen (och Àven om man har det, sÄ hÀnder det att inspelningarna ÀndÄ inte startar...). För att boxen ska vara nÄgorlunda anvÀndbar, sÄ mÄste man i praktiken spela in pÄ VHS eller DVD, och inte pÄ hÄrddisken. DÄ försvinner visserligen poÀngen med dubbla tuners (men det funkar ju ÀndÄ inte med den nya programvaran), men dÄ kan man i alla fall lita pÄ att nÄgonting faktiskt spelas in...

Jag hoppas verkligen att Sagem snabbt kan lösa det hÀr innan jul. Det brukar ju vara sÄ mycket pÄ TV under julhelgen, samtidigt som man har mindre tid att se nÄgot live, sÄ dÄ Àr det ju jÀtteviktigt med en fungerande box. Och som sagt, mycket sÀmre programvara Àn den hÀr Àr ju inte möjligt att fÄ fram, ens om man skulle försöka...

Postad 20 december 2007 - 08:34

Unregistered2566f2e7
  • Unregistered2566f2e7
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Hej alla Sagem fans! :P

Jag instÀmmer med samtliga inlÀgg om vilka buggar den nya mjukvaran har, redan innan den nya mjukvaran kom ut tÀnkte jag att detta inte Àr vad man förvÀntar sig nÀr man köper en produkt för 3500-4500kr. Jag kÀnner nu att mitt förtroende för Sagem verkligen hÄller pÄ att rinna ut i sanden.

Är nĂ„gon hĂ€r insatt i vad konsumentköplagen sĂ€ger, kan man slĂ€ppa "beta" produkter med sĂ„ undermĂ„lig kvalitĂ© utan att behöva ta sitt ansvar och bara skylla pĂ„ eventuellt dĂ„liga signalförhĂ„llanden eller att ny firmware skall slĂ€ppas inom kort.

Jag ger för tillfÀllet upp och byter till min gamla Sagem PVR 160 som iallafall fungerar och hÀnger sig nÄgon gÄng i mÄnaden.... =)

Denna produkt skulle passa utmÀrkt hos Sverker i PLUS.

Kan jag hÀva köpet till Digitaltvexperten eller Àr det Sagem som fÄr ta sitt ansvar? :)

mvh
Andreas

Postad 20 december 2007 - 12:59

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
Hej Andreas och alla andra!

För det första har vi ingen notering om att nÄgon Andreas köpt en Sagem 64250 av oss, men den kan ju vara sÄld i nÄgot annat namn. Detta Àr dÄ ocksÄ troligen orsaken till att du inte fÄr vÄr kontinuerliga information löpande i detta Àrende via mail?

Produkten du köpt var nÀr den sÄldes, inte nÄgon betaprodukt. DÄ fungerade den alldeles utmÀrkt. Annars hade vi inte sÄlt den. Vi Àr noga med att testa innan vi sÀljer.

Buggarna du nu upplever beror pÄ en ny mjukvara till boxen som tillkommit för att lösa vissa problem som bara funnits pÄ nÄgra fÄ geografiska platser i Sverige.

TyvÀrr har den ju inte löst dessa problem, utan snarare gett samma/andra problem till alla anvÀndare.

Produkten i sig Àr ju fortfarande inte felaktig. Det Àr mjukvaran som Àr det.

(Det innebÀr i och för sig att produkten Àr i det nÀrmaste obrukbar.)

Du undrar om du kan hÀva köpet hos oss?

Om du har köpt den av oss sÄ gÀller naturligtvis konsumentköplagen, som vi ocksÄ följer. Vid ett fel pÄ en produkt skall den reklameras till oss. DÀrefter har vi en viss tid pÄ oss att ÄtgÀrda felet. Om vi inte kan ÄtgÀrda felet kan vi vÀlja att göra en omleverans, alltsÄ att ge dig en ny produkt. (skulle inte hjÀlpa mycket just nu) eller att lÄta dig hÀva köpet. Vi Àr övertygade om att felet Àr ÄtgÀrdat snabbare Àn den normala tidsfrist som gÀller för avhjÀlpande.

NÀr du köpte den hÀr boxen sÄ hoppas och tror vi att du valde den för att den hade attraktiva egenskaper i förhÄllande till sitt pris. Det finns idag inte nÄgra andra boxar/mÀrken pÄ marknaden som motsvarar den i förhÄllandet pris/prestanda och som fungerar helt buggfritt. DÀrför Àr vÀl frÄgan om det hade hjÀlpt sÀrskilt mycket att hÀva köpet.

Som tidigare nÀmnts jobbar man i princip dygnet runt med att lösa detta problem, och sÄ fort de kommit med mer info sÄ delger vi den.

VÄr tro och förhoppning Àr att det kommer en ny fungerande mjukvara inom ett par dagar.

Min kollega Magnus hÄller i det hÀr Àrendet och har kontakterna med Sagem och Teracom/Boxer. Vi har en kontakt som rapporterar direkt till oss nÀr det hÀnder nÄgot.
För att inte överbelasta Sagems kundsupport med mer eller mindre onödiga samtal mailas all info vi fĂ„r till de kunder som vi vet har köpt den av oss. Om nĂ„gon annan vill ha samma mail kan ni kontakta oss. Skicka ett mail till: [email protected] Skriv 64250 i Ă€mnet. VĂ€nligen stĂ€ll inga övriga frĂ„gor i Ă€mnet eftersom det bara tar tid att svara en och en. NĂ€r vi har ny info lĂ€gger vi den hĂ€r och mailar de som finns i listan.

Vi vill Äterigen poÀngtera hur ledsna vi Àr över det som hÀnt, men samtidigt hoppas vi att alla förstÄr att detta ligger totalt utanför vÄr kontroll. Det enda vi kan göra nu, och gör med stor kraft, Àr att pÄverka Sagem och Teracom att sÄ snabbt som möjligt lösa problemet.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 14:58

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
Senaste Nytt dÄ!

Sagem har nu lokaliserat felet i den mjukvara som kom ut den 17/12. Detta innebÀr att en ny mjukvara nu fÀrdigstÀlls och kommer att vara ute i luften för nedtankning till boxen under torsdagen den 20/12 eller senast under fredagen den 21/12.

För Er som uppdaterat under de senaste dagarna och upplevt problem rekommenderar vi att ni tankar ner den nya nÀr ni fÄr en frÄga i boxen om att göra det.

För ER som inte tankat ner den som kom ut i mÄndags (vi har lyckats att stoppa nÄgra nÀr vi upptÀckte problemet) rekommenderar vi att Ni avvaktar med att installera den som kommer tills vi sett att den Àr stabil.

Ni som finns pÄ vÄr maillista fÄr detta i ett mail inom kort.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 16:45

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

Vi hÄller en mycket tight kontakt med bÄde Sagem och Teracom, de jobbar sÄ det glöder med att lösa problemet.

De har en Ànnu nyare programvara som de jobbar med i en egen testmiljö, och det ser just nu lovande ut.

Hur vore det att rulla tillbaka till förra versionen sÄ lÀnge? Jag hade precis börjat vÀnja mig vid felen och hÀngningarna i den programvaran, och nu ska man behöva vÀnja om sig till nÄgot som Àr sÀmre...

Postad 20 december 2007 - 16:59

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
Mjukvaran ligger ute nu heter 0.7.7b

Verkar fungera för tillfÀllet laddade ner den kl. 16.40!

:-)

Postad 20 december 2007 - 17:40

Berguven66
  • Berguven66
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Har uppdaterat mjukvaran. Den har fungerat i 30min vilket Àr en klar förbÀttring, skall bli intresant och se hur den fungerar, ser lovande ut.

:P

Postad 20 december 2007 - 17:52

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0

Hur vore det att rulla tillbaka till förra versionen sÄ lÀnge? Jag hade precis börjat vÀnja mig vid felen och hÀngningarna i den programvaran, och nu ska man behöva vÀnja om sig till nÄgot som Àr sÀmre...

Det var vÄrt första förslag till dem sÄ fort vi mÀrkte problemen, men de ville inte det eftersom det Àr sÄ stora skillnader mellan dem. Dessutom var det ju problem pÄ sina hÄll med den.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 18:02

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Har uppdaterat med 0.7.7B

Än sĂ„ lĂ€nge har den inte hĂ€ngt sig.
Jag kan spela in ett program och titta pÄ ett annat.

MEN jag kan inte spela in 2 program samtidigt.

Chrille

Postad 20 december 2007 - 18:25

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inga konstigheter att spela in 2 program samtidigt!

Är du sĂ€ker pĂ„ att du inte har nĂ„got program som ligger i timern som kanske blockar
en andra inspelning sÄ att de inte krockar.

Jag gjorde en fabriksinstÀllning efter min uppdatering för sÀkerhets skull. Min box gÄr
klockrent sedan kl. 16.45 dÄ jag laddade ner mjukvaran.

Postad 20 december 2007 - 18:29

Nike1970
  • Nike1970
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Oj, fick precis besked om en ny uppdatering! Ska bli spÀnnande och se hur det blir....
Funkar detta sÄ har det verkligen gÄtt snabbt..

(bara boxen inte hÀnger sig under uppdateringen)... :P

/ Niklas

Postad 20 december 2007 - 20:21

Chrillep
  • Chrillep
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Tack "haboso"!

Gjorde en fabriksinstÀllning och fick söka upp alla kanaler pÄ nytt och nu fungerar det.

Har testat att exportera ett program till ett USB minne, fungerar bra.
Behöver bara hitta en spelare eller codec som klarar "TS" formatet.
Vet nÄgon nÄgot bra program?

Chrille

Postad 20 december 2007 - 20:28

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
DĂ„ var det vi igen!

Vill bara pÄpeka en sak. NÀr dessa boxar var helt nya och vi var ute pÄ en del installationsuppdrag mÀrkte vi ibland problem med uppdatering. Om du upplever sÄdana problem skall du kolla din signalstyrka.

Oavsett vad som sÀgs/skrivs pÄ olika hÄll om lÀmplig signalsyrka sÄ Àr vÄr absoluta rekommendation; se till sÄ att du har över 75% signalstyrka och minst 90% signalkvalitet pÄ samtliga muxar. Detta Àr en nödvÀndighet för att fÄ den hÀr typen av boxar att fungera pÄ det sÀtt som det Àr tÀnkt.

Behöver du hjÀlp med dessa siffror/vad man skall göra Ät dem/antenner/förstÀrkare mm. Hör av dig.

maila till: [email protected]

Dock vill vi pÄpeka att som alla andra i Sverige sÄ tÀnker vi till och frÄn fira lite Jul, sÄ avancerade antennproblem/diskussioner kommer vi att Äterkomma till efter helgerna.

//Göran

Postad 20 december 2007 - 21:44

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
En liten avstickare, men all heder Ät digitaltvexperten för er info och support till all i den hÀr trÄden, och inte bara till era egna kunder! STARKT JOBBAT!!! :P

Postad 21 december 2007 - 00:45

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Jag blev erbjuden den nya programvaran först ikvÀll kl. 23:15 (mÀrkligt att ni andra fÄtt den tidigare, dÄ jag haft boxen pÄ hela aftonen och kvÀllen). Till att börja med hade jag precis samma problem som Chrillep - ingenting verkade ha förbÀttrats; det gick fortfarande inte att spela in tvÄ program samtidigt och hade man pÄ en annan kanal Àn den som skulle spelas in pÄ, sÄ startade ingen inspelning alls.

Men efter att ha lÀst habosos inlÀgg hÀr, sÄ provade jag att nollstÀlla till fabriksinstÀllningarna (och följaktligen Àven en ny kanalsökning), och efter det sÄ verkar allt fungera. Jag har inte testat den lÀnge nog för att kunna avgöra hur det ligger till med hÀngningar och frysningar, men funktionsmÀssigt verkar det funka. Av nÄgon anledning var jag dock tvungen att nollstÀlla till fabriksinstÀllningarna tvÄ gÄnger - den första gÄngen startade boxen om utan att ha nollstÀllt nÄgonting, sÄ att alla instÀllningar och kanaler fanns kvar. Men den andra gÄngen funkade det...

Mycket tacksamt att det gick sÄ hÀr pass snabbt att lösa, sÄ att det bör gÄ bra att spela in allting under julhelgen.

Postad 21 december 2007 - 01:33

Putte99
  • Putte99
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag har en Sagem PVR-64160T SW och jag har fattat det sÄ att denna ska kunna anvÀnda den nya mjukvaran, eller har jag fel? Jag har fortfarande inte fÄtt nÄgon frÄga om uppdatering, kör mot NÀssjö-sÀndaren.

Vidare undrar jag över om det Àr nÄgon annan som har denna box och i menyn under 'mottagarinstÀllningar' Àr valet 'programvaruhÀmtning' grÄmarkerad och gÄr ej att vÀlja.

Talade med Boxer igÄr eftersom jag köpte den genom dom för ca 2 mÄnader sedan och nÄgra mer otrevliga och okunniga personer har jag aldrig trÀffat. En tjej sa till mig att du fÄr ringa till Expert i Jönköping. Jag höll pÄ att trilla av stolen. En annan jag talade med försökte hjÀlpa mig men hade inte ett enda bra svar.

Min firmware Àr 0.4.5a Boxer TV. Vill gÀrna uppgradera, finns det ingen möjlighet via usb-portarna?

Verkar vara ett bra forum. :)

Redigerat av Putte99, 21 december 2007 - 01:38.

Postad 21 december 2007 - 08:18

slotrat
  • slotrat
  • LĂ€rjunge

• 356 inlĂ€gg
  • 0
Japp, fick in nya programvaran lite innan 18 igÄr, och den tuffade pÄ hela kvÀllen. Allt verkar fungera bra sÄ hÀr lÄngt. Skönt med en snabb lösning!

Digitaltvexperten kan nog svara pÄ frÄgan om PVR-boxen, men jag gissar och tror att programvarorna vi pratat om hÀr de senaste dagarna bara berör de nyare DVR-boxarna och inte den Àldre modellen som kallades PVR, men jag kan ha fel.

Postad 21 december 2007 - 11:20

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0

Japp, fick in nya programvaran lite innan 18 igÄr, och den tuffade pÄ hela kvÀllen. Allt verkar fungera bra sÄ hÀr lÄngt. Skönt med en snabb lösning!

Digitaltvexperten kan nog svara pÄ frÄgan om PVR-boxen, men jag gissar och tror att programvarorna vi pratat om hÀr de senaste dagarna bara berör de nyare DVR-boxarna och inte den Àldre modellen som kallades PVR, men jag kan ha fel.

Den hÀr mjukvaran Àr bara avsedd för DVR-boxarna inte PVR.

Vi har förstÄtt att nÄgra har fortfarande lite problem med inspelningar efter uppdateringen. DÄ bör man göra en fabriksÄterstÀllning. Och dÄ skall det funka OK efterÄt. Inspelningar skall stanna kvar trots ÄterstÀllningen.

//Göran

Postad 21 december 2007 - 11:25

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Vidare undrar jag över om det Àr nÄgon annan som har denna box och i menyn under 'mottagarinstÀllningar' Àr valet 'programvaruhÀmtning' grÄmarkerad och gÄr ej att vÀlja.

Den Àr grÄmarkerad för att det inte finns nÄgon ny programvara ute i luften till din box. De ligger bara ute under en kort period, men om man svarat nej pÄ frÄgan sÄ skall man manuellt kunna gÄ in hÀr och hÀmta sÄ lÀnge den ligger ute.

Du kan alltsÄ inte anvÀnda DVR-mjukvara till PVR.

//Göran

Postad 21 december 2007 - 11:59

slotrat
  • slotrat
  • LĂ€rjunge

• 356 inlĂ€gg
  • 0
Ett tips för att "tvÄngsuppdatera" en DVR-box Àr följande (kanske funkar pÄ PVR med? Jag vet inte, har ingen sÄn sjÀlv.):

1. Dra ur strömsladden.
2. SĂ€tt i den igen.
3. Under den korta period som .8.8.8.8. stĂ„r i displayen tryck först pĂ„ BLÅ knapp och slĂ€pp den och sedan pĂ„ Meny-knapen M och slĂ€pp den.
4. Nu startar en uppdatering direkt (om det finns nÄgon ute i luften). --01, --02, --03, --04 skall det stÄ i displayen, det kan ta 10-15 minuter.
5. NÀr boxen startar om och det stÄr Init i displayen sÄ sparas den nya mjukvaran till boxen, sedan stÀngs den av.

Klart, din box Àr uppdaterad :-)

Postad 22 december 2007 - 08:55

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
Hej igen!

Vi vill bara passa pÄ att tacka alla som skrivit hÀr, ringt eller mailat och tackat/berömt oss för vÄrt engagemang i den hÀr hÀndelsen.

Den uppskattningen visar oss att det vi gör Àr rÀtt och betydelsefullt. TACK.

GOD JUL!

Postad 22 december 2007 - 10:30

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Nu har min 64250 tuffat pÄ sen i torsdags utan problem
Uppdatering OCH "ÄtergÄng till fabriksinstÀllning" gjorde susen

(gjorde först endast uppdateringen men dÄ var den fortfarande lite knasig, men efter ÄterstÀllningen
blev allt bra).

Det blir tid under julen att testa den utförligare

Uppskattar att man nu har 7 dagars EPG.
Hoppas bara att man inte lÀgger in alltför mÄnga finesser i boxen sÄ man tappar anvÀndarvÀnligheten.
Jag valde Sagem just för att den var lÀtt för hela familjen att hantera.

En eloge till Digitaltvexperten för infon hÀr pÄ forumet.

Postad 22 december 2007 - 17:16

Berguven66
  • Berguven66
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Har nu testat den i 2 dagar utan att den har lÄst sig. Den Àr snabbare nÀr man byter kanaler och den fungerar klanderfritt nÀr man spelar in 1 eller 2 kanaler och kollar pÄ en inspelad film. ForsÀtter den att funger lika bra i fortsÀttningen och med dom nya funktionerna sÄ Àr detta en box man bara mÄsta haaaaaaa.

:) :unsure: :lol:

Postad 23 december 2007 - 00:33

stefan_o
  • stefan_o
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Sagem DVR 64250 SW med senaste mjukvaran distribuerad 20 december som löste en del av problemen som kom med uppdateringen 17 december verkar fungera okej men inte felfritt.
Skall vi summera upptÀckta fel sÄ att fransoserna fÄr Ànnu en chans att leverera en produkt som vi förvÀntat oss.

KLOCKAN VISAR DEN TID DÅ BOXEN STÄNGDES AV, visar dĂ„ rĂ€tt tid en gĂ„ng per dygn.....
Fler buggar?

Redigerat av stefan_o, 23 december 2007 - 00:36.

Postad 23 december 2007 - 01:31

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker den nyaste programvaran verkar funka riktigt bra. Än sĂ„ lĂ€nge har jag inte upplevt nĂ„gra hĂ€ngningar eller frysningar - inte ens nĂ€r jag sett inspelade program samtidigt som jag spelat in, nĂ„got som förut var mycket problematiskt. Men jag har upptĂ€ckt att par buggar:

Det mest allvarliga Àr att om man lagt in tidsmarginaler vid timerinspelning via EPG (d.v.s. antal minuter före resp. efter som boxen ska starta inspelning) under "AnvÀndarinstÀllningar", sÄ gÄr det inte lÀngre att spela in tvÄ program direkt efter varandra pÄ samma kanal. Boxen klagar dÄ pÄ konflikt mellan tvÄ program, och bara det första gÄr att sÀtta pÄ inspelning. Med de Àldre programvarorna (fram t.o.m. förra veckan, d.v.s. 0.5.1 och tidigare) sÄ hade boxen vett nog att inse att det inte gÄr att anvÀnda sig av tidsmarginalerna vid tvÄ program efter varann, sÄ att den istÀllet bara anvÀnde sig av marginalerna före resp. efter hela blocket (alla programmen). DÄ det ju Àr sÄ pass vanligt att kanaler drar över tiden en aning, sÄ vill man ju heller inte gÀrna ta bort tidsmarginalen efter programmen, utan Ätminstone jag föredrar att spela Ätminstone ett par minuter lÀngre Àn utsatt tid. Det Àr inte katastrofalt, dÄ det ju gÄr bra att manuellt stÀlla in timerinspelning med rÀtta tiderna, utan att gÄ via EPG:n, men likvÀl irriterande...

Dessutom lyckas inte jag lÀngre att sÀtta pÄ fördröjd inspelning, d.v.s. att i efterhand spela in pÄ hÄrddisken det som automatiskt lagrats av aktuell kanal (de senaste tvÄ timmarna). NÀr jag spolat tillbaka i direktsÀndningen och hittat rÀtt stÀlle och dÀrefter trycker Rec-knappen, sÄ fÄr jag bara felmeddelandet "OtillrÀckligt diskutrymme för att spela in buffert" - detta trots att jag absolut borde ha tillrÀckligt utrymme. Kanske fungerar det hÀr om man mer ledigt utrymme, men jag lyckas i alla fall inte med ca 8 - 10 timmar kvar pÄ hÄrddisken, vilket borde vara god marginal dÄ ju bufferten bara bestÄr av max 2 timmars program... Men det Àr vÀl ganska sÀllsynt att det finns nÄgot behov av att spela in buffertlagrade programmen, sÄ det Àr knappast nÄgot jÀttestort problem.

DÀremot har jag inte samma problem med klockan som stefan_o, klockan verkar stÀmma för mig.

Postad 23 december 2007 - 02:10

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
Ja, Àven jag instÀmmer med övriga hÀr att boxen nu verkar fungera felfritt.
Köpte min 250gb igÄr och kopplade in den och efter ca 10 min kom den efterlÀngtade uppdateringen. Har inte upptÀckt nÄgon bugg eller liknaden.... Ànnu! :(

GOD JUL pÄ er alla,
önskar Didaz!

Redigerat av Dizdaz, 23 december 2007 - 02:11.

Postad 23 december 2007 - 09:19

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Kan bara instÀmma i att boxen Àntligen verkar fungera bra efter den senaste uppdateringen!
Jag har förvisso inte provat att spela in 2st program samtidigt Ànnu.
DÀremot mÀrkte jag igÄrkvÀll att textningen kom flera minuter fel pÄ Discovery, men om detta beror pÄ sÀndningen eller mottagaren vet jag inte? Det blev dock bara nÄgra sekunder fel efter en omstart av boxen sÄ jag misstÀnker den?

Och en stor eloge till Digitaltvexperten som stÀllt upp och lagt upp information hÀr, Àven för oss som tyvÀrr inte köpt vÄr box dÀrifrÄn.

Mvh
Daniel

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.